- Liittynyt
- 17.03.2017
- Viestejä
- 461
Itsellä kun on käytännössä uusi polttis, niin velan/ostohinnan suhteen ei juuri ollut eroa kun laittoi takaveto Ioniqin tilaukseen. Nyt voi tietysti höhötellä että mikset heti laittanut sähköä, niin yksinkertaisesti siksi että
Siksi ioniq. Laskin näyttää omilla ajosuoritteilla noin 70€ suuremmasta kuukausierästä huolimatta säästöä 100-300€/kk, vaikka käyttäisin vain julkista ja työpaikan latausta. Lisäksi vahva oletus, että jälleenmyyntiarvo on parempi kuin vastaavan hintaisessa bensassa.
Joku hybridi-corolla olisi tullut halvemmaksi vielä näilläkin bensanhinnoilla koska pienemmät pääomakulut, mutta on se ioniq hieman eri tasoinen vehje kuin corolla. Onhan siinä toki 20k€ hintaeroakin, niin pitääkin olla.
Ja tonninpommit sekä 5-10k€ eli ns. nollavelka autot ei myöskään iske. Tilatarpeet huomioon ottaen ne syö ainetta enemmän todennäöisesti kuin nykyinen (bensaa, diesel ei ole optio), ja liian kova riski yllättäville kuluille ja ominaisuuksille. Kalliimissa käytetyissä kk-erä ei enää hirveästi poikkea uudesta rahoituskoroista johtuen, ja niissäkin on sitä ominaisuusriskiä ilman takuita.
- Oikeastaan muita järkeviä sähköautoja ei ollut silloin tarjolla kuin VAG:n takavetoiset sekä teslat, eli korealaiset olivat vielä ”tulossa myöhemmin tänä vuonna” tilausta tehdessä. Model Y olisi oikeastaan ainut sopivat tesla omiin tarpeisiin, mutta sekään ei ollut silloin muistaakseni tarjolla. Vageissa taas oli kaiken maailman ominaisuuksia joita on nytten saatu softalla korjattua
- Pätkäajon määrä kasvanut enemmän kuin arvioin
- Kristallipallo ei kertonut, että toverit aloittaa erikoisoperaation vuonna 2022 mikä kiihdytti inflaatiota yleisesti ja nosti bensahinnat arvioitua nopeammin ylös
Siksi ioniq. Laskin näyttää omilla ajosuoritteilla noin 70€ suuremmasta kuukausierästä huolimatta säästöä 100-300€/kk, vaikka käyttäisin vain julkista ja työpaikan latausta. Lisäksi vahva oletus, että jälleenmyyntiarvo on parempi kuin vastaavan hintaisessa bensassa.
Joku hybridi-corolla olisi tullut halvemmaksi vielä näilläkin bensanhinnoilla koska pienemmät pääomakulut, mutta on se ioniq hieman eri tasoinen vehje kuin corolla. Onhan siinä toki 20k€ hintaeroakin, niin pitääkin olla.
Ja tonninpommit sekä 5-10k€ eli ns. nollavelka autot ei myöskään iske. Tilatarpeet huomioon ottaen ne syö ainetta enemmän todennäöisesti kuin nykyinen (bensaa, diesel ei ole optio), ja liian kova riski yllättäville kuluille ja ominaisuuksille. Kalliimissa käytetyissä kk-erä ei enää hirveästi poikkea uudesta rahoituskoroista johtuen, ja niissäkin on sitä ominaisuusriskiä ilman takuita.