Olen tässä nyt katellun uutta läppäriä opiskelu tarkoituksiin. Tieto- ja viestintätekniikkaa tarkoitus opiskella joten koodausta yms. kikkailua pitäis kestää. Olen miettinyt juuri thinkpädejä lähinnä näppäimistön ja yleisen järeyden takia. En vaan osaa päättää minkä mallin ostaisin. Olin jo päätymässä T490 malliin mx250:llä mutta ilmeisesti tossa näytössä on korkea respose aika joten ghosting voi olla pelaamisessa ongelma. Pelikäyttöön läppäri ei ole suoraan mutta pidän sen optiosta tällähetkellä. Toinen mitä mietin oli tuo T495 R7:lla mutta siihen ei saa tota integroitua näyttistä parempaa. Sitten lähdin miettimään tuota p43s mutta siihen löytyy aika huonosti mitään arvosteluita sama idea kai siinä on mutta "parempi" näyttis kuin T490. Toki jos siinä on parempi näyttö niin vois olla houkutteleva, hinta on vaan hapokas. Sitten viimeinen mitä olen miettinyt niin toi uusin carbon, siihenkään ei vaan saa integroitua näyttistä parempaa. Tällä hetkellä en tiedä tarvinko koulu tarkoituksiin mitään dGPU:ta, mutta olisi kiva että kone ei oo ihan susi jos lähtee käymään jossain ja tekeekin mieli ottaa joku peli. Jotain arvostelua kattelin tuosta carbonista ja ei näyttänyt edes overcooked kovin nätisti pyöriä. Sitte taas aloin miettimään tuota throttlingia ja alkoi mennä järki. Olen tähän asti varmaan tehnyt itsenäistä tutkimustyötä joku 10h ja alkaa lievästi jo vituttaa kun ei osaa tehdä mitään päätöstä mihinkään suuntaan. Täälä joku ainakin haukkui noita E: sarjalaisia niin en ole niitä edes sitten harkinnut, muutenkin 14" on aika must toistaseksi toki seki voi muuttua jos joku vakuuttaa meikät noista 13":sta. En tiedä vittu. send help.
Pahalta kyllä kuulosti kieltämättä paperilla nuo T490 vasteaikalukemat mutta verkkokaupassa testattuani en kyllä voi sanoa että ongelmaksi muodostuisi. Kokeilin todella vauhdikkaasti skrollailla nettisivuja ja hetken pyörittelin ufotestiäkin siinä, ihan hyvältä se näytti. Kannattaa käydä itse tekemässä sama testi, koska muuten tuo kone on aivan täydellinen käyttötarkoitukseesi.