Destinyn pelituntuma on myös hyvä, mutta mielestäni lähinnä samalla viivalla Andromedan kanssa, eikä sen edellä. Makuasioita toki. Minun kohdallani taistelu maistui niin hyvin, että se auttoi jaksamaan sitä näpertelyäkin. Kyllä Andromedassa piti saada aivot lokseutettua eri asentoon kuin trilogiassa, kun ei se olisi toiminut, jos olisi samalla tavalla halunnut tarinan olevan se eteenpäin vetävä voima.Itselleni Andromedan taistelu ei kuitenkaan ollut tarpeeksi hyvää kantaakseen peliä kun verrokkina oli esimerkiksi Destinyn näpsäkämpi pelituntuma. Lisäksi Andromedan tapauksessa minua vaivasi sellainen mmorpg/Ubisoft-tyylinen maailman täyttäminen turhalla näpertelyllä. Vaikka tuo on ollut mukana kaikissa trilogian peleissä niin muissa se ei ole haitannut kun tarina on vienyt mukanaan. Andromeda ei oikein imaissut missään vaiheessa mukaansa ja se vain tuntui tylsältä.
Yritin antaa sille kovana ME-fanina kyllä kunnon mahdollisuuden kahteenkin otteeseen eikä minua missään nimessä haitannut suurin osa asioista joista sitä soihtujen ja hankojen kanssa syyteltiin.
Täytyy trilogian jälkeen antaa sille kenties vielä (kerran) uusi mahdollisuus, josko sen edes kerran pääsisi läpi.
Jos antaisin 1-10 pisteytyksiä, niin trilogiasta ME1 saisi 9½, ME2 9+ ja ME3 9. Andromeda puolestaan olisi sellainen kasin peli, ehkä korkeintaan 8+. En siis missään nimessä pidä Andromedaa trilogian pelien tasoisena, mutta sellaisena perushyvänä pelinä kuitenkin. Ymmärrän ettei Andromeda kolahda kaikille, mutta ei se silti ole ansainnut kaikkea saamaansa kritiikkiä. Nykypäivänä vain kritiikki tuppaa lähtemään käsistä aika herkästi.