Xbox One & One X keskustelu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
863
Omaan makuun Xboxilla juuri on ne parhaat yksinpelioikeudet vaikka ei sillä ainahan hyviä pelejä saisi lisää tulla ja on tullutkin (minulle aivan yhdentekevää onko ne kaikki yksinoikeuksia vai ei).
Autopelit ja räiskintäpelit on juuri ne tärkeimmät syyt Forza Horizon, Forza Motorsport, Halo ja Gears of War sarjat. Uusi Fable olisi kyllä kieltämättä aivan mahtava juttu mutta siinäkin olisi se ja sama minulle olisiko se yksinoikeus vai ei.
Tismalleen samaa mieltä!

Forza riitti minulle perusteeksi One:n hankintaan. Harmillisesti Sonylla sössittiin Gran Turismo pelisarja kohtuu perusteellisesti; kilpailu tekisi Forzallekin varmasti hyvää?

Eikös Forza Horizon 4 pitäisi ilmestyä tämän vuoden lopulla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
863
Japani... Huoh, raivostuttavaa driftauskuraa siis tiedossa.
Driftailu ei ole meikäläistäkään pelisarjassa säväyttänyt, mutta onneksi se on ollut kohtuu pienessä (tai ainakin siedettävässä) roolissa tähän saakka.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
516
Näemmä onnistuu:

Okei no tämäpä hieno homma. En itse voinut tuota testata, kun olen ostanut diginä kaikki Game Passin Play Anywhere -pelit jo ennesätään. Ei tarvitse sitten Sea of Thievesiä välttämättä ostaa, mikäli ei kolahda.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 560
PUBG tulee ehkä hommattua sitten kun on täysin valmis versio ja on jossain alennuksessa. En oikein ymmärrä tuon mielettömän kovaa suosiota :D
Siis onhan se ihan kiva mutta kun on niin paljon parempiakin pelejä.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Alkuperäinen Titanfall ei saanut Xbox One X päivitystä, mutta ilman päivitystä näyttäisi pyörivän melkein täysin lukitusti 60FPS:ssä toisin kuin normi Xbox Onella. Xbox One X:än osuus on heti alusta ja normi Xbox Onen 6:43 alkaen:



Lego Indiana Jones 2 tuli taaksepäin yhteensopivuuteen:



Myös Rainbow 6: Siegelle vahvistettiin Xbox One X päivitys, tosin eivät anna aikataulua sille:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Huhuja BF1 X-patchista lisäosan yhteydessä, EA Global Manager of Community Engagement twiitistä poimittu:

 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
27
Hukkaako Xbox One kenelläkään muulla audio-asetuksia? Xboxin audio-asetuksista säädetty Bitstream ja Xboxin signaali menee vahvistimen läpi, joka käsittelee tämän Bitstream-signaalin. Välillä jostain syystä Xbox toistaa vain 2 channel audiona, vaikka asetuksiin ei ole koskettu vahvistimesta eikä Xboxista. Ongelman huomaa heti kun center channel kaiuttimesta ei kuulu mitään pelatessa, Netflixiä tai Blu-rayta katsoessa (eli käyttäen moniäänilähteitä). Ongelma korjaantuu kun käyttää vahvistimen toisella sourcella ja takaisin Xboxin sourcelle sekä laittaa Direct audion uudestaan päälle. Xboxin asetuksista olen myös tarkistanut niin niissä ei mitään muutosta ole tapahtunut. Tämä ongelma esiintyy satunnaisesti.

Malli: Xbox One S
Xbox audio settings Bitstream - DTS
HDMI:n kautta äänet

Playstation 4:n kanssa ei ole tällaista ongelmaa ollut kertaakaan ja Bitsream/DTS myös käytössä PS4:ssä. Xboxin ja Playstationin sourcet samoilla asetuksilla vahvistimessa. Muuten syyttäisin suoraan vahvistinta, mutta PS4 samassa palikassa kiinni niin viittaa Xbox-ongelmaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 145
Eipä ole ääniongelmia ollut kuin PC:n kanssa. Sieltä ei meinaa saada HDMI:n yli millään surroundia. Xbox toimii kuin unelma.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Vähän erikoisempi kysymys: Löytyykö jostain helposti hyvälaatuisia skanneja pelien kansista tulostettavaksi + mistä kannattaa tilata vihreitä Xbox One -levykoteloita?

Sain muutamia pelejä tuossa, joista parista oli jostain syystä kannet riekaleina.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Eipä ole ääniongelmia ollut kuin PC:n kanssa. Sieltä ei meinaa saada HDMI:n yli millään surroundia. Xbox toimii kuin unelma.
Offtopic:

HDMI:n kautta äänet saa monikanavana ulos Win 10:llä kun muistaa määrittää äänilähdön monikanavaiseksi. Vakionahan tuo yrittää tarjota stereota.

@Hesemonni Paljon tuli Elite-ohjaimelle ja konsolille hintaa?
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Tämän viikon GWG tarjoukset. mm. Forza Horizonia ja Fallouttia, 360 pelit tulevat myöhemmin

This Week’s Deals With Gold And Spotlight Sale

Lisäksi melkoisia huhuja pyörii tällähetkellä, että MS olisi ostamassa niin EA:ta, PUBG:tä kuin jopa Valveakin.

Some of the names being thrown around as possible acquisitions by Microsoft are, frankly, astounding, even unthinkable. But the fact that they are doing the rounds is instructive. The most recent one we heard (from a reliable source close to Microsoft) was, in fact, Electronic Arts. We also heard a whisper about Valve and about Korean outfit PUBG Corp., which Microsoft last year signed to a timed exclusive for its hit survival shooter, PlayerUnknown’s Battlegrounds.

The Xbox One has a serious exclusive games problem

Kuitenkin virallisesti MS ostanut ainakin nyt Playfabin työkaluksi pelien tekemiseen:

PlayFab’s backend services reduce the barriers to launch for game developers, offering both large and small studios cost-effective development solutions that scale with their games and help them engage, retain and monetize players. PlayFab enables developers to use the intelligent cloud to build and operate games, analyze gaming data and improve overall gaming experiences.

Microsoft acquires PlayFab, accelerating game development innovation in the cloud - The Official Microsoft Blog
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Vähän erikoisempi kysymys: Löytyykö jostain helposti hyvälaatuisia skanneja pelien kansista tulostettavaksi + mistä kannattaa tilata vihreitä Xbox One -levykoteloita?

Sain muutamia pelejä tuossa, joista parista oli jostain syystä kannet riekaleina.
amazon uk tilannut itse koteloita, jotain euron kappale. kannattaa katsoa mitä tilaa, hinnat vaihtelevat tosi paljon ja joissain voi olla niin ettei väri vastaa täysin alkuperäistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Lisäksi melkoisia huhuja pyörii tällähetkellä, että MS olisi ostamassa niin EA:ta, PUBG:tä kuin jopa Valveakin.

Some of the names being thrown around as possible acquisitions by Microsoft are, frankly, astounding, even unthinkable. But the fact that they are doing the rounds is instructive. The most recent one we heard (from a reliable source close to Microsoft) was, in fact, Electronic Arts. We also heard a whisper about Valve and about Korean outfit PUBG Corp., which Microsoft last year signed to a timed exclusive for its hit survival shooter, PlayerUnknown’s Battlegrounds.

The Xbox One has a serious exclusive games problem

Kuitenkin virallisesti MS ostanut ainakin nyt Playfabin työkaluksi pelien tekemiseen:

PlayFab’s backend services reduce the barriers to launch for game developers, offering both large and small studios cost-effective development solutions that scale with their games and help them engage, retain and monetize players. PlayFab enables developers to use the intelligent cloud to build and operate games, analyze gaming data and improve overall gaming experiences.

Microsoft acquires PlayFab, accelerating game development innovation in the cloud - The Official Microsoft Blog
Ottaisiko joku mode nyt kantaa, että onko kyseinen ketju ainoastaan Xbox One X:lle vai myös yleiselle MS-höpinälle? Tiedän kyllä että tämä MS:n tietotoimisto haluaa tietonsa jonnekin sepostaa, joten olisiko tuo foorumin väittelyketju paras paikka näille huhupuheille, jotka eivät suoriltaan itse konsoliin liity?
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Ottaisiko joku mode nyt kantaa, että onko kyseinen ketju ainoastaan Xbox One X:lle vai myös yleiselle MS-höpinälle? Tiedän kyllä että tämä MS:n tietotoimisto haluaa tietonsa jonnekin sepostaa, joten olisiko tuo foorumin väittelyketju paras paikka näille huhupuheille, jotka eivät suoriltaan itse konsoliin liity?
Voi herran jestas, ellen ole väärin ymmärtänyt niin sinä et viellä edes omista ko konsolia? sitten tulet tänne ottamaan kantaa mistä aiheesta saisi puhua ja mistä ei.

Eiköhän jokainen edes vähänkin positiivinen huhu ole plussaa xbox one x:lle. :tup:
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Uutta päivitystä tulossa tänään PUBG:en ja esimerkiksi input-lagia ohjaimen kanssa optimoitu.


Xbox players,

We’re now serving up chicken dinners to over 4 million players on Xbox. Thank you for your continued support!
We truly value all of the feedback from across the community. We have a few minor updates to gameplay this week, alongside bug-fixes and performance tweaks, as noted below.



Gameplay

We’ve listened to your feedback and further modified the damage players can inflict on vehicles, increasing areas of vulnerability. This includes:

  • Increased damage to the vehicle body, and significant damage to the wheels when targeted with gunfire
  • Increased vehicle damage when successfully targeted with a grenade
  • Both driver and passenger will suffer increased injuries from crashing into objects or other vehicles (Dacia, UAZ, and Buggy)
  • Slight reduction to player damage when being struck by a vehicle


Optimization

  • Continued optimization to controller input lag
  • Visual quality of reticle is improved (Red Dot, Holographic, and 2x Sight)


Bug fixes

  • Resolved issue where inventory may highlight the wrong column when looting
  • The sensitivity setting for 4x Scope is now also applied to the permanent scope on the VSS
  • Auto-run (double-clicking the left stick) is disabled when aiming down sights
  • Players can now use the D-Pad while in the map view without switching melee, pistol, or throwing weapons
  • Removing the marker from the map when pressing (Y) will no longer switch primary/secondary weapons
  • Fixed issue where the crosshair is not correctly displayed after players reconnect to a game session

Xbox Game Preview Patch Notes #7
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
863
Ottaisiko joku mode nyt kantaa, että onko kyseinen ketju ainoastaan Xbox One X:lle vai myös yleiselle MS-höpinälle? Tiedän kyllä että tämä MS:n tietotoimisto haluaa tietonsa jonnekin sepostaa, joten olisiko tuo foorumin väittelyketju paras paikka näille huhupuheille, jotka eivät suoriltaan itse konsoliin liity?
Juu ei ainakaan meikäläistä haittaa MS-uutisten jako tässä ketjussa, kuitenkin nuo tahtovat aina jotenkin liipata Xbox käyttäjiä(kin).

edit: Mutta juu, vänkäämisen voitte siirtää suosista sinne väittelyketjuun
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Nyt kun ollut tarjouksessa parhaimmillaan jo 449 niin mielenkiintoista nähdä milloin ja kuka tarjoaa 399 hinnan ensi kertaa. Luulisi myynninkin kasvavan jo siinä vaiheessa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Ottaisiko joku mode nyt kantaa, että onko kyseinen ketju ainoastaan Xbox One X:lle vai myös yleiselle MS-höpinälle? Tiedän kyllä että tämä MS:n tietotoimisto haluaa tietonsa jonnekin sepostaa, joten olisiko tuo foorumin väittelyketju paras paikka näille huhupuheille, jotka eivät suoriltaan itse konsoliin liity?
Kyllähän tällaisilla uutisilla on suora (mahdollinen) vaikutus boxin pelitarjontaan. Ja eikös tämä ketju ole jo pitempään ollut yleinen MS ketju? Itsehän en boxia omista mutta kyllä tätä W10 pelikoneen käyttäjänä tulee seurattua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22
Ottaisiko joku mode nyt kantaa, että onko kyseinen ketju ainoastaan Xbox One X:lle vai myös yleiselle MS-höpinälle? Tiedän kyllä että tämä MS:n tietotoimisto haluaa tietonsa jonnekin sepostaa, joten olisiko tuo foorumin väittelyketju paras paikka näille huhupuheille, jotka eivät suoriltaan itse konsoliin liity?
Minä luen mielelläni tästä ketjusta näitä MS-höpinöitä, kun kuitenkin kovin oleellisesti tähän pelikonsoliin liittyy. Säästää aikaakin, kun joku muu on tehnyt sen tonkimisen puolestani.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Voi herran jestas, ellen ole väärin ymmärtänyt niin sinä et viellä edes omista ko konsolia? sitten tulet tänne ottamaan kantaa mistä aiheesta saisi puhua ja mistä ei.

Eiköhän jokainen edes vähänkin positiivinen huhu ole plussaa xbox one x:lle. :tup:
Mitähän konsolin omistamiseni/omistamattomuuteni liittyy itse ketjun aiheeseen? Konsoli kyllä kiinnostaa, jokainen MS:n yrityskauppa taas ei. Ketjun ollessa Xbox One X -ketju, odotan saavani itse konsoliin liittyviä uutisia/keskustelua.

Tietty jos ketjun aihepiiriä halutaan laajentaa niin by all means. ihme peppukipeyttä tämänkin asian ääneen ihmettely sai aikaan. :think:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Omasta mielestä xbox onen ja one X:n voisi liittää samaan ketjuu ja toisen poistaa. En tiedä kuinka kauan tätäkin ketjua olin jo lukenu ku tajusin että tämä on vaan X konsolin ketju eikä yleinen xbox one ketju. One ja X:llä juuri muuta eroa ole kun tehokkaampi rauta, käyttis, pelit, tarvikkeet jne. molemmissa sama. Mitäs muut mieltä?
 

J.P

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
84
Ottaisiko joku mode nyt kantaa, että onko kyseinen ketju ainoastaan Xbox One X:lle vai myös yleiselle MS-höpinälle? Tiedän kyllä että tämä MS:n tietotoimisto haluaa tietonsa jonnekin sepostaa, joten olisiko tuo foorumin väittelyketju paras paikka näille huhupuheille, jotka eivät suoriltaan itse konsoliin liity?
Tää kaveri on tuolla muron konsolisota ketjussa käyny kovaa taistelua tätä no way vastaan. Ainut syy miks se on nyt tässä ketjussa,että se saa trollata tätä nimimerkkiä no way.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Vois nuo yhdistää, jos se vaan modeille sopii.
@Kaotik ?

Xbox One X on kuitenkin tuorein ja aikanaan tuo normi One kuitenkin jää hieman vähemmälle huomiolle vaikkakin kaikki käyttispäivitykset ja ainakin tähän mennessä kaikki pelit tulevat molemmille ja myös kaikki lisälaitteet toimivat myös ristiin.

Vahva suositus kuitenkin Xbox One X-mallille normi Onen sijaan, jos vaan rahaa löytyy taskusta sopivasti.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Ottaisiko joku mode nyt kantaa, että onko kyseinen ketju ainoastaan Xbox One X:lle vai myös yleiselle MS-höpinälle? Tiedän kyllä että tämä MS:n tietotoimisto haluaa tietonsa jonnekin sepostaa, joten olisiko tuo foorumin väittelyketju paras paikka näille huhupuheille, jotka eivät suoriltaan itse konsoliin liity?
Voi herran jestas, ellen ole väärin ymmärtänyt niin sinä et viellä edes omista ko konsolia? sitten tulet tänne ottamaan kantaa mistä aiheesta saisi puhua ja mistä ei.

Eiköhän jokainen edes vähänkin positiivinen huhu ole plussaa xbox one x:lle. :tup:
Juu ei ainakaan meikäläistä haittaa MS-uutisten jako tässä ketjussa, kuitenkin nuo tahtovat aina jotenkin liipata Xbox käyttäjiä(kin).

edit: Mutta juu, vänkäämisen voitte siirtää suosista sinne väittelyketjuun
Kyllähän tällaisilla uutisilla on suora (mahdollinen) vaikutus boxin pelitarjontaan. Ja eikös tämä ketju ole jo pitempään ollut yleinen MS ketju? Itsehän en boxia omista mutta kyllä tätä W10 pelikoneen käyttäjänä tulee seurattua.
Minä luen mielelläni tästä ketjusta näitä MS-höpinöitä, kun kuitenkin kovin oleellisesti tähän pelikonsoliin liittyy. Säästää aikaakin, kun joku muu on tehnyt sen tonkimisen puolestani.
Yleisen mielipiteen mukaisesti saa keskustella laajemminkin Xbox One X:ään liittyvistä aiheista.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 317
Omasta mielestä xbox onen ja one X:n voisi liittää samaan ketjuu ja toisen poistaa. En tiedä kuinka kauan tätäkin ketjua olin jo lukenu ku tajusin että tämä on vaan X konsolin ketju eikä yleinen xbox one ketju. One ja X:llä juuri muuta eroa ole kun tehokkaampi rauta, käyttis, pelit, tarvikkeet jne. molemmissa sama. Mitäs muut mieltä?
Hyvä idea, kannatetaan.

Tää kaveri on tuolla muron konsolisota ketjussa käyny kovaa taistelua tätä no way vastaan. Ainut syy miks se on nyt tässä ketjussa,että se saa trollata tätä nimimerkkiä no way.
Joo ihan trollauksen vuoksihan tänne olen alkanut kirjoittelemaan... :facepalm: Ikävä juttu kannaltasi että asioista on olemassa useampi näkemys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 145
Näyttäisi tämä ketju olevan paljon aktiivisempikin jo kuin Xbox One ketju (21 sivua vs 6 sivua). 6.1.2018 viimeisin viestikin tuolla Xbox One ketjussa.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
189
Ei minua nuo uutiset haittaa. Mielestäni johonkin tiettyyn peliin liittyville uutisille paras paikka olisi pelin oma ketju. Se olisi selkeintä ja helpottaisi jonkun tietyn uutisen löytämistä myöhemmin, kun ei joutuisi kahlaamaan koko Xbox One X -ketjua läpi. Esimerkkinä vaikka PUBG, jonka ketju kyllä lukijansa löytää.

Lukisin täältä mieluimmin konsolia itseään käsitteleviä juttuja ja yleiset Microsoft-jutut omasta ketjustaan. Jos sellaista ei ole, äkkiäkös sen tekee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Niinno, kyllähän nuo kaikki liittyy vain Xbox One (x):ään enemmän tai vähemmän. Cloud tekniikkaa on Xbox Onen peleissä käytetty jo vuodesta 2014 ja siihen liittevät muuta kehitykset. Suurin tullaan näkemään Crackdown 3:essa moninpelissä kunhan se nyt vihdoin tulisi ulos.

Mutta ymmärrän nuo kommentit ehkä siitä näkökulmasta, jos tuo ei ole tuttua tai ei ole tuohon ollut aikaa perehtyä. Henkilökohtaisesti taas itselle tuo on ollut siitä lähtien kuin Xbox One julkaistiin.

EA taas on ollut enempi MS partnerina vuosina ja tästä kertoo myös EA Access palvelu. Lisäksi ja valitettavasti EA omistaa esim Biowaren joka on Mass Effectien tekijä. Aikanaan kun Bioware ei ollut EA:lla, niin MS toimi julkaisijana Mass Effectille.

Ja jos vielä halutaan pidemmälle viedä historiaa ja sekä tietoa niin Mass Effect I:stä on ollut tekemässä myös Bonnie Ross joka vastaa tällähetkellä 343i studiosta.

Sorppa offtopic, mutta joskus on vain niin että tällä historian havinat ja juuret on joskus syvemmällä kuin otsikoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 145
Itse sanoisin että PS4:llä (tai pelien julkaisijoilla oikeastaan) on ongelma noiden kanssa. Jää pelejä myymättä kun ne on tarjolla vain PS4:llä. Mm. Crash Bandicoot N-Sane Trilogyn ostaisin välittömästi jos olisi Xboxille/PC:lle mutta kun ei niin ei.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 425
Viestejä
4 199 047
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom