Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Joko yrität laittaa sanoja suuhuni tai et ymmärtänyt lukemaasi? Missä sanoin että Lockhartilla nähtäisiin monipuolisempia taloja, kun juuri totesin päinvastaista? :facepalm:

(Eli mennään heikoimman ehdoilla, eikös?)

Niin. Sitä muistia käytetään vähemmän resoluution vuoksi. Eli jos sitä muistia olisi enemmän, niin sitä olisi vapaana enemmän kuin kalliimmassa laitteessa.

Kaipaan jotain lähdettä väitteellesi, että se ero muistinkäytössä johtaa tuohon.

:facepalm:
 
Tarkoitinkin lähinnä vramia koska kasvaa huomattavasti tuossa tekstuuri säädössä ja reson kanssa myös.
Toki ramin vaatimus nousee myös mutta ei niin % isommaksi mitä vrami näin PC puolella.

Mutta tässä on taas pelko se että kun tämä geni lähtee kunnolla vauhtiin ja pelintekijät alkaa mehustelemaan tarkemilla tekstruureilla jne

Sitten alkaa Lockhartin ja series X erot kasvaa aika isoksi näin jo still kuvia katsoen mutta oletettavasti molempien konsolien hinnat laskee vaikka tuosta 299 v599 vuoteen 2023 niin että lockhartin hinta oliskin enään 150 ja series x hinta noin 350-400€

Tuo hinta veikkailu vain omaa mutua mutta jos jostain syystä PS porskuttaa menemään kuten ennekin niin sitten hinnanlasku on varmasti mäsän osalta isompi ja tuleeko sitten lisä pävitys series X ja X versio.

Pointti kuitenkin oli että lockhartin osalta oman näkemyksen kannalta ei ole merkitystä koska cpu on lähes sama mutta oletettavasti pienemmät mhz joten tuossa suhteessa se ei niin merkittävästi vaikuttaisi mitä kaikki puhuvat koska resolla tekstuureilla voidaan säädellä tuota vramin määrää aikahyvin ja samalla GPU kuormaa.

Näin PC pelaajan vinkkelistä katsoen.

Puheenolleen tuosta että seuraavat mäsän pelit toimisivat myös jaguureilla niin olisko tässä sitten juttu että lockhartin pelit toimisi 1080/60 ja sitten series X 4k/60 vs done ja X versiot.

Nämä siis ajatuksia näin ämätööri pohjalta ja enkä tiedä noista syvemmistä asioista sen taivaalista mutta yrittänyt verrata näin pc puolella ja miten toimii eriasiat jne.

PC-pelaajan vinkkelistä katsottuna olennaista on ymmärtää se baseline, mikä määrittää vaatimukset PC-raudalle. Mietitään vaikka viime geniä, ei ole yllätys että PC-pelaajat pärjäsivät neljällä paremman IPC:n corella vs. 8 konsolien heikommalla IPC:llä olevaa corea, sillä näiden CCX-yksiköiden välinen kommunikointi oli sen verran hitaampaa, että pelit suunniteltiin pääosin 4 ytimelle.

Jos nyt taas tilanne onkin se, että multiplattarien osalta mennään Lockhartin 7,5 GB:n muistivaatimuksella, niin ei tarvitse olla kummoinen Einstein ymmärtääkseen että 16 GB muistia riittää PC-käytössä vielä pitkälle pelikäyttöä ajatellen. Vramin kulutushan riippuu puolestaan valituista graafisista herkuista ja käytetystä resosta, tämän osalta en näkisi vastaavaa ongelmaa ellei nyt kuvittele jollain 6 GB ohjaimella pärjäävänsä overkill-resoilla ultradetaileilla.
 
Jos nyt taas tilanne onkin se, että multiplattarien osalta mennään Lockhartin 7,5 GB:n muistivaatimuksella, niin ei tarvitse olla kummoinen Einstein ymmärtääkseen että 16 GB muistia riittää PC-käytössä vielä pitkälle pelikäyttöä ajatellen. Vramin kulutushan riippuu puolestaan valituista graafisista herkuista ja käytetystä resosta, tämän osalta en näkisi vastaavaa ongelmaa ellei nyt kuvittele jollain 6 GB ohjaimella pärjäävänsä overkill-resoilla ultradetaileilla.
Mutta kuitenkin pelit voidaan saada toimimaan lockhartilla kun ne pitää saada toimimaan PC:llä low asetuksien kera. Jos nostaa taas low asetuksia liian korkeaksi niin menettää potentiaaliset PC asiakkaat.

Tässä lähinnä hain takaa.
Low/med/high tekstuurit lockhartilla vs hinta.

Piirtoetäisyyttä kun kaikki tehdään myös PC:lle->30fps elämykseen varmaan pitäisi riittää se 6ydin nykyaikainen prossu jos olen oikein ymmärtänyt että piirtoetäisyys on riippuvainen myös cpu:stä mikä oli esim tämän genin MGSV pelissä se isoin ongelma vs pc versio koska low asetukset olivat paremmat kuin konsoleilla.

Ja kun katsoo PC version minium hommia ja saada myytyä PC versiota.
Et voi ottaa overkilleriä sen suhteen... tai näin luulen.

Mutta jokatapauksessa, katsotaan miten tuon lockhartin huhun käy ja voi olla että mäsä lisääkin sinne muistia enemmän.

Tarkkailevat vain sonyn kanssa että kumpi ilmoittaa hinnan ensin ja sonynkin leirissä varmasti mietittään lockhartia että kovin kauas ei voi olla. Series X varmaan onkin kalliimpi laitos... toivottovasti.
 
Niin. Sitä muistia käytetään vähemmän resoluution vuoksi. Eli jos sitä muistia olisi enemmän, niin sitä olisi vapaana enemmän kuin kalliimmassa laitteessa.

Kaipaan jotain lähdettä väitteellesi, että se ero muistinkäytössä johtaa tuohon.

:facepalm:

Eli mielestäsi myös series X:llä tullaan käyttämään gameplayn osalta ainoastaan se 6,5 - 7 GB ja loppu käytetään tekstuureihin? Muussa tapauksessahan pelistä pitäisi olla kaksi eri versiota, toinen Series X:n vapaalle muistimäärälle ja toinen Series S:n vapaalle muistimäärälle, ja tätähän ei tule tapahtumaan nykypelien kiireisessä kehityksessä.

Suosittelen perehtymään ihan peliohjelmointiin ylipäätään jos noin perustavaa laatua oleva asia on vieras. Tuosta alkuun kevyttä iltapuhdetta, engine tosin Unity:



Mutta kuitenkin pelit voidaan saada toimimaan lockhartilla kun ne pitää saada toimimaan PC:llä low asetuksien kera. Jos nostaa taas low asetuksia liian korkeaksi niin menettää potentiaaliset PC asiakkaat.

Tässä lähinnä hain takaa.
Low/med/high tekstuurit lockhartilla vs hinta.

Piirtoetäisyyttä kun kaikki tehdään myös PC:lle->30fps elämykseen varmaan pitäisi riittää se 6ydin nykyaikainen prossu jos olen oikein ymmärtänyt että piirtoetäisyys on riippuvainen myös cpu:stä mikä oli esim tämän genin MGSV pelissä se isoin ongelma vs pc versio koska low asetukset olivat paremmat kuin konsoleilla.

Ja kun katsoo PC version minium hommia ja saada myytyä PC versiota.
Et voi ottaa overkilleriä sen suhteen... tai näin luulen.

Mutta jokatapauksessa, katsotaan miten tuon lockhartin huhun käy ja voi olla että mäsä lisääkin sinne muistia enemmän.

Tarkkailevat vain sonyn kanssa että kumpi ilmoittaa hinnan ensin ja sonynkin leirissä varmasti mietittään lockhartia että kovin kauas ei voi olla. Series X varmaan onkin kalliimpi laitos... toivottovasti.

Ensi genillähän tulee jo merkittävä vedenjakaja jo ihan puhtaasti siitä, että pelit vaativat PC:lle NVME-SSD nopeutta vastaavan ratkaisun saavuttaakseen vastaavaan toiminnallisuuden kuin konsoleilla, kun crossgen-vaihe on ohitse. SATA-väyläisellä SSD:llä kun ei tässä tapauksessa kuuhun mennä.

Toivon tosiaan että korjaisivat aivopierunsa tuon muistimäärän osalta, mutta pelkäänpä että nyt on jo liian myöhäistä, ellei laitteen julkaisua viivästytetä. Taisi Sonyllakin 4 GB -> 8 GB veivaus tapahtua lähes vuosi ennen konsolin launchia.
 
Viimeksi muokattu:
Ensi genillähän tulee jo merkittävä vedenjakaja jo ihan puhtaasti siitä, että pelit vaativat PC:lle NVME-SSD nopeutta vastaavan ratkaisun saavuttaakseen vastaavaan toiminnallisuuden kuin konsoleilla, kun crossgen-vaihe on ohitse. SATA-väyläisellä SSD:llä kun ei tässä tapauksessa kuuhun mennä.
Konsolit nauravat partaansa kuin konsolit ovat edelläkävijä jossain suhteessa.
"No vittu miksi, paskasti optimoitu t: pc jantteri"

Jos olen oikein käsittänyt niin edes PC parhaimilla emoilla tai osilla ei voida päästä tuohon.
 
Konsolit nauravat partaansa kuin konsolit ovat edelläkävijä jossain suhteessa.
"No vittu miksi, paskasti optimoitu t: pc jantteri"

Massamarkkinatuotteeksi molemmat konsolien SSD-ratkaisut ansaitsevat kyllä hatunnoston, kun miettii vastaavalla nopeudella toimivan PC-aseman hintaa (volyymialennus huomioiden), siksi tämä vähäinen muistimäärä ei välttämättä realisoidu vastaavanlaisena ongelmana kuin HDD-massamuistin aikoina, kun datan nopea striimaus on realistinen vaihtoehto.
 
Konsolit nauravat partaansa kuin konsolit ovat edelläkävijä jossain suhteessa.
"No vittu miksi, paskasti optimoitu t: pc jantteri"

Jos olen oikein käsittänyt niin edes PC parhaimilla emoilla tai osilla ei voida päästä tuohon.
Toisaalta PC:llä ei tarvi päästä samoihin tiukkoihin SSD vaatimuksiin. Data voidaan puskuroida keskusmuistiin josta se striimataan tarvittaessa GPU muistiin. Kuitenkin mid-range PC tätä nykyä sisältää jo 16GB keskusmuistia ja 8GB GPU muistia joka tekee jo 24GB yhteensä. PC pelille voi parin vuoden sisään tulla ultra tasolle vaatimus 32GB keskusmuistista jolla ohitetaan hitaammat perus SATA-SSD:t. Näin peli voi striimata esim dataa GPU:lle sen X-GB/s tai mitä se kaista ikinä onkaan DDR4:lta PCI-x16 läpi GPU:lle.
 
Massamarkkinatuotteeksi molemmat konsolien SSD-ratkaisut ansaitsevat kyllä hatunnoston, kun miettii vastaavalla nopeudella toimivan PC-aseman hintaa (volyymialennus huomioiden), siksi tämä vähäinen muistimäärä ei välttämättä realisoidu vastaavanlaisena ongelmana kuin HDD-massamuistin aikoina, kun datan nopea striimaus on realistinen vaihtoehto.
Ja kun on yksi "käyttis" niin paljon helpompi optioida kuin kuin nykyiset konsolit.

Toisaalta PC:llä ei tarvi päästä samoihin tiukkoihin SSD vaatimuksiin. Data voidaan puskuroida keskusmuistiin josta se striimataan tarvittaessa GPU muistiin. Kuitenkin mid-range PC tätä nykyä sisältää jo 16GB keskusmuistia ja 8GB GPU muistia joka tekee jo 24GB yhteensä. PC pelille voi parin vuoden sisään tulla ultra tasolle vaatimus 32GB keskusmuistista jolla ohitetaan hitaammat perus SATA-SSD:t. Näin peli voi striimata esim dataa GPU:lle sen X-GB/s tai mitä se kaista ikinä onkaan DDR4:lta PCI-x16 läpi GPU:lle.
Totta varmasti tuokin.
 
Meinasinkin tulla tuomaan tähän PC ja konsoli vertailuun juuri tuon näkökannan että ottakaa huomioon PC:ssä erillinen keskusmuisti ja vram. Omassa 3-4v vanhassa koneessakin on 8GB vram ja 32GB ram.
 
Kuitenkin mid-range PC tätä nykyä sisältää jo 16GB keskusmuistia ja 8GB GPU muistia joka tekee jo 24GB yhteensä.
Steam käyttäjistä viime kuussa prosentin sisällä yhtä monella oli 8gb RAM käytössä kuin 16gb. Näytönohjaimien top 5 yleisyys taas oli TOP5:ssa GTX 1060(3gb ja 6gb mallit), GTX 1050 Ti(4gb), GTX 1050(2gb), GTX 1070(8gb), GTX 1650(4gb). Eli vain yhdessä top5 käytetyimmissä näyttiksissä oli tuo mainittu 8gb muistia.

Meinasinkin tulla tuomaan tähän PC ja konsoli vertailuun juuri tuon näkökannan että ottakaa huomioon PC:ssä erillinen keskusmuisti ja vram. Omassa 3-4v vanhassa koneessakin on 8GB vram ja 32GB ram.
Eli sinulla on 3-4 vuotta vanha kone joka on selkeästi tehokkaampi kuin tämän hetken keskivertopelaajien koneet.

Onkohan uutta Elite ohjain versiota tulossa konsolin julkaisuun? Tosin Xbox One X ja vanhat Elite ohjaimethan vissiin toimii suoraan Xbox Series X:ssä.
 
Viimeksi muokattu:
Eli sinulla on 3-4 vuotta vanha kone joka on selkeästi tehokkaampi kuin tämän hetken keskivertopelaajien koneet.

Onkohan uutta Elite ohjain versiota tulossa konsolin julkaisuun? Tosin Xbox One X ja vanhat Elite ohjaimethan vissiin toimii suoraan Xbox Series X:ssä.
Millaisella rupuraudalla porukka sitten pelaa jos 3-4 vuotta vanha ei-edes-paras-rauta on parempi?

Tuskin siitä Elitestä ihan heti on uutta tulossa kun juuri tuli Elite 2.
 
Millaisella rupuraudalla porukka sitten pelaa jos 3-4 vuotta vanha ei-edes-paras-rauta on parempi?

Tuskin siitä Elitestä ihan heti on uutta tulossa kun juuri tuli Elite 2.
Tuollaisella mitä pistin steam tiedoista mutta en nyt rupuraudaksi sanoisi silti :)
Voisi kyllä sitten ostella suorilta yhden Elite V2 ohjaimen nyt.
 
Eipä nuo eri versiot itseä stressaa. Series X ostoon kun tulee niin korvaa suoraan, toimivuudeltaan yms, nykyisen One X:n. MS:llä kyllä suuri valtti tuossa yhteensopivuudessa, ihme ettei toinen firma suostu ymmärtämään kuinka tärkeää tuo on(toki se toinenkin menee ostoon, mutta ei ehkä heti).
 
Lopeta tuo hölynpölyn levittäminen. Tässä artikkelissa on ihan suora lainaus Xboxin siirtymästrategiasta: Matt Booty says exclusives will be cross-gen for a year after Xbox Series X

"In the interview, Booty confirmed that Xbox games will be cross-gen for the first year after Xbox Series X releases."

Xbox Series X julkaistaan marras-joulukuussa 2020, joten Xbox One siirtyy eläkkeelle vuoden 2021 loppuun mennessä. Se ei ole "vuosia", se on yksi vuosi siitä kun Series X julkaistaan.
Eikö tästä ole vuosia jos 2022 vasta voidaan odotella Series X pelejä ilman vanhoja rasitteita :lol:
 
Eikö tästä ole vuosia jos 2022 vasta voidaan odotella Series X pelejä ilman vanhoja rasitteita :lol:
Miten saat yhdestä vuodesta tehtyä useamman? Ja tuossa nyt on kyse tosiaan MS:n yksinoikeuspeleistä. Ei 3. osapuolen devien ole mikään pakko tehdä myös Onelle noita.
 
Miten saat yhdestä vuodesta tehtyä useamman? Ja tuossa nyt on kyse tosiaan MS:n yksinoikeuspeleistä. Ei 3. osapuolen devien ole mikään pakko tehdä myös Onelle noita.
Mistä yhdestä? Nyt elämme 2020 vuoden ensimmäistä puoliskoa ja alle 6kk päästä konsoli on tulossa myyntiin. Ensimmäinen Microsoftin studioitten tuottama puhtaasti XSX suunniteltu peli voi tulla vasta 2022 lopussa jos silloinkaan. Ehkä heinäkuussa MS sen kertoo. Se on hyvä juttu kun 3. osapuolen valmistajat voivat tehdä toisin jo nyt mutta varmasti sielläkin näkyy vanha sukupolvi koska vanhat konsolit ovat tietynlainen rahallinen turvaverkko jota sukupolven vaihdoksessa on pakko hyödyntää.
 
Mistä yhdestä? Nyt elämme 2020 vuoden ensimmäistä puoliskoa ja alle 6kk päästä konsoli on tulossa myyntiin. Ensimmäinen Microsoftin studioitten tuottama puhtaasti XSX suunniteltu peli voi tulla vasta 2022 lopussa jos silloinkaan. Ehkä heinäkuussa MS sen kertoo. Se on hyvä juttu kun 3. osapuolen valmistajat voivat tehdä toisin jo nyt mutta varmasti sielläkin näkyy vanha sukupolvi koska vanhat konsolit ovat tietynlainen rahallinen turvaverkko jota sukupolven vaihdoksessa on pakko hyödyntää.
"In the interview, Booty confirmed that Xbox games will be cross-gen for the first year after Xbox Series X releases."
 
"In the interview, Booty confirmed that Xbox games will be cross-gen for the first year after Xbox Series X releases."
Et nyt ymmärrä mitä tarkoitan. Nyt elämme 2020 vuotta ja varmuudella niitä XSX suunniteltuja pelejä ei tule vielä ensivuonnakaan joten menee 2022 puolelle tai kenties jopa 2023 ennenkuin niitä vanhan sukupolven rasittamattomia pelejä tulee myyntiin. Kyllä tässä on enemmän kuin vuosi siis aikaa. Mutta turha tästä on enempää saivarrella joten asia on loppuun käsitelty.
 
Et nyt ymmärrä mitä tarkoitan. Nyt elämme 2020 vuotta ja varmuudella niitä XSX suunniteltuja pelejä ei tule vielä ensivuonnakaan joten menee 2022 puolelle tai kenties jopa 2023 ennenkuin niitä vanhan sukupolven rasittamattomia pelejä tulee myyntiin. Kyllä tässä on enemmän kuin vuosi siis aikaa. Mutta turha tästä on enempää saivarrella joten asia on loppuun käsitelty.
Sinulla jotain sisäpiirin tietoa pelistudioiden sisällä tapahtuvasta kehityksestä kun noin varmaksi julistat mitä tullaan julkaisemaan? Selvästi on edustaja sanonut että ensimmäinen vuosi menee first party peleillä että tukee kumpaakin alustaa. Vuosi. Ei kaksi tai useampi vaan yksi vuosi.
 
Uskon kyllä että jo nykyisten pelien pelaaminen uudella SX:llä tulee olemaan hienoa.
Tätä mieltä itsekin. Kaikki pyörii paremmin ja osittain paremman näköisenä (dynaaminen resoluutio saa paukuttaa maksimia kokoajan jne.).
 
Uuden konsolin myötä myös crossplay PC:n kanssa varmaan kehittyvä suunta, ei tuosta ole sattunut silmään mitään uudempaa mainintaa?
 
Et nyt ymmärrä mitä tarkoitan. Nyt elämme 2020 vuotta ja varmuudella niitä XSX suunniteltuja pelejä ei tule vielä ensivuonnakaan joten menee 2022 puolelle tai kenties jopa 2023 ennenkuin niitä vanhan sukupolven rasittamattomia pelejä tulee myyntiin. Kyllä tässä on enemmän kuin vuosi siis aikaa. Mutta turha tästä on enempää saivarrella joten asia on loppuun käsitelty.

Jos on jo tähän mennessä julistettu että noin 1 vuoden päästä julkaisun jälkeen julkaistavat pelit ei enää välttämättä tue vanhaa sukupolvea, niin miksi muka pelkälle XSX:lle tulevia pelejä ei alettaisi valmistelemaan jo tyyliin tänä vuonna, niin että valmistuvat 2022 alkupuoleen mennessä? Tai mikä syy meillä on olettaa että niiden tulo venyisi 2022:een saati 2023?
 
Viimeksi muokattu:
Tätä mieltä itsekin. Kaikki pyörii paremmin ja osittain paremman näköisenä (dynaaminen resoluutio saa paukuttaa maksimia kokoajan jne.).
Tottakai se lisäteho näkyy kaikessa verrattaessa vanhoihin lootiin mutta parempi lopputulos olisi jos suunnitellaan täysin yhden laitteen ehdoilla. PC versiolle sitten ne graafiset ja frame rate parannukset päälle koska lisätehot.
 
Tottakai se lisäteho näkyy kaikessa verrattaessa vanhoihin lootiin mutta parempi lopputulos olisi jos suunnitellaan täysin yhden laitteen ehdoilla. PC versiolle sitten ne graafiset ja frame rate parannukset päälle koska lisätehot.

... Eli ei suunniteltaisi yhden laitteen ehdolla, vaan toimimaan kaikenlaisella raudalla. Selvä juttu.
 
Olettaisin että nämä pelit mitkä toimii sen vuoden onella, on nimen omaan alunperin onelle suuniteltu. Series x sää näihin sitten lisää mitä se ikinä lie. Tämäkin koskee vain microsoftin pelejä joten kyllä siellä series x nextgen pelejä myös saa. :tup:

Eiköhän jokin lukuisista uusista studioista jo series x pelejä tee.
 
Et nyt ymmärrä mitä tarkoitan. Nyt elämme 2020 vuotta ja varmuudella niitä XSX suunniteltuja pelejä ei tule vielä ensivuonnakaan joten menee 2022 puolelle tai kenties jopa 2023 ennenkuin niitä vanhan sukupolven rasittamattomia pelejä tulee myyntiin. Kyllä tässä on enemmän kuin vuosi siis aikaa. Mutta turha tästä on enempää saivarrella joten asia on loppuun käsitelty.
Kun nykyisten AAA-pelien kehitys kestää keskimäärin 3-4v, niin ensimmäisten XSX only-pelien kehittäminen on aloitettu jo 2017 vuoden tienoilla.
 
Huomautus - jätä tällaiset flamettavat viittaukset toisten käyttäjien väännöistä kirjoittamatta
... Eli ei suunniteltaisi yhden laitteen ehdolla, vaan toimimaan kaikenlaisella raudalla. Selvä juttu.
... eli Series X+pc pelit ovat lähtökohtaisesti täsmälleen samantasoisia kuin Xbone+XSX+PC+ suunnittelulla. Selvä juttu.

Nopeasti unohtui @Maniac in kanssa vääntösi :)

Kun nykyisten AAA-pelien kehitys kestää keskimäärin 3-4v, niin ensimmäisten XSX only-pelien kehittäminen on aloitettu jo 2017 vuoden tienoilla.
Mitä XSX only pelejä sieltä on tulossa kun 2017 on aloitettu kehitys?
 
... eli Series X+pc pelit ovat lähtökohtaisesti täsmälleen samantasoisia kuin Xbone+XSX+PC+ suunnittelulla. Selvä juttu.

Nopeasti unohtui @Maniac in kanssa vääntösi :)
Oletko sattunut huomaamaan että PC-rauta on HYVIN monentasoista ja eri kokoonpanoja on miljoonia?
Mitä XSX only pelejä sieltä on tulossa kun 2017 on aloitettu kehitys?
Eiköhän ne selviä kun pelien julkaisu alkaa olemaan lähempänä. Ei pelistä infota kun sen kehitys on aloitettu.
 
Asiaton käytös - flametus, keskustelua toisista käyttäjistä (aiheesta huomautettu jo aiemmin)
... eli Series X+pc pelit ovat lähtökohtaisesti täsmälleen samantasoisia kuin Xbone+XSX+PC+ suunnittelulla. Selvä juttu.

Hmm? Johdin omasta sanomastasi tuon omani. Suunnitellaan täysin yhden laitteen ehdolla, mutta kuitenkin PC:llä graafiset parannukset ja framerate parannukset. Ihan kuin jokainen targetoitu pc olisi jokaiselta osaltaan tehokkaampi kuin konsoli, ja arkkitehtuuri ja rajapinnat olisivat täysin samat. Perustele oma väitteesi.

Nopeasti unohtui @Maniac in kanssa vääntösi :)

Mulla on vielä viimeisin viesti lukematta, kun jankkaaminen on vähän meh, ja tulee aina kaduttua. Siksi se sotaketjun turhakekaan ei ole seurannassa. Odotan toki mielenkiinnolla montako facepalmia viestissä on. Tarjoan yhden sinulle, jos et huomannut, että kyse oli muistin määrästä ja argumentoin, että se ero tarvittavien tekstuureiden kokojen erossa paikkaa eroa muistin määrässä merkittävästi. Kunnes toisin todistetaan, väitän grafiikoiden, ja erityisesti tekstuureiden, olevan merkittävässä osassa muistinkäytön suhteen, ja targetoidun resoluution olevan merkittävässä osassa tätä. Ehkä mieleni muuttuu, kun luen vielä 'jonossa' olevan kaunopuheisen, vakuuttavan ja hyvin perustellun vastauksen.

(metakysymys: onko käyttäjä joka tykkää järjestään jokaisesta ketjussa varoituksen saaneesta viestistä keskustelemassa vai sotimassa?)
 
Oletko sattunut huomaamaan että PC-rauta on HYVIN monentasoista ja eri kokoonpanoja on miljoonia?

Eiköhän ne selviä kun pelien julkaisu alkaa olemaan lähempänä. Ei pelistä infota kun sen kehitys on aloitettu.
Olen kyllä mutta erot pelkästään One OG ja XSX välillä on valtavat. Oletko siis sitä mieltä, että homma hoituu yhtä hyvin vaikka siellä olisi miten rankasti alitehoista rautaa mukana kuin se, että peli suunnitellaan lähtökohtaisesti mahdollisimman tehokkaalle raudalle?

2017 lopussa tuli Xbox One X myyntiin joten noinkohan oli pelit aloitettu samaan aikaan jo seuraavalle sukupolvelle. Jos 2017 on aloitettu pelin kehitys niin kai niistä jo tässä vaiheessa jotain tiedettäisiin. Sehän tässä kiinnostaa mitä XSX only pelejä sieltä on tulossa jotta tulee syy hankkia konsoli.

Koskas halon kehitys aloitettu? Kauan sitten.
Joskus kuullut huhuja, että pelin kehitys olisi aloitettu jossain määrin alusta 2018 tai 2019. Eihän siitä pelistä ole traileria kummempia nähtykään mutta ensikuussa luultavasti saadaan nähtäväksi jo pelikuvaa. Tai syytä ainakin olisi.
 


Game Pass is good, yo
Kuulostaa kyllä melkein uskomattoman hyvälle. Toki moni tykkää pelit ostaakkin mutta itse en ole game pass pelejä ostanut yhtäkään mutta olen ostanut niihin lisäsiältöä kyllä useisiin. Ennen Game Pass aikaakin ostin uutena fyysisenä kaupasta vain eniten kiinnostavat moninpelit (Halo, Forza Motorsport, Gears, Forza Horizon) jotka myin sitten kun en enää pelannut. Muut pelit ostin käytettynä ja kun olin pelannut niin myin pois tai vaihdoin päikseen jonkun kanssa.
 
Xbox Series X ennakkotilaukset auenneet, ainakin siis verkkokaupassa Microsoft Xbox Series X -pelikonsoli, musta 999,90

1593494458302.png
 
Sitä odotellessa että Giganttikin avaisi ennakkotilauksen. Höpisevät vain että "Tuotteen ennakkotilauksen aloitusajankohdasta päättää tuotteen valmistaja. Ennakkomyynnin aloitus vaatii lisäksi yksittäisten tuotetietojen vastaanottamista ja vahvistamista. Suurien tuotejulkaisujen yhteydessä valmistaja luovuttaa tiedot vasta lähempänä julkaisuajankohtaa. Tällaisia tietoja ovat esimerkiksi tuotteen ohjevähittäishinta ja ensimmäisten toimituserien kappalemäärät."

Melkoista paskapuhetta kun varsinkin PS5:ttä on voinut ennakkotilata jo useamman kuukauden ajan. Tuo sama selitys PS5:n kohdallakin Gigantilla.
 
Sitä odotellessa että Giganttikin avaisi ennakkotilauksen. Höpisevät vain että "Tuotteen ennakkotilauksen aloitusajankohdasta päättää tuotteen valmistaja. Ennakkomyynnin aloitus vaatii lisäksi yksittäisten tuotetietojen vastaanottamista ja vahvistamista. Suurien tuotejulkaisujen yhteydessä valmistaja luovuttaa tiedot vasta lähempänä julkaisuajankohtaa. Tällaisia tietoja ovat esimerkiksi tuotteen ohjevähittäishinta ja ensimmäisten toimituserien kappalemäärät."

Melkoista paskapuhetta kun varsinkin PS5:ttä on voinut ennakkotilata jo useamman kuukauden ajan. Tuo sama selitys PS5:n kohdallakin Gigantilla.
Mitäpä sitä ulkomaisesta gigantista ostamaan kun on jo edellä mainituissa kolmessa kotimaisessa liikkeessä tilattavana.
 
Vpd silloin kusi nes classic minin ennakkotilauksen, ja meni nostamaan hintaa, kun oli kysyntää, joten skipataan.
Kiitos verkkokaupan linkistä. Laitettu sieltä varaukseen.
 
Eikö takuu asioissa kannata lähettää tuote suoraan huoltoon niin menee nopeammin?
Vielä ei ole tarvinnut takuuhommia Xboxin kanssa tehdä mutta koen helpommaksi viedä liikkeeseen kuin etsiä (ostaa) pahvilaatikko ja pehmusteet ja postitella jonnekin.
 


Niin ongelmahan ei koskaan ole ollutkaan CPU:ssa ja GPU:ssa, vaan muistin määrässä. Tuolla valinnalla kun multiplattarien pelidata pitää saada mahtumaan tekstuureineen päivineen 7,5 gigaan, kun viime genissä lähdettiin liikkeelle jo 5 gigasta. Tämän vuoksi on aivan käsittämätöntä että nyt konsoli gimpattiin muistin määrässä kitsastelun vuoksi, kun olisi ollut mahdollisuus yhtenäiseen designiin konsoliperheen eri versioiden välillä, jolloin skaalaus alaspäin olisi tapahtunut pääasiassa GPU:n kautta.

Warren nyt lähinnä alleviivaa omaa typeryyttään jauhamalla CPU:sta ja GPU:sta, koska nehän eivät olleet missään vaiheessa ongelma. En nyt edes ymmärrä miksi noista jaksettiin kohista ylipäätään kun tiedossa oli että Lockhart tulee olemaan GPU:n osalta hitaampi.
 
Niin ongelmahan ei koskaan ole ollutkaan CPU:ssa ja GPU:ssa, vaan muistin määrässä. Tuolla valinnalla kun multiplattarien pelidata pitää saada mahtumaan tekstuureineen päivineen 7,5 gigaan, kun viime genissä lähdettiin liikkeelle jo 5 gigasta. Tämän vuoksi on aivan käsittämätöntä että nyt konsoli gimpattiin muistin määrässä kitsastelun vuoksi, kun olisi ollut mahdollisuus yhtenäiseen designiin konsoliperheen eri versioiden välillä, jolloin skaalaus alaspäin olisi tapahtunut pääasiassa GPU:n kautta.
Onhan tuossa RAM muistissakin vaikka kuinka eroja myös PC puolella Yakuza Kiwami 2 System Requirements | Can I Run Yakuza Kiwami 2 PC requirements Tuossa vaikka esimerkiksi Yakuza Kiwami 2 joka high/1080p/60fps pyörivänä vaatii 16gb ram muistia + 8gb näytöohjain muistia kun taas low/720p/30fps pyörivänä 4gb + 2gb näytönohjain muistia.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tuossa RAM muistissakin vaikka kuinka eroja myös PC puolella Yakuza Kiwami 2 System Requirements | Can I Run Yakuza Kiwami 2 PC requirements Tuossa vaikka esimerkiksi Yakuza Kiwami 2 joka 1080p/60fps pyörivänä vaatii 16gb ram muistia kun taas 720p/30fps pyörivänä 4gb.

Niin? Tuossahan itse pelidata on ängetty alle 4 gigaan keskusmuistia ja loppu muistintarve tulee sitten resoluution ja graafisen herkun kasvattamisesta, jonka handlaa sitten näytönohjaimen erillinen muisti.

Löytyipähän tuohon Warrenin aivopieruun osuva tweetti samaisesta ketjusta:



Tietty jos porukka on ihan fine nykyisen äärimmäisen staattisen ympäristön kanssa multiplattareissa, niin mikäs siinä. Itse näen tässä MS:n turhaan missaaman mahdollisuuden lyhytnäköisyydellään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 702
Viestejä
4 513 349
Jäsenet
74 455
Uusin jäsen
kobbemies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom