Onko sattumaa, että Teslasta jouduttu vaihtamaan sähkömoottori kahdeksan kertaa, tosin kilometrejäkin 1.6 milj:
"
Hansjörg von Gemmingen on nakuttanut omistamansa Tesla Model S:n mittariin varsin kunnioitettavat lukemat, yli miljoona mailia eli yli 1,6 miljoonaa kilometriä.
Monet ovat teilanneet sähköauton hankinnan vetoamalla siihen, että kulkupelin akku ei tule kestämään tällaisia kilometrimääriä.
Eivätkä he täysin väärässä ole, sillä von Gemmingenin Teslaan on vaihdettu akku kertaalleen. Tämä tosin tapahtui 746000 mailin eli noin 1,2 miljoonan kilometrin kohdalla, RapidTables
kirjoittaa .
Moneen polttomoottoriautoon on vaihdettu akku muutamaankin kertaan tällaisilla lukemilla.
Sähkömoottori von Gemmingenin autoon on kuitenkin pitänyt vaihtaa jo kahdeksan kertaa. Teslan Model S:n takuu on kuitenkin kattava, peräti kahdeksan vuotta, joten kustannuksia ei tästä von Gemmingenille ole koitunut.
Seuraavaksi herran ostoslistalla on Lucid Motorsin valmistama Lucid Air, jolla hän toivoo saavutettavan uuden sähköautojen kilometriennätyksen."
Hansjörg von Gemmingen on takonut Teslansa mittariin kiitettävät lukemat.
www.tivi.fi
Jos ei artikkeli aukea, alkuperäinen linkki:
One concern about electric vehicles is battery longevity. As the battery is used, charged, and discharged, its useful life is depleted. This is seen in cell phones. Many cell phone users notice that their battery doesn't last quite as long after 2 or 3 years of use.
www.benzinga.com