Yleinen Mass Effect ketju

No toisaalta tuo lause voisi olla totta kaikkiin Mass Effecteihin, esim ykkösessä Mako oli aika ripulia ja kolmosessa DLC sekoilut ja paska loppu jne. :btooth: Kakkonen lähinnä hiponut sitä täydellisyyttä.

Tässä pelissä ainakin omasta mielestä notkahtaa eniten käsikirjoitus, hahmot ja ns. world building verrattuna aikaisempiin peleihin. Bugeja tulee ja menee, animaatio ovat hassuja, jossain Mass Effectissä oli huono Mako ja toisessa skannailtiin liikaa, mutta kun hahmoilla on 0 karismaa (enkä tarkoita nyt ulkonäköä), dialogi on sanalla sanoen surkeaa ja juonessa on turhan usein tehty aivan päättömiä ratkaisuja, ei ongelmia oikein voi ohittaa. Tai itse en ainakaan pysty. Tämä on nyt 15 tunnin perusteella noin 6/10 (joskin juoni esittää heräämisen merkkejä eli ehkä tässä vielä on mahdollisuus nousta pisteellä), kun aikaisempi trilogia oli heikoimmillaan semmoista 9/10 kamaa. Paitsi se kolmosen lopetus, jossa tekijät päättivät unohtaa hyvän (tai edes kohtalaisen) käsikirjoittamisen hetkeksi.

Monet kuitenkin tykkäävät. TotalBiscuit taisi kommentoida viime viikolla, että häntä ei niin mahdottomasti hahmot ja juoni kiinnosta niin peli maistuu paljon paremmin kuin vaikka meikäläiselle, joka pelasi Mass Effectejä nimenomaan hienon maailman, tarinan ja hahmojen vuoksi.

Niin ja hienot musiikit on unohdettu myös Andromedasta.
 
Jos unohdetaan tämä kasvojen runkkaus niin onko muuten hyvä peli? Verrattuna edellisiin mass effekteihin.

Tuntuu että porukka on yhä aivan jumissa noiden animaatioiden takia. (ja mitä naamoihin tulee, tämäkin lähinnä perus Sarah modelin takia. Tehkää mies niin pärstä on ihan fine!!! Nimimerkillä pelaan silti basic Sarah modelilla.. ) Itse tykkään kovinkin paljon Andromedasta. Renegade/Paragon, mitä ihmettä jätkät??? Teet yhä valintoja pelissä jotka ovat samankaltaisia. Esim. Päätät että lähetätkö ihmisen avaruuteen seilaamaan yksin, vai vapautat syytteistä yms. Ei vaan ole sitä punaista ja sinistä väriä. (ja taas kaikki sekoaa xD) Pelissä on erilaisia dialogivaihoehtoja, jotka määrittelevät hahmosi luonnetta. En ole ihan 100% millainen vaikutus tällä on pelissä. Mutta hieman voit ainakin ropettaa hahmosi kanssa :D

Combatti on vauhdikasta ja voit hyvin testailla erilaisia buildeja ja löytää sen mistä pidät eniten. Sinulla on vielä käytössä ns. Combat profilet, joka tarkoittaa käytännössä sitä että sijoittamalla pisteitä combat/biotic/tech puihin, unlockkaat esim. adept/sentinel/soldier profilet ja saat niistä parempi rankkisia lisäämällä pisteitä niille sopiviin puihin. More ranks = more pauwar! Voit lisäksi vaihtaa combat profiilia lennosta, jos haluat testata muun profiilin antamia bonuksia. Et ole sidottu vain siihen ensimmäiseen class pickiin niin kuin muissa ME-peleissä. Ja jos full soldierista haluat esim. vaihtaa sentineliin niin ei muuta kuin pisteet resetoimaan ja pojot sentinelille sopiviin puihin niin saat vielä profilenkin maxattua sentinelille sopivaksi.

Pelissä on paljon tekemistä ja maailmat ovat kauniita. Ensimmäiset 2 planeettaa saattavat olla hieman "urgh" mutta it gets better. I promise you that. ;)

PS. voi olla hieman sekava vastaus, mutta hieman kiire oli kirjoittaa tässä töissä ollessa ^^

PPS. Mako on aluksi aivan karsea, mutta muutamalla oikein valitulla upgradella alkaa makokin maistumaan!
 
Mikä siinä kolmosen lopussa nyt oli niin paskaa? Miten sen olisi pitänyt loppua?
 
Itselläni tässä tökkii sama kuin ensimmäisessä Mass Effectissä eli sen ensimmäisen tehtävän jälkeen jumitetaan Nexuksessa kuuntelemassa loputtomat määrät keskusteluja. Useampi tunti menee, että ei oikein tapahdu mitään kun peli esittelee maailmaansa ja minipelejään. Samahan se oli ensimmäisessä pelissä. Alkutehtävän jälkeen vietettiinkin tunteja Citadelissa puhuvien päiden kanssa.

Molemmissa peleissä kun siitä selviää niin avautuu peli ihan eri tavalla.
 
Paragon/renegade-järjestelmän paskuutta ei ole kyllä tullut kaivattua, mutta kun kävin miettimään, niin tajusin, että samalla jotain hyvääkin on kadonnut. Sellaiset badass-valinnat tuntuu kadonneen pelistä kokonaan, ja tilalle on tullut enemmänkin smartass. Ryderilla (ainakaan naispuolisella) ei ole toisaalta riittävästi munaa sellaiseen eikä olisi siksi uskottava badassina. Ehkä se tässä vähän tökkii, kun meininki tuntuu jotenkin vähän lässyltä.
 
Kertokaas mielipiteitä kummalla on parempi ääninäyttelijä, mies- vai nais-Ryderilla?
Pelailin trialia vain mieshahmolla, eikä Ryderin animointi/ääninäyttely haitannut menoa sen muutaman tunnin aikana mitä jaksoin pelata yksinpeliä. FemRyderista näkemieni videoiden perusteella naishahmon ääninäyttely puolestaan vaikuttaisi paljon luonnottomalta. Onko todellisuudessa ääninäyttelijöiden välillä näin kova ero?

Mietin vain että vaikka saisi tehtyä paremman näköisen FemRyderin, kuten esimerkiksi @Bruce_Wayne tuolla ylempänä vinkkasi, niin pilaisikohan huono ääninäyttely hahmon silti?
 
Kertokaas mielipiteitä kummalla on parempi ääninäyttelijä, mies- vai nais-Ryderilla?

Itse olen tykännyt nais ryderista. Voi toki johtua siitäkin että en koko ME-historiani aikana ole tykännyt pelata miespuolisella hahmolla.
Voi toki johtua siitä, että rakastuin samantien Jennifer Halen ääneen. :D Mutta nopeasti sen näet ja huomaat kun teet perushahmon ja odotat ekoja dialogeja. Jos ei ääni nappaa niin vaihda. :)
 
Itselläni tässä tökkii sama kuin ensimmäisessä Mass Effectissä eli sen ensimmäisen tehtävän jälkeen jumitetaan Nexuksessa kuuntelemassa loputtomat määrät keskusteluja. Useampi tunti menee, että ei oikein tapahdu mitään kun peli esittelee maailmaansa ja minipelejään. Samahan se oli ensimmäisessä pelissä. Alkutehtävän jälkeen vietettiinkin tunteja Citadelissa puhuvien päiden kanssa.

Molemmissa peleissä kun siitä selviää niin avautuu peli ihan eri tavalla.
Itse olin Nexuksessa vain muutaman minuutin ja sitten olin jo Eosilla. Tarkoitus oli palata sen jälkeen takaisin.
 
Kun aiemmin puhuin tuosta paskasta optimoinnista niin tässä on yksi hyvä esimerkki.
masseffectandromeda20n6uce.jpg

Reso oli 1920x1080, tuota kuvaa ottaessa GPU usage oli 96%. Miten on onnistuttu?
 
Kun aiemmin puhuin tuosta paskasta optimoinnista niin tässä on yksi hyvä esimerkki. Reso oli 1920x1080, tuota kuvaa ottaessa GPU usage oli 96%. Miten on onnistuttu?
Kyllä tuo enemmänkin kertoo vain siitä, että CPU ei ole kyseisessä skenessä pahemmin pullonkaulana, koska GPU usage saavuttaa lähes 100% tason.
 
Musta peli on ollut mahtava. Mitään gamebreaking bugeja ei ole tullut vastaan, eikä noita outoja animaatioita/naamoja juuri tullut vastaan - tai niistä ei hirveemmin enää välitä.

Musta tuntuu että koko internet on runkkuringissä näistä pikkuongelmista ja unohtanut sen oikean pelin siellä taustalla. Juoni ei ole ehkä niin pääosassa vrt vanhat mass effectit, mutta muuta tekemistä on senkin edestä. On esim hieno seurata miten colonyt kehittyvät ja että sun tekemisillä on jotain oikeaa merkitystä.

Ainoa mikä häiritsee on pienet ongelmat kuten minimapin puute ja että objectiveja pystyisi seuraamaan paremmin. Myös aseiden vertailu/crafting olisi voitu tehdä selkeämmin. Nyt moni pikku detaili jää paikoitellen huonon käyttöliittymän alle. Suurin ärsyttävyys on kuitenkin se, että jos planeetalla haluaisi vierailla nopeasti omalla aluksella craftailemassa tjsp, niin miksi helvetissä sen pitää aina lähteä takas kiertoradalle. Eikö sisällä voi käydä ilman että pitää nousta ilmaan. :D

Total Biscutin sanoin: "This just might be the best mass effect in its series".
 
Suurin osa questestä on vain typeriä mmo questia ja on harmi että Witcher 3 ei opettanu mitään miten questia tehdään
 
Suurin osa questestä on vain typeriä mmo questia ja on harmi että Witcher 3 ei opettanu mitään miten questia tehdään
Aika harvassa on ne devaajat joilla on niin taitavia kirjoittajia että pystyvät täyttämään 150h pelin mielenkiintoisilla questeilla. Bioware ei ole yksi näistä..
 
Aika harvassa on ne devaajat joilla on niin taitavia kirjoittajia että pystyvät täyttämään 150h pelin mielenkiintoisilla questeilla. Bioware ei ole yksi näistä..
Minkä vuoksi siitä pelistä sitten pitää tehdä 150 tunnin pituinen, jos kerran sisältöä ei ole tarpeeksi? Tietysti löytyy kai niitäkin jotka nauttivat typeristä mmo-tehtävistä, mutta kuvittelisin että Biowaren kohdeyleisössä he ovat vähemmistössä.
 
Kyllä tuo enemmänkin kertoo vain siitä, että CPU ei ole kyseisessä skenessä pahemmin pullonkaulana, koska GPU usage saavuttaa lähes 100% tason.
Ota huomioon että vsync päällä..... Sinusta tuo on hyvää optimoinita, että ottaa kaiken mehun kortista kun kattoo lattiaan? Luonnollisesti myös ruudunpäivitysnopeus ottaa takkiin ilman selvää syytä.
 
Viimeksi muokattu:
Ota huomioon että vsync päällä..... Sinusta tuo on hyvää optimoinita, että ottaa kaiken mehun kortista kun kattoo lattiaan?
Nyt tämä keskustelu oikeastaan voi kehittyä vain täysin turhaksi saivarteluksi. Mutta sen voi kertoa, että CPU- ja GPU-usage prosenteista et voi yksistään päätellä pelin optimointitasoista oikeastaan mitään (ellei ne molemmat ole alle 100% ja FPS on samalla huono). Parempia mittareita optimoinneista on esim ruudunpäivityksen hajonta, yms. koko pelin ajalta. Yhdellä yksittäisellä seinään tuijottamiskohdalla ei ole mitään merkitystä, ellei FPS esim. putoa tai vaihtele ko. tilanteessa. Mutta tämä keskustelu on kumminkin täysin turha. Joten minulle tämä riittää tästä aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:
Minkä vuoksi siitä pelistä sitten pitää tehdä 150 tunnin pituinen, jos kerran sisältöä ei ole tarpeeksi? Tietysti löytyy kai niitäkin jotka nauttivat typeristä mmo-tehtävistä, mutta kuvittelisin että Biowaren kohdeyleisössä he ovat vähemmistössä.
Hyvä kysymys.
 
jos jokin video sisältää spoilereita peliin, voisi niistä mielestäni postaaja myös varoittaa:mad:
 
Minkä vuoksi siitä pelistä sitten pitää tehdä 150 tunnin pituinen, jos kerran sisältöä ei ole tarpeeksi? Tietysti löytyy kai niitäkin jotka nauttivat typeristä mmo-tehtävistä, mutta kuvittelisin että Biowaren kohdeyleisössä he ovat vähemmistössä.
Ei saisi olla liikaa vaan pelin pitäisi jättää sellainen tunne että haluais enemmän ja sitten lähtee delsu ostoksille.
Jos emo kyllästyttää pelaajan niin miten tämä jaksaa mennä delsuja pelamaan?


Edit:
 
Viimeksi muokattu:
Pelin heikoimmat osuudet ovat kyllä avoimen maailman haahuilut. Niissä punainen lanka tuppaa katoamaan. Parasta antia ovat tarjonneet aiemmista Mass Effecteista tutut tehtävät, joita myös voi pitää putkijuoksuina. Olihan ME1:ssäkin planeettoja joissa pääsi heilumaan Makolla, mutta ne olivat jotenkin helpommin pureskeltavia lyhyitä palasia, kun taas Andromedassa yhden planeetan tutkimisessa kestää tuntikausia eikä tunnu oikein mielekkäältä jättää sitä kesken. Enkä toisaalta usko, että parempi käsikirjoittaminen olisi parantanut tätä haahuilua juurikaan.
 
Veikkaisin, että hyvällä käsiksellä toiminnalle olisi saatu paremmin oikeutusta. Nykyinen juoni, hahmot, dialogi ja kaikki "maailmanrakennus" on täyttä b-kamaa. Sehän tässä eniten harmittaa. En odota mitään Dyynin kaltaista monitasoista juonta tässä pelissä olevan, vaan lähinnä jos se kiinnostavuudessa olisi lähellä alkuperäisiä Mass Effecteja. Niissä ei itsellä ollut sellaista fiilistä, että "jaa... no helvettiäkö tässä". Andromeda on vaan niin hiton puuduttava ettei se parin tunnin päästä tunnu mitenkään siltä, että oltaisiin uudessa galaksissa. Pääpahiskin sellaista geneeristä scifimöttöä ettei mitään rajaa.
 
Eli oonko saanut oikeen kuvan pelistä, jos väitän että Andromedalla tärkeämpää on matka eikä niinkän se määränpää? Eli että hyvin eri tyyppinen kuin aikaisemmat ME:t joissa ollaan vedetty melko tiukassa tarinaputkessa, josta poikettiin vain joillekin sivutehtäville, jotka kuitenkin tukivat tarinan etenemistä tavalla tai toisella?
 
Eli oonko saanut oikeen kuvan pelistä, jos väitän että Andromedalla tärkeämpää on matka eikä niinkän se määränpää? Eli että hyvin eri tyyppinen kuin aikaisemmat ME:t joissa ollaan vedetty melko tiukassa tarinaputkessa, josta poikettiin vain joillekin sivutehtäville, jotka kuitenkin tukivat tarinan etenemistä tavalla tai toisella?

Näin voisi sanoa. :) Tällä hetkellä tuntuu että tekemistä riittää vuoden vaihteeseen.
 
Ei Witcher 3:n jälkeen jaksa edes aloittaa pelejä, missä ei ole yritetty tehdä järkevää sisältöä suurimpaan osaan tehtävistä. Varsinkaan jos 10h pelaamisesta 2h on jotain avaruusaluksen lentelyn katsomista :D
 
Itsellä tuli vastaan inhottava "game breaking bug" pelin alkuvaiheessa. Bugi ilmeni kun ensimmäisen kerran Nexuksessa lähdet docking bay -alueelle katsomaan Tempestiä. Cutscene lähtee normaalisti pyörimään ja muutamaan dialogiinkin saat tässä kohtaa vastata, mutta cutscenen päätyttyä peli antaa mustan latausruudun joka ei pitkänkään odottamisen jälkeen etene. Jos käynnistät pelin uudelleen ja resume gamesta lataat pelin, pääset hangaarialueelle mutta grafiikat bugaavat ja modelit leijuvat paikallaan.

Pienen selvittelyn jälkeen tuli ilmi, että origin on päästänyt minut pelaamaan vaikka lataus oli kesken. Jostain syystä lataus ei ole jatkunut 18GB jälkeen jolloin pelistä on jäi 20GB lataamatta. Ongelma ratkesi käyttämällä originin omaa "repair" -työkalua ja peli etenee tempest-kohtauksenkin jälkeen.

Peliä itsessään n. 8h takana ja näin pintaraapaisun jälkeen voin todeta, että kokonaisuus vain paranee mitä pidemmälle pelaat. Aluksi dialogi tuntuu hieman jäykältä ja nämä surullisenkuuluisat animaatiot hyppivät silmille, mutta eivätpä nuo niin haittaa. Grafiikka-asetuksissakin löytyi vihdoin sopivat säädöt että pyörii hyvällä päivityksellä näyttämättä paskalta.
 
Minusta parhaat jutut tähän mennessä ovat tulleet vastaan jossain 30+ pelitunnin jälkeen. Minusta pahin ongelma on se, että peliin on tungettu liikaa kaikkea filleriä. Siistimpi ja tiiviimpi paketti sopisi minulle paremmin. En ole ihan varma, mutta muistelisin, että edelliset Mass Effectit pystyi pelaamaan läpi alle 50 tunnissa niin, että kolusi apaut joka paikan läpi. Andromedassa samalla tavalla pelaamalla kestää luultavasti lähemmäs 100 tuntia, mikä on ihan liikaa. Ja tämä siis reilulla dialogien ohi kliksuttelulla.
 
eikai niitä oo pakko pelata jollei halua, ite nautin ku saa pelata pitkää koska uudesta pelaaminen vaan on niin nääh
 
Ihan kiva pelihän tämä on mutta ihan niin vammainen kuitenkin. Mainostettiinkin lähinnä uudenlaisella taistelumekaniikalla jne.

Veikkaan että bioware on laitettu siihen suureen EA-imuriin, mihin on mennyt origin, westwood, bullfrog, dice ja muut.

:edit maxis unohtui
 
Ei vittu mä repesin kun se Krogani avas ensimmäisen kerran suunsa :lol:
Hahmomallinnus ja ääninäyttely ovat kyllä menneet monilta osin pahasti metsään. Dialogivaihtoehtoja on myöskin varsin niukasti, ja keskustelut tuntuvat hieman merkityksettömiltä.

Jos noiden kanssa pystyy elämään niin kyllä tätä pelaa. Taistelu on varsin hyvää menoa, varsinkin hyvin valituilla Biotic-kyvyillä.
 
Ei vittu mä repesin kun se Krogani avas ensimmäisen kerran suunsa :lol:
Hahmomallinnus ja ääninäyttely ovat kyllä menneet monilta osin pahasti metsään. Dialogivaihtoehtoja on myöskin varsin niukasti, ja keskustelut tuntuvat hieman merkityksettömiltä.

Jos noiden kanssa pystyy elämään niin kyllä tätä pelaa. Taistelu on varsin hyvää menoa, varsinkin hyvin valituilla Biotic-kyvyillä.
Trialissa itellä ihan sama homma mutta nyt pelin läpi pelanneena jossakin 65h ei tuo häirinnyt yhtään. Väittäisin ongelmaksi mututuntumalla ilman tieteellisiä faktoja sen että kaikki äänet on paskoja joihin sitten tottuu pelin myötä.
En tiedä onko äänitykset tehty merkittävästi eritavalla, mutta bassoa on efekteissä kyllä mutta 1000-vuotiaan Kroganin puhe on tosiaan sellaista kun olisi kaikki kivekset menettänytkin.
 
Jos noiden kanssa pystyy elämään niin kyllä tätä pelaa. Taistelu on varsin hyvää menoa, varsinkin hyvin valituilla Biotic-kyvyillä.

Olisi mukava kun tiimikavereita voisi yhä kontrolloida hieman enemmän edellisten osien tapaan. Nyt esim. Havarlilla siellä viidakossa kun itse yrität kiertää miljoonat örrimönkiäiset ettei tarvitsisi niitä tuhannetta kertaa ammuskella niin nämä fiksut tiimikaverit käyvät ne aggroamassa vaikka kartan toisesta päästä.
 
Olisi mukava kun tiimikavereita voisi yhä kontrolloida hieman enemmän edellisten osien tapaan. Nyt esim. Havarlilla siellä viidakossa kun itse yrität kiertää miljoonat örrimönkiäiset ettei tarvitsisi niitä tuhannetta kertaa ammuskella niin nämä fiksut tiimikaverit käyvät ne aggroamassa vaikka kartan toisesta päästä.
Voithan sä nuo komenella mihin haluat, eivätkä liiku ennen kun annat luvan. Ja liiku mihin haluat
 
Olisi mukava kun tiimikavereita voisi yhä kontrolloida hieman enemmän edellisten osien tapaan. Nyt esim. Havarlilla siellä viidakossa kun itse yrität kiertää miljoonat örrimönkiäiset ettei tarvitsisi niitä tuhannetta kertaa ammuskella niin nämä fiksut tiimikaverit käyvät ne aggroamassa vaikka kartan toisesta päästä.

Respawnaako tässä viholliset takaisin?
 
Patch 1.05 Notes

Improved tutorial placement

Increased inventory limits

Single player balance changes: Ammo crates, armor, weapons, nomad, profiles, attacks, and progression

Multiplayer balance changes: Weapons, cover, and enemies (see below for detailed notes on balance changes)

Improved matchmaking and latency in multiplayer

Added option to skip autopilot sequences in the galaxy map

Decreased the cost of remnant decryption keys and made them more accessible at merchants

Improved logic, timing, and continuity for relationships and story arcs

Improved lip-sync and facial acting during some conversations, including localized VO

Fixed an issue with Ryder’s movements when running in a zig zag pattern

Improved the appearance of eyes for human and asari characters

Fixed various collision issues

Fixed bugs where music or VO wouldn’t play or wasn’t correct

Fixed issue where global squad mate banter sometimes wasn’t firing on UNCs

Fixed issue where player was unable to access the Remnant Console Interface after failing decryption multiple times

Fixed issue where fast travel is sometimes disabled after recruiting Drack until the player reloads a save

Fixed issue where Ryder can become stuck in the start of Biotic Charge Pose

Fixes issues related to some saves

Fixed issue where objective sometimes becomes un-interactable for players in multiplayer

Streaming and stability improvements

Mitähän nuo balanssimuutokset ovat, pitää kai käydä yksitellen läpi kaikki aseiden statsit. :/

Avaruuslentelyn skippaus tekee kyllä pikavisiitit paikkoin huomattavasti helpommaksi.

Viimeinen kohta toivon mukaan auttaa latausaikoihin, jotka ovat joillain planeetoilla välillä uskomattoman pitkiä.
 
Ärsyttävä uusi ominaisuus pätsin mukana: jokaisen keskustelun vastausvaihtoehdon edessä lukee näppäimistön nappi, jolla vaihtoehdon voi suoraan valita.

Eniten käyttämieni aseiden statseissa en nähnyt mitään eroa. Mitähän lie muuttaneet.
 
Jep sama asia pisti ärsyttämään. Hyvä asia on, että inventaario kasvoi jonkin verran lisää. Pari grafiikka bugia eksyi itselle parin tunnin pelaamisen jälkeen mutta muuten tuntui pöyrivän paremmin kuin ennen.

Noihin aseitten graftaamiseen kaipais jotain järkeä. En näe järkeä kehittää asetta X koska sattuu olemaan inventaariossa jo kyseistä aseesta rare versio joka vain sattuu olemaan parempi snipuissa se on perseestä jos grafttäämällä saa aseen jossa lippaassa on yks paukku mutta rares 4 mutta damage hieman pienempi. Mitälie ajatelleet biowarella mutta rare aseita tippuu liian usein mutta onneksi suurin osa paskoja, että voi laittaa lihoiksi

Yhden inventaariopäivityksen kanssa koko kasvoi pätsin myötä 65->150, että jonkin verran kasvoi juu... :D

Minä en ole tavannut vielä yhtään hyvää maasta poimittua asetta 91 pelitunnin aikana. Itse tekemällä saa aina paremman, kun augmentteja voi iskeä sisään aseesta riippuen jopa 5kpl. 20% lisädamagea shieldien ollessa täysillä on yksi hyvä augmentti, neljällä Kinetic Coililla saa 12% lisädamagea ja Dual Mod Slot -augmentti on myös kullanarvoinen.

Asebalanssissa on kyllä outouksia, esim. Widowia ei kannata ikinä valita, kun Black Widowiin saa skilleistä ja profiilista riippuen 3-5 panosta lippaaseen vain 10% vähemmällä damagella.
 
ugxw29fcdypy.png


Addison ei sentään näytä ihan psykopaatilta enää, silmiä vähän tuunattu patchin myötä.

Peli kyllä jäänyt useamman kerran jumiin, välillä fiendi nappaa kiinni ja lyö kaiketi hahmon sielun jonnekin limboon, koska ruutu muuttuu mustaksi (hudi näkyy), mutta mitään ei voi tehdä. Ei pääse edes menuun. Samaten vihollinen saattaa hakata sinut kuoliaaksi kesken keskustelun ja tuosta ei pääse eteenpäin kuin käynnistämällä peli uudelleen. Välillä peli jää myös ikuiseen latauslimboon.

33% takana ja ei kyllä vielä ole oikein vakuuttanut, ihan ok, mutta varsinkin Horizon Zero Dawnin jälkeen niin aika latteaa on ollut kaikin puolin. Eeppisiä hetkiä ei juuri ole ollut tai tehtäviä jotka olisi jääneet mieleen. Miten uuden galaksin ja uusien planeettojen tutkimisesta ja löytämisestä onkin saatu näin laimeaa.
 
Patchin jälkeisenä parannuksena mainittakoon, että hahmot ovat oppineet räpyttämään silmiään ja kasvot ovat muutenkin eloisammat dialogikohtauksissa.
Inventoryyn tuli onneksi lisää tilaa, siitä ehdottomasti plussaa. Itsellä vielä peli kaatuilee sattumanvaraisesti cutsceneissä, esim kun Tempest laskeutuu planeetalle/nexukseen.
 
Tai jos haluatte katsoa oikeasti informatiivisen videon näiden "Hööhööhö kattokaapaskaa bugipaskaa paskaa" -videoiden sijaan niin:

Tässä on vähä hassuttelua, mutta myös ihan asiaa :)



Pari kertaa tuli itekki repeiltyä :)
 
nonni,, pitikin katsoa ensimmäinen vihu spoileri ja muistinkin heti miksi en katso massi efektistä videoita..:mad:

Vieläkö patsin jälkeen on monilla hahmoilla kädet "taskuissa" kun niiden kanssa jutustelee? Meinaa hieman ärsyttää jonne meininki kun koittaa puhua asiaa joidenkin hahmojen kanssa, niin vasta puoli on dööh ja pitää kädet visusti sivulla "taskuissa".
 
Itselle ollut positiivinen yllätys kaiken netissä parkumisen jälkeen. Kärsii kyllä samasta ongelmasta kuin Inquisition eli pelissä on paljon turhaa "läskiä" kaiken maailman skannaus ja hae sitä ja etsi tätä questien muodossa. Nämä kun jättää pois ja pelaa pääjuonen sekä kaikki tärkeimmät sivuquestit niin tulee paljon tiiviimpi paketti. Ei ihan yhtä hyvä kuin Shepard trilogy, mutta metacriticin 0 ja 1 arvostelut on kyllä todella lapsellisia. En ihmettele, että Bioware sulki foruminsa, kun käyttäjistä 90% on kiukuttelevia avohoitopotilaita.
 
Itselle ollut positiivinen yllätys kaiken netissä parkumisen jälkeen. Kärsii kyllä samasta ongelmasta kuin Inquisition eli pelissä on paljon turhaa "läskiä" kaiken maailman skannaus ja hae sitä ja etsi tätä questien muodossa. Nämä kun jättää pois ja pelaa pääjuonen sekä kaikki tärkeimmät sivuquestit niin tulee paljon tiiviimpi paketti. Ei ihan yhtä hyvä kuin Shepard trilogy, mutta metacriticin 0 ja 1 arvostelut on kyllä todella lapsellisia. En ihmettele, että Bioware sulki foruminsa, kun käyttäjistä 90% on kiukuttelevia avohoitopotilaita.
Täällä mennään samoilla linjoilla. Monet ovat jopa peliä pelaamatta hypänneet tuohon vinkuvonku -bandwagoniin ja peli manataan helvettiin ilman pienintäkään omakohtaista kokemusta.

Turhaa huttua on kyllä jonkin verran, mutta jos on kiinnostunut pelimaailmasta ja uuden galaksin tuomista haasteista on näissäkin tehtävissä kaikenlaisia pieniä datapad journal entryjä ripolteltu pelaajan luettavaksi :)

Itse pidän paljon hahmojen välisestä kyräilystä sekä hyvin tilanteisiin sopivasta musiikista, äänet muutenkin todella laadukkaat.
 
Näköjään uusia manuaalitallennuksia ei voi enää luoda kun niiden määrä on 500kpl. Tallentaessa ei tullut mitään virheilmoitusta, mutta ladatessa uutta tallennusta ei enää löytynytkään. Kävin sitten poistamassa suurimman osan tallennustiedostoista ja uudet tallennutkset toimivat taas.

Onhan tuo 500 aika iso määrä, mutta pikatallennuksen puutteessa yli 100 tunnin aikana noita alkaa kerääntyä... Vanhojakaan ei jaksa ylikirjoittaa, kun se vaatii ainakin kaksi ylimääräistä napinpainallusta aina tallentaessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 680
Viestejä
4 495 819
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom