Yleinen Mass Effect ketju

Dragon Age Inquisition oli ihan mainio peli jos jätti ne kaikki turhimmat sivuquestit väliin. Pääjuoni ja relevantit sivutehtävät oli ihan hyvää settiä. Toivottavasti Andromedassa on tiukempi filtteri tehtävien osalta ettei ole läjäpäin turhia kerää 100 kristallia tai 200 kroganin hammasta täytequesteja.
 
Dragon Age Inquisition oli ihan mainio peli jos jätti ne kaikki turhimmat sivuquestit väliin. Pääjuoni ja relevantit sivutehtävät oli ihan hyvää settiä. Toivottavasti Andromedassa on tiukempi filtteri tehtävien osalta ettei ole läjäpäin turhia kerää 100 kristallia tai 200 kroganin hammasta täytequesteja.

Itse en kans ihan oo päässy kärryille että mikä siinä DAI:ssa nyt niin paskea oli... Tarina nyt on vankaa Biowarea, eli 10v kirjoittamaa, mutta itse peli oli hyvin viihdyttävä, eikä niitä kaikista typerimpiä kerää 9000+ kristallia tehtäviä pakko ollut tehdä.

Andromedan hypejuna kyllä puksuttaa lujaa, pääasiassa hyvien trailereiden takia. Oikein jo odottaa että pääsee möykyttään haulikolla ja jetpackilla kaiekn eteen astuvan paskaks.
 
Itse en kans ihan oo päässy kärryille että mikä siinä DAI:ssa nyt niin paskea oli... Tarina nyt on vankaa Biowarea, eli 10v kirjoittamaa, mutta itse peli oli hyvin viihdyttävä, eikä niitä kaikista typerimpiä kerää 9000+ kristallia tehtäviä pakko ollut tehdä.

Andromedan hypejuna kyllä puksuttaa lujaa, pääasiassa hyvien trailereiden takia. Oikein jo odottaa että pääsee möykyttään haulikolla ja jetpackilla kaiekn eteen astuvan paskaks.
Questit oli kuin jostain huonosta MMO pelistä vedetty ja toivottavasti oltaisiin otettu nyt oppia witcher 3 pelistä
 
En paljoa kirjottele, mutta nyt pakko sanoa että kyllä osaa olla huonon näkönen muutos entisiin...ja tarkoitan tuata lähes quake dm tasosta combattia. Tais jäädä tää maito pilaantuneena kaupan hyllyyn...paitsi sitte ku o poistomyynnis.
 
Tykkäsin tuosta että tietokonepelaajat on suoraan ohjelmoitu toimimaan eri tavoilla. Silti toivon että alussa valittaisiin oma hahmotyyppi, mutta voihan se olla että tämä kustomoi miten haluat tyylikin toimii.
 
En paljoa kirjottele, mutta nyt pakko sanoa että kyllä osaa olla huonon näkönen muutos entisiin...ja tarkoitan tuata lähes quake dm tasosta combattia. Tais jäädä tää maito pilaantuneena kaupan hyllyyn...paitsi sitte ku o poistomyynnis.

Eihän näitä pelejä combatin takia pelata, vaan sen tarinan ja tunnelman takia. Hyvästä taistelumekaniikasta ei tosin ole mitään haittaa.
 
No mun mielestä combat näyttää aika samalta kuin ennenkin, ehkä pienillä lisäyksillä. Mut vielä on vaikea sanoa, että onko tässä sama meininki tarinassa ja hahmoissa kuin ennenkin (ilmeisesti aika monta alkuperäisen trilogian tekijää lähtenyt pois projektista).
Mutta eipä ole ennenkään ollut tapana ennakkotilata eikä niin tule näiden trailereitten perusteella käymään nytkään.
 
Kylläpä näyttää omaan silmään aika hyvälle tuo Combat. 1 ja 2 ei pelannut erkkikään, kun niin uskomatonta kuraa se taistelu ja gameplay muutenkin oli. Oliskohan tässä itelle eka Mass Effect, ME1:n tunnin kokeilun jatkeeksi.
 
Ihan hyvältä tuo combatti näytti, itse tuli pelattua ME3:n multiplayeria yllättävän paljon ja se oli kyllä kavereiden ja randomienkin kanssa helvetin hauskaa. Tästähän pitäisi tulla multiplayer beta PS4:lle ja Xboxille, ei ole kyllä osunut sen tarkempaa tietoa silmään. Tuota olisi kiva päästä testaamaan.
 
Kylläpä näyttää omaan silmään aika hyvälle tuo Combat. 1 ja 2 ei pelannut erkkikään, kun niin uskomatonta kuraa se taistelu ja gameplay muutenkin oli. Oliskohan tässä itelle eka Mass Effect, ME1:n tunnin kokeilun jatkeeksi.

Häh? Eihän 2 ja 3 taistelussa ollut juuri mitään eroa? 1 oli kyllä selvästi kankeampaa.
 
Shinobi kertoi neogaffissa seuraavaa:
"You can command your squadmates where to go and who to attack, but not their powers."

Tuo vaikuttaa äkkiseltään kyllä melko ihmeelliseltä ratkaisulta. Kolmosessa sai tehtyä murhaavia komboja, mitenhän tässä sitten tuo toteutettu..

Tässä vielä listaus jonka joku oli gaffiin tehnyt, kaikki oleellinen data tuosta combat trailerista:
  • Combat:
  • Biotics:
  • Tech:
  • Profiles:
  • Weapons:
  • Enemies: Enemies
  • Hazard system: Hazards
  • Misc: Misc
 


Mikähän noissa hahmojen naamoissa oikein on kun ei kyllä jostain syystä iske sitten yhtään. Varsinkin nais Ryderi ja tuo Cora saa lähinnä toivomaan että niitä saisi lyödä lapiolla naamaan. Eikä tuo combattikaan ole vielä vakuuttanut, tuossakin videossa tuo iso Fiend lähinnä tallustelee ympäriinsä kuin suomalainen alkossa pähkäilemässä minkä pullon sitä ostaisi viikonlopuksi.

Noh katsellaan, enköhän tule tämän kuitenkin poimimaan alennuksesta jossain vaiheessa.
 
Olisihan se ihan mukava jos Biowarelta tulisi pikästä aikaa huippuluokan peli, kun viimeisin tuotos jonka puljulta olen pelannut oli ME2. Tosin Andromedan pitää sitten olla tasoa (tai lähellä) Witcher 3 koska mikään "cookie-cutter experience" ei kyllä tässä vaiheessa enään kiinnosta hyppäämään Bioware junan kyytiin..
 
No siis konsoleillehan uusi me on tehty aivan kuin me3. Eli ei ole mitään witcher 3 tyylistä isoa maailmaa. Jos avaruudessa minipeli lentelyä ei lasketa mukaan. Witcher 3 oli taas tehty pc ekaksi ja konsolit samalla.
 
No siis konsoleillehan uusi me on tehty aivan kuin me3. Eli ei ole mitään witcher 3 tyylistä isoa maailmaa. Jos avaruudessa minipeli lentelyä ei lasketa mukaan. Witcher 3 oli taas tehty pc ekaksi ja konsolit samalla.
Lähinnä tarkoitin että pelin taso pitää olla samaa luokkaa. Eli kirjoitustapa, hahmot, questit, teemat jne.
 
Jep. Tulee mieleen lähinnä jotkut perus NPC naamat.

Juurikin tämä. Miettii jotain pätkiä ME1,2,3 joissa "Shepard being an asshole", niissäkin näkee parempaa ja ainakin jollain tapaa "elävämpää" kasvoanimaatiota. Joko se on tuo Frostbite tai joku, mutta kasvoanimaatiot sukkaa äässiä.
 


edit:



We'll bang, okay?


Häiritsikö ketään muuta nuo favorite loadoutit, joita voi vaihtaa kesken taistelun? Mietityttää miten tuon järjestelmän saa tasapainotettua järkevästi. Voitko vaikeammilla vaikeusasteilla erikoistua pelkästää esim. bioticeihin vai onko pakko hallita kaikki? Vai helpottavatko nuo liikaa pelaamista, kun on aina joka tilanteeseen sopiva loadoutti mukana?
 
Laitevaatimukset julkaistu: Origin

Mulla on i5 6600K, GTX 1060 ja 1440p näyttö. Tuolla suosituksissa on i7, saako näissä frostbite peleissä i7:lla merkittävää etua vs i5? Pitääkö päivittää i7 ja 1070 :O
 
Laitevaatimukset julkaistu: Origin

Mulla on i5 6600K, GTX 1060 ja 1440p näyttö. Tuolla suosituksissa on i7, saako näissä frostbite peleissä i7:lla merkittävää etua vs i5? Pitääkö päivittää i7 ja 1070 :O
60fps pelaaminen pitäisi onnistua ellei sitten pelinkoodia olla kustu.
144fps varmasti vaatii jo I7 näin mutulla sanottuna ja vähintään 1070 korttia(ei ultra)
 
Minusta on perin kummallista, että niin moni pitää taistelun kehittämistä sujuvammaksi ja paljon mielenkiintoisemmaksi, negatiiviseksi asiaksi. Jos pelin kehittäjät ovat itsekkin todenneet, että taistelu on ollut edellisten osien heikkous, niin ihmeellisesti jotkut vaan silti jaksaa nillittää.

Pelihän ei voi olla kun parempi, jos muuten pidetään sama taso ja taistelumekaniikat ja tuntuma tuodaan vihdoin kunnolliselle tasolle.
 
Minusta on perin kummallista, että niin moni pitää taistelun kehittämistä sujuvammaksi ja paljon mielenkiintoisemmaksi, negatiiviseksi asiaksi. Jos pelin kehittäjät ovat itsekkin todenneet, että taistelu on ollut edellisten osien heikkous, niin ihmeellisesti jotkut vaan silti jaksaa nillittää.

Pelihän ei voi olla kun parempi, jos muuten pidetään sama taso ja taistelumekaniikat ja tuntuma tuodaan vihdoin kunnolliselle tasolle.
Minä pelkään että nuo questit tulee olemaan yhtä huonosti tehtyjä kuin dragon age inquisiton pelissä olivat
 
Sex in Mass Effect Andromeda adds one night stands | finder.com.au

No matter which of the Ryder twins you choose to play in Mass Effect Andromeda, romance is always in the air.
The Mass Effect games are never short of content and there’s always plenty on your plate to consider, so why not add a bit of romance to the mix? Sex in Mass Effect has always been something to aspire to, for the most part requiring the correct dialogue exchanges and relationship management before you get to jump in the sack and turn on the Barry White. Mass Effect Andromeda will be no different, only Bioware has upped the ante.

There are plenty of massive hub spaces in the game, filled with off-mission experiences to explore. Like bars. And it would seem that there will be more to gain from a stop off at a bar than some ambient tunes and flashy visual effects. During a recent hands-on session - read our full impressions here - I got an opportunity to interview the game’s producer, Fabrice Condominas, about the game and alongside plenty of serious questions – I promise! – I asked about sex in Mass Effect Andromeda. This is what he had to say.

:slove:
 


Tuo äijä on ilmeisesti Biowaren general manager. Jaa-a, jokainen biowaren seksikohtauksia nähnyt on varmasti pistänyt merkille miten naurettavia ne pahimmillaan ovat olleet niin mitenköhän tässä nyt käy.
 


Tuo äijä on ilmeisesti Biowaren general manager. Jaa-a, jokainen biowaren seksikohtauksia nähnyt on varmasti pistänyt merkille miten naurettavia ne pahimmillaan ovat olleet niin mitenköhän tässä nyt käy.

Oliskohan sielä joku pelannu witcher 3 ja ottanu vähän mallia kunnon pelistä ;)
 
Oliskohan sielä joku pelannu witcher 3 ja ottanu vähän mallia kunnon pelistä ;)
Mielipide: Ei seksiä videopeleihin, kiitos! - Tilt

Seksin määrä videopeleissä on viime vuosina lisääntynyt.


Niin sanotuista avoimen maailman peleistä tuppaa yhä useammin ja useammin löytymään optio laittaa oma pelihahmo petipuuhiin jonkun toisen henkilön kanssa. Tämä on vähitellen johtanut myös enenevissä määrissä keskusteluun siitä, pitääkö peleissä täten olla seksuaalista kanssakäymistä myös niin sanottujen seksuaalivähemmistöjen välillä. Eikä tässä toki mitään vikaa ole, mutta jotenkin seksistä ja seksuaalisuudesta peleissä on tullut jo turhankin suuri juttu.

Mass Effect: Andromeda vie tuoreen uutisen perusteella homman vieläkin monipuolisemmaksi, sillä se aikoo tuottajansa mukaan tarjota mahdollisuuden myös yhden yön juttuihin. Maksettu seksi ei peleissä ole mikään uusi juttu, mutta vastavuoroisia hetken iloitteluita ei aiemmin ole taidettu juuri nähdä.


Oma mielipiteeni on, että seksin ja etenkin fyysisen seksuaalisuuden voisi pitää videopeleistä kokonaan pois. Syitä tähän on useita, joten luotellaanpa niitä nyt vaikkapa listamuodossa:

  1. Seksi videopeleissä tuntuu usein pelaajien aliarvioimiselta. Tuntuu nololta, että omistamiimme peleihin on saatava se pakollinen seksikohtaus tai tukku niitä.
  2. Seksikohtaukset peleissä ovat poikkeuksetta kiusallista katseltavaa. Witcher 3:n legendaariseksi muodostunut kohtaus yksisarvisen päällä oli jo vähän liiankin huvittava. Muutenkin on omituista ajatella, että pelintekijät käyttävät aikaa mallintaen näitä kohtauksia ja animoiden paljasta pintaa.
  3. Seksikohtaukset eivät saa pelaajaa investoitumaan hahmoihin sen enempää. Vaikka kyseessä olisi ikään kuin kaunis tapahtuma kahden yksilön välillä, tuntuu sen kuvaaminen videopeleissä lähinnä irralliselta tirkistelyltä.
  4. Ylipäätään yhdyntä on vain yksi osa ihmisen emotionaalista kiinnittymistä. Ennemmin katson herkkää ja tunteikasta, hyvällä maulla tehtyä toisenlaista kohtausta. Runollinen tapa esittää asiat on parempi ja vetoaa enemmän tunteisiin kuin se, että ”nyt ne hässii!!!!!”
Seksikohtauksilla on varmaankin alun alkaen haettu jonkinlaista shokkiarvoa, mutta nyt ne ovat tulleet hiekkalaatikkopeleihin jäädäkseen. Mass Effectit, Witcher 3, Dragon Aget ja Fable-sarjan pelit ainakin ovat jo pitkään sisältäneet sängyssä ähertämistä.

En ylipäätään pidä kovinkaan mielenkiintoisena mahdollisuutta valita peleissä partneria, sillä tämäkin tuntuu irralliselta ja asettaa tavallaan liikaa vastuuta pelaajalle. On hauskempaa, elokuvamaisempaa ja aidompaa vain katsoa asioiden etenemistä kuin olla mukana valkkailemassa oikeita repliikkejä ja hankkimassa sopivia lahjoja.

Mielestäni nämä vapaavalintaiset romanssit, joihin voi itse vaikuttaa, ovat aina olleet peleissä todella päälleliimatun oloisia ja immersiota rikkovia. Ei kiitos enää!
Fahrenheitit pelii ainakin itselleni oli ensimmäinen missä harrastettiin seksiä.
 
Tässä 17 minuuttia pelimatskua IGN:n työntekijän selostamana:



Omat ajatukseni (lisää kritiikkiä):
Näyttää kyllä Mass Effectiltä hahmojen, vihollisten ja suojusten osalta, mutta tuntuu siltä kun katsoisi Disneyn lastenelokuvaa. Peli on selvästi ottanut drastisen käännöksen uudelle yleisölle, ehkäpä EA:n toimesta, kuka tietää. Ääninäyttely kuulostaa kaikki sellaiselta mitä odotat lasten elokuvalta, ihan oikeasti, ja en odota että pelissä olisi myöskään raakuutta tai muuta mikä ei sovellu lapsille.

Villi veikkaukseni on että EA on tutkinut pelaajakuntansa ikähaitaria ja huomannut, että esimerkiksi BF1:stä ja montaa muuta peliään pelaa isolta osin lapset. Nyt kun pelistä on lapsille sopivaa materiaalia ulkona, niin myyntiä voidaan kohdentaa suoraan heille tai heidän vanhemmilleen. Tämä siis teoria.

Joka tapauksessa turhan helpolta näyttää hahmon kehitys ilman mitään painavia päätöksiä ja taistelu melko tavanomaista Gears of Wars -tyylistä menemistä. En näe tässä hirveästi potentiaalia nyt kun tunnelmakin on ihan erilainen, mutta katsotaan nyt vielä. Toivon kyllä että peli on hyvä. Hieman myös pelästyttää Witcher 3 -tyylinen alueen skannailu tuossa alkupäässä (witcher senses :S)
 
Viimeksi muokattu:
Aika lailla nuo kommentit tuossa videossa tiivistää omatkin ajatukset. :D

Noh, odotellaan nyt vielä revikoita, mutta vaikuttaa vähän siltä että jää taas tämäkin Biowaren peli kaupan hyllylle. :smoke:
 
Naamat näyttää hieman jäykiltä lienekkö kesken eräistä matskua, the capturelab tekee liiketallennuksen ja myös naama tallennukseen on juuri nyt tullut FaceForward softa johon on EeiihAa:lla patentti tuohon softaan. Viimeksi vissiin piti käyttää Audiomotion Studiosin palveluita ja jäykkää oli silloinkin.

EA kun on mukana ei varmaan tule laatua vaan tasaista rahastusta.

Tuli mieleen että pitääkö katsoa anime ensin että ymmärtää andromedaa vai oliko anime vanhassa galaxissa pelkästään?
 
Viimeksi muokattu:
Liekö sen vuoksi jäykähköt pärstät kun vaikuttaisi että mocapattu vain lähinnä suun alue. Päähenkilöllä osan voi varmaan pistää kustomoitavuuden piikkiin, jolloin ei mitään 1:1 animaatioita saada kehiin kun niiden pitää venyä pelaajan muokkaamien naamojen raameihin.

Enivei, ei mitään hurjia pelihimoja edelleenkään nostata, mutta ihan kohtuulliselta vaikutti toi IGN:n pätkä. Tämä olisi sellainen hyvä kylkiäispeli vaikka nVidian näyttiksille ;)
 
Ton videon myötä karisi kyllä omat vähäisetkin kiinnostuksen rippeet. En oikeen tiedä mitä edes sanoisi. Mikään tossa ei nyt oikeen myy mulle. Kasvoanimaatiot on edelleenkin sysirumat, ääninäyttely kuulostaa siltä kuin se olisi jostain Nickelodeonin sarjasta ja sen sijaan että pelaajan pitäisi itse vaikka skilleistä katsoa mikä kombo tms. toimii yhteen toisten kanssa niin profiilit hoitaa senkin kun jaksaa odottaa muutaman sekunnin. Suoja/shield palautuu niin nopeasti että on melkein sama käyttääkö suojia vai pomppiiko jetpackin kanssa ammuttavana kun muutaman ohilaukauksen jälkeen suoja on taas täysillä ja voi jatkaa ammuttavana olemista.

Jos jotain positiivista etsii niin ei ainakaan näytä rumemmalta kuin ME3 ja äänimaailmakin tuntuu olevan pitkälti samanlainen joten ei ole huonompikaan. Odotan revikoita. Jos pelistä löytyy yksikään fetch-tehtävä niin mässyjen maailma jää omalta osalta tähän vaikka aiemmat osat tulikin tahkottua läpi useampaan kertaan.
 
Noiden järkyttävien kasvoanimaatioiden ja lasten piirretyistä revittyjen ääninäyttelyiden lisäksi itseä vitutti tuo joka välissä neuvominen ja opastaminen. Juokset checkpointilta toiselle ja joka välissä tiimikaveri tai AI neuvoo, että nyt painat tästä niin tapahtuu tätä. Kun skannaat jotain kiveä ja huomaat sen takana jotain niin kaveri heti opastamassa, että ammu nyt sitä kiveä. Kun rautalanka loppuu niin väänetään vielä varmuudeksi ratakiskosta, että kaikki nyt varmasti ymmärsivät eikä kenellekkään tule paha mieli. Ymmärän, että tässä ei nyt ole tarkoitus ollakkaan varsinaisia puzzleja, mutta jotain rajaa. Idiooteillekko näitä pelejä nykyään tehdään?

Lisäksi tuo kädestä pitely ja asioiden tekeminen selväksi tyhmemmillekkin ei kyllä paljoa nosta odotuksia juonenkaan suhteen. Ajattelin tämän ostaa julkaisussa, mutta taidanpa sittenkin odotella. Sillä välin ehtii korkata vaikka sen Witcher 3:n, jota olen onnistunut välttelemään tähän asti :)
 
Sillä välin ehtii korkata vaikka sen Witcher 3:n, jota olen onnistunut välttelemään tähän asti :)
Kyllä siinäkin neuvotaan kartalla mutta siinäkin saa tarvittaessa sitten opasteet pois käytöstä jos ei halua sitä kädestäpitelyä.

Ennen vanhaa peleisssä ei neuvottu minne pitää mennä tai ollut mitää quest listoja mistä olisi selvinyt.
 
Pelattuna on ME2 ja ME3 (N7 deluxe) mutta jostain helvetin syystä ykkönen jäi pelaamatta. Kannattaako siihen enää tässä vaiheessa kuluttaa tunteja elämästään? Tarinan kulun luin suurpiirteisesti läpi kun aloitin kakkosta pelaamaan.
 
Pelattuna on ME2 ja ME3 (N7 deluxe) mutta jostain helvetin syystä ykkönen jäi pelaamatta. Kannattaako siihen enää tässä vaiheessa kuluttaa tunteja elämästään? Tarinan kulun luin suurpiirteisesti läpi kun aloitin kakkosta pelaamaan.

Anna palaa vaan.
 
Ehdottomasti ykkönen kannattaa pelata.

Huomionarvoisena asiana ykkösen päätökset näkyvät kolmosessa asti kun importtaa tallennuksen. Esim. jo kakkosessa ei nähdä yhtä pelisarjan hienointa hahmoa eli Wrexiä ilman importattua tallennusta.
 
Itse aloin vähän aikaa sitten pelaamaan koko trilogiaa uudestaan läpi (nyt kolmosessa noin 7 tuntia pelattuna) ja meinasin skipata ekan osan. Muistissa oli Makolla ajelut, kankea taistelu ja hirveä inventaario. Lopulta tuo olikin yllättävän pelattava vielä ja oikeastaan loppukin tuli kuin vähän varkain.

Muutama modi tosin kannattaa asentaa peli-iloa parantamaan. Itsellä taisi olla ainakin MEUITM, ME1Controller ja Faster Elevators asennettuna. Nuo ja paljon muuta löytyy tuolta: Mass Effect Nexus - Mods and community
 
Nyt kun tässä on puhetta aikaisemmista mässyistä kerrottakoon vinkkinä että suosittelen suuresti ME2:sta PC:llä pelaaville editoimaan tallennusta ja tuuppaamaan sinne hirveän määrän mineraaleja, ei tarvitse enää aiheuttaa itselleen aivosyöpää keräämällä mineraaleja planeetoilta. Sellainen 350000 kaikkia kolmea riittää ostamaan kaiken. Jos ei ole tarkoituksena olla puhdas paragon tai renegade kannattaa nostaa samalla molemmat 2000 pisteeseen. Silloin on molempien kaikki dialogivaihtoehdot auki ja saa tehdä mitä haluaa, ihan sama kumpaa on tullut käyteltyä enemmän. Editorin löytää vaikka täältä.

Nuo kun tekee niin pääsee eroon pahimmista idioottimaisuuksista mitä minun mielestä tuossa pelissä on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 621
Viestejä
4 493 846
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom