• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

2.5, 5 ja 10Gb ethernet kotona

Unifi flex mini 2.5G menisi kytkimestä. Eräässä Windows-koneessa on Intel i225, kai ne toimii ok nykyään?

Jos haluaisi proxmox-koneeseen 2.5G portin, mitä järkeviä vaihtoehtoja on? Intel i226 kortti, toimiiko ne ok ilman ongelmia?

Mitään ihmeellistä kikkailua ei ole tarkoitus harrastaa, pääasia että bitti kulkee.

Edit: kirjoitusvirheen korjaus

Viimeksi muokattu:
Unifi flex mini 2.5G menial kytkimestä. Eräässä Windows-koneessa on Intel i225, kai ne toimii ok nykyään?

Jos haluaisi proxmox-koneeseen 2.5G portin, mitä järkeviä vaihtoehtoja on? Intel i226 kortti, toimiiko ne ok ilman ongelmia?

Mitään ihmeellistä kikkailua ei ole tarkoitus harrastaa, pääasia että bitti kulkee.
Itellä on Proxmox-palvelimessa QNAP QXG-2G1T-I225 ja on toiminu ilman ongelmia. Itse piiri on Intel® Ethernet Controller I225-LM.

Laitetaas tähän ketjuun.
Intel NUC 10i5 purkki kyseessä. Tässä vain 1gb LAN, ja halu olisi tämäkin saada 10gb verkkoon.

Joten ainut, ja helpon tapa lienee USB C -> 10gb ethernet adapteri.
Suosituksia moisesta? Todennäköisesti masinan laitan Proxmox käyttöön, joten tuki sille olisi aikasta jeppis.

Google tarjoaa "miljoona" vaihtoehtoa :)

Laitetaas tähän ketjuun.
Intel NUC 10i5 purkki kyseessä. Tässä vain 1gb LAN, ja halu olisi tämäkin saada 10gb verkkoon.

Joten ainut, ja helpon tapa lienee USB C -> 10gb ethernet adapteri.
Suosituksia moisesta? Todennäköisesti masinan laitan Proxmox käyttöön, joten tuki sille olisi aikasta jeppis.

Google tarjoaa "miljoona" vaihtoehtoa :)
Thunderbolt portti vissiin siinä myös kun intelin tuote?

Minulla tämmönen OWC:n valmistama thunderbolt 3 telakka. Erittäin tyytyväinen olen siihen ja 10Gbe portin nopeuteen ollut.

Sitten toinen kokemus sonnet solo 10Gbe adapteri thunderbolt liitäntään - huomattavasti hitaammat nopeudet siinä.

Thunderbolt portti vissiin siinä myös kun intelin tuote?

Minulla tämmönen OWC:n valmistama thunderbolt 3 telakka. Erittäin tyytyväinen olen siihen ja 10Gbe portin nopeuteen ollut.

Sitten toinen kokemus sonnet solo 10Gbe adapteri thunderbolt liitäntään - huomattavasti hitaammat nopeudet siinä.

Joo Thunderbolt löytyy kyllä.
Tuo telakka ihan mielenkiintoinen, mutta vähän turhan överi tähän tarkoitukseen :)
Tarve ihan vain 10gb ethernetille.

Aito 10Gbe ethernet ei ole halvinta lystiä käsittääkseni vieläkään. Ja Usb 3.2gen2 adaptereita ei ole näkynyt. Ehkä jostain löytyy, mutta eiköhän toi thunderbolt 3 tai korkeampi ole se way to go tässä tapauksessa.

Usbilla ei pääse 10Gb linkkiin. Thunderboltin vaatii. Etsin taannoin myös vastaavaa adapteria ja tähän johtopäätökseen päädyin.

Hmm... Pitääpä kaivella josko edes kelpo 2.5Gbe värkkejä sitten löytyisi jotenkin siedettävään hintaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 838
Jäsenet
75 250
Uusin jäsen
samnpba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom