Nyt on noin kuukausi pelailtu uudella boksilla ja olen tyytyväinen.
Valikot toimivat sutjakkaasti eikä ole hidastelua Xbox One X:n tapaan. Pelit toimivat paremmin tai yhtä hyvin kuin ennenkin.
Ostin samalla uuden telkun (LG CX) kaveriksi ja nämä yhdessä kyllä toivat aikamoisen hyppäyksen entiseen verrattuna. Olen päässyt pelaamaan Rainbow Six Siegeä 4K-tilassa ja 120fps nopeudella, kuten myös Haloa. Tulee hiukan pilalle hemmoteltu fiilis kun pelit pyörii niin sutjakkaasti. En osaa sanoa pyörivätkö tasaisesti kokoajan mutta en ole pelatessa huomannut ruudunpäivityksessä ongelmia. Meinasin kokeilla ilmaiskokeilua uudesta Call of Dutystä mutta peli vaatii Activision-tilin tekemistä niin jäi sitten kokeilmatta. Olen ladannut Minecraft Dungeonsin ja Dirt 5:een. Kummassakin pitäisi olla 120fps-tila. Pitää kokeilla kun kerkeää muilta peleiltä.
HDR on myös minulle uutta silmän herkkua. Fenyx Risingissä ja Tetriksessä on aikamoista ilotulitusta paikoitellen. Pelaan kyllä Fenyxiä 30fps-tilassa ja kestää aina hetki totutella jos sitä ennen on pelannut jotain muuta peliä suuremalla ruudunpäivitysnopeudella. Jedi Fallen Order on myös näyttävä ja ihan pelattava 30fps:n tilassa. Pelaan Forza Horizon 4:ää kuitenkin Xbox One X:llä koska se on näyttävämpi sillä. Toivottavasti tämä One X:n graafinen tila tuodaan XS-versioon ja päivitetään 60fps-tilaan. Nykyisessä XS-version 60fps-tilassa on laskettu graafisia asetuksia. FH4:ssä on tehty jonkin sortin taikatemppuja ja 30fps-tilassa pyörii keskiverto 30fps-peliä sutjakkaamman tuntuisesti.
Lopuksi hankin vielä Gamepass Ultimaten niin itsensä hemmottelu jatkuu.
Minulle riittää pelattavaa enemmän kuin on aikaa. Valinta oli aika selvä pleikkarin ja boksin välillä. Aikaa on rajoitetusti ja kaikkea ei kerkeä pelaamaan, sekä olen kuitenkin jo kerännyt aikamoisen läjän boksin pelejä entisille koneille ja taaksepäin yhteensopivuus kolme sukupolvea taaksepäin teki päätöksestä helpon. Plussana Gamepassi.
Toivottavasti päivittävät vanhan sukupolven peleihin myös resoluutiota ruudunpäivitysnopeuden lisäksi. Lego City on 900p-tilassa suttuinen.
Ostin vielä veljelle synttärilahjaksi oman series x boksin ja oli kuulemma jytky.