Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Joskus jonnena noita tapahtumia vielä jaksoi katsoa. Ei peleissä ole juuri mitään kehitystä tapahtunut kohta 15 vuoteen niin ihan sama :) Kyllä sen itseä kiinnostavan pelin nimen sitten jossain näkee kun on julkaisu lähellä tai tullut myyntiin.

Eli aluksi sillä ei ole väliä, että gameplay tapahtumassa ei ole gameplayta ja lopuksi ne oli kuitenkin suunnattu Jonneille, niin ihana sama? Ilmeisesti kuitenkin katsoit tämänkin, vaikkei juuri mitään kehitystä olekaan tapahtunut 15 vuoteen peliskenessä. Pointti oli kuitenkin siinä, että se mitä luvattiin ja se mitä näytettiin oli kaksi eri asiaa.
 
Eli aluksi sillä ei ole väliä, että gameplay tapahtumassa ei ole gameplayta ja lopuksi ne oli kuitenkin suunnattu Jonneille, niin ihana sama? Ilmeisesti kuitenkin katsoit tämänkin, vaikkei juuri mitään kehitystä olekaan tapahtunut 15 vuoteen peliskenessä. Pointti oli kuitenkin siinä, että se mitä luvattiin ja se mitä näytettiin oli kaksi eri asiaa.
En katsonut koska ei kiinnosta. Halo Infinite ja uusi Forza sieltä sitten joskus tulee ja ostelen. En tarvitse siihen mitään videoita. En myöskään sanonut että suunnattu jonneille vaan että itse olen noita jaksanut viimeksi siinä iässä seurata.
 
Itse pitäisin todellisena rimanalituksena jos joku uuden genin vehkeille tulevista peleistä olisi 30fps. Ne ei nyt vaan enää kuulu tälle vuosikymmenelle.
Eurogamer Portugal: Assassin's Creed Valhalla vai correr no mínimo a 30 FPS na Xbox Series X

Ubisoft responded to Portuguese Eurogame and said that Valhalla will run at minimum 30FPS in 4K. We don't know if there will be other modes yet.
:geek::geek::geek:

Ehkä se oli vain hyvä, ettei sitä gameplay kuvaa tullut..
 
Viimeksi muokattu:
Jep 30fps ei enää tälle vuosikymmenelle kuulu. Jää laite varmasti ostamatta jos tuo linja alkaa yleistyä.
 
Jep 30fps ei enää tälle vuosikymmenelle kuulu. Jää laite varmasti ostamatta jos tuo linja alkaa yleistyä.
Multiplattarit voi onneksi pc:llä pelata kunnon tasoilla kuten ennenkin. Toivottavasti bugisoft jää yksin konsolipuolella 30fps kanssa. Tai jos sieltä tulee konsoliversioihin lisäksi 60fps moodi dynaamisilla resoilla niin sekin kelpaa.
 
Eiköhän siellä devit tohon 30fps:ään tähtää ihan niin kuin ennenkin. Massat ei ymmärrä korkeamman fps:n hienoutta mutta peliin saadaan enemmän karkkia kun karsitaan siitä kuinka hyvin pyörii.
 
Mutta onhan se mielenkiintoista nähdä mitä devit osaa tehdä open pelimaailmoille monin verroin tehokkaamman cpu tehon kera.
 
'Tässä vaiheessa luvataan, että pyörii vähintään 30fps'

Kyllä siinä pelihousut menee, kun ei luvata asioita, joista ei ole täyttä varmuutta mitä voidaan pitää?
 
Jännä nähdä, että tuleeko peleihin enemmän jotain performance / quality modeja, että käyttäjät saavat sitten valita vaikka RT:n sijaan sujuvampaa ruudunpyöritystä.
 
Jännä nähdä, että tuleeko peleihin enemmän jotain performance / quality modeja, että käyttäjät saavat sitten valita vaikka RT:n sijaan sujuvampaa ruudunpyöritystä.
Tuota kyllä odotan kanssa. Muuten kyllä nuo paremmat grafiikat kelpaa mutta RT on melkoinen gimmick joten turha siitä ottaa hirveetä iskua fps:ään.
 
Mutta onhan se mielenkiintoista nähdä mitä devit osaa tehdä open pelimaailmoille monin verroin tehokkaamman cpu tehon kera.

Eikös noi uudet cput konsoleissa ole jotain neljä kertaa tehokkaampia? Vaikka arviointi on tietysti vaikeaa kun on niin erillaiset arkkitektuurit. Esim. ps4 pelin tekeminen 60 fps peliksi tarkoittaisi enää kaksinkertaista cpu vääntöä, ei kai sillä teho määrällä nyt niin hirveän erillaista peliä tehtäisi? Mutta toki 30 fps peleillä olisi jo ihan mukavasti se nelinkertainen teho määrä.

Luulisi että kun konsolit tukevat adaptive syncciä niin olisi ihan järkevää laittaa jotain pientä muokkausta esim. resoluution suhteen, jos joku haluaa pelata vaikka 60-80fps peliä.
 
Mutta toki 30 fps peleillä olisi jo ihan mukavasti se nelinkertainen teho määrä.
Itse ajattelisin jos konsolien cput laitettaisin ahtaalle jo 30fps pelimaailmojen kanssa niin pitäishän se jossain näkyä vs nykyiset jaguaarilla tehdyt ja samalla jos tekijällä on targetti tuo 30fps niin paukutettaan grafiikka ja resot niin korkealla kuin mahdollista.

Resolla sitten voidaan säädellä GPU kuormaa, eikä niinkään cpu:ta.

Tämä taitaa olla ainoa tämän genin ainoa AAA open world peli mikä pyöri jaguaareilla 60fps(?)


Aika staattinen pelimaailma* ja eikä npc hahmo määrä juhlita.

*:Viholliset sitten reagoi dynaamisesti tehtävien välillä.
 
Eikös noi uudet cput konsoleissa ole jotain neljä kertaa tehokkaampia? Vaikka arviointi on tietysti vaikeaa kun on niin erillaiset arkkitektuurit. Esim. ps4 pelin tekeminen 60 fps peliksi tarkoittaisi enää kaksinkertaista cpu vääntöä, ei kai sillä teho määrällä nyt niin hirveän erillaista peliä tehtäisi? Mutta toki 30 fps peleillä olisi jo ihan mukavasti se nelinkertainen teho määrä.

Luulisi että kun konsolit tukevat adaptive syncciä niin olisi ihan järkevää laittaa jotain pientä muokkausta esim. resoluution suhteen, jos joku haluaa pelata vaikka 60-80fps peliä.
Puhutaan paremminkin 10x tehoista. Jaguar on ollut riippakivi koko sukupolven koska se oli surkea jo nykyisen sukupolven julkaisussa. CPU tehosta ei ole nyt kiinni tämä 30fps puuhastelu mutta näköjään konsolipelaajille tarjotaan sitä kun on kelvannut ennenkin.
Devaajilta toivoisi nyt järjen käyttöä ja konsolipeleihin optiona sen 60fps reson ja grafiikan kustannuksella. Pelaaja saa sitten itse valita onko grafiikat vai pelattavuus tärkeintä.
 
Ei minua yksinpelissä 30fps haittaa ollenkaan, mutta fps/racing ym. on sitten eri juttu.
 
Puhutaan paremminkin 10x tehoista. Jaguar on ollut riippakivi koko sukupolven koska se oli surkea jo nykyisen sukupolven julkaisussa.


Mutta joo, CPU:sta pitäisi sinänsä piisata hetkeksi. GPU puolella sitten huutanee hoosiannaa, kun pitää olla sitä RT:tä...
 


Mutta joo, CPU:sta pitäisi sinänsä piisata hetkeksi. GPU puolella sitten huutanee hoosiannaa, kun pitää olla sitä RT:tä...

Muistelin lukeneeni jostain korkeammista kertoimista mutta olkoon sitten 4X. Ero on valtava prosessoritehon lisäyksessä ja ei takuulla 60fps jää tuosta kiinni.
 
Muistelin lukeneeni jostain korkeammista kertoimista mutta olkoon sitten 4X. Ero on valtava prosessoritehon lisäyksessä ja ei takuulla 60fps jää tuosta kiinni.
En kyllä tajuu enää nykyään miksi ihmiset tuojottaa corejen määrää ja kellotaajuuksia, kun ne ei välttämättä enää merkitse mitään arkkitehtuurien kehittyessä. Joskus Pena 4 aikoihin viimeksi kellotaajuus on merkinnyt jotain suorituskyvyssä.
 
En kyllä tajuu enää nykyään miksi ihmiset tuojottaa corejen määrää ja kellotaajuuksia, kun ne ei välttämättä enää merkitse mitään arkkitehtuurien kehittyessä. Joskus Pena 4 aikoihin viimeksi kellotaajuus on merkinnyt jotain suorituskyvyssä.
Ei ne nyt niin merkittävästi ole muuttunu että näistä ei voisi enää keskustella
 

:D:D:D Ubisoft menee näemmä siitä mistä aita on matalin, nyt ei pitäisi olla raudasta kiinni että päästään 60 fps myös avoimen maailman peleissä. Mikäli peliin ei tule erillistä performance modea, niin saa jäädä moinen kikkare kauppaan. Koomista että saat PC:llä tuollaisella raudalla helposti yli 60 fps ruudunpäivityksen, mutta konsolilla on sitten tyytyminen puoleen tästä kiitos Ubin perseilyjen.

Eiköhän siellä devit tohon 30fps:ään tähtää ihan niin kuin ennenkin. Massat ei ymmärrä korkeamman fps:n hienoutta mutta peliin saadaan enemmän karkkia kun karsitaan siitä kuinka hyvin pyörii.

Mitä iloa on 4K resosta kun kuva on tuolla frameratella yhtä puuroa vähänkään kameran liikkuessa? Asiaa ei myöskään auta että 30 fps valintaa yritetään paikkailla motion blurrilla, joka pilaa kuvasta loputkin yksityiskohdat. No eipähän tarvitse kiirehtiä konsolin hankinnassa, kun alun tarjonta on tälläistä kuraa teknisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä iloa on 4K resosta kun kuva on tuolla frameratella yhtä puuroa vähänkään kameran liikkuessa? Asiaa ei myöskään auta että 30 fps valintaa yritetään paikkailla motion blurrilla, joka pilaa kuvasta loputkin yksityiskohdat. No eipähän tarvitse kiirehtiä konsolin hankinnassa, kun alun tarjonta on tälläistä kuraa teknisesti.
Tuo on kyllä valitettava totuus. Tässä tullut konsolilla pelattua 30fps pelejä ja voi välillä jopa PC pelaajanakin sanoa että tosi nättiä on kun mikään ei kuvassa liiku... mutta auta armias kun pelihahmollasi seisot paikallaan ja katselet ympärille tai katsot alas kalliolta maisemaa kameran hitaasti liikkuessa ympäri niin mistään ei saa mitään selvää. Ihan niin kuin 480p kuvaa katsoisi. Pelissä kamera kuitenkin liikkuu 99% ajasta niin käytännössä pelaan siis 480p reson peliä. Tuo on kyllä sinällään harmillista kun ainakin itse tykkään katsella maisemia kun pelissä ratsulla kiidän tasakonja myöden tai lennän.

Sinällään nurinkurista kun jos sama peli sen 4k30fps sijaan pyörisi 1080p/120fps niin käytännön resoluutio olisi moninkertainen pelatessa kun kuva liikkuu. Tuohon vielä päälle television sisäinen BFI niin päästäisiin lähelle 1080p still kuvan resoluutiota liikkeessä.
 
Tuo on kyllä valitettava totuus. Tässä tullut konsolilla pelattua 30fps pelejä ja voi välillä jopa PC pelaajanakin sanoa että tosi nättiä on kun mikään ei kuvassa liiku... mutta auta armias kun pelihahmollasi seisot paikallaan ja katselet ympärille tai katsot alas kalliolta maisemaa kameran hitaasti liikkuessa ympäri niin mistään ei saa mitään selvää. Ihan niin kuin 480p kuvaa katsoisi. Pelissä kamera kuitenkin liikkuu 99% ajasta niin käytännössä pelaan siis 480p reson peliä. Tuo on kyllä sinällään harmillista kun ainakin itse tykkään katsella maisemia kun pelissä ratsulla kiidän tasakonja myöden tai lennän.

Sinällään nurinkurista kun jos sama peli sen 4k30fps sijaan pyörisi 1080p/120fps niin käytännön resoluutio olisi moninkertainen pelatessa kun kuva liikkuu. Tuohon vielä päälle television sisäinen BFI niin päästäisiin lähelle 1080p still kuvan resoluutiota liikkeessä.

Juuri näin. Iso massa ei vaan näiden päälle ymmärrä kun omakohtainen kokemus high framerate -pelaamisesta puuttuu tyystin.

Samalla tässä on huomioitava 30 fps:n tuoma lisääntynyt input lag, jolloin kaikki pelin gameplay suunnitellaan tämä vasten, jotta pelaaja ehtii reagoimaan pelissä tapahtuviin ärsykkeisiin. Selvimmin tuon huomaa esim. Gears of Warin suojasta kurkistavista vihuista. Nämähän ovat kurkkaavat tarkoituksella korostetun pitkän aikaa, jotta hitaampikin pikkupetteri ehtii näitä ampua ja jos ei ehdi, niin aim assist jeesaa lisäksi. Toinen peli missä ilmiö on korostetusti havaittavissa on Destiny 2, jossa lisäksi aim assist on aivan omaa luokkaansa... :facepalm:
 
:D:D:D Ubisoft menee näemmä siitä mistä aita on matalin, nyt ei pitäisi olla raudasta kiinni että päästään 60 fps myös avoimen maailman peleissä. Mikäli peliin ei tule erillistä performance modea, niin saa jäädä moinen kikkare kauppaan. Koomista että saat PC:llä tuollaisella raudalla helposti yli 60 fps ruudunpäivityksen, mutta konsolilla on sitten tyytyminen puoleen tästä kiitos Ubin perseilyjen.



Mitä iloa on 4K resosta kun kuva on tuolla frameratella yhtä puuroa vähänkään kameran liikkuessa? Asiaa ei myöskään auta että 30 fps valintaa yritetään paikkailla motion blurrilla, joka pilaa kuvasta loputkin yksityiskohdat. No eipähän tarvitse kiirehtiä konsolin hankinnassa, kun alun tarjonta on tälläistä kuraa teknisesti.
Tämä totta. Pelaillut tässä nyt satoja tunteja PS4 Pro:lla uusinta Codia joka siis rock solid 60fps. Heitin pitkästä aikaa Far Cry vitosen tulille kun teki taas mieli testailla. Ei vaan enää pystynyt pelaamaan kunnolla kun häiritsi niin paljon tuo 30fps suttuisuus liikkeessä. Suorastaan kamalaa. Pelituntumakin pädillä oli ihan hanurista kun tottunut sulavampaan.
 
:D:D:D Ubisoft menee näemmä siitä mistä aita on matalin, nyt ei pitäisi olla raudasta kiinni että päästään 60 fps myös avoimen maailman peleissä. Mikäli peliin ei tule erillistä performance modea, niin saa jäädä moinen kikkare kauppaan. Koomista että saat PC:llä tuollaisella raudalla helposti yli 60 fps ruudunpäivityksen, mutta konsolilla on sitten tyytyminen puoleen tästä kiitos Ubin perseilyjen.
Eipä PC:lläkään ole mitenkään "helposti" yli 60fps (4K resoluutiolla) saatu parin aiemman AC:n kanssa, ellei kuvanlaatuasetuksia väännä kohti minimiä.
Esimerkkejä:
 
Johan nyt, noihan on very high:lla ja jo yksi asetus tappaa FPS:ää yhden konsolin verran ja tavallinen tallaaja ei varmaan edes huomaa pilvissä eroja.

Mutta luulisi jokatapauksessa Valhallan pyörivän uusilla konsoleilla 60fps koska peli pitää optimoida jaguaareilla myös toimivaksi 30fps tai sitten ubi tekee kahta eri versiota pelistä uudelle sukupolvelle ja pc:lle, sitten joku riisuttu versio tulee nykyiselle polvelle.

Tai sitten ubi vain ei jaksa säätää tehoversioiden kanssa, tämähän vaatisi microsoftilta vaatimusta että uusilla konsoleilla pitää tulla 60fps vaihtoehdoksi reson tai asetusten kustanuksella.

Koska pelintekijät lähtevät varmaan karkki hippasille kilpailee pelaajien rahoista niin nähdään entistä enemmän näyttävempiä pelejä ja tämä nähdään sitten tuona 30fps.
 
Johan nyt, noihan on very high:lla ja jo yksi asetus tappaa FPS:ää yhden konsolin verran ja tavallinen tallaaja ei varmaan edes huomaa pilvissä eroja.

Mutta luulisi jokatapauksessa Valhallan pyörivän uusilla konsoleilla 60fps koska peli pitää optimoida jaguaareilla myös toimivaksi 30fps tai sitten ubi tekee kahta eri versiota pelistä uudelle sukupolvelle ja pc:lle, sitten joku riisuttu versio tulee nykyiselle polvelle.

Tai sitten ubi vain ei jaksa säätää tehoversioiden kanssa, tämähän vaatisi microsoftilta vaatimusta että uusilla konsoleilla pitää tulla 60fps vaihtoehdoksi reson tai asetusten kustanuksella.

Koska pelintekijät lähtevät varmaan karkki hippasille kilpailee pelaajien rahoista niin nähdään entistä enemmän näyttävempiä pelejä ja tämä nähdään sitten tuona 30fps.

Olenko väärässä, vai julkaistaanko tuo peli ennen uusia konsoleita? Artikkelissahan ei sanottu, että peli on 30fps, mutta jos tuo tulee ulos ennen kuin seuraava sukupolvi on edes ulkona, niin en ihmettele, jos tuki ei ole aivan täysmittaista?
 
Olenko väärässä, vai julkaistaanko tuo peli ennen uusia konsoleita? Artikkelissahan ei sanottu, että peli on 30fps, mutta jos tuo tulee ulos ennen kuin seuraava sukupolvi on edes ulkona, niin en ihmettele, jos tuki ei ole aivan täysmittaista?
Pelillä ei tietääkseni ole tarkempaa julkaisu päivämäärää kuin loppusyksystä(loka-marraskuuta) veikkaisin.
 
Johan nyt, noihan on very high:lla ja jo yksi asetus tappaa FPS:ää yhden konsolin verran ja tavallinen tallaaja ei varmaan edes huomaa pilvissä eroja.
On tosiaan hankala kaivella testejä, joissa ei olisi jollain very high / ultra asetuksilla ajettu, mutta esim. tuossa viimeisessä linkissä oli testattu myös skaalautuvuutta eri preseteillä i5 8600K + 2080 Ti kombolla, jolloin vasta high -asetuksilla päästiin yli 60fps ja 1% low alta 40fps.
Prosessori tuossa testissä olisi tietysti voinut olla parempi, mutta näytönohjain onkin sitten hieman tulevia konsoleita tehokkaampi, joten edelleen ei se 60fps "helppoa" ole, jos vielä lisänä Valhalla nostaa graafista tasoa edellisiin kahteen osaan nähden.
 
konsoleita tehokkaampi, joten edelleen ei se 60fps "helppoa" ole, jos vielä lisänä Valhalla nostaa graafista tasoa edellisiin kahteen osaan nähden.
Ei 4k:lla ainakaan ole helppoa mutta luulisi että voisivat tarjota sen perfomance moden sitten skaalautuvalla resolla 1400-1800 välillä ja sitten resolution mode natiivi 4k kera 30fps.

itseasiassa en tiedä onko Originsissa tai odysessa mitää eri tiloja XBX:llä kuin korkeampi reso.

Eivät edes tähänkään tarjoneet mitään perfomance modea vaikka varmasti XBX olisi jaksanut 1080p tilassa peliä paremmin pyöritellä kuin 30fps:


Ehkä tähän tarvittaisin pari vihaista twitter viestiä ja tarpeeksi iso älämölö aiheesta niin alkaisi ubikin uskomaan.
 
Eipä PC:lläkään ole mitenkään "helposti" yli 60fps (4K resoluutiolla) saatu parin aiemman AC:n kanssa, ellei kuvanlaatuasetuksia väännä kohti minimiä.
Esimerkkejä:

Haluatko vielä harkita kommenttiasi tarkemmin? Tajuat vissiin että konsoleilla se resoluutio on todellisuudessa aivan jotain muuta kuin 4K suurimman osan ajasta? Otetaan nyt verrokiksi Xbox One X, kun kerran xbox-ketjussa ollaan:

"With Xbox One X, resolution scales in a window broadly between 2944x1656 all the way up to full 4K - 3840x2160."


Melkoista maalitolppameininkiä vaatia puucee-versiolta moporaudalla pyörimistä locked 4K 60 fps, kun taas konsoliversiosta oiotaan niin reson, graafisten efektien ja frameraten (20 fps LOL) osalta. PC:llä toki onnistuu myös kompromisseilla myös se 4K 60 fps, mutta näemmä sweet spot pelille on 1440p omalla kortillani very high -asetuksilla. Ultra-settingseillä ei kukaan täysjärkinen ala framerateaan dippaamaan ellei kone ole luokkaa täysin overkill.

 
Haluatko vielä harkita kommenttiasi tarkemmin? Tajuat vissiin että konsoleilla se resoluutio on todellisuudessa aivan jotain muuta kuin 4K suurimman osan ajasta? Otetaan nyt verrokiksi Xbox One X, kun kerran xbox-ketjussa ollaan:

"With Xbox One X, resolution scales in a window broadly between 2944x1656 all the way up to full 4K - 3840x2160."


Melkoista maalitolppameininkiä vaatia puucee-versiolta moporaudalla pyörimistä locked 4K 60 fps, kun taas konsoliversiosta oiotaan niin reson, graafisten efektien ja frameraten (20 fps LOL) osalta. PC:llä toki onnistuu myös kompromisseilla myös se 4K 60 fps, mutta näemmä sweet spot pelille on 1440p omalla kortillani very high -asetuksilla. Ultra-settingseillä ei kukaan täysjärkinen ala framerateaan dippaamaan ellei kone ole luokkaa täysin overkill.

Jos kerta One X:kin selkeästi targetoi 4K resoluutiota, mutta jotta pysyttäisiin edes 30fp joudutaan käyttämään mm. dynaamista resoluutiota, niin voidaan olettaa että Series X yrittää natiiviin 4K resoluutioon, koska nyt (huhutaan?) Valhallan olevan 30fps.
Tällöin lainaukseni kiinnekohdan "saat PC:llä tuollaisella raudalla helposti yli 60 fps" voidaan olettaa myöskin tähtäävän samaan 4K resoluutioon, joka siis ei ole millään lailla helppoa.

Asia erikseen, jos nyt kerta puhutaan mahdollisista konsolien performance modeista (esim. 2560x1440@medium/low) jotta saataisiin 60fps, sillä harvalla firmalla on tosiaan intressejä moisia tiloja lisätä konsoliversioihin, vaan mennään resoluutio edellä.
 
Jos kerta One X:kin selkeästi targetoi 4K resoluutiota, mutta jotta pysyttäisiin edes 30fp joudutaan käyttämään mm. dynaamista resoluutiota, niin voidaan olettaa että Series X yrittää natiiviin 4K resoluutioon, koska nyt (huhutaan?) Valhallan olevan 30fps.
Tällöin lainaukseni kiinnekohdan "saat PC:llä tuollaisella raudalla helposti yli 60 fps" voidaan olettaa myöskin tähtäävän samaan 4K resoluutioon, joka siis ei ole millään lailla helppoa.

Asia erikseen, jos nyt kerta puhutaan mahdollisista konsolien performance modeista (esim. 2560x1440@medium/low) jotta saataisiin 60fps, sillä harvalla firmalla on tosiaan intressejä moisia tiloja lisätä konsoliversioihin, vaan mennään resoluutio edellä.

Niin päästään yli 60 fps kun lopetetaan sen 4K reson haikailu, kun en missään vaiheessa ole puhunutkaan 4K 60 fps tavoitteesta ko. pelin osalta, koska visuaalinen hyppäys 1440p -> 4K ei ole riittävän suuri moisen lisätehon tarpeen perustelemaan. Siksipä totesin että 60 fps on helposti saavutettavissa PC:llä kun lopetetaan se sokea 4K reson palvonta, etenkin kun se pilataan 30 framen ruudunpäivityksellä.

En näkisi mitenkään mahdottomana, että pelistä löytyisi lopulta performance mode, kun työkalut tähän on jo pelienginessä (Adaptive Quality, dynamic resolution jne). Enemminkin kyse on siitä saako pelitiimi resurssit näiden implementointiin.
 
Viimeksi muokattu:

VPD on saattanut spoilata XSX:n julkaisupäivän: "Ennakkotilaustuote, julkaisu 23.10.2020"
Microsoft taas on kertonut aiemmin että peli julkaistaisiin samanaikaisesti PC:lle, XSX:lle ja XB1:lle ja olisi XSX:n julkaisupelejä.
 

VPD on saattanut spoilata XSX:n julkaisupäivän: "Ennakkotilaustuote, julkaisu 23.10.2020"
Microsoft taas on kertonut aiemmin että peli julkaistaisiin samanaikaisesti PC:lle, XSX:lle ja XB1:lle ja olisi XSX:n julkaisupelejä.
Eikös nämä kaupat heitä monesti aina jonkin placeholderin julkaisupäiville? Puolenkuun peleissä julkkaripäiväksi sanotaan tuolle 24.11.
 
Jaa-a, en ole käytäntöjä seurannut, siksi sanoinkin "saattanut spoilata " eikä "spoilasi"
Jep. Käsittääkseni osa kaupoista lykkää vain jonkin päivän placeholderiksi, jonka muuttaa sitten, kun julkaisijalta tulee tieto tarkasta julkaisupäivästä. Mutta eiköhän Series X tulla julkaisemaan lokakuun lopun ja marraskuun lopun välillä joka tapauksessa.
 

VPD on saattanut spoilata XSX:n julkaisupäivän: "Ennakkotilaustuote, julkaisu 23.10.2020"
Microsoft taas on kertonut aiemmin että peli julkaistaisiin samanaikaisesti PC:lle, XSX:lle ja XB1:lle ja olisi XSX:n julkaisupelejä.

En kyllä usko. Aiemmin XSX optimistisin "tarkka" julkaisupäivämäärä oli USA:n kiitospäivä (marraskuun lopussa), jota ehdittiin mainosteaa joissain maissa, mutta se peruttiin virheellisenä. Nykyään se on virallisesti "Holiday 2020", joka yksiselitteisesti viittaa joulun seutuun. Viivästyminen siitä on aina mahdollista, mutta aikaistuminen tuskin.

Täysin mahdollista että joko tuo on placeholder-päivämäärä tai sitten vain julkaisevat nuo muut versiot ennen XSX-konsolin julkaisua. XSX ja Xbone -versiot on kuitenkin yksi ja sama myytävä tuote, joten edes tuo mainitsemasi lausunto ei olisi teknisesti ottaen virheellinen.
 
Huomautus - jätä tällaiset kehari-provot kirjoittamatta
Kuinkas muutenkaan kuin 30fps :facepalm:

30fps on täysin riittävä kaikessa paitsi fps peleissä. Jos on eri mieltä niin varmaan voi siirtyä muihin harrastuksiin jos pelaaminen on niin hankalaa.

e: tietysti oli virhe edes kurkata tähän ketkuun kun kaikenmaailman keharit vääntää turhista asioista. PS5 ketju pysyykin lukemattomana sinne saakka että siellä keskustellaan kokemuksista yms. :sdarra:
 
En kyllä usko. Aiemmin XSX optimistisin "tarkka" julkaisupäivämäärä oli USA:n kiitospäivä (marraskuun lopussa), jota ehdittiin mainosteaa joissain maissa, mutta se peruttiin virheellisenä. Nykyään se on virallisesti "Holiday 2020", joka yksiselitteisesti viittaa joulun seutuun. Viivästyminen siitä on aina mahdollista, mutta aikaistuminen tuskin.

Täysin mahdollista että joko tuo on placeholder-päivämäärä tai sitten vain julkaisevat nuo muut versiot ennen XSX-konsolin julkaisua. XSX ja Xbone -versiot on kuitenkin yksi ja sama myytävä tuote, joten edes tuo mainitsemasi lausunto ei olisi teknisesti ottaen virheellinen.
Juu en minä näistä tosiaan tiedä, kunhan pisti silmään kun näin tuon. Holiday 2020 itseasiassa alkaa nimenomaan kiitospäivästä.
 

Madden NFL 21 -lehdistötiedotteen mukaan oma edellisen sukupolven peli pitää päivittää Xbox Series X:lle 31. maaliskuuta 2021 mennessä, ja itse peli pitää olla ostettuna 31. joulukuuta 2020 mennessä.

"To receive the offer, players must purchase Madden NFL 21 on Xbox One by December 31, 2020 and upgrade to Xbox Series X by March 31, 2021."

On odotettavissa, että EA sisällyttää samanlaisen aikarajallisen tempauksen muihinkin peleihinsä tulevaisuudessa
Minä olin siinä käsityksessä että vaikka nytten ostat one version pelistä ja vuosien päästä xsx konsolin niin konsoli hakee automaattisesti one versiolle päivitykset netistä.
 
En kyllä usko. Aiemmin XSX optimistisin "tarkka" julkaisupäivämäärä oli USA:n kiitospäivä (marraskuun lopussa), jota ehdittiin mainosteaa joissain maissa, mutta se peruttiin virheellisenä. Nykyään se on virallisesti "Holiday 2020", joka yksiselitteisesti viittaa joulun seutuun. Viivästyminen siitä on aina mahdollista, mutta aikaistuminen tuskin.

Täysin mahdollista että joko tuo on placeholder-päivämäärä tai sitten vain julkaisevat nuo muut versiot ennen XSX-konsolin julkaisua. XSX ja Xbone -versiot on kuitenkin yksi ja sama myytävä tuote, joten edes tuo mainitsemasi lausunto ei olisi teknisesti ottaen virheellinen.
Kyllähän tuo joulun seutu on aika venyvä käsite nykyisin.

Xbox One X:n mainostettiin tulevan Holiday 2017 ja julkkaripäiväksi valikoitui 7. marraskuuta eli muutamaa viikkoa ennen kiitospäivää.
 
Kyllähän tuo joulun seutu on aika venyvä käsite nykyisin.

Xbox One X:n mainostettiin tulevan Holiday 2017 ja julkkaripäiväksi valikoitui 7. marraskuuta eli muutamaa viikkoa ennen kiitospäivää.
Virallinen "Holiday season" alkaa tosiaan kiitospäivänä kuten sanoin, mutta tuo on hyvä esimerkki siitä ettei se kiveen hakattu päivä ole kun tässä vaiheessa huudellaan holidayta.
 
Jotkut julkaisujärjestelmät vaatii päivämäärä-kentän täyttämisen, niin sinne sitten stetsonista kammetaan jotain. Toki summittainen julkaisuaika on tiedossa luokkaa "Q3-Q4" mutta jälleenmyyjillä harvemmin on mitään konkreettista tietoa, mitä vuotaa. Suuremmilla tukkureilla saattaa ollakin.
 
Vaihtoehtona 120fps tyhmennetyillä graffoilla olis kyllä poikaa, nykyään kun kaikenmaailman telkutkin tukee sitä.
 
Quote artikkelista:


Tosin kaikki nämä UE5 efektit skaalautuu ja toisaalla artikkelissa taisi olla maininta että samat kikat toimii myös base PS4 tai xboxone. Skaalaus täppää vaan pitää slidettää sinne low asentoon.


Tuossa yllä olevassa viestissä on mielenkiintoinen pointti Lockhartia silmällä pitäen, joten lainasin viestiä tänne. UE:n skaalautuvuus on varmasti ollut yhtenä syynä, miksi suurin osa Microsoftin omista studioista kehittävät sillä pelejä Series X:lle ja S:lle. Toinen syy lienee, että voidaan jakaa teknologiatietämystä talon sisällä, kun niin monet käyttävät samaa pelimoottoria. Kolmanneksi säästyy aikaa tehdä next-gen-pelejä, kun ei tarvitse kehittää sitä omaa pelimoottoria samalla.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT


Hyvältä näyttää jos ei ole kalamiehen puheita.

Tuo twiitti johon Greenberg vastasi on jo lähtökohtaisesti ihan nurinkurinen. Todella huono bisnesidea PAKOTTAA joku tekemään jotakin (tässä tapauksessa vaihtoehtoinen 60fps tila), koska 30fps on pitkään ollut kuitenkin yksi standardeista pelialalla.

Kun alat liiaksi määräillä muita tanssimaan oman pillisi tahtiin, niin ne tanssijat lähtee tanssimaan pian muualle. "Please force developers" on täysin väärä ajattelumalli käytettäväksi tässä yhteydessä. Tietysti voi suositella, että pelit olisi natiivisti 60fps, mutta pakottaminen kuulostaa tarpeettomalta ja ennen kaikkea typerältä. Tämä siis puhtaasti bisnesnäkökulmasta ajateltuna.

Henk. koht ottaisin mielelläni kaikki pelit vähintään 60fps, mutta ymmärrän hyvin miksi lopullinen valinta jätetään kehittäjille.
 
Ajopeleissä ja vaikka bäfän yms tyylisissä toki tärkeintä tuo. Esim ajopeleissä aika käsittämätöntä ettei kaikki firmat ole tajunneet että 30fps ei riitä. Tottakai esim Forza Horizonteissa tms saaneet ihmeen siedettäväksi sen 30fps vaihtoehdonkin.
 
Ajopeleissä ja vaikka bäfän yms tyylisissä toki tärkeintä tuo. Esim ajopeleissä aika käsittämätöntä ettei kaikki firmat ole tajunneet että 30fps ei riitä. Tottakai esim Forza Horizonteissa tms saaneet ihmeen siedettäväksi sen 30fps vaihtoehdonkin.
Ite havainnut tuon 30 fps olevan riittävä, jos se on yhtä vakaa kuin peruskallio Suomessa. Se vaan on yleensä mikä kosahtaa eikä sitä osata tehdä. Harvoja tommosia on esim forza ja destiny. Jos on yhtään epävakaa nii samantein romukoppaan ellei sitten ole jatkuvasti yli 30fps epävakaa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom