Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Henkilökohtaisesti ei mitään hoppua kun Halo 4:kin vielä kesken :) Halo 5, ODST ja Reach pelaamatta. Halo Warsit myös.
 
Halo Infinite esillä heinäkuun Inside Xbox -lähetyksessä

Halo Infinite esillä heinäkuun Inside Xbox -lähetyksessä

Jokohan me nähdään pelikuvaa vai katsellaanko vanhaan tyyliin trailereita.

Sais olla jo betaa tarjolla kiireen vilkkaa, jos kerran konsolin julkkariin aiotaan tähdätä. Edeltäjä kun oli jo beta-vaiheessa vuotta ennen julkaisua ja kärsi silti lukemattomista ongelmista. En pitäisi lainkaan mahdottomana että pelin julkaisua lykätään kevääseen, eiköhän pelisarjan maine ole kärsinyt aivan riittävästi keskeneräisistä julkaisuista.
 
Sais olla jo betaa tarjolla kiireen vilkkaa, jos kerran konsolin julkkariin aiotaan tähdätä. Edeltäjä kun oli jo beta-vaiheessa vuotta ennen julkaisua ja kärsi silti lukemattomista ongelmista. En pitäisi lainkaan mahdottomana että pelin julkaisua lykätään kevääseen, eiköhän pelisarjan maine ole kärsinyt aivan riittävästi keskeneräisistä julkaisuista.

Omasta mielestä ei ole mikään kiire.


Tuota listaa kun katsoo niin ei omasta mielestä ole kyllä maine kärsinyt?
 
Omasta mielestä ei ole mikään kiire.


Tuota listaa kun katsoo niin ei omasta mielestä ole kyllä maine kärsinyt?

Mää kattomassa steamin arvosteluita pelisarjan mainetta arvioidessa. :facepalm: Huvikseni vilkaisin twitchiä MCC Halo 2 releasen yhteydessä, päästiinkö edes 2k katsojaa määrään vrt. MCC julkaisu, jossa pyörittiin lähemmäksi sadassa tuhannessa.

Ihan huvikseenkin vissiin Bonnie Ross kävi pyytämässä anteeksi MCC:n luvattoman surkeaa launchia vuonna 2014:

"On November 24, 2014, Bonnie Ross, head of 343 Industries, issued a public apology noting issues "that have resulted in a frustrating experience, including long matchmaking times and low session success rates"


Näemmä osalle PC-porukasta riittää että peli julkaistaan alustalle huolimatta lainkaan siitä kunnosta missä sinne saapuu. Framerate ongelma unlimited frameratella saatiin sentään korjattua kuukausien odottelujen jälkeen, sen sijaan Halo Reachin audio-ongelmat ovat edelleen korjaamatta koskien myös Xbox-versiota.

Eikös betaa yleensä ole tarjolla kuukaus pari ennen julkaisua markkinointimielessä vai onko tämän suhteen luvattu jotain suurempaa?

Lähinnä peilaan tuota betaa aiempaan osaan, pari kuukautta on kovin lyhyt aika tehdä mitään radikaalimpia muutoksia itse peliin. Huhut kun kertoo että pelisarja buutattiin vuonna 2018 niin varmasti kattavalle playtestingille olisi tarve. Myös Halo MCC uudelleenjulkaisu käsitti useamman beta-vaiheen, jolloin se oli konsoliversion osalta huomattavasti paremmassa jamassa kuin alkuperäinen versio.
 
Viimeksi muokattu:
Mää kattomassa steamin arvosteluita pelisarjan mainetta arvioidessa. :facepalm: Huvikseni vilkaisin twitchiä MCC Halo 2 releasen yhteydessä, päästiinkö edes 2k katsojaa määrään vrt. MCC julkaisu, jossa pyörittiin lähemmäksi sadassa tuhannessa.

Ihan huvikseenkin vissiin Bonnie Ross kävi pyytämässä anteeksi MCC:n luvattoman surkeaa launchia vuonna 2014:

"On November 24, 2014, Bonnie Ross, head of 343 Industries, issued a public apology noting issues "that have resulted in a frustrating experience, including long matchmaking times and low session success rates"


Näemmä osalle PC-porukasta riittää että peli julkaistaan alustalle huolimatta lainkaan siitä kunnosta missä sinne saapuu. Framerate ongelma unlimited frameratella saatiin sentään korjattua kuukausien odottelujen jälkeen, sen sijaan Halo Reachin audio-ongelmat ovat edelleen korjaamatta koskien myös Xbox-versiota.



Lähinnä peilaan tuota betaa aiempaan osaan, pari kuukautta on kovin lyhyt aika tehdä mitään radikaalimpia muutoksia itse peliin. Huhut kun kertoo että pelisarja buutattiin vuonna 2018 niin varmasti kattavalle playtestingille olisi tarve. Myös Halo MCC uudelleenjulkaisu käsitti useamman beta-vaiheen, jolloin se oli konsoliversion osalta huomattavasti paremmassa jamassa kuin alkuperäinen versio.

En kiellä etteikö noilla ole ongelmia ollu, en vain tiedä mistä repäiset tuon maineen menetyksen. Iso osa kummiski on ollut tyytyväisiä esim steamissä ja moni odottaa kovasti uutta haloa.

Sääki pettyneenä täällä huudat jo betaa pihalle.
 
Lähinnä peilaan tuota betaa aiempaan osaan, pari kuukautta on kovin lyhyt aika tehdä mitään radikaalimpia muutoksia itse peliin.
OK, itse peilaan lähinnä siihen miten alalla yleensä toimitaan. Esim. COD:MW beta oli n. 1,5kk ja COD Blackout beta n. 1kk ennen julkaisua. Battlefield 1 ja Battlefield V betat n. 2kk ennen julkaisua.

Melko liioiteltua alkaa huolestua ~5kk ennen varsinaista julkaisua...
 
Häjy beettaa pelailla kun konsoli vielä puuttuu :) eikö pian jo vanhat konsolit voi laittaa myyntiin
 
OK, itse peilaan lähinnä siihen miten alalla yleensä toimitaan. Esim. COD:MW beta oli n. 1,5kk ja COD Blackout beta n. 1kk ennen julkaisua. Battlefield 1 ja Battlefield V betat n. 2kk ennen julkaisua.

Melko liioiteltua alkaa huolestua ~5kk ennen varsinaista julkaisua...
Huolestumiseen on aihetta Microsoftillakin kun mitään ei pelistä ole kuultu pitkiin aikoihin ja yhtään oikeaa pelivideota ei olla nähty.
Häjy beettaa pelailla kun konsoli vielä puuttuu :) eikö pian jo vanhat konsolit voi laittaa myyntiin
Voihan sitä beetailla vanhoilla konsoleilla ja pc:llä kun multiplattarista kyse. Xbox One S kun asettaa pelille minimirajat jolla on pyörittävä ja oletettavasti 60fps.
 
Uusi Halo julkaistaan Microsoftin alustoille joita on PC ja xboxit, tyhmäähän se olisi pelkästään konsolille julkaista.
 
Huolestumiseen on aihetta Microsoftillakin kun mitään ei pelistä ole kuultu pitkiin aikoihin ja yhtään oikeaa pelivideota ei olla nähty.
Noista aiemmin mainituista COD ja BF peleistä julkaistiin tyyliin toukokuussa ensimmäinen teaser traileri ja pelien julkaisu syksyllä. Siinä välissä sitten drip feedillä lisää pelivideota ja sitten betaa.

Eroaako tämä Halon tilanne muuten isosti PS5 julkaisupeleistä? Onko niistä jo nähty gameplay videot ja betatkin tuloillaan vai miten?
 
En kiellä etteikö noilla ole ongelmia ollu, en vain tiedä mistä repäiset tuon maineen menetyksen. Iso osa kummiski on ollut tyytyväisiä esim steamissä ja moni odottaa kovasti uutta haloa.

Sääki pettyneenä täällä huudat jo betaa pihalle.

Jos nyt yhtään ulkomaalaisia foorumeita lukee niin onhan tuo pelisarjan alamäki ollut jo selviö Halo 4:sta alkaen. Samalla myös HCS:n turnaukset vetävät viimeisiään, vaikka jo 2015 prizepoolissa oli miljoonaluokan rahat. Jos tämä ei kerro mielestäsi sarjan alamäestä niin kilpa- kuin casuaalimielessä, niin mikäs minä olen sinua kuplasta herättämään.

Totta helvetissä huudan, jottei taas käy niin että keskeneräistä kuraa tarjotaan kuluttajille ja samalla ihmetellään miksi pelisarjan suosio rämpii pohjamudissa. :facepalm:

Noista aiemmin mainituista COD ja BF peleistä julkaistiin tyyliin toukokuussa ensimmäinen teaser traileri ja pelien julkaisu syksyllä. Siinä välissä sitten drip feedillä lisää pelivideota ja sitten betaa.

Eroaako tämä Halon tilanne muuten isosti PS5 julkaisupeleistä? Onko niistä jo nähty gameplay videot ja betatkin tuloillaan vai miten?

Vertaat nyt Haloa CoD tai BF:ään? Viimeksi mainituissa samaa peliähän siinä myydään yhä uudestaan vuosipäivityksenä eteenpäin, CoD:n saatiin ensimmäinen enginepäivitys vasta Modern Warfareen. Halossa meni engine ja konsepti uusiksi 2018 ja laajuutta nyt oletettavasti on enemmän kuin 7 tunnin putkijuoksu-CoD:ssa myös singleplayerin osalta. Joten ihan suoraan en alkaisi vertaamaan näitä kahta keskenään kehityksen osalta.

Miten PS5 julkaisupelit liittyisivät millään tapaa ketjun aiheeseen?
 
Viimeksi muokattu:
Vertaat nyt Haloa CoD tai BF:ään? Viimeksi mainituissa samaa peliähän siinä myydään yhä uudestaan vuosipäivityksenä eteenpäin, CoD:n saatiin ensimmäinen enginepäivitys vasta Modern Warfareen. Halossa meni engine ja konsepti uusiksi 2018 ja laajuutta nyt oletettavasti on enemmän kuin 7 tunnin putkijuoksu-CoD:ssa myös singleplayerin osalta. Joten ihan suoraan en alkaisi vertaamaan näitä kahta keskenään kehityksen osalta.
Pelinkehityksen osalta voi olla eroja, mutta ei tämä välttämättä näy ulospäin siinä millaisella syklillä peliä aletaan mainostamaan ja tuomaan avoimeen betaan.

En esim. ymmärrä miksi pelienginen uudistaminen johtaisi aikaisempaan markkinointiin ja avoimeen betaan. Sitä engineä hiotaan ihan suljetussa testauksessa.

Miten PS5 julkaisupelit liittyisivät millään tapaa ketjun aiheeseen?
Yritän tässä hahmottaa onko Halon tapaus oikeasti poikkeava konsolimaailmassa, kun en konsoleita omista enkä juuri niiden pelimarkkinointien ja -julkaisujen aikajanoista siksi ole vahvasti perillä.

Eli onko tämä Halon tapaus oikeasti konsolipeliksi poikkeuksellinen, kun siitä ei vielä ole juuri videomatskua tai että betan julkaisupäivämäärä ei ole tiedossa vaikka julkaisuun ~5kk?
 
Jos nyt yhtään ulkomaalaisia foorumeita lukee niin onhan tuo pelisarjan alamäki ollut jo selviö Halo 4:sta alkaen. Samalla myös HCS:n turnaukset vetävät viimeisiään, vaikka jo 2015 prizepoolissa oli miljoonaluokan rahat. Jos tämä ei kerro mielestäsi sarjan alamäestä niin kilpa- kuin casuaalimielessä, niin mikäs minä olen sinua kuplasta herättämään.

Totta helvetissä huudan, jottei taas käy niin että keskeneräistä kuraa tarjotaan kuluttajille ja samalla ihmetellään miksi pelisarjan suosio rämpii pohjamudissa. :facepalm:



Vertaat nyt Haloa CoD tai BF:ään? Viimeksi mainituissa samaa peliähän siinä myydään yhä uudestaan vuosipäivityksenä eteenpäin, CoD:n saatiin ensimmäinen enginepäivitys vasta Modern Warfareen. Halossa meni engine ja konsepti uusiksi 2018 ja laajuutta nyt oletettavasti on enemmän kuin 7 tunnin putkijuoksu-CoD:ssa myös singleplayerin osalta. Joten ihan suoraan en alkaisi vertaamaan näitä kahta keskenään kehityksen osalta.

Miten PS5 julkaisupelit liittyisivät millään tapaa ketjun aiheeseen?

Mielipide tuokin. En vain ymmärrä mite ehkä xboxin odotetuin peli on maineensa menettänyt ja rämpii pohjamudassa.

Annetaan niiden nyt tehdä rauhassa peli valmiiksi, myöhästyy joss myöhästyy ei sille mitään voi.
 
Jos nyt yhtään ulkomaalaisia foorumeita lukee niin onhan tuo pelisarjan alamäki ollut jo selviö Halo 4:sta alkaen. Samalla myös HCS:n turnaukset vetävät viimeisiään, vaikka jo 2015 prizepoolissa oli miljoonaluokan rahat. Jos tämä ei kerro mielestäsi sarjan alamäestä niin kilpa- kuin casuaalimielessä, niin mikäs minä olen sinua kuplasta herättämään.

Totta helvetissä huudan, jottei taas käy niin että keskeneräistä kuraa tarjotaan kuluttajille ja samalla ihmetellään miksi pelisarjan suosio rämpii pohjamudissa. :facepalm:



Vertaat nyt Haloa CoD tai BF:ään? Viimeksi mainituissa samaa peliähän siinä myydään yhä uudestaan vuosipäivityksenä eteenpäin, CoD:n saatiin ensimmäinen enginepäivitys vasta Modern Warfareen. Halossa meni engine ja konsepti uusiksi 2018 ja laajuutta nyt oletettavasti on enemmän kuin 7 tunnin putkijuoksu-CoD:ssa myös singleplayerin osalta. Joten ihan suoraan en alkaisi vertaamaan näitä kahta keskenään kehityksen osalta.

Miten PS5 julkaisupelit liittyisivät millään tapaa ketjun aiheeseen?
Pelataanko konsolipelejä tosissaan jossain kilpailullisesti? Enpä ole varsinkaan Haloa koskaan mieltänyt mitenkään kilpailullisesti pelattavana. Harvempaa nykypeliä tosin muutenkaan kun pelkkää matchmakingia kaikkialla.
 
Hyvin nuo Halo 5 ja MCC pärjää Xboxin pelatuimpien listoilla. Infinitellä on kaikki mahdollisuudet räjäyttää pankki. Mutta sitten, niin oli Gears 5:lläkin vaan vituiks män. Saa nähdä.
 
Eli onko tämä Halon tapaus oikeasti konsolipeliksi poikkeuksellinen, kun siitä ei vielä ole juuri videomatskua tai että betan julkaisupäivämäärä ei ole tiedossa vaikka julkaisuun ~5kk?
Poikkeuksellinen se on verrattuna edeltäjäänsä. Halo 5:sta taisi tulla ensimmäinen Arena multiplayer beta ulos lähes vuosi ennen pelin julkaisua. Parissa kuukaudessa ei ihmeitä softakehityksessä tehdä. Mitään uusia featureita ei pysty kehittämään sillä niitä ei ehditä testata, joten vaihtoehdoksi jää betan aikaistaminen tai pelkät bugikorjaukset jos aikaa jää pari kuukautta.
 
Poikkeuksellinen se on verrattuna edeltäjäänsä. Halo 5:sta taisi tulla ensimmäinen Arena multiplayer beta ulos lähes vuosi ennen pelin julkaisua.
Eli pelkästään edeltäjäänsä verrattuna outolintu, mutta ihan normaali pelimaailmassa noin yleensä?

Parissa kuukaudessa ei ihmeitä softakehityksessä tehdä. Mitään uusia featureita ei pysty kehittämään sillä niitä ei ehditä testata, joten vaihtoehdoksi jää betan aikaistaminen tai pelkät bugikorjaukset jos aikaa jää pari kuukautta.
Ehkä tarkoitus ei olekaan tehdä ihmeitä sillä betatestauksella vaan vähän viilata asebalansseja ym. pientä palautteen perusteella ennen julkaisua.

Vähän erikoista mielestäni pitää rimaa selvästi korkeammalla Halolle kuin muille AAA peleille... :hmm:
 
Hyvin nuo Halo 5 ja MCC pärjää Xboxin pelatuimpien listoilla. Infinitellä on kaikki mahdollisuudet räjäyttää pankki. Mutta sitten, niin oli Gears 5:lläkin vaan vituiks män. Saa nähdä.


Enpä nyt niin sanoisi, etenkin kun vertaa vuoden 2007 Halo 3:n suosioon, jolloin pelisarja oli kovimmassa iskussa. Tietty jos sija 32 viime vuodelta on viimeisimmälle pelin iteraatiolle hyväksyttävä suoritus mielestäsi, niin mikäs siinä. MCC sentään sijalla 20, eli jotain toivoa vielä löytyy.

Nykyisellään kilpailu pelipuolella on vaan niin helkkarin kovaa, että pelin pitää olla iskussa heti alusta alkaen eikä vasta vuosien päästä kuten MCC:n kanssa kävi.

Pelataanko konsolipelejä tosissaan jossain kilpailullisesti? Enpä ole varsinkaan Haloa koskaan mieltänyt mitenkään kilpailullisesti pelattavana. Harvempaa nykypeliä tosin muutenkaan kun pelkkää matchmakingia kaikkialla.

Onhan konsoleilla pelattu kilpailullisesti jo yli vuosikymmenen verran FPS-puolella ja mätkintäpelien osalta varmasti vieläkin pidempään.

Poikkeuksellinen se on verrattuna edeltäjäänsä. Halo 5:sta taisi tulla ensimmäinen Arena multiplayer beta ulos lähes vuosi ennen pelin julkaisua. Parissa kuukaudessa ei ihmeitä softakehityksessä tehdä. Mitään uusia featureita ei pysty kehittämään sillä niitä ei ehditä testata, joten vaihtoehdoksi jää betan aikaistaminen tai pelkät bugikorjaukset jos aikaa jää pari kuukautta.

Jees, tätähän tässä ajoin takaa. Halo 5 oli alkujaan hyvin paljon CoD:sta vaikutteita ammentanut, mutta betan jälkeen suuntaa muutettiin onneksi selvästi enemmän taas perinteisen Halon suuntaan.
 
Tämä!!! Eiköhän sitä Forzan takia taas osteta uusin Xbox - toivottavasti laatu säilyy. :thumbsup:
Tai siis toivottavasti palaa vanhalle tasolle. Forza 7 ja Horizon 4 oli itselle pettymyksiä. Forza 5 ja 6 ja Horizon 2 ja 3 oli todella hyviä.
 
Tai siis toivottavasti palaa vanhalle tasolle. Forza 7 ja Horizon 4 oli itselle pettymyksiä. Forza 5 ja 6 ja Horizon 2 ja 3 oli todella hyviä.

Meikäläisellä Horizon 4 peliaika 3 pv 14 h eli voin sanoa tykänneeni. :happy:

Sen sijaan Forza 7:sta on kieltämättä petrattavaa ja kutosta tuli aikoinaan pelattua moninkertainen määrä.
 
Meikäläisellä Horizon 4 peliaika 3 pv 14 h eli voin sanoa tykänneeni. :happy:

Sen sijaan Forza 7:sta on kieltämättä petrattavaa ja kutosta tuli aikoinaan pelattua moninkertainen määrä.
Eniten tuossa Horizonissa nyppii että pelissä ei ole mitään päämäärää (peliä ei voi "pelata läpi") ja vuodenaikojen vaihtuminen tosielämän ajankulun mukaan on vähän tyhmää kun jos haluisi ajella lumella niin pelissä onkin kesä ja päinvastoin. Tykkäsin myös enemmän 2 ja 3 tyylistä että kisan setupissa on oletuksena blueprint jollain määrätyllä autotyypillä kun taas tässä nelosessa aina tarjoaa sitä mikä auto sattuu olemaan alla.
 
Tämä!!! Eiköhän sitä Forzan takia taas osteta uusin Xbox - toivottavasti laatu säilyy. :thumbsup:
Game Pass-tilaajana lataan nuo MS:n 1st party-pelit heti julkaisupäivänä ja kokeilen miellyttääkö. Jos ei miellytä niin sitten poistoon. Rahanhukka 0€ ja mahdollisuus kokeilla sellaisiakin pelejä mitä ei normaalisti tulisi hankittua juuri koskaan. :tup:
 
Eniten tuossa Horizonissa nyppii että pelissä ei ole mitään päämäärää (peliä ei voi "pelata läpi") ja vuodenaikojen vaihtuminen tosielämän ajankulun mukaan on vähän tyhmää kun jos haluisi ajella lumella niin pelissä onkin kesä ja päinvastoin. Tykkäsin myös enemmän 2 ja 3 tyylistä että kisan setupissa on oletuksena blueprint jollain määrätyllä autotyypillä kun taas tässä nelosessa aina tarjoaa sitä mikä auto sattuu olemaan alla.
Totta. Nelonen on vain karttapäivitys kolmoseen.
 
Totta. Nelonen on vain karttapäivitys kolmoseen.
Lopeta tuo tyhjänpäiväinen trollaaminen, kun et ole pelejä selvästikään edes pelannut.

Muutokset FH3 vs FH4:

-Vaihtuvat vuodenajat, joka vaikuttaa suoraan ajettavuuteen. Yksittäinen suurin muutos
-Äänimaailma uusittu mukailemaan vaihtuvia vuodenaikoja
-Suurempi kartta
-Merkittävästi suuremmat korkeuserot
-Voit ostaa taloja
-Voit pelata eri ammatteja, esim. taksikuski ja stunt-ajaja
-Pelimaailman fysiikkamallinnusta parannettu, esim. monet esteet rikkoontuvat niihin törmätessä, kun aiemmin ne olivat tuhoutumattomia
-Rewind toimii nyt myös online modessa
-Ajomallinnus parempi FH4:ssä
-Graafista ilmettä parannettu
-Pelimoottoria optimoitu entistä paremmaksi, FH4 on "kevyempi" kuin FH3
Jne jne.

Pelkästään ylistävät peliarvostelut kertovat jo muuta, sillä "pelkästä karttapäivityksestä" yleensä rokotetaan arvosteluissa aina enemmän tai vähemmän: Forza Horizon 4

Pienellä googlettamisellakin olisit jo löytänyt nämä samat asiat. Tässä pari linkkiä sinulle luettavaksi:


 
Karttapäivityksen pääsi toteamaan euron passilla. Asiallisen kolmosen omistavalle kaikki on jo nähty.
FH4:n Metacritic score 92p ja Opencritic score 92p kertoo että puhut vähän mutta paskaa. :rofl2:

Nyt kun Haloa ja Forzaa on vähän päästy trollailemaan, niin olisiko jo Gears-sarjan vuoro? Pistähän jotain päräyttävää kehiin. :tup:
 
FH4:n Metacritic score 92p ja Opencritic score 92p kertoo että puhut vähän mutta paskaa. :rofl2:

Nyt kun Haloa ja Forzaa on vähän päästy trollailemaan, niin olisiko jo Gears-sarjan vuoro? Pistähän jotain päräyttävää kehiin. :tup:
Pitäisikö sinun käydä välillä haukkaamassa raitista ilmaa ja antaa muidenkin mielipiteille mahdollisuus? Minä en trollaamista siinä näe, että Forza Horizonit ovat kovin samanlaisia kuten en siinäkään, että Microsoftin ykkösnimikkeestä olisi hyvä jo nähdä pelivideoita kun julkaisu on lähellä.
 
Lopeta tuo tyhjänpäiväinen trollaaminen, kun et ole pelejä selvästikään edes pelannut.

Muutokset FH3 vs FH4:

1. Vaihtuvat vuodenajat, joka vaikuttaa suoraan ajettavuuteen. Yksittäinen suurin muutos
2. Äänimaailma uusittu mukailemaan vaihtuvia vuodenaikoja
3. Suurempi kartta
4. Merkittävästi suuremmat korkeuserot
5. Voit ostaa taloja
6. Voit pelata eri ammatteja, esim. taksikuski ja stunt-ajaja
7. Pelimaailman fysiikkamallinnusta parannettu, esim. monet esteet rikkoontuvat niihin törmätessä, kun aiemmin ne olivat tuhoutumattomia
8. Rewind toimii nyt myös online modessa
9. Ajomallinnus parempi FH4:ssä
10. Graafista ilmettä parannettu
11. Pelimoottoria optimoitu entistä paremmaksi, FH4 on "kevyempi" kuin FH3
Jne jne.
[/URL]


1. Kyllä, tämä on hieno ominaisuus
2. Onko esimerkkejä, en ole huomannut juurikaan
3. Ei merkittävästi, kartan koko ollut pieni ja suunnilleen sama FH1:sta lähtien (vrt esim TDU ja Crew)
4. Eli kartta on erilainen
5. Ne muutamat ostettava talot on vaan staattisia objekteja joiden pihat toimii forzavistan taustoina, en juhlisi tällä ominaisuudella. Kaukana esim TDU:sta
6. Enimmäkseen erilailla naamiotua point-to-point aikaa vastaan ajamista
7. Ehkä, ei mitää mullistavaa
8. Hyvä heille jotka käyttävät
9. Ei merkittävää eroa
10. Pitää paikkaansa
11. Hyvä heille jotka huomaa eron

Sori ot jatkaminen
 
1. Kyllä, tämä on hieno ominaisuus
2. Onko esimerkkejä, en ole huomannut juurikaan
3. Ei merkittävästi, kartan koko ollut pieni ja suunnilleen sama FH1:sta lähtien (vrt esim TDU ja Crew)
4. Eli kartta on erilainen
5. Ne muutamat ostettava talot on vaan staattisia objekteja joiden pihat toimii forzavistan taustoina, en juhlisi tällä ominaisuudella. Kaukana esim TDU:sta
6. Enimmäkseen erilailla naamiotua point-to-point aikaa vastaan ajamista
7. Ehkä, ei mitää mullistavaa
8. Hyvä heille jotka käyttävät
9. Ei merkittävää eroa
10. Pitää paikkaansa
11. Hyvä heille jotka huomaa eron

Sori ot jatkaminen

Olen oikeastaan jokaisesta kommentistasi samaa mieltä, mutta kaikki nuo yhteensä ovat kyllä minusta selvästi enemmän kuin pelkkä karttapäivitys. Ihmiset olisi tyytyväisiä paljon vähempäänkin näin Game Pass -aikana, mutta FH4 on minusta melko kompromissiton tuotos vaikkei täydellinen.
 
Minulle riittäisi graafisesti paranneltu Series X versio, uudella kartalla ja uusilla kisoilla, kunhan ajettavuus on vähintään yhtä hyvä kuin Horizon 4:ssä. :kippis:
 
Jostain syystä itse diggailin FH3 enemmän kuin 4. Hot Wheels -lisuri oli parempi kuin Lego, mutta molemmat toki loistavia. Huippupelejä ja 4 on kyllä enemmän kuin vain karttapäivitys.

Motorsport 7 oli pettymys 6:n jälkeen. Erityisesti tuntui, että drivatarien AI oli ottanut merkittävästi takapakkia. Hyvä peli tuo FM7 toki, mutta seuraavaa pitää parantaa reilusti.
 
Kunpa vihdoin korjaisivat sen FM:n typerän kaukana olevan rattikuvakulman, huvittavaa kun arcademmassa Horizontissa parempi ja "simummussa" paskempi. Joko lähemmäs Horizontin tapaan tai sitten säädettävä eteen/taakse, ei ole oikein muuta vaihtoehtoa enää.
 
Forza Horizon on iskenyt vain osa osalta enempi. Lisäosat jos huomioidaan erikseen niin kolmosen Hot Wheels lisäosa mielestäni paras.
Forza Motorsportissa ainoa mikä mielestäni ei ole ollut sarjan paras osa tullessaan on osa 5.
 

Xbox Wiren mittavassa blogipostauksessa Microsoft on paljastanut tarkemmin, miten taaksepäin yhteensopivuus toimii Xbox Series X -konsolissa. Microsoft on tietoinen, miten tärkeästä ominaisuudesta on kyse ("to preserve and respect our gaming legacies"). Uusi konsoli pyörittää kaikkia Xbox Onen pelejä, yli 500 Xbox 360 -peliä ja valikoimaa alkuperäisen Xboxin pelejä. Ja kaikki tämä paremmin kuin mitä pelit pyörivät alkuperäisellä raudallaan.

Microsoftin mukaan kyseessä on suuri saavutus, koska pelit on aikoinaan optimoitu toimimaan kokonaan erilaisella laitteistolla. Luvassa on siis lyhyempiä latausaikoja, korkeampaa resoluutiota ja sujuvampaa ruudunpäivitystä.

"Backwards compatible games run natively on the Xbox Series X hardware, running with the full power of the CPU, GPU and the SSD. No boost mode, no down clocking, the full power of the Xbox Series X for each and every backward compatible game. This means that all titles run at the peak performance that they were originally designed for, many times even higher performance than the games saw on their original launch platform, resulting in higher and more steady framerates and rendering at their maximum resolution and visual quality. Backwards compatible titles also see significant reductions in in-game load times from the massive leap in performance from our custom NVME SSD which powers the Xbox Velocity Architecture."

Kaikkiin peleihin tulossa myös HDR-tuki. Tämä koskee myös niitä pelejä, jotka julkaistiin ennen kuin HDR oli edes keksitty.

"In partnership with the Xbox Advanced Technology Group, Xbox Series X delivers a new, innovative HDR reconstruction technique which enables the platform to automatically add HDR support to games. As this technique is handled by the platform itself, it allows us to enable HDR with zero impact to the game's performance and we can also apply it to Xbox 360 and original Xbox titles developed almost 20 years ago, well before the existence of HDR."

Xbox Series X:n niin sanottu Quick Resume toimii myös vanhemmissa peleissä. Toisin sanoen peliin ja sieltä pois pääsee tuulennopeasti, vaikka pelaisi Conker: Live & Reloadedia, Alan Wakea tai Lost Odysseyta. Tämä on tehty laitteen itsensä tasolla, eikä siis vaadi mitään toimia pelinkehittäjiltä itseltään. Valikoiduissa peleissä on mahdollista tuplata ruudunpäivitys ("from 30 fps to 60 fps or 60 fps to 120 fps").

Toisin sanoen Xbox Series X haluaa olla valmis niin menneisyyteen kuin tulevaisuuteenkin.
Alkuperäinen:
 


Alkuperäinen:
 
Microsoftin BC-tekee kyllä järkky hyvää jälkeä.

Toki myönnettävä, että aika harvassa nykyään ne pelit joita oikeasti kiinnostaisi pelata edeltäviltä konsolisukupolvilta...
 
Viimeksi muokattu:
Itse odotan jo kuumeisesti GTAIV fps lukemia:



Kuinka paljon paremmaksi voidaan saada Series X:llä tuosta jos katsoo jo One S ja One X eroja.
Tiedän että solid 60fps on kaukaa haettua koska pelin koodi on mitä on mutta silti.
 
Itse odotan jo kuumeisesti GTAIV fps lukemia:



Kuinka paljon paremmaksi voidaan saada Series X:llä tuosta jos katsoo jo One S ja One X eroja.
Tiedän että solid 60fps on kaukaa haettua koska pelin koodi on mitä on mutta silti.

Gta n pelannut 360, one ja one x läpi. Fps nuossa aina häirinnyt. Nyt sai epiciltä pc lle eroa, niin onhan tuo aiva eri peli 144hz näytöllä :) toivon uusille pelille 60fps minimiä konsoleille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 676
Viestejä
4 512 714
Jäsenet
74 451
Uusin jäsen
a sigfrids

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom