Mää kattomassa steamin arvosteluita pelisarjan mainetta arvioidessa.
Huvikseni vilkaisin twitchiä MCC Halo 2 releasen yhteydessä, päästiinkö edes 2k katsojaa määrään vrt. MCC julkaisu, jossa pyörittiin lähemmäksi sadassa tuhannessa.
Ihan huvikseenkin vissiin Bonnie Ross kävi pyytämässä anteeksi MCC:n luvattoman surkeaa launchia vuonna 2014:
"On November 24, 2014, Bonnie Ross, head of 343 Industries, issued a public apology noting issues "that have resulted in a frustrating experience, including long matchmaking times and low session success rates"
en.wikipedia.org
Näemmä osalle PC-porukasta riittää että peli julkaistaan alustalle huolimatta lainkaan siitä kunnosta missä sinne saapuu. Framerate ongelma unlimited frameratella saatiin sentään korjattua kuukausien odottelujen jälkeen, sen sijaan Halo Reachin audio-ongelmat ovat edelleen korjaamatta koskien myös Xbox-versiota.
Lähinnä peilaan tuota betaa aiempaan osaan, pari kuukautta on kovin lyhyt aika tehdä mitään radikaalimpia muutoksia itse peliin. Huhut kun kertoo että pelisarja buutattiin vuonna 2018 niin varmasti kattavalle playtestingille olisi tarve. Myös Halo MCC uudelleenjulkaisu käsitti useamman beta-vaiheen, jolloin se oli konsoliversion osalta huomattavasti paremmassa jamassa kuin alkuperäinen versio.