Yleinen Mass Effect ketju

Jäi kesken eka osa muuten. Vaikka ulkoasu onkin ok tasolla ja taistelu ei ihan tervanjuontia sotilaalla, ikä kyllä näkyy. Kai se kaikki, mihin tämän maine perustuu on vaan sitä että tehtiin ennen muita. Nykyisellään tuo valinnat ja niiden perusteella suoraviivaisesti kasvavat hyvis- ja pahispisteet tuntuu vain erittäin yksinkertaistetulta. Ja välillä ei oikein tiedä, tehdäänkö tässä hyvää vaiko pahaa ennen kuin pisteet kilahtaa tilille.
Juoni, musiikit, tunnelma, hahmot jne. on edelleen hyviä
 
Tuli napattua Gamepassista tämä, jos vetäis vaikka sen viidennen kerran läpi, tällä kertaa kaikilla delsuilla.

Mutta mikä mättää fps:ää? Valikossa ME1 pyörii silmämääräisesti arvioituna ehkä 10fps ja muutenkin tahmean oloinen. Borderlessina pelaan, enkä muuten suostu edes pelaamaankaan.

EDIT: näin hienosti tämä pökäle ny sit pyörii..


En pyöritä kameraa vaan ollaan taas sellasen combon äärellä joka ei tykkää kun on esim Hotas kytkettynä. :facepalm:
Aivan täysin pelikelvoton. Kylläpä vituttas jos olis tästä maksanu 60e.
Eiköhän tuo ole suhteellisen helposti korjattavissa.

Kokeillut näitä? [Solved] Mass Effect Legendary Edition FPS Drops - Driver Easy
 
Jäi kesken eka osa muuten. Vaikka ulkoasu onkin ok tasolla ja taistelu ei ihan tervanjuontia sotilaalla, ikä kyllä näkyy. Kai se kaikki, mihin tämän maine perustuu on vaan sitä että tehtiin ennen muita. Nykyisellään tuo valinnat ja niiden perusteella suoraviivaisesti kasvavat hyvis- ja pahispisteet tuntuu vain erittäin yksinkertaistetulta. Ja välillä ei oikein tiedä, tehdäänkö tässä hyvää vaiko pahaa ennen kuin pisteet kilahtaa tilille.
Harvassa kuitenkin ovat ne pelit, joissa ensimmäisessä osassa tehdyt valinnat (esim. selviääkö hahmo X hengissä) ja niiden seuraukset kantavat koko trilogian läpi. Itse näen tämän Mass Effectien suurimpana vahvuutena.

Ykköstä kannattelee juoni ja hahmot, kakkonen on jo myös pelattavuudeltaan paljon virtaviivaisempi. Suosittelen sinnittelemään siihen asti ennen lopullista päätöstä.
 
Jäi kesken eka osa muuten. Vaikka ulkoasu onkin ok tasolla ja taistelu ei ihan tervanjuontia sotilaalla, ikä kyllä näkyy. Kai se kaikki, mihin tämän maine perustuu on vaan sitä että tehtiin ennen muita. Nykyisellään tuo valinnat ja niiden perusteella suoraviivaisesti kasvavat hyvis- ja pahispisteet tuntuu vain erittäin yksinkertaistetulta. Ja välillä ei oikein tiedä, tehdäänkö tässä hyvää vaiko pahaa ennen kuin pisteet kilahtaa tilille.
Harvassa kuitenkin ovat ne pelit, joissa ensimmäisessä osassa tehdyt valinnat (esim. selviääkö hahmo X hengissä) ja niiden seuraukset kantavat koko trilogian läpi. Itse näen tämän Mass Effectien suurimpana vahvuutena.

Ykköstä kannattelee juoni ja hahmot, kakkonen on jo myös pelattavuudeltaan paljon virtaviivaisempi. Suosittelen sinnittelemään siihen asti ennen lopullista päätöstä.

Kannattaa LE:ssa huomata, että kakkosen alussa voi tehdä joka tapauksessa ne ykkösen kriittisimmät valinnat (tarina käydään läpi sarjakuvamaisesti). Importatusta hahmosta, jolla ykkönen on pelattu läpi saa sitten extra skillejä ja rahaa, kun kakkosen aloittaa.

Mutta kyllä itse sen ykkösen ainakin kertaalleen rämpisin läpi, vaikka ikä remasteroidussa pelissäkin näkyy.
 
Kannattaa LE:ssa huomata, että kakkosen alussa voi tehdä joka tapauksessa ne ykkösen kriittisimmät valinnat (tarina käydään läpi sarjakuvamaisesti). Importatusta hahmosta, jolla ykkönen on pelattu läpi saa sitten extra skillejä ja rahaa, kun kakkosen aloittaa.

Mutta kyllä itse sen ykkösen ainakin kertaalleen rämpisin läpi, vaikka ikä remasteroidussa pelissäkin näkyy.
Tämä sarjakuvahan tuli vain siksi kun Playstationilla ei ollut ensimmäistä osaa ja nuo valinnat oli aika ratkaisevia juttuja
 
Viimeksi muokattu:
Miksi ei sitten suoraa vain hyppää ME 3 jos sieläkin voi tehdä ne samat valinnat :)

Koska kaikkia valintoja ei voi tehdä.

edit:

Nuo "sarjakuvat" eivät mitenkään korvaa kunnollista läpipeluuta. Varsinkin kolmosen "sarjakuva" on todella huono, jättää varmaan suurimman osan valinnoista huomioimatta eikä edes anna mahdollisuutta parhaaseen loppuun kakkosessa.
 
Toinen mikä tuossa ykkösessä jurppii on järjetön fedexaus, joka vielä tuohon aikaan oli ihan ok "sisältöä" näissä vapaammissa RPG:issä. Hyppimistä linnunradan laidalta toiselle puhumaan jonkun kanssa, mikä lähinnä in sietämätön lataus, välianimaatio ja juoksuharjoitus.
 
Aivan liian helppo tää ykkönen veteraanilla ja legendary editionin levelcapilla(30 leveliä, alunperin 60). Kai tuo levelcap vaikuttaa paljon? Tuntuu, että paljon nopeammin tulee hyvää tavaraa ja turha itse ostaa mitään, kun kuolema korjaa vain aniharvoin. Turha enää vaihtaa kovemmalle vaikeistasolle, kun ei siitä mitään saavutustakaan enää voi saada. Täytyy kakkonen aloittaa suoraan vaikeimmalla.

Mukavaa pelattavaa tää edelleen on, eikä combat ole koskaan häirinnyt. FPS on vakaa, graafisesti (oma squad) todella nätti.
 
Aivan liian helppo tää ykkönen veteraanilla ja legendary editionin levelcapilla(30 leveliä, alunperin 60). Kai tuo levelcap vaikuttaa paljon? Tuntuu, että paljon nopeammin tulee hyvää tavaraa ja turha itse ostaa mitään, kun kuolema korjaa vain aniharvoin. Turha enää vaihtaa kovemmalle vaikeistasolle, kun ei siitä mitään saavutustakaan enää voi saada. Täytyy kakkonen aloittaa suoraan vaikeimmalla.

Mukavaa pelattavaa tää edelleen on, eikä combat ole koskaan häirinnyt. FPS on vakaa, graafisesti (oma squad) todella nätti.
Kakkonen insanitylla on haastava jos teet vääriä classivalintoja. Ykkösessä on niitä oneshot tilanteita classista riippuen myös vaikeimalla. Muut vaikeustasot on sellasta story modea
 
Kakkonen insanitylla on haastava jos teet vääriä classivalintoja. Ykkösessä on niitä oneshot tilanteita classista riippuen myös vaikeimalla. Muut vaikeustasot on sellasta story modea
Taidan kakkosen vetää soldierilla
 
Oliko tässä mitään syytä hoitaa noita joutavia sivutehtäviä kun kaikki oleelliset skillit on jo tapissa, tiimi täynnä ja yksi valinta johti toisen kuolemaan ja nyt jo point of no return Citadeliin? Eka peli siis kyseessä ja tekisi mieli laukata juonessa eteenpäin.

Ilmeisesti jossain vaiheessa pitää tehdä tiimin jäsenten sivutehtäviä jos haluaa että ne selviää tjsp. puoli spoilasin itteäni vahingossa?
 
Oliko tässä mitään syytä hoitaa noita joutavia sivutehtäviä kun kaikki oleelliset skillit on jo tapissa, tiimi täynnä ja yksi valinta johti toisen kuolemaan ja nyt jo point of no return Citadeliin? Eka peli siis kyseessä ja tekisi mieli laukata juonessa eteenpäin.

Ilmeisesti jossain vaiheessa pitää tehdä tiimin jäsenten sivutehtäviä jos haluaa että ne selviää tjsp. puoli spoilasin itteäni vahingossa?

Ei kai ole syytä ja suosittelen suorittamaan vain tarinan loppuun. Tuo lopun spoilerisi ei viittaa tähän peliin.
 
Jotkin ykkösen sivutehtävät vaikuttavat pienissä määrin myöhemmissä peleissä. Ei niillä varsinaisesti isoa merkitystä ole, mutta immersiota tuovat kyllä. Esim. Geth Incursions näkyy suoraan kakkosen alkuvaiheessa dialogivalintana, asarimatriarkan kirjoitusten kerääminen vaikuttaa kolmosessa, jne.

Ykkösessä tuo yhden tiimiläisen kuolema on aina väistämätön, vasta kakkosessa lojaaliustehtävien suorittamatta jättäminen (tai joissakin tapauksissa failaaminen) voi johtaa tiimiläisten kuolemiin myöhemmin.
 
Ykkönen olikin onneksi aika lyhyt lopulta. Suurimpaan osaan tähtijärjestelmiä ei tullut koskaan edes mentyä, lähinnä niissä kai olisi ollut bunkkereita, jotka ovat kopioita toinen toisistaan ja jokaisen perällä joku fedexaus-kohde.

Mitään kiinnostusta ei ollut enää tehdä noita juoksutuksia kun sai ne X-tason aseet ostettua ja taso oli joku 49, jolla sai ihan kaiken tarvittavan tappiin.
 
Ykkönen olikin onneksi aika lyhyt lopulta. Suurimpaan osaan tähtijärjestelmiä ei tullut koskaan edes mentyä, lähinnä niissä kai olisi ollut bunkkereita, jotka ovat kopioita toinen toisistaan ja jokaisen perällä joku fedexaus-kohde.

Mitään kiinnostusta ei ollut enää tehdä noita juoksutuksia kun sai ne X-tason aseet ostettua ja taso oli joku 49, jolla sai ihan kaiken tarvittavan tappiin.

Joistakin sivutehtävistä yms, joita on siellä planeetoilla, on viittauksia jatko-osissa myöhemmin (ainakin osaan). Vaikka eivät välttämättä sinällään juoneen vaikuta.
 
Ykkönen olikin onneksi aika lyhyt lopulta. Suurimpaan osaan tähtijärjestelmiä ei tullut koskaan edes mentyä, lähinnä niissä kai olisi ollut bunkkereita, jotka ovat kopioita toinen toisistaan ja jokaisen perällä joku fedexaus-kohde.

Mitään kiinnostusta ei ollut enää tehdä noita juoksutuksia kun sai ne X-tason aseet ostettua ja taso oli joku 49, jolla sai ihan kaiken tarvittavan tappiin.
Pari leveliä kun olisit jaksanut ottaa vielä, niin olisi saanut vielä hieman lisäresursseja ME 2:n aloitukseen (muistaakseni resursseja sai kasvavasti levelistä riippuen; 40-49 hieman, 50-59 enemmän ja 60 maksimit).

Pääsin juuri kakkosen läpi ja tarkoitus oli tehdä kaikki tehtävät kuten ykkösessäkin, mutta maksimilevelin sai näköjään ilmankin niitä niin jätin sitten tekemättä (olivat muutenkin jotain turhakequestejä ilman seuraamuksia kolmoseen). Ykkösessä pääsin vain levelille 54 (?) vaikka tuli kaikki tehtyä.
 
En kyllä näe, että mitään extraa tarttis kakkoseen ellei ole merkittävästi vaikeampi. Normaalilla pelasin ykkösen ja saatoin kuolla kahdesti kun pelailin vasurilla olut toisessa kädessä.
 
No kyllä kaikki ylimääräiset resurssit pientä plussaa olisivat. Hahmo- ja aluspäivitykset Normandyn labrassa syövät ihan kiitettävästi materiaaleja, joita joutuu mainaamaan paljon.
 
Mutta kun se ykkönen nyt jo on läpäisty, niin mitään ideaa ei ole palata vain niiden resurssietujen takia.

Kakkosessa resurssien keräily on sellainen klikkailuminipeli, joka mielialasta riippuen voi olla helvetin tylsää tai zenmäisen rentouttavaa, mutta helppoa se ainakin on.
 
Kakkosessa resurssien keräily on sellainen klikkailuminipeli, joka mielialasta riippuen voi olla helvetin tylsää tai zenmäisen rentouttavaa, mutta helppoa se ainakin on.
Juurikin näin. Tuossakin pääsee suht helpolla, kun etsii resursseja vain rikkailta planeetoilta. Heti kun tippuu hyvä/kohtalainen tasolle, niin seuraavaan planeettaan. Riitti ainakin itsellä että sai kaiken tarvittavan hommattua kakkosen aikana.
 
Toki levelistä riippuen sai myös lisää rahaa kakkosen alkuun. Korkeammilla vaikeusasteilla ainakin mukavaa kun oli heti varaa pieneen varustepäivitykseen. Mutta totta, ei niistä kyllä kakkosessa pulaa tullut ja niitäkin tuli kerättyä tarvittava määrä ylimääräistä, joilla taas sai kolmoseen pienen lisäboostin.
Ja ainahan se on että ilmankin pärjää. Itse olen vain niin pakkomielteinen että kaikki lisäetu seuraavaan peliin oli saatava:D
 
Kakkosessa resurssien keräily on sellainen klikkailuminipeli, joka mielialasta riippuen voi olla helvetin tylsää tai zenmäisen rentouttavaa, mutta helppoa se ainakin on.
Jep. Ykkösessä ärsytti se mako-ajelu ja kakkosessa se ikuinen planeettojen resurssien skannaus. Siinä sai kyllä lukemattomia tunteja skannailla että sai tarvittavat resurssit päivityksiin. Se on yhtäaikaa sekä tylsää että zenmäisen rauhoittavaa. "Skannataanpa pari tuntia taas planeettoja..."
 
Jep. Ykkösessä ärsytti se mako-ajelu ja kakkosessa se ikuinen planeettojen resurssien skannaus. Siinä sai kyllä lukemattomia tunteja skannailla että sai tarvittavat resurssit päivityksiin. Se on yhtäaikaa sekä tylsää että zenmäisen rauhoittavaa. "Skannataanpa pari tuntia taas planeettoja..."
PC:lla tuohon saa modin että jokaisen planeetan resurssit saa yhdellä probella. Tuo muuttaa skannailun ykkösen tyyliseksi, jossa joillekin planeetoille voi vain klikata 'survey' ja sitten löytyy resursseja.
 
Aika erilainen pelituntuma kakkosen alussa. Toivottavasti tästä ei tule mitään ammusten pihistelyä... En nyt voi vielä sanoa, että onko tuo dramaattinen juonenkäännekin naurettavan perseestä vai kääntyykö jotenkin hyvään.
 
Olenko ainut kenen mielestä kolmonen tuntuu vain ME2:n huonommalta versiolta? UI tuntuu huonommalta, kartta on epäselvempi ja näyttää pienemmän alueen sekä miksi ihmeessä pää- ja sivuquestit näkyvät Journalissa samassa listassa. Aivan idioottimaista verrattuna kakkosen Quests vs. Assignments jaotteluun.
 
Minusta suurin tai yksi suurimista aivopieruista oli ME3:ssa se ettei voinut asetta laittaa selkään enään.
Löysinköhän mä selitykseksi jonkun että konsolit rajoittivat menoa mutta kahdessa aikasemassa se onnistui vallan hyvin.

Mä en osaa ottaa kantaa tuohon muuten että ehkä minun aivopieruni ajattelee että ykkönen on ihan oma teos ja sitten 2-3 ovat yksi ja sama peli, tähän voi vaikuttaa se että kun ekaa kertaa koin pelisarjan niin pelasin "samalta" istumalta kaikki osat läpi ettei ollut vuosien odottelua.
 
Minusta suurin tai yksi suurimista aivopieruista oli ME3:ssa se ettei voinut asetta laittaa selkään enään.
Outoa, etten muista tätä. Googlen mukaan PC:llä H-näppäin ja PS4 touchpad :confused: saattaa toki viitata ME2 eikä ME3
 
Juu, kolmosessa asetta ei saanut pistettyä selkään vapaasti enää. Muistaakseni tätäkin aivopierua selitettiin 360/PS3 rajallisella muistilla, kaikki ylimääräinen piti dumpata, jotta peli pyörisi.

Paljon asioita sai kirvestä kolmosessa konsolien takia. Jopa sellainenkin itsestäänselvyys kuin Normandyn konehuoneen insinöörien uudelleenrekrytointi niille juttelemalla siellä Citadelin baarissa poistettiin ja korvattiin pelkällä napin painalluksella Spectre-terminaalilla, koska konsolit. Tuo alkuperäinen rekrytointi on pelin datoissa kokonaisena mukana ja täysin valmis, on vain disabloitu.
 
Juu, kolmosessa asetta ei saanut pistettyä selkään vapaasti enää. Muistaakseni tätäkin aivopierua selitettiin 360/PS3 rajallisella muistilla, kaikki ylimääräinen piti dumpata, jotta peli pyörisi.

Paljon asioita sai kirvestä kolmosessa konsolien takia. Jopa sellainenkin itsestäänselvyys kuin Normandyn konehuoneen insinöörien uudelleenrekrytointi niille juttelemalla siellä Citadelin baarissa poistettiin ja korvattiin pelkällä napin painalluksella Spectre-terminaalilla, koska konsolit. Tuo alkuperäinen rekrytointi on pelin datoissa kokonaisena mukana ja täysin valmis, on vain disabloitu.
Noh, konsolipelaajana nautin täysillä pelistä silloin aikanaan. Toimi hyvin ja vakaasti X360:llä ja näytti hienolta
 
Juu, kolmosessa asetta ei saanut pistettyä selkään vapaasti enää. Muistaakseni tätäkin aivopierua selitettiin 360/PS3 rajallisella muistilla, kaikki ylimääräinen piti dumpata, jotta peli pyörisi.

Paljon asioita sai kirvestä kolmosessa konsolien takia. Jopa sellainenkin itsestäänselvyys kuin Normandyn konehuoneen insinöörien uudelleenrekrytointi niille juttelemalla siellä Citadelin baarissa poistettiin ja korvattiin pelkällä napin painalluksella Spectre-terminaalilla, koska konsolit. Tuo alkuperäinen rekrytointi on pelin datoissa kokonaisena mukana ja täysin valmis, on vain disabloitu.
Harmi juttu että näitä ei lisätty LE:iin, mutta remasteria taidettiinkin värkätä ”minimitiimillä” ja lähes kaikki paranteluun kohdistuvat resurssit taisivat mennä ykkösen remasterointiin.

No, remakessa sitten joskus 10-20 vuoden päästä :)
 
Harmi juttu että näitä ei lisätty LE:iin, mutta remasteria taidettiinkin värkätä ”minimitiimillä” ja lähes kaikki paranteluun kohdistuvat resurssit taisivat mennä ykkösen remasterointiin.

No, remakessa sitten joskus 10-20 vuoden päästä :)
Jos seuraava ME ajaa vielä karille Andromendian tapaan niin uskoisin että sieltä voisi tulla Remake 20v synttärin(2007-2027) kunniaksi!

Ainoa muutos pelillisesti mitä tässä taisi erota on se että ykkösen joku DLC:tä ei saatu mukaan tähän kun koodi oli hukassa(?) muuten pelilliesesti en huomanut muutosta mitä alkua joskus kokeilin.

Tai no, saihan PC versio natiivi ohjain tuen kun alkuperäisiä piti pelata modin kautta.
 
ME2 pelattu läpi ekaa kertaa ehkä 10 vuoteen Xbox One X:llä (meiningillä 4K 30 fps).

Huiman hieno peli on kyllä edelleen, ja yllättävän paljon olin unohtanut noista eri hahmojen tarinoista. On myös paljon parempi kuin ykkönen, ja se ero on isompi kuin ajattelin ennen tätä uudelleenpeluuta.

Aika ei ole vienyt tältä mitään pois ainakaan remasterin kiillotuksilla varustettuna.
 
Jos seuraava ME ajaa vielä karille Andromendian tapaan niin uskoisin että sieltä voisi tulla Remake 20v synttärin(2007-2027) kunniaksi!

Ainoa muutos pelillisesti mitä tässä taisi erota on se että ykkösen joku DLC:tä ei saatu mukaan tähän kun koodi oli hukassa(?) muuten pelilliesesti en huomanut muutosta mitä alkua joskus kokeilin.

Tai no, saihan PC versio natiivi ohjain tuen kun alkuperäisiä piti pelata modin kautta.

Öööö mitä vikaa on Andromedassa? Mielestäni se on hyvä (ei loistava), mutta hyvä peli.
 
Öööö mitä vikaa on Andromedassa? Mielestäni se on hyvä (ei loistava), mutta hyvä peli.
Taino paremmin sanottuna ei niin arvostelu ja varsinkaan myyntimenestys mitä EA halusi.
Itsekin pidin osittain siitä tai sanottaan etten niin jyrkästi ole sitä vastaan mitä yleisesti ollaan sanottu.

Pelattavuus almost 10/10
 
Itelle ne andromedan vahvuudet ei auennu seittemässä tunnissa ja se on melko paljon se. Tylsää pumpumia siihen asti. Varmaan se joskus olis jotenki pelimekaanisesti auennut, mutta muuten oli kyl yhtä jännää ku minkä tahansa ARPG:n ensi tunnit.
 
Andromedan ongelma oli, että siinä ei ollut tekemistä Mass Effectin kanssa mitään yhteistä. Se oli scifipeli ME brändillä. Pelattavuus oli hyvää ja ehkä toisen IP:n kanssa se olisi ollut parempi peli. Vielä kun olisivat saaneet wokeilun siitä pois, olisi ollut se ihan pelaamisen arvoinen.
 
Allekirjoitan, että on huonompi kuin ME3, joka taas vastaavasti on mielestäni huonoin ME trilogian peli. Mutta. On Andormeda silti minusta hyvä peli.
  • Taistelukohtaukset tai oikeastaan hahmon käyttäminen niissä on 10/10. Taistelukohtaukset sinänsä ovat hieman yksitoikkoisia ja seuraavat toinen toistaan, mutta niiden pelaaminen omalla hahmolla on hyvin toteutettua.
  • Hahmon kehitys 10/10.
  • Aseet / varusteet / niiden kehittäminen 10/10.
  • Maailmojen, hahmojen ym. ulkonäkö 10/10.
Huonoa on kuten tuossa sanoin aikaisemmin, taisteluiden ennalta-arvattavuus ja toistuvuus samanlaisina. Sitten noi ihmeen leijumiskohtaukset joissa mennään johonkin ihme mestoihin paineleen nappeja ei oikein avautunut minulle. Tehtävät välillä seuraavat toinen toistaan.

Kuitenkin mielestäni hyvä peli, ei yhtä hyvä kuin ME3, mutta ei kauaksi jää siitä.
 
Andromedaa pitää kokeilla joskus uudelleen. Xbone S:n FPS oli pelikelvoton. Ei pystyny vetää ekaa taistelukohtausta läpi
 
Kakkonen olisi voinut vähän selkeämmin merkata sen point of no returnin. Alkoi vituttaa ja pelimotivaatio katosi kun tajusin että se ISS-tehtävä oli kriittinen kun koko ajan oli illusive manikin muistutellut tiimin kokoamisesta ja muusta ennen itsemurhatehtävää.

Voiko tuon timerin jotenkin modata pois kun se on kerran tullut tehtyä tuo Reaperin raato keikka? Ei huvittaisi pelata tuntikausia samoja tehtäviäkään.
 
Kakkonen olisi voinut vähän selkeämmin merkata sen point of no returnin. Alkoi vituttaa ja pelimotivaatio katosi kun tajusin että se ISS-tehtävä oli kriittinen kun koko ajan oli illusive manikin muistutellut tiimin kokoamisesta ja muusta ennen itsemurhatehtävää.

Voiko tuon timerin jotenkin modata pois kun se on kerran tullut tehtyä tuo Reaperin raato keikka? Ei huvittaisi pelata tuntikausia samoja tehtäviäkään.

Ihan näin henk.koht. sanoisin, että elä valintasi kanssa. Oikeakaan Shepard ei tietäisi, mitä IFF:n hausta seuraisi tai onko siepatun miehistön tilanne kriittinen tai ylipäätään pelastettavissa ja onko pakko rynnätä surman suuhun heti vai onko kuitenkin tärkeämpää lisätä onnistumissaumoja rakentamalla supervahva tiimi.

Itsekin päädyin tapattamaan miehistön kun aikoinaan pelasin ME2:n sokkona ekaa kertaa, ja se oli mieleenjäävä hetki, jota en olisikaan halunnut missata.

Käytännössä aluksen miehistön kuolemalla ei ole merkitystä peliin muuten kuin tervetulleen dramaattisena käänteenä tarinassa. Kaikki ei aina suju täydellisesti, ja hieman katkeransuloinen loppu sopii minusta ME2:n tarinaan paremmin kuin "jee kaikki selvisivät".
 
Viimeksi muokattu:
Itse pelassin andromeda läpi useamman kerran ja vaikka moninpeli on hieman tylsä tarjosi se nopeat pelit kun sitä halusi valitettavasti en ole päässyt pelamaan kohta kahteeen vuoteen kun en pysty loggamaan sisään ja EA origin tuki on sellainen sekasotku että lopetin 4 yrityksen jälkeen yrittää saada tilin korjattu.
Viimelksi yritin 6 viikkoa saada ymmärtämään että heidän puolella on se vika mutta kysyivät jotain turhia tunnistuskoodeja mitä oli kuulemmat lähettäneet varmistakseen että olen aidosti tilin omistaja mutta en ikinä saanut niitä.
Pistin screenshotteja ongelmasta ja linkkasin heidän omalle keskusteluforuumille missä muilla on sama ongelma mutta pyörittivät minut eri tukihenkilöiden väliltä niin kauan että en enää jaksanut ja heidän chatti palvelu ei toimi ollenkaan.
Ongelma alkoi kun sain ilmaisen kokeiluversin origin accsess eli nykyinen EA play 30 päiväksi ja sen jälkeen kun loppui tuli ongelma.
En tiedä mitä tekisi ja en myöskään ole vanhempia mass affect versiota koittanut kun pelkään että nekin ovat saman kohtalon alla.
Ennen sitä ratkaisua en halua mitään rahoja siihen puljuun pistää.
 
Ihan näin henk.koht. sanoisin, että elä valintasi kanssa. Oikeakaan Shepard ei tietäisi, mitä IFF:n hausta seuraisi tai onko siepatun miehistön tilanne kriittinen tai ylipäätään pelastettavissa ja onko pakko rynnätä surman suuhun heti vai onko kuitenkin tärkeämpää lisätä onnistumissaumoja rakentamalla supervahva tiimi.

Itsekin päädyin tapattamaan miehistön kun aikoinaan pelasin ME2:n sokkona ekaa kertaa, ja se oli mieleenjäävä hetki, jota en olisikaan halunnut missata.

Käytännössä aluksen miehistön kuolemalla ei ole merkitystä peliin muuten kuin tervetulleen dramaattisena käänteenä tarinassa. Kaikki ei aina suju täydellisesti, ja hieman katkeransuloinen loppu sopii minusta ME2:n tarinaan paremmin kuin "jee kaikki selvisivät".

No sehän menikin ihan mallikkaasti. Viisi jäsentä taisi olla ei lojaaleja ja kun niitä ei käyttänyt muutenkaan mihinkään eikä valinnut tuolla lopussa tärkeisiin rooleihin niin ei kukaan niissä kohdissa kuollutkaan.

edit: Nyt kun spoilasin itseni kunnolla niin aika rimaa hipoen meni tuo ihan lopun oven puolustus... Jos olisin ottanut vakiotiimini jäsenistä Garrusin mukaan Jackin tilalle niin ei olisi enää mennytkään :eek: Tuossa olisi voinut koitua kohtaloksi se, että jos ei itse pelaa "tankkia" niin olisi ehkä taipuvaisempi ottamaan sellaisia NPC:itä. Itse taas tykkäsin pyörittää mukana omatoimista bioticia ja Kasumia shadow strikeja tekemässä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zat
Tulin vaan tännekin mainostamaan, että tämän kuun ajan saa Mass Effect 1-3 remasteroituna + läjän DLC:tä alle kympillä:
 
Trilogia mätetty läpi Legendary Editionina (olin pelannut pelit ennenkin, tosin en kaikkia DLC:itä) ja olihan se hieno.

Taisi myös olla niin, etten ollut pelannut kolmosen loppua uusiksi Extended Cutin tulon jälkeen, koska se tuntui nyt niin paljon paremmalta kuin muistelin. Tulin päätyneeksi vissiin ihan samaan loppuratkaisuun kuin ekallakin kerralla, mutta nyt lopun cutscenet oli liikuttavat, riittävän pitkät ja jättivät hyvän maun suuhun.

Edelleen kolmosessa on pikkuvikoja ja heikompi tarina, jotka jättävät sen kakkosen taakse. Silti kokonaisuutena ME3 on nyt minun kirjoissa parempi peli kuin ME1, jonka tehtäväsuunnittelu ja pelattavuus on kovin primitiivistä.

Ja LE on loistava julkaisu.
 
Itse rykäisin just kakkosen loppuun ja voihan helevetti kun en muistanutkaan kuinka perseestä on noiden planeettojen skannailu, hakkerointi ja bypass. Niistä koostuu mukavasti varmaan kolmannes pelistä. Pelannut varmaan neljä kertaa koko trilogian läpi kyllä tää vähän rahastukselta haiskahtaa kun tuntuu että ainoat parannukset peliin on paremmat resoluutiot.
Kyllä tää silti maistuu ja kolmonen kun pyörähti tulille niin tulee kyllä vedettyä aika nopealla tahdilla varmasti.
 
Pelannut varmaan neljä kertaa koko trilogian läpi kyllä tää vähän rahastukselta haiskahtaa kun tuntuu että ainoat parannukset peliin on paremmat resoluutiot.

Eihän tuossa toki juuri muuta oleellista ole kuin selkeesti terävämmät tekstuurit ja parempi valaistus, mutta huomioiden entisen DLC-politiikan kyllähän tämä on vähemmän rahastusta kuin aiempi tilanne.

Aluksi kokoelma tietysti maksoi uuden pelin verran, mutta se oli silloin. Nythän LE:n saa jo osana EA Playtä, Game Pass Ultimatea ja PC Game Passia tai vaihtoehtoisesti PC:llä omaksi 10 eurolla Humble Choicesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 622
Viestejä
4 493 876
Jäsenet
74 264
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom