Itse vaihdoin aikanaan KS8005:sta tuohon LG B8 OLEDiin, joten sinänsä tilanne oli varsin sama kuin sinulla. Aprikoin itse pitkään silloisen Q9FN ja OLEDin välillä, joskin tuohon aikaan OLED oli myös selvästi halvempi. Tuossa KS juuri tuo HDR bloomailu vain yksinkertaisesti ärsytti niin paljon, että en halunnut ottaa riskiä samasta uuden telkkarin kanssa, ja siten päädyin OLEDiin. Tippaakaan ei ole harmittanut. Se on vain jotenkin niin iso bonus, ettei jokaisessa hämäräkohtauksessa tarvi pelätä, että hyppääkö kohta taas joku harmaa pilvi ruudulle pilaamaan katselunautinnon.
Nuo FALD QLEDit ovat kyllä paljon parempia pitämään tuota kirkkauden pumppaamista ja bloomingia kurissa kuin tuo vanha KS-sarja, mutta se ei kuitenkaan tarkoita etteikö ongelma edelleen olisi olemassa. Se ei näy yhtään niin selvästi, mutta se silti näkyy. Jos se sinua ärsyttää, niin haluatko ottaa riskiä, että uuden kalliin telkkarin kanssa päädyt samaan lähtötilanteeseen, että taas taustavalon hohkaukset/kirkkauden pumppaamiset alkavat pistää silmään ja vievät katselunautinnon, kun vaihtoehtona olisi OLED joka on täysin vapaa noista ongelmista, ja ylipäätään tuottaa niin virheetöntä kuvaa, ettei samaan oikein muilla tekniikoilla pääse.
Jos olet kovin porvari, voit ostaa tuon GX-sarjalaisen OLEDin, joka on huimat 5 milliä paksu. Menee seinälle nätisti, mutta lompakkoon tulee iso lovi. Oma OLED on ihan tv-tasolla, joten seinäkiinnitystä tai tuon alamötikän sopivuutta siihen ei ole tarvinnut miettiä. Käyttiksenä tuo LG WebOs on aikalailla yhtä sujuva ja näppärä kuin Tizenikin. Tykkäsin myös itse Samsungin pienestä kaukosäätimestä enemmän kuin tuosta LG magic remotesta, mutta en kyllä missään olosuhteissa valitsisi telkkaria kaukosäätimen, vaan kuvanlaadun mukaan.
Tuossa videossa näkyy tuota Q95T bloomingia. (
) Siitä voi päätellä, onko omaan silmään häiritsevää.