Xbox One & One X keskustelu

Itse sanoisin että PS4:llä (tai pelien julkaisijoilla oikeastaan) on ongelma noiden kanssa. Jää pelejä myymättä kun ne on tarjolla vain PS4:llä. Mm. Crash Bandicoot N-Sane Trilogyn ostaisin välittömästi jos olisi Xboxille/PC:lle mutta kun ei niin ei.
'Crash Bandicoot N Sane Trilogy' Has Sold Over 2.5 Million Copies On PS4

Hyvinhän tuo on myynyt ilman multiplatform julkaisua. Tuossakin voi olla taustalla ihan se että jos ei raaskita laittaa resursseja useamman alustan kehitykseen niin valitaan se suosituin. Ja tietysti jos Sony omistaa tietyn pelisarjan oikeudet niin ei varmasti nähdä niitä muilla alustoilla.
 
'Crash Bandicoot N Sane Trilogy' Has Sold Over 2.5 Million Copies On PS4

Hyvinhän tuo on myynyt ilman multiplatform julkaisua. Tuossakin voi olla taustalla ihan se että jos ei raaskita laittaa resursseja useamman alustan kehitykseen niin valitaan se suosituin. Ja tietysti jos Sony omistaa tietyn pelisarjan oikeudet niin ei varmasti nähdä niitä muilla alustoilla.
Activision omistaa Crashin oikeudet. Mutta tässä nyt lienee sen verran markkinatutkimusta tehty, ettei viisari ole muiden alustoiden omistajissa värissyt niin paljon, että olisi käytetty resursseja multiplattaan. Tuo kuitenkin ratsastaa käytännössä vain PSX-nostalgian voimia.
 
'Crash Bandicoot N Sane Trilogy' Has Sold Over 2.5 Million Copies On PS4

Hyvinhän tuo on myynyt ilman multiplatform julkaisua. Tuossakin voi olla taustalla ihan se että jos ei raaskita laittaa resursseja useamman alustan kehitykseen niin valitaan se suosituin. Ja tietysti jos Sony omistaa tietyn pelisarjan oikeudet niin ei varmasti nähdä niitä muilla alustoilla.
Vaikka menee vähän offin puolelle mutta eipä toi crashin oletettu budjetti olekkaan mitään kymmeniä miljoonia kuin codeilla tai vastaavilla isomman luokan AAA peleillä jolloin pelille pitää saada mahdollisimman iso ostaja joukko.
ja osittain varmasti nostaligia höyryissä mennään mutta sitähän ei olla virallisesti sanonuttu etteikö Crashikin voisi päätyä Microsoftin konsoleille.

Edit: Sama tilanne taisi olla No man Sky pelin kohdalla.
Kuten taas PUGB pelin saapuminen toiseen leiriin.
 
Itse sanoisin että PS4:llä (tai pelien julkaisijoilla oikeastaan) on ongelma noiden kanssa. Jää pelejä myymättä kun ne on tarjolla vain PS4:llä. Mm. Crash Bandicoot N-Sane Trilogyn ostaisin välittömästi jos olisi Xboxille/PC:lle mutta kun ei niin ei.
Onhan se ihan tosi, että enemmän pelit möisivät jos olisivat multiplattareita. Monesti itsekin toivonut jos peli on ollut teknisesti heikompi tapaus. Mutta näillä yksinoikeuksilla niitä laitteita myydään ja sony osaa sen pelin. Hyvin menee ja tuskin päästävät käsistään kovin helpolla esim. tuota mainitsemaasi Crash Bandicootia.
 
Vaikea uskoa että näiden käännöksien teko nykyään enää on niin iso homma kun lähes identtistä PC-rautaa molemmat konsolit. Tainnut Sonyn suunnasta pätäkkää valua Activisionille sen verran että saatu hillittyä muille alustoille julkaisu.

Mutta joo, uhkaa mennä taas väittelyketjun puolelle tämä :)
 
EA:n ostaminen olisi käytännössä lupa printata rahaa, sillä FIFA ja Madden myyvät joka vuosi kuin häkä (Suomessa tietysti NHL jonkin verran). Urheilupelit kannattais ehdottomasti säilyttää multiplatteina, niin kuin Minecraftin kanssa tehtiin. Mahdollisuuksia olisi sitten paikata tuota exclusive-ongelmaa vaikkapa siirtämällä jotain "Titanfall-Mass Effect-Dragon Age" -akselilta vain Xboxille julkaistaviksi.

Toisaalta vaikka kuinka vihreää vereni on, niin olen siltikin sitä mieltä että konsoli-exclut ovat saatanasta ja kaikkien pitäisi saada pelata haluamiansa pelejä haluamillaan alustoilla. Tässä mielessä Play Anywhere on ollut meikäläiselle tosi kova juttu.
 
Kerros pari esimerkkiä. Itselle ei tule mieleen kuin Forzan drivatarit.

Luulin, että tuo kusetus olisi jo unohdettu.

Kusetus?

Titanfall I NPC AI + Titan kun et sitä itse ohjaa, Halo 5 suurin ehkäpä on moninpelissa Warzone Firefightissa ja jotenkin muistelen, että CO-OPissakin olisi, Gears of War 4 - Horde mode , Forza 5, 6 ,7. Forza Horizon 2, 3 Drivatarit.

+ Tuleva Crackdown 3.
 
Viimeksi muokattu:
EA:n ostaminen olisi käytännössä lupa printata rahaa, sillä FIFA ja Madden myyvät joka vuosi kuin häkä (Suomessa tietysti NHL jonkin verran). Urheilupelit kannattais ehdottomasti säilyttää multiplatteina, niin kuin Minecraftin kanssa tehtiin. Mahdollisuuksia olisi sitten paikata tuota exclusive-ongelmaa vaikkapa siirtämällä jotain "Titanfall-Mass Effect-Dragon Age" -akselilta vain Xboxille julkaistaviksi.

Toisaalta vaikka kuinka vihreää vereni on, niin olen siltikin sitä mieltä että konsoli-exclut ovat saatanasta ja kaikkien pitäisi saada pelata haluamiansa pelejä haluamillaan alustoilla. Tässä mielessä Play Anywhere on ollut meikäläiselle tosi kova juttu.

Enemmän odottaisin vanhojen IP:eiden tulemista takaisin. EA kun osti aikanaan nämä kaikki kilpailijat pois ja eivät käytännössä ole tehneet juuri mitään jatkoosiakaan näille (ainakaan alkuperäisten tasoisia laadultaan).

nGFjzEs.png

edit: parempi kuva
 
Viimeksi muokattu:
Kusetus?

Titanfall I NPC AI + Titan kun et sitä itse ohjaa, Halo 5 suurin ehkäpä on moninpelissa Warzone Firefightissa ja jotenkin muistelen, että CO-OPissakin olisi, Gears of War 4 - Horde mode , Forza 5, 6 ,7. Forza Horizon 2, 3 Drivatarit.

+ Tuleva Crackdown 3.

Missä näistä se cloud nelinkertaistaa konsolin tehon niinkuin MS väitti?

AI? Ihan "normaaleissakin" dediserveri moninpeleissä se serveri hoitaa AI:n, mutta tietysti pilvihömpötys kuulostaa paremmalta.
 
Missä näistä se cloud nelinkertaistaa konsolin tehon niinkuin MS väitti?

AI? Ihan "normaaleissakin" dediserveri moninpeleissä se serveri hoitaa AI:n, mutta tietysti pilvihömpötys kuulostaa paremmalta.

Eikös sen pitänyt olla 30 kertainen laskuteho tarvittaessa, tämmöistä muistelin aikasempien Crackdown konseptidemojen esittelyssä nähneeni? :)

Kyllä jenkit markkinoinnin osaavat, pilven hyöty kuluttajalle vrt. dediservu tässä onkin vähintäänkin kyseenalainen pelikäyttöä ajatellen.

EA:n ostaminen olisi käytännössä lupa printata rahaa, sillä FIFA ja Madden myyvät joka vuosi kuin häkä (Suomessa tietysti NHL jonkin verran). Urheilupelit kannattais ehdottomasti säilyttää multiplatteina, niin kuin Minecraftin kanssa tehtiin. Mahdollisuuksia olisi sitten paikata tuota exclusive-ongelmaa vaikkapa siirtämällä jotain "Titanfall-Mass Effect-Dragon Age" -akselilta vain Xboxille julkaistaviksi.

Toisaalta vaikka kuinka vihreää vereni on, niin olen siltikin sitä mieltä että konsoli-exclut ovat saatanasta ja kaikkien pitäisi saada pelata haluamiansa pelejä haluamillaan alustoilla. Tässä mielessä Play Anywhere on ollut meikäläiselle tosi kova juttu.

Ei tuo mahdollinen EA-kauppa tule toteutumaan Xbox-excluina millään, multiplatformien diskontattu tuotto muilta alustoilta nostaisi kauppahinnan aivan tähtitieteelliselle tasolle. Toisaalta onhan MS:ltä nähty muitakin älyttömiä kauppoja, kuten Minecraft IP:n osto hypen laantumisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Kenenköhän firman pilveä Titanfall 2 PS4:lla käyttää kun tuntuu nuo AI:t toimivan siinä varsin mallikkaasti kuten ykkösessä :rolleyes:
 
EA:n ostaminen olisi käytännössä lupa printata rahaa, sillä FIFA ja Madden myyvät joka vuosi kuin häkä (Suomessa tietysti NHL jonkin verran). Urheilupelit kannattais ehdottomasti säilyttää multiplatteina, niin kuin Minecraftin kanssa tehtiin. Mahdollisuuksia olisi sitten paikata tuota exclusive-ongelmaa vaikkapa siirtämällä jotain "Titanfall-Mass Effect-Dragon Age" -akselilta vain Xboxille julkaistaviksi.
Tosin eihän EA "omista" noita urheilupelejä samalla tavalla kuin jotain Mass Effect ja Titanfall IP:tä, sopinut vaan julkaisuoikeudet noiden liigojen kanssa. Jos EA siirtyisi MS:n omistukseen ja alkaisi rajoittaa pelien kehittämistä vaan omille alustoilleen voi olla että kyseiset sopimukset purkautuisivat.
 
Missä näistä se cloud nelinkertaistaa konsolin tehon niinkuin MS väitti?

AI? Ihan "normaaleissakin" dediserveri moninpeleissä se serveri hoitaa AI:n, mutta tietysti pilvihömpötys kuulostaa paremmalta.

Öö, tuskin esim, Battlefieldissä yhtään sen enempää laske kuin nytkään. Ei perus dediservu mitään fysiikka CPU laskentaa todellakaan tee vaan lähinnä huolehtii tietoliikenteestä.

Kyllä varmasti on tuossa Halo 5 Warfightissa tuosta enempi apua. En tietty tiedä kuinka paljon. Xboxsilla nimenomaan pysyy 60FPS lukittuna Halo 5:ssa kokoajan. Crackdown 3 on se, mihin on noilla "tehoilla" viitattu, joka jää nähtäväksi.

Kuitenkin tämän noin 3 vuotta vanhan PRE-Alpha vuodon perusteella tuosta näyttäisi olevan hyötyä. Kyseessä on Clougenin edustaja (eli ei tekemistä ees MS:an kanssa mitään) ja tuossa aiemmin uutisoitiinkin, että tuo on nyt liitetty myös Unreal Engine 4:een. Vinkkinä, tuossa huonosti näkyvät vasemalla yläkulmassa olevat ikonit vastaa kuinka monen Xbox Onen verran ylimääräistä laskentaa on ohjattu pilveen.

 
Viimeksi muokattu:
Köh köh, "laantumisen"
Minecraft Sales Reach 144 Million Across all Platforms; 74 Million Monthly Players

MC on voimissaan aika loistavasti ja myyntejä tulee lisää jatkuvasti, taisi reseterassa olla threadi jossa oli mainintaa että n. 2 miljoonaa kpl per kk keskimäärin olla myynnit. Ja cross-play (toki sonyn vehkeet jää ilman koska sony ei sitä halua tukea) on ollut ihan mukava lisä.

Tässähän tulee huomioida myyntihinta per kopio, tuo alle 100 miljoonaa myytyä lisäkopiota IP:n oston jälkeen kun ei ole myyty kermankuorintahinnoilla. Vaikka nämä olisi myyty 15 dollarin kappalehinnalla, katteen ollessa 100 pinnaa, niin silti oltaisiin yli 10 miljardin päässä että päästään edes omilleen. Tämä kertookin osuvasti kuinka naurettava ylihinta tuosta maksettiin, saati sitten että tälle sijoitukselle saataisiin joskus tuottoa.

Microsoft officially owns Minecraft and developer Mojang now

Öö, tuskin esim, Battlefieldissä yhtään sen enempää laske kuin nytkään. Ei perus dediservu mitään fysiikka CPU laskentaa todellakaan tee vaan lähinnä huolehtii tietoliikenteestä.

Kyllä varmasti on tuossa Halo 5 Warfightissa tuosta enempi apua. En tietty tiedä kuinka paljon. Xboxsilla nimenomaan pysyy 60FPS lukittuna Halo 5:ssa kokoajan. Crackdown 3 on se, mihin on noilla "tehoilla" viitattu, joka jää nähtäväksi.

Kuitenkin tämän noin 3 vuotta vanhan PRE-Alpha vuodon perusteella tuosta näyttäisi olevan hyötyä. Kyseessä on Clougenin edustaja (eli ei tekemistä ees MS:an kanssa mitään) ja tuossa aiemmin uutisoitiinkin, että tuo on nyt liitetty myös Unreal Engine 4:een. Vinkkinä, tuossa huonosti näkyvät vasemalla yläkulmassa olevat ikonit vastaa kuinka monen Xbox Onen verran ylimääräistä laskentaa on ohjattu pilveen.



Näkyy hypetys uppoavan taas ihan kympillä.

Sulla näyttää edelleen olevan vaikeuksia ymmärtää pilvipalvelun perustavanlaatuista ongelmaa. Kun laskenta tehdään muualla kuin lokaalisti, tulee tästä aina tiedonsiirtoviivettä. Mikäli nämä pilvessä tehtävät laskelmat ovat olennainen osa itse peliä, niin tämä taas aiheuttaa sen että kontrollien vasteet kasvavat, koska näiden tulee huomioida tiedonsiirron tuoma lisäviive. Mahtaa olla peli-ilo ylimmillään kun servun pitää odotella mokkulapelaajien inputit vaihtelevine pingeineen.

Näin ollen ennen tiedonsiirtoyhteyksien merkittävää parantumista ei ulkoistettua laskentaa tulla näkemään missään gameplay-kriittiisessä sovelluksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Öö, tuskin esim, Battlefieldissä yhtään sen enempää laske kuin nytkään. Ei perus dediservu mitään fysiikka CPU laskentaa todellakaan tee vaan lähinnä huolehtii tietoliikenteestä.

Kyllä varmasti on tuossa Halo 5 Warfightissa tuosta enempi apua. En tietty tiedä kuinka paljon. Xboxsilla nimenomaan pysyy 60FPS lukittuna Halo 5:ssa kokoajan. Crackdown 3 on se, mihin on noilla "tehoilla" viitattu, joka jää nähtäväksi.

Kuitenkin tämän noin 3 vuotta vanhan PRE-Alpha vuodon perusteella tuosta näyttäisi olevan hyötyä. Kyseessä on Clougenin edustaja (eli ei tekemistä ees MS:an kanssa mitään) ja tuossa aiemmin uutisoitiinkin, että tuo on nyt liitetty myös Unreal Engine 4:een. Vinkkinä, tuossa huonosti näkyvät vasemalla yläkulmassa olevat ikonit vastaa kuinka monen Xbox Onen verran ylimääräistä laskentaa on ohjattu pilveen.



Moninkertaiset tehoreservit käytössä ja mitään näytettävää ei oikein vielä ole? I call bullshit.

Oikeastihan tuo oli Microsoftilta tuollainen hätäpaska, kun tajuttiin, että PS4 vie tehoissa jo jotain piti keksiä Onen floppistarttiin.

Ja dediserveri(klusteri) voi kyllä pyörittää fysiikatkin jos se niin koodataan. Näitä pelejä ei juuri ole ja jokainen voi päätellä miksi. Mieleen tulee vain uusi Simcity joka "vaati" netin pilvihömppään vedoten ja yllättäen sekin paljastui pelkäksi kusetukseksi.
 
Tässähän tulee huomioida myyntihinta per kopio, tuo alle 100 miljoonaa myytyä lisäkopiota IP:n oston jälkeen kun ei ole myyty kermankuorintahinnoilla. Vaikka nämä olisi myyty 15 dollarin kappalehinnalla, katteen ollessa 100 pinnaa, niin silti oltaisiin yli 10 miljardin päässä että päästään edes omilleen. Tämä kertookin osuvasti kuinka naurettava ylihinta tuosta maksettiin, saati sitten että tälle sijoitukselle saataisiin joskus tuottoa.
Mitä tarkoittaa 10 miljardin päässä? Enkö tajua jotain vai miten 2,5miljardin kauppahinnalla voidaan olla 10 miljardin päässä mistään? Faktahan on että tämä 2,5miljardin sijoitus tuottaa paremmin kuin vastaavat rahat lepäämässä jossain pankkitilillä ja se tässä on tarkoitus sen lisäksi että omistuksessa on suosittu tuote, ei päästä omille.
 
Mitä tarkoittaa 10 miljardin päässä? Enkö tajua jotain vai miten 2,5miljardin kauppahinnalla voidaan olla 10 miljardin päässä mistään? Faktahan on että tämä 2,5miljardin sijoitus tuottaa paremmin kuin vastaavat rahat lepäämässä jossain pankkitilillä ja se tässä on tarkoitus sen lisäksi että omistuksessa on suosittu tuote, ei päästä omille.
Onhan tuo ollut MS:lle ihan helvetin hyvä diili. Servujen vuokraus, kaikki lisäsälät kuten skinit ja muu oheiskrääsä = kultakaivos.

Kun MS osti Mojangin, niin peliä oli myyty 50 miljoonaa kappaletta. Sen jälkeen on tullut kolmessa vuodessa pian 100 miljoonaa myytyä kopiota lisää ja loppua ei näy.

"I could walk into my sons room and construct a 4 foot pile of merchandise easily. Books, stuffed animals, foam pickaxes and swords, Halloween costumes, T-shirts, action figures, light enhanced Diamond and Redstone blocks, creeper pajamas. I imagine I'm missing a lot of things.

He then owns the Game on X360, Amazon Kindle, Switch, 3DS, Windows 10, Xbox One X, google phone. With all DLC and Skin packs. Plus the Minecraft telltale series.

That's the pressure I'm under. I'm just a single parent of an obsessed child. His birthday parties even had Minecraft Piñatas.......

It's an epidemic!!!"

^Yhden Minecraft-pelaajan isä. Paljonko tuo yksi pelaaja on pelkästään sijoittanut peliin? Mikä on keskiarvosumma, minkä yksi Minecraft-pelaaja käyttää peliin?
 
Moninkertaiset tehoreservit käytössä ja mitään näytettävää ei oikein vielä ole? I call bullshit.

Oikeastihan tuo oli Microsoftilta tuollainen hätäpaska, kun tajuttiin, että PS4 vie tehoissa jo jotain piti keksiä Onen floppistarttiin.

Ja dediserveri(klusteri) voi kyllä pyörittää fysiikatkin jos se niin koodataan. Näitä pelejä ei juuri ole ja jokainen voi päätellä miksi. Mieleen tulee vain uusi Simcity joka "vaati" netin pilvihömppään vedoten ja yllättäen sekin paljastui pelkäksi kusetukseksi.

Ei näytettävää? Juurihan linkitin tuon youtube videon? Tuo vastaava on demottu aiemmin hyvin raakileena tuostakin jo vuosi pari sitten vielä taaksepäin myöskin ja siinä ei ollut mitään crackdowniin liittyvää.

Tottakait se dediservu myös ne pyörittää, ei tuo pilvilaskenta ole mikään Xbox exclusiivinen juttu ollut päivääkään. Se on toinen juttu, kuka sitä oikeasti tarjoaa. MS:llä eli Xboxilla kun sattuu olemaan oma datacenter infra mistä ne sitä tarjoaa eikä heidän tarvitse tyytyä tai maksaa 3rd partyille tuosta.

Kusetusta tai ei, mutta jos Halo 5:en warfightia on pelannut niin huomaa kyllä että siellä tapahtuu aika helkustisti mm. boss fighteissa ja frame-rate pysyy 60FPS:ssä kokoajan.

Eläviä esimerkkejä on kuitenkin missä sitä on jo käytetty vuodesta 2014 edes jossakin määrin.
 
Mitä tarkoittaa 10 miljardin päässä? Enkö tajua jotain vai miten 2,5miljardin kauppahinnalla voidaan olla 10 miljardin päässä mistään? Faktahan on että tämä 2,5miljardin sijoitus tuottaa paremmin kuin vastaavat rahat lepäämässä jossain pankkitilillä ja se tässä on tarkoitus sen lisäksi että omistuksessa on suosittu tuote, ei päästä omille.

Sori, tuli pilkkuvirhe tuossa, lukujen piti olla 1,5 miljardia myytyjen osalta ja 1 miljardin päästä breakevenistä.

Kerrotko vielä miten sijoitus tuottaa jos sitä ei saa myytyä kenellekään tuolla kauppahinnalla? Saati sitten se seikka että todellinen osuus katteesta on alta puolta liikevaihdosta?

Toisinsanoen jos tuon kuvitellaan tuottavan jotain pitäisi jonkun olla valmiina ostamaan tuo IP vähintään samaan hintaan, kun MS siitä maksoi, sillä nykytahdilla edes breakeveniin pääsy on jo saavutus.

Onhan tuo ollut MS:lle ihan helvetin hyvä diili. Servujen vuokraus, kaikki lisäsälät kuten skinit ja muu oheiskrääsä = kultakaivos.

Kun MS osti Mojangin, niin peliä oli myyty 50 miljoonaa kappaletta. Sen jälkeen on tullut kolmessa vuodessa pian 100 miljoonaa myytyä kopiota lisää ja loppua ei näy.

Paljonko tuo yksi pelaaja on pelkästään sijoittanut peliin? Mikä on keskiarvosumma, minkä yksi Minecraft-pelaaja käyttää peliin?

Jos tosiaan tilanne olisi noin ruusuinen kuin esität, niin silloin tätä olisi rummutettu isolla kädellä vuosikertomuksessa.

Hyvä kysymys tosiaan, johon vastaus avaisi hankinnan todellista järkevyyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Siellä se tuotto näkyy kvartaalien tuloksessa toisin kuin tilillä lepäävät käteisvarat. Sehän tässä kvartaalitaloudessa on oleellista, ei paljon saa haalittua fyrkkaa säästöön vaan paljon on osake, paljon liikevaihto ja nettotulos. MS:lläkin on kuitenkin kymmenien miljardien käteisvarat
 
Siellä se tuotto näkyy kvartaalien tuloksessa toisin kuin tilillä lepäävät käteisvarat. Sehän tässä kvartaalitaloudessa on oleellista ei paljon saa haalittua fyrkkaa säästöön vaan paljon on osake, paljon liikevaihto ja neetotulos.

En nyt tiedä oletko vaivautunut lukemaan tilinpäätöksiä, mutta kyllähän ne tileillä näkyvät varat siellä on luettavissa. :) Firman vakaavaraisuuskin kun on yksi mittari millä yrityksiä arvotetaan.
 
Ei näytettävää? Juurihan linkitin tuon youtube videon? Tuo vastaava on demottu aiemmin hyvin raakileena tuostakin jo vuosi pari sitten vielä taaksepäin myöskin ja siinä ei ollut mitään crackdowniin liittyvää.

Tottakait se dediservu myös ne pyörittää, ei tuo pilvilaskenta ole mikään Xbox exclusiivinen juttu ollut päivääkään. Se on toinen juttu, kuka sitä oikeasti tarjoaa. MS:llä eli Xboxilla kun sattuu olemaan oma datacenter infra mistä ne sitä tarjoaa eikä heidän tarvitse tyytyä tai maksaa 3rd partyille tuosta.

Kusetusta tai ei, mutta jos Halo 5:en warfightia on pelannut niin huomaa kyllä että siellä tapahtuu aika helkustisti mm. boss fighteissa ja frame-rate pysyy 60FPS:ssä kokoajan.

Eläviä esimerkkejä on kuitenkin missä sitä on jo käytetty vuodesta 2014 edes jossakin määrin.

En laske arvoa vuosia vanhalle techdemolle. Kannattaa muuten googlata Red faction Armageddon. Siinähän onnistui myös tuollainen tuhoaminen ja ihan ilman pilveä. Ja toisin kuin tuossa techdemossa, mukana on vielä AI jne, eli ihan oikea peli.

Eli näiden vuosien aikana ne valmiit aikaansaannokset ovat ne vain drivatarit ja "jotain taustajuttuja" Halon moninpelissä.
 
En laske arvoa vuosia vanhalle techdemolle. Kannattaa muuten googlata Red faction Armageddon. Siinähän onnistui myös tuollainen tuhoaminen ja ihan ilman pilveä. Ja toisin kuin tuossa techdemossa, mukana on vielä AI jne, eli ihan oikea peli.

Eli näiden vuosien aikana ne valmiit aikaansaannokset ovat ne vain drivatarit ja "jotain taustajuttuja" Halon moninpelissä.

Oliko Red Faction moninpeli? Ei kukaan väittänyt fysiikkalaskennan olevan missään vaiheessa lokalisti konsolilla mahdotonta. Sitä nyt on jo Battlefieldissäkin ollut ja siinäkin jopa moninpelissä. Pointti on saada joissakin peleissä se laskenta pilveen jolloin säästetään resursseja konsolilta, millä CPUta on huomattavasti vähemmän saatavilla.

Samalla googlella kannattaa myös hakea joista olen aikaisemmin postaillut eikä väittää Haloa "joiksikin taustajutuiksi".

Tausta npc:t oli lähinnä Titanfall 1:essä Titanin ohjaus mukaanlaskettuna. Cloud laskenta on ollu todellista jo vuodesta 2014 peleissä näkyvästi ja sitä on turha kiistää.
 
EA:n ostaminen olisi käytännössä lupa printata rahaa, sillä FIFA ja Madden myyvät joka vuosi kuin häkä (Suomessa tietysti NHL jonkin verran). Urheilupelit kannattais ehdottomasti säilyttää multiplatteina, niin kuin Minecraftin kanssa tehtiin.

Vai kannattaisiko ottaa riski ja ottaa ne yksinoikeudeksi?
On hemmetisti pelaajia jotka ostaisi konsolin pelkästään sen Fifa, Maddenin, NBA ja/tai NHL takia ja sitten toki monet paljon muitakin pelejä.
 
Vai kannattaisiko ottaa riski ja ottaa ne yksinoikeudeksi?
On hemmetisti pelaajia jotka ostaisi konsolin pelkästään sen Fifa, Maddenin, NBA ja/tai NHL takia ja sitten toki monet paljon muitakin pelejä.
Vähemmän nuo möisivät selvästi jos olisivat yksinoikeutena yhdellä laitteella. Eihän kuulemma esim. The Witcher 3 peliä olisi edes tehty jos konsoleita ei olisi.
 
Vähemmän nuo möisivät selvästi jos olisivat yksinoikeutena yhdellä laitteella. Eihän kuulemma esim. The Witcher 3 peliä olisi edes tehty jos konsoleita ei olisi.
Niin toki vähemmän myisi mutta uskon että todella moni noita urheilupelejä ostava ostaisi sitten alustan jolla noita voi pelata.
 
Vähemmän nuo möisivät selvästi jos olisivat yksinoikeutena yhdellä laitteella. Eihän kuulemma esim. The Witcher 3 peliä olisi edes tehty jos konsoleita ei olisi.
Lausuntohan on ehkä siis hieman virheellisesti tulkittu. Kertoivat ettei Witcher 3:sta olisi sellaisenaan, ei ettei sitä olisi ollenkaan.
 
Niin toki vähemmän myisi mutta uskon että todella moni noita urheilupelejä ostava ostaisi sitten alustan jolla noita voi pelata.
Juu tuo olisi hyvä MS:n kannalta, mutta nuo liigat ei uusi lisenssisopimusta, jos myynti vähenee. Toisaalta jos MS maksaa erotuksen niin eipä sillä väliä sen jälkeen :)
 
Joss pelaan fallout 3 xbox onella niin siirtyvätkö tallenukset pilveen ja voin jatkaa vaikka x360:llä?
Kyllä.

Juu tuo olisi hyvä MS:n kannalta, mutta nuo liigat ei uusi lisenssisopimusta, jos myynti vähenee. Toisaalta jos MS maksaa erotuksen niin eipä sillä väliä sen jälkeen :)

Juu toki lisensseistä pitäisi samanlailla maksaa kuin nytkin.
 
Sitä juuri tarkoitin, jos siirtyy 360:sta Oneen, täytyy itse huolehtia ne tallennukset.
 
Ainakin jenkeissä Xbox One X on käynyt hyvin kaupaksi jouluna:

Xbox One X Was Top-Selling Premium Console in US Holidays; Microsoft Promises Console Innovation

Ja muutenkin Microsoftilla näyttäisi menevän ihan hyvin peli eli Xbox puolellakin:

Microsoft today reported earnings for its latest quarter ended December 31--and the news is good for the company's Xbox gaming division. Total revenue rose by $303 million (or 8 percent) to $3.9 billion. The uptick in sales was driven in part by the launch of the Xbox One X in November. Microsoft has not disclosed a sales number for the console but it did sale the Xbox One X launch helped Xbox hardware revenue rise 14 percent.

Xbox One X Helps Boost Hardware But Game Sales Fall In Microsoft's Latest Quarter
 
Muutenhan PS4 on myynyt yli tuplat Oneen verrattuna tähän mennessä.

Toki vaikeahan noista on tarkkoja lukuja saada kun MS ei enää kehtaa myyntilukuja ilmoittaa.
 
Ainakin jenkeissä Xbox One X on käynyt hyvin kaupaksi jouluna:

Xbox One X Was Top-Selling Premium Console in US Holidays; Microsoft Promises Console Innovation

Ja muutenkin Microsoftilla näyttäisi menevän ihan hyvin peli eli Xbox puolellakin:

Microsoft today reported earnings for its latest quarter ended December 31--and the news is good for the company's Xbox gaming division. Total revenue rose by $303 million (or 8 percent) to $3.9 billion. The uptick in sales was driven in part by the launch of the Xbox One X in November. Microsoft has not disclosed a sales number for the console but it did sale the Xbox One X launch helped Xbox hardware revenue rise 14 percent.

Xbox One X Helps Boost Hardware But Game Sales Fall In Microsoft's Latest Quarter

Ei sinänsä yllättävää; PS4 Pro oli kohtuullisen kepoinen esitys ja porukka tyytyy wanhaan pleikkariin.

Mukava kuitenkin kuulla, että X on käynyt kaupaksi!
 
Ennenkuin Halo: Master Chief collectionin (Halo 1,2,3+OSDT,4) Xbox One X päivitys on tulossa haluaa 343i korjata ja viimeistellä myös tuon paketin ongelmia. Xbox One insider ryhmään kuuluvat pääsevät halutessaan näitä ensimmäisenä kokeilemaan. Tuon Xbox One X päivityksen on suunniteltu tulevan MCC:lle vuoden 2018 aikana.



Many weeks ago, 343 Industries announced that it planned on fixing the collection and even upgrading it for Xbox One X. Following that announcement, the studio's Frank O'Connor posted a detailed explanation on why it took the team so long to address the concerns gamers had with the title, and what he planned on doing to address them.

Since the game launched, Microsoft has improved the development tools available to game makers and that includes 343 Industries. Certain changes have been made to them — due to the inception of the Xbox One X — which now allows the team to go back and fix the problems in The Master Chief Collection.

In a new post on Halo Waypoint, Community Manager Brian Jarrard provided some updates about the upcoming fixes and how 343 Industries wanted to start a conversation with gamers. Some of the main points he mentioned are listed below.

  • A separate, smaller team is working to fix The Master Chief Collection and this doesn't impact the next major Halo first-person shooter.
  • 343 Industries will conduct public testing of many of these fixes and Xbox Insiders will be the first ones to test them out.
  • Significant updates have been made to matchmaking, the game engines, user interface, peer connections, and much more to allow for a better multiplayer experience.
  • The developer is experimenting with a lot of fixes and certain promised fixes might have to be rolled back due to compatibility issues.
  • These are just some of the changes and it seems like 343 Industries plans to spend many more months working to fix multiplayer.
The studio has been testing fixes internally for many months, but it didn't have the tools to implement them until now. While the details of these new tools remain a mystery, it's great to see that 343 Industries will finally fix The Master Chief Collection. The update is expected to hit sometime in 2018. Hopefully it will be a considerable revamp rather than what the developer did before.

343 Industries provides update on Halo: The Master Chief Collection patch
 
Muutenhan PS4 on myynyt yli tuplat Oneen verrattuna tähän mennessä.

Toki vaikeahan noista on tarkkoja lukuja saada kun MS ei enää kehtaa myyntilukuja ilmoittaa.

Ei sinänsä yllättävää; PS4 Pro oli kohtuullisen kepoinen esitys ja porukka tyytyy wanhaan pleikkariin.

Mukava kuitenkin kuulla, että X on käynyt kaupaksi!
Tämä ketju koskee Oneja. Näillä lainatuilla viesteillä ei saada lisäarvoa tähän ketjuun.
 
Ainakin jenkeissä Xbox One X on käynyt hyvin kaupaksi jouluna:

Xbox One X Was Top-Selling Premium Console in US Holidays; Microsoft Promises Console Innovation

Ja muutenkin Microsoftilla näyttäisi menevän ihan hyvin peli eli Xbox puolellakin:

Microsoft today reported earnings for its latest quarter ended December 31--and the news is good for the company's Xbox gaming division. Total revenue rose by $303 million (or 8 percent) to $3.9 billion. The uptick in sales was driven in part by the launch of the Xbox One X in November. Microsoft has not disclosed a sales number for the console but it did sale the Xbox One X launch helped Xbox hardware revenue rise 14 percent.

Xbox One X Helps Boost Hardware But Game Sales Fall In Microsoft's Latest Quarter

Miten vaikeaa se sulle on tajuta että pelkän liikevaihdon ilmoittaminen ei kerro yhtikäs mitään? Kun katsotaan mitä polkumyynnillä jäi viivan alle, niin tilanne ei olekaan niin valoisa mitä yrität esittää:

"Operating income decreased $51 million or 2%, primarily due to an increase in operating expenses.

Gross margin was relatively unchanged, driven by a decline in Gaming, offset by an increase in Search advertising and Surface. Gross margin percentage decreased, primarily due to a gross margin percentage decline in Gaming.

• Operating expenses increased $49 million or 2%, driven by investments in engineering and the benefit of a legal settlement in the prior year, offset in part by a decrease in Windows marketing and phone expenses."

Olisi tosiaan hauska nähdä lukuja One X:n myynneistä turhien korulauseiden sijasta, joita MS:n johto tarjoaa. Pelkkä prosentuaalinen liikevaihdon kasvun ilmoittaminen on lähinnä huvittavaa kun lähihistoria näyttää tältä:

"FY2017 Q1 Hardware revenue down 26% YoY
FY2017 Q2 Hardware revenue down 22% YoY
FY2017 Q3 Hardware revenue down 20% YoY
FY2017 Q4 Hardware revenue down 21% YoY
FY2018 Q1 Hardware revenue down 48% YoY
FY2018 Q2 Hardware revenue up 14% YoY

So from holiday 2015 to holiday 2017, Hardware revenue decreased 11%"

Microsoft FY18 Q2 results: Xbox Live MAU 59m (up 7% YoY) | Gaming revenue 3.9bn (up 8% YoY)

Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että olemattomalla määrällä myyntiä saadaan jo vaikutusta liikevaihtoon, kun lähtötaso on jo riittävän heikko. Tämäkään ei edelleenkään poista sitä tosiseikkaa että HW revenue ja kate on supistumaan päin.
 
Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni noita konsoleita ei ei useinkaan voitolla juuri myydä vaan voitot saadaan lähinnä peleistä, palveluista ja lisälaitteista. Muuten kyllä aika sama nuo konsolimyynnit minulle mutta jos Xbox One X versio myy enempi kuin normaali niin pelintekijät panostaa helpommin lisää X versioon.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, tuo gross marginhan kertoo mitä tapahtuu kun nämä HW myyntien ja SW myyntien saaduista rahoista vähennetään liiketoiminnan kulut ja tämähän oli laskusuuntainen, kuten jo aiemmin kerroin. Toisinsanoen edes softasta ja muusta toiminnasta saatava kate ei riitä kattamaan konsolien polkumyynnistä aiheutuneita kuluja. Tämän vuoksi pelkän liikevaihdon katseleminen liiketoiminnan menestyksellisyyden arvioinniksi on typerää, jota alunperinkin kritisoin. Lukujahan kaunistelee vielä tämän lisäksi Gamingin jemmaaminen More Personal Computingin alle, jotta xbox-liiketoiminnan heikko kannattavuus ei kävisi ilmi.

Toisaalta taas koko pelibisnes on MS:lle se 10 pinnaa koko puljun liikevaihdosta, joten heillä on kyllä varaa ylläpitää moista kankkulankaivoa.
 
Käsittääkseni noita konsoleita ei ei useinkaan voitolla juuri myydä vaan voitot saadaan lähinnä peleistä, palveluista ja lisälaitteista. Muuten kyllä aika sama nuo konsolimyynnit minulle mutta jos Xbox One X versio myy enempi kuin normaali niin pelintekijät panostaa helpommin lisää X versioon.

Juuri näin. Toivottavasti X-versioita saadaan jatkossa runsaasti.

Toinen mitä itse toivoisin ja mistä saan lisäarvoa ovat Play Anywhere julkaisut. Forzaa ja GOWia on kiva jatkaa toimistolla hiljaisina hetkinä ja onhan sieltä tulossa ainakin State of Decay 2 ja Ori.

Onko porukalla kokemusta Snake Pass tasohyppelystä? Likan kanssa pelattiin Super Lucky Tale läpi ja nyt pitäisi keksiä jotain samantyyppistä.
 
Toinen mitä itse toivoisin ja mistä saan lisäarvoa ovat Play Anywhere julkaisut. Forzaa ja GOWia on kiva jatkaa toimistolla hiljaisina hetkinä ja onhan sieltä tulossa ainakin State of Decay 2 ja Ori.

Nimenomaan. Poika opiskelupaikkakunnallaan pelaa nykyään kannettavalla pelit ja hänen kanssa tulee paljon esim. Forza Horizon 3, Forza Motorsport 7, Gears of War 4 ja Halo Wars 2 pelattua kun taas minä Xbox One X:llä.
 
Digital Foundryn Sea of Thieves analyysi beta versiosta - Xbox One X päivitys tulee pelin julkaisuun 20.3. Tämä peli tulee myös Xbox One Games passiin heti julkaisuun eli vain 10e/kk maksulla pääsee tätäkin pelaamaan.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 493
Viestejä
4 509 238
Jäsenet
74 408
Uusin jäsen
Koma7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom