Tuli eilen haettua tämä ja mielestäni hinta kohtaa laadun. "Ihan hyvä kakkostelkkari" on varmaankin pahasti aliarvioimista. Mulla on 10v vanha Samsungi olkkarissa ja sen omat appsit ja liitännät on jo jääneet jälkeen ajasta ja se onkin ollut lähinnä HTPC monitorina. Hemmetin hyvä kuva siinä edelleen on. Oli aikoinaan parasta, mitä rahalla sai. Mutta tosiaan Procasterin 4k Android LED-TV Verkkokaupan tammialessa vielä muutaman päivän 299 euroa.
ProCaster 55ST901H on uusi kehyksettämällä muotoilulla ja ohuella rungolla varustettu Android TV, joka näyttää huikean määrän yksityiskohtia Direct LED -taustavalaisun sekä 4K Ultra HD -resoluution ansiosta
www.verkkokauppa.com
TV-toimintoja en käytä mutta tämä toimii sulavasti joko HTPC:n kanssa (1x HDMI 2.1 48 Gbps, 2x HDMI 2.0 ) tai sitten ihan älytelevision lailla, mikä jäänyt itseltä vähän oppimatta kun tuo ns parempi vanhempi Samsungi ei siinä ollut kovin hyvä. Näissä on tultu näemmä huomattavasti eteenpäin. Näppäimistön ja hiiren kun laitoin kiinni niin kokemus parani entisestään (kapulat kuuluvat rattaisiin). Löytyy kaikki striimauspalvelut, mitä kukaan toivoa sopii, Youtubea, Youtube Musicia, jotain ihmeen TV pelejä (hah) ja itselle ne tärkeimmät kuten YLE Areena sekä Plex, Kodi, Emby ja Jellyfin löytyvät KAIKKI! Plexin vasta tyyppasin ja LAN:ssa videocontainereista ainakin mkv ja mp4 näyttäisi toimivan hienosti. Kaiken Bluray 1080p tasoisen median toistaa Direct playna, mitä tässä nyt olen kokeillut. Älyteeveen "älyteeveemäisyys" vaatii totuttelua mutta olen hämmentynyt, jos tämä 55 tuuman naurettavuuden halpuutta lähentelevä TV ei jollekin kelpaa.
Energialuokka pelästytti aluksi mutta selvisikin, että nuo on uudistettu täysin vuonna 2021. Tämän Procasterin energialuokka on E, joka vastannee jotain entistä A:ta. Nykyiset A-C on tuleville tekniikoille. Eli tuon ei tarvitse antaa hämätä. Tuo kWh / 1000h on luku, mitä kannattanee seurata. Ja pistää wattimittarin seinään ja kokeilee. Tässäkin on taustavalon määrä aivan naurettavan isolla (täysillä) oletuksena. Oletusasetuksilla näyttää 100W. Taustavalon pudotti järkeväksi ja tippui 40 wattiin.
Ainiin sisäänrakennettu Chromecastkin löytyy. Googlen pahimmat vakoilut luonnollisesti kannattaa blokata, jos sellainen kiinnostaa ja itsellä ei ole mitään hinkua castata puhelinta tähän kun ethernet (tai HDMI) on keksitty. Tässä on myös eARC, joten esim Soundbarin liittäminen on helppoa. Ainoa rajoite, minkä keksin on 60Hz virkistystaajuus mutta tuo ei häiritse itseä lainkaan. HDMI 2.1 pystyisi kuitenkin 4k @ 120Hz. En tällä kuitenkaan aio pelata niin ei haittaa mitään.
Ja kyllä, ymmärrän, että Procaster ei ole mikään laatumerkki mutta mieluummin minä tällaisen ostan kakkostöllöksi ja sitten jonkin enemmän high-end telkkarin ykköseksi ja skippaan ne 600-800e telkkarit kokonaan.
Tällainen nopea arvostelu vain. En ole älytelkkujen expertti mutta so far hyvin tyytyväinen ostokseeni. 26.1 asti tuo Verkkiksen tarjous voimassa.