Tässäpä se. Mulla on tää ketju yhtä reikää kun on puolet inttäjistä ignoressa ja jos nyt ihan rehellisesti pitäisi vastata, että miksi en peukuta nimimerkin
@vilkas (joka siis ei ole ignoressa) viestejä, lienee siinä, että hän kirjoittaa tähän ketjuun pelkästään Trump-myönteistä kamaa ja itse olen kyllä ihan avoimesti Trumpia kautta linjan ongelmana pitävä.
Olen muutamaan kertaan yrittänyt avata tätä peliä vähän, että voisi ymmärtää toista osapuolta mutta kovin asiallisia vastauksia kysymykseen "mitä hyvää suomalaisena saan Trumpin presidenttiydestä" on aika vaikea saada.
Well, olen muutamaan otteeseen yrittänyt perustella, mutta sinulta ei oikein ole tullut vastakaikua, jotta saataisiin aikaan hedelmällinen keskustelu. Sen tiedän, että en ole ignore-listallasi, kun kovasti ainakin vastaat viesteihini
Osa keskustelijoista on sellaisia, joiden kanssa minun ajatusmaailmani ja mielipiteeni menevät kovasti ristiin. Olen kuitenkin itse peukuttanut rehellisesti niitä viestejä, joissa aihetta on ollut tai ollaan oltu samaa mieltä. Jos me kaikki teemme näin, ehkä voimme omalta osaltamme pienentää vastakkainasettelua.
Mitä hyvää suomalaisena saan Trumpin presidenttiydestä? Jos hän onnistuu lopettamaan ilmastohysterian, pääset suomalaisena maksamaan vähemmän siihen liittyviä veroja ja välttämään niiden pahenemisen. Samoin vältät ne virheet, jotka esim. Saksa teki tuplaten oman sähkönsä hinnan. Vaikka hysteria ei loppuisikaan, niin ainakin hänellä on tuohon hidastava vaikutus.
Jos hän onnistuu vaikuttamaan EU:n linjaan ja olemaan esimerkki puolensa pitämisestä, EU voi onnistua muuttamaan politiikkaansa järkevämmäksi. Pidän tätä tosin aika epätodennäköisenä, mutta toivossa on hyvä elää.
Se, että USA:n talous jyllää ja tekee pesäeroa Eurooppaan, ei suoranaisesti ole hyvä juttu Suomelle. Mutta ei se, että EU ja Suomi tekee tyhmyyksiä, ole minulle syy vastustaa Trumpia.
Jos asuisin USA:ssa olisin republikaani. Minulla ei olisi mitään vaikeuksia tunnustaa sitä, ellei sen tekeminen saattaisi minua vaaratilanteeseen tai hankaloittaisi suhteita ystäviin, jotka vihaisivat minua mielipiteitteni vuoksi. En näe mitään ongelmaa siinä, että minua kutsutaan oikeistolaiseksi. Tätä taustaa vasten oletin että mainitsemani kourallinen porukkaa olisi ihan yhtä lailla sinut vasemmistolaisuudestaan tai vihreydestään. Eli tarkoituksenani ei todellakaan ole ollut loukata.