Mikä selitys tämä on. Ei se mihinkään muuta hänen kantaansa, oli perustelut kärkkäiden kommentinen takana mitä tahansa.
Edelleenkään se ei mihinkään muuta sitä mielipidettä tai komenttia.
Totta kai kontekstilla on merkitystä koska se monesti muuttaa sanotun lauseen merkityksen täysin. Tätä Kirkin mustamaalaamista vääristelemällä hänen sanomisiaan on jo nähty tarpeeksi
Esimerkkinä Hesarin kommenteissa ollut väite että Kirk olisi muka kieltäytynyt matkustamassa mustien pilottien ohjaamilla lentokoneilla, yrittäen valheellisesti luoda kuvaa että Kirk on joku kauhea rasisti joka vihaa afroamerikkalaisia.
Todellisuudessa Kirk mainitsi DEI-keskustelussa, missä puhuttiin DEI:sta lentopilottien valinnassa eli että myös ihonvärillä on vaikutusta pilotin valintaan (ei pelkästään hänen kokemuksellaan ja osaamisellaan), että se saisi hänet todella epäröimään onko esim. musta pilotti valittu tehtäväänsä osaamisensa vai ihonvärinsä takia.
Mielestäni täysin asiallinen ihmettely ja kommentti.Mistään Kirkin puheista ei ole tullut koskaan kuvaa että hän olisi rasisti, päinvastoin, ja afroamerikkalainen nainen (Candance Owens) kuului hänen läheisimpiin ystäviinsä (en tiedä tuliko välirikkoa kun Candance muuttui kovasti Israel-vastaiseksi).
Mutta hänen linjanvedot ovat kyllä aika radikaaleja näin meikäläisen makuun ja en arvosta hänen agendaansa sitten ollenkaan. Liian radikaalit ajatukset ovat aina pahasta.
Mutta kai tällekin linjalle on sitten omat kannattajansa, kun hänestä on iso stara tullut. Ihmettelen vaan, että mikä saa ihmiset samaistumaan näihin ajatuksiin. On todella vaikea vain ymmärtää sitä täältä härmästä käsin.
Mitkä hänen linjanvetonsa ovat sinulle liian radikaaleja, ja miten mitataan onko hänen "kannattajansa"?
En tiedä olinko Kirkin "kannattaja", mutta monet hänen sanomisensa kävivät järkeen ja olin niistä osittain tai täysin samaa mieltä. Pidin myös Kirkiä suht hyvänä ja älykkäänä väittelijänä, tosin pidän enemmän esim. Konstantin Kisin:stä, Destiny:stä (joka muuten on Trumpia vihaava demokraatti), Tim Pool:sta, ja pitkälti myös Ben Shapirosta. Joku Michael Knowles alkaa tuntua minusta enemmän Tucker Carlsonin kaltaiselta opportunistilta ja virran mukana menijältä, hänen videoitaan en katso.
Päällimmäistä mitä muistan Kirkistä:
1. DEI: Kirk oli sitä mieltä ettei yliopistoon pääsyn, rekrytoinnin yms. pitäisi liittyä ollenkaan ihonväriin, vaan osaamiseen, ja hän vastusti esim. affirmative actionia. Tästä olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä eikä siinä ole mitään "radikaalia" ettei meitä pitäisi arvottaa ihonvärimme mukaan, sehän on rasismia.
2. Käsittääkseni Kirk tuki Israelia Lähi-idän konfliktissa palestiinalaisterroristeja vastaan ja Israelin oikeutta olla olemassa. Minä myös, en tosin tiedä oliko Kirkin perustelut enemmän raamatullisia kuin minun pragmaattiset ja moraaliset perusteluni Israelin puolella olemiselle, mutta peruslinjasta olin hänen kansssaan samaa mieltä Israelin suhteen.
En koe että tässäkään on mitään radikaalia, pikemminkin radikaalia on esittää että Israelin perustaminen 1948 oli "virhe" tai puhua yksipuolisesti palestiinalaisten "nakbasta" ja unohtaa heidän pahat tekonsa ja juutalaisten arabimaissa kokema sorto.
3. Kirk katsoi että USA:n pitää tarkemmin katsoa keitä maahan päästetään. Olen täysin samaa mieltä Suomen osalta, ja ihmettelen jos tämä on jotenkin "radikaalia".
4. COVID-lockdownit ja rokotepakot: tämä asia ei herätä minussa erityisiä tunteita. Itse otin Suomessa useamman kerran rokotteet kun niin pyydettiin, mutta toisaalta ymmärrän Kirkin näkemyksen ettei ihmisiä pitäisi pakottaa rokotteiden ottoon, asettamalla rokottamattomille elämää rajoittavia rajoituksia liikkumisessa ja missä saa olla. Hän toi hyvin esille että miksi "my body my choice"-porukka tuntui olevan niin kovasti rokotepakkojen puolella COVIDin tapauksessa, eli ihmiset saa pakottaa ottamaan rokotteita.
Nykyaikanahan on mielenkiintoista että COVID on edelleen keskuudessamme, mutta kukaan ei enää vaadi ja välitä että pitäisi käyttää maskia ja jäädä koulusta kotiin ja kaikkien pitää ottaa uusin COVID-rokote... olemme sittenkin päässeet COVID-pelostamme yli. Se oli yhden ajan hysteria.
5. Abortti. Kirkin näkemys käsittääkseni oli että ihmisen elämä alkaa hedelmöityksestä, ja abortti on sen jälkeen aina ihmisyksilön murha ja siksi sitä tulisi aina välttää (ellei äidin henki ole vaarassa raskauden takia, oletan).
En ole Kirkin kanssa samaa mieltä aborttia ei välttämättä saisi esim. raiskaustapauksissa ja olen muutenkin sallivaisempi abortille tiettyyn viikkomäärään asti, mutta siitä olen Kirkin kanssa periaatteessa samaa mieltä että hedelmöittyminen on uuden ihmiselämän alku, ja keskustelu siitä millaisin perustein ja mihin asti kyseisen ihmiselämän saa tuhota on poliittista ja moraalista keskustelua johon minä en osaa antaa yleispätevää vastausta. It's complicated, extremely complicated.
Sen vain tiedän että mielestäni abortti on lähes aina negatiivinen asia jota tulisi välttää, mutta ymmärrän myös miksi monissa tapauksissa se katsottaisiin paskoista vaihtoehdoista vähiten paskaksi.
Mikään ehkäisyn vastustaja Kirk ei ollut, vaikka puhui myös siitä hänen mielestään seksi kuuluu vain avioliittoon. Joo, aivan kauhean radikaali ajatus nykyaikana, tiedän, huhhuh tulee ihan hiki sitä ajatellessa.
6. Kirk kannatti ydinperhettä ja että isän ja äidin olemassaolo on lapsen kehitykselle parasta. Hänen väitteensä myös oli että Amerikan mustan väestön sosiaaliset ongelmat juontuvat pitkälti siitä että isättömyys ja yksinhuoltajuus, eli ydinperheen puute, on niin kovin yleistä, jopa valtavirtaa, afroamerikkalaisissa kodeissa. Isättömät pojat saavat vaikutteensa ja isähahmonsa väkivaltaa ja rikollista elämää glorifioivista rap-artisteista ja katujengeistä.
Hän on ottanut vertailukohdaksi aasialaisten ja juutalaisten perheet joissa ydinperheet ovat paljon yleisempiä, eikä heillä ole samanlaisia sosiaalisia ongelmia vaikka kiinalaiset/aasialaiset olivat aikoinaan Yhdysvalloissa köyhä ja syrjitty kansanosa, ja juutalaiset menettivät kaiken, myös omaisuutensa, holocaustissa, ja silti nousivat sieltä ylös (tämä muistutuksena niille jotka väittävät mustien ongelmien edelleen johtuvan muka vuosisatoja sitten tapahtuneesta orjuudesta).
Tästä olen Kirkin kanssa jokseenkin samaa mieltä, eikä ydinperheen kannattamisessa ja suosimisessa ole mielestäni mitään "radikaalia", pikemminkin päinvastoin.
Oli varmaan muitakin, tuossa kai tärkeimmät tai ainakin näkyvimmät mistä Kirkiä on arvosteltu.
7. Ai niin homous, LQWERTY++++ jne. Niissä taidan olla paljon vapaamielisempi kuin Kirk, lähinnä koska en ole uskovainen. LQWERTY++++ saattaa olla oire jonkinlaisesta mielellisestä poikkeavuudesta normista (poliittinen mielipideasia onko se "sairaus" vai ei), mutta minun puolestani aikuiset ihmiset saavat kuvitella olevansa ihan mitä tahansa kunhan se ei vaikuta minun ja muiden elämää, ja hyviin käytöstapoihin kuuluu ettei yritä järkyttää tällaisia ihmisiä liikaa esim. väittelemällä heidän kanssaan "et sinä ole nainen vaikka niin kuvittelet", enhän minä sano rumille kavereillenikaan kuinka rumia he ovat. En halua pahastuttaa suotta muiden ihmisten mieliä, enkä tietenkään halua että hekään tekisivät samaa minulle.
Sitä vastaan olen että transnaisten pitäisi päästä naisten sarjoihin kilpaurheilussa tai välttämättä naisten pukuhuoneisiin, mutta siinäkin vähän riippuu, onko kirurgiset toimenpiteet läpikäynyt trans vai lähinnä naiseksi lain edessä tunnustautunut mies jolla on edelleen killuttimet.
Olen myös sitä mietlä että transhoidot kuuluvat vain aikuisille, ja niiden pitäisi ehkä yleensä olla omakustanteisia. Tosi radikaali näkemys, tiedän.
Mitä homouteen tulee, siihen en ainakaan usko että se olisi jotenkin "hoidettavissa" psykoterapialla tms., eikä sitä mielestäni pitäisi pyrkiäkään hoitamaan. En ole varma mikä Kirkin mielipide oli tuohon asiaan, oliko hän "eheytyshoitojen" kannattaja. Tosin, en kannata sitäkään että eheytyshoidot on kriminalisoitu, ainakaan aikuisten tapauksessa.
Yksi pointti vielä: Kirk on kristitty uskovainen. Pidän kaksinaamaisena sitä että Kirkiä demonisoidaan hänen mielipiteistään homoutta ja LQWERTYä vastaan, kun samanaikaisesti nämä keuhkoavat tahot eivät tunnu välittävän pätkääkään siitä että muslimeilla, myös länsimaissa asuvilla, on noihin asioihan paljon radikaalimmat ja väkivaltaisemmat mielipiteet. Tämä ei kuitenkaan tunnu länsimaisia "liberaaleja" kiinnostavan koska muslimeita ei saa arvostella.
8. Ai niin yksi unohtui; gun control. Kyseinen väittely ei amerikkalaisuuskeskeisyydessään kiinnosta minua juuri ollenkaan, sama se minulle millainen gun control Yhdysvalloissa on tai ei ole. Ihmettelen myös sitä että tästä asiasta keskustellaan ja väitellään niin paljon Euroopassa ja Suomessa, ikäänkuin sillä olisi meidän elämäämme jotain merkitystä. Eiköhän se ole amerikkalaisten oma sisäpoliittinen kiista?
Suomen kohdalla kannatan nykyisenkaltaisia aselakeja, eli aseen voi saada lähinnä vain kuulumalla johonkin metsästys- tai ampumaharrastuskerhoon, eikä esim. itsepuolustus ole pätevä syy saada aselupaam tai edes pippurisuihketta. Meillä on poliisi turvallisuutta varten. Minulla on aikoinaan ollut pitkäpiippuinen .357 Magnum revolveri (luvalla) siluettiammuntaharrastusta varten, mutta luovuin luvasta ja aseesta kun aloin saada jälkikasvua enkä halunnut enää pitää asetta kotonani, turvallisuussyistä. Olin myös menettänyt kiinnostukseni ampumaharrastusta kohti.
Filosofisella tasolla toki mietin että käsiase on se tapa miten esim. yksinäinen pieni nainen pystyy puolustautumaan fyysisesti ylivertaisia miehiä vastaan joilla on pahat mielessä, eli ase on kuitenkin se suurin tasa-arvon tuoja tuollaisissa tilanteissa. Mutta riskejä ja ongelmia on liikaa, esim. jos ase päätyy vääriin käsiin tai omistaja ei osaa käyttää sitä tms. jne. tjsop.