• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltain 45. presidentti Donald J. Trump

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 496
Et sanonut, minä oletin että olet anarkisti kun olet kuullut ihmisten kutsuvan poliisia siaksi. En minä vaan ikinä sellaista ole koskaan kuullut. Hyi, oikein puistattaa tollainen poliisivastaisuus.
Tai sitten olen katsonut telkkaria?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 947
Et sanonut, minä oletin että olet anarkisti kun olet kuullut ihmisten kutsuvan poliisia siaksi. En minä vaan ikinä sellaista ole koskaan kuullut. Hyi, oikein puistattaa tollainen poliisivastaisuus.
Eli voimme tästä lähin todeta, että kaikki mitä olet kuullut, niin myös olet niiden kannalla? Ei helv mitä idiotismia.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 481
Hienoa hyvät ihmiset. Kyllä, on arvelluttavaa verrata mustaa miestä apinaan.
Samoin on arvelluttavaa verrata miestä siaksi tai naista lehmäksi tai kanaksi.

Kun joku tekee noita, on kyseessä juntti, rasisti, seksisti tai ääliö. Mutta yksimielisesti te kaikki Trumpin vihaajat yritätte sulkea silmänne ja leikkiä tyhmää. Tämä on juuri sitä samaa idiotismia, joka saa ihmiset silmät kirkkaana sanomaan että valkoinen ei voi kokea rasismia tai että mies ei voi kärsiä sukupuoleensa liittyvää syrjintää.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Pig. Tai hog. Käytetään joskus myös saksankielistä termiä schwein
No nyt mä muistan. Olin Lontoossa vanhempieni kanssa 90-luvun keskivaiheilla, ja siellä kuulin sanan swine. Sitä ne viinanhuuruiset vuosikymmenet tekee, unohtelee kaikenlaisia juttuja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 496
Hienoa hyvät ihmiset. Kyllä, on arvelluttavaa verrata mustaa miestä apinaan.
Samoin on arvelluttavaa verrata miestä siaksi tai naista lehmäksi tai kanaksi.

Kun joku tekee noita, on kyseessä juntti, rasisti, seksisti tai ääliö. Mutta yksimielisesti te kaikki Trumpin vihaajat yritätte sulkea silmänne ja leikkiä tyhmää. Tämä on juuri sitä samaa idiotismia, joka saa ihmiset silmät kirkkaana sanomaan että valkoinen ei voi kokea rasismia tai että mies ei voi kärsiä sukupuoleensa liittyvää syrjintää.
Siis etkö sä nyt oikeasti tajua mitä eroa kategorisesti kaikkiin tummaihoisiin viittaavalla rasistisella apina vertauksella ja yksittäisen henkilön omaan paskaan käytökseen viittaavalla sika vertauksella?
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 660
Siis etkö sä nyt oikeasti tajua mitä eroa kategorisesti kaikkiin tummaihoisiin viittaavalla rasistisella apina vertauksella ja yksittäisen henkilön omaan paskaan käytökseen viittaavalla sika vertauksella?
Tuossa edellisellä sivulla oli vihje. Ei Trumpin suhtauduta kuin ihmiseen vaan kuten profeettaan. Toivottavasti hesarille ei käy Charlie Hebbot
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 065
Siis etkö sä nyt oikeasti tajua mitä eroa kategorisesti kaikkiin tummaihoisiin viittaavalla rasistisella apina vertauksella ja yksittäisen henkilön omaan paskaan käytökseen viittaavalla sika vertauksella?
Millä perusteella se apina viittaa kaikkiin tummaihoisiin eikä vain apinan lailla käyttäytyviin?

Samaa epäinhimillistämistä siaksi ja apinaksi haukkuminen on ja ihmisarvo asetetaan kyseenalaiseksi. Mustat on kärsineet rasismista mutta ei se nyt tämän asian loukkaavuutta jotenkin muuta että toinen loukkaakin mutta toinen ei.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Tuossa edellisellä sivulla oli vihje. Ei Trumpin suhtauduta kuin ihmiseen vaan kuten profeettaan. Toivottavasti hesarille ei käy Charlie Hebbot
Itse olen jo useamman kerran sanonut että mielestäni Trump on idiootti. Samalla kuitenkin tämä Obaman ihannointi ja jalustalle nostaminen on mennyt kyllä jo ihan liian pitkälle. Karismaattinen esiintyjä, sekä keskimäärin hyvä pressa, mutta ei nyt sentään Jumalasta seuraava. Teitä Obamafaneja on vaan kiva välillä huudattaa. :D

Ei se että ei nuole Obaman persettä tarkoita sitä että olisi joku Trumpin kovin fani. Minä yleensä kritisoin kaikkia tasapuolisesti, tai ainakin pyrin siihen. :psmoke:
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 660
Itse olen jo useamman kerran sanonut että mielestäni Trump on idiootti. Samalla kuitenkin tämä Obaman ihannointi ja jalustalle nostaminen on mennyt kyllä jo ihan liian pitkälle. Karismaattinen esiintyjä, sekä keskimäärin hyvä pressa, mutta ei nyt sentään Jumalasta seuraava. Teitä Obamafaneja on vaan kiva välillä huudattaa. :D

Ei se että ei nuole Obaman persettä tarkoita sitä että olisi joku Trumpin kovin fani. Minä yleensä kritisoin kaikkia tasapuolisesti, tai ainakin pyrin siihen. :psmoke:
Eihän Obama voi olla jumalasta seuraava jos Trump valittiin hänen jälkeensä. Sinä sanot häntä karismaattiseksi esiintyjäksi ja minä hyväksi kirjoittajaksi - tai ainakin huonoa paremmaksi - ja minä olen fanaattinen?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 947
Millä perusteella se apina viittaa kaikkiin tummaihoisiin eikä vain apinan lailla käyttäytyviin?

Samaa epäinhimillistämistä siaksi ja apinaksi haukkuminen on ja ihmisarvo asetetaan kyseenalaiseksi. Mustat on kärsineet rasismista mutta ei se nyt tämän asian loukkaavuutta jotenkin muuta että toinen loukkaakin mutta toinen ei.
Jos käytös on apinamaista ja tuot sen selvästi esiin, etkä käytä sitä rodullisena viittauksena, niin anna palaa. Muuten tuo ei ole soveliasta. Aika pitkään afrikkalaisia on Euroopassa kutsuttu apinoiksi. Sika taas ei viittaa rotuun mitenkään, vaan edelleen, sen leiman saa käytöksen perusteella ja Trumpin kohdalla toimii todella hyvin.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Eihän Obama voi olla jumalasta seuraava jos Trump valittiin hänen jälkeensä. Sinä sanot häntä karismaattiseksi esiintyjäksi ja minä hyväksi kirjoittajaksi - tai ainakin huonoa paremmaksi - ja minä olen fanaattinen?
Kyllä. Olet fanaattinen.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 065
Tietesty pystyt esittämään faktaa väitteesi tueksi? Muutoinhan tuo on vain tyhmä mielipide -> olet apina?
Apinoilla on mielipiteitä?
En ole ikinä kuullut tuollaista että apinalla on tyhmät mielipiteet. Kettu on ovela ja pöllö viisas jne

Miten ne mielipiteet ilmenee? Eikös se viittova apinakin kuollut?
Nyt kun heitit väitteen, niin varmaan saat tuotua esiin ne apinoiden tasolla olevat mielipiteet? Ehkä jotain vertailuja M Obaman esittämiin mielipiteisiin, jotka apinat jakavat?
Ette ole kuulleet vertauksia että apinat ovat tyhmiä? Hienoa denialismia.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Perustele toki. Olenko maininnut koko henkilöä ennen tätä päivää?

en muista ulkoa, mutta melko varmasti olen. Ainakin kertonut että hän kävi Harvaldin
Varmaan tarkoitit Harvardia?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 947
Ette ole kuulleet vertauksia että apinat ovat tyhmiä? Hienoa denialismia.
Varmasti apinoissa on eroavaisuuksia. En kuitenkaan lähtisi vertailemaan lajeja
älykkyydessä. Vähän sama kun pistäisi ihmisen juoksemaan kilpaa gepardin kanssa. Ei mitään järkeä.

Hieno denialismi ihan vaan sille historialliselle nimitykselle, joka rasistisesti vertauttaa afrikkalaisen alkuperän omaavat ihmiset apinoihin.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 660
Ette ole kuulleet vertauksia että apinat ovat tyhmiä? Hienoa denialismia.
Michelle tuskin on objektiivisesti tyhmä eli tarkoittanet että hän on liberaali. Eikö ole hämäävää sanoa kaikkia eri mieltä olevia apinoiksi? Toisaalta ehkä hälventäisi vanhaa rasistista historiaa jos sitä alkaisi käyttää urakalla valkoihoisista
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Kyllä. Itse en ole kovin kaksinen kirjoittaja
Harvardista valmistuminen antaa kyllä hieman osviittaa siitä että henkilö ei ihan tyhmimmästä päästä ole, mutta kovin suuria johtopäätöksiä siitä ei voi kumminkaan vetää.

Ei kai kukaan ole väittänyt Obamaa tyhmäksi? Jos on, niin olen eri mieltä asiasta.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
...toi oli aika selvä. Varmasti olisi näköisempikin possu löytynyt, mutta tuossa vartavasten tuollainen sivuprofiili-sika. Se eläin siis. Eli alleviivattu käyttäytymistä 'senkin sika' ulkonäön sijaan.

Ei silti järin onnistunut, huumorinäkökulmasta, en naurahtanut.
Pilkkaaminen ei ole millään tasolla parodiaa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 660
Harvardista valmistuminen antaa kyllä hieman osviittaa siitä että henkilö ei ihan tyhmimmästä päästä ole, mutta kovin suuria johtopäätöksiä siitä ei voi kumminkaan vetää.

Ei kai kukaan ole väittänyt Obamaa tyhmäksi? Jos on, niin olen eri mieltä asiasta.
No Michelleä on ja eikös hänkin sen käynyt?

Mieti miltä se näyttäisi jos päivystäisin kaikki päivät ja etsisin pilakuvia Obamasta ja sijaisloukkaantuisin heidän puolestaan
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 065
Michelle tuskin on objektiivisesti tyhmä eli tarkoittanet että hän on liberaali. Eikö ole hämäävää sanoa kaikkia eri mieltä olevia apinoiksi? Toisaalta ehkä hälventäisi vanhaa rasistista historiaa jos sitä alkaisi käyttää urakalla valkoihoisista
Ja Trump tietysti objektiivisesti katsoen on sika? Niin tietysti. Minusta Michelle on tyhmä ja näyttää apinalta ja joidenkin mielestä Trump on sika ja joidenkin mielestä ei ole. Turha vängätä subjektiivisia eipäsjuupasjuttuja ja turha väittää että nämä jotenkin oikeuttaisivat Trumpin siaksi nimittelyn mutta ei Michellen apinaksi nimittelyä. Suht kovaa kaksinaismoralismia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 496
Ja Trump tietysti objektiivisesti katsoen on sika? Niin tietysti. Minusta Michelle on tyhmä ja näyttää apinalta ja joidenkin mielestä Trump on sika ja joidenkin mielestä ei ole. Turha vängätä subjektiivisia eipäsjuupasjuttuja ja turha väittää että nämä jotenkin oikeuttaisivat Trumpin siaksi nimittelyn mutta ei Michellen apinaksi nimittelyä.
Jälleen kerran, jos haluat kutsua Michelleä tyhmäksi niin käytä jotain sellaista vertausta jolla ei ole tuota rasistista taustaa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 660
Ja Trump tietysti objektiivisesti katsoen on sika? Niin tietysti. Minusta Michelle on tyhmä ja näyttää apinalta ja joidenkin mielestä Trump on sika ja joidenkin mielestä ei ole. Turha vängätä subjektiivisia eipäsjuupasjuttuja ja turha väittää että nämä jotenkin oikeuttaisivat Trumpin siaksi nimittelyn mutta ei Michellen apinaksi nimittelyä.
Edelleen se historia. Saat valita minkä tahansa eläimen ja perustella sen. Toki tavoite olisi ettei moisesta historiasta tarvitsisi välittää mutta merkit eivät ole aina hyviä
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 065
Jälleen kerran, jos haluat kutsua Michelleä tyhmäksi niin käytä jotain sellaista vertausta jolla ei ole tuota rasistista taustaa.
Millä perusteella apina nimityksellä on rasistinen tausta? Ei tuota historiassa ole juurikaan käytetty.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 496
Ette ole kuulleet vertauksia että apinat ovat tyhmiä? Hienoa denialismia.
Jos pitäisi listata apinan vertauskuvallisia tarkoituksia niin ei siinä tyhmä ole kovin korkealla. Johtuen siitä että ne on lopulta aikalailla ihmisten jälkeen älykkäimpiä eläimiä.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
No Michelleä on ja eikös hänkin sen käynyt?
Mä jätän suosiolla Michellen näistä keskusteluista pois. Mun mielestä on törkeetä käytöstä perheenjäsenien mollaaminen, sekä Michellen että Melanian.

Tähän täytyy kuitenkin sanoa, että media kyllä on lyönyt surutta Melaniaakin tässä vuosien varrella, mitä taas ei Michellelle tehty.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 065
Jos pitäisi listata apinan vertauskuvallisia tarkoituksia niin ei siinä tyhmä ole kovin korkealla. Johtuen siitä että ne on lopulta aikalailla ihmisten jälkeen älykkäimpiä eläimiä.
Et sitten ole kuullut esim. sanontaa että "koulutettu apinakin osaa".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 496
Tähän täytyy kuitenkin sanoa, että media kyllä on lyönyt surutta Melaniaakin tässä vuosien varrella, mitä taas ei Michellelle tehty.
Sanoisin että media on kohdellut Melaniaa aika helläkätisesti. Toki silloin kun se sössii jotain niin sitten kyllä tulee kritiikkiä mutta muuten saa olla aika rauhassa.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Ja Trump tietysti objektiivisesti katsoen on sika? Niin tietysti. Minusta Michelle on tyhmä ja näyttää apinalta ja joidenkin mielestä Trump on sika ja joidenkin mielestä ei ole. Turha vängätä subjektiivisia eipäsjuupasjuttuja ja turha väittää että nämä jotenkin oikeuttaisivat Trumpin siaksi nimittelyn mutta ei Michellen apinaksi nimittelyä. Suht kovaa kaksinaismoralismia.

Ihan samantasoinen kaksi marjaa -vertaus kuin moni muu tässäkin ketjussa esitetty aiemmin julkaistu kaksi marjaa -kuva. Kaiken lisäksi näköisyys on ilmeinen.

Miksi juuri Trumpin puolesta pitää loukkaantua?


Ero sika- ja apinavertauksissa on selitetty moneen kertaan, eikä kyse ole kaksinaismoralismista. Voidaan sopia, että sinä et vain ymmärrä asiaa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 660
Millä perusteella apina nimityksellä on rasistinen tausta? Ei tuota historiassa ole juurikaan käytetty.
Katsopas kun Yhdysvalloissa oli aikoinaan sellainen juttu kun orjuus. Tämä koski yleensä tummaihoisia. Näitä pidettiin kahleissa ja joskus saatettiin nimitelläkin. Sen jälkeen oli jim crow ja (demokraattien perustama) klaani. Vielä Kennedyn aikaan kouluissa saattoi olla mustilta kiellettyjä kursseja tms. Näitä henkilöitä elää vielä
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 496
Et sitten ole kuullut esim. sanontaa että "koulutettu apinakin osaa".
Olen mutta jos pitää lähteä tekemään vertauskuvaa että joku on tyhmä niin en mä ekana sitä apinaa valitse. En englannin kielellä enkä suomeksikaan.

Ja jos käytän termiä apina niin se viittaa enemmän pelleilyyn tai matkimiseen.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 065
Katsopas kun Yhdysvalloissa oli aikoinaan sellainen juttu kun orjuus. Tämä koski yleensä tummaihoisia. Näitä pidettiin kahleissa ja joskus saatettiin nimitelläkin. Sen jälkeen oli jim crow ja (demokraattien perustama) klaani. Vielä Kennedyn aikaan kouluissa saattoi olla mustilta kiellettyjä kursseja tms. Näitä henkilöitä elää vielä
Ikävä juttu mutta miten tämä liittyy apinoihin?
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Sanoisin että media on kohdellut Melaniaa aika helläkätisesti. Toki silloin kun se sössii jotain niin sitten kyllä tulee kritiikkiä mutta muuten saa olla aika rauhassa.
Meillä on sitten täysin eri näkökulmat asiassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 616
Viestejä
4 238 448
Jäsenet
71 228
Uusin jäsen
adrian80

Hinta.fi

Ylös Bottom