Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
17
Suuret kiitokset gigantin vinkistä. :) Olen kärkkynyt pitkään pleikkaria ja ollut lähes varma valinnasta mutta alkaa turnauskestävyys ja kärsivällisyys loppua kun tulee satunnaisia yllätyseriä ja arvontoja joista yllättävän monet laitteet tuntuvat päätyvän toriin ja huuto.netiin. Nyt ihan tosissaan yritän kääntää ajatuksia xboxin suuntaan mutta helppoa se ei ole. Houkuttaisi kuitenkin hakea heti huomenna gigantista, niin pääsisi pelailemaan. Onko kenellekään ollut vastaavaa haastetta ja olisiko jotain sellaista mikä kääntäisi voiton xboxille. Minulla ei ole ennestään xboxia vaan julkaisuversion ps4 ja sillä muutamia fyysisiä pelejä. Tuota uutta dualsense ohjainta odotin erityisesti
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 434
Kannattaa Series X ostaa. Toki jos ei ennen ole Xboxia ollut niin pelien hankkiminen tottakai vie rahaa verrattuna siihen että olisi satojen pelin kataloogi valmiiksi. Mutta älä luovuta PS5:n suhteen vaan hanki sekin jos ei nyt ruokarahat siihen mene. Aina parempi olla molemmat laitteet.

Ja tämä myös tarkoittaa sitä että kun ostat PS5:n, pidä ehdottamasti myös sX jos sinulla se on.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 357
Kannattaa Series X ostaa. Toki jos ei ennen ole Xboxia ollut niin pelien hankkiminen tottakai vie rahaa verrattuna siihen että olisi satojen pelin kataloogi valmiiksi. Mutta älä luovuta PS5:n suhteen vaan hanki sekin jos ei nyt ruokarahat siihen mene. Aina parempi olla molemmat laitteet.

Ja tämä myös tarkoittaa sitä että kun ostat PS5:n, pidä ehdottamasti myös sX jos sinulla se on.
Gamepassilla saa heti pelatattavaa.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Suuret kiitokset gigantin vinkistä. :) Olen kärkkynyt pitkään pleikkaria ja ollut lähes varma valinnasta mutta alkaa turnauskestävyys ja kärsivällisyys loppua kun tulee satunnaisia yllätyseriä ja arvontoja joista yllättävän monet laitteet tuntuvat päätyvän toriin ja huuto.netiin. Nyt ihan tosissaan yritän kääntää ajatuksia xboxin suuntaan mutta helppoa se ei ole. Houkuttaisi kuitenkin hakea heti huomenna gigantista, niin pääsisi pelailemaan. Onko kenellekään ollut vastaavaa haastetta ja olisiko jotain sellaista mikä kääntäisi voiton xboxille. Minulla ei ole ennestään xboxia vaan julkaisuversion ps4 ja sillä muutamia fyysisiä pelejä. Tuota uutta dualsense ohjainta odotin erityisesti
Kaksi sanaa: Game Pass Ultimate
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 357
Piti käydä gigantin saatavuuden vuoksi torin trokareitaki kiusaan, ku myyvät torissa yli 700 euroon series x, meni selkeesti ihon alle. Ressukat joutuu pian tappiota tekeen. Ei oo mitää järkee enää maksaa moisia summia. Onneksi jotkut jo näemmä alle 500 euroonki myyvät. Palautuu käytettyjen hinnat oikealle tasolle.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Suuret kiitokset gigantin vinkistä. :) Olen kärkkynyt pitkään pleikkaria ja ollut lähes varma valinnasta mutta alkaa turnauskestävyys ja kärsivällisyys loppua kun tulee satunnaisia yllätyseriä ja arvontoja joista yllättävän monet laitteet tuntuvat päätyvän toriin ja huuto.netiin. Nyt ihan tosissaan yritän kääntää ajatuksia xboxin suuntaan mutta helppoa se ei ole. Houkuttaisi kuitenkin hakea heti huomenna gigantista, niin pääsisi pelailemaan. Onko kenellekään ollut vastaavaa haastetta ja olisiko jotain sellaista mikä kääntäisi voiton xboxille. Minulla ei ole ennestään xboxia vaan julkaisuversion ps4 ja sillä muutamia fyysisiä pelejä. Tuota uutta dualsense ohjainta odotin erityisesti
Käyt boksin niin pääset pelaamaan! Stressi loppuu ja hermoilu. Pleikan haet kaupasta joskus, kun saa. Kyllä se nuppia kuormittaa, jos joutuu vaan pettymään ja odottamaan.
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
17
Käyt boksin niin pääset pelaamaan! Stressi loppuu ja hermoilu. Pleikan haet kaupasta joskus, kun saa. Kyllä se nuppia kuormittaa, jos joutuu vaan pettymään ja odottamaan.
No juuri näin, turhauttavaa kun koko ajan jää nuolemaan näppejään eikä noihin yllätyseriin ehdi millään kun pitää töissäkin käydä ja trokareilta en osta, niin malttamaton en tule koskaan olemaan. Itseäni tuossa pleikassa eniten kiinnostaa uusi ohjain ja jotenkin se tuntuu mielikuvissa enemmän uudistuneelta kuin xbox. Boxin suhteen taas on jotenkin tullut parempi laatuvaikutelma ja ehkä tuo parempi tehokkuus joskus näkyy peleissä. Pelien suhteen pelailut painottuu fps räiskintöihin sekä uusimpiin gta, rdr tyyppisiin peleihin eli sen suhteen varmaan molemmat konsolit sopisi omaan käyttöön. Täytyy miettiä yön yli ja toivottavasti aamulla on selkeänä mielessä mitä tekisin. Iso kiitos kaikille asiallisista vastauksista, kiva ettei ps suuntautunutta heti lynkata

E: sehän tästä valinnasta tekeekin haastavan kun tarkoitus on mennä tämä sukupolvi yhdellä konsolilla kuten aiemmatkin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
589
Kannattaa käydä series x. Pleikkarin kyttääminen muuttui stressaavasta hermoilusta mukavaksi metsästykseksi. Pelattavaa saa kun ottaa game passin, ei lopu kesken. EA playn avulla maksaa 5e/kk mikä on aivan naurettava hinta palvelusta. Itse laitteelle en vieläkään ole oikein lämmennyt, mielestäni tässä ei oikein persoonaa ole esim UI:ssa mutta nämä ovat makuasioita. Pääasia eli pelaaminenhan tottakai toimii.
Hyvin todennäköisesti myyn ensi vuonna tämän eteenpäin kun on PC niin game pass toimii edelleen jos tarve. Suosittelen silti, etenkin tässä ajassa erinomainen valinta!

E: olen itsekin hyvin PS/Nintendo suuntautunut mutta kaikki Xboxitkin jossain vaiheessa käynyt töllön alla. PC löytyy myös. Tältä pohjalta tämä mielipide.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 357
kiva ettei ps suuntautunutta heti lynkata
Sille on oma ketjunsa(PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju). Mut kyl se pieni totuttelu varmasti on, jos pleikkarilla on aiemmin pelannut. Itse käännytin ex-tyttöystävän xboxille ja oli iha kuutamolla mm. näppäimien kans jonkin aikaa. Pieniä juttuja, jotka toimii erilailla. esim xboxilla A on yleensä se "continue" nappi ja pleikkarilla vastaava "X"/neliö (jos nyt oikein muistan, luultavasti en, mut noi eroaa lihasmuistista) jne...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
17
Sille on oma ketjunsa(PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju). Mut kyl se pieni totuttelu varmasti on, jos pleikkarilla on aiemmin pelannut. Itse käännytin ex-tyttöystävän xboxille ja oli iha kuutamolla mm. näppäimien kans jonkin aikaa. Pieniä juttuja, jotka toimii erilailla. esim xboxilla A on yleensä se "continue" nappi ja pleikkarilla vastaava "X"/neliö (jos nyt oikein muistan, luultavasti en, mut noi eroaa lihasmuistista) jne...
Ennen ps4 oli xbox360 ja on tässä välissä tullut kaverin boxia pelailtua että ohjaimen puolesta ei tule olemaan ongelmia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 434
Joku kun puhui EA playsta, niin Ultimate game passissa(vai mikä sen nimi nyt onkaan) EA play on sisällytettynä.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
589
Taas ilmeni ärsytyksen aihe: tallensin hauskan videon joka ei olekaan hauska koska eihän tämä laite tallenna puhetta lainkaan. Asetuksista ei löydy mitään ja googlaus kertoo että ei mahdollista saada pelaajien höpötyksiä talteen. Kilpailijalla onnistuu tottakai.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 289
Mites Series X:n input lag hiirellä nykysoftalla vrt pc tai Xbox One X? Onessa inputlagia oli liikaa Codin pelaamiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 434
Dirt 5 juu tuli nyt gamepassiin ja näyttää pyörivän paremmin kuin PS5:lla tai ainakaan pikaisten koettaessa ei samoissa radoissa/autoissa ollut mutkissa yms sitä hidastelua/nykimistä mitä plesellä on, tosin ehkä PS5:lla sitten paremman näköinen(ehkä, en ihan varma).

Tosin pakko sanoa että dualsensellä ajaminen on mielekkäämpää kuin "normaalilla" xboxin pädillä. Tosin kunnolliset tärinät kyllä on, liian usein ei nykyään uskalleta tehdä kunnon pädi-feedbackkiä ajopeleihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 151
Dirt 5 juu tuli nyt gamepassiin ja näyttää pyörivän paremmin kuin PS5:lla tai ainakaan pikaisten koettaessa ei samoissa radoissa/autoissa ollut mutkissa yms sitä hidastelua/nykimistä mitä plesellä on, tosin ehkä PS5:lla sitten paremman näköinen(ehkä, en ihan varma).

Tosin pakko sanoa että dualsensellä ajaminen on mielekkäämpää kuin "normaalilla" xboxin pädillä. Tosin kunnolliset tärinät kyllä on, liian usein ei nykyään uskalleta tehdä kunnon pädi-feedbackkiä ajopeleihin.
Itse vetänyt tärinät Dirt 5:ssä alimpaan mahdolliseen pykälään kun on niin överiksi vedetty. Yhtään jos siitä nostaa niin tuntuu että ajaa tärinämoottoreita 100% teholla. Ärsyttävä. Ihan kuin ei olisi kuin "tärinä päällä / tärinä ei päällä" siellä pelissä. Ei mitään erilaisia tuntumatasoja kuten vaikka Forza Horizon 4:ssä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 434
Totta tuokin, nykyään vaan liian monta ajopeliä jossa ei ole mitään "normi" ajofeedbackkia, pientä tärinää/sykkimistä tms tienpinnan yms mukaan, vaan vain jos kanttarille/ulos/törmäys tai selkeään kuoppaan ajaa. Toki se Forzien jarrutus-feedback pitäisi olla myös kaikissa, mutta kun ei ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 465
Itse pelannut tuota game passin wreckfestiä ja siinä ainakin häiritsee tärinät. Ei niinkään tehokkuudessa vaan siinä että ohjain pitää aivan hervotonta pärinää kokoajan kun ajaa. Kiva siinä luurit päässä pelailla kun muut perheestä huutaa hiljentämään... Se kun tuntuu hakkaavan täysillä aina kun sutasee tms. ja noilla hiekkaradoilla takavetonen sutii kokoajan.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
976
Uutena xbox omistaja kyselen tyhmiä.
Onko toisen käyttäjän lisääminen noin hankalaa oikeasti, että pitää sähköpostit jne laittaa?
Muijalle meinasin oman tilin tehdä, kun välillä jotain pelailee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 151
Uutena xbox omistaja kyselen tyhmiä.
Onko toisen käyttäjän lisääminen noin hankalaa oikeasti, että pitää sähköpostit jne laittaa?
Muijalle meinasin oman tilin tehdä, kun välillä jotain pelailee.
Miten muuten ajattelit kirjautua toisella tilillä? Sähköposti ja salasana niinkun ihan mihin tahansa palveluun kirjautuessa.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
976
Miten muuten ajattelit kirjautua toisella tilillä? Sähköposti ja salasana niinkun ihan mihin tahansa palveluun kirjautuessa.
No Sonyn puolella mulla on pääkäyttäjä ja muija voi vain pelata.
En tarvi kuin nimi laittaa ja menoksi.
Ajattelin, että olisi samanllailla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
165
No Sonyn puolella mulla on pääkäyttäjä ja muija voi vain pelata.
En tarvi kuin nimi laittaa ja menoksi.
Ajattelin, että olisi samanllailla.
Pitää rekata uus tunnus, typerää? no kyllä... ite jouduin kans tekaisee eukol tunnuksen, kun boxi oli hetken taloudessa, kunnes lähti kiertoon
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 151
No Sonyn puolella mulla on pääkäyttäjä ja muija voi vain pelata.
En tarvi kuin nimi laittaa ja menoksi.
Ajattelin, että olisi samanllailla.
Eli Sonyn puolella kaikkien nimimerkit, trophyt jne on lukittu yhden ihmisen salasanan taakse? Jos sille yhdelle tapahtuu jotain niin rip kaikkien tunnus? Itse sanoisin että tuo on typerää mutta eipä siitä enempää ettei mene väittelyketjun puolelle :)
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Tänään kotiutui series s ja nopealla testauksella fallen order pyörii hyvin. Yllättävän pieni ja hiljainen tuo on mahtuu hyvin tvn taakse.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Onneksi kerkes nuo gigantin series x boksit loppumaan. Hieman poltteli ja parina päivänä oli aika lähellä että käyn hakemassa. Alle 400€ kun tippuu hinta niin sitten varmaan tulee ostettua. Sen verran satunnaista tuo pelaaminenkin, että sain tällä viikolla asennettua xbox onelle v.2009 tai 2010 ostetun fallout 3:goty editionin.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
976
Koko päivän ollut päällä enkä ole mitään ääntä huomannut. Välillä pelaillut ja taas lisää matskua Gamepassista lataukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 357
Joo, ei kyllä Sonyn meiniki hinta/laatusuhteessa ole lähelläkään Xboxia. Toki tästä voi väitellä, joku voi tilata koiranpaskaa purkissa tuhannen euron kilohintaan ja pitää sitä arvokkaana asiana.
Itse tykkään myös xboxin käyttöliittymästä enemmän. Pleikkarin käyttis tuntunu tosi sekavalta aina. Microsoft muutenki tehny TOSI paljon hyviä asioita xbox onen surkeen julkkarin jälkeen. Pikkuhiljaa alkaa näkymään. Olihan xbox one x jo kova julkaisu.

edit: jaa nii tää oliki xbox series x -ketju. Pysytään siinä. Väittelyketjuun noi pleikkarijutut. Sori omalta osalta, en huomannu missä ketjussa olin.
 

lazyblazey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
76
Itse tykkään myös xboxin käyttöliittymästä enemmän. Pleikkarin käyttis tuntunu tosi sekavalta aina. Microsoft muutenki tehny TOSI paljon hyviä asioita xbox onen surkeen julkkarin jälkeen. Pikkuhiljaa alkaa näkymään. Olihan xbox one x jo kova julkaisu.
Taas uusi asia mitä en tiennyt pleikkaripuolelta :) Oon ite kans tykänny Xboxin uudesta käyttöliittymästä, suuresta määrästä asetuksia, kaikki on jotenkin tosi selkeesti ryhmitelty. Ei mennyt omalla kohdalla kauaan kun sain kaikki asetukset laitettua kohilleen. Uuden puhelimen säätämisessä menee huomattavasti kauemmin aikaa.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
357
Ennakkoon odotukset oli series x kovat ,ja on täyttänyt kaikki odotukset. Varsinkin 3v "ilmais" ultimatella saat pelata kaikki mitä löytyy.
Ps tuli vaihdettua kun tuon "imurin" sai vaihtotarjouksella uusittua. Jos kesällä niitä uuden konsolin pelejä alkaisi tippumaan.
Mitenkäs tuollaisen ilmaisen ultimaten saa?
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
Mitenkäs tuollaisen ilmaisen ultimaten saa?
Eurolla muuttamalla liveajat ultimateksi 1/1 muuntosuhteella, 3kk tulee eurolla vielä mukaan, ja jos sattuu accesia tai gamepassia olla ennestään saa vielä lisää. Halvimmat 12kk ollut 30-40€ niin 1/3 ps5 pelin hinnalla vuodeksi koko pelikirjasto.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Pakko kyllä kehua series x, nopeesti tullut testailtua eikä ainakaan destiny 2, dirt 5, forsa horizon 4 ja fallen orderin kanssa ole kaivannut pc:n tehoja. Ainoa mikä vähän tökkii on toi game passin control, tai lähinnä se, että ei ole voitu päivittää tuohon noita series x/s parannuksia, kuten ultimate editioniin... Toi varmaan pakko hakkaa pc:llä läpi, kun kaivuuhommat laitetaan säppiin aikanaan. Onneks sattui bongaamaan tuon x:n gigantista! :D Voi olla, että joutuu vielä hankkimaan toisenkin x:n nurkkiin, vaimon kanssa hakattu code veiniä cooppina ja snadia valitusta tulee normi one s:n latausajoista ja graafisesta ilmeestä series x:n jälkeen... :rofl:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 121
Yhden ps5 pelin hintaan 3v live+gamepass, nopiaa kone maksus + pc lle pelit kaupanpäälle
Niin. Ei silti. Mulla on joku lähemmäs 50 pelikonetta (konsolit, kotimikrot etc.)
En silleen "fanita" ja ostan sen pleikka vitosenkin. Silti, mun mielestä jos parempaa diiliä ei tällä hetkellä ole pelipuolella, jos omaat Mikkisoftan konsolin ja pelikelpoisen PuuCeen...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 121
OT: ihan vain mielenkiinnosta, löytyykö listausta hienosta kokoelmastasi ?
Löytyy, tämä on loppuvuodelta 2018, että sen jälkeen on tullut kyllä ehkä joku 10 laitetta vähintään lisää... Mutta kuitenkin.... Lisäsin muutaman viimeisen hankinnan...

Ps 1, 2, 3, 4, 4 Pro, PSP, Vita (1000 & 2000 models), PSTV
Xbox Original, 360, One, Xbox One X, Series X
Sega Megadrive, Saturn, Dreamcast, MegaDrive Mini
Atari 2600, 7800, Jaguar (+CD)
Nintendo Nes,Snes, N64, Gamecube, Wii, Wii U, DS, 3DS, Switch Lite
SNES Mini
Colecovision
Intervision
NVidia Shield
3DO
Amiga CD32
Steam Link (well, not actually an console or computer...)


PC (x2), 2 Laptops
Atari 800XL, 520 ST, 4096 STE
ZX81, Spectrum 128+2B, Sinclair QL (missing PSU), Spectrum Next kaikilla herkuilla (Wifi, realtime clock, 2MB memory, Raspberry Zero)
Commodore 64 (x3), C64 Mini
Amstrad (Schneider) CPC464, CPC6128
Acorn Archimedes A3000 (Needs repairing)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Tässä uudessa äkspoksissa mukavinta on latausajat tai niiden vähyys, verrattuna vanhaan. Huomaa hyvin kun jätin OneX:n toisen kerroksen töllöön kiinni ja koittaa siinä samoja pelejä. Metelissä XBSX ja PS5 välillä en huomaa mitään eroa, molemmat omat on niin hiljaisia että en kiinnitä mitään huomiota. Oliskohan PS5ssä taas yksilöeroja, huono homma jos on.

Vähän huolettaa kun tämä XBSX kaksi kertaa on nyt pykinyt käynnistyessään. Toisella kerralla meni päälle vasta kun oli pidempään ilman sähköa ja sitten piti tehdä käyttöönottovelho uusiksi ja pelidatat synkkasi pilvestä. Toisella kerralla vaati vain sähköt pidempään irti, ei sentään taas uudestaan setuppia. Sen verran vähän käytössä, että käyttöön nähden nämä pari kertaa on usein. Olisko 2/10 buuttausta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 434
Itsellä ei käynnistymisongelmia ole noin 3kk aikana ollut. Kerran-pari saanut jonkun pelin tilttiin että joutui buuttaamaan muttei muuten mitään. Tai sitten en vaan muista enää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 151
Tässä uudessa äkspoksissa mukavinta on latausajat tai niiden vähyys, verrattuna vanhaan. Huomaa hyvin kun jätin OneX:n toisen kerroksen töllöön kiinni ja koittaa siinä samoja pelejä.
Itse en taas huomaa juurikaan eroa latausajoissa. Forza Horizon 4 lataa inasen nopeammin. SSD ollut käytössä jo vuosia One X:lläkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 741
Viestejä
4 202 288
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom