Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Krunikassa ehkä asiakaskin maksaa.. ei niin pennistä kiinni. Onhan tuo tuossa kulmalla jo pitkään ollut. 90-luvun lopulla tosin itse viimeksi tuolla tainnut asioida - tai ehkä ~2000.
Hieman OT: Aikoinaan oli hieman "kermaperse" putiikki mutta palvelultaan ja asiantuntemukseltaan siihen aikaan aivan loistava. Parit amp:t haettuna aikoinaan. Parhaiten Panaa tarjoilee K:radion lisäksi Marek ja Radiokulma (TRE)

Sampan QD-OLED:issa yksi pikseli jumissa, loistaa punaisena kaiken aikaa. Onko näin, että tuo ei mene Samsungilla takuuseen, vaan pitäisi palaa valkoisena? Näin ainakin Elcare minulle väitti. Otin vielä suoraan Samsungiin yhteyttä, että saas nähdä mitä sieltä vastailevat.

Edit* Elcare oli oikeassa... Ei mene ainakaan yksi jumissa oleva pikseli takuuseen, ellei se pala valkoisena.

Viimeksi muokattu:
Veikkauksena sanoisin, että YLE Areena ja Elisa Viihde suoltaa pihalle 50fps kuvaa, jota televisio ei osaa tahdistaa oikein.
Sama ongelma tainnut vaivata Chromecastia ja "ratkaisuna" hankkia AppleTV tai Nvidia Shield, jotka osaavat tehdä tämän.
Jos näin on, niin ompaa kemmanen ominaisuus uudessa tv:ssä.

Itseasiassa Shield ja toinen vastaava mediasoitin löytyy, mutta tv:ssä on sen verran potkua (vs vanha) että siirsin sen toiseen tv:seen. Mikäli nuo puutteet jää kyrsimään niin pitää laittaa takaisin...

On muuten oikeasti monelle käyttäjälle harmaita hiuksia tuova "ominaisuus". Eipä ole käynyt tuo mielessäkään että 845 sekoilee nuiden kanssa. Pahoittelut jos jollakin menee minun takia laitteen palauttelurumbaksi kun tuota 845:ttä on tullut mainittua todella useasti ostoslistan kärkipäähän edullisempien mallien kohdalla. Kärsiikö 745 samasta muutes onko tietoa?

On muuten oikeasti monelle käyttäjälle harmaita hiuksia tuova "ominaisuus". Eipä ole käynyt tuo mielessäkään että 845 sekoilee nuiden kanssa. Pahoittelut jos jollakin menee minun takia laitteen palauttelurumbaksi kun tuota 845:ttä on tullut mainittua todella useasti ostoslistan kärkipäähän edullisempien mallien kohdalla. Kärsiikö 745 samasta muutes onko tietoa?
On kyllä melkoinen ominaisuus. Kiitos tiedosta, huomenna ajattelin painaa tilausnappia. Joutuuko tässä nyt hyppäämään Philipsin kelkkaan. Katsotaan.

Tutkin tuota hieman lisää ja ilmeisesti Chromecast with Google TV olisi ainakin saanut frame rate matching ominaisuuden myös.
Liekö myös Google TV -käyttisversiossa eikä pelkästään fyysisessä purkissa?

API dokumentaation mukaan asetus tulee tosin myös kaiketi leipoa itse sovellukseen.
Löytyi uutisia, että Netflix ainakin olisi tämän lisännyt, eli tuosta ehkä kannattaa kysyä YLE:ltä, että onko ominaisuus jo olemassa tai saatavissa tulevaisuudessa.

Mutta ei tuo nyt tosiaan taida koskettaa kuin 50fps pukkaavia sovelluksia ja mahdollisesti TV:n dejudder asetuksilla sitä voisi koittaa minimoida (?)

Apple TV ohittaa ongelman ainakin, siinä on mätsäys valittavissa frameratelle, että dynamic rangelle jos TV ei sitä osaa.
Juuri näin.

Toisaalta, jos TV:ssä tykkää jostain ihmeen syystä käyttää liikkeenparannus (lue huononnus) toimintoja niin onko tuolla lopulta mitään väliä vaikka TV ei osaisikaan mitään matskua näyttää sen natiivitaajuudella, kun se kuitenkin pilataan ja tehdään saippuaoopperamössöksi.

Chromecast with Google TV HD:llä ei tosiaan ainakaan YLE Areena, MTV Katsomo, Ruutu, Max ja Elisa Viihde -sovelluksista yhdelläkään toimi automaattinen (ei-saumaton) kuvataajuuden vaihto. Kiinnostaisikin kovasti, ovatko Google TV -käyttöjärjestelmällä varustetut televisiot lähtökohtaisesti yhtä kädettömiä, vai onko tässä merkki- ja mallikohtaisia eroja.

Chromecastilla ongelman saa tietysti kierrettyä vaihtelemalla itse asetuksista tarpeen mukaan 24p/50p/60p-ulostuloa (tai monien suoratoistopalveluiden osalta käyttämällä Kodia), mutta television omaa sovellusta käyttäessä ei varmaankaan pääse asetuksista pakottamaan haluttua virkistystaajuutta?

Statistiikka

Viestiketjuista
259 749
Jäsenet
74 466
Uusin jäsen
riku888

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom