Xbox One & One X keskustelu

HW-myynneissä on huono kate, joskus jopa olematon. Niillä ei ole käytännössä mitään merkitystä, sillä yksi myyty konsoli ei tarkoita vielä mitään, jos kyseisen konsolin ostanut kuluttaja ei hanki pelejä tai palveluita käyttöönsä. Sen sijaan Monthly Active Users kertoo paljon paremman kuvan nykytrendeistä. Sattumoisin mm. eräs Sony otti myös tuoreeltaan käyttöönsä termin Monthly Active Users tulosslaideissaan.

Tulos tehdään softamyynneillä ja palveluilla. MS kertoo kasvua tapahtuneen 39% pelipuolella YoY, joka johtuu pääasiassa softasta ja palveluista. Laske yhteen 1+1.

6aeb751bc180eabf2eb1a601a3620bc5.png


Tällä hetkellä MS:n pelipuoli näyttää olevan hyvässä nosteessa, mistä kertoo mm. E3:lla kerrottu satsaus viiteen uuteen kehitysstudioon. Samoin pääjohtajan sanat MS:n isoista satsauksista mm. juuri pelipuoleen (linkki jonka laitoin edelliseen viestiin). Mikäli pelipuolella menisi erityisen huonosti, niin aikalailla eri ääni olisi kellossa tai ainakaan tuollaisia satsauksia ei siihen tehtäisi.

Valitettavasti et saa tätä tilikausitulosta saati Xboxin nykyistä kehityssuuntaa spinnattua oikein mitenkään negatiiviseksi, vaikka kuinka yrität.

Laitekanta kertoo sen potentiaalisen asiakaskunnan softamyynnille mitä firmalla on mahdollista saavuttaa. MAU ei kerro itsessään paskaakaan ilman kontekstia, aivan turha spinnata tätä. Kun kerran aloit Sonysta puhumaan ketjussa, niin saanen vastata asiaan vaikka ei suoraan ketjuun kuulukaan. Sony ilmoittaa niin tulosinfossaan niin myytyjen konsoleiden määrän, osuuden PS+ palvelun tilaajista ja taisipa olla aikoinaan myös maininta ARPPU:sta (average return per paying user) ja tämän kehityksestä. Kuten näet, niin tälläisellä täydentävällä informaatiolla MAU alkaa merkatakin jotain hyödyllistä liiketoiminnan kehitystä arvioitaessa.

Edelleen, minua ei kiinnosta revenue, vaan mitä jää viivan alle liiketoiminnasta. Voidaanhan sitä myydä tavaraa polkumyynnillä ja helvetillisen mainoskampanjan voimin vaikka millä määrin, mutta ei se paljoa lämmitä kun cost of salesin kasvu syö saadut lisädollarit samantien. Edelleenkään et ole pystynyt näyttämään mitään selkeää indikaattoria, mikä näkyisi isompana summana rahaa firman kassassa liiketoiminnan kulujen jälkeen. Graafisi YoY-vertailuineen herättää lähinnä myötähäpeää, kun lähes vastaaviin lukuihin päästiin jo vuonna 2011, niin mikäs se todellinen vuosittainen kasvuvauhti nyt onkaan prosenteissa nyt onkaan, kun nyt päästiin "huimaan" 10,35 mrd liikevaihtoon suuremmalla divarilla? Nopealla laskutoimituksella puhutaan alle kolmen prosentin vuosittaisesta kasvuvauhdista. Jos kuvittelet tämän olevan riittävää kehitystä osakkeenomistajille, niin olet pahasti erehtynyt. Tässä ainoa pelastus on liiketoiminnan koko verrattuna koko yrityksen toimintaan, muuten olisi kirves heilunut jo aikapäivää sitten. Jos vertaat liikevaihdon kehitystä esimerkiksi mainitsemaasi Sonyn pelipuoleen, niin siellä kehitys on ihan eri dekadilla. Tämän vuoksi en ymmärrä liikevaihdon kehityksen hehkutustasi, kun kehitys on ollut suoraan sanottuna surkeaa.

Jos nyt yhtään ymmärtäisit minkä kokoista liiketoimintaa X-osasto edustaa MS:n kokoiselle firmalle, niin ymmärtäisit noiden panostusten merkityksen. Ei nyt ole mitenkään tavallisesta poikkeavaa että myös heikossa jamassa olevaan liiketoimintaan satsataan toiminnan kehittämiseksi jos toiminnalle nähdään jatkuvuutta. Phil Spencerkin on tunnustanut monipuolisen 1st party kehityksen tarpeellisuuden ja nyt siihen vihdoin ymmärretään panostaa. Harmi vaan että tämän osalta tullaan melkein 10 vuotta perässä kilpailijaa, mutta jostain sitä on aloitettava.

Missä olen spinnannut kehityssuunnan negatiiviseksi? Tuon vain sitä vinkkeliä keskusteluun että tilanne ei ole niin ruusuinen mitä täällä annetaan ymmärtää. Parempaan suuntaanhan xbox on koko ajan menossa ymmärrettävästi, kun lähtötaso genin alussa ei päätä huimannut.

Eihän tuo ole tai nytkään olisi muusta kiinni kuin siitä, että mitä komponentit maksaa. Se, että hyvän CPU:n hinta on jo puolet konsolin hinnasta ei tee helpoksi valintoja.

Virrankulutus saa olla noin 200-250W ja budjetti on edelleen se noin $500 eli sen mukaan mennään mitä näihin saadaan mahtumaan kohtuullisella metelillä. Siinä se pääresepti millä Xbox Scarlett edelleen tullaan tekemään.

Ja ei, en ensimmäisenä usko Xbox Scralettinkaan olevan mikään desktop Ryzenin CPU:ulla oleva laitos vaan edelleen mobiliipuolen prossuilla tullaan todennäköisimmin menemään. Ihan jo hinnan ja virrankulutuksen takia.

Ei se 4K resoluutio ole muusta (yleensä 30FPS) peleistä kiinni Xbox One X:llä kuin ihan devaajista ja heidän engineistään. Kuten Xbox Onenkin aikana, niin silloin 1080p:en mentiin suurimmassa osassa tapauksia 30FPS kuten mennään myös Natiivissa 4K resoluutiossa Xbox One X:än kohdalla 1st partyillä. Suurin osa noista Xbox One X:än päivityksistä on vain päivityksiä ollut 3rd partyillä eikä alusta lähtien tehtyjä.

Karkit tullaan kyllä saamaan kattoon Natiivissa 4K:ssa Scralettilla ellei sit jo ihan mennä niin pitkälle, että ajetaan reilusti yli 2160p:en ja supersamplataan se 2160p:ksi, jolloin ne viimeisetkin pienet sahalaidat lähtisi melko tehokkaasti pois.

8K:ta tuskin havitellaan ja eiköhän se 60FPS ala tulemaan pikkuhiljaa sit standardiksi. Toki riippuen siitä, että jos koodi on edelleen yhtä surkeaa kuin nykyäänkin välillä joissain teoksissa (esim PUBG) eli ei multicorelle ole kunnollista tukea, niin ei tulla myöskään näkemään välttämättä mitään tasaista 60FPS:ää.

Ei se rautakaan auta jos devaajilla osaaminen tai lähtökohtaisesti tilanne on vielä 2000 luvun alkupuolella.

Esim. tässä voisi olla jonkin sortin aihio ajatuksena, mutta 8 coren CPU:illa:

AMD's new H-series Ryzen Mobile CPUs are set to take on Intel's Coffee Lake chips

AMD Ryzen™ Mobile Processors with Radeon™ Vega Graphics | AMD

Miksi sepostat kokoajan virrankulutuksesta kun enemminkin pitäisi puhua TDP:stä? Virrankulutuksella kun ei suoriltaan ole varsinaisesti merkitystä, kun laite tulee edelleen verkkovirtaan kytkettäväksi. Ennemminkin TDP ratkaisee kuinka järeää kalustoa saadaan tuohon form factoriin ängettyä, johan se on nähty One X osalta että näissäkin äänekkyys vaihtelee ihan sen mukaan kuinka paljon CPU:lle on syötetty lisäjännitettä 2,3 Ghz pääsemiseksi. Ei ole mitenkään mahdoton ajatus saada konsoliin desktop-prossua mikäli sen vaatima jäähdytysteho saadaan ympättyä laitteeseen järkevään hintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Digital Foundryn analyysi Far Cry 5:en DLC:stä, jonka maisemat vaihtuu metsistä Marsiin. Alkuperäisen Far Cry 5:en tapaan myös DLC pyörii Natiivissa 4K resoluutiossa Xbox One X:llä ja ruudunpäivitys näyttäisi olevan ihan hyvä myös normi Xbox Onella.

 
Voi rähmä, toistaiseksi ei ole mainittu että tuleva Halo olis crossplay vaikka Xboxille sekä PC:lle tulossa. Toivottavasti crossplay lisätään myöhemmin jos tosiaan jää alkuunsa pois.

Näitä kaivataan lisää kun itte pelaan mieluiten PC:llä ja kavereilla boxit.
 
Voi rähmä, toistaiseksi ei ole mainittu että tuleva Halo olis crossplay vaikka Xboxille sekä PC:lle tulossa. Toivottavasti crossplay lisätään myöhemmin jos tosiaan jää alkuunsa pois.

Näitä kaivataan lisää kun itte pelaan mieluiten PC:llä ja kavereilla boxit.
Crossplay taitaa tulla kyllä (ainakin kampanjassa, ehkä myös non-ranked mp:ssä), mutta eniten mietityttää tuo Play Anywheren mahdollinen puute mistä on tällä hetkellä uutisoitu.
Halo: Infinite Doesn't Support Xbox Play Anywhere, Website Shows

Toisaalta Yusuf sanoi 2016, että kaikki MS:n julkaisemat pelit olisivat Play Anywhere, joka sittemmin korjattiin (Microsoft quietly edited its Xbox 'Play Anywhere' promise). Joten ken tietää taas. Ehkä kyseessä on vain virhe verkkosivuilla tai tässä on jotain syvällisempää odotettavissa.
 
Crossplay taitaa tulla kyllä (ainakin kampanjassa, ehkä myös non-ranked mp:ssä), mutta eniten mietityttää tuo Play Anywheren mahdollinen puute mistä on tällä hetkellä uutisoitu.
Halo: Infinite Doesn't Support Xbox Play Anywhere, Website Shows

Toisaalta Yusuf sanoi 2016, että kaikki MS:n julkaisemat pelit olisivat Play Anywhere, joka sittemmin korjattiin (Microsoft quietly edited its Xbox 'Play Anywhere' promise). Joten ken tietää taas. Ehkä kyseessä on vain virhe verkkosivuilla tai tässä on jotain syvällisempää odotettavissa.


Muistaakseni Spencerinkin tainnut jotain sanoa, ettei tuu jokainen peli. Mutta tilanteet muuttuu. Siihen ehkä kannattaa varautua, ettei joka peli tule välttämättä PC:lle tai että se olisi täysin nakutettu.

Sen verran paljon ollut palautetta Sea of Thievesin pakotetusta PC crossplaystä missä hakkerit riehuvat, että tuskin mikään tulee enää olemaan pakotettu.
 
Sen verran paljon ollut palautetta Sea of Thievesin pakotetusta PC crossplaystä missä hakkerit riehuvat, että tuskin mikään tulee enää olemaan pakotettu.
Ja tätä ei MS osannut ennakoida jo etukäteen :facepalm: Taidettu mennä markkinointi edellä ja sit vähin äänin poistetaan toimimaton ominaisuus.
 
Ja tätä ei MS osannut ennakoida jo etukäteen :facepalm: Taidettu mennä markkinointi edellä ja sit vähin äänin poistetaan toimimaton ominaisuus.
Rapatessa roiskuu jne. Hyvä että uskaltavat tehdä tällaisia kokeiluja sen sijaan että jumittaisivat paikallaan.

PC-puolta tuskin koskaan saadaan 100% hakkerivapaaksi, mikä ainakin itselläni on syönyt innokkuutta pelata moninpelejä PC:llä.

PC:llä kun saat 0-100 turpaan niin ensimmäisenä tulee mieleen, että jaahas, onkos siellä häxöri. Konsolipuolella kun tulee 0-100 turpaan niin tietää, että pitäisi vain pelata paremmin, koska huijaaminen on käytännössä mahdotonta/olematonta (puhun siis Xbox Onen moninpeleistä tässä kohtaa ketjun aihetta sivuten). Mutta se siitä offtopicista.

Itse olen kuitenkin keskivertoa parempi pelaaja moninpeleissä, niin aika nopeasti huomaa jos joku vetää ostetuilla skillseillä.

PC:n ja konsolien välinen cross-play on ehdottoman hyvä juttu, mutta asetuksissa PITÄÄ olla valintamahdollisuus, että haluaako pelata kaikkien kanssa vai pelkästään oman alustan pelaajien kanssa.
 
PC:n ja konsolien välinen cross-play on ehdottoman hyvä juttu, mutta asetuksissa PITÄÄ olla valintamahdollisuus, että haluaako pelata kaikkien kanssa vai pelkästään oman alustan pelaajien kanssa.

Juurikin näin ja tosiaan harkintaa siihen missä sitä nyt ihan oikeasti sit on hyvä olla. Hyvä esimerkki on Rocket League joka toimii alustasta riippumatta ihan ok.
 
Rapatessa roiskuu jne. Hyvä että uskaltavat tehdä tällaisia kokeiluja sen sijaan että jumittaisivat paikallaan.

PC-puolta tuskin koskaan saadaan 100% hakkerivapaaksi, mikä ainakin itselläni on syönyt innokkuutta pelata moninpelejä PC:llä.

PC:llä kun saat 0-100 turpaan niin ensimmäisenä tulee mieleen, että jaahas, onkos siellä häxöri. Konsolipuolella kun tulee 0-100 turpaan niin tietää, että pitäisi vain pelata paremmin, koska huijaaminen on käytännössä mahdotonta/olematonta (puhun siis Xbox Onen moninpeleistä tässä kohtaa ketjun aihetta sivuten). Mutta se siitä offtopicista.

Itse olen kuitenkin keskivertoa parempi pelaaja moninpeleissä, niin aika nopeasti huomaa jos joku vetää ostetuilla skillseillä.

PC:n ja konsolien välinen cross-play on ehdottoman hyvä juttu, mutta asetuksissa PITÄÄ olla valintamahdollisuus, että haluaako pelata kaikkien kanssa vai pelkästään oman alustan pelaajien kanssa.
Noin sen pitäisi ollakin, että voi valita ja mieluusti ruksittua pelialustoja erikseen. Saa pc huijarit pois tarvittaessa. Toisaalta jos laitekanta on tarpeeksi suurta esim. lähellä 100 miljoonaa niin ei tuo cross-play mikään erityisen tärkeä ole. Pelaajia kun löytyy omasta takaa riittävästi.
 
Noin sen pitäisi ollakin, että voi valita ja mieluusti ruksittua pelialustoja erikseen. Saa pc huijarit pois tarvittaessa. Toisaalta jos laitekanta on tarpeeksi suurta esim. lähellä 100 miljoonaa niin ei tuo cross-play mikään erityisen tärkeä ole. Pelaajia kun löytyy omasta takaa riittävästi.

Varmaan olisi vs. threadi sinulla tälle aiheellisempi joillain toisilla forumeilla, koska tuolla kommentillasi ei ole mitään järkevää pohjaa.

On paljon 3rd party pelejä, joissa alustoissa on riittävästi pelaajia. Se mikä niissä pistää eniten silmään on se, että kyseessä ei ole Xbox-konsoli joka suhteessa olisi jotenkin ongelmallinen online-pelaajien määrien kanssa tai vaikkapa katsoo kuinka pitkään Halo 5 on ollut linjoilla ja paljonko sitäkin on kehitetty sekä laajennetu tähän päivään asti.

Varsin outoa muutenkin tälläistä väittää, koska Xbox nyt on eniten konsoleista se joka on aina tähdännyt Onlineen sekä online-pelaamiseen sekä niiden palvelujen kehittämiseen sekä rakentamiseen ja kunnolliseen ylläpitämiseen.

Eikä ole mitenkään sattumaa, että Fifa turnauksetkin jouduttiin siirtämään Xbox Onelle kesken turnausten.
 
Crossplay taitaa tulla kyllä (ainakin kampanjassa, ehkä myös non-ranked mp:ssä), mutta eniten mietityttää tuo Play Anywheren mahdollinen puute mistä on tällä hetkellä uutisoitu.
Halo: Infinite Doesn't Support Xbox Play Anywhere, Website Shows

Toisaalta Yusuf sanoi 2016, että kaikki MS:n julkaisemat pelit olisivat Play Anywhere, joka sittemmin korjattiin (Microsoft quietly edited its Xbox 'Play Anywhere' promise). Joten ken tietää taas. Ehkä kyseessä on vain virhe verkkosivuilla tai tässä on jotain syvällisempää odotettavissa.

Katos vaan, tais mennä multa crossplay ja play anywhere sekaisin.

Onko Sea of Thievesistä poistettu crossplay? Tuli ostettua tuo just sen takia mutta ei ole vielä xbox kaverit sitä ostaneet niin jäänyt pelamatta. Keaätauko.
 
Katos vaan, tais mennä multa crossplay ja play anywhere sekaisin.

Onko Sea of Thievesistä poistettu crossplay? Tuli ostettua tuo just sen takia mutta ei ole vielä xbox kaverit sitä ostaneet niin jäänyt pelamatta. Keaätauko.

Lauantaina just pelattiin kaveriporukan ristiin, osa pc ja loput xboxilla.
 
Varmaan olisi vs. threadi sinulla tälle aiheellisempi joillain toisilla forumeilla, koska tuolla kommentillasi ei ole mitään järkevää pohjaa.

On paljon 3rd party pelejä, joissa alustoissa on riittävästi pelaajia. Se mikä niissä pistää eniten silmään on se, että kyseessä ei ole Xbox-konsoli joka suhteessa olisi jotenkin ongelmallinen online-pelaajien määrien kanssa tai vaikkapa katsoo kuinka pitkään Halo 5 on ollut linjoilla ja paljonko sitäkin on kehitetty sekä laajennetu tähän päivään asti.

Varsin outoa muutenkin tälläistä väittää, koska Xbox nyt on eniten konsoleista se joka on aina tähdännyt Onlineen sekä online-pelaamiseen sekä niiden palvelujen kehittämiseen sekä rakentamiseen ja kunnolliseen ylläpitämiseen.

Eikä ole mitenkään sattumaa, että Fifa turnauksetkin jouduttiin siirtämään Xbox Onelle kesken turnausten.
Mikäs foorumipoliisi kuvittelet olevasi kun ohjailet muita ignooraamaan sellaisia joiden mielipiteet eivät kelpaa ja nyt pitäisi jonnekin muulle foorumille siirtyä? Kommentissani on aivan yhtäpaljon järkeä kuin sinunkin mielipiteissäsi.
Minä en ole arvostellut microsoftin touhuja onlinen toiminnasta. Hyvä juttu jos panostuksia on ollut vanhempiinkin peleihin kuten Halo. Miksi käännät keskustelun tähän kun kyse on ollut ristiin pelaamisessa eri alustoilla?

Ja mitä tulee verkkopelaamiseen niin harmillisesti yksi mainio sellainen on vaikeuksissa myyntiensä kanssa.

Onrush - Arvio


Onrushin heikot myynnit johtavat potkuihin

Onrushin heikot myynnit johtavat potkuihin
 
Viimeksi muokattu:
Noin sen pitäisi ollakin, että voi valita ja mieluusti ruksittua pelialustoja erikseen. Saa pc huijarit pois tarvittaessa. Toisaalta jos laitekanta on tarpeeksi suurta esim. lähellä 100 miljoonaa niin ei tuo cross-play mikään erityisen tärkeä ole. Pelaajia kun löytyy omasta takaa riittävästi.
Pienemmillä julkaisuilla pelaajien määrä ei ole suuri, vaikka alustalla olisikin paljon käyttäjiä. Tämä koskee kaikkia alustoja. Suurin osa pelaa kuitenkin niitä perus COD/FIFA-pelejä. Sen vuoksi olisi hyvä, että pienempien/vanhempien pelien pelaajat voisivat pidentää pelin käyttöikää yhdessä pelaamalla.

Kannattaa myös pohtia miksi pelinkehittäjät niin äänekkäästi toivovat cross-playn yleistyvän. Harmi että meillä on yksi iso kehityksen jarru tällä hetkellä, mutta ainahan voi äänestää lompakolla. :tup:
 
Ainakin demon perusteella onrush surkea, hajuton ja mauton. Vaikka arcadea onkin, ajettavuuden ei tarvitisi olla syvältä kuten ainakin tuon demossa. Gravel nyt sentään vielä huonompi, ihme tendenssi taas ollut näiden huonojen ajopelien suhteen.
 
Paninpa ostaen NMS:n XOne-version niin näkee onko enskattuna hieno. Vielä kun sai predordaus-bonarinkin vielä(16.00 julkaisu).
 
Pienemmillä julkaisuilla pelaajien määrä ei ole suuri, vaikka alustalla olisikin paljon käyttäjiä. Tämä koskee kaikkia alustoja. Suurin osa pelaa kuitenkin niitä perus COD/FIFA-pelejä. Sen vuoksi olisi hyvä, että pienempien/vanhempien pelien pelaajat voisivat pidentää pelin käyttöikää yhdessä pelaamalla.

Kannattaa myös pohtia miksi pelinkehittäjät niin äänekkäästi toivovat cross-playn yleistyvän. Harmi että meillä on yksi iso kehityksen jarru tällä hetkellä, mutta ainahan voi äänestää lompakolla. :tup:
Hyvinhän tuo Rocket League veti pelaajia heti alussa. Jos tuote on hyvä niin ei siihen tarvita cross-playtä saadakseen peliseuraa. Tuo saattaa olla ihan totta, että vanhemmat pelit pysyvät elossa kauemmin cross-playn ansiosta. Tosin aika vähän niitä 10v vanhojen pelien verkkopelaajia yleensä on. Lähinnä niissä laadukkaissa harvalukuisissa peleissä.

Niin ainahan sitä voi äänestää lompakolla oli mielessä cross-play tai vaikkapa monipuolinen laadukas yksinoikeusvalikoima isolla laitekannalla. Tai sitten hankkii useamman laitteen :)
 
Varmaan olisi vs. threadi sinulla tälle aiheellisempi joillain toisilla forumeilla, koska tuolla kommentillasi ei ole mitään järkevää pohjaa.

On paljon 3rd party pelejä, joissa alustoissa on riittävästi pelaajia. Se mikä niissä pistää eniten silmään on se, että kyseessä ei ole Xbox-konsoli joka suhteessa olisi jotenkin ongelmallinen online-pelaajien määrien kanssa tai vaikkapa katsoo kuinka pitkään Halo 5 on ollut linjoilla ja paljonko sitäkin on kehitetty sekä laajennetu tähän päivään asti.

Varsin outoa muutenkin tälläistä väittää, koska Xbox nyt on eniten konsoleista se joka on aina tähdännyt Onlineen sekä online-pelaamiseen sekä niiden palvelujen kehittämiseen sekä rakentamiseen ja kunnolliseen ylläpitämiseen.

Eikä ole mitenkään sattumaa, että Fifa turnauksetkin jouduttiin siirtämään Xbox Onelle kesken turnausten.
Koitetaas vaan hyväksyä eriävät mielipiteet eikä olla heti ajamassa keskustelemaan muualle.:swait: Muistetaan myös pitää keskustelu asiallisena.
 
Koitetaas vaan hyväksyä eriävät mielipiteet eikä olla heti ajamassa keskustelemaan muualle.:swait: Muistetaan myös pitää keskustelu asiallisena.

Valitettavasti kun ei ole mistään eriävästä mielipiteestä kyse vaan tarkoituksenmukaisesta konsolisota flametuksesta/piikittelystä tässä(kin) threadissa vähintäänkin harmaalla rajalla. Tuo on valitettavasti niin läpinäkyvää. Privalla voitte kysyä minulta lisää jos on tarve. Tämän enempää en tästä asiasta yleisesti enää sano.
 
Hyvinhän tuo Rocket League veti pelaajia heti alussa. Jos tuote on hyvä niin ei siihen tarvita cross-playtä saadakseen peliseuraa.

Rocket League tosin oli hyvinkin erikoistapaus, koska a) se oli julkaisuhetkellä ilmainen PS Plus -peli ja b) siinä oli heti crossplay PC- ja PS4-pelurien välillä. Se oli melko tehokas tapa potkustartata kelpo peliyhteisö käyntiin.
 
Rocket League tosin oli hyvinkin erikoistapaus, koska a) se oli julkaisuhetkellä ilmainen PS Plus -peli ja b) siinä oli heti crossplay PC- ja PS4-pelurien välillä. Se oli melko tehokas tapa potkustartata kelpo peliyhteisö käyntiin.
Sellainen muistikuva on pelin julkaisusta ettei cross-play ollut heti käytössä. Saatan muistaa väärinkin.
 
Sellainen muistikuva on pelin julkaisusta ettei cross-play ollut heti käytössä. Saatan muistaa väärinkin.

Ihan satavarma en ole, mutta ostin sen itse PC:lle ekalla viikolla ja muistelen saaneeni saman tien vastustajiksi myös PS-pelaajia.

Mutta tärkeämpänä pointtinani olikin sen ilmaisuus PS4:llä. Ei ihme että heti launchista lähtien löytyi hyvin pelaajia.
 
Valitettavasti kun ei ole mistään eriävästä mielipiteestä kyse vaan tarkoituksenmukaisesta konsolisota flametuksesta/piikittelystä tässä(kin) threadissa vähintäänkin harmaalla rajalla. Tuo on valitettavasti niin läpinäkyvää. Privalla voitte kysyä minulta lisää jos on tarve. Tämän enempää en tästä asiasta yleisesti enää sano.

Niin, että jos joku on sun kanssa eri mieltä, niin, se on flametusta? Eiköhän jokaisella ole oikeus omaan mielipiteeseen
 
Asiaton käytös
Pienemmillä julkaisuilla pelaajien määrä ei ole suuri, vaikka alustalla olisikin paljon käyttäjiä. Tämä koskee kaikkia alustoja. Suurin osa pelaa kuitenkin niitä perus COD/FIFA-pelejä. Sen vuoksi olisi hyvä, että pienempien/vanhempien pelien pelaajat voisivat pidentää pelin käyttöikää yhdessä pelaamalla.

Kannattaa myös pohtia miksi pelinkehittäjät niin äänekkäästi toivovat cross-playn yleistyvän. Harmi että meillä on yksi iso kehityksen jarru tällä hetkellä, mutta ainahan voi äänestää lompakolla. :tup:

Luulenpa että tämä "kehityksen jarrukin" suostuu crossplayhin samalla, kun sen ehtoja ei määrittele altavastaajat. Samaa mieltä olen ehdottomasti siitä että näiden pienempien pelien käyttöikä kasvaisi huomattavasti verkkopelin osalta, jos userbasea saadaan joka laitteelta.

Valitettavasti kun ei ole mistään eriävästä mielipiteestä kyse vaan tarkoituksenmukaisesta konsolisota flametuksesta/piikittelystä tässä(kin) threadissa vähintäänkin harmaalla rajalla. Tuo on valitettavasti niin läpinäkyvää. Privalla voitte kysyä minulta lisää jos on tarve. Tämän enempää en tästä asiasta yleisesti enää sano.

Onpas nyt taas syytöksiä, huh huh. Ilmeisesti täällä kaikki keskustelu pitää olla vain tietyn sävyistä, jotta joillekin ei tulisi paha mieli? Meinaat tarkoituksenmukaisella konsolisota-flametuksella/piikittelyllä sitä samaa, mitä puuhastelit aiemmin toisella foorumilla hieman eri nimimerkillä? Jos tätä tarkoitit, niin voi todellakin sanoa, että pata kattilaa soimaa.
 
Silent Hillit tulee tänään taaksepäin yhteensopivuuteen:



Edes hieman Fantasia maailmaan perustuva Realm Royale tulossa Xbox Onelle ja closed beta-testaukseen voi hakea:

Realm Royale

 
Viimeksi muokattu:
On kyllä naurettavaa että eräät käyttäjät roikkuvat näissä ketjuissa vain flameemassa ja keksimässä negatiivistä xbox/ms ympärillä. Kateus on aika vahvaa kun tätä pitää harrastaa vielä monella foorumilla.
 
On kyllä naurettavaa että eräät käyttäjät roikkuvat näissä ketjuissa vain flameemassa ja keksimässä negatiivistä xbox/ms ympärillä. Kateus on aika vahvaa kun tätä pitää harrastaa vielä monella foorumilla.
Todella ikävää jos koet ihmisten poikkeavat mielipiteet noin.
 
Onpas nyt taas syytöksiä, huh huh. Ilmeisesti täällä kaikki keskustelu pitää olla vain tietyn sävyistä, jotta joillekin ei tulisi paha mieli? Meinaat tarkoituksenmukaisella konsolisota-flametuksella/piikittelyllä sitä samaa, mitä puuhastelit aiemmin toisella foorumilla hieman eri nimimerkillä? Jos tätä tarkoitit, niin voi todellakin sanoa, että pata kattilaa soimaa.
Sinulleko ei riitä tuo murobbs:n vatipää-ketjussa mesoaminen? Pakko levittää tuo sama konsolisotasoopa tännekin, vaikka täälläkin on ERIKSEEN oma väittelyketjunsa? Ketään ei kiinnosta tässä ketjussa. Tämä viesti ei tarvitse sinulta mitään vastausta.

Kiitos moderoinnille asiallisesta toiminnasta.
 
No Man's Sky pyörii Xbox One X:llä Natiivissa 4K resoluutiossa 30FPS:llä sekä pelissä on myös Xbox One X:llä 1440p@60FPS vaihtoehto.

 
Jos otetaan suomihype pois, niin kyseessähän oli tusinapeli. Alan Wake oli kiva sen ekan 1-2h, kunnes sen toisto oli jotain huikeaa. Quantum taas puolestaan heitti kaikki kortit pöytään ja pakka levisi. Ymmärtääkseni kumpikaan ei myöskään myynnyt erityisen mallikkaasti vs. siihen satsattu rahamäärä, joten ihmekö tuo? Ei kaikk Suomessa tehty ole automaattisesti jotenkin erinomaista. Max Paynet olivat hauskoja, mutta Remedy on jotenkin jämähtänyt tähän "yksinäinen 3rd person mies käsittelee aikaa/valoa/whatever". Toki vain minun mielipiteeni...
 
Jos otetaan suomihype pois, niin kyseessähän oli tusinapeli. Alan Wake oli kiva sen ekan 1-2h, kunnes sen toisto oli jotain huikeaa. Quantum taas puolestaan heitti kaikki kortit pöytään ja pakka levisi. Ymmärtääkseni kumpikaan ei myöskään myynnyt erityisen mallikkaasti vs. siihen satsattu rahamäärä, joten ihmekö tuo? Ei kaikk Suomessa tehty ole automaattisesti jotenkin erinomaista. Max Paynet olivat hauskoja, mutta Remedy on jotenkin jämähtänyt tähän "yksinäinen 3rd person mies käsittelee aikaa/valoa/whatever". Toki vain minun mielipiteeni...
Suomalaisuus on toissijainen asia tässä vaikka toki positiivista on aina jos suomalaiset firmat menestyvät. Mielestäni molemmat pelit oli erittäin hyviä teoksia vaikkakin Alan Waken lisäri oli itseään toistava puuduttava tekele. Todella ärsyttävää kun molemmat nimikkeet ovat Microsoftin. Remedy ei voi tehdä jatkoa ilman lupaa vaikka pelaajat kuinka haluaisivat lisää.
 
Viimeinen loistava peli Remedyltä oli Max Payne 2. Alan Wake oli ok ja Quantumia en jaksanut edes kokeilla. Ei haittaa vaikka jatkoa ei tule..
 
Omasta mielestä Alan Wake oli huippupeli alusta loppuun eikä se ihan persnettoa tainnut tehdä. Muistaakseni PC-porttikin muuttui voitolliseksi 24 tunnissa Steam-julkaisun jälkeen. Quantum Break on vielä kokeilematta vaikka ostettu onkin.
 
Microsoftin Adaptive Controller unboxing-video: Microsoft’s Xbox Adaptive Controller has packaging that gamers with disabilities can open with their teeth.

Loistavaa että MS huomioi tällä tavalla myös vammaisia pelaajia. :tup:

Specifically, Spencer commented on the motivations for Microsoft behind the Adaptive Controller and that the company’s sole goals with the new hardware is to make progress in providing more accessible options for gamers, and not for business or competitive purposes.

Spencer stated that “I will never turn this into a Sony, Nintendo, Microsoft [competitive] thing,” and instead explained that he is “completely open” to the idea of collaborating with “literally anybody who wants to learn from the work we’ve done here–or even try to do more than that with the work we’ve done here.” Ultimately, Spencer said that the company wants to “just allow more people to play,” given that accessibility and catering towards those with disabilities has long been a challenge in the games industry.
Phil Spencer Hopes Xbox Adaptive Controller Will "Drive the Industry" Towards Accessibility

Good guy Phil. Tästä koko jutusta tuli kyllä hyvä mieli. :)
 
Viimeinen loistava peli Remedyltä oli Max Payne 2. Alan Wake oli ok ja Quantumia en jaksanut edes kokeilla. Ei haittaa vaikka jatkoa ei tule..
Max Paynet oli kyllä erinomaisia. Ykköstä varten piti aikoinaan hankkia uusi tehokas pc 10 000mk satsauksella. Max 2 oli myös erittäin hyvä. Sääli kun Rockstar pilasi kolmosen. Kannattaa antaa mahdollisuus sille QB:lle.
 
Quantum Break on lähtökohdiltaan hieno ja sisältää paljon tosi ovelia juttuja sekä tarinan että pelattavuuden kannalta, mutta rytmitys kusee pahan kerran, ja mitä pitemmälle etenee, sitä puuduttavammalta ja tyhjänpäiväisemmältä se tuntuu. Jälkimaku ei ole kovin hyvä.

Alan Wake sen sijaan on jokseenkin aliarvostettu loistopeli. Omasta mielestä ei juuri mitään valittamista; loistava rytmitys, tarina, graafinen tyyli, äänimaailma ja musiikki. Taistelu käy hieman itseään toistavaksi, mutta peli on sikäli sopivan mittainen, että siihen ei oikeastaan ehdi tylsistyä, ainakaan pahasti. Harmi, että AW:ta ei tällä hetkellä ole virallisesti saatavilla missään, koska musalisenssien annettiin vanhentua.

Max Paynet tietysti on tunnustettuja klassikkoja ja ihan ansaitusti.

Käytännössä QB on ainoa Remedyn "huti" omasta mielestäni, ja sekin lähinnä vähän huonojen päätösten takia tuotannossa. Idea oli erinomainen, ja etenkin audiovisuaalinen anti todella hienoa. Kiinnostuneena odotan seuraavaa tuotosta. Teaseri näytti nätiltä.
 
AW oli Steamissa -90% alennuksessa jonkun viikon ennen kuin ne lisenssit vanheni ja se poistettiin sieltä. Siinä oli viimeinen mahis hommata peli ja vielä pilkkahintaan.
 
Microsoft ei halua tehdä jatkoa laatunimikkeille Alan Wake ja Quantum Break, joka on todella sääli pelaajia kohtaan. Remedy teki omat johtopäätöksensä.

Remedy: Microsoft doesn't want to make Quantum Break or Alan Wake sequels
Mikään ei estä Remedyä tekemästä Alan Wakelle jatkoa. MS:llä oli vain julkkarisoppari tuohon, mutta Remedy omistaa IP:n edelleen. Quantum Breakin kanssa se on täysin MS:n. Jos MS ei halua julkaista uutta Alan Wakea, ehkä joku muu haluaa (tai Remedy voi puskea sen itsenäisesti ulos)

Alan Wakea en ikinä saanut läpi asti, mutta oli ihan kuumottava ympäristö. Quantum Breakista tykkäsin etenkin sen mielestäni hyvin toteutetun tv-jaksojen takia. Oli mukava pitää taukoa pelaamisesta ja katsella mitä muut hahmot pelit aikana tekevät. Myös QB:n pelimekaniikasta tykkäsin ja se onkin yksi harvoista peleistä mistä tein kaikki achit 1000/1000G. Harmi vain, että myyntiä ei ollut niin merkittävästi ettei jatkon tekeminen olisi iso riski.
 
AW oli Steamissa -90% alennuksessa jonkun viikon ennen kuin ne lisenssit vanheni ja se poistettiin sieltä. Siinä oli viimeinen mahis hommata peli ja vielä pilkkahintaan.

Jep. Paras lopun aikojen tarjous oli itse asiassa muistaakseni Humble Bundle, josta AW:n sai halvimmillaan dollarilla.

Mietin tässä, että se olisi ollut myös ilmainen Gold-peli Xboxilla, koska se on myös Xbox-kirjastossani, mutta nyt tajusinkin, että se tuli Quantum Breakin ennakkotilausbonuksena.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 259
Viestejä
4 501 903
Jäsenet
74 375
Uusin jäsen
wookie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom