Offtopic, keskustelun häirintä
Koska mustilla ja muslimeilla/arabeilla jne. on ongelmia kaikkialla maailmassa kulttuurista, yhteiskunnasta yms. riippumatta. Itseasiassa harva asia tuntuu yhdistävän eri kansoja, kulttuureja ja yhteiskuntia globaalisti niin paljon kuin se että ilmeisesti jostain kumman syystä näitä ko. ryhmiä vain satutaan syrjimään kaikkialla koska...se nyt vain on niin.Väkisin tulee eräs kysymys mieleen: jos "mustilla" ihmisillä on jossain paikassa kauhean kurjaa ja hengenvaarallista "valkoisten" rasistien ja muiden sortajien keskellä, miksi he jäävät näihin paikkoihin eivätkä pyri lähtemään pois? Tietysti muuttaminen on kallista, mutta onko se kalliimpaa kuin hullun valkoisen natsin murhaamaksi tuleminen? Olemmehan nähneet että jopa sotaa käyvistä maista ihmisiä pääsee pakenemaan, köyhiäkin. Jos mustat ihmiset itse ovat hienoa porukkaa joka ei suhtaudu toisiin rasistisesti, silloinhan varmasti fiksuin liike olisi pyrkiä toisten mustien kansoittamiin maihin missä he ovat selkeä, murskaava enemmistö, niin ei pääse kalpeat rasistinatsit sortamaan, riistämään ja murhaamaan. Miksi tätä ei suuremmassa mittakaavassa yritetä?
Asia ratkeaa helposti kun vilkaisee Afrikan maita jotka eivät koskaan olleet siirtomaita ja joista jälkimmäinen oli siirtomaaisäntänä jopa itse: Liberia ja Etiopia.Olen joskus saanut tähän vastaukseksi, että pahat valkoiset sortajat pilaavat myös ne mustien omat maat, esimerkiksi Afrikan maat, joissa on ilmeisesti kurjaa ja köyhää vain ja ainoastaan valkoisten sortajien takia. Jostain syystä historia ei kuitenkaan ole pystynyt osoittamaan, että nuo maat olisivat olleet yhtään vähemmän kurjia silloinkaan kun valkoiset sortajat eivät edes tienneet niiden olemassaolosta. Tuota voi jokainen sitten keskenään ihmetellä.
Molemmat maat ovat Afrikan maiden köyhemmässä puolikkaassa ja näyttävät suunnilleen tältä:
Samalla Suomi taas oli Venäjän ja Ruotsin tuhkakuppina vuosisatoja, taisteli kolme sotaa ja maksoi sotakorvaukset valtiolle joka itse syyllinen sotiin, mutta silti eteni maailman kärkeen elintasossa ja yhteiskunnallisesti monella eri osa-alueella. Siirtomaahistorialla ei ole mitään merkitystä tai vaikutusta Afrikan nykytilaan tai se on jopa saattanut parantaa olosuhteita.