Yleinen ThinkPad -thread

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
235
T14 gen1 oli siihen aikaan kun oli vielä komponenttipulaa ja sen kyllä huomasi, järkyttävän paska laite :) Mulla taisi olla jotain throtlaus ongelmaa ja mitään järkevää tollasella ei pystynyt tekemään taisi olla jotain muutakin hämärää, näitä kannattaa välttää jos hankkii esim. aftermarket konetta
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
172
T14 gen1 oli siihen aikaan kun oli vielä komponenttipulaa ja sen kyllä huomasi, järkyttävän paska laite :) Mulla taisi olla jotain throtlaus ongelmaa ja mitään järkevää tollasella ei pystynyt tekemään taisi olla jotain muutakin hämärää, näitä kannattaa välttää jos hankkii esim. aftermarket konetta
Taisi olla intelillä tota. AMD toimi yllättävän hyvin.
 
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
106
E14 gen3 käytössä, ei sinänsä valitettavaa kun lähinnä mökki tms koneena.. E sarja taitaa olla entry level tms, näyttö välttävä (aika paska muttei mua häiritse), ei thunderboltteja jne.. Ei simmipaikkaa.. En mä tuollaista voisi ns "daily driveriksi" kellekään suositella, mut ajaa asiansa satunnaiskäytössä. Jämäkkä ja kestävä kone.

Kannattaa katella sitä T-sarjaa ehkä mielummin, lenovolla välillä ihan omilla sivuilla -40% tarjouksia.
Käytetty kone hakusessa, joten T-sarja ei taida olla vaihtoehto, vaan pitää "tyytyä" karvalakkimalliin että saa Ryzenin :p
 
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
106
Millaista hinta- ja teholuokkaa tässä etsitään, kyllä noita Ryzenillä on saanut myös, esimerkiksi tässä T14 gen 1 Ryzen 5 PRO 4650U 585€ Lenovo ThinkPad T14 Gen 1 - KTverkkokauppa
Juu T14 löytyy ryzenillä mutta T15 ei tietääkseni ole tehty kuin intelillä. E595 on tällä hetkellä mutta hieman enemmän tehoa olisi hyvä. Ja kirkkaampi näyttö (ja 4k olisi toki kiva, väriavaruuksilla tms. ei ole väliä), mutta sellaista ei taida saada noihin karvalakkeihin edes modaamalla.

Joku ~500e kone hakusessa 15.6" näytöllä, joten E15/L15 taitaa olla melkeinpä ainoat vaihtoehdot? Numeronäppäimistö siinäkin harmittaa, mutta symmetrinen näppis ja ryzen taitaa löytyä vain Z16:ta. Muuten olisin jo ostanut X1 extremen, täälläkin sellainen juuri meni jollain 450 eurolla.

15.6" sen takia että mm. unity ja blender on miellyttävämpiä käyttää eikä tarvitse skaalausta, mikä ei ole vaihtoehto koska linux. FHD/4k@200% ja 14" menee vähän liian tihrusteluksi meikäläisen makuun.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
250 265
Viestejä
4 363 128
Jäsenet
72 577
Uusin jäsen
FUZCAN

Hinta.fi

Ylös Bottom