- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 758
En ole varma mihin viittaat. Sen tiedän, että omassa Teslassani ei ole ollut mitään vikaa, ihan mahtava auto.
Konepelti voi nousta pystyyn kesken ajon – Teslalta takaisinkutsu
Tesla on kutsunut lähes 120 000 Model S -mallia tarkistuksiin. Lisäksi kutsu koskee myös isoa määrää Model 3 -mallia.
www.is.fi
Konepelti voi nousta pystyyn kesken ajon – Teslalta takaisinkutsu
Tesla on kutsunut lähes 120 000 Model S -mallia tarkistuksiin. Lisäksi kutsu koskee myös isoa määrää Model 3 -mallia.
JAA
KOMMENTOI
Tesla Model S:n keulassa on 150 litran tavaratila. KUVA: KIMMO TASKINEN
Kari Ylänne
12:55
TAKAISINKUTSUN kohteina ovat vuosina 2014-2021 rakennetut autot.
Ongelma liittyy ns. frunkiin eli keulassa sijaitsevaan tavaratilaan. Keulapeiton ja rungon välissä sijaitseva ilmanottoaukko voi aiheuttaa tärinää konepellissä, mikä taasen voi aiheuttaa rasitusmurtumia konepellin lukkoon. Pahimmillaan konepelti nousee näköesteeksi kesken ajon.
Tesla kutsui viime vuonna takaisin autoja saman ongelman vuoksi Yhdysvalloissa.
Nyt takaisinkutsut koskevat myös Eurooppaa. Ilta-Sanomien tiedossa ei ole, koskeeko kutsu Suomessa rekisteröityjä autoja.
Lue lisää: Ensimmäiset Berliinissä valmistetut Teslat ovat nyt Suomessa – näin paljon maksaa upouusi ”Saksa-Tesla”
Tesla ilmoittaa suomalaisilla verkkosivuillaan, että se on päättänyt ennaltaehkäisevästi kutsua mallivuosien 2017–2020 Model 3 -ajoneuvoja tavaratilan kannen johtosarjan tarkastukseen. Kyse on kuitenkin eri ongelmasta.
”Tietyissä Model 3 -autoissa tavaratilan kannen johtosarjassa on kiinteäytiminen koaksiaalikaapeli, jota pitkin takakameran kuva välitetään keskinäyttöön. Tavaratilan kannen toistuva avaaminen ja sulkeminen saattaa ajan mittaan aiheuttaa koaksiaalikaapelin liiallista kulumista. Jos koaksiaalikaapelin ydin kuluu poikki, takakameran kuva ei enää näy. Arvioimme, että vika koskee alle yhtä prosenttia ajoneuvoista”, Tesla kertoo.
Tesla on kutsunut lähes 120 000 Model S -mallia tarkistuksiin. Lisäksi kutsu koskee myös isoa määrää Model 3 -mallia.
JAA
KOMMENTOI
Tesla Model S:n keulassa on 150 litran tavaratila. KUVA: KIMMO TASKINEN
Kari Ylänne
12:55
TAKAISINKUTSUN kohteina ovat vuosina 2014-2021 rakennetut autot.
Ongelma liittyy ns. frunkiin eli keulassa sijaitsevaan tavaratilaan. Keulapeiton ja rungon välissä sijaitseva ilmanottoaukko voi aiheuttaa tärinää konepellissä, mikä taasen voi aiheuttaa rasitusmurtumia konepellin lukkoon. Pahimmillaan konepelti nousee näköesteeksi kesken ajon.
Tesla kutsui viime vuonna takaisin autoja saman ongelman vuoksi Yhdysvalloissa.
Nyt takaisinkutsut koskevat myös Eurooppaa. Ilta-Sanomien tiedossa ei ole, koskeeko kutsu Suomessa rekisteröityjä autoja.
Lue lisää: Ensimmäiset Berliinissä valmistetut Teslat ovat nyt Suomessa – näin paljon maksaa upouusi ”Saksa-Tesla”
Tesla ilmoittaa suomalaisilla verkkosivuillaan, että se on päättänyt ennaltaehkäisevästi kutsua mallivuosien 2017–2020 Model 3 -ajoneuvoja tavaratilan kannen johtosarjan tarkastukseen. Kyse on kuitenkin eri ongelmasta.
”Tietyissä Model 3 -autoissa tavaratilan kannen johtosarjassa on kiinteäytiminen koaksiaalikaapeli, jota pitkin takakameran kuva välitetään keskinäyttöön. Tavaratilan kannen toistuva avaaminen ja sulkeminen saattaa ajan mittaan aiheuttaa koaksiaalikaapelin liiallista kulumista. Jos koaksiaalikaapelin ydin kuluu poikki, takakameran kuva ei enää näy. Arvioimme, että vika koskee alle yhtä prosenttia ajoneuvoista”, Tesla kertoo.