Yleinen Mass Effect ketju

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Hauskaa kyllä ihmisten käsitys "ideologian tuputtamisesta".

Pelaaja kysyy hahmolta miksi hän lähti uuteen galaksiin, hahmo vastaa että halusi uuden alun elämälleen.
Koska kyseessä oli entisen paskaduunin lisäksi sukupuolen vaihto, internet vetää herneet nenään. Tuossakin tekstissä viittaus sukupuolen vaihtoon oli vain nimen vaihtamisessa, porukka hienosti tarrasi siihen ja sivuutti tämän "dead end lab" - "Andromeda explorer" kontrastin.

Jatkakaa liipaistumistanne.

Edit: toisaalta transihmisetkin suuttuu tuosta kun ei realisesti kuvaa transihmisiä. Peli kuitenkin sijoittuu suht. kaukaiseen tulevaisuudeen, voisi vain relata ja nauttia fiktionsa fiktiona. Ehkei ole Mass Effectin maailmassa niin iso juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
124
Ylensähän nuo pahimmat haukut tule juuriki noilta jotka "näin kuvan, kuulin että, arvosttelussa sanoivat" eivätkä oo kokeilut eikä nähnyt omin silmiin. Vituutta tuollainnen pelamatta paskaa asenne. Jos oot kokeillut, etkä tykänyt, ok, kaikki ei oo kaikille. Itse vetin trialin, aloitin pelossa, että nytkö ovat paskan tehneet, no ei oo. Helvettin mukaansa vetävä, mitä nyt muutama luonoton irvistys ja pari juustosta linea, ei vienyt peliiloa. Tä on Mass Effect, trialin seinä tuli vastaan ja hirveä halu jatkaa. Ennakkotilasin heti. Ehkä oon idiooti, enkä ymmärrä miten paskaa tä on, no, vittu hyvä näin, pystyn nauttimaan enemmän pelejä ku nuo jotka näkee sen paskuuten
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
124
Niin, ja siitä kustom hahmon iskän ihosta. Kokeilin iha huvikseen, on se Papa hiemän päivittyneen näköinen, mutta silti valkoinen, jos tein hahmon valjoisen. Joo, se on totta, ettei oo ihan lumivalkoista ihoväriä. Mutta tarpeeksi vaslea, että valkoiseks tunnista
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 607
No voi kamala. :facepalm:

Miten teitä homo/transu/yms-kammoisia ei häirinny tippaakaan se että esim ME3:ssa pystyi saamaan aikaiseksi homokolmiodraaman?
Itteä tossa nyt lähinnä ihmetyttää tuo, että tuntemattomalle jampalle aletaan heti avautumaan omasta sukupuolenvaihdoksesta... WTF???
Vai eikö sinusta olisi tosielämässä outoa moinen käytös...

Eli juuri tuommonen ihan läpinäkyvä tuputtaminen on se, mistä tulee vähän semmonen outo fiilis, että pitääkö tämäkin nyt tässä käsitellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
124
No mitä se Gortez siellä Normandy kellarissa teki. Yhtä lailla oli tuntamatto Shepardille
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
432
Itteä tossa nyt lähinnä ihmetyttää tuo, että tuntemattomalle jampalle aletaan heti avautumaan omasta sukupuolenvaihdoksesta... WTF???
Vai eikö sinusta olisi tosielämässä outoa moinen käytös...

Eli juuri tuommonen ihan läpinäkyvä tuputtaminen on se, mistä tulee vähän semmonen outo fiilis, että pitääkö tämäkin nyt tässä käsitellä.
Et ole vissiin tavannut oikeassa elämässä vegaania, transua tai naismaista homoseksuaalia. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 179
Itteä tossa nyt lähinnä ihmetyttää tuo, että tuntemattomalle jampalle aletaan heti avautumaan omasta sukupuolenvaihdoksesta... WTF???
Vai eikö sinusta olisi tosielämässä outoa moinen käytös...

Eli juuri tuommonen ihan läpinäkyvä tuputtaminen on se, mistä tulee vähän semmonen outo fiilis, että pitääkö tämäkin nyt tässä käsitellä.
Niinpä. Itse en todellakaan ole allerginen näille "ideologioille" kuten jotkut, mutta kyllähän tuollainen yhtäkkiä päin naamaa lätkäisy silti ihmetyttää. Kyllä saman asian pystyy käsittelemään järkevämminkin.

Se ME3:ssa toimikin. Sitä "ideologiaa" oli siellä, mutta ei sitä kurkusta alas työnnetty.
 
  • Tykkää
Reactions: smb
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
446
Itteä tossa nyt lähinnä ihmetyttää tuo, että tuntemattomalle jampalle aletaan heti avautumaan omasta sukupuolenvaihdoksesta... WTF???
Vai eikö sinusta olisi tosielämässä outoa moinen käytös...
Jos olisin vaihtanut sukupuolta, niin miksi koittaisin asiaa piilotella jos asia olisi millään tapaa relevantti. Ja käytännössä se on, jos fyysisesti tapaan ihmisen joka on päälle päin eri sukupuolta kuin minä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Nyt kun trialit on pelattu ja pohdiskeltu niin isoin asia mikä itseä häiritsi oli nuo joidenkin hahmojen kuolleet kalansilmät, eiköhän noikin saada jollain patcheilla paikkailtua. Muuten vaikutti ihan kivalta, ostoon menee. Niinkun joku ylempänä sanoikin niin nuo paskat housussa- juoksuanimaatiobugit on lähinnä hauskoja.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
446
Niinpä. Itse en todellakaan ole allerginen näille "ideologioille" kuten jotkut, mutta kyllähän tuollainen yhtäkkiä päin naamaa lätkäisy silti ihmetyttää. Kyllä saman asian pystyy käsittelemään järkevämminkin.

Se ME3:ssa toimikin. Sitä "ideologiaa" oli siellä, mutta ei sitä kurkusta alas työnnetty.
Käytännössä vain uskonto on pääsääntöisesti ideologia. Sukupuoli ja seksuaalinen suuntautuminen ei usein ole.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Eipä kyseessä ole niinkään ideologian tuputtamista ennen kuin omalle hahmolle tulee sukupuolenvaihdos eteen ja valintoina on "kyllä" ja "ehdottomasti". Enemmänkin tuon kuvan perusteella saa kuvan laiskasta kirjoittamisesta ja siitä, että piti peliin saada mukaan token-transu.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
77
Niinkun joku ylempänä sanoikin niin nuo paskat housussa- juoksuanimaatiobugit on lähinnä hauskoja.
Jep. Kukaa ei valittanu kun geralt of rivia otti Roachin alle ja näytti mallia. Kyllä siinäkin sitä bugia riitti. Ja ne korjattiin. Eiköhän ne korjata tässäkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
410
Mass Effect: Andromeda’s Racist Game Designer No Longer Works For BioWare

Ei työskentele rasisti enää BioWarella.

Eipä kyseessä ole niinkään ideologian tuputtamista ennen kuin omalle hahmolle tulee sukupuolenvaihdos eteen ja valintoina on "kyllä" ja "ehdottomasti". Enemmänkin tuon kuvan perusteella saa kuvan laiskasta kirjoittamisesta ja siitä, että piti peliin saada mukaan token-transu.
Kirjoittihan tuo valkoisia vihaava entinen BioWaren pelisuunnittelija Manveer Heir twitteriinsä "taistelevansa intersektionaalisen moninaisuuden puolesta peleissä". Tätä voisi verrata tilanteeseen, jossa jokin herätysliike häärisi pelinhekityksen taustalla ja pelistä löytyisi sitten kohtia, joissa rukoilemisen voimalla pelastutaan tiukasta tilanteesta, alussa ateistinen hahmo pelastuu uskoontulon kautta yms. Ei ole mitään uskovaisia vastaan, olen myös ihan sinut oman ateistisen "vakaumukseni" suhteen. Maksavana asiakkaana en vain halua tuollaista hihhulointia viihteeseeni. Mikäli tarina ja hahmot olisivat ME1-2 tasoa, voisin ehkä tämän nieleskellä, mutta nyt kun puolueettomat arvostelijat ovat näitä puolia pelissä kommentoineet parhaimmillaankin "no joo" tasoisiksi (mikä ei ole mikään ihme, ideologiseen valistukseen pohjautuvat tarinat ovat harvoin hyviä), niin ei ole vaikeaa tässä tilanteessa äänestää lompakolla.

Toki jos vain tuosta FPS-puolesta tässä on lähinnä kiinnostunut, niin tuskin tuo juuri haittaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Kirjoittihan tuo valkoisia vihaava entinen BioWaren pelisuunnittelija Manveer Heir twitteriinsä "taistelevansa intersektionaalisen moninaisuuden puolesta peleissä". Tätä voisi verrata tilanteeseen, jossa jokin herätysliike häärisi pelinhekityksen taustalla ja pelistä löytyisi sitten kohtia, joissa rukoilemisen voimalla pelastutaan tiukasta tilanteesta, alussa ateistinen hahmo pelastuu uskoontulon kautta yms. Ei ole mitään uskovaisia vastaan, olen myös ihan sinut oman ateistisen "vakaumukseni" suhteen. Maksavana asiakkaana en vain halua tuollaista hihhulointia viihteeseeni. Mikäli tarina ja hahmot olisivat ME1-2 tasoa, voisin ehkä tämän nieleskellä, mutta nyt kun puolueettomat arvostelijat ovat näitä puolia pelissä kommentoineet parhaimmillaankin "no joo" tasoisiksi (mikä ei ole mikään ihme, ideologiseen valistukseen pohjautuvat tarinat ovat harvoin hyviä), niin ei ole vaikeaa tässä tilanteessa äänestää lompakolla.

Toki jos vain tuosta FPS-puolesta tässä on lähinnä kiinnostunut, niin tuskin tuo juuri haittaa.
Niin, siis tuo skenaario vastaa tuota, että oma pelihahmo pakotetaan sukupuolenvaihdokseen. Kun kyseessä on joku NPC, joka on käynyt läpi sukupuolenvaihdoksen, niin se vastaa sitä, että sun skenaarion pelissä olisi uskovainen sivuhahmo, joka kenties paasaisi jotain hihhulointia. Riippuen siitä kuinka rasittavaa ja toistuvaa sen NPC:n paasaaminen olisi, niin saattaisi itselläkin jäädä sellainen peli hyllyyn, mutta tähän mennessä Mass Effect: Andromedasta julkisuuteen tulleet tiedot eivät sellaiseen viittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 911
Tietääkö kukaan minkä pituinen peli tämä on? Toki vaikuttaa millä tavalla pelaa, mutta jotain suuntaa antavaa. Katsoin paria ekaa osaa ja niillä oli kestoa noin 25-30 tuntia.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Vituutta tuollainnen pelamatta paskaa asenne. Jos oot kokeillut, etkä tykänyt, ok, kaikki ei oo kaikille.
Mä oon eri mieltä tästä. Kyllä ihmisillä on oikeus muodostaa mielipide ennenkin varsinaista kokeilemista. Itsellä taustalla on se että Dragon Age ja Mässy -sarjojen aikaisempana fanina DA:Inquisitionin jäätävä paskuus (sori mutta sitä se on, neljä kertaa yrittäny pelata sitä enkä kertaakaan jaksanu edes loppuun asti) ja mässyn tylsistyminen sarjan edetessä tarkoittivat että itse en tätä peliä halunnut/halua ostaa ollenkaan jos en tiedä minkälaista laatua tulee. Mulle ei maisemien tai planeettojen grafiikat riitä jos tehtävät ovat tylsiä, valinnoilla ei ole merkitystä ja pelaajan toveritkin on muutettu sellaisiksi joita ei voi edes avustamalla ohjata enää. Eli kyseessä on avaruuteen sijoittuva kolmannen persoonan räiskintäpeli jossa on huonot hahmoanimaatiot, merkityksettömät valinnat, tylsät tehtävät ja sivuhahmot mutta laaja ja kiinnostava maailma. Ja tämä mielipide on muodostettu useampia arvosteluita ja tämänkin palstan kommentteja seuranneena.

Joten kyllä, totean nyt: pelaamatta paskaa. Minulle. Pidän RPG peleistä ja jos ARPG:stä otetaan RPG pois niin se on minulle pelkkä action peli. Niitä on maailma pullollaan. Minua tuo kosmiset mittasuhteet saanut "ideologia" nillitys ei edes haittaa kun suurimmat puutteet ovat jossain muualla.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
Joten kyllä, totean nyt: pelaamatta paskaa. Minulle. Pidän RPG peleistä ja jos ARPG:stä otetaan RPG pois niin se on minulle pelkkä action peli. Niitä on maailma pullollaan. Minua tuo kosmiset mittasuhteet saanut "ideologia" nillitys ei edes haittaa kun suurimmat puutteet ovat jossain muualla.
Tähän haluan vielä lisävalistaa, että aivan väärin asioihin on kritiikki upotettu, jos seuraavassa pelissä on tavoitteena ainoastaan siirtää ideologiat pois ja hioa kasvoanimaatiot viimeisimmän päälle. Peli on laaduton niin monella osa-alueella että sehän paistaa kaikille läpi. Jos tykkää niin tykkää, mikäs siinä, mutta ihan aiheesta tätä kritisoidaan, vaikkakin huomio keskittyy mediassa niihin irrelevantteihin seikkoihin.

En aio postata tähän ketjuun enempää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Onhan se hirveää, jos pelissä on homoja ja transseksuaalisia. :think: Jos noita teemoja olisi avattu pelissä enemmän, eli ei pelkästään tollaisen tökerähkön kommentin muodossa, niin täällä Elämän Kovan Koulun käyneet itkisivät kuinka kehittäjä oli suorastaan haaskannut aikaa moisen hapatuksen parissa kasvoanimaatioiden korjaamisen sijaan.

Semmoista se on, että näitä pilottitakeille kiusallisia teemoja ei oikein pääse enää pakoon, mikäli haluaa nauttia länsimaisesta taiteesta - oli kyseessä sitten elokuvat, videopelit tai mikä tahansa muu taiteen muoto. Jos kyseiset asiat niin paljon harmittavat, niin suosittelen pakkaamaan Koffin ja Karjalan lippiksen ja muuttamaan Venäjälle. Ilmeisesti kehittäjät vielä sensuroivat julkaisujaan siellä (kts. Blizzardin Overwatch sarjis).

Tässä pelissä vaikuttaisi olevan runsaasti kritisoitavaa, mutta vinkuminen "ideologian tuputtamisesta" kyllä pistää naurattamaan ja kasvattaa ignore-listaa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
432
Tietääkö kukaan minkä pituinen peli tämä on? Toki vaikuttaa millä tavalla pelaa, mutta jotain suuntaa antavaa. Katsoin paria ekaa osaa ja niillä oli kestoa noin 25-30 tuntia.
Trialin kanssa ährätessä sai helposti sen 10 tuntia kulumaan ja tuli vaikutelma että jos halusi koluta kaikki niin pari tuntia lisää ja vielä siellä ensimmäisellä planeetalla ainakin toiset parisen tuntia saa menemään, resurssia keräillessä. Jostain sain käsityksen että pelissä on 4 isompaa planeettaa joita tutkia ja sitten useampia pienempiä paikkoja, joten omalla pelityylillä arvioisin että 50+ tuntia.
Pelissä on myös New Game+ mahdollisuus, jossa hahmon kehitys ja kai craftaily jatkuu vaikka tarina ja Nexus resetoituu.
2 läpipeluukerralla 80 tuntia.



Pilottitakki on hyvä takki, eipäs Spede olla ennakkoluuloisia ihmisten pukeutumisten takia. KOFFin lippis kuuluu jokaisen itseään kunnioittamattoman olmin kaljanhuuruiseen nuoruuteen, vanhemmiten sitten vedetään karvalakkia tiukemmalle ettei pälvikalju palellu. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 228
Tässä pelissä vaikuttaisi olevan runsaasti kritisoitavaa, mutta vinkuminen "ideologian tuputtamisesta" kyllä pistää naurattamaan ja kasvattaa ignore-listaa.
"Ideologian tuputtaminen" on turhan voimakas ilmaisu; En tiedä onko kyseessä oma mielipide vai yksinkertaisesti kyvytön kirjoittaja, mutta tuskin kukaan "oikeassa elämässä" esittelee itsensä vastaantulijalle "hei, olen trans-jotain", yhtä vähän kuin "hei, olen hetero". Vastaavaa nähtiin BG: Siege of dragonspearissa ja Torment: tides of numenerassa. Veikkaisin että kaikki suuntaukset pitää olla mainittuna jotta peli olisi nykyaikainen ja pitääkseen sjw-porukan hiljaisena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
124
"Ideologian tuputtaminen" on turhan voimakas ilmaisu; En tiedä onko kyseessä oma mielipide vai yksinkertaisesti kyvytön kirjoittaja, mutta tuskin kukaan "oikeassa elämässä" esittelee itsensä vastaantulijalle "hei, olen trans-jotain", yhtä vähän kuin "hei, olen hetero". Vastaavaa nähtiin BG: Siege of dragonspearissa ja Torment: tides of numenerassa. Veikkaisin että kaikki suuntaukset pitää olla mainittuna jotta peli olisi nykyaikainen ja pitääkseen sjw-porukan hiljaisena.
Olihan sitä Witcherissäki, se yksi metsästäjä, sillä sekunnilla ku Gerald alkoi jutella sille, niin se alkoi itkemä miten oli kylästä pois potkitu homouten takia. En kyllä muista, että siitä olis semmoine halo nousut, tässä yksi transu parkaa avautuu Pathfinderile( tyypille joka pitäis löytää uusi koti), niin johan on pasmat sekaisin...
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Olihan sitä Witcherissäki, se yksi metsästäjä, sillä sekunnilla ku Gerald alkoi jutella sille, niin se alkoi itkemä miten oli kylästä pois potkitu homouten takia. En kyllä muista, että siitä olis semmoine halo nousut, tässä yksi transu parkaa avautuu Pathfinderile( tyypille joka pitäis löytää uusi koti), niin johan on pasmat sekaisin...
Mislavia piti kyllä vähän hiillostaa ennen kuin paljasti sen homouden. Ja silloinkin mainitsi asian nopeasti ja vaihtoi sen jälkeen puheenaihetta. Ei jäänyt niin häritsemään se kohtaus koska se tuntui suht luonnolliselta.

Olihan Witcher 2:kin Dethmold homo ja muistan aikoinaan miten joku homo aloitti triidin foorumilla siitä miten huonosti devaajat kohteli homoja ja väänsi jotain juttua miten pelien pitäisi opettaa suvaitsevaisuutta ja muuta paskaa. :facepalm:

Tarkoitan siis tätä kohtausta. *Spoiler*
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 433
Offina se witcherin kohtaus:

(3:10 eteenpäin)

Mutta itse peliin:
Bioware ei halunnut tarinallista yhteyttä yksin- ja moninpelin väille Mass Effect: Andromedassa

Gamereactor nappasi haastatteluun Mass Effect: Andromedan moninpelituottaja Billy Buskellin PAX EAST 2017 -tapahtumassa. Buskellin mukaan moninpelin toiminta on selkeä askel eteenpäin verrattuna Mass Effect 3:een.

Buskellin mukaan yksinpelin tarina ei ole linkissä moninpelin kanssa. Mass Effect 3 osittain pakotti pelaamaan myös moninpeliä, koska siellä tehty edistys vaikutti yksinpeliin.

Buskellin mukaan julkaisun jälkeen on määrä tehdä lisää tavaraa moninpeliin pelaavan kansan iloksi.

Tsekkaa haastattelu alta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Huonoa/laiskaa kirjoitustahan tuossa vain on, mistä kaikki kohu ja butthurt tulee. (Vaikka myös varmaan moni muukin asia pielessä)

Ostaisin pelkästään tuon moninpelin jos myisivät sen erillään halvemmalla hinnalla ja tosiaan kehittävät siihen lisää ominaisuuksia. Tuosta moninpelistä olisi imo voinut tehdä kokonaan oman pelinsä, nyt jää hieman yksitoikkoiseksi. :)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 302
Huonoa/laiskaa kirjoitustahan tuossa vain on, mistä kaikki kohu ja butthurt tulee. (Vaikka myös varmaan moni muukin asia pielessä)

Ostaisin pelkästään tuon moninpelin jos myisivät sen erillään halvemmalla hinnalla ja tosiaan kehittävät siihen lisää ominaisuuksia. Tuosta moninpelistä olisi imo voinut tehdä kokonaan oman pelinsä, nyt jää hieman yksitoikkoiseksi. :)
Jep vaimon kanssa pelattiin ME3:n moninpeliä suurella huvilla. Nyt siitä ei millään pysty maksamaan 60€x2, täytyy odotella alelaaria.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 630
"Ideologian tuputtaminen" on turhan voimakas ilmaisu; En tiedä onko kyseessä oma mielipide vai yksinkertaisesti kyvytön kirjoittaja, mutta tuskin kukaan "oikeassa elämässä" esittelee itsensä vastaantulijalle "hei, olen trans-jotain", yhtä vähän kuin "hei, olen hetero". Vastaavaa nähtiin BG: Siege of dragonspearissa ja Torment: tides of numenerassa. Veikkaisin että kaikki suuntaukset pitää olla mainittuna jotta peli olisi nykyaikainen ja pitääkseen sjw-porukan hiljaisena.
Toisaalta ihan tekijöiden itse päätettävissä miten 170 vuotta eteenpäin ajateltu sci-fi tuotos toimii. Jos he ajattelevat, että tuolloin tämä on tavallisempaa, nii sittepä ajattelevat.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
158
Toisaalta ihan tekijöiden itse päätettävissä miten 170 vuotta eteenpäin ajateltu sci-fi tuotos toimii. Jos he ajattelevat, että tuolloin tämä on tavallisempaa, nii sittepä ajattelevat.
Ja paskat. Täysin pelkästään sen vuoksi että tällä hetkellä suvakit ja muut autistit pitävät eniten ääntä kun eivät saa tahtoansa läpi, suurinosa kuin on lellittyjä kakaroita joille se että kaikki on ole kuin itse ajattelevat on kauheaa.

Ketään ei oikeasti kiinnosta mikä helvetti on kenenn sukupuoli tai seksuaalisuus mutta mikä tässä hommassa tekee ärsyttävää on se puputtaminen ja huomiohuoraus. Tässä tapauksessa huomiohuorataan että saadaaan ohjattua katse pois negatiivisista asioista, joita on ikävä kyllä paljon tässä pelissä. Liskäksi koko poliittisella korrektiudella ole mitään asiaa peleissä omasta mielestä. "tee oman näkösesi hahmo, mutta ainoastaan congolaiset juuret omaavana." Ompas siinäkin "valinnanvapautta". Eka oikee itketään tasa-arvoa mutta jotenki ei tunnuta tajuavan mitä se tarkoittaa.

Ai on aivan naurettava, hahmot edelleen näyttävät joltain esikoululaisen piirtämältä hahmolta, animaatiot karseita, maailma on todella tyhjä, kirjoitus on sellaisten käsialaa joita ei pitäisi päästää näppäimistön eteen ja ne bugit... Niitä on paljon.
Taistelu vois muuten olla mukavaa mutta täysin typerä AI vastustajilla sekä kavereilla saa ainakin itselle pilaaman sen.

Mikäli kyseessä olisi indie-peli ja pieni firma, monet asiat voisi katsoa yli. Nyt ei vain ole niin ja täysin erilaista laatua kuuluu odottaa. Varsinkin kuin on 60e hintalappu, eletään 2017 ja tietyn jo tunnetuksin tehdyn brändin tuote.

Moninpeliin en ota kantaa, olen sitä mieltä että pelit kehitetään joko tai. 100% yksin- tai moninpeliä. Kun tekee molempia lopputuloksena on keskinkertaisuutta tai paskaa ja tällä hetkellä yksinpelille ovat enemmän huomiota hakeneet omissa silmissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 228
Toisaalta ihan tekijöiden itse päätettävissä miten 170 vuotta eteenpäin ajateltu sci-fi tuotos toimii. Jos he ajattelevat, että tuolloin tämä on tavallisempaa, nii sittepä ajattelevat.
Fair enough. Ei se minua häiritse, mutta lähinnä hain takaa sitä, että minkä vuoksi tuon npc:n transseksuaalisuus pitää tuoda esille? Onko sillä jotain merkitystä? Liittyykö se johonkin suurempaan kokonaisuuteen? Esimerkiksi tuossa Witcherin tapauksessa homous tuodaan esiin luontevasti; pääasia ei ole se että hahmo on homo. Sitten taas tuossa Biowaren tapauksessa hahmo on olemassa nähtävästi vain sen vuoksi että on transseksuaalinen.
 
  • Tykkää
Reactions: smb
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Fair enough. Ei se minua häiritse, mutta lähinnä hain takaa sitä, että minkä vuoksi tuon npc:n transseksuaalisuus pitää tuoda esille? Onko sillä jotain merkitystä? Liittyykö se johonkin suurempaan kokonaisuuteen? Esimerkiksi tuossa Witcherin tapauksessa homous tuodaan esiin luontevasti; pääasia ei ole se että hahmo on homo. Sitten taas tuossa Biowaren tapauksessa hahmo on olemassa nähtävästi vain sen vuoksi että on transseksuaalinen.
Niin voihan se olla, että se on vaan sen takia olemassa, koska se on transseksuaali. Mitä sitten? Ei se minua ainakaan häiritse, en varmaan edes noteeraisi koko asiaa... Siksi tämä koko keskustelu hämmentää, kun mitä hemmetin väliä näillä aisoilla on?
Ja kun tuntuu joitakin niin kovasti ahdistavan, niin varmaan kannattaa jättää pelaamatta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 630
Pelaaja kysyy hahmolta miksi hän lähti uuteen galaksiin, hahmo vastaa että halusi uuden alun elämälleen.
Koska kyseessä oli entisen paskaduunin lisäksi sukupuolen vaihto, - - Tuossakin tekstissä viittaus sukupuolen vaihtoon oli vain nimen vaihtamisessa, porukka tarrasi siihen ja sivuutti tämän "dead end lab" - "Andromeda explorer" kontrastin.
Fair enough. Ei se minua häiritse, mutta lähinnä hain takaa sitä, että minkä vuoksi tuon npc:n transseksuaalisuus pitää tuoda esille? Onko sillä jotain merkitystä? Liittyykö se johonkin suurempaan kokonaisuuteen? Esimerkiksi tuossa Witcherin tapauksessa homous tuodaan esiin luontevasti; pääasia ei ole se että hahmo on homo. Sitten taas tuossa Biowaren tapauksessa hahmo on olemassa nähtävästi vain sen vuoksi että on transseksuaalinen.
Ihan ok selitys yllä. Toki voidaan miettiä, jos hän lähti alunperin syystä että sukupuolenvaihdos, niin onko sitä nyt sit järkevä huudella ympäriinsä, mutta ehkäpä hän ajatteli että uudessa työyhteisössä ollaan avoimempia. Tuskinpa tämä yksi tai muut kaksi asiaa on Thokrin kaltasen vouhkaamisen arvoista. Biowaren pelit ku on sisältäny jo ekasta Dragon Agesta lähtien vähintää näitä tavallista monipuolisempia hahmoja ja asioita käsitelty vähän joka kantilta niinku ne olisivat vähän tavallisempia kuin meikäläisessä yhteiskunnassa. Eipä ne sieltä mitenkään sit kuitenkaa ole minusta nousseet mitenkää keskeiseksi teemoiksi, ellei nyt sit näe niissä jotain punaista vaatetta. Kyseessä kuitenki on aina fantasiasta, joko avaruudessa tai jollain kiinteällä kivellä, joten he ovat enemmän tai vähemmän vapaita tekemään mitä haluavat. Toki voidaan keskustella onko kyseessä todella surkeaa käsikirjotusta, mihin on ihan hyväkin puuttua. Paikoin tästä pelistä kun tulee vaikutelma, että dialogi on tasoa Kloonien hyökkäys, mutta jostain syystä kukaan ei valita, että pelaajille tuputetaan huonon dialogin ideologiaa, vaan nimenomaan "tarrataan" näihin yksittäisiin kohtiin, kuten Merkath tuossa kirjoitti.

Täytyy nyt kuitenki muistaa mikä hirvee kohu tästä lesboseksikohtauksesta nousi ME ykösen aikoihin, että aika kesyjähän nää nyt on suhteessa aikaan.

Omasta mielestä scifi on ollut pääasiassa aika konservatiivista niin televisiossa kuin peleissäkin. Oletetaan paljon, että vain teknologia etenee, mutta yhteiskunta pysyy semmoisena oman ajan kuvastimena. Jos otetaan vaikka Joe Haldemanin scifi-klassikko Forever War, joka on siis kirjoitettu 1974, niin siinä yksi kirjan teemoista on se, kuinka paljon yhteiskunta on muuttunut siinä ajassa kun hän matkustaa madonreikien kautta sotimaan ja takaisin, eikä hän tunnista enää ollenkaan sitä yhteiskuntaa minkä vuoksi sotii(esimerkiksi homous on normaalia ja heterous vähemmistössä).
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
446
Ja paskat. Täysin pelkästään sen vuoksi että tällä hetkellä suvakit ja muut autistit pitävät eniten ääntä kun eivät saa tahtoansa läpi, suurinosa kuin on lellittyjä kakaroita joille se että kaikki on ole kuin itse ajattelevat on kauheaa.

Ketään ei oikeasti kiinnosta mikä helvetti on kenenn sukupuoli tai seksuaalisuus mutta mikä tässä hommassa tekee ärsyttävää on se puputtaminen ja huomiohuoraus. Tässä tapauksessa huomiohuorataan että saadaaan ohjattua katse pois negatiivisista asioista, joita on ikävä kyllä paljon tässä pelissä. Liskäksi koko poliittisella korrektiudella ole mitään asiaa peleissä omasta mielestä. "tee oman näkösesi hahmo, mutta ainoastaan congolaiset juuret omaavana." Ompas siinäkin "valinnanvapautta". Eka oikee itketään tasa-arvoa mutta jotenki ei tunnuta tajuavan mitä se tarkoittaa.

Ai on aivan naurettava, hahmot edelleen näyttävät joltain esikoululaisen piirtämältä hahmolta, animaatiot karseita, maailma on todella tyhjä, kirjoitus on sellaisten käsialaa joita ei pitäisi päästää näppäimistön eteen ja ne bugit... Niitä on paljon.
Taistelu vois muuten olla mukavaa mutta täysin typerä AI vastustajilla sekä kavereilla saa ainakin itselle pilaaman sen.

Moninpeliin en ota kantaa, olen sitä mieltä että pelit kehitetään joko tai. 100% yksin- tai moninpeliä. Kun tekee molempia lopputuloksena on keskinkertaisuutta tai paskaa ja tällä hetkellä yksinpelille ovat enemmän huomiota hakeneet omissa silmissä.
Enemmän tästä pelistä ovat ahistuneet vähemmän suvaitsevaiset henkilöt, jotka sitä ääntä selvästi pitävät. Sehän on totta, että kenenkään muun seksuaalisuus tai muu henkilökohtainen soopa kuulu muille, ellei jostain syystä ole jollain tavalla merkittävä asia jossain tilanteessa, mutta ei myöskään asioiden esiin tulemisesta tarvitse hiiltyä. Toki tämä on konservatiiveille kovin hankala asia, mutta vaikka halutaankin vastustaa kaikkea uutta mitä maailmalla nykyään tuodaan esiin, niin ne on jossain vaiheessa pakko vain hyväksyä, että avoimuudesta ja erilaisuudesta on tulossa uusi normaali. Tälle kehitykselle ei ole näkyvissä loppua. Toki on normaalia pelätä kaikkea uutta ja erilaista, mutta se on vain opittava ymmärtämään, että ne eivät pääsääntöisesti ole mikään uhka kenellekkään. Mutta parempi tosin, että näistä asioista pääsevät kaikki jakamaan mielipiteensä tavalla tai toisella, ilman että suoranaisesti vahingoitetaan ketään. Joten kai tätä jauhamista on sitten vain siedettävä, ja samalla toivottava että itse pelin sisällöstä päästäisiin keskustelemaan laajemmin. Ei vain jostain turhanpäiväsistä sivuseikoista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Summa summarum: pienemmillä älynlahjoilla varustettu aines ulisee, kun homot, transut sun muut ihmeellisyydet eivät ole tietokonepelissä enää syvällä kaapin perällä, vaan uskaltautuvat jopa ääneen puhumaan asioista. Vaikka asioita ei välttämättä käsitellä järin sulavasti, niin eipä tuo dialogi ilmeisesti ylipäätään tässä pelissä ole kovin sulavaa, kuten aiemmat postaajat hyvin jo sanoivatkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 630
Ei se tätä keskustelua mitenkää paranna, että lähetää toisia käyttäjiä provosoimaan ja tyypittelemään, että jos nyt pysyttäis kuitenki siinä asiassa ja jätettäis ne henkilökohtasuudet vaikka sinne YK:n puolelle. En usko että suurta osaa haittaa jos tästä asiasta keskustellaan nimenomaan pelin sisällön(ja julkaisijan aiemman tuotostelun) kautta, mutta nää suvakkifemakko ja pilottitakkirajakki asetelmat voitaneen jättää poies kokonaa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
112
Fair enough. Ei se minua häiritse, mutta lähinnä hain takaa sitä, että minkä vuoksi tuon npc:n transseksuaalisuus pitää tuoda esille? Onko sillä jotain merkitystä? Liittyykö se johonkin suurempaan kokonaisuuteen? Esimerkiksi tuossa Witcherin tapauksessa homous tuodaan esiin luontevasti; pääasia ei ole se että hahmo on homo. Sitten taas tuossa Biowaren tapauksessa hahmo on olemassa nähtävästi vain sen vuoksi että on transseksuaalinen.
Niitä kutsutaan toteemihahmoiksi. Tavoite on täyttää monimuotoisuuskiintiöt mutta toteutus onkin jäänyt sitten puolitiehen. Lisäksi ennestään tutut hahmot ottavat yllättäviä kehityssuuntia kuten Kaidan heterosta biksi ja Ashley ksenofoobisesta naisesta suvaitsevaisuudesta öykkäröiväksi transuksi.

Itse en ole tähän mennessä pitänyt oikeastaan yhdestäkään Andromedan hahmosta, ihan Scott "manlet" Ryderistä lähtien. Mielipide Sarasta on ehkä muuttunut hieman positiivisemmaksi muilla palstoilla esilletulleen "Sara on autisti" -näkökulman myötä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 228
Jos nyt palataan varsinaiseen aiheeseen, niin tämä on ensimmäinen Biowaren peli jota en ole ostanut julkaisussa. Harmittaa nykyinen Biowaren linja, tarina ja dialogi ovat perinteisesti olleet Biowaren parasta antia, mutta ilmeisesti MEA:ssa on pahoja puutteita molemmilla osastoilla.
Biowaren peleissä ryhmädynamiikka ja hahmot ovat surkastuneet alkuajoista. Mielestäni jonkinlainen kulminaatio saavutettiin BG2:ssa: Yoshimon petos, Imoen, monimuotoiset (ja bugiset) romanssit, kaikki ryhmän hahmot eivät tulleet toimeen toistensa kanssa, jne. Nykyisissä Biowaren peleissä kaikki hahmot noudattavat samaa kaavaa: liittyminen, loyalty tehtävä, ja lopuksi mahdollinen seksikohtaus (we'll bang, ok). Ryhmädynamiikka rajoittuu onlinereihin ja komiikkaan. Kieltämättä ME1-3:ssa muutamilla hahmoilla oli enemmän syvyyttä, mutta vain sen vuoksi että he olivat mukana useammassa osassa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
614
Trialin kanssa ährätessä sai helposti sen 10 tuntia kulumaan ja tuli vaikutelma että jos halusi koluta kaikki niin pari tuntia lisää ja vielä siellä ensimmäisellä planeetalla ainakin toiset parisen tuntia saa menemään, resurssia keräillessä. Jostain sain käsityksen että pelissä on 4 isompaa planeettaa joita tutkia ja sitten useampia pienempiä paikkoja, joten omalla pelityylillä arvioisin että 50+ tuntia.
Pelissä on myös New Game+ mahdollisuus, jossa hahmon kehitys ja kai craftaily jatkuu vaikka tarina ja Nexus resetoituu.
2 läpipeluukerralla 80 tuntia.



Pilottitakki on hyvä takki, eipäs Spede olla ennakkoluuloisia ihmisten pukeutumisten takia. KOFFin lippis kuuluu jokaisen itseään kunnioittamattoman olmin kaljanhuuruiseen nuoruuteen, vanhemmiten sitten vedetään karvalakkia tiukemmalle ettei pälvikalju palellu. ;)
Miten sait 10 tuntia kulumaan ensimmäisellä planeetalla, kun mulla meni 3-4h :confused:. Luulin tutkineeni myös planeetan läpikotaisin siltä osin mihin pystyin mennä, ja suurin osa planeetasta jäi tutkimatta koska "Radiation level extremely high" .. Noihin lv3+ radiation mestoihin ei siis ollut menemistä todellakaan.

Ihan jees peli omaan makuun, vaikken aikaisempia Mass Effect pelejä ole koskaan edes kokeillut. Hahmonluonti oli kyllä tosi huono tässä vaan, joten menin default-hahmolla .. ja siinä osa ongelmasta kai olikin koska olisin default-ryderiltä halunnut ehkä hiustyyliä, väriä ja silmien väriä vaihtaa jne. mutta tämä ei onnistunutkaan .. Noita voi vaihtaa vaan jos ensin valitsee custom-naaman, ja kaikki tarjotut vaihtoehdot olivat todella huonoja.
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
462
Summa summarum: pienemmillä älynlahjoilla varustettu aines ulisee, kun homot, transut sun muut ihmeellisyydet eivät ole tietokonepelissä enää syvällä kaapin perällä, vaan uskaltautuvat jopa ääneen puhumaan asioista. Vaikka asioita ei välttämättä käsitellä järin sulavasti, niin eipä tuo dialogi ilmeisesti ylipäätään tässä pelissä ole kovin sulavaa, kuten aiemmat postaajat hyvin jo sanoivatkin.
Nyt on sellainen viesti, että jatkossa mietitään vähän tarkemmin, mitä siihen kirjoitetaan. Muiden käyttäjien asiaton haukkuminen ei varmastikaan edistä asioista keskustelua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Joten kyllä, totean nyt: pelaamatta paskaa. Minulle. Pidän RPG peleistä ja jos ARPG:stä otetaan RPG pois niin se on minulle pelkkä action peli. Niitä on maailma pullollaan. Minua tuo kosmiset mittasuhteet saanut "ideologia" nillitys ei edes haittaa kun suurimmat puutteet ovat jossain muualla.
Ihan mielenkiinnosta: mitä pidit ME2:sta? Sehän oli juurikin tuollainen, josta RPG-elementit oli revitty pois. Dragon Agen hehkuttaminen myös ihmetyttää, kun mulla on kaksi peliyritystä kaatunut sen tylsyyteen ja tarinan yksinkertaisuuteen ja epäkiinnostavuuteen. Toisella yrittämällä jaksoin pelata reilu 10 tuntia, kunnes tuli stoppi. ME:A oli trialin perusteella kuitenkin mielenkiintoinen bugisuudestaan huolimatta. Jatko ei kyllä sitten lupaa hyvää, mutta odotan huomista, jotta pääsen jatkamaan.
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
462
Ja paskat. Täysin pelkästään sen vuoksi että tällä hetkellä suvakit ja muut autistit pitävät eniten ääntä kun eivät saa tahtoansa läpi, suurinosa kuin on lellittyjä kakaroita joille se että kaikki on ole kuin itse ajattelevat on kauheaa.

Ketään ei oikeasti kiinnosta mikä helvetti on kenenn sukupuoli tai seksuaalisuus mutta mikä tässä hommassa tekee ärsyttävää on se puputtaminen ja huomiohuoraus. Tässä tapauksessa huomiohuorataan että saadaaan ohjattua katse pois negatiivisista asioista, joita on ikävä kyllä paljon tässä pelissä. Liskäksi koko poliittisella korrektiudella ole mitään asiaa peleissä omasta mielestä. "tee oman näkösesi hahmo, mutta ainoastaan congolaiset juuret omaavana." Ompas siinäkin "valinnanvapautta". Eka oikee itketään tasa-arvoa mutta jotenki ei tunnuta tajuavan mitä se tarkoittaa.

Ai on aivan naurettava, hahmot edelleen näyttävät joltain esikoululaisen piirtämältä hahmolta, animaatiot karseita, maailma on todella tyhjä, kirjoitus on sellaisten käsialaa joita ei pitäisi päästää näppäimistön eteen ja ne bugit... Niitä on paljon.
Taistelu vois muuten olla mukavaa mutta täysin typerä AI vastustajilla sekä kavereilla saa ainakin itselle pilaaman sen.

Mikäli kyseessä olisi indie-peli ja pieni firma, monet asiat voisi katsoa yli. Nyt ei vain ole niin ja täysin erilaista laatua kuuluu odottaa. Varsinkin kuin on 60e hintalappu, eletään 2017 ja tietyn jo tunnetuksin tehdyn brändin tuote.

Moninpeliin en ota kantaa, olen sitä mieltä että pelit kehitetään joko tai. 100% yksin- tai moninpeliä. Kun tekee molempia lopputuloksena on keskinkertaisuutta tai paskaa ja tällä hetkellä yksinpelille ovat enemmän huomiota hakeneet omissa silmissä.
Sama homma tämän viestin kanssa kuin tuon, johon kommentoin aiemmin aamulla. Vastaisuudessa asioiden tuominen tänne muiden luettavaksi asiallisemmalla kielenkäytöllä, kiitos.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Ihan mielenkiinnosta: mitä pidit ME2:sta? Sehän oli juurikin tuollainen, josta RPG-elementit oli revitty pois. Dragon Agen hehkuttaminen myös ihmetyttää, kun mulla on kaksi peliyritystä kaatunut sen tylsyyteen ja tarinan yksinkertaisuuteen ja epäkiinnostavuuteen. Toisella yrittämällä jaksoin pelata reilu 10 tuntia, kunnes tuli stoppi. ME:A oli trialin perusteella kuitenkin mielenkiintoinen bugisuudestaan huolimatta. Jatko ei kyllä sitten lupaa hyvää, mutta odotan huomista, jotta pääsen jatkamaan.
Vähemmän pidin ME2:sta kuin ykkösestä. Mutta siinä sentään oli edes jotain RPG elementtejä. Siinä tehdyillä valinnoilla vaikutti pelin loppuun ja/tai siihen pysyykö joku toveri pelin aikana matkassa vai jopa kuoleeko. Sivuhahmot olivat hyvin kirjotettuja eikä dialogi kaikessa korniudessaan ollut kuitenkaan huonoa. Hahmonkehitystäkin oli perinteisen skillipuun myötä jolloin joutui vähän funtsimaan yrittääkö pisteitä jakaa useampaan juttuun vai tekeekö jonkun erikoistuneen hahmon, toisin kuin Andromedassa jossa voi vaihtaa vaikka kesken taistelun tyyliä. ME2 oli puutteineenkin oikein mallikas avaruusooppera.

Dragon Age: Origins taas oli aika lailla täysiverinen fantasiaroolipeli joka kumarteli jopa vähän Baldur's Gate:n tyylisten pelien suuntaan. Toki tylsänä saat sitä pitää (mielipidekysymys) mutta se oli ihan kunnollinen RPG. Samoin kakkonen joskin se rupesi viemään peliä enemmän putkijuoksun suuntaan eikä pelin valinnoilla ollut muuta vaikutusta kuin loppuratkaisuun. Inquisitionia en ole, kuten jo totesin, pystynyt lukuisista yrityksistä pelaamaan edes läpi.

Tässä voi ihan hyvin olla kyse siitäkin että meillä on erilainen maku. Joku ei tykännyt ME1-3 tyylisistä paragon/renegade -keskusteluvalinnoista mutta ainakin niillä oli vaikutusta ympäristöön. Andromedan keskustelupuussa kaikki on näennäistä kun lopputulos on käytännössä joko "hyväksy" tai "hyväksy hymyillen/nauraen". Taistelu on varmasti ihan mukiinmenevää mutta siinäkin pelaajan valinnoilla on aika vähän väliä kun taistelutyyliä ja siihen sopivia taitoja voi vaihtaa lennosta. Tuokin on tullut eri arvosteluissa aika selväksi. Fetch questeista (joita oli myös aiemmissa Dragon Age peleissä) voisi jo pikkuhiljaa vuonna 2017 ruveta luopumaan. Ottasivat vaikka Witcher 3:sta mallia miten sivutehtäviä voi tehdä ilman että palataan aivottomaan kukkien keräilyyn.
 

mitsune

Praetorian Prefect
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
319
Kysymys, Trialia jäljellä pari tuntia, MP maistuu yllättävän hyvälle. Trialia ei vissiin voi jatkaa päälle tuon 10:n tunnin, vaikka peli olisi ostettu? Huomiseen täytyy venailla ?

Ja näköjään Platinium vaikeustaso loistaa poissaolollaan.. VMP
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
124
Kysymys, Trialia jäljellä pari tuntia, MP maistuu yllättävän hyvälle. Trialia ei vissiin voi jatkaa päälle tuon 10:n tunnin, vaikka peli olisi ostettu? Huomiseen täytyy venailla ?
Juu, ei voi jatkaa vaikka peli ostettu. Mutta, eihän tuo huominen nyt enää kovin kaukanaa oo....
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Kysymys, Trialia jäljellä pari tuntia, MP maistuu yllättävän hyvälle. Trialia ei vissiin voi jatkaa päälle tuon 10:n tunnin, vaikka peli olisi ostettu? Huomiseen täytyy venailla ?

Ja näköjään Platinium vaikeustaso loistaa poissaolollaan.. VMP
Joo ei pysty jatkaa, jos et satu vpn:n omistamaan... Jenkkeihin vaan vpn:n siirto ja peli aukeaa originissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
124
Vähemmän pidin ME2:sta kuin ykkösestä. Mutta siinä sentään oli edes jotain RPG elementtejä. Siinä tehdyillä valinnoilla vaikutti pelin loppuun ja/tai siihen pysyykö joku toveri pelin aikana matkassa vai jopa kuoleeko. Sivuhahmot olivat hyvin kirjotettuja eikä dialogi kaikessa korniudessaan ollut kuitenkaan huonoa. Hahmonkehitystäkin oli perinteisen skillipuun myötä jolloin joutui vähän funtsimaan yrittääkö pisteitä jakaa useampaan juttuun vai tekeekö jonkun erikoistuneen hahmon, toisin kuin Andromedassa jossa voi vaihtaa vaikka kesken taistelun tyyliä. ME2 oli puutteineenkin oikein mallikas avaruusooppera.
No mutta ku... Ethän sä mitenkään voi tietää 3tunnin alun persusteella miten päätökset tässää vaikuutta??!! Kykypuu on just hyvä, saahan tehä just mieleiseen ukkon/akkan, vaikka "taikoja" loitsivan sniperin...
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
614
Voisiko joku selittää miten saan tonne Havarl-planeetalle sen outpostin?
Kävin jo kolmannen monolithin aktivoimassa, ja vaultin aktivoimassa myöskin
.. Viability muistaakseni on jossain 85% tietämillä, mutta mitään ei tapahdu. Tuossa New Worlds questissa on kyllä completed-taskina tuo "Evaluate Havarl" mutta mitään ei siltikään tapahdu .. ei questia - ei mitään? Miten vitussa saan sen outpostin tonne? "Hieman" turhautunut fiilis tällä hetkellä :mad:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 999
Viestejä
4 247 181
Jäsenet
71 267
Uusin jäsen
Mokkamaster

Hinta.fi

Ylös Bottom