Xbox One & One X keskustelu

Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
YKSI (ja vain yksi) asia mikä nyky-MuroBBS:ssä > TechBBS: Xbox-ketjut eivät ole (enää) Twitter-copypaste-monologioksennusta.
Itsellä kun ei ole aikaa selailla webin saloja tai twit-twit-twiittejä niin olen ihan kiitollinen että ne tulee tänne. On helppo lukea yhdestä paikasta noi jutut/ uutiset.

Seurasin niitä myös murossa.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
The Vanishing of Ethan Carterin DF analyysi.

Onhan taas mielenkiintoista, että lukittu 30 fps lukitaan 32 fps:ään. Toivottavasti korjaavat tuon.

Xbox One X:llä on 3 eri moodia. Videossa esitellään 1080p@60FPS, 1440@60FPS joka melkeen pysyy 60FPS:ssä kokoajan sekä natiivi 4K 2160p, jonka 30FPS mode pyörii 32FPSssä ja lukitsematon jonkin verran sen yli.






The wait was worth it for Ethan Carter on Xbox One
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Itsellä kun ei ole aikaa selailla webin saloja tai twit-twit-twiittejä niin olen ihan kiitollinen että ne tulee tänne. On helppo lukea yhdestä paikasta noi jutut/ uutiset.

Seurasin niitä myös murossa.
Vaikeuttaa kuitenkin yleistä keskustelua ketjussa, kun twit twit twiittejä on 10 uutta päivässä(IMO).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Ei kai täällä ole käyty itse konsolista keskustelua pitkään aikaan vaan aika pitkälle keskittynyt xbox tapahtumien mainostukseen ja pelivertailujen postauksiin.

Mutta eipä sillä että mitään väliä. Laadukasta aiheeseen liittyvää keskustelua kyllä löytyy netistä ilman joka päiväistä mainostusta kuinka peli X pääsee jo lähelle 30fps ja mitä xbox tuotteita nyt myydään jenkeissä. Olisi toki toivonut että tästäkin palstasta ei olisi tullut tämmöinen PR-thread.

/mielipide... anteeksi.

Which PC GPU does the Xbox One X GPU comes close to?

First of all, console developers do have better access to HW, due to a very thin API layer, and can make better and faster code targeting exact hardware (particular console).

Obviously it more correct would be to compare it to one of AMD’s GPU’s (since Xbox One X is actually AMD GPU), but NVIDIA currently dominates the PC market. So, I would say GPU computing power is about GTX1080, however, the amount of video RAM and it’s bandwidth, which is very important for current games (as a lot of them are actually limited by memory ‘speed’) makes it somewhat close to Titan X series.
Esimerkiksi tämmöiset postaukset? Mitä asiaa tämä edes ajaa? Jokainen tietää että puhdasta paskaa koko asia, mutta silti tämäkin kaiken muun roskan seassa pitää tänne postata. Jokainen tietää että konsolit on halpoja siksi koska ne ei edes yritä kilpailla PC:n tehojen kanssa, mutta silti on tärkeää tuoda esille näitä aivopieruja että nyt on TitanX tasoista rautaa sisällä.

Joku saattaa ottaa vielä tosissaan nämä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Ei kai täällä ole käyty itse konsolista keskustelua pitkään aikaan vaan aika pitkälle keskittynyt xbox tapahtumien mainostukseen ja pelivertailujen postauksiin.

Mutta eipä sillä että mitään väliä. Laadukasta aiheeseen liittyvää keskustelua kyllä löytyy netistä ilman joka päiväistä mainostusta kuinka peli X pääsee jo lähelle 30fps ja mitä xbox tuotteita nyt myydään jenkeissä. Olisi toki toivonut että tästäkin palstasta ei olisi tullut tämmöinen PR-thread.

/mielipide... anteeksi.



Esimerkiksi tämmöiset postaukset? Mitä asiaa tämä edes ajaa? Jokainen tietää että puhdasta paskaa koko asia, mutta silti tämäkin kaiken muun roskan seassa pitää tänne postata. Jokainen tietää että konsolit on halpoja siksi koska ne ei edes yritä kilpailla PC:n tehojen kanssa, mutta silti on tärkeää tuoda esille näitä aivopieruja että nyt on TitanX tasoista rautaa sisällä.

Joku saattaa ottaa vielä tosissaan nämä.
Kaipa ne ovat Microsoftilla päätelleet, että parempi pitää nimi pinnalla oli mikä oli:tdown:
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Ei kai täällä ole käyty itse konsolista keskustelua pitkään aikaan vaan aika pitkälle keskittynyt xbox tapahtumien mainostukseen ja pelivertailujen postauksiin.

Mutta eipä sillä että mitään väliä. Laadukasta aiheeseen liittyvää keskustelua kyllä löytyy netistä ilman joka päiväistä mainostusta kuinka peli X pääsee jo lähelle 30fps ja mitä xbox tuotteita nyt myydään jenkeissä. Olisi toki toivonut että tästäkin palstasta ei olisi tullut tämmöinen PR-thread.

/mielipide... anteeksi.



Esimerkiksi tämmöiset postaukset? Mitä asiaa tämä edes ajaa? Jokainen tietää että puhdasta paskaa koko asia, mutta silti tämäkin kaiken muun roskan seassa pitää tänne postata. Jokainen tietää että konsolit on halpoja siksi koska ne ei edes yritä kilpailla PC:n tehojen kanssa, mutta silti on tärkeää tuoda esille näitä aivopieruja että nyt on TitanX tasoista rautaa sisällä.

Joku saattaa ottaa vielä tosissaan nämä.
Heh, johan on punainen vaate joillekkin - tosin tämähän on jo tuttua huttua. Tämä siis pitäisi olla enemmänin Xboxin bashaus threadi, jota voidaan floodata offtopicilla? Kukaan ei ole mitään keskustelua asian tiimoilta estänyt täällä ja sitä keskustelua onkin ollut olemassa ilman tälläistä kitinää, mitä muutamilta tulee. Jos on energiaa kitistä, niin luulisi olevan energiaa myös sitten keskustella.

Älä klikkaa threadia, jos noin pahasti pitää asiasta provosoitua ja mene toki kertomaan kyseisen laitteen kanssa devaajalle, kuinka puhdasta paskaa hän on kun puhuu Xbox One X:än GPUsta.

Kukaan ei ole mitään tapahtumia täällä käsittääkseni mainostanut muuten kuin kevyesti viitannut ensi kesän E3:iin, mutta jos täällä otetaan ja provosoidutaan uutisista PR:änä, niin se on ihan oma henkilökohtainen ongelma.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 093
Puolustin aikonaan no_waytä Murossa, mutta ei siitä pääse mihinkään, että tuollainen PR-paskan spämmäys näivettää normaalin keskustelun, kun normaaliposteja ei isokokoisten Twitter-huudatusten väleistä tahdo edes huomata.

Totta kai posteja ketjuun tulee paljon kovempaan tahtiin kuin muuten, ja on silläkin oma arvonsa. Ja on siellä seassa toisinaan merkittävääkin uutisoitavaa.

edit: Mutta sitten taas toisaalta eipä tuo minua oikeasti haittaa. Tämä oli vähän turhan voimakassanainen postaus siihen nähden, miten olematon ongelma on kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Puolustin aikonaan no_waytä Murossa, mutta ei siitä pääse mihinkään, että tuollainen PR-paskan spämmäys näivettää normaalin keskustelun, kun normaaliposteja ei isokokoisten Twitter-huudatusten väleistä tahdo edes huomata.

Totta kai posteja ketjuun tulee paljon kovempaan tahtiin kuin muuten, ja on kai silläkin oma arvonsa. Ja on siellä seassa toisinaan jotain merkittävääkin uutisoitavaa.
Kannattaa asennoitua, että Twitterin pointti on myös lähde ja se on useimmiten suorin lähde, kertoo myös lyhyesti oleellisen, sisältää linkin suoraan lähteeseen/artikkeliin, jos haluaa lisätietoja lukea ja on varsinkin nykypäivää viestinnässä. Yleensä twiiteistä selviää jo aika paljon mistä on kyse ilman, että niitä edes on pakko klikata.

Jos jonkun yhteys on niin heikko, että Twitterit ei aukea niin se on myös ihan oman laitteiston ongelma, jota kannattaa tarkistaa seuraavaksi. Yritän välttää esim. videoita sisältävät twiitit, joten ei luulisi olevan ongelmaa? Onko twiitit vähemmän PR:ää jos ne tulee jonkun uutissaitin takaa kun pointti on tarkoitus tuoda ne alkuperäisen lähteen takaa, joita edustaa yleensä Xbox, XboxWire yms, joiden takaa se alkuperäinen artikkelikin löytyy, joiden perusteella uutissaitit ne kirjoittavat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
18
Itseä ei tosiaan haittaa vaikka nuita twitter viestejä tänne spämmätäänkin kunhan nyt ei tule muron väittely ketju 2.0:llaa, se on raskas ketju jos jokin 20 sonyn osakkeen omistajaa puhuu myyntiluvuista..


Ja sitten asiaan. Minun x on aina kaatuillu pelejen osalta, mutta nyt yhtakkia alkanut välillä pätkiin niinkuin hdmi kaapeli oisi huonosti kiinni ja kuva häviää ja palaa.
Ja kun uudelleen käynnistän käy aina sama, että jumii siihen alku videoon missä on se piirilevy tai vastaava ja kaynnistyy vasta toisella yrittämällä. Että kaippa tuo huutelee jo viimisiä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 256
Älä klikkaa threadia, jos noin pahasti pitää asiasta provosoitua ja mene toki kertomaan kyseisen laitteen kanssa devaajalle, kuinka puhdasta paskaa hän on kun puhuu Xbox One X:än GPUsta.
Jep. Ei tätä voi promona ottaa, koska kyseinen lause alleviivaa Onen CPU:n paskuutta ja sitä kuinka se jarruttaa tuon monsteri-GPU:n menoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Aika peppukipeää reuhaamista tuli rehelliselle palautteelle. En minä ole keskustelua täällä kieltänyt vaan lähinnä ihmetyttää että miksi tänne postataan jotain Microsoftin organisaatio rakenteen muutoksia twiitteinä/artikkeleina, Electronic Artsin palvelun viikonloppu tarjontaa ja jonkun pelistudion aamupäivällä tehtyjä askareita kun otsakkeena on lähinnä XboxOneX keskustelu.

Minua ainakin kiinnostaa keskustelu hyvistä ja huonoista puolista otsikon mukaisesta konsolista. Jotkut sitä yrittää täällä tehdäkkin mutta aika monta hyvää avausta on hukkunut perään tulleiden twiitti spämmien alle jotka parhaimmillaan postataan eri viesteihin muutaman minuutin välein.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
111
Puolustin aikonaan no_waytä Murossa, mutta ei siitä pääse mihinkään, että tuollainen PR-paskan spämmäys näivettää normaalin keskustelun, kun normaaliposteja ei isokokoisten Twitter-huudatusten väleistä tahdo edes huomata.
No nyt kun "pr-paskan spämmäys" on hävinnyt MuroBBS:n Xbox One -ketjusta, niin mitä mieltä olet keskustelun tasosta ketjussa? "ohjain ei toimi", "kuva ei näy", "äänet ei kuulu" on viimeisimmät keskusteluaiheet ollut, mitä ketjua viimeksi vilkaisin joku viikko sitten.

Totta kai posteja ketjuun tulee paljon kovempaan tahtiin kuin muuten, ja on kai silläkin oma arvonsa. Ja on siellä seassa toisinaan merkittävääkin uutisoitavaa.
Uutiset tulisi ilmeisesti käyttää sinun kautta arvioituttamassa, ennenkö postaa tänne? Vai millä kriteereillä uutisen uutisarvo/merkittävyys määräytyy? Itse esim. luin tuon GPU:ta koskevan pätkän ja se oli varsin mielenkiintoinen. Ilmeisesti se ei olisi sinun uutisseuraa läpäissyt, joten olisi sekin pätkä jäänyt siinä tapauksessa lukematta.
Aika paljon täällä tulee itselleni turhia twitter-päivityksiä, mutta niin tulee myös itseäni kiinnostavia twitter-päivityksiä. Ei luulisi olevan ketjua lukevilta liikaa vaadittu, että skippaa ne viestit, mitkä ei itseä kiinnosta ja keskittyy niihin, mikä kiinnostaa. Toinen vaihtoehto on aloittaa itku, jos joutui lukemaan uutisen, mikä ei itseä kiinnostanutkaan.

Itselle tämän ketjun hyötyarvo olisi melko lähellä pyöreää nollaa ilman no_way4000:n(ja muiden) uutisia konsolista. Jollekkin muulle se hyötyarvo saattaa olla avun hakeminen ongelmiin ja se heille suotakoon.

Aika peppukipeää reuhaamista tuli rehelliselle palautteelle. En minä ole keskustelua täällä kieltänyt vaan lähinnä ihmetyttää että miksi tänne postataan jotain Microsoftin organisaatio rakenteen muutoksia twiitteinä/artikkeleina, Electronic Artsin palvelun viikonloppu tarjontaa ja jonkun pelistudion aamupäivällä tehtyjä askareita kun otsakkeena on lähinnä XboxOneX keskustelu.

Minua ainakin kiinnostaa keskustelu hyvistä ja huonoista puolista otsikon mukaisesta konsolista. Jotkut sitä yrittää täällä tehdäkkin mutta aika monta hyvää avausta on hukkunut perään tulleiden twiitti spämmien alle jotka parhaimmillaan postataan eri viesteihin muutaman minuutin välein.
Sinua kiinnostaa keskustella konsolin hyvistä ja huonoista puolista ja olet nähnyt monta hyvää avaustakin aiheesta? Mikä sinua tarkalleen ottaen on tässä tilanteessa estänyt lainaamaan hyvää avausta ja jatkaa keskustelua siitä? Pari twitter-uutista? Kyllä täältä saa peppukipeän kuvan nimenomaan näistä twitter-uutisista itkijöistä.

Jospa jokainen yrittäisi edistää viestiketjua haluamaansa suuntaan näyttämällä esimerkkiä, eikä itkeä joka vitun välissä. Foorumilta löytyy myös ignore-toiminto, millä pääsette kätevästi eroon no_way4000:n viesteistä, jos koette ne näin häiritseviksi. Itse olen käyttänyt ignorea yhteen nollapostaajaan, joka muropaketin foorumilta tänne tiensä löysi, ja ketju muuttui taas vähän paremmaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
No nyt kun "pr-paskan spämmäys" on hävinnyt MuroBBS:n Xbox One -ketjusta, niin mitä mieltä olet keskustelun tasosta ketjussa? "ohjain ei toimi", "kuva ei näy", "äänet ei kuulu" on viimeisimmät keskusteluaiheet ollut, mitä ketjua viimeksi vilkaisin joku viikko sitten.
Ei ollut minulle tarkoitettu mutta voisin kommentoida vähän. Nuohan on hyviä aiheen mukaisia kysymyksiä, koska monet on lähteneet xbox kelkkaan eikä oikein ole hallussa miten koko konsolia käytetään. Sitä olen tosin ihmetellyt että onko xbox community niin olematon vai mikä siinä maksaa että monet ongelma tilanteet "käsitellään" hys-hys meiningillä eli kukaa ei edes yritä auttaa ongelmatilanteissa. Tuo on mysteeri. Itse toivoisin tänne tietynlaista henkeä että ongelmatilanteissa autetaan ja tuodaan esiin ne ongelmapuolet myös.

Itse en omista mitään konsolia, mutta jos jossain vaiheessa päädyn ostamaan hyvän pelin vuoksi laitteen niin olisi kiva jos tietäisi jotain muutakin xboxista kuin sen että kuka pelle sitä jaostoa vetää amerikan mailla.


Sinua kiinnostaa keskustella konsolin hyvistä ja huonoista puolista ja olet nähnyt monta hyvää avaustakin aiheesta? Mikä sinua tarkalleen ottaen on tässä tilanteessa estänyt lainaamaan hyvää avausta ja jatkaa keskustelua siitä? Pari twitter-uutista? Kyllä täältä saa peppukipeän kuvan nimenomaan näistä twitter-uutisista itkijöistä.

Jospa jokainen yrittäisi edistää viestiketjua haluamaansa suuntaan näyttämällä esimerkkiä, eikä itkeä joka vitun välissä. Foorumilta löytyy myös ignore-toiminto, millä pääsette kätevästi eroon no_way4000:n viesteistä, jos koette ne näin häiritseviksi. Itse olen käyttänyt ignorea yhteen nollapostaajaan, joka muropaketin foorumilta tänne tiensä löysi, ja ketju muuttui taas vähän paremmaksi.
Hyvänä esimerkkinä voisi heittää muropaketin PS4 ja Nintendo threadit. Näppärää keskustelua itse konsoleista ja niiden oheislaitteista. Josta taas ihmetyttää että onko se communityn puutosta vai mitä että siinä missä xbox thread on yhden ihmisen twitter monologia niin nämä kaksi muuta threadia on keskustelua otsakkeen konsolista.

Ehkä xbox ei oiken ole kerännyt massaa taakseen että suomalaisilla foorumeilla voisi kehittävää keskustelua asian tiimoilta samassa mittakaavassa toivoa.

Itse olen vähän vanhanaikainen ja menen keskustelupalstoille keskustelemaan. RSS feedit kännykässä on sitten sitä varten että sitä twitter spämmiä omista mielenkiinnon kohteista saa suoraan oman luurin feediin.

Tämä vain se kuuluisa mielipide. Jos twitter spämmi hyvä ja keskustelu huono niin en ala siitä sen enempää valittamaan.

Jos yhden toiveen saa esittää niin opetellaanko käyttämään EDIT nappia? Nuo parhaimmillaan viisi viestiä samalta käyttäjältä peräjälkeen joissa jokaisessa puolikas lause ja linkki taitaa olla jo foorumisäännöissäkin kielletty.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Itse toivoisin että MS alkaisi nyt kiireenvilkkaa panostamaan niihin yksinoikeuspeleihin ja panostaisi muihinkin kun niihin ainaisiin räiskintä- ja ajopeleihin. RPG:tä ja action adventure pelejä lisää kiitos. Tekisi hyvää tälle triidillekin kun toisi lisää porukkaa mukaan keskusteluun.

Tuo Fablen uudelleeneherättäminen olikin sitten paras uutinen boxipuolella vuosikausiin. Semmoinen valopilkku synkkyydessä mikä sai taas henk. koht. innostumaan siitä että tulevaisuudessa voisi taas tulla laadukkaita ja itseäkin kiinnostavia tekeleitä MS:n studioilta. :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Twitter viestit osaan itse lukea Twitteristä ja muutenkin seuraan alan uutisia niin en henk.koht saa mitään lisä-arvoa niiden spammaamisesta tänne.
Lähinnä nuo mielestäni juurikin piilottavat aiheen mukaiset viestit tänne sekaansa, ja tuo muron nykymenohan kuulostaa juuri siltä, mitä sen kai pitäisikin olla?
Harmi, että muro niin kuollut muutenhan siinä olisi loistava ketju.:cigar2:



Fable Anniversaryä aloitin nyt itse pelaamaan uudestaan X:llä. En muistanut, että taistelu pelissä oli jotenkin näin tahmaista. Kakkosessa oli huomattavasti sulavampi, mutta ykkönen kyllä tarinaltaan ja yleisesti kiinnostavampi.

Omasta mielestäni voisivat kyllä tuon pieruhuumorin yms poistaa kokonaan/lähes kokonaan, jos ja kun nyt saavat uutta osaa tuotua. Ei mielestäni mitään lisä-arvoa tuo kuitenkaan itse peliin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
111
Ei ollut minulle tarkoitettu mutta voisin kommentoida vähän. Nuohan on hyviä aiheen mukaisia kysymyksiä, koska monet on lähteneet xbox kelkkaan eikä oikein ole hallussa miten koko konsolia käytetään. Sitä olen tosin ihmetellyt että onko xbox community niin olematon vai mikä siinä maksaa että monet ongelma tilanteet "käsitellään" hys-hys meiningillä eli kukaa ei edes yritä auttaa ongelmatilanteissa. Tuo on mysteeri. Itse toivoisin tänne tietynlaista henkeä että ongelmatilanteissa autetaan ja tuodaan esiin ne ongelmapuolet myös.

Itse en omista mitään konsolia, mutta jos jossain vaiheessa päädyn ostamaan hyvän pelin vuoksi laitteen niin olisi kiva jos tietäisi jotain muutakin xboxista kuin sen että kuka pelle sitä jaostoa vetää amerikan mailla.
Eli näet konsolia koskevan ketjun olevan asian ytimessä, jos 90% viesteistä on troubleshoottia?
No sinäänsä hyviä uutisia, että siellä se ketju muropaketissa odottaa ja sinne voi koska vain mennä keskustelemaan aiheesta.


Hyvänä esimerkkinä voisi heittää muropaketin PS4 ja Nintendo threadit. Näppärää keskustelua itse konsoleista ja niiden oheislaitteista. Josta taas ihmetyttää että onko se communityn puutosta vai mitä että siinä missä xbox thread on yhden ihmisen twitter monologia niin nämä kaksi muuta threadia on keskustelua otsakkeen konsolista.

Ehkä xbox ei oiken ole kerännyt massaa taakseen että suomalaisilla foorumeilla voisi kehittävää keskustelua asian tiimoilta samassa mittakaavassa toivoa.
En ole Nintendon enkä PS4:n ketjuissa juuri käynyt, ja syitä Xbox-ketjun sisällölle tai sen puutteelle voi etsiä mistä vain, mutta pakottamalla/valittamalla nämä asiat harvoin muuttuvat. Ainakaan parempaan.

Ja palatakseni aikaisempaan kysymykseeni, miksi et kokenut tarpeelliseksi edistää keskustelua, jos olet huomannut hyviä avauksia ja tykkäät keskustella asiasta? Sen sijaan olet viimeiset sivut keskittynyt twitter-päivityksistä valittamiseen.

Itse olen vähän vanhanaikainen ja menen keskustelupalstoille keskustelemaan. RSS feedit kännykässä on sitten sitä varten että sitä twitter spämmiä omista mielenkiinnon kohteista saa suoraan oman luurin feediin.

Tämä vain se kuuluisa mielipide. Jos twitter spämmi hyvä ja keskustelu huono niin en ala siitä sen enempää valittamaan.

Jos yhden toiveen saa esittää niin opetellaanko käyttämään EDIT nappia? Nuo parhaimmillaan viisi viestiä samalta käyttäjältä peräjälkeen joissa jokaisessa puolikas lause ja linkki taitaa olla jo foorumisäännöissäkin kielletty.
Niin. Ja itse taas pidän tätä ketjua varsin hyvänä "rss feedinä", kun minua ei niin paljoa kiinnosta, että jaksaisin tonkia kaikki parhaat twitter-päivittäjät ja etsiä vielä sieltä seasta ne xboxia koskevat twiitit/uutiset.

Kaikki pitävät vähän eri asioita tärkeänä. En itse jaksa valittaa, jos joku kysyy jotain, minkä selvittää noin 30s googlettamisella. Jos joku haluaa näihin troubleshootteihin vastata, niin se on sallittua ja suotavaakin. Ei se minun twitter-päivitysten lukua häiritse, vaikka siitä kehkeytyisi monen sivun keskustelu.
 
Viimeksi muokattu:

iNdo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
480
Niin. Ja itse taas pidän tätä ketjua varsin hyvänä "rss feedinä", kun minua ei niin paljoa kiinnosta, että jaksaisin tonkia kaikki parhaat twitter-päivittäjät ja etsiä vielä sieltä seasta ne xboxia koskevat twiitit/uutiset.
Mäkin tavallaan tykkäisin että joku tulisi pyyhkimään perseeni puolestani vessareissun päätteeksi, mutta kaikkea ei vaan voi saada, ei edes kultalusikalla. :itku:

Ja sanoin sitä aikoinaan Murossa ja sanon yhä, keskustelualueet keskustelemiseen, uutissivustot ja kaikennäköiset homostelu-sankarinpalvontafanklubit sitten erikseen.
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
462
Mäkin tavallaan tykkäisin että joku tulisi pyyhkimään perseeni puolestani vessareissun päätteeksi, mutta kaikkea ei vaan voi saada, ei edes kultalusikalla. :itku:

Ja sanoin sitä aikoinaan Murossa ja sanon yhä, keskustelualueet keskustelemiseen, uutissivustot ja kaikennäköiset homostelu-sankarinpalvontafanklubit sitten erikseen.
Ja minä sanon, että jos ei ole mitään annettavaa ketjuun, on parempi jättää kirjoittamatta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 441
Itse sanoisin että silmään joskus noita nutta jos en ole kiinnostunut niin skippaan seuraaviin viesteihin. Mitään twitteri/facebook/whatsup en ole koskaan käyttänyt enkä käytä, kuten ei kenenkään järkevän ihmisen pitäisi, ne ovat täysin turhia palveluita.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Aika peppukipeää reuhaamista tuli rehelliselle palautteelle. En minä ole keskustelua täällä kieltänyt vaan lähinnä ihmetyttää että miksi tänne postataan jotain Microsoftin organisaatio rakenteen muutoksia twiitteinä/artikkeleina, Electronic Artsin palvelun viikonloppu tarjontaa ja jonkun pelistudion aamupäivällä tehtyjä askareita kun otsakkeena on lähinnä XboxOneX keskustelu.

Minua ainakin kiinnostaa keskustelu hyvistä ja huonoista puolista otsikon mukaisesta konsolista. Jotkut sitä yrittää täällä tehdäkkin mutta aika monta hyvää avausta on hukkunut perään tulleiden twiitti spämmien alle jotka parhaimmillaan postataan eri viesteihin muutaman minuutin välein.
Vai peppukipeää? Tuntuu enempi tuo kitinän jatkaminen kertovan aivan jotain muuta. Kyllä täällä monta päivää on hiljaiseloa asioihin, toki kerro nyt esimerkki mikä on niin kovin hukkunut ja mikä häiritsee niin tutkitaan ja selvitetään se asia.

EA palvelun viikonloppu tarjontaa? Jos kyse on EA Accessista niin se on nimenomaan Xbox Onelle exclusiivinen palvelu - vastaava kuin Origin Access PC:lle. Toinen oli esim. Halo 5:en ilmaisviikonloppu jolla nyt on aika vähän tekemistä EA:n kanssa.

Jos edes vähänkin seuraisit, mitä tuolla Xbox osastolla tapahtuu niin saattaisi pikkusen kiinnostaa kysenen organisaatiomuutos.

Spencerhän vastaa nykyään suoraan Nadellalle, kun ennnen oli Spencer -> Terry Myerson -> Nadella.

Ja mitä tulee tuohon organisaatiomutuokseen, niin Shannon Loftis on tuossa enemmänkin ollut tuossa roolissa vuoden verran vaikka pitäisi olla enempi julkaisijan roolisssa ja nyt sille tulee ihan kokonaan uusi henkilö hoitamaan 1st ja 2nd (ja 3rd?) partyasioita eli se, mitä Spencer lähinnä on tehnyt mutta sattuneesta syystä ei ehkä ole ollut aikaa siihen keskittyä. Kyseinen uusi kaveri sattuu olemaan suoraan Minecraftin puolelta silloin kun MS sen osti ja muutenkin varsin pidetty henkilö.

Tämä taas tulee luultavimmin vaikuttamaan oleelliesti aika paljon MS pelitarjontaan, diileihin sun muihin paremmassa määrin tulevaisuudessa, mistä jonkin verran soraääniä kuulee koska Terry ei ole tuossa välissä ja kellä nyt kaikista vähiten on tekemistä tai ymmärtämystä pelibusineksessä muutenkaan eli tuo on varsin paljon suoraviivaistunut nyt.

Nyt kun tämäkin positiivinen asia kerrottiin niin tästä nyt provosoiduttiin ja haluttiin siitä(kin) kääntää negatiivinen itku-asia vaikka kyseessä on varsin iso vahvistus Xbox-divisioonalle.

Sori vaan jos edes oletan, että kaikki ovat nähneet tuon kuvion / puutteen tuossa organisaatiossa ja ymmärtävät. Mutta jos on jotain kysyttävää, niin voi sitä nätimminkin kysyä kuin alkaa itkemään jostain postauksista, jotka kuitenkin liittyvät threadiin.

Eli MS bashaus-threadiako tästä kaivataan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Spencerhän vastaa nykyään suoraan Nadellalle, kun ennnen oli Spencer -> Terry Myerson -> Nadella.
Miksi mua pitäisi kuluttajana kiinnostaa jonkun elektroniikkajätin organisaatiomuutokset?
Tuli itsellä mieleen lähinnä että mitä helvettiä. :D Itseä ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa, enkä tiedä ketä kiinnostaa esimerkiksi kuka vastaa Gabe Newelille ja kuka on ollut missäkin asemassa kun PC:lle esimerkiksi julkaistiin joku peli.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Miksi mua pitäisi kuluttajana kiinnostaa jonkun elektroniikkajätin organisaatiomuutokset?
Jotta saisit sitä pelattavaa konsolille? Oikeastaan voisi kysyä, että minkä ihmeen takia tälläistä edes jaksat kysyä tässä threadissa ja miksi asiasta pitää vetää herneet nenään?
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Olisikohan siinä muuten mitään järkeä, jos tämän Xbox One X -ketjun ja Xbox One -ketjun fuusioisi yhdeksi ketjuksi?

Xbox One -ketju siis se toinen.
Kyllähän tuossakin olisi järkeä. Suurin osa kuitenkin tulee Xbox One (llekkin) ainakin toistaiseksi ja mm. nuo käyttispäivitykset molemmille myös sekä lisälaitteethan toimivat kaikkien kanssa.

Toisaalta tuo troubleshoottaus on vähän ongelmallista molemmille plattiksille erikseen sit ja muutenkin kun tuo ongelmanselvitys olisi kätevintä hoitaa vaikka MS chatin kautta tai puhelimella. Kyllä niitä joskus itselläkin on ollut, johon tuota on joutunut käyttämään.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Jep. Ei tätä voi promona ottaa, koska kyseinen lause alleviivaa Onen CPU:n paskuutta ja sitä kuinka se jarruttaa tuon monsteri-GPU:n menoa.
Miten se mielestäsi jarruttaa? Kerro toki ja pidä mielessä noin 4-500e laite ennenkuin edes harkitset asian vertaamista johonkin muuhun alustaan.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
111
Miksi mua pitäisi kuluttajana kiinnostaa jonkun elektroniikkajätin organisaatiomuutokset?
Ei minkään takia? Käsittääkseni sinun ei kuluttajana/ihmisenä ole tarve olla kiinnostunut yhtään mistään. Mutta mitä sinun intressin kohteilla on tekemistä tämän ketjun sisällön kanssa?

e: Eli mitä te voitatte, kun kommentoitte jokaista twiittiä "ei kiinnosta"? Varsin koomista, kun täällä useat näistä kommentoijista kertovat samalla haluavansa edistää hyvää keskustelua
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Ja sitten asiaan. Minun x on aina kaatuillu pelejen osalta, mutta nyt yhtakkia alkanut välillä pätkiin niinkuin hdmi kaapeli oisi huonosti kiinni ja kuva häviää ja palaa.
Ja kun uudelleen käynnistän käy aina sama, että jumii siihen alku videoon missä on se piirilevy tai vastaava ja kaynnistyy vasta toisella yrittämällä. Että kaippa tuo huutelee jo viimisiä.
Jos tuohon ei power cycle auta ja viimekädessä sit ihan factory-reset konsolille, niin sit kannattaa melkein esim. MS chatin kautta keskustella. Voi olla reissu Saksaan sillä.

Jos tekee Factory-resetin niin se kyllä kysyy että vedetäänkö pelit sileeks myös ja jos on ulkoinen kovo niin toki sehän riittää että sen ottaa irti.

Power Cyclen ohje tuossa alempana:

https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/console/power-cycle-console
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 256
Jotta saisit sitä pelattavaa konsolille? Oikeastaan voisi kysyä, että minkä ihmeen takia tälläistä edes jaksat kysyä tässä threadissa ja miksi asiasta pitää vetää herneet nenään?
En vetänyt mitään mihinkään. Ei sillä mun pelaamiseen oo vaikutusta kuka on mikäkin pamppu Microsoftilla.


Miten se mielestäsi jarruttaa? Kerro toki ja pidä mielessä noin 4-500e laite ennenkuin edes harkitset asian vertaamista johonkin muuhun alustaan.
Onhan sen oltava tuhnu jos pelit pyörii noin ja GPU on kuitenkin Titan X:n veroinen. Hinnasta en puhunut mitään.

Ja noi vastaukset voi muuten laittaa samaan postaukseen.


Ei minkään takia? Käsittääkseni sinun ei kuluttajana/ihmisenä ole tarve olla kiinnostunut yhtään mistään. Mutta mitä sinun intressin kohteilla on tekemistä tämän ketjun sisällön kanssa?

e: Eli mitä te voitatte, kun kommentoitte jokaista twiittiä "ei kiinnosta"? Varsin koomista, kun täällä useat näistä kommentoijista kertovat samalla haluavansa edistää hyvää keskustelua
Ois hyvä laittaa varmaan puhelinketjuihinkin, että kuka on mikäkin pomo kun joku malli on julkaistu.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Nuo MS:n johtoportaan hierarkiamuutokset menee jo aikalailla off topiciksi. Se miten se tulee (tai jos edes tulee) vaikuttamaan boxin pelitarjontaan on sitten ihan täyttä spekulaatiota.

Jos saisi jotain konkreettista tähän ketjuun esim. virallisten julkistusten ja joidenkin insider paljastuksian muodossa niin olisi ihan jees. Se kuka heiluu minkäkin laitevalmistajan osaston johdossa ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Nuo MS:n johtoportaan hierarkiamuutokset menee jo aikalailla off topiciksi. Se miten se tulee (tai jos edes tulee) vaikuttamaan boxin pelitarjontaan on sitten ihan täyttä spekulaatiota.

Jos saisi jotain konkreettista tähän ketjuun esim. virallisten julkistusten ja joidenkin insider paljastuksian muodossa niin olisi ihan jees. Se kuka heiluu minkäkin laitevalmistajan osaston johdossa ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa.
Kyllähän noiden Xbox Onen aikaisten vähemmän onnistuneiden tai lopetettujen first-party-projektien kohdalla kuulee juttua, mikä niiden kaatumiseen tai vaikeuttamiseen on vaikuttanut, mutta aina ei saada varmistettua tietoa. Puhan mukaan esim. Quantum Breakin kohdalla Microsoft pyöritteli useita tuottajia koko projektin aikana, mikä taas hankaloitti projektin edistymistä oikeaan suuntaan (haluavat eri asioita). Minusta tuo kuulostaa johtoportaan ongelmalta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Johtohan on vastuussa kaikesta, tottakai ongelmat ovat siellä:cigar:
Siitähän heille maksetaan. Merkillisesti kyllä osaavat aina vastuunsa välttää muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 319
Heh, johan on punainen vaate joillekkin - tosin tämähän on jo tuttua huttua. Tämä siis pitäisi olla enemmänin Xboxin bashaus threadi, jota voidaan floodata offtopicilla? Kukaan ei ole mitään keskustelua asian tiimoilta estänyt täällä ja sitä keskustelua onkin ollut olemassa ilman tälläistä kitinää, mitä muutamilta tulee. Jos on energiaa kitistä, niin luulisi olevan energiaa myös sitten keskustella.

Älä klikkaa threadia, jos noin pahasti pitää asiasta provosoitua ja mene toki kertomaan kyseisen laitteen kanssa devaajalle, kuinka puhdasta paskaa hän on kun puhuu Xbox One X:än GPUsta.

Kukaan ei ole mitään tapahtumia täällä käsittääkseni mainostanut muuten kuin kevyesti viitannut ensi kesän E3:iin, mutta jos täällä otetaan ja provosoidutaan uutisista PR:änä, niin se on ihan oma henkilökohtainen ongelma.
Tosiaan voisi opetella itsekin suodattamaan nuo naurettavimmat hehkutukset, kun todellisuus on sitten että GTX 1060:ltä tulee jo pataan:



Kerrohan nyt kun jätit vastaamatta kertaalleen aiemmin, että ketä moinen disinformaation levittäminen palvelee? Onhan Xbox One X hintaisekseen ihan ok laite, mutta eipä silläkään mopolla mahdottomiin taivuta.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Vaikka ei suoranaisesti nyt Xbox One X:ään muuten kuin Crackdown 3:en myötä, joka tuota Cloudgine teknologiaa käyttää, niin Cloudgine on saatavilla Unreal Engine peleille nyt myös.

Unreal 4:sta käyttää Xbox One X:llä mm. PUBG, Gears of War 4. Paljon mahdollista että tuota on saatettu jo jossain määrin kokeilla Gearsin horde-modessa.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 319
Vaikka ei suoranaisesti nyt Xbox One X:ään muuten kuin Crackdown 3:en myötä, joka tuota Cloudgine teknologiaa käyttää, niin Cloudgine on saatavilla Unreal Engine peleille nyt myös.

Unreal 4:sta käyttää Xbox One X:llä mm. PUBG, Gears of War 4. Paljon mahdollista että tuota on saatettu jo jossain määrin kokeilla Gearsin horde-modessa.

Liittyyhän tuo nyt esim. sillä tapaa että tuolla voidaan paikkailla teoriassa One X:n CPU-pullonkaulaa:

"According to Sciglio, PS4 Pro and Xbox One X are great from a rendering perspective, with the ability to display 4K resolution, but not so much from a CPU perspective. Yet, they still work well with Cloudgine’s tech, because they can render more objects, and that allows the cloud to simulate more objects on the back end, empowering developers to push the tech even further."

Cloudgine's Cloud Tech Similar to Crackdown 3's Works on All Platforms; Here Is What it Can Do

Onhan tuo tekniikkana mielenkiintoinen, enemmän vaan kiinnostaa kuinka paljon pelattavuuden kanssa CD3:n osalta joudutaan tekemään kompromisseja, jotta pilvilaskenta tiedonsiirtoviiveineen pysyy mukana.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 566
Itse toivoisin että MS alkaisi nyt kiireenvilkkaa panostamaan niihin yksinoikeuspeleihin ja panostaisi muihinkin kun niihin ainaisiin räiskintä- ja ajopeleihin. RPG:tä ja action adventure pelejä lisää kiitos. Tekisi hyvää tälle triidillekin kun toisi lisää porukkaa mukaan keskusteluun.

Tuo Fablen uudelleeneherättäminen olikin sitten paras uutinen boxipuolella vuosikausiin. Semmoinen valopilkku synkkyydessä mikä sai taas henk. koht. innostumaan siitä että tulevaisuudessa voisi taas tulla laadukkaita ja itseäkin kiinnostavia tekeleitä MS:n studioilta. :)
Omaan makuun Xboxilla juuri on ne parhaat yksinpelioikeudet vaikka ei sillä ainahan hyviä pelejä saisi lisää tulla ja on tullutkin (minulle aivan yhdentekevää onko ne kaikki yksinoikeuksia vai ei).
Autopelit ja räiskintäpelit on juuri ne tärkeimmät syyt Forza Horizon, Forza Motorsport, Halo ja Gears of War sarjat. Uusi Fable olisi kyllä kieltämättä aivan mahtava juttu mutta siinäkin olisi se ja sama minulle olisiko se yksinoikeus vai ei.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 093
Kaikki tulevat 1st-party Xbox One exclusive -pelit sisältyvät jatkossa Game Pass -tilaukseen. Siis heti julkaisusta lähtien, ei viivettä. :think:

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 319
Hyvä lisä palveluun, nythän tuota voi alkaa jo oikeasti harkitakin. Toisaalta Halo 6 on vielä sen verran kaukana, että muutaman kuukauden trialia pidempää jaksoa tuota ei viitsi vielä tilata. Olikos Microsoft Studiosilla tarjolla mitään syksylle, sillä nämä mainostetut pelithän ovat kevään tarjontaa?
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Kaikki tulevat 1st-party Xbox One exclusive -pelit sisältyvät jatkossa Game Pass -tilaukseen. Siis heti julkaisusta lähtien, ei viivettä. :think:


Kyllähän tuo alkoi houkuttelemaan aika paljonkin. Kiikun kaakun ostohaluilla olevat pelit tulisi siis kirjastoon vain 10e/kk hintaan ja voi rauhassa latailla sitten kun haluaa.

Ainakin nyt ennen E3:ia pitäisi olla tulossa Crackdown 3, Sea of Thieves, State of Decay 2 jos nyt en jotain unohtanut. Toki vielä vahvistamattomat huhupuheet uumoilevat Forza Horizon 4:sta Japanin maisemiin syksyllä.

Jotenkin muistelisin tosin, että tuota palvelua ei voinut jakaa kaverin kanssa vai onko jollain tuo käytössä ja kaverin kanssa jaossa?
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Myös uusi PUBG päivitys tulossa, ehkä enempi bugikorjauksia kuin suorituskykyä.

Gameplay

  • Auto-run function has been added (from a standstill, double clicking L3 will activate auto-run)
  • Players can now drop equipped weapons with Y button when inventory screen is active
  • Grenades can once again be cycled by tapping right on D pad
  • Players can now cancel casting actions while the inventory screen is active
Optimization

  • · Continued optimizations and crash fixes
Option

  • · Game controller guide has been updated
Bug fixes

  • · Buildings around the Military Base have had their collision adjusted
  • · Camera shake when riding as a passenger in vehicles has been reduced
  • · Inventory character models have returned to their normal stance
  • · Fixed a camera issue created by unintended Aim Down Sights and Free Look interactions
  • · “A” button will no longer refresh game results screen
  • · Team UI will now correctly show the proper direction teammates are facing over larger distances
  • · Player changes to markers on the in-game map will now be properly applied to their teammate's in-game map
  • · Fixed an issue where switching to throwables under certain conditions left the player empty-handed
  • · Adjusted character positioning when exiting vehicles and parachutes

Xbox Game Preview Patch Notes #6
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
1 126
Jotenkin muistelisin tosin, että tuota palvelua ei voinut jakaa kaverin kanssa vai onko jollain tuo käytössä ja kaverin kanssa jaossa?
Näemmä voi tuonkin jakaa, aivan kuten Live Goldinkin kaverin kanssa.

Does Home Console work with Xbox Game Pass?
Standard Xbox home sharing policies apply to Xbox Game Pass, just as they do to Xbox Live Gold.

Lisätietoa myös:

https://support.xbox.com/en-US/billing/xbox-subscriptions/xbox-game-pass-faq


Tulee väkisinkin mieleen, että tuo games with goldit eli nuo "ilmais" goldin pelit lopetetaan tuon takia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
516
Käsittääkseni Game Passin Play Anywhere -pelejä voi pelata ainoastaan Xbox-laitteilla eikä Windows 10:llä. Joten se rajoittaa jonkin verran normaaliin digitaaliseen ostoon verrattuna.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 207 065
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom