Tuo philips ei ole faldia nähnykkään. Taustaledit saattaa olla reuna ledin sijaan mutta ei alueellisesti mukautuvaa faldia!?? PHILIPS 58PUS7805:ssa FALD?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo philips ei ole faldia nähnykkään. Taustaledit saattaa olla reuna ledin sijaan mutta ei alueellisesti mukautuvaa faldia!?? PHILIPS 58PUS7805:ssa FALD?
Koskeeko se jos hinta laskee missä tahansa kaupassa? Esim. powerilla 1000€ ja vklla 800€? Power maksaisi 200€ erotuksen.Käytännössä palautusoikeuden ajanjaksoa, eli Gigantilla 50 päivää ja Powerilla 60 päivää.
Helpompi heille antaa vain rahaa kuin käsitellä palautustuote ja koittaa kaupata sitä outlettien kautta, kun asiakkaalla on mahdollisuus tuoda vanha takaisin ja ottaa uusi halvemmalla mukaan.
Mistä tuo fald tieto on peräisin?Tuota on useaan kertaan tullut nettiin uudelleen myyntiin eli kannattaa tarkkailla saatavuutta. Tuossa on edelleen pieni mahdollisuus, että 350 eurolla saa 128 zonen 58" FALD:n itselleen.
Kuten sanoin jo, että tieto ei ole varmaa, mutta jotain viitteitä on olemassa. Ristiriitaista tietoa siis, mutta tuo jälkimmäinen linkki puhuu 128 zonen FALD:sta.Mistä tuo fald tieto on peräisin?
Tuolla on viittaus asiaan:
Philips PUS7805 specifications - TV Database - FlatpanelsHD
Philips PUS7805 specifications - TV database - FlatpanelsHDwww.flatpanelshd.com
Lisäksi tuo malli on käsittääkseni sama kuin 58PUS8105, mutta eroa on jotain reunuksien väreissä:
Philips 58PUS8105/12 (58", 4K, HDR): Price, specs and best deals
Here you will find all the features and the best store where to buy the TV Philips 58PUS8105/12 at the cheapest price among the hundreds of stores that we constantly trackwww.kitele.com
Jos tuolta tosiaan tulee 128 zonen FALD 350 eurolla niin hyvät kaupat tuli tehtyä. Olen itse kyllä hiukan epäileväinen vielä tämän suhteen.
Osaako kokeneemmat sanoa mitä eroa on Sonyn 55XH9005 ja 55XH9077 malleilla?
Tuon 55XH9077 saisi 100 EUR halvemmalla.
VK - Power - Gigantti, näiden kolmen "hintarobotit" vastaavat melko automaattisesti jo toistensa hintoihin ja erotus on mahdollista (mutta ei kait mitenkään olettama siltikään) saada mainitsemalla että jostain näistä löytyy halvemmalla, jos robotti ei ole korjausta kerennyt tekemään.Koskeeko se jos hinta laskee missä tahansa kaupassa? Esim. powerilla 1000€ ja vklla 800€? Power maksaisi 200€ erotuksen.
Eli kiva juttu mutta ei koskaan toteudu.VK - Power - Gigantti, näiden kolmen "hintarobotit" vastaavat melko automaattisesti jo toistensa hintoihin ja erotus on mahdollista (mutta ei kait mitenkään olettama siltikään) saada mainitsemalla että jostain näistä löytyy halvemmalla, jos robotti ei ole korjausta kerennyt tekemään.
Pieniin rajoitettuihin eriin (tai pitkälle meneviin tilaustuotteisiin) tämä ei päde ja muiden putiikkien hintoihin tuskin vastaavat samalla tavalla, erityisesti nuo viron puljut (RDE, HobbyHall) on sellaisia joiden kanssa eivät kilpaile.
Nyt tarvittaisi kyllä HEebelin apuja philips tietämystä. Aika outoahan tuo olis jotta halvemmissa olis 128 kpl Fald mut siitä paremmissa malleissa ei!Kuten sanoin jo, että tieto ei ole varmaa, mutta jotain viitteitä on olemassa. Ristiriitaista tietoa siis, mutta tuo jälkimmäinen linkki puhuu 128 zonen FALD:sta.
Mutta ei tässä minusta ole mitään hävittävää. Halpa 58" töllö ilmaisella toimituksella, vaikka olisi ihan normi reuna-led. Jos on FALD niin se on vain plussaa.
Miksi ei toteutuisi? Kyllä ne black friday tarjouksiinkin vastaavat, koska kyse ei monien tuotteiden kohdalla ole erityisen rajoitetusta erästä, tarkoittaen luokkaa 10-50kpl.Eli kiva juttu mutta ei koskaan toteudu.
Mulla oli BF Päivä jo syyskuussa tänä vuonna kun poistin Kuopion Powerista samsungin viime vuoden 65"QLED 90RAT mallin 1300e. Ja aivan iskemätön paketti. Siksi nämä nyt olevat samsungin 65" QLED90TAT. Mallien 1700euron BF Tarjoukset lähinnä naurattaa. Ja on zoneja faldista karsittu.Eli kiva juttu mutta ei koskaan toteudu.
Ei mitään, luin väärin tai jotain.Kuten sanoin jo, että tieto ei ole varmaa, mutta jotain viitteitä on olemassa. Ristiriitaista tietoa siis, mutta tuo jälkimmäinen linkki puhuu 128 zonen FALD:sta.
Mutta ei tässä minusta ole mitään hävittävää. Halpa 58" töllö ilmaisella toimituksella, vaikka olisi ihan normi reuna-led. Jos on FALD niin se on vain plussaa.
Tuo on kyllä ihan totta tv on kyllä sika halpa. Ja varmasti parempi kuin samoihin hintoihin myytävät verkkiksen ProCaster halppis merkki. Tuossa ei paljon menetä vaikkei faldia ole, itsessään Fald ei ole laadun tae!Kuten sanoin jo, että tieto ei ole varmaa, mutta jotain viitteitä on olemassa. Ristiriitaista tietoa siis, mutta tuo jälkimmäinen linkki puhuu 128 zonen FALD:sta.
Hmm. Vaikea sitten ennustaa tippuuko hinta vai ei.Miksi ei toteutuisi? Kyllä ne black friday tarjouksiinkin vastaavat, koska kyse ei monien tuotteiden kohdalla ole erityisen rajoitetusta erästä, tarkoittaen luokkaa 10-50kpl.
Taisi viime vuonnakin 77" C9 OLED:stakin joku täällä saada 700€ rahaa takaisin ilman kummempia mutinoita.
Oon koittanu miettiä, että odotanko vielä ainaki vuojen ja kattelen minkä laittas vai ostaakko heti? Onko kellään mitään mietteitä tähän mulle avuksi?
Jos ei koe mitään puutteita nykyisessä niin toki voi olla ihan hyvä odottaa ensi vuoden malleja jos olisi hieman hiotumpia kokonaisuuksia next-gen konsoleiden ominaisuuksia ajatellen. Nämä on näitä ikuisuus kysymyksiä ostaako nyt vai odottaako seuraavaan vuoteen.Mitä mieltä ootta tuosta Samsung Q80T:stä hintaan 1099e
Nyt ois kotona Samsungin 55" Full HD
PS5, leffojen ja sarjojen katteluun telkkarin tarvis
Oon koittanu miettiä, että odotanko vielä ainaki vuojen ja kattelen minkä laittas vai ostaakko heti? Onko kellään mitään mietteitä tähän mulle avuksi?
PS5:n kaveriksi varsin hyvä valinta, kun löytyy 4K@120Hz ja erityisesti VRR tuki. Riippuu hieman peleistä onko näistä sitten hyötyä.Mitä mieltä ootta tuosta Samsung Q80T:stä hintaan 1099e
Mitä mieltä ootta tuosta Samsung Q80T:stä hintaan 1099e
Ostaisin heti.Mitä mieltä ootta tuosta Samsung Q80T:stä hintaan 1099e
Helppoa. CX jos pelaat. Sony OLED jos et. Ei kannata pelätä palamista.Jäätävän vaikeaa on tämä telkkuhomma kyllä. Menee kolikon heitoksi jos ei joku osaa sanoa mitään järkevää perustelua 55" tuuman koon telkkariksi, eli kumpi, samat hinnatkin olisi:
Sony 55" A85 4K UHD OLED Smart TV KD55A85
Vai
LG 55" CX 4K OLED TV OLED55CX
Ihan perinteiseen telkkarikäyttöön tulee, antennitalouteen. Iltasella nyt tulee jonkun verran kateltua peruskanavia ja leffoja netflix ym paikoista.
Molemat varmaan ajaa asiansa, ei siinä mitään.
Tämäkin oli yhdessä vaiheessa listalla kärjessä, mutta jostain syystä jätin pois, vai palaanko tähän ja haen veks kuleksimasta:
Sony 55" XH95 4K UHD LED Smart TV KD55XH9505
Ei noista varmaan mikään ole huono, mutta pitkäaikainen telsu tulisi olemaan. Siksi toi Kd55XH houkutteli pitkään kun ei suoranaista oledi palovaaraa olisi, jos se enää ongelma onkaan.
Mutta jeesatkaa nyt joku
Jos olet ostohousut jalassa, niin mistä vielä löytyy tohon hintaan??
Powerin sivujen mukaan kolmessa kioskissa olisi vielä, mutta löytyykö muualta?
e. juma! Giganttiin tuli 50kpl lisäerä
Samoin. Ilman telinettä tosin.Tilasin juuri Sony KD-85XH9096 85" + seinätelineen.
Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä.
Mitä mieltä ootta tuosta Samsung Q80T:stä hintaan 1099e
Jäätävän vaikeaa on tämä telkkuhomma kyllä. Menee kolikon heitoksi jos ei joku osaa sanoa mitään järkevää perustelua 55" tuuman koon telkkariksi, eli kumpi, samat hinnatkin olisi:
Vai
Ihan perinteiseen telkkarikäyttöön tulee, antennitalouteen. Iltasella nyt tulee jonkun verran kateltua peruskanavia ja leffoja netflix ym paikoista.
Tämäkin oli yhdessä vaiheessa listalla kärjessä, mutta jostain syystä jätin pois, vai palaanko tähän ja haen veks kuleksimasta:
Ei noista varmaan mikään ole huono, mutta pitkäaikainen telsu tulisi olemaan. Siksi toi Kd55XH houkutteli pitkään kun ei suoranaista oledi palovaaraa olisi, jos se enää ongelma onkaan.
Mutta jeesatkaa nyt joku
Jäätävän vaikeaa on tämä telkkuhomma kyllä. Menee kolikon heitoksi jos ei joku osaa sanoa mitään järkevää perustelua 55" tuuman koon telkkariksi, eli kumpi, samat hinnatkin olisi:
Vai
Sonyn eka vastaus todellisen resoluution tiputtamisesta 4K 120hz moodissa alle 1080p laadun on huolestuttava. Kertoo tietoisesta päätöksestä, eikä luvannut parannusta ja kertoo ettei rauta pysty parempaan. Nyt sitten kuitenkin ovat ihmisten vihan edessä lupailleet software-päivitystä. Myös 1080p 120hz on tavallista sumeampi. Toinen huolestuttava asia on Sonyn 8K televisiossa (missä varmaan samat piirit) oleva kyvyttömyys ottaa vastaan 8K signaalia, saman raudan kapasiteetin rajoituksen vuoksi. VRR ja eARC varmaan saadaan vielä toimimaan. Muita vikoja ei tainnut olla.Isälle käytiin hakemassa aamulla 65" Sony A85. Oli kyllä wow hieno kuva. Itse halusin kuitenkin isomman kuin vanha 75" ja Oledissa tarjonta loppui, joten pistin sitten tulemaan Sony KD-85XH9096 85". Toivottovasti saavat päivitettyä kuntoon. Jotenkin tulkitsen niistä viesteistä, ettei Sonylla itsellään ole asiasta epäilystä, etteikö tulisi korjatuksi.
Nonii nyt ku tuo Q80T ehti myydä loppuun, niin semmonen kyssäri tuli mieleen.
Mikkä on isoimmat erot Q70T ja Q80T välillä? Että kelpaiskohan itelle jopa tuo halvempi malli..
Sonyn eka vastaus todellisen resoluution tiputtamisesta 4K 120hz moodissa alle 1080p laadun on huolestuttava. Kertoo tietoisesta päätöksestä, eikä luvannut parannusta ja kertoo ettei rauta pysty parempaan. Nyt sitten kuitenkin ovat ihmisten vihan edessä lupailleet software-päivitystä. Myös 1080p 120hz on tavallista sumeampi. Toinen huolestuttava asia on Sonyn 8K televisiossa (missä varmaan samat piirit) oleva kyvyttömyys ottaa vastaan 8K signaalia, saman raudan kapasiteetin rajoituksen vuoksi. VRR ja eARC varmaan saadaan vielä toimimaan. Muita vikoja ei tainnut olla.
Kaikessa 120hz signaalissa HDMI:n kautta. PC:llä näkee selvimmin. Kuva on niin huono, että Rtingsin porukka kutsui sitä "deal breaker" TV:lle. Tekstiä on vaikea lukea. Sama on kuitenkin myös pelikonsoleiden kanssa, niissä vaan reso on muutenkin pienempi, ja muussa kuin PC:n tekstissä ero on hieman pienempi. Vasta tuli päivitys ja jotkut sanoi aluksi kuvan parantuneen, sittemmin lähes kaikki sanoneet että samat viat, ja myös eARC on edelleen rikki, vaikka päivityksen piti korjata se. Sony on kuitenkin aika taitava noissa jutuissa, ja PS5 on kans vielä HDMI:n osalta ihan kesken, joten en olisi mahdottoman huolissani.Missä tuo käytännössä tulee esiin, että 4K 120hz moodissa alle 1080p laatuun? Tietokone tuossa moodissa ja sitten pyörittää jotain netflixia full hdlla? Tuota sumeutta oli Australialassa (?) tulleessa päivityksessä saatu jo pois, jos puhutaan samasta asiasta (toi mistä hdtv sanoi, että Sony oli vedonnut priorisoineen liikkeentoistoon vs staattiseen kuvaan, mitä nyt ollaan siis jo korjattu jossain päin maailmaa (ei täysin, mutta monta kertaluokkaa paremmaksi)).
Vai
Mutta jeesatkaa nyt joku
En ole ihan viimeisimpiä testejä katsellut, mutta kiinnipalamiset ovat jääneet huhujen asteelle ainakin viimeisimmissä LG:n tuotteissa. Käyttötavan pitää olla jotain täysin idioottimaista, jos onnistuu kuvan polttamaan.Mites Samsung Q95? Itsellä se tällä hetkellä kärjessä ja menee oledien ohi kuvan kiinnipalamisen riskin vuoksi.
En ole ihan viimeisimpiä testejä katsellut, mutta kiinnipalamiset ovat jääneet huhujen asteelle ainakin viimeisimmissä LG:n tuotteissa. Käyttötavan pitää olla jotain täysin idioottimaista, jos onnistuu kuvan polttamaan.
Kaikessa 120hz signaalissa HDMI:n kautta. PC:llä näkee selvimmin. Kuva on niin huono, että Rtingsin porukka kutsui sitä "deal breaker" TV:lle. Tekstiä on vaikea lukea. Sama on kuitenkin myös pelikonsoleiden kanssa, niissä vaan reso on muutenkin pienempi, ja muussa kuin PC:n tekstissä ero on hieman pienempi. Vasta tuli päivitys ja jotkut sanoi aluksi kuvan parantuneen, sittemmin lähes kaikki sanoneet että samat viat, ja myös eARC on edelleen rikki, vaikka päivityksen piti korjata se. Sony on kuitenkin aika taitava noissa jutuissa, ja PS5 on kans vielä HDMI:n osalta ihan kesken, joten en olisi mahdottoman huolissani.
Ja porukka sanoi, että ainakin sisällä oleva Mediatekin HDMI:iin liittyvä suoritin on erittäin kykenevä itsessään.
Mitä sä itse tekisit? Mulla tilaus odottaa vielä tuotteita. Helposti tuon vielä perun. Mulla ei oo ollu 5 vuoteen pöytäkonetta, mutta just tilasin työpöydän ja tarkotus olisi laittaa telkkarin viereen sellainenkin setti. Voisin kuvitella laittavani rullaamaan osakeindeksejä tvn ruudulle, eli pitää todellakin olla lukukelpoista.
Riittääkö, että vaihdan hz pienemmäksi?
Itse kävin pari viikkoa sitten ostamassa samsung qe65q95t. Telkkari oli ihan hyvä päivän valossa katseltuna, mutta illalla leffojen katselussa taustaledien yms. aiheuttama "blooming" oli itselle niin häiritsevää että palautukseen meni. Nyt gigantista hommattuna LG 65CX ja mielestäni ainakin huomattavasti parempi kuvan laadullisesti. En myöskään ole huomannut puutteita valon voimakkuudessa. Äänet LG:ssä tosin niin surkeat että täytyy hommata soundbar kaveriksi
Lyhyesti yhdellä sanalla vastattuna: meinaan.Tuskin silti uskaltaisit pistää omaa rahaa pantiksi siitä, ettei burn-iniä (unohtamatta toisaalta myöskin OLED:n taipumusta tummua vuosien saatossa, mikä on ongelma, jos kokee ruudun jo valmiiksi turhan tummaksi, mitä esim. arvioissaki joskus näkee ei-hämärähuonekatselijoilla) viiden vuoden sisällä tapahdu, siinäkin tapauksessa, että voisit luottaa CX-käyttäjän käyttävän telkkariaan normaalisti. Kuitenkin burn-inistä puhutaan edelleen ihan virallisissa arvioissakin jne., joten jos se olisi asia, joka saattoi ilmetä vielä parisen vuotta sitten muttei enää, niin miksi siitä edes puhutaan. Meinaatko että hysteerikot pitävät tätä vuodesta toiseen ilmassa ja arvostelijatkin tarttuvat siihen, vaikka ovat muuten järkeviä ihmisiä?
Kerrohan sitten, miten vertautuu päivänvalokatselussa tuohon Q95T:hen. Kuitenkin Samsung pitäisi olla QLED:nä tosi otollinen päiväkatseluun kirkkautensa takia ja paneelin pinnan pitäis olla parhaimmasta päästä, mitä tulee minimaalisiin heijastuksiin. Ko. asiat ovat taas sitten OLED-paneelin heikkouksia (en siitä väitä, että OLED olisi näissä umpisurkea muttei kukaan voi sanoa, että esim. OLED olisi paras vaihtoehto valoisaan huoneeseen).
Gigantti muuten kusettaa huolella noissa varastosaldoissa (tai sitten jengi perunut älyttömästi tilauksiaan) kun nyt jostain ilmestyi 100kpl erä 65" LG CX OLEDia keskusvarastolle josta ne olivat loppu kun omani tilasin ja toimitus luvattiin päivää ennen joulua. Saapa nähdä saanko nopeutettua toimitusta...
Gigantti kusettaa ihan huolella joka asiassa, yht äkkiä se Black Friday tarjouskoodi ei toimikaan. Siis Black Friday tarjouskoodi ei toimi enää Black Fridayna.Gigantti muuten kusettaa huolella noissa varastosaldoissa (tai sitten jengi perunut älyttömästi tilauksiaan) kun nyt jostain ilmestyi 100kpl erä 65" LG CX OLEDia keskusvarastolle josta ne olivat loppu kun omani tilasin ja toimitus luvattiin päivää ennen joulua. Saapa nähdä saanko nopeutettua toimitusta...
Mitä sä itse tekisit? Mulla tilaus odottaa vielä tuotteita. Helposti tuon vielä perun. Mulla ei oo ollu 5 vuoteen pöytäkonetta, mutta just tilasin työpöydän ja tarkotus olisi laittaa telkkarin viereen sellainenkin setti. Voisin kuvitella laittavani rullaamaan osakeindeksejä tvn ruudulle, eli pitää todellakin olla lukukelpoista.
Riittääkö, että vaihdan hz pienemmäksi?
Saa haluta, mutta en usko uusiin tarjouksiin. Verkkiksessä edelleen tarjoushinta 3999€ ja muut varmaan pysyy tossa samassa. Vastahan tuo hinta tuli alas lokakuussa. Ei ole muistissa 77C9:n hintahistoriaa, mutta se tainnut pudota ikinä Suomen kaupoissa alle tuon 3999€.Peruutin tilauksen. Kyllä mä melkeen haluan oledin. 77" CX tarjoukseen maanantaina kiitos.
Samaa pohdintaani itselläni ja taidan tyytyä Q70t:hen.Nonii nyt ku tuo Q80T ehti myydä loppuun, niin semmonen kyssäri tuli mieleen.
Mikkä on isoimmat erot Q70T ja Q80T välillä? Että kelpaiskohan itelle jopa tuo halvempi malli..