Eihän tuo ole tai nytkään olisi muusta kiinni kuin siitä, että mitä komponentit maksaa. Se, että hyvän CPU:n hinta on jo puolet konsolin hinnasta ei tee helpoksi valintoja.
Virrankulutus saa olla noin 200-250W ja budjetti on edelleen se noin $500 eli sen mukaan mennään mitä näihin saadaan mahtumaan kohtuullisella metelillä. Siinä se pääresepti millä Xbox Scarlett edelleen tullaan tekemään.
Ja ei, en ensimmäisenä usko Xbox Scralettinkaan olevan mikään desktop Ryzenin CPU:ulla oleva laitos vaan edelleen mobiliipuolen prossuilla tullaan todennäköisimmin menemään. Ihan jo hinnan ja virrankulutuksen takia.
Ei se 4K resoluutio ole muusta (yleensä 30FPS) peleistä kiinni Xbox One X:llä kuin ihan devaajista ja heidän engineistään. Kuten Xbox Onenkin aikana, niin silloin 1080p:en mentiin suurimmassa osassa tapauksia 30FPS kuten mennään myös Natiivissa 4K resoluutiossa Xbox One X:än kohdalla 1st partyillä. Suurin osa noista Xbox One X:än päivityksistä on vain päivityksiä ollut 3rd partyillä eikä alusta lähtien tehtyjä.
Karkit tullaan kyllä saamaan kattoon Natiivissa 4K:ssa Scralettilla ellei sit jo ihan mennä niin pitkälle, että ajetaan reilusti yli 2160p:en ja supersamplataan se 2160p:ksi, jolloin ne viimeisetkin pienet sahalaidat lähtisi melko tehokkaasti pois.
8K:ta tuskin havitellaan ja eiköhän se 60FPS ala tulemaan pikkuhiljaa sit standardiksi. Toki riippuen siitä, että jos koodi on edelleen yhtä surkeaa kuin nykyäänkin välillä joissain teoksissa (esim PUBG) eli ei multicorelle ole kunnollista tukea, niin ei tulla myöskään näkemään välttämättä mitään tasaista 60FPS:ää.
Ei se rautakaan auta jos devaajilla osaaminen tai lähtökohtaisesti tilanne on vielä 2000 luvun alkupuolella.
Esim. tässä voisi olla jonkin sortin aihio ajatuksena, mutta 8 coren CPU:illa:
AMD's new H-series Ryzen Mobile CPUs are set to take on Intel's Coffee Lake chips
AMD Ryzen™ Mobile Processors with Radeon™ Vega Graphics | AMD