Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Piti se linus laittaa tilaukseen. Ens viikolla pitäis olla haettavissa. Pitää sit kirjotella fiilikset.
Kokemuksia?Mä otin sillan ja sen keypadin. Tulee hintaa joo mut aattelin et kerran se vaan kirpasee.
Valaisetko tuota hubi asiaa?Jotenkin vähä tuntuu et Yalella ei tää älykodin tuotteistaminen ole oikein hallussa? Uutta lukkomallia pukkaa, mutta sitä käytetäänkin sit eri appilla kuin Doormania? Vaatii myös eri hubin etäohjauksiin ?
Valaisetko tuota hubi asiaa?
Uusi Yale Doorman L3 (joka ei ole Suomessa myynnissä) vaikuttaisi olevan enemmän Linuksen isoveli kun tuota edeltävä esi-isä-doorman alkaa olla jo vanha tuote älymaailmassa. Uudessa ymmärtääkseni sama bridge kuin Linuksessa ja sisältää nuo puhelinohjaukset...Linus toimii "Yale Connect Wi-Fi Bridge"n kanssa ja Doorman "Yale Smart Home" kanssa. Molemmille omat appit mobiilille.
Doorman siis itsellä ja kotosalla on pari kolme ovea, jotka mielellään ois muuttanut vähä fiksummaksi. Tuo Doormanin asennus on kuitenkin työläs ja karansiirrin kaikkiin oviin vielä päälle niin jotenkin odotin tän Linuksen tyylistä ratkaisua. Mut jos vaatii noin monta palikkaa et nämä saa vaikka nyt mobiililla ohjattavaksi niin pitänee odotella mitä tulevaisuus tuo.
Jos olen jotain ymmärtänyt väärin niin korjatkaa .
Nyt alle vuosi ja alkoi tämä temppuilemaan. Kun oven avaa lukituskieleke jää ulos ja ovi ei mene kiinni. Toki oven saa kiinni kun kahvaa vääntää sisäpuolelta, mutta ulkopuolelta vaikeampaa.
Onko kokemuksia ja voiko tuota säätää jotenkin?
Lukaisin tuossa speksit niin Linus versiossa jokainen lukko tarvitsee oman wifi sillan(?) Sangen outoa tai kertoo vielä kehittyvästä tuotteesta.Jotenkin vähä tuntuu et Yalella ei tää älykodin tuotteistaminen ole oikein hallussa? Uutta lukkomallia pukkaa, mutta sitä käytetäänkin sit eri appilla kuin Doormania? Vaatii myös eri hubin etäohjauksiin ?
Mikä tuossa on ei yhteensopivaa? Tuo oven vastarauta? Abloy LC102 ei käy?Ei ilmeisesti ole tulossa suomeen ollenkaan ja ei käy.
Sisäpuolella Doormanin kotelon reuna tulee noin 1,5cm päähän lukkorungon etupinnasta (siitä mistä kieli tulee ulos)Onko tuossa Yale Doormanissa sisäpuolen lukko-osa isompi kuin ulkopuolella? Meinaan siis sivuttaissuunnassa? Meillä kun sisäpuolella vain n. 3cm tilaa karmissa olevaan tiivistyslistaan, joten ei sopisi ilman ylimääräisiä "sorvauksia" ?
Kirjoitin vähän epäselvästi. Se 3cm siis meidän ovessa on tuo mikä kuvassa 35mm. Aika selkeästi näkyy, jotta sisäpuolella lukko isompi kuin ulkona, eikä siten meidän ulko-oveen asennu tuosta vain plug&play.Sisäpuolella Doormanin kotelon reuna tulee noin 1,5cm päähän lukkorungon etupinnasta (siitä mistä kieli tulee ulos)
Karasiirrin käyttöön.Kirjoitin vähän epäselvästi. Se 3cm siis meidän ovessa on tuo mikä kuvassa 35mm. Aika selkeästi näkyy, jotta sisäpuolella lukko isompi kuin ulkona, eikä siten meidän ulko-oveen asennu tuosta vain plug&play.
Lukko itsessään toimii ongelmitta, oven saa auki puhelimesta ja näkee onko ovi kiinni vai auki. Kyepadi toimii kanssa ja sitä mä olenkin käyttänyt.
Kiinnostaa tuo lukko. Siihen liittyen kysymys. Onko siinä olemassa "auto unlock" eli kun lähestyn ovea kännykkä taskussa se tunnistaa bluetoothin macista puhelimen ja avaa lukon automaattisesti?
Asetuksista saa tämän valittua. Eilen asentelin tämän systeemin, joten en osaa vielä sanoa kuinka hyvin toimii.
Kiitos ... lukko tilattu
Pitääkö tuossa siis olla luurissa bt päällä? Olen tässä uusia ulko-ovia hankkimassa ja niihin olisi tarkoitus laittaa älylukot. Toki sormenjälkilukija voisi myös toimia, mutta vaatii ylimääräisiä toimenpiteitä sellaisen avaaminen.Kyllä muuten toimii tuo automaattinen avaus. Täytyy vaan poistua yli 200 metrin päähäb, että lukko tulkitsee sinut poistuneeksi. Hienon tuntuinen systeemi, et varmasti pety
Pitääkö tuossa siis olla luurissa bt päällä? Olen tässä uusia ulko-ovia hankkimassa ja niihin olisi tarkoitus laittaa älylukot. Toki sormenjälkilukija voisi myös toimia, mutta vaatii ylimääräisiä toimenpiteitä sellaisen avaaminen.
Ei sitten ole minulle toimiva ominaisuus, kun wi-fi ei ole päällä ikinä puhelimessa.Juu bt ja wifi päällä lukee ohjeissa.
Ei sitten ole minulle toimiva ominaisuus, kun wi-fi ei ole päällä ikinä puhelimessa.
Ei sitten ole minulle toimiva ominaisuus, kun wi-fi ei ole päällä ikinä puhelimessa.
Kodin laitteille valokuitu, kännykälle 5g. Piti tuossa pari kk pitää wifiä päällä, kun vieressä oleva mobiilitukiasema masto katkesi myrskyllä.Ei kai yalea pakko ole wifiin yhdistää. Lähiyhteys muutenkin bluetoothilla. Mut täytyy kyllä sanoa, että mikäs mies sä olet kun ei ole wifi puhelimessa päällä?!
Kodin laitteille valokuitu, kännykälle 5g. Piti tuossa pari kk pitää wifiä päällä, kun vieressä oleva mobiilitukiasema masto katkesi myrskyllä.
Tarkennatko vähän.Kyllä muuten toimii tuo automaattinen avaus. Täytyy vaan poistua yli 200 metrin päähäb, että lukko tulkitsee sinut poistuneeksi. Hienon tuntuinen systeemi, et varmasti pety
Öö, WiFI kai voi olla päällä, vaikka ei jotain tiettyä verkkoa käyttäisi, esim jos et halua käyttää kodin Wlanin, niin ruksii sen käsin yhdistettäväksi.Kodin laitteille valokuitu, kännykälle 5g. Piti tuossa pari kk pitää wifiä päällä, kun vieressä oleva mobiilitukiasema masto katkesi myrskyllä.