Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt vaan odotellaan sitten Notebookcheckin arvostelua.Nyt näyttäs olevan Suomen sivuilla t14 ja t14s amd.
Mistähän tuollainen käsitys on peräisin? Notebookcheck kirjoitti E14:stä:Nyt vaan odotellaan sitten Notebookcheckin arvostelua.
Ilmeisesti Intelin versiolla on taipumusta kuumentua kohtalaisesti.
Meinas varmaan E15. Siinä oli lämmöt korkeetMistähän tuollainen käsitys on peräisin? Notebookcheck kirjoitti E14:stä:
"Temperature
The ThinkPad E14 is not only quiet but is also cool. The highest temperature of 41.7 °C is warm but not hot."
Meinasin T14 Intel-versiota.Mistähän tuollainen käsitys on peräisin? Notebookcheck kirjoitti E14:stä:
"Temperature
The ThinkPad E14 is not only quiet but is also cool. The highest temperature of 41.7 °C is warm but not hot."
Tietääkseni tuo "levykuva" löytyy vain 18.04 versiolla ja 20.04:ssa tuollaisia ei enää ole vaan ne tuodaan suoraan siihen ubuntun viralliseen julkaisuversioon (tai sitten päivityksillä).Tuosta keskustelusta saa käsityksen, että ongelmia on esiintynyt muita kuin Lenovon omaa levykuvaa käytettäessä:
Oootko testannu jollain rolling-release distrolla kuten Manjaro tai EndeavourOS tapahtuuko niillä tätä samaa? Niissä on ainakin uusimmat kernelit sekä myös mesasta saatavilla -aco versiot.Käyttääkö kukaan muu A485 tai muuta ryzen läppäriä linuxilla? Minulla on ollut alusta asti ongelmana että GPU puoli kaatuu/jumittaa. Aluksi ajattelin että ongelmana on vain ajuri tuki, mutta useiden kernel ja mesa päivitysten jälkeen ongelma tuntuu vain pahenevan. Eli toimiiko kenelläkään Linux & AMD laptop yhdistelmä?
Vähän nyt kiinnostelis tuo E14 Gen 2 AMD
Sais ryzen 5 4500u, 8gb ram (toinen paikka jää vapaaksi, eli voi päivitellä sinne 24 asti) , 256 ssd 610€
Saako mitään parempaa lähellekään tuota hintaa?
Tietääkseni tuo "levykuva" löytyy vain 18.04 versiolla ja 20.04:ssa tuollaisia ei enää ole vaan ne tuodaan suoraan siihen ubuntun viralliseen julkaisuversioon (tai sitten päivityksillä).
Lenovolla on ollut erityisiä "koulunalkamistarjouksia", joissa alennus on enimmillään ollut jopa 30%. Muutenhan Lenovolla on ympäri vuoden erilaisia lyhyitä ilta- tai viikonloppukampanjoita, joissa alennukset vaihtelevat 5-20%:n välillä.Onko Lenovolla ollut perinteisesti mitään erityisempiä alennuskampanjoita ennen koulujen alkua?
Onko Lenovolla ollut perinteisesti mitään erityisempiä alennuskampanjoita ennen koulujen alkua?
Ei vaan taida koskea Suomen verkkokauppaa tuo tarjousNyt AMD malleista T14, T14s -30%
Shop Our New Laptop & Desktop Computer PCs
Discover the latest in computing technology with our new laptop & desktop computer PCs. Shop now for the best selection of Lenovo's top brands.www.lenovo.com
Ei vaan taida koskea Suomen verkkokauppaa tuo tarjous![]()
Itsellä ainakin näkyy T14 AMD tarjonnassa ja opiskelijoille -20% (oli aikaisemmin -10%). Mutta tuota yleistä alennusta ei ole ja vain 4650U vaihtoehtona, muuten voi muokata.Dääm.... my mistake.
Kaikki AMD mallit out of stock suomisaitilla ja loput intelliä![]()
Entäs Intel Core i7-4702MQ? 37W näyttäis TDP olevan.Itellä ThinkPad Edge E540 ja kiinnostaisi päivittää prossu. Alkuperäinen i5-4210M on 37W TDP:llä, onko aivan päätön idea koittaa i7-4700MQ:ta (47W TDP) vai suosiolla joku 37W TDP kivi?
E540:aa on toimitettu 2-ytimisten i5-suorittimien lisäksi myös 4-ytimisellä i7-4702MQ tai i7-4712MQ-suorittimella varustettuna. Sellaisen pitäisi siis toimia laitteessa.Itellä ThinkPad Edge E540 ja kiinnostaisi päivittää prossu. Alkuperäinen i5-4210M on 37W TDP:llä, onko aivan päätön idea koittaa i7-4700MQ:ta (47W TDP) vai suosiolla joku 37W TDP kivi?
En ole itse tuollaista tai vastaavaakaan kokeillut, mutta kuten sanoin, "pitäisi toimia", eli BIOS tunnistaa suorittimen eikä ylikuumenemisenkaan pitäisi uhata.Jees, nuo olisi molemmat 37W TDP joten jompaa kumpaa kannattaisi sitten ilmeisesti miettiä?
Samanlaiset nuo näyttäisi olevan, kellotaajuus on vain:Jees, nuo olisi molemmat 37W TDP joten jompaa kumpaa kannattaisi sitten ilmeisesti miettiä?

Mistä hankit tuon uuden paneelin?Tulipa vaihdettua T470 kunnon paneeli, aiempi oli B140HTN01.2 ja tilalle tuli N140HCA-EAB REV.C3
Nyt tuntuu kun olisi 10 vuotta uudempi kone käytössä kun näyttää niin hyvältä kuva, kannattaa ehdottomasti 70 euroa panostaa tämmöiseen operaatioon jos teillä on noita TN-paneeleita tai huonoimmasta päästä olevia IPS-paneeleita.
Jos joku kaipaa tuota vanhaa paneelia niin voin vaikka kympillä postikuluineen lähettää tuon, naarmuton näyttö ja muutenkin hyvässä kunnossa mutta aivan karmivat katselukulmat ja kontrasti![]()
Mistä hankit tuon uuden paneelin?
Hei kaikki !
Lieneekö oikea thredi, mutta kysäsenpä kuitenkin. Useampi on tuolla yleisellä puolella kysellyt läppäriä tekniikan AMK opintoihin, ja itsellä on myös sama hankinta edessä. Vapaa-ajalla on myös mahdollisesti videoeditointia tiedossa(full hd, premiere pro).
Olen aivan hukassa erilaisten ThinkPadien kanssa, kun malleja tuntuu olevan miljoona mahdollista, uutta ja käytettyä.
Budjetin oon aatellut pitäväni n. tonnissa(1000€).
Kysynkin, että onko esim tämmöinen usean vuoden läppärihankinnaksi jo "vanha" tai järkevän hintainen käytetyksi. GreenWarella löytyisi.
Lenovo Thinkpad P50, i7 6820hq, 16gb, 500 m.2 NVMe SSD (UUSI), 15" FHD IPS TOUCH, 1920x1080, Quadro M2000M, Pantone Color Sensor, AC WLAN, Sormenjälkilukija, Taustavalaistu näppis (FIN), Win 10 Pro / Linux / Levy tyhjänä ostajan valinnan mukaan 850eur
P50 ilmeisesti kuitenkin melko kova peli. Vaiko parempi vaan ostaa uusi, tuommoinen vähemmän laadukas E15 malli tms...
Kiitos ! <3
-Janne
Kova peli tuo on ja nuo on todella laadukkaita, mutta on tuo aika painava ja iso kone. Lisäksi tuossa on kosketusnäyttö joka on ainakin itselle iso miinus. Tuossa olevat tehot on noihin käyttötarkotuksiin aika ylilyöntiä, eli itse ainakin keskittyisin mielummin koneeseen jota on kiva kantaa mukana ja akku kestää pitkään. Itse olen i5 6200U sisältävällä koneella hyvin editoinut jopa 4K-videoitakin premierellä. Itse vedin suurimman osan teknillisen yliopiston tietotekniikan opinnoista T460p-läppärillä missä oli 6440HQ ja kertaakaan ei tehot tulleet vastaan eikä olisi niinkään paljoa tarvinnut. Itse varmaan sinuna odottelisin kunnes saat koulun tunnukset ja ostaisin lenovon sivuilta opiskelija-alennuksella noilla uusilla ryzeneillä olevan L15 tai E15 joista L on hieman laadukkaampi ja kalliimpi, mutta E on nykyään aivan hyvän tuntuinen myös.
Siellä on esimerkiksi tämmöinen malli varastossa. Tuo prosessori on reilusti tehokkaampi kun tuossa P50:ssä, ja ei ole edes 4700U malli mikä on tulossa varmaankin lähiaikoina myös.
tai sitten kikkailee saksan campus-ohjelman kautta samaan hintaan vielä kovemman koneen.![]()
Integroitua kökköä vai?Kiitos paljon vastauksesta !
Nuo tosiaan vaikuttavat vallan mainioilta peleiltä, mutta tuleeko ongelmia noiden näytönohjainten kanssa?Integroitua kökköä vai?
Mielenkiinnosta, miten tuonne saksan campus juttuun löytää, missä voi suunnitella ja tilata koneen?Kova peli tuo on ja nuo on todella laadukkaita, mutta on tuo aika painava ja iso kone. Lisäksi tuossa on kosketusnäyttö joka on ainakin itselle iso miinus. Tuossa olevat tehot on noihin käyttötarkotuksiin aika ylilyöntiä, eli itse ainakin keskittyisin mielummin koneeseen jota on kiva kantaa mukana ja akku kestää pitkään. Itse olen i5 6200U sisältävällä koneella hyvin editoinut jopa 4K-videoitakin premierellä. Itse vedin suurimman osan teknillisen yliopiston tietotekniikan opinnoista T460p-läppärillä missä oli 6440HQ ja kertaakaan ei tehot tulleet vastaan eikä olisi niinkään paljoa tarvinnut. Itse varmaan sinuna odottelisin kunnes saat koulun tunnukset ja ostaisin lenovon sivuilta opiskelija-alennuksella noilla uusilla ryzeneillä olevan L15 tai E15 joista L on hieman laadukkaampi ja kalliimpi, mutta E on nykyään aivan hyvän tuntuinen myös.
Siellä on esimerkiksi tämmöinen malli varastossa. Tuo prosessori on reilusti tehokkaampi kun tuossa P50:ssä, ja ei ole edes 4700U malli mikä on tulossa varmaankin lähiaikoina myös.
tai sitten kikkailee saksan campus-ohjelman kautta samaan hintaan vielä kovemman koneen.![]()
Lenovon omassa verkkokaupassa voi kustomoida kannettavia:Mielenkiinnosta, miten tuonne saksan campus juttuun löytää, missä voi suunnitella ja tilata koneen?
Tai sitten muutatkin mieltäsi ja ostat tuolta valmiin kokonaisuuden:Mieluiten ostaisin verkkokauppa.comista tai Lenovolta suoraan, mutta em. comboahan ei näytä olevan tarjolla.
Kun ostaja on yksityinen kuluttaja, noudatetaan kuluttajan turvaksi laadittuja säännöksiä. Kulutustavaroiden kauppaa ja takuuta koskevan EY-direktiivin 1999/44/EY mukaan myyjä vastaa tavaran virheestä, jos virhe ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta. Lenovon verkkokauppa toimii EU:n alueella (Irlannissa), joten kyseinen sääntö koskee kuluttaja-asiakkaita, vaikka yritysostajalle myönnettäisiin vain vuoden takuu.Kannattaa muuten sitten laittaa konfaukseen pidempää takuuta kun ostelette ajatuskirjaa, L-astenmallia tai E-emelisarjalaisia. Ei tule sitten ikävää yllätystä vuoden jälkeen![]()
Kun ostaja on yksityinen kuluttaja, noudatetaan kuluttajan turvaksi laadittuja säännöksiä. Kulutustavaroiden kauppaa ja takuuta koskevan EY-direktiivin 1999/44/EY mukaan myyjä vastaa tavaran virheestä, jos virhe ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta. Lenovon verkkokauppa toimii EU:n alueella (Irlannissa), joten kyseinen sääntö koskee kuluttaja-asiakkaita, vaikka yritysostajalle myönnettäisiin vain vuoden takuu.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.