Yleinen Mass Effect ketju

Ei helvetti. Eli tehtiin normaaleista kasvoista rumat, koska syyt.
 
Melko olennainen day 1 patchaus tämäkin :confused:
Videolla tyyppi väittää että naishahmo on tehty tarkoituksella rumaksi ja että syy olisi joku SJW naisten miellyttäminen. Kummankaan väitteen tueksi ei ole pätkääkään todisteita. Sanat "there's no denying it", "then I guess", "as we already know" tai "obviously" ei ole todiste. Kunhan kalastelee katsojia nostattamalla tunteita jengissä, joka haluaa raivota SJW-väkeä vastaan. Voisiko tämä aiheen jättää jo rauhaan tässä ketjussa keskittyä olennaiseen?

tldr: Paska video, ei kannata katsoa.
 
En jaksanut videota tarkemmin katsoa, kunhan vilkaisin nopeasti, mutta ilmeisesti siinä väitetään että day one patchillä olisi hahmoja rumennettu? Jos näin on, niin täyttä paska puhetta. En tiedä mistä kyseinen janari on kuvansa tempaissut, mutta esim. tuolle femryderin naamalle ei tehty day one patchissa mitään. Tuon näköinenhän se on ollut ensimmäisistä kuvista/trailereista asti. Enkä kyllä ole huomannut muissakaan kasvoissa mitään muutoksia ennen ja jälkeen day one patchin. Siitä minkä takia joku naama näyttää miltäkin tuskin on kovinkaan monella biowaren ulkopuolisella oikeata tietoa. Arvailuja varmasti monia, mutta oikeata tietoa tuskin kovinkaan monella.
 
Optimointi on kyllä aika perseestä. GPU usage on useasti todella korkea ilman mitään selvää syytä (eli vaikka ruudulla ei tapahdu mitään ihmeellistä tai näyttävää).

No on se aika mielenkiintoista juu, kun alkumenussa on GPU usage 100% ja siinä ei näy kun joku planeetan "kulma" avaruudessa... :D
 
Vaatii alkulämmitystä nämä nykyset näytönohjaimet, niin ei sitten kesken pelin enää lähde ruudunpäivitys hidastumaan kun näyttis alkaa lämpenemään. :)
 
Kuulisin mielelläni kokemuksia tuosta uudesta luokkariippumattomasta skill-systeemistä. Onko hyvä uudistus, vai hajoaakko koko paletti hillittömään taitoviidakkoon? Voiko/kannattaako oikeasti kasata oma paletti, vai joutuuko kuitenkin valitsemaan ne tutut yhdistelmät, jotta esimerkiki meleemörön pelaaminen onnistuu?
 
ite sammutan kaikki frapsit ja propsit ku alan pelaan nii ei tarvi kitistä turhia
 
Vähän pelasin alkua ja muutama tekninen ongelma vaivasi. Välianimaatioissa stutteroi aina kamerakulman vaihtuessa ja tähtääminen tuntuu pahalta hiirilagin takia. Toivottavasti erityisesti tuohon hiirilagiin löytyy ratkaisu pian.

Muutoin peli pyörii ensimmäisellä planeetalla juuri ja juuri tarpeeksi hyvin, noin 80-100FPS @ 1440p maksimiasetuksilla. Rautana siis ylikellotettu GTX 1070 SLI ja 5,2GHz i7-7700K -setti.

Sara Ryderin kopioin täältä:
 
ME 1 & 2 animaattori ja nykyisin Naughty Dogilla työskentelevä jamppa valottaa vähän, että mikä meni vikaan Andromedassa:

Xg7JG5Q.png

Csl3drh.png

WF4Tjps.png

2dbDe1T.png


Tuosta nyt voisi rivinvälistä lukea, että tavoitteet olivat korkealla, mutta EA ei viiden vuoden odottelun jälkeen enää myöntänyt lisäaikaa vaan julkaisi pelin semmoisena, kun se nyt on. Ei tuosta oikein helposti voi EA:takaan syyttää, kun joku Witcher 3 rakennettiin 3,5 vuodessa. :think:
 
ME 1 & 2 animaattori ja nykyisin Naughty Dogilla työskentelevä jamppa valottaa vähän, että mikä meni vikaan Andromedassa:

Tuosta nyt voisi rivinvälistä lukea, että tavoitteet olivat korkealla, mutta EA ei viiden vuoden odottelun jälkeen enää myöntänyt lisäaikaa vaan julkaisi pelin semmoisena, kun se nyt on. Ei tuosta oikein helposti voi EA:takaan syyttää, kun joku Witcher 3 rakennettiin 3,5 vuodessa. :think:
Kojima ja konami ceissi vähän samalainen, peliin oltiin jo tuhlattu 80 miljoonaa kiinni ja kojima on hullu perfektionisti ei ollut koskaan tyytyväinen niin konami kylmästi räkäs pelin pihalle.
Jos oltaisin vain Kojimalta kysytty niin se olisi vielä tänä päivänäkin hinkkaamssa peliänsä jos ne teoriat pitävät oikeasti paikkansa että siihen peliin oli tulossa viisi isoa mappia kahden sijasta.

En tiedä sitten jos se entisen työtekijän sanomiset ongelmista yhtiön sisällä pitävät paikkansa niin kyllähän se varmasti osalta lyö jarruja kehitykseen.

Nyttehän se nähdään miten tämä menestyy ja näyttääkö EA sitten vihreätä valoa seuraavalle osalle.
Kun luulisi että seuraavaan osaan sitten tämän osan mokia sitten korjailtaisin.
 
Nyt olen ekalta planeetalta päässyt pois, eikä vielä kyllä peli sytytä. Tahkotaan nyt vähän vielä eteenpäin, josko meno paranisi, mutta aiempien osien imua ei tästä ole toistaiseksi löytynyt. Löytyykö tunnelmaa pidemmältä?
 
Nyt olen ekalta planeetalta päässyt pois, eikä vielä kyllä peli sytytä. Tahkotaan nyt vähän vielä eteenpäin, josko meno paranisi, mutta aiempien osien imua ei tästä ole toistaiseksi löytynyt. Löytyykö tunnelmaa pidemmältä?

Samaa "paskaa" eri paketissa luvassa myös muilla planeetoillta. Itse tykkäsin kyllä jo siitä ekasta planeetasta, niin muutkin planeetat ovat maistuneet. Tietysti jos aavikkomaisema ei sytytä niin Havarl tai Voeld planeetat voivat olla mielenkiintoisempia siinä suhteessa.
 
20 tuntia takana ja en voi ku ihmetellä täta valittelua. Itse tykkään ku hullu puurosta. Ei oo yhtä noit bugeja tullut. Kasvoanimaatiot eivät häiritse, hahmot ovat yhvät, tarinasta tykkään tosi paljon ja erityisesti siitä, ette toiminnat muuta maailma aika paljonkin. Taistelu on hauska, harmi että taktisuus on poistettu, mutta ei se niin paljo haittaa. Ainoat asjat mitkä saa miinust ovat, valikkojen hankaluus ja galaxy mapin käyttö.
 
Itsekkin tykkään todella paljon pelistä, mutta jatkuvasti tulee nexuksella ja tempestillä suunnilleen tämmöinen DirectX error. Itsellä tosin käytössä fury eikä nvidia. Ensimmäinen planeetta meni taas läpi ilman kaatuiluja.

Capture.PNG
 
Hyvin toimii muutenkin ratukalla, on se kiva kun ei ole mitään immersiota rikkovia glitsejä tai muuta paskaa.
:sdrunk:

1111.jpg
 
Itsekkin tykkään todella paljon pelistä, mutta jatkuvasti tulee nexuksella ja tempestillä suunnilleen tämmöinen DirectX error. Itsellä tosin käytössä fury eikä nvidia. Ensimmäinen planeetta meni taas läpi ilman kaatuiluja.

Capture.PNG

Mulla tuli tuota kun oli liika kellotuksia näyttiksellä.. Vähän kun puotti niin helpotti. Samat kellot oli esim vakaat bäfässä, mutta ei tässä. Nvidia täällä kyllä nykyään, mutta ehkäpä sama vika?
 
Muistaako kukaan mitä piti johonkin conffiin vaihtaa arvoksi ennenkuin andromeda peliä alkaa pelaamaan?
Jossain netissä oli mainio vinkki, mutta en enää löytänyt historiaakaan selaamalla.
 
Itsellä peli toimii vaikka logitech gaming software on asennettuna ja on profiileita tehty, MUTTA logitech G600 lisänappuloiden valot eivät pala kuin sillai heikosti. Voikohan hiiri mennä rikki?
Miten peli voi aikaan saada hiiressä tuollaisen toiminnon että ledit himmenee vai meneekö johonkin ledien kytkentä ja sammutus tilaan niin ovat hirmu himmeitä??
 
Tässäkään pelissä ei taida saada HUDia piilotettua mitenkään? Screenshotteja varten siis .. Mitä googlailin niin aikaisemmisskaan ME peleissä ei ole ollut ja on pitänyt odottaa modia peliin .. siis huoh oikeasti ei voi olla niin vaikeata lisätä HUD-in piilotusmahdollisuus tällaiseen peliin missä voisi kuvitella että ihmiset jopa tykkäisivät ottaa niitä kuvia.

Esim. tuolla eräällä pikkuplaneetalla saisi tosi upeita kuvia esim taustakuvaksi tietokoneeseen tms. Alla olevan kuvan otin ko. planeetalta, mutta käyttökelvotonhan tuo kuva on tuon UI:n kanssa.
image.png
 
Viimeksi muokattu:
Minulla tuo motion blur palautuu itsekseen takaisin päälle joko pelin käynnistäessä tai asetussivulla käydessä.
 
Just vapautu taas elämästä aikaa pelaamiseen hetkeksi ja SUURI kiitos NoMercylle. tuo WorldRender.MotionBlurEnable 0 user.cfg tiedostoon teki IHMEITÄ pelille, enää ei pitäisi tulla päänsärkyä blurrimössöstä ja fps on noussut 111fps rx480 kortilla :happy:
 
Vanhana ME fanina kokeilin tätä sen n. 10h. Paraneeko tämä vai joutuuko hommaamaan joskus alelaarista. Jäi vähän hämmentävät ajatukset alusta.
 
Tässä videossa tulee aika hyvin esiin mikä noissa hahmoissa on vikana

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
ME 1 & 2 animaattori ja nykyisin Naughty Dogilla työskentelevä jamppa valottaa vähän, että mikä meni vikaan Andromedassa:

Xg7JG5Q.png

Csl3drh.png

WF4Tjps.png

2dbDe1T.png


Tuosta nyt voisi rivinvälistä lukea, että tavoitteet olivat korkealla, mutta EA ei viiden vuoden odottelun jälkeen enää myöntänyt lisäaikaa vaan julkaisi pelin semmoisena, kun se nyt on. Ei tuosta oikein helposti voi EA:takaan syyttää, kun joku Witcher 3 rakennettiin 3,5 vuodessa. :think:
Miksi pitää käyttää palvelua missä maksimi merkkimäärä per viesti on 140 tollasen helvetin artikkelin kirjoittamiseen :)

Eikö voi kirjoittaa koko tarinaa johonkin blogiin ja sitten linkata twitteriin?
 
Tässäkään pelissä ei taida saada HUDia piilotettua mitenkään? Screenshotteja varten siis .. Mitä googlailin niin aikaisemmisskaan ME peleissä ei ole ollut ja on pitänyt odottaa modia peliin .. siis huoh oikeasti ei voi olla niin vaikeata lisätä HUD-in piilotusmahdollisuus tällaiseen peliin missä voisi kuvitella että ihmiset jopa tykkäisivät ottaa niitä kuvia.

Esim. tuolla eräällä pikkuplaneetalla saisi tosi upeita kuvia esim taustakuvaksi tietokoneeseen tms. Alla olevan kuvan otin ko. planeetalta, mutta käyttökelvotonhan tuo kuva on tuon UI:n kanssa.
image.png

Itse kaipaisin jonkinlaista minimappia ruudulle, ettei tarvitsisi koko ajan hyppiä kartalle suunnistamaan.
 
Hei vain miehet, äijät, tytöt ja naiset!

Ihan in-game kyssärin ajattelin vain esittää niille jotka ehtiny hieman enemmän pelata andromedaa.
Olen yrittänyt löytää hyviä augmenttejä melee aseisiin, mutta lähes kaikki researchista löytyvät augmentit ovat esim. cryo bullets, rounds turn into plasma, better firerate, chance to reload clip.. Mistä löytäisi hyviä augmentteja melee aseisiin?? Onko mitään hyvää research augmenttia meleelle??

Unelmoin yhä melee öykkäristä, mutta järki lähtee kun ei voi craftata kovia kamoja ku ei oo augmentteja laittaa ;_;
 
Ei tuosta oikein helposti voi EA:takaan syyttää, kun joku Witcher 3 rakennettiin 3,5 vuodessa. :think:
CDPR rupesi kehittämään Red Engineä jo Witcher 1:n jälkeen. Eli circa -08. 6-7v ehkä parempi arvio Red Enginen ja Witcher 3:n kehitykselle.
 
Ei Dragon Age Inquisitionissa ollut vastaavia ongelmia vaikka Bioware kehittäjänä Frostbite moottorina.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Kun naaman grafiikka kasvaa tarpeeksi aidon ihmisen näköiseksi, niin se kasvojen liikkeen luonnollisuus alkaakin näyttämään karmivalta/oudolta. Jos ei pääse liikkeiden luonnollisuudessa lähelle 100%
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Edit: Oho Jen Hsun Huang sanoi että faceworks tarttee 2 Teraflopsia laskenta tehoa 60fps realistiseen kasvon liikkeisiin. :eek:
Hienosti pokka pitää Huangilla kun ohjelma jumahtaa videon lopussa :D
 
Viimeksi muokattu:
Jos unohdetaan tämä kasvojen runkkaus niin onko muuten hyvä peli? Verrattuna edellisiin mass effekteihin.
 
Jos unohdetaan tämä kasvojen runkkaus niin onko muuten hyvä peli? Verrattuna edellisiin mass effekteihin.

Riippuu siitä mistä tykkäsi Mass Effecteissä: Taistelu on joidenkin mielestä parempaa, mutta tarina ja dialogi ovat pelin heikoin osuus. Bioware myös uudisti paragon/renegade systeemin poistamalla turhat valinnat, eli ei ole väliä minkä vaihtoehdon valitset keskustelussa.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tai jos haluatte katsoa oikeasti informatiivisen videon näiden "Hööhööhö kattokaapaskaa bugipaskaa paskaa" -videoiden sijaan niin:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jos unohdetaan tämä kasvojen runkkaus niin onko muuten hyvä peli? Verrattuna edellisiin mass effekteihin.
Omasta mielestäni ei pääse lähelle edellisiä. Ihan dialogissa ja kirjoituksessa on selviä puutteita. Myös DA:I:sta on kopsattu niitä asioita, joita ei olisi tarvinnut. On tässä hyvää, mutta myös paljon huonoa. Ei mestariteos mutta ei tää myöskään kasa paskaa ole. 7/10 näin jo hieman pelanneena.
 
On tässä hyvää, mutta myös paljon huonoa. Ei mestariteos mutta ei tää myöskään kasa paskaa ole.
No toisaalta tuo lause voisi olla totta kaikkiin Mass Effecteihin, esim ykkösessä Mako oli aika ripulia ja kolmosessa DLC sekoilut ja paska loppu jne. :btooth: Kakkonen lähinnä hiponut sitä täydellisyyttä.
 
No toisaalta tuo lause voisi olla totta kaikkiin Mass Effecteihin, esim ykkösessä Mako oli aika ripulia ja kolmosessa DLC sekoilut ja paska loppu jne. :btooth: Kakkonen lähinnä hiponut sitä täydellisyyttä.
Silti... koko paketti oli paremmin kasassa aikaisemmissa. Myös se fiilinki oli jotenkin vain parempi (johtuu varmaan kaikkien osien summasta). Kakkonen oli selvästi paras ja omalla tasollaan verrattuna tähän.
 
No toisaalta tuo lause voisi olla totta kaikkiin Mass Effecteihin, esim ykkösessä Mako oli aika ripulia ja kolmosessa DLC sekoilut ja paska loppu jne. :btooth: Kakkonen lähinnä hiponut sitä täydellisyyttä.

Tässä pelissä ainakin omasta mielestä notkahtaa eniten käsikirjoitus, hahmot ja ns. world building verrattuna aikaisempiin peleihin. Bugeja tulee ja menee, animaatio ovat hassuja, jossain Mass Effectissä oli huono Mako ja toisessa skannailtiin liikaa, mutta kun hahmoilla on 0 karismaa (enkä tarkoita nyt ulkonäköä), dialogi on sanalla sanoen surkeaa ja juonessa on turhan usein tehty aivan päättömiä ratkaisuja, ei ongelmia oikein voi ohittaa. Tai itse en ainakaan pysty. Tämä on nyt 15 tunnin perusteella noin 6/10 (joskin juoni esittää heräämisen merkkejä eli ehkä tässä vielä on mahdollisuus nousta pisteellä), kun aikaisempi trilogia oli heikoimmillaan semmoista 9/10 kamaa. Paitsi se kolmosen lopetus, jossa tekijät päättivät unohtaa hyvän (tai edes kohtalaisen) käsikirjoittamisen hetkeksi.

Monet kuitenkin tykkäävät. TotalBiscuit taisi kommentoida viime viikolla, että häntä ei niin mahdottomasti hahmot ja juoni kiinnosta niin peli maistuu paljon paremmin kuin vaikka meikäläiselle, joka pelasi Mass Effectejä nimenomaan hienon maailman, tarinan ja hahmojen vuoksi.

Niin ja hienot musiikit on unohdettu myös Andromedasta.
 
Jos unohdetaan tämä kasvojen runkkaus niin onko muuten hyvä peli? Verrattuna edellisiin mass effekteihin.

Tuntuu että porukka on yhä aivan jumissa noiden animaatioiden takia. (ja mitä naamoihin tulee, tämäkin lähinnä perus Sarah modelin takia. Tehkää mies niin pärstä on ihan fine!!! Nimimerkillä pelaan silti basic Sarah modelilla.. ) Itse tykkään kovinkin paljon Andromedasta. Renegade/Paragon, mitä ihmettä jätkät??? Teet yhä valintoja pelissä jotka ovat samankaltaisia. Esim. Päätät että lähetätkö ihmisen avaruuteen seilaamaan yksin, vai vapautat syytteistä yms. Ei vaan ole sitä punaista ja sinistä väriä. (ja taas kaikki sekoaa xD) Pelissä on erilaisia dialogivaihoehtoja, jotka määrittelevät hahmosi luonnetta. En ole ihan 100% millainen vaikutus tällä on pelissä. Mutta hieman voit ainakin ropettaa hahmosi kanssa :D

Combatti on vauhdikasta ja voit hyvin testailla erilaisia buildeja ja löytää sen mistä pidät eniten. Sinulla on vielä käytössä ns. Combat profilet, joka tarkoittaa käytännössä sitä että sijoittamalla pisteitä combat/biotic/tech puihin, unlockkaat esim. adept/sentinel/soldier profilet ja saat niistä parempi rankkisia lisäämällä pisteitä niille sopiviin puihin. More ranks = more pauwar! Voit lisäksi vaihtaa combat profiilia lennosta, jos haluat testata muun profiilin antamia bonuksia. Et ole sidottu vain siihen ensimmäiseen class pickiin niin kuin muissa ME-peleissä. Ja jos full soldierista haluat esim. vaihtaa sentineliin niin ei muuta kuin pisteet resetoimaan ja pojot sentinelille sopiviin puihin niin saat vielä profilenkin maxattua sentinelille sopivaksi.

Pelissä on paljon tekemistä ja maailmat ovat kauniita. Ensimmäiset 2 planeettaa saattavat olla hieman "urgh" mutta it gets better. I promise you that. ;)

PS. voi olla hieman sekava vastaus, mutta hieman kiire oli kirjoittaa tässä töissä ollessa ^^

PPS. Mako on aluksi aivan karsea, mutta muutamalla oikein valitulla upgradella alkaa makokin maistumaan!
 
Mikä siinä kolmosen lopussa nyt oli niin paskaa? Miten sen olisi pitänyt loppua?
 
Itselläni tässä tökkii sama kuin ensimmäisessä Mass Effectissä eli sen ensimmäisen tehtävän jälkeen jumitetaan Nexuksessa kuuntelemassa loputtomat määrät keskusteluja. Useampi tunti menee, että ei oikein tapahdu mitään kun peli esittelee maailmaansa ja minipelejään. Samahan se oli ensimmäisessä pelissä. Alkutehtävän jälkeen vietettiinkin tunteja Citadelissa puhuvien päiden kanssa.

Molemmissa peleissä kun siitä selviää niin avautuu peli ihan eri tavalla.
 
Paragon/renegade-järjestelmän paskuutta ei ole kyllä tullut kaivattua, mutta kun kävin miettimään, niin tajusin, että samalla jotain hyvääkin on kadonnut. Sellaiset badass-valinnat tuntuu kadonneen pelistä kokonaan, ja tilalle on tullut enemmänkin smartass. Ryderilla (ainakaan naispuolisella) ei ole toisaalta riittävästi munaa sellaiseen eikä olisi siksi uskottava badassina. Ehkä se tässä vähän tökkii, kun meininki tuntuu jotenkin vähän lässyltä.
 
Kertokaas mielipiteitä kummalla on parempi ääninäyttelijä, mies- vai nais-Ryderilla?
Pelailin trialia vain mieshahmolla, eikä Ryderin animointi/ääninäyttely haitannut menoa sen muutaman tunnin aikana mitä jaksoin pelata yksinpeliä. FemRyderista näkemieni videoiden perusteella naishahmon ääninäyttely puolestaan vaikuttaisi paljon luonnottomalta. Onko todellisuudessa ääninäyttelijöiden välillä näin kova ero?

Mietin vain että vaikka saisi tehtyä paremman näköisen FemRyderin, kuten esimerkiksi @Bruce_Wayne tuolla ylempänä vinkkasi, niin pilaisikohan huono ääninäyttely hahmon silti?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 854
Viestejä
5 054 098
Jäsenet
80 993
Uusin jäsen
Wolfwood

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom