tigerman
NOSTO
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 273
Ei käryäkään, tuskin. 11Kw siit parhaimmillaan valuu.Onhan tuo panostus tulevaisuuteen. Onko tuo 22kw laturi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei käryäkään, tuskin. 11Kw siit parhaimmillaan valuu.Onhan tuo panostus tulevaisuuteen. Onko tuo 22kw laturi?
Ja mitään etukäteisaktivointeja tms. ei tarvittu, senkus auto parkkiin ja lataamaan? Ja on joka kerta aloittanut lataamaan samantien riippumatta paljonko autoja siinä on latauksessa?Mulla ainakin ladannut omaa teslaani verkkokaupan uudet laturit loistavasti ilman ongelmia joka kerta kun olen käynyt.
Jos noin sanoisit vierailulle tulevalle äidillesi tai tyttärellesi, voi olla nimesi poistuisi testamentista, tai tytär ei tulevaisuudessa kävisikään vanhainkodissa sinua tapaamassa.Itsehän käskisin painua vittuun, jos joku tulisi latailemaan autoaan mun piikkiin. En mä vieraille polttoainetakkaan maksa. Sähköautoilu ei ole hyväntekeväisyyttä tai köyhäinkauppaa.
Tuosta vielä sen verran että kyllä siinä mielestäni varmaan ainakin minuutti ellei enemmänkin mennyt ennenkuin Zoe ilmoitti verkkokauppa.com:n latauksessa että ei pysty lataamaan (sitä ennen oli se normi "valmistelee latausta" tms. ilmoitus, joka normaalisti menee pois alta aikayksikön). Vai meneekö tuo vielä tuon "aika nopeasti" alle...Zoe kyllä kertoo aika nopeasti kojetaulussa että lataus mahdotonta, jos latauspiste ei täytä sen vaatimuksia.
Jos noin sanoisit vierailulle tulevalle äidillesi tai tyttärellesi, voi olla nimesi poistuisi testamentista, tai tytär ei tulevaisuudessa kävisikään vanhainkodissa sinua tapaamassa.
Minä en ainakaan sanoisi noin rumasti vieraalle jonka sähköauto tai -potkulauta ehkä tarttisi hieman lisäenergiaa. Ei siinä montaa kymmentä senttiä ehdi laskua kertyä latailulle. Kas kun en käskisi painumaan vittuun jos pyytävät vesilasillista janoonsa.
11kw todennäköisesti on auton rajoitus.Ei käryäkään, tuskin. 11Kw siit parhaimmillaan valuu.
Laita siihen tekstiviestiin että haluat etätarkistuksen.Varasin itteasiassa tuolta sovelluksesta jo pari viikkoa sitten. 9. kesäkuuta näyttäisi olevan. Toki en asu huollon lähellä. Eipä tässä hätää ole, katotaan laittaako joku joskus viestiä.
Juu ID 4 Kyseessä. Tyytyväisiä kyl ollaan oltu. Viime toukokuussa se asennettiin. Kaikki toimi siihen asti, kun alko pakkasia oleen. Silloin alkoi vikavirtasuoja laukeileen. Asentaja tuli vaihtaan uuden suojan, mut se oli kuollut jo uutena Laittoi vanhan jotenkuten toimivan takaisin ja sanoi, että täytyy tilata uus suoja ja, että siinä saattaa kestää. Noh helmikuussa sitten saatiin uus suoja ja nyt rokkaa.11kw todennäköisesti on auton rajoitus.
Jos tämä niin laite kykenee 22kw ja nyt kun sinulla on tuo kuormanhallinta niin saat aina ns. maksimit.
Onkos sellaiselle keksitty joku hinta? Varsinkin takuuajan ulkopuolella?Laita siihen tekstiviestiin että haluat etätarkistuksen.
Eikös ongelmasi ollut rikkinäinen latauslaite? Kaikki tietääkseni on jotain +100€ per tunti mitä tekevät.Onkos sellaiselle keksitty joku hinta? Varsinkin takuuajan ulkopuolella?
Latausjohdoissa myös kulkee laturista riippuen kohtuu isot virrat vs lohkarin johto. Myös itse latauspulikka vaatii älyä, painaa ja aiheuttaa sillä ongelmia jne hupia :/. Nimimerkillä tälläkin hetkellä uutta laturia odotellen Teslalla.Vuosikymmenet on vedelty lohkolämmittimien johtoja roikkien kanssa pihamailla talvisin ja nyt latausjohdot tuntuu olevan ongelma
Latausjohdoissa ei tietysti saa jatkojohtoja käyttää.
Latausjohdoissa myös kulkee laturista riippuen kohtuu isot virrat vs lohkarin johto. Myös itse latauspulikka vaatii älyä, painaa ja aiheuttaa sillä ongelmia jne hupia :/. Nimimerkillä tälläkin hetkellä uutta laturia odotellen Teslalla.
Nämä on näitä mihin on tottunut. Kerran totut eberiin/webastoon ja etäohjaukseen, pirun vaikeaa se on olla ilman. Onnistuu mutta kivempi se olisi olla kimpoilematta kontin ja tolpan välilläType-2 on sentään virraton niin kauan kunnes auto kertoo, että nyt voi ladata vs. lohkolämmittimen johdossa ei paljon älyä ole. Eli jos latauspalikat pihassa on Type-2 -tasoa, tilanne on lähinnä kosmeettinen jos noi piuhat roikkuvat tolpissa.
Tammikuussa -21 alkoi täällä talonyhtiössä keskustelu latauskuvioista ja nyt lopulta viime perjantaina latauspömpelit saatiin asennettua. Vaati ensin kesäkuussa yhtiökokouksen päätöksen ja kun siinä isännöitsijä lievästi veteli mutkia suoraksi niin vielä homma meni uudelleen ylimääräisen yhtiökokouksen pöydälle. Jonkin verran siinä keskustelua ja pyörittelyä tuli, mutta onneksi läpi (Kehä3n sisällä 15 osakkaan pari/pientaloyhtiö ja valmistunut). Nyt nuo tulivat ilman kiinteitä piuhoja (Wallen 64-mallit 11kW:lle missä T-2 ja suko) ja ainakaan vielä en koe kauheksi ongelmaksi vedellä piuhaa erikseen autosta kiinni ja pois, kun ehkä hehtaarilleen kerran tai pari viikossa tarvitsee ladata).
Ja kohta kuukausi sähköautoilua ja takana pari pidempään reissua boksi katolla (n. 850km & 450km suuntaansa). Ei aivan kivutonta vs. polttis ja aikaa palaa pikkasen toisella tapaa mihin tottunut. Mutta kulutkin tippui todella reilusti vaikka HPC:lla lataillut.
Nämä on näitä mihin on tottunut. Kerran totut eberiin/webastoon ja etäohjaukseen, pirun vaikeaa se on olla ilman. Onnistuu mutta kivempi se olisi olla kimpoilematta kontin ja tolpan välillä
Joo olen tuota samaa vähän pohtinut oman auton osalta, että myyjä ei halua kertoa aivan kaikkea. Ainoa kommentti autoon liittyen on vain ollut, että auto on valmistuksessa.Mulle piti tulla huhtikuussa. Vielä helmikuussa yritettiin kovasti sanoa että aikataulut pitää, mutta toiset jälleenmyyjät ovat kuulemma puhuneet 6kk (tai enemmän) viiveistä. Aika selvää ettei se tällä viikolla valmistu kun tehdas ei ole lyönyt mitään lukkoon.
Vähän semmonen fiilis että jälleenmyyjä ei vaan halua kertoa kuinka myöhässä se on ettei sitä peruta. Toisaalta tämmöset hinnankorotukset vähentävät haluja perua tilausta.
Sama myös Hyundailla, osa facebookin keskustelijoista on VIN numeron saanut kun auto on esi-valmistuksessa "pre-production" (en tiedä mitä pitää sisällään) ja auto luvattu syksyksi, mutta mun tilaamastani autosta myyjä sanoi että lukee vaan "production" eikä muuta tietoa ja auton pitäisi saapua muutaman kuukauden sisään.Audilla pystyy ainakin seuraamaanmyaudioma audi palvelun kautta missä kohtaa valmistus menee ja auton rakentumisen edetessä sinne päivittyy ajoneuvon tietoja, kuten vin, moottorietiedot yms.
Audilla pystyy ainakin seuraamaanmyaudioma audi palvelun kautta missä kohtaa valmistus menee ja auton rakentumisen edetessä sinne päivittyy ajoneuvon tietoja, kuten vin, moottorietiedot yms.
Käytännössähän tuo tarkoittaa, että homma seisoo ja kukaan ei tiedä, koska se etenee.Ja tuossa oma.k-auto / Audi -kuviossa oli ihan sama ongelma, että tänne ainakin tuli ihan mitä sattuu alustavaksi tuotantoviikoksi yms eikä tuo päivittynyt yli kuukauteen vaikka alustava tuotantoviikko oli mennyt. Mutta se oli ihan hyvä, että lopulta kun puskista auto meni tuotantoon niin statukset päivittyivät ihan ok siihen asti kun auto oli Suomessa. Tuo ei vain isossa kuvassa paljon lämmitä, kun on pimennossa ensin x kuukautta ja viimeisen kuukauden ajan näkee mitä tapahtuu.
Teoriassa ainakin. Mulla ei ole missään vaiheessa näkynyt tuolla minkäänlaista arvioitua aikataulua.Audilla pystyy ainakin seuraamaanmyaudioma audi palvelun kautta missä kohtaa valmistus menee ja auton rakentumisen edetessä sinne päivittyy ajoneuvon tietoja, kuten vin, moottorietiedot yms.
Eli pari kuukautta ennen arvioitua toimitusaikaa sait yhteydenoton jossa tiedoitettiin, myöhemminkin puhelun. Mulla on tilauksesta kohta 7kk, luvattu toimitusaika mennyt enkä ole saanut yhtäkään yhteydenottoa. Kun muutaman kerran tiedustelin väitettiin koko ajan olevan aikataulussa kunnes se ei käytännössä olisi enää mahdollista, ja tämäkin kaikki kommunikaatio omasta aloitteesta.Ihan mutuna fiilis, että ei se myyjä tiedä sen enempää missä mennään kun arvioita tai mitään päivämääriä ei ilmesty palikoihin.
Oman Q4n kanssa (tilattu heinäkuussa, non-sb 50q) aikataulut pomppivat vähän miten sattuu. Loka-marraskuussa infottiin, että myöhästyy eikä ehdi luvattuun 31.12 mennessä. Marraskuun lopussa ilmeistyi alustava tuotantoviikko (oma audiin), joka oli joulukuun alussa. Joulukuussa ei tapahtunut mitään ja noin tammikuun toisella viikolla myyjä ilmoitteli, että venyy maaliskuulle. No helmikuun puolella sitten vaikutti kuulemma sille, että menee huhtikuulle, mutta yhtäkkiä auton status muuttuikin "tuotannossa" juuri viikkoa ennen kuin tuotanto pysäytettiin. Vielä ehti onneksi ok junaan sekä laivaan ja täällä oli maaliskuun lopussa. Myyjä kyllä piti aktiivisesti kartalla, mutta aikamoista arpomista tuntui sielläkin olevan missä mennään.
Nyt HP e2008 -kamppiksen kanssa vähän sama. Tilattaessa arvioitiin, että tuotantoon elokuussa ja kilpiin syyskuussa. Nyt jo reilu viikko sitten myyjä veikkaili, että "ehkä" kilpiin marras-joulukuun vaihteessa, joten siinäkin se hehtaarilleen sama +3kk alkuperäisestä arvioidusta. Toki nyt arviot pitävät varmasti vielä vähemmän paikkaansa, jos tarvittavia palikoita ei vain ole. Esim. Enyaqin kanssa ilmeisesti 80-mallia koittavat saada nyt ulos ja 60 & 80x -malleista ei mitään tietoa miten jatketaan.
Vähän semmonen fiilis että jälleenmyyjä ei vaan halua kertoa kuinka myöhässä se on ettei sitä peruta. Toisaalta tämmöset hinnankorotukset vähentävät haluja perua tilausta.
Tuo ”ilmaiset kilsat” on varmaan suurimmalle osalle positiivinen juttu. Mä pihistelin nykysen auton kohdalla ja otin karvalakki Seatin kun oli sopivasti käteistä tilillä. Nyt lapsi on 190cm ja valittaa ahtautta ja muakin ärsyttänyt jo vuosia. Eli ilmaset kilsat ei auta.Joo inflaatio on nyt kova autoissa. Hyvä diili myös jos on kauppaan sovittuna vaihtoauto jolla saa sitten ajella ”halvalla” kilometreja (arvo ei laske) tuon ylimääräisen odotusajan. Eiköhän ne autoliikkeet tämänkin hoksaa jatkossa paikata.
Mistä palvelusta Hyundailla voi kurkkia valmistustilannetta?Sama myös Hyundailla, osa facebookin keskustelijoista on VIN numeron saanut kun auto on esi-valmistuksessa "pre-production" (en tiedä mitä pitää sisällään) ja auto luvattu syksyksi, mutta mun tilaamastani autosta myyjä sanoi että lukee vaan "production" eikä muuta tietoa ja auton pitäisi saapua muutaman kuukauden sisään.
Taisin vähän harhaanjohtavasti sanoa, tuollaista Audin kaltaista palvelua Hyundailla ei ole.Mistä palvelusta Hyundailla voi kurkkia valmistustilannetta?
Itekin arvoin pitkän aikaa ja päädyin lopulta Teslan latauslaitteeseen. Siinä on yli 7 metrin latausjohto ja hintaa 549€.Kotilataus-asemista on ketjussa ollut puhetta, mutta ei nyt jäänyt kouraan mitään konkreettistä että mikä olisi hyvä laturi himaan?
Vaimo haluaa Audi E-tronin ja autoa ei tietty voi ostaa jos ei ole laturia talon seinässä odottamassa. Kilsoja kun tulee yli 30k/vuosi niin viikossa rullataan sen verran että ei yleisiä latauspisteitä jaksa käyttää. Varsinkin kun kotipihasta on noin 2km lähimmälle laturille.
Eli mikä merkki/malli 11kw latureista on kustannustehokas ja hyvä? Täytyy vielä mitata, mutta luultavasti latauskaapelin pituus täytyy olla 7,5m tai enemmän. Tämä nopealla googlauksella rajoittaa valintaa aika paljon?
Voit ladata myös muita. Konffataan wifin yli että kaikki tai vain Teslat.Selailin nopeasti Teslan Wall connector gen3 manuaalin. Onko tuossa siis Type 2 liitin ja kyvykkyys ladata 11kw teholla myös Audia? Manuaali kirjoitettu vain Tesloille ja liitintäkään ei mainita missään.
Tarvittavat työkalut listalla myös suomennos mitä en olekkaan ennen havainnut:
On siinä muutama ominaisuus enemmänkin... Mersu vs. lada.Charge Amps halo on kyllä hurjan hintainen. Lähes tupla hinta teslaan verrattuna.
Itse en ainakaan ole vielä teknisesti parempaa tai monipuolisempaa laturia löytänyt samassa hintaluokassa.Mitenkäs tälläinen palvelisi käytössä?
Tämä toki mukaan otettava kun laturissa voimavirta pistoke, mutta saahan tuon myös kiinteäksi asennettua halutessa.
Tähän saa sitten johdon haluamansa mukaan, paketti saatavilla 5m, 8m sekä 10m johdoilla. Toki jos kiinteä johto haussa niin tämä ei käy.
E: näyttää saavan samaa laturia myös kiinteäksi asennettavana versiona
Tämä on tulossa myös itselle.Itse en ainakaan ole vielä teknisesti parempaa tai monipuolisempaa laturia löytänyt samassa hintaluokassa.
Eihän tuossa ole edes B-vikavirtasuojaa --> ei jatkoon.Charge Amps halo on kyllä hurjan hintainen. Lähes tupla hinta teslaan verrattuna.
Kyllä WPA2 toimii, mutta se on yli 10v vanha + siinä on haavoittuvuuksia ja olisi jo aika vaihtaa WPA3:seen.Täytyypä selvittää.. Outoa jos WPA2 ei toimi kun mielestäni manuaalissa luki että asennusta tehdessä purkki on wpa2 salattu ja salasana lukee tyyppitarrassa.
Charge Amps halo on kyllä hurjan hintainen. Lähes tupla hinta teslaan verrattuna.
Ei tarvitse.Eihän tuossa ole edes B-vikavirtasuojaa --> ei jatkoon.
Latausasemassa on sisäänrakennettu DC-vikasuoja. Lisäksi tarvitaan A-tyypin vikavirtasuojakytkin. Nämä suojalaitteet toimivat yhdessä vaaditun B-tyypin vikavirtasuojakytkimen tavoin.