World of Warcraft: Classic

Voi hitto, pitääkö se tätä koittaa?
Oma wowi-ura alkoi vasta wotlk alussa joten jäi alku kokematta. No en kyllä sitten peliä jaksanutkaan kuin cataclysmin puoliväliin, aina välillä tulee kuitenkin katseltua että mitä nyt.
 
(PVP) Io-tech: Realm + faction? päätin tehdä tälläsen, niin saa vähän ideaa mihin porukka menossa - käykääs äänestämässä ;) (vain PVP-servut valitettavasti - mutta nehän ovat ne ainoat oikeat!)

Itsellä on kyllä 2 nimivarausta Shazzrahilla (kun sinne piti alunperin mennä), osa tutuista vaihtoi Gehennakselle niin siellä 1 nimivaraus. Vähän kahden vaiheilla.
Mutta kun valitsen PVE :)
 
Voi hitto, pitääkö se tätä koittaa?
Oma wowi-ura alkoi vasta wotlk alussa joten jäi alku kokematta. No en kyllä sitten peliä jaksanutkaan kuin cataclysmin puoliväliin, aina välillä tulee kuitenkin katseltua että mitä nyt.
Ehdottomasti
 
Mulla kanssa semmonen pieni odotus kyllä tätä kohtaan. Koskaan en ole yhtäkään wowia pelannut aikaseimmin. Ei ollut pelikonetta sillon kun tämä tuli ja ensimmäisen pelikoneen hommasin sitten vasta 2012 about. Mutta pari kaveria tästä aika paljon puhunut. Niin täytyy se itsekkin kokeilla minkälainen tämä on. Saa nähdä miten maistuu.
 
Voi hitto, pitääkö se tätä koittaa?
Oma wowi-ura alkoi vasta wotlk alussa joten jäi alku kokematta. No en kyllä sitten peliä jaksanutkaan kuin cataclysmin puoliväliin, aina välillä tulee kuitenkin katseltua että mitä nyt.

Mulla vähän samat fiilikset. Wotlkin aikaan tuli puolisen vuotta pelailtua, mutta ei ennen sitä ja sen jälkeen vain Legionissa pari viikkoa. Se ensimmäinen puoli vuotta olikin lähinnä wowia, kolahti kovaa. Alkuperäisen Guild Warsin ohella parhaita morppeja, joita olen pelannut, jos GW:tä edes morpiksi laskee.

Jos lähden, niin lähden kevyesti maailmaa tutkimaan ja levuttamaan ilman sen kummempia tavoitteita.
 
Mulla kanssa semmonen pieni odotus kyllä tätä kohtaan. Koskaan en ole yhtäkään wowia pelannut aikaseimmin. Ei ollut pelikonetta sillon kun tämä tuli ja ensimmäisen pelikoneen hommasin sitten vasta 2012 about. Mutta pari kaveria tästä aika paljon puhunut. Niin täytyy se itsekkin kokeilla minkälainen tämä on. Saa nähdä miten maistuu.

Kyllä se kannattaa koittaa ja antaa pelille vähän aikaa. Eli ihan 20 -levelille ei mielestäni kannata lopettaa.
 
Kyllä se kannattaa koittaa ja antaa pelille vähän aikaa. Eli ihan 20 -levelille ei mielestäni kannata lopettaa.

Mutta pitää muistaa, että aika kultaa muistot :D ja kyllähän tätä tuli aikanaan hierottua 2005 keväästä --> X monta vuotta.

Ehkä elämäni parasta aikaa, kun ei tarvinnut kuin tehdä töitä, lusmuta ja herätä aamulla klo 6:00 Grindaamaan Blood Elf rinkiä rahan ja mikähän lienee rättien takia, siinä samalla hörppi aamuteetä kitaan.

3 Hahmoa luotu Gehannas palvelimelle, Rogue, Priest ja Pankkialtti ;).
 
Mutta pitää muistaa, että aika kultaa muistot :D ja kyllähän tätä tuli aikanaan hierottua 2005 keväästä --> X monta vuotta.

Ehkä elämäni parasta aikaa, kun ei tarvinnut kuin tehdä töitä, lusmuta ja herätä aamulla klo 6:00 Grindaamaan Blood Elf rinkiä rahan ja mikähän lienee rättien takia, siinä samalla hörppi aamuteetä kitaan.

3 Hahmoa luotu Gehannas palvelimelle, Rogue, Priest ja Pankkialtti ;).

Kyllä se vähän niinkin on, mutta stressitestien myötä tuli levutettua paria ukkoa ja voi veljet, mikä odotus päällä! Mikään peli ei ole hetkeen näin inspiroinut, vaikka vanha onkin. Ja toki pitää suhteuttaa itsellekin pelitunnit sopiviksi muuttuneen elämäntilanteen vuoksi. On tässä kuitenkin perhe, työt ja opiskelu.
 
Eilen testsin ja on. 2560x1080 toimi ainakin.

EDIT: Pahoittelut en siis tiedä classicista, mutta nykywowissa on olettaisin että sama tuki tulee myös classicille. Nopealla googlauksella pitäisi toimia myös siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tää asennettua. Tulipas hyvät fiilikset tuosta päävalikon musasta! Kyllä tätä tulee koitettua. Serveritilanne ei hyvältä näytä, kolme serveriä joista kaksi on full ja yksi high. Toivottavasti suosio yllättää Blizzardinkin, myös puolen vuoden päästä :)
Aika suosittuja näkyy olevan privaserveritkin, suosituimmilla kuitenkin yli 10000 pelaajaamassa. Luulisi että virallisille servereille tulee ihan eri tavalla pelaajia kuin piraat- eikun privaservereille jotka voivat poistua periaatteessa milloin vain.
 
Kyllä nykyajan pelaaminen on niin, että suurinosa ihmisistä vaihtaa muihin peleihin 1-2kk jälkeen.

Ei ole enää samanlaista sitoutumista mmorpg peleihin kuin ennen vanhaan.
 
YouTubesta on tullut mehusteltua classic-videoita. Enemmän tekee mieli tähän palata mutta riittääkö enää aika kyseiseen peliin?

Kasuaali-kiltaa iotecciläisille?
 
Hitsi kun pelottaa mitä jonottamista ja ruuhkaa ja muita ongelmia tulee kun serverit aukeavat. :sori:

Miksi nykyteknologialla ei päästä noista ongelmista eroon?
 
Legion ja BFA launchit olivat ongelmattomia. Miksi nyt olisi ongelmia?
 
Tässähän alkaa itselläkin nostalgianälkä kasvaa, vaikka aikaa pelaamiseen ei ole pienten lasten perheessä oikeastaan yhtään. :vihellys:

Jos tän aloittaisi, niin pitäisi tutkia käytössä olevan version meta. Jossain versioissahan osa hahmoluokista oli aika kuraa ja toiset aivan naurettavan kovia. Muistan kun druideista tuli kertaheitolla de facto tankkeja ja samalla myös helvetin kovia (restoration) healereita. Itse pelasin shamaanilla, joka oli toisten mielestä op pvp:ssä (windfuryn takia), mutta ei se muualla ollut kovin kummallinen. Ok healeri ja siinäpä se. Wotlkin aikaan aloitin paladinin ja sehän oli yhden miehen armeija ainakin yksin grindatessa. Raideissa tuli aina pelattua hiileriä ja jos oli ihan pakko, niin tankkia. Good times. :lol:

Vaikka tässä ruusuntuoksuiset muistot nouseekin pintaan, niin tota level grindiä ei oo yhtään ikävä. End game/level cap on kuitenkin, vaikka täältä ehkä muuta lukeekin, se mistä peli varsinaisesti alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Oli uutisissa. Blizzard oli varoittanut tjsp.

ja Retail version servereiden määrä on valtava verrattuna pariin classic serveriin.
No "ongelmia" (=jonoja) tulee olemaan siksi koska porukka on änkenyt kaikki samalle servulle. Itse siirryin suosiolla Gehennakselle kun se avattiin. Saattaapi sielläkin tulla jonotusta, mutta ei välttämättä niin paljon. Firemawille jos haluaa varman päälle pelata jonotuksen, mutta siinä on vaarana että servu on "kuollut" verrattuna muihin.
 
YouTubesta on tullut mehusteltua classic-videoita. Enemmän tekee mieli tähän palata mutta riittääkö enää aika kyseiseen peliin?

Kasuaali-kiltaa iotecciläisille?

Tämä, kiinnostaisi peli mutta nykyään ei ole oikeen yhtä paljon aikaa kun silloin kun wowi aikoinaan julkaistiin, perhe yms vie niin paljon aikaa että suosiolla jää tämä välistä, antaa niitten nauttia kenellä aikaa löytyy.

Sekin että olisi ainut peli mitä tulisi pelattua, parempi näin niin jää aikaa muihin peleikin.
 
Ihte just mietin, että vois melkee sit jossain kakkosvaiheessa ostaa 1-2 kuukaudeksi ja levutella ihan omaan tahtiin nostalgiahuuruissa, tuskin mikää hc-raidaaminen jaksaa kiinnostaa tai välttämättä etes lvl60.
 
Oli uutisissa. Blizzard oli varoittanut tjsp.

ja Retail version servereiden määrä on valtava verrattuna pariin classic serveriin.

Ehkä Blizzardilla on joku todennut, että ruuhkautuminen kuuluu aitoon Classic-kokemukseen. :smoke:


...
Itse en ole Wowia koskaan pelannut, mutta muutama kaveri pelasi aikoinaan ja he eivät silloin muusta puhuneetkaan. Silmäilin ketjua ja monta tuttua sanaa tuli vastaan. :smoke:
 
Hitsi kun pelottaa mitä jonottamista ja ruuhkaa ja muita ongelmia tulee kun serverit aukeavat. :sori:

Miksi nykyteknologialla ei päästä noista ongelmista eroon?
Koska ei ole mitään järkeä mitoittaa servereitä sitä alun ruuhkaa varten mikä kestää sen viikon pari. Paljon parempi asettaa jonoja jne sen ruuhkan ajaksi ja mitoittaa ne servut sitä varten mikä on normaali käyttäjä määrä.
 
Tuosta TBC liittyvästä pidin erityisesti. Eivät millään tapaa tyrmänneet progressiota Outlandille. Itse voisin oikeesti alkaa maksamaan ihan tosissaan kk-maksua jos tästä Classicista, ainoasta osasta joka itsellä jäi pelissä pelaamatta koska aloitin TBC startissa jos progressio jatkuis aina Wotlkiin saakka. Tuon ajan haluaisin vielä kerran kokea, muutenkin kuin pirkkaprivoilla.
 
Tuosta TBC liittyvästä pidin erityisesti. Eivät millään tapaa tyrmänneet progressiota Outlandille. Itse voisin oikeesti alkaa maksamaan ihan tosissaan kk-maksua jos tästä Classicista, ainoasta osasta joka itsellä jäi pelissä pelaamatta koska aloitin TBC startissa jos progressio jatkuis aina Wotlkiin saakka. Tuon ajan haluaisin vielä kerran kokea, muutenkin kuin pirkkaprivoilla.
Ja ei pitänyt pois suljettuna että TBC ja Wotlk eivät olisi täysin identtisiä vaan jotain QOL poistettaisiin, kuten group finder. Itse toivoisin että lentomountit poistettaisiin myös ja alueita muokattaisiin hieman että niitä ei tarvitsisi.

Paras olisi Classic+ että lisäsisältöä vain tulisi lvl60 naxxin jälkeen mutta saapa nähdä mihin peli etenee. Tuohon kuitenkin ~1,5-2v
 
Itse juoksin TBCn läpi eikä siellä hirveästi muita ollut, mutta pidin silti sisältöä oikein onnistuneena. Olisi hienoa nähdä se täynnä pelaajia. En tiedä missä välissä group finderit tuli, mutta ainakin ne olivat kovassa käytössä wotlkissa ja silloin pelin suosio oli suurimmillaan. Jos dlct tulevat ja grouppeja saa sielläkin vain premade tai tsätissä huutelemalla, niin ei saatana...

Kait tästä on joku puolivirallinen konsensus, wotlkiin asti asiat oli ihan ookoo ja ovat "classic" kelpoisia? Cataclysm muutti peliä niin paljon, että sitä tuskin tähän jatkumoon otettaisi?
 
Viimeksi muokattu:
Itse juoksin TBCn läpi eikä siellä hirveästi muita ollut, mutta pidin silti sisältöä oikein onnistuneena. En tiedä missä välissä group finderit tuli, mutta ainakin ne olivat kovassa käytössä wotlkissa ja silloin pelin suosio oli suurimmillaan. Jos dlct tulevat ja grouppeja saa sielläkin vain premade tai tsätissä huutelemalla, niin ei saatana...
Niin, tuliko ne pelaajamäärät näistä QOL lisäyksitä vai niistä huolimatta kun suosio raketoi ja oli pöhinä päällä? Miksi ne sitten lähtivät laskuun vaikka näitä QOL lisäyksiä tuli kokoajan lisää ja lopulta päästiin nykyiseen pisteeseen?

Lopulta kyse on siitä että miten paljon helpotusta on liikaa ja mitä siinä menetetään. Nuo paneeleista tapahtuvat asiat vähentävät pelaajien vuorovaikutusta joka oli vielä wowin suola joskus. Toki se väheni jo TBC kun alueet tyhjenivät (kun kaikki olivat ilmassa jatkuvasti)

Voi miettiä mistä syystä vanilla on niin haluttu, kankeista ja vanhentuneista pelimekaniikoista vai maailmasta ja suunnittelutavasta joka pakottaa pelaajia vuorovaikutukseen?
 
Hmm serveri vielä mietityttää, alunperin ajattelin shazzrah mutta lueskelin et tuppaa olee täyteen espanjalaisia yms. jotka ei suostu englantia sössöttää ni mietityttää olisko gehennas parempi. Hordena siis, koska shamaani.

Zandalar tribe alluna mut en tiedä riittääkö motivaatiota ja aikaa kahteen hahmoon.


Onko vanhoja vanilla-tbc stormreaver alliance (Ennen kuin se muuttuin ninjareaver ja 100% horde) pelaajia menossa minnekään paljoa?
 
Hmm serveri vielä mietityttää, alunperin ajattelin shazzrah mutta lueskelin et tuppaa olee täyteen espanjalaisia yms. jotka ei suostu englantia sössöttää ni mietityttää olisko gehennas parempi. Hordena siis, koska shamaani.

Zandalar tribe alluna mut en tiedä riittääkö motivaatiota ja aikaa kahteen hahmoon.


Onko vanhoja vanilla-tbc stormreaver alliance (Ennen kuin se muuttuin ninjareaver ja 100% horde) pelaajia menossa minnekään paljoa?
Shazz alliancella hahmo tuli tehtyä mutta mietinnässä että pitäisikö Firemawille.

Itse pelasin vanilla-tbc alliancella SR :cigar2:
 
Twitchin kautta saa myös classicin addoneita asennettua ja päiviteltyä, itsellä on myös retail, jolloin valitsin oikeasta ylänurkasta classicin asennuskohteen perusteella. Ei tosin vielä omaa kategoriaa ole classic-addoneille, joten pitää nimellä osa etsiä. Guideista löytyy päteviä addoneita.

Noista pelaajamääristä vielä: Blizzu on valmistautunut alkurysäykseen ja toisaalta osan pelaajista mielenkiinnon hiipumiseen layereillä. Tällä hetkellähän medium realmilla on enemmän porukkaa kuin vanillan fullilla, eri layereissa vaan juoksennellaan. Phase 1 lopussa sitten layerit poistuu - tämän hetken suunnitelman mukaan. Hieman voi miettiä minne charrua tekee silläkin perusteella, että 1.12 oli kyllä paid transfer, mutta se ei aina onnistunut täydelle servulle jonon jatkoksi, eli ei välttämättä Shazzrahille myöhemmin muualla levutettu 60lvl jannun siirto onnistukaan.
 
Ei ne ole samassa kansiossa keskenään, vaan eri kansioissa. World of Warcraft\_retail_ ja World of Warcraft\_classic_.
 
Niin justiin. Sekin sarake tuossa taitaa vilahtaa ennen tuota virheilmoitusta. Pistin siitä supporttiin viestiä, että niiden softa bugaa ja pahoin.

Woiko muuten Wow ja Wow Classic olla samassa asennuskansiossa keskenään?

Näkyy olevan WoW asennuskansiossa _classic_ ja _retail_ kansiot.
 
Miten se tunnistaa Wowin? Ei tunnu edes toimivan. Asennin sen ja se näyttää ihan hetken mun Twitch sivua ja sitten ilmoittaa 'Unable to load Twitch'.
Missään sen asetuksissa ei ollut mitään peleihin liittyvää.

Käytätkö kenties Pi-holea tms mainosblokkeria? Itsellä teki viikon verran samaa kunnes jaksoin selvitellä hieman, s.amazon-adsystem.com osoitteen kun whitelistasi blokkerista niin lähti tuo Twitchin clientikin toimimaan
 
Niin, tuliko ne pelaajamäärät näistä QOL lisäyksitä vai niistä huolimatta kun suosio raketoi ja oli pöhinä päällä? Miksi ne sitten lähtivät laskuun vaikka näitä QOL lisäyksiä tuli kokoajan lisää ja lopulta päästiin nykyiseen pisteeseen?

Lopulta kyse on siitä että miten paljon helpotusta on liikaa ja mitä siinä menetetään. Nuo paneeleista tapahtuvat asiat vähentävät pelaajien vuorovaikutusta joka oli vielä wowin suola joskus. Toki se väheni jo TBC kun alueet tyhjenivät (kun kaikki olivat ilmassa jatkuvasti)

Voi miettiä mistä syystä vanilla on niin haluttu, kankeista ja vanhentuneista pelimekaniikoista vai maailmasta ja suunnittelutavasta joka pakottaa pelaajia vuorovaikutukseen?

Suosio lähti laskuun Cataclysmin myötä ja siinähän myllättiin peliä isolla kädellä. Tietty liika on aina liikaa, mutta ei kaikki QOL ole pahasta ja WOW Vanilla ver 1.0 mmorpg ultimaattinen huippu, josta ei voi parantaa. En pidä itsekään kaikkea automaatiota hyvänä, vaan immersiota nakertavana asiana. Aika kuitenkin kultaa muistot ja tässä keskustelussa mielipiteet vaikuttavat olevan joko tai. Pianhan se nähdään tuleeko jotain noista tuoreemmista ominaisuuksista ikävä.

Kummasti sitä on itsekin muistellut menneitä wow-aikoja tämän julkaisun myötä. Ekat Onyxia ja Molten Core raidit olivat aika eeppisiä, kuten myös Thunderfuryn craftaaminen killan tankille. Siinä oli muuten jonkin verran haastetta. :)
 
Suosio lähti laskuun Cataclysmin myötä ja siinähän myllättiin peliä isolla kädellä. Tietty liika on aina liikaa, mutta ei kaikki QOL ole pahasta ja WOW Vanilla ver 1.0 mmorpg ultimaattinen huippu, josta ei voi parantaa. En pidä itsekään kaikkea automaatiota hyvänä, vaan immersiota nakertavana asiana. Aika kuitenkin kultaa muistot ja tässä keskustelussa mielipiteet vaikuttavat olevan joko tai. Pianhan se nähdään tuleeko jotain noista tuoreemmista ominaisuuksista ikävä.

Kummasti sitä on itsekin muistellut menneitä wow-aikoja tämän julkaisun myötä. Ekat Onyxia ja Molten Core raidit olivat aika eeppisiä, kuten myös Thunderfuryn craftaaminen killan tankille. Siinä oli muuten jonkin verran haastetta. :)
Niin tuo tasapaino ja miten isossa kuvassa qol muutokset vaikuttavat. Se että buffit kestää tunnin on hyvin eri asia kuin lfd tai lfr
 
Nyt kun mainitsit buffit, niin ekat flaskit taisivat toimia niin, että kun henki meni, niin lähti myös buffi. Ne olivat myös dispellattavissa. Se oli aika perseestä, koska henkihän oli raidatessa halpaa, mutta flaskit eivät. :rofl:
 
buffit ja monet skillit vaati matskuja, 5min blessing, jokainen buffi pitää yksitellen heittää jokaselle (muistaakseni), laukku&pankki täynnä avaimia, lemmikkejä ja jos raidaat niin 4 eri resistanssi gearia, pienet laukut , ei kiltapankkia, flask ja elixit joka wipen jälkeen uusiks, buffi-itemit/ruuat joita piti kerätä ympäri maailma (felwoodis oli porkkanoita yms), npc enchantit ja buffit, summoniin ja healthstoneen tarvi soul stonen, aseet ja geari meni nopeammin rikki (muistan että meni aseita rikki kesken tappelua mutta en muista monene lisäriin moista tapahtuneen, paitsi progressiwipejen kuolemien takia) ja raidin trashin nopeahko respawni.

edit: lisää
Ninjaloottailu, mobi tag, hunter tarvi ammuksia ja oikeanlaista ruokaa petille. HIT CHANCE! ja pomoilla erilaisia resistanceja.

Todella paljon raideissa ja dunkuissa vaa välillä pyörit ympyrää ettet ota agroja jos ei oo threatdumppia.

äkkiseltää tuli mieleen muutamat qol joita ei ole ollu ikävä.

Toivottavasti niiden puheet paremmasta botti-kontrollista pitää paikkansa ja muut "hauskat" exploitit korjailtu (wsg lipun vienti kartalta pois yms.) sekä lentävät ryssät ja ruumismainokset jne.

Saa nähdä pysyykö AH yms. npc elossa kauaa, en muista oliko 1.12 jo enemmän varitjoita ja nopeampi respawn.


Muutama "exploit" tosin haluaisin et tulis takas. Geddon pommeilu ja ZGhakkarin blood plague tai mikä olikaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eba
Ite en oo pieniä QoL lisäyksiä vastaan, mutta esim tank threat ei tarvitse muutoksia. Enimmäkseen sillä karsitaan idiootit depseistä, mutta isompi merkitys on sillä osaako tankki pelata ja tehdä oikeasti sitä threattia. Toisin kun myöhemmissä lisäreissä jossa tankkaaminen vaati tasan nolla taitoa CD managementin lisäksi.
Pettien ruuat yms on mun mielestä ihan oikein, kun ottaa huomioon kuinka paljon helpommalla hunterit pääsee levuttamisessa ja solo PVE:ssä muihin classeihin verrattuna. :P
 
95% niistä jotka sanoo että aikoo tankata vanillassa taatusti päättää toisin ekan dunkun jälkeen tai viimeistään maraudonin aikoihin. Agron pitäminen ja nykydps ei tiedä/muista "4 sunder" sääntöä.

+ ei väliä kuinka hyvä tankki oli, jos paska säkä et iskut ei osu niin agro pois jos dps ei kato agroaan. Ja tapansa mukaan dps sit lähtee juoksee ja pomo/mobit perässä. Tai sit jos raidi niin crushing ja splät.

Naureskelen jo ku mietin kuinka paljo draamaa tulee oleen dps warrujen ja tankkien välillä pelkästään siitä et dps warrulla agro heti. (+ loottikisa)
Ja sit "dps" shammut jotka vetää rockbiter päällä (Tosin shamaani pystyy tankkii mut ei hyvin) ja palat righteous fury.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti niiden puheet paremmasta botti-kontrollista pitää paikkansa ja muut "hauskat" exploitit korjailtu (wsg lipun vienti kartalta pois yms.) sekä lentävät ryssät ja ruumismainokset jne.
Heheh ruumismainokset, muistan vieläkin kun TBC aikaan Thunderhornin legendaarinen horderogu Wtfwuzthat kirjoitti ison WTF tekstin raadoilla Stormyyn. Vanhalla kovolla olis pari shottiakin mutta ei jaksa alkaa kaiveleen. :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom