Bongasin tämän foorumin, kun selvittelin yhden tai kahden Think Padin hankintaa. Totesin, että ehkä täältä löytyisi jotain tietoa ja näkemystä.
Isoin kysymys ja ongelma, johon olen törmännyt on näppis, jota tarvitsen aika paljon. Nykyään todella monet tuntuvat huonoilta. Key travel (en tiedä mikä on suomeksi) on aivan liian pieni ja tuntuma on huono omaan makuun. Nykyinen koneeni on T440s, jossa se taitaa olla jopa 2,1 mm, joka yhdistettynä klassisiin Think Padin aavistuksen koveriin näppäimiin ja selkeisiin näppäinväleihin on erinomainen. Samaa ei saa, mutta selvittelin, että lähes samalla 1,8 mm liikkumisella on saanut vielä vähän aikaa sitten joitain malleja. Nykyään tuntuu olevan vain 1,5 mm tai vähemmän. Tästä ei oikein löydy mitään tietoa mistään. Redditistä löysin ehkä yhden ketjun aiheesta. Lisäksi olen lueskellut arvosteluja. Esim. T14 mallistossa 2. sukupolvi on ilmeisesti viimeinen 1,8 mm klassisemmalla näppiksellä. X1:ssä 6. sukupolvi on kai viimeinen. Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt Think padin irtonäppistä, mutta siinä vähän katoaa kannettavan idea.
Tarkoitus on siis hankkia laadukas ja kevyt budjetti-Think pad, jonka ei tarvitse pyörittää erityistä tehoa vaativia ohjelmia. Muutamaan vaihtoehtoon olen nyt päätynyt, ja mietin, että onko täällä ajatuksia näistä (vai olisiko oikea paikka tuo lirpake-otsikko?). Lenovon sivuilta olen myös katsellut, mutta ongelmaksi muodostuu tuo näppis. Pojallani on koulusta saatu E14, jonka näppis on umpisurkea omiin sormiini.
Tämä on käytetty uudella akulla:
Kunto: B-luokkaB-luokan tuotteet ovat kuluttajille, jotka haluavat vastinetta rahalle ja ulkonäkö tulee ei tarvitse olla täydellinen. Näissä tuotteissa on vähän käytön jälkiä. Useimmat ihmiset ovat tyytyväisiä B-luokan kuntoon.Esittelemme Lenovo ThinkPad X1 Carbon 6th Gen (SKU: LAP-X1CARBON6TH-MX-B…
www.multitronic.fi
Uutena Verkkiksestä nämä kaksi:
Monipuolinen ja kestävä yritysmaailman työjuhta. Erinomainen näppäimistö kommunikointia helpottavilla pikapainikkeilla. Wi-Fi 6 -valmius ja telakointimahdollisuus. 36 kk Premier Support -takuu.
www.verkkokauppa.com
Erittäin kompakti ja helposti mukana kulkeva työkannettava. Erinomainen näppäimistö ja näyttö parantavat tuottavuutta. Kattavat tietoturvaominaisuudet. Kestävä ja vankka runko.
www.verkkokauppa.com