buffit ja monet skillit vaati matskuja, 5min blessing, jokainen buffi pitää yksitellen heittää jokaselle (muistaakseni), laukku&pankki täynnä avaimia, lemmikkejä ja jos raidaat niin 4 eri resistanssi gearia, pienet laukut , ei kiltapankkia, flask ja elixit joka wipen jälkeen uusiks, buffi-itemit/ruuat joita piti kerätä ympäri maailma (felwoodis oli porkkanoita yms), npc enchantit ja buffit, summoniin ja healthstoneen tarvi soul stonen, aseet ja geari meni nopeammin rikki (muistan että meni aseita rikki kesken tappelua mutta en muista monene lisäriin moista tapahtuneen, paitsi progressiwipejen kuolemien takia) ja raidin trashin nopeahko respawni.
edit: lisää
Ninjaloottailu, mobi tag, hunter tarvi ammuksia ja oikeanlaista ruokaa petille. HIT CHANCE! ja pomoilla erilaisia resistanceja.
Todella paljon raideissa ja dunkuissa vaa välillä pyörit ympyrää ettet ota agroja jos ei oo threatdumppia.
äkkiseltää tuli mieleen muutamat qol joita ei ole ollu ikävä.
Toivottavasti niiden puheet paremmasta botti-kontrollista pitää paikkansa ja muut "hauskat" exploitit korjailtu (wsg lipun vienti kartalta pois yms.) sekä lentävät ryssät ja ruumismainokset jne.
Saa nähdä pysyykö AH yms. npc elossa kauaa, en muista oliko 1.12 jo enemmän varitjoita ja nopeampi respawn.
Muutama "exploit" tosin haluaisin et tulis takas. Geddon pommeilu ja ZGhakkarin blood plague tai mikä olikaan.
Kyllä minun mielestäni nuo lihavoidut kohdat täysin ok. Esim. huntterin nuolet ja petin ruokinta tuovat sen pienen lisäyksen vielä petticlassiin, jota kaikki eivät jaksa pyörittää. Samoin warlockin soulshardit, arvostan niitä, jotka jaksavat shardien kanssa leikkiä. Kyllä noiden penempienkin QOL -muutosten kanssa saa varovainen olla, ettei se muuta pelin luonnetta huomaamattomasti, etenkin jos pieniä muutoksia tehdään jatkuvasti lisää ja lisää. Vanha threattisysteemi on aivan loistava. Nykyinen malli on niin aivokuollut, ettei tarvi kuin yhtä aoe -abilityä tankilla painaa, niin aggrot pysyy. Skittishkin on aivan naurettava M+ -dunkuissa. Se tuo peliin ihan oman syvyytensä, kun threattia pitää depskienkin seurata, eikä spämmitä samalla sekunnilla koko aoe -arsenaalia packeihin. Classicissa esim. fury -warrulla ei ole threatin vähennysabilityä, mutta esim. roguella on. Warru varmaan kovin depsi hyvällä gearilla ja mielestäni täysin ok, että sillä pitää myös varoa aggroa. Retailissa seikkailun tunne ilman kiltaa / kaveriporukkaa on nolla. Ihan mukavaa, kun classicissa pappi tulee vastaan ja heittää fortituden ja hp -bar kasvaa kolmanneksella pikkulevuilla, siihen on sitten mukava heittää /thank ja jatkaa matkaa. Sellaista RPG -puolta kaiholla muistelen. Olettaisin, että suuri osa tätä pelaavista on veteraaneja, jotka tietävät mitä pelaavat ja arvostavat classicia, jolloin toivottavasti turha jonneilu ja "mullekaikkiheti" -asenne jää toisaalle.