Wreckfest (PC, PS4, Xbox One, PS5)

Nyt tuli uraa ajettua kuutisen kisaa ja kyllä tämä vaan nyt jo toimii! Manu-vaihteilla varsinkin :tup:
Porkkanasorvilla tuli ajettua, kyllä se vaan aina hymyilyttää :D

Porkkanasorvi2.PNG

Kuvakulma kopista on vain ihan perberistä, ihan ku Ace Aentura olis ratissa...eli pää tyyliin ulkona. Ilmeisesti sisäkuvakulmaa ei pysty ainakaan vielä säätämään, muuta ku fovilla.
 
2014 näköjään itse pelin ostellut ja nyt on kyllä pitkästä aikaa taas mukava versio pelata! Xboxin padilla vasta ajanut, josko ratin kaivais joulun kunniaksi kohta ja kokeilis, toimiiko se kytkin mukavasti.
Mikäs olis vikkelin rahankeräyskeino? Nyt vaan uraa ajellut..
 
2013 asti olen joka pätsiä kokeillut edes vähän ja tämä on toistaiseksi lähes joka osa-alueella selvästi paras.

FFB antaa ehkä ensimmäistä kertaa järkevää tuntumaa, joten on helppo viedä autoja luisussa. Muutenkin autojen hallittavuus tuntuu tarkemmalta ja paremmalta. Aika hyvä tasapaino realismin ja hauskan välillä. Välillä ilmenee kaikenlaista kummaa käytöstä hypyissä ja pienemmissä epätasaisuuksissa. Ekoista versioista asti mukana ollut kummallinen heiluriliike osuu myös välillä kohdalle. Sentään autot eivät enää räjähtele alastuloissa niin pahasti. Jotain kummaa niissäkin on edelleen.

Miinuksina nuo sekavat konsolimaiset valikot. Ehkä niihin voi tottua.

AI on hieman rasittava. Heillä on joku supervakautus päällä, joten ainoastaan isoin vs pienin tilanteessa saa puskettua ympäri tai vastattua kontaktiin tasapuolisesti. Lähellä ollessa saattavat ajaa todella kovaa, mutta kun saa vetäistyä eroa jäävät ihan älyttömän paljon. Ovat myös helppo ajaa kiinni, eli vanha kunnon kuminauha. Vaikeussäädöllä ei ollut merkittävää vaikutusta.

Onlinekisoissa monella serverillä ei ole mitään autorajoitusta, joten pitäisi sieltä yksinpelistä grindata rahaa, jos haluaa alle kilpailukykyisen auton.
 
Lisätään vielä tähän että noi musiikit on minusta väärää genreä. Tälläseen romuralli mättöön kuuluu sellanen metalli/ rock eikä mikää electropop.
 
Meinasko ne vielä tehdä tähän single play uramoodia vai jääkö moninpeliksi?
 
Big Update Coming Before Christmas!

- 8 new cars
- First cars with front wheel drive
- 2 championships; about 5-6 hours of playtime
- Music is finally in the game (directly from the community, in cooperation with Audiodraft)
- First version of the rival system: each race can produce a personal rival (marked as 'rival'); earn more points by confronting your rival directly
- Individual color paints inserted
- First version of the single-component damage system implemented
- Improved and revised UI and HUD
- Own 'reset button' added
- Improved handling of all cars in the game
- Improved wall collision model
- Vehicle collision model improved
- 3 difficulty modes implemented
- General AI improvements
- Engine noise of 4- and 6-cylinder cars improved
- First version of the vehicle tuning system implemented

  • Many new cars, including front-wheel drive cars for the first time



    • Preview of the upcoming series based career mode

  • Polished tracks with all-new variants
  • New, enhanced HUD
  • Paint job customization
  • Better AI with adjustable difficulty
  • Improved vehicle physics and manual clutch
  • Mechanical vehicle damage
  • And a lot more

Meinasko ne vielä tehdä tähän single play uramoodia vai jääkö moninpeliksi?

Eli on jo, tosin preview vasta.
 
Lisätään vielä tähän että noi musiikit on minusta väärää genreä. Tälläseen romuralli mättöön kuuluu sellanen metalli/ rock eikä mikää electropop.

Niin sitä satatuhatta kertaa kuultua geneeristä rautalankarenkutusta taustalle? Juuh ei kts, mieluummin pistän musat nollille.
 
Tullut vähän testailtua, ihan jees mutta moitittavaakin löytyy.

Valikoiden käyttö padilla on hanurista.

Ei ole previewiä autoista (jos on esim ostamassa uuden)

Amd'n korteilla ei voi vieläkään käyttää msaa:ta koska se bugittaa grafiikat (bugi ollut alusta alkaen)

AI:n autot jos törmäilee keskenään esim 8 radalla harvemmin lähtee kummaltakaan lapasesta toisin kuin pelaajalla joilla kylkiosuma aina johtaa spinnaukseen.

Kuminauha tuntuu olevan aika vahvana AI:n kohdalla. Kokeeksi ajelin ylitehoisella autolla hitaita autoja vastaan ja eroa ei tullut juuri sen enempää per kiekka, kuin samantehoisella autolla.
 
Lisätään vielä tähän että noi musiikit on minusta väärää genreä. Tälläseen romuralli mättöön kuuluu sellanen metalli/ rock eikä mikää electropop.
Makunsa kullakin. Itse taas tykkään että myös elektroninen musiikki on edustettuna. Yksi rääkyntämetalli soi pelissä ja minusta se taas ei käy peliin, ei se peli niin metallinvääntöä ja raskasta ole kuitenkaan. Ei siinä, (melkein) kaikki musiikki menee mulle.
 
Makunsa kullakin. Itse taas tykkään että myös elektroninen musiikki on edustettuna. Yksi rääkyntämetalli soi pelissä ja minusta se taas ei käy peliin, ei se peli niin metallinvääntöä ja raskasta ole kuitenkaan. Ei siinä, (melkein) kaikki musiikki menee mulle.
Ei itseäkään haittaa mitä sieltä tulee, menu musat menee yleensä nollille aika pian kun alkaa ärsyttää.
Mieluiten biisit saisivat kaikki olla instrumentaleja.

Nämä nykyiset ei erityisen hyviä ole, esim. se ainoa mikä siinä aiemmin soi niin oli hyvä.
 
Onko muilla semmosta ongelmaa että peli kaatuu kisan jälkeen ennen valikon latautumista? Poistin kaikki modit käytöstä kun luulin ettei ne toimi mutta sama ongelma jatkuu edelleen. Steamista myös tiedostojen eheys tarkistettu. Ärsyttävää kun parin kisan välein tekee tätä.
 
Onko muilla semmosta ongelmaa että peli kaatuu kisan jälkeen ennen valikon latautumista? Poistin kaikki modit käytöstä kun luulin ettei ne toimi mutta sama ongelma jatkuu edelleen. Steamista myös tiedostojen eheys tarkistettu. Ärsyttävää kun parin kisan välein tekee tätä.

Joo,tän uusimman päivityksen jälkeen alkanu tekemään tota. Välillä menee useempi kisa ilman mitään kaatuilua ja sitten välillä pystyy kisan ajamaan ja kaatuu.
 
Asentelin pitkästä aikaa tämän ja oikein kiva, että kytkin pelittää nyt.
Ensimmäisessä neljän kisan satsissa tuntui olevan aivan tuurista kiinni, että miten sijoittuu. Tietokoneen autot vetää lähes samassa asetelmassa alusta loppuun ja ajelee perään miten huvittaa. Seuraavat turnaukset sentään jo tuntuivat menevän hieman järkevämmin. Oliko sitten taidoista kiinni, vai mistä.
Yhdessä kisassa pyörähdin hieman penkkaan johtoasemasta ja jatkoin kuitenkin siinä yhtään oikomatta, mutta peli keksi, että ajan väärään suuntaan. Seuraavat kaksi kiekkaa meni suoraan haukan persiiseen ennen kuin peli tajusi, että olen ajanut koko ajan oikeaan suuntaan. Lopullinen sijoitus kuitenkin luonnollisesti viimeinen.
Ihan hauskaa rymistelyä nyt kuitenkin pääasiassa ollut alun hankaluuksien jälkeen.
 
Oman auton moottoriäänet katoavat välillä. Muilla esiintynyt samaa ongelmaa?
 
Peliin tuli juuri hotfix. Kokoa 728MB

Change log:
TECHNICAL/USER INTERFACE
  • Fixed a case in which the dedicated server might crash due to console buffer overflow.
  • Fixed a random client crash when entering spectate mode.
  • Invalid mod preview image (such as a .gif camouflaged as a .jpg) no longer causes the mod manager to crash.
  • Having certain controllers plugged in will no longer cause the mouse cursor to vanish indefinitely.
  • To prevent bogus controller bindings, automatic binding of DirectInput controllers is now disabled.
  • It's no longer to get locked out of the game by unbinding ESC and Enter keyboard keys.
  • Input to Steam Overlay chat no longer flows into the game's chat.
  • Audio no longer gets cut off when the player gets wrecked (would manifest in spectate mode as well).
  • Exiting any of the Garage sub-views after playing multiplayer no longer results in the bogus "Exit Game?" popup.
  • Market, Tune and other sub-views now have Back buttons.
VEHICLES
  • Lawnmower is back!
  • Fixed Firefly in-car camera offset as well as other minor camera issues.
  • Roadcutter is no longer indestructible with certain customization parts.
  • Dominator no longer loses its engine audio sporadically.
  • Sunrise Super has new engine audio.
  • Increased handbrake power for a number of cars.
  • AI with Tristar should no longer get stuck on the track.
  • Improved positional audio.
CAREER/GAMEPLAY/HUD
  • AI is no longer as murderous towards the player in Demolition Derby.
  • It's now easier to pull a pit maneuver on AI (remember it's still difficult to pit a heavy car with a light car).
  • Extreme high-speed collisions now cause less gameplay damage.
  • A number of cars now have more gameplay health.
  • Player tags are no longer displayed for wrecked players to make them easier to distinguish.
  • Player tags are displayed at a farther distance in Demolition Derby and Team game modes.
  • Press (X) (or a custom binding) to reset is now displayed correctly when using a controller.
  • Player Rank 17 is now displayed correctly as 17, not 16.
  • Game no longer crashes in the post-race experience screen if the player gains experience when on the last rank.
  • Experience and credits accumulation from playing custom events and multiplayer is now the same as that of career events.
  • In career, events featuring multiple sessions now have the correct number of laps for semifinals and finals.
  • Revenging a rival now nets 200XP instead of 1XP.
  • Final lap notification is now displayed correctly.
  • Career events now have more weather variation.
  • Player stats in the top right now feature a progress bar towards the next rank.
  • Upgrade parts received as rewards now use correct car names.
TRACKS
  • Updated the environment images in the environment selection slider.
  • All routes now have proper minimaps in the track selection slider.
  • Improved ad banners on a number of tracks.
  • Fixed Mixed 3 Short Route and Short Route Reverse AI driving line.
  • Fixed Dirt Speedway trackside cameras.
  • Improved Mixed 3 trackside cameras.
NOTES FOR CONTENT CREATORS
  • Runtime ambient occlusion is now automatically disabled for custom vehicles so vehicles should render correctly again.
  • Old style _ns maps can only be used with blend materials, and using them with standard materials will cause visual glitches.
Also, leaderboards will be reset shortly.
 
Hyvältähän toi tuntuu, mutta kovasti on vielä tekemistä että saadaan peliin tarpeeksi sisältöä.
 
Jaahas, Saabin sisäkamera korjattu. Pitääpä tänään jatkaa porkkanasorvin runnomista :D
Ja käsijarru, hyvä että twiikattu, oli vähän heikohko.
 
Tekisivät rallipelin tällä kaavalla eli fantasia autoja fwd+rwd+4wd luokissa(eri teholuokkia myös) realistisella hajoavuudella ja ajofysiikoilla. Ja kunnon modituki että ihmiset pystyisivät tekemään ek-pätkiä oikeista teistä jne.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa ihan hyvältä, ovat kyllä helpottaneet aikalailla peliä kun näppäimistöllä voittaa AI:n, toki ei nyt vaikeimalla vaikeustasolla eikä kaikki ajoavut pois päältä.
 
Itekkin näppäimistöllä pelannut tätä ja ainoastaan abs on half muut pois. Vaikeimmalla tasolla ei mitään mahdollisuutta pysyä kärjessä. On tää kyllä siltä osin helpottunut ettei autot enää pyörähdä niin helposti. Kaatuminenkin loppui mutta nyt on sellanen pugi että kun ajaa kovaa toista autoa päin niin siitä saattaa mennä osittain läpi ja jää siihen jumiin, myös hyppyristä tulin etukulma edellä maahan niin eturengas oli hetken aikaa maan alla.
 
...mutta missä mun (jo maksettu) Pleikka-versio joka oli vielä viime vuonna muistaakseni niiiiin tulossa tänä vuonna...? :(
 
Kesän E3:ssa lupailivat vielä "late 2017 on PC, early 2018 on PS4 & Xbox One". Taitaa tässä vaiheessa olla selvää kaikille, et ei ole tapahtumassa.
 
Täällä näyttäisi seisovan Jan 15, 2014 ostopäiväksi (Early Access).
Tämän julkaisu nyt on "luisunut" koko ajan eteen päin. Saivat sentään betaan viittaavan ulos tämän vuoden puolella (PC ofc).
 
Onkos tuola modi valikoimassa jotain "must have" modia tähän? Jotain tartteis lisää peliin,mutta kun ei oikein tiedä mitä. :D
 
Onkos techbbs porukalla jotain Steam ryhmää/ techbbs ajoja kuten murossa oli tapana?
 
Se oli kätevä kun Steam ilmoitti popup ikkunalla kun rallit oli alkamassa. :)

Juu, mutta ei sekään sitä itekseen tehny, vaatii että joku kävi sieltä ennalta laittamassa eventin.
Tietääkseni ryhmän jäsenillä on edelleen oikat laittaa eventejä joten sinne vaan laittamaan ajoja. ;)
 
Juu, mutta ei sekään sitä itekseen tehny, vaatii että joku kävi sieltä ennalta laittamassa eventin.
Tietääkseni ryhmän jäsenillä on edelleen oikat laittaa eventejä joten sinne vaan laittamaan ajoja. ;)
Olin jo innoissani menossa illalla perustamaan kunnes muistin että olihan se serverikin silloin :p
 
Daikatana on wheels
Suosittelen testaamaan uutta Carmageddonia, saat nykyaikaisemman vertauskohdan ja ihan autopelipuolelta. Se kun julkaistiin niin eka versiossa omalla koneella, joka oli ihan pelikelpoinen kaikissa muissa uusissa peleissä medium resoilla, tuli low:lla huikeat 10-30fps. Kokeilin myös joskus aiemmin betassa ja julkkariin oli tullut huikeita parannuksia koska silloin se pyöri <10fps jos yksikin vihu näkyvissä. :P

On tää sentään pelattava :D

PS. Siis en omista mutta olen päässyt pelaamaan.
PPS. En tahdo hommata rattia ja en osaa padilla ajaa autoja niin en hommaa itelle kuin puhtaasti arcade rymistelyjä näppiskälle.
 
Onhan tämä nyt hauskinta pelata aikoihin :) Pelaajiakin löytyy useammalle serverille
 
Perhana ku uppi ei riitä ku 6 auton kisoihin, ei siis viiti hostailla. Yleensä yksi "siisti" serveri löytyy. BenDover ainaskii.
 
Tuleehan siitä rymistelystä kokemuspisteitä, lienee lisää rahaakin kisan jälkeiseen palkintopottiin :P Onneksi on noita servereitä eri meiningeille.
 
Voisi asentaa taas tämän kun huomasin että Steam Workshoppiin on tullut tavaraa, enkä ole testannut pariin vuoteen. Varsinkin kiinnostaa muiden tekemät radat kun niitä silloin pari vuotta sitten oli minimaalisesti.
 
No niin tulihan tätä testattua tunteroinen ja 3x "vielä yksi kisa!" Customia tuli ajettua kun en saanut Careeria aloitettua jostain syystä, pitäisikö sitä vielä päästäkään pelaamaan? WTF?

Keskitason ajoavut automaattivaihteilla ja gamepadilla oli hauskaa. Kytkimen käyttö ja vaihteiden vaihto lisäisivät varmasti hauskuutta mutta siihen eivät taidot vielä riitä casual-autopelaajalla. Onneksi gamepadille löytyi kattavat säätömahdollisuudet kun kaasu meni pohjaan vakiona jo melkein puolenvälin jälkeen.

Kiillotustahan tämä tietty vaatii vielä joihinkin kohti, mutta nyt tulevaisuus näyttää paljon paremmalta kun parivuotta sitten. Hyvällä trailerilla ja grafiikan esittelyllä tämä voi pötkiä hyvinkin pitkälle.
 
Jaahas, ajoavut kannattaakin ottaa kokonaan pois päältä vaikkei olisikaan "ammattilainen." Tai no ABS:n jätin päälle ettei peli rokota hirveästi jos mutkaan sattuu menemään liian lujaa. Ne muut ajoavut ennemminkin vievät hauskuuden pois ajamisesta kun autoa ei meinaa saada edes luisuun!
 
Vois kokeilla pitkästä aikaa. Julkaisuhetkellä ostin ja silloin tällöin testannut. Tuli unohdettua koko peli välissä. On varmaan menty paljon pidemmälle jo.
 
Vois kokeilla pitkästä aikaa. Julkaisuhetkellä ostin ja silloin tällöin testannut. Tuli unohdettua koko peli välissä. On varmaan menty paljon pidemmälle jo.

Vahvasti tämä, tarvii kyllä testata uudestaan todella pitkän ajan jälkeen kun selvästi vihdoin tuntuu kehitys menevän eteenpäin.
 
Customia tuli ajettua kun en saanut Careeria aloitettua jostain syystä, pitäisikö sitä vielä päästäkään pelaamaan? WTF?
Juuh, elikkäs... Career Modeen tarvitsee C-luokan auton, niitä ensimmäisiä joiden hinta on parin tonnin luokkaa. Minä ostin suorilta B-luokan pirssin ja ihmettelin miksi ei toimi. Steamin forumilta löysin tiedon, en itse pelistä. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom