World of Warcraft: Classic

niin kyllähän se viiksettäs kun jouluna sitten yhdistettäs niitä kun ei sakkia riitä, ja sun serveris yhdistyy "väärän" kanssa.
ja ensimmäisen viikon aikana myöskään turha vielä vetää mitään johtopäätöksiä jos on jossain vähän tungosta.
 
Yliarvioit paljonko niitä nostalgiahuuruisia ukkoja on liikenteessä...
Jotenkin tuntuu että pitkään aikaan WoWin ympärillä ei ole ollut tällaista positiivisen odottavaa tunnelmaa. Tietysti vaikea noista pelaajamääristä on sanoa mitään, katsotaan puolen vuoden päästä että miten paljon maksavia asiakkaita oikeasti on. Alussa on varmasti ruuhkaa.
 
Varmasti tulee ihan pimeä alkuryntäys, mutta uskoisin, että aika moni puolen vuoden kuluttua toteaa, että ei tää nyt ihan 15€ arvoinen kuussa (vai mitä maksaakaan nykyään) ole.

Paljonko jää jäljelle, aika mahdoton ennustaa tällä hetkellä.
 
Vähän väsynyt ja laiska kommentti kuitata vain kiinnostuneet "nostalgian huuruisena" eikä vain haluta ymmärtää että Classic on monessa suhteessa parempi MMO kuin retail. Oikeastaan ainoa selkeä argumentti on helpot raidit mutta siihen se sitten jääkin.
 
Mitäs raideja tähän on luvattu? Ahn'qiraji ja eka Naxx? Kait noilla saa 6kk pidettyä huippukiltoja aktiivisena ja sen jälkeen alkaa taas valitus uudesta contentista. BLCstä ja Woltkista on tosin niin pitkä aika, että eiköhän nekin saada tälle jatkeeksi varsinkin kun noita käsittääkseni pidetään pelin kulta-aikana?

Luulen kanssa, että noista hc pvp killoista voi tulla vähän harmia. Ainakin vanillassa ei välillä pystynyt Hordena liikkumaan tietyillä alueilla, kun Alluilla oli törkeä ylivoima. En tiedä mistä toi tieto on peräisin , että Hordea on aina ollut enemmän? Ainakin meikäläisen serverillä pataan tuli open world pvp ja niissä ensimmäisissä battleground/mitkä olivatkaan virityksissä.
 
Mitäs raideja tähän on luvattu? Ahn'qiraji ja eka Naxx? Kait noilla saa 6kk pidettyä huippukiltoja aktiivisena ja sen jälkeen alkaa taas valitus uudesta contentista. BLCstä ja Woltkista on tosin niin pitkä aika, että eiköhän nekin saada tälle jatkeeksi varsinkin kun noita käsittääkseni pidetään pelin kulta-aikana?

Luulen kanssa, että noista hc pvp killoista voi tulla vähän harmia. Ainakin vanillassa ei välillä pystynyt Hordena liikkumaan tietyillä alueilla, kun Alluilla oli törkeä ylivoima. En tiedä mistä toi tieto on peräisin , että Hordea on aina ollut enemmän? Ainakin meikäläisen serverillä pataan tuli open world pvp ja niissä ensimmäisissä battleground/mitkä olivatkaan virityksissä.
Phase 1: (Classic Launch): Molten Core, Onyxia, Maraudon.
Phase 2: Dire Maul, Azuregos, Kazzak.
Phase 3: Blackwing Lair, Darkmoon Faire, Darkmoon deck drops begin.
Phase 4: Zul'Gurub, Green Dragons.
Phase 5: Ahn’Qiraj War Effort begins, Ahn’Qiraj raids open when the war effort dictates, Dungeon loot reconfiguration (Tier 0.5 Dungeon gear, Relics, drop rates and location changes)
Phase 6: Naxxramas, Scourge Invasion

Phaset tulee siis tietyn ajan kuluessa, vaiheittain. En tiedä eri phasejen kestoa mutta Naxx on tuskin tulossa vuoden sisään.
 
Vähän väsynyt ja laiska kommentti kuitata vain kiinnostuneet "nostalgian huuruisena" eikä vain haluta ymmärtää että Classic on monessa suhteessa parempi MMO kuin retail. Oikeastaan ainoa selkeä argumentti on helpot raidit mutta siihen se sitten jääkin.

Vuosikymmenessä kansan syvien rivien odotukset ovat muuttuneet. Ennustan että Classic saa oman pienen porukan (josta suuri osa jo aiemmin innoissaan pelasi privaservereillä) jotka ovat täpöissään ja suuren pinon porukkaa jotka tulevat nuuskimaan, pistävät hirveän vollotuksen pystyyn kuinka se ja tämä asia on hirveän ikävää (kun ei toimi niinkuin live-WoWissa) ja mikäli Classicissa pidetään kiinni siitä että quality-of-life on se mikä se oli silloin, tämä lauma katoaa nopeasti pelaamaan jotain muuta.

Tai sitten Blizzard tekee ääliöt ja lähtee tavoittelemaan molemman porukan tyytyväisenä pitämistä, joka ei ole mitenkään mahdollista.

Popcorn-pussit ovat valmiina...
 
blizzard on jo useaan kertaan todennut X asiasta, että toimii kuten pitää ja näin se oli classicissa. Kun porukka on huutanut bugiksi foorumeilla yms. Toivon, että pysytään mahdollisimman lähellä aitoa vanillaa eikä lähdetä muuttamaan mitään koska raja siihen mikä tarvitsee muutosta ja mikä ei on todella vaikea vetää.
 
Devtiimi pystyy tekemään näin tässä vaiheessa kun ei ole launchattu.

Launchin jälkeen jos johtoportaassa / markkinoinnissa ollaan sekopäitä niin ihan mitä vaan voi tapahtua. Toivon mukaan ymmärtävät olla yrittämättä, mutta niin paljon on porukkaa vaihtunut Blizzardilla että en menisin vannomaan.
 
Toivottavasti pysyy tällaisena, mitä nyt on. Kyllä tonne privaservujen käyttäjät tulee, pieni osa siirtynee retailista ja sitten on meitä vanhoja veteraaneja, jotka aktivoituvat uudelleen pelin pariin. Teinit tuskin alkaa tätä pelaamaan uutena pelinä.

Onhan tämä paljon parempi MMO, kuin mitä retail on tällä hetkellä. Tietty hitaus, LFG -systeemien puute, sosiaalisuus, hahmojen vajavaisuus ja erilaisuuskin tekevät tästä paljon paremman. Voi taas upota tunti jos toinenkin wowiin. :happy:
 
Eikös se alun jonotukset, lagitukset, disconnectit ja server downtimet kuulu normaaliin classic wowiin?
Itse ainakin muistan että oli paljon noita ongelmia aikoinaan WoWin julkaisussa.
Sitten kun alkurysäys on ohi ja pelaajamäärät tasoittuvat, ongelmat vähenevät.
 
Aikanaan vaihdettiin serveriä kun ei pystytty raidaamaan ruuhka-aikoina klo 20 - 24.

Ehkä olen vaan ikäloppu pessimisti, mutta minun on vaikea uskoa, että se instanssin ovelle ratsastaminen maistuu suurelle yleisölle enää muutaman viikon jälkeen. Olihan se ekoja kertoja hauskaa je eeppistä, mutta kun matkustat sadannen kerran 15 min instanssin ovelle ja väistelet samalla sinne parkkeeranneita vastapuolen kiltoja, niin homma alkaa turhauttaa.
 
Ehkä se juttu onkin päästä mähisemää vähän sinne instan ovelle :D
 
Joo varmasti joillekin se on. Ei niitä elämää helpottavia muutoksia tehty huvikseen peliä huonontamaan, vaan parantamaan sitä.

Ihan kiva, että julkaisevat classicin, jotta jengi voi vaihtoehtoisesti pelata sitäkin. Tulee mieleen eka pelikerta ja ne fiilikset kun aloitin Mulgoressa Tauren shamaanilla. Ja sitten muistuukin mieleen se kun piti kävellä joku 30 min, että pääsi Barrensiin ja siitä vielä 10 min Orgrimmariin. :D:bored:(todelliset ajat saattavat olla jotain ihan muuta) Veikkaan että suurimmat napinat tulee hitaasta liikkumisesta. Siinä, ett mountit saa vasta viikkojen pelaamisen jälkeen ei ole mitään hyvää.
 
Joo varmasti joillekin se on. Ei niitä elämää helpottavia muutoksia tehty huvikseen peliä huonontamaan, vaan parantamaan sitä.

Ihan kiva, että julkaisevat classicin, jotta jengi voi vaihtoehtoisesti pelata sitäkin. Tulee mieleen eka pelikerta ja ne fiilikset kun aloitin Mulgoressa Tauren shamaanilla. Ja muistuukine mieleen se kun piti kävellä joku 30 min, että pääsi Barrensiin ja siitä vielä 10 min Orgrimmariin. :D Veikkaan että suurimmat napinat tulee hitaasta liikkumisesta. Siinä, ett mountit saa vasta viikkojen pelaamisen jälkeen ei ole mitään hyvää.
Kun niitä "pieniä" muutoksia tulee tarpeeksi niin tuote ja kokemus on täysin eri eikä välttämättä ollenkaan parempi. Se on hyvä että vihdoin pelistä on kaksi versiota.

Maailman koko on hyvä asia. Lentomountit olivat jo ensimmäinen iso konkreettinen muutos joka pilasi maailman kokoa ja world pvp jännitystä. Maailma myös alkoi tuntumaan tyhjältä jo tuossa vaiheessa vaikka tbc noin muuten olikin paras versio pelistä.
 
Näinhän se on. Itseä kun kiinnosti enemmän end game ja raidaaminen, niin matka sinne oli toissijaista. Etanan lailla käveleminen paikasta toiseen oli mielestäni ajanhukkaa. Lopetin ennen tbctä ja aloitin uudestaan jokunen kuukausi wotlkin julkaisun jälkeen. Sen lentomountit, lfg työkalut jne. teki pelaamisesta paljon miellyttävämpää. Lopetin Trials of the Crusaderin julkaisun aikaan, joten en tunne yhtään pelin nykytilaa.

Oli miten oli, niin kiva että tekevät tällaisen "kulttuuriteon" ja aika näyttää onko se kannattavaa. Mielenkiinnolla odotan alkaako jengi vaatia tähän qol-ominaisuuksi ja antaako Blizzard niille periksi jos pelaajamäärät lähtevät laskuun.
 
Näinhän se on. Itseä kun kiinnosti enemmän end game ja raidaaminen, niin matka sinne oli toissijaista. Etanan lailla käveleminen paikasta toiseen oli mielestäni ajanhukkaa. Lopetin ennen tbctä ja aloitin uudestaan jokunen kuukausi wotlkin julkaisun jälkeen. Sen lentomountit, lfg työkalut jne. teki pelaamisesta paljon miellyttävämpää. Lopetin Trials of the Crusaderin julkaisun aikaan, joten en tunne yhtään pelin nykytilaa.

Oli miten oli, niin kiva että tekevät tällaisen "kulttuuriteon" ja aika näyttää onko se kannattavaa. Mielenkiinnolla odotan alkaako jengi vaatia tähän qol-ominaisuuksi ja antaako Blizzard niille periksi jos pelaajamäärät lähtevät laskuun.
Uskon että harkittuja ja pieniä muutoksia voi hyvin tullakkin. Saa nähdä mitä tapahtuu naxxin jälkeen. Tuleeko puhdas tbc vai kehitetäänkö classiccia
 
  • Streamers will be constantly surrounded by a big group of players, they're going to do World PvP and those people will help them farm mats for Scarab Lord, so your chance to earn the title is close to zero.
  • Nobody likes lag. Streamers negatively impact server stability. Most streamers organize various events in the game, so you can expect long queue times and frequent disconnects from the game.
  • Streamers cause faction imbalance because most people want to join the streamer's faction.
  • Trade chat becomes Twitch chat, quite literally.
Toivottavasti meidän Eurooppalaisten servereille ei tule mitään isoja striimaajia.
 
  • Streamers will be constantly surrounded by a big group of players, they're going to do World PvP and those people will help them farm mats for Scarab Lord, so your chance to earn the title is close to zero.
  • Nobody likes lag. Streamers negatively impact server stability. Most streamers organize various events in the game, so you can expect long queue times and frequent disconnects from the game.
  • Streamers cause faction imbalance because most people want to join the streamer's faction.
  • Trade chat becomes Twitch chat, quite literally.
Toivottavasti meidän Eurooppalaisten servereille ei tule mitään isoja striimaajia.
Suurin osa pelaa NA-servuilla, kuten Asmongold.
 
Eipä ole kovin vakaita servut olleet... startin ja historian tuntien tulee olemaan lagi disconnected classic myrsky tiedossa.
 
Eipä ole kovin vakaita servut olleet... startin ja historian tuntien tulee olemaan lagi disconnected classic myrsky tiedossa.

Huoh. :sori: Kohta 2020 ja vieläkään ei ole nykyteknologialla mahdollista tehdä peliä jossa 200 pelaajaa on samalla alueella ilman lagia ja kaatumista? :beye:
 
mulla tuli connection lostia ihan tarpeeksi monta kertaa nimeen omaan stressi testissä pve servulla.
 
emt itse kattelin kun oli jotain 100 vs 100 pvp mättöä ja ei pätkinyt yhtään.
 
Kun niitä "pieniä" muutoksia tulee tarpeeksi niin tuote ja kokemus on täysin eri eikä välttämättä ollenkaan parempi. Se on hyvä että vihdoin pelistä on kaksi versiota.

Maailman koko on hyvä asia. Lentomountit olivat jo ensimmäinen iso konkreettinen muutos joka pilasi maailman kokoa ja world pvp jännitystä. Maailma myös alkoi tuntumaan tyhjältä jo tuossa vaiheessa vaikka tbc noin muuten olikin paras versio pelistä.

Tämähän siinä on. Itse koen, että monet qol -muutokset ovat karsineet nimenomaan MMO- statusta. Lisäksi pidän levutuksesta ja siitä matkasta kohti endgamea. Peliin käytetty aika todellakin näkyy hahmosta ja kyvyistä, kaikilla ei ole kaikkia jne.
 
Eikös se alun jonotukset, lagitukset, disconnectit ja server downtimet kuulu normaaliin classic wowiin?
Itse ainakin muistan että oli paljon noita ongelmia aikoinaan WoWin julkaisussa.
Sitten kun alkurysäys on ohi ja pelaajamäärät tasoittuvat, ongelmat vähenevät.
Niitä lageja yms. ongelmia on vielä nykyäänkin launcheissa. Ainakin WoD oli aivan järkyttävää skeidaa.. taisi olla Legionissakin vielä jotain ongelmaa. BFA en tiedä.

Aikanaan vaihdettiin serveriä kun ei pystytty raidaamaan ruuhka-aikoina klo 20 - 24.

Ehkä olen vaan ikäloppu pessimisti, mutta minun on vaikea uskoa, että se instanssin ovelle ratsastaminen maistuu suurelle yleisölle enää muutaman viikon jälkeen. Olihan se ekoja kertoja hauskaa je eeppistä, mutta kun matkustat sadannen kerran 15 min instanssin ovelle ja väistelet samalla sinne parkkeeranneita vastapuolen kiltoja, niin homma alkaa turhauttaa.
No ehkä monet haikailevat sitä open world MMO peliä eikä instansoitua dungeon pläjäystä. Town - dungeon - town - dungeon - town - raid jne. Siinä se nykywowi pähkinänkuoressa.
No on sinne parissa viime lisärissä yritetty jotain tekemistä keksiä maailmaankin, mutta kaikki tuntuu jotenkin niin turhalta mitä siellä vääntää.

Ollaan tapettu Sargeras, old godeja, lohareita ja isoja demoneita ja sitten pitää juosta jonkun pupun perässä world questissä. Öö hetkonen.

Classikissa on hienoa kun kaikki hahmot on ns. uusia heikkoja hahmoja niin istuu paremmin jonkun possun hakkaaminen tai random tyyppien auttaminen kuvioon.

Sitten kun olet 60 niin kaikki tollanen questi grindaaminen on ohi ja keskityt vaan tekemiseen.

Daily questit ja world questit on itelle kyllä aika helvetin tylsiä systeemeitä ollut. Parempi että on joku muu syy lähteä seikkailemaan maailmaan. Esim matskujen keräily yms. Repugrindi sitten viimeisenä jos ei oikein muuta tekemistä keksi. Siinä samassa kertyy rahaa ja matskuja mitä voi myydä.

Joo varmasti joillekin se on. Ei niitä elämää helpottavia muutoksia tehty huvikseen peliä huonontamaan, vaan parantamaan sitä.

Ihan kiva, että julkaisevat classicin, jotta jengi voi vaihtoehtoisesti pelata sitäkin. Tulee mieleen eka pelikerta ja ne fiilikset kun aloitin Mulgoressa Tauren shamaanilla. Ja sitten muistuukin mieleen se kun piti kävellä joku 30 min, että pääsi Barrensiin ja siitä vielä 10 min Orgrimmariin. :D:bored:(todelliset ajat saattavat olla jotain ihan muuta) Veikkaan että suurimmat napinat tulee hitaasta liikkumisesta. Siinä, ett mountit saa vasta viikkojen pelaamisen jälkeen ei ole mitään hyvää.
Muutoksien hyvyys tai huonous on kyllä aika objektiivista. Eli henkilöstä riippuen tykkää tai ei tykkää.
TBC:n summoning stone oli ihan riittävän hyvä systeemi. Ainakin pari henkilöä piti sinne installe lennellä.. ja tuolla lentomountilla se oli muutenkin nopeaa.

Monia hienoja seikkailuita oli kun juostiin installe ja PvP matkalla yms. Matkalla saattoi olla myös high level alueita missä piti sitten juosta punalevusia mörköjä karkuun yms.
Muistan kun juostiin Wetlandsistä Shadowfang Keeppiin 5man ryhmällä. Eeppinen matka.

En ymmärrä miksi kellään olisi hirveä kiire tuossa Classikissa. Ei ole lisäreitä tulossa jne. Sama se kuinka kauan siinä kestää liikkua paikasta toiseen tai levuttaa hahmoa.
 
Tuleeko tähän classiciin myös nuo vanhat graffat vai päivitetäänkö niitä mutta muu mekaniikka vanillaa?
 
Eikös se alun jonotukset, lagitukset, disconnectit ja server downtimet kuulu normaaliin classic wowiin?
Itse ainakin muistan että oli paljon noita ongelmia aikoinaan WoWin julkaisussa.
Sitten kun alkurysäys on ohi ja pelaajamäärät tasoittuvat, ongelmat vähenevät.
Aika kultaa muistot :D sitä kerkes aina tekee kaiken näkööstä ku odotteli paikkaa servulta :D
 
Tuleeko tähän classiciin myös nuo vanhat graffat vai päivitetäänkö niitä mutta muu mekaniikka vanillaa?

Graffa-asetuksissa on nappi, josta saa päälle "alkuperäiset". Toki tuossa on mahdollista ottaa käyttöön kaikki hienot DX11 ominaisuudet, mutta esim. tekstuurit, player modelit jne. on sitä alkuperäistä.
 
En ymmärrä miksi kellään olisi hirveä kiire tuossa Classikissa. Ei ole lisäreitä tulossa jne. Sama se kuinka kauan siinä kestää liikkua paikasta toiseen tai levuttaa hahmoa.

Eikös ne jotkut Blizzard heput olleet jotain puhuneet että The Burning Crusade voidaan ehkä lisätä Classicciin jos Classic menestyy hyvin tjsp. ;)
 
Tänään ilmoitettiin, että tulee yksi uusi englanninkielinen PvP-realmi (Gehennas). Sieltä voi varata nimen n. klo 21:00 Suomen aikaa alkaen.
 
Pitihän se kävästä tekemassä nimi varaukset classic servulle, onneksi ei ollut kukaan vielä vienyt.
 
Shazzrashsasd varmaan pysyy kuitenkin vielä epävirallisena suomiservuna tuonkin jälkeen? Toki tuolla olisi varmaan mukavampi määrä ihmisiä kokonaisuudessa jos nuo 2 ensimmäistä tulee olemaan aivan täynnä.
 
Shazzrashsasd varmaan pysyy kuitenkin vielä epävirallisena suomiservuna tuonkin jälkeen? Toki tuolla olisi varmaan mukavampi määrä ihmisiä kokonaisuudessa jos nuo 2 ensimmäistä tulee olemaan aivan täynnä.
Miten Shazzrah on epävirallinen suomiservu?
 
Miten Shazzrah on epävirallinen suomiservu?
No sellaista tornaria ainakin olen kuullut kun selailee EU WoW foorumeita ja kaikkia muita mahdollisia lähteitä että Britit, skandit ja ainakin Espanjalaiset yhteisöt ovat ilmoittaneet Shazzrahin servukseen.

http://nordicclassic.jinnis.se/
Ruotsalaisiahan nuo killat suurimmaksi osaksi taitaa olla ja nyt he ovat muuttamassa sinne Gehennakselle
 
Viimeksi muokattu:
Mitenhän hahmojen spellirotaatiot etc. ? Niihin joutui aikoinaan panostamaan että sai sen dps:n korkeaksi (esim. Affliction Warlock) Jossain vaiheessa se sitten muuttui siihen parin näppäimen hakkaamiseen
 
Jahas tämänkin pelin luulin jo kuopanneeni viime lisärissä, 12 x 110 lvl. Betasta asti pelannut siihen asti. PvP- sevulle täytynee mennä. Viimeksi hyydyin ilman premadea tuolla pvp puolella R12, 3 kk meni noin 4 tunnin yöunilla per pvä, loput pelkkää pvp. No kävin välillä toki tarpeeni tekemässä ja söin koneella erittäin ravitsevia pizzoja. Vieläköhän jaksais, kun ikääkin alkaa olemaan? Fast leveling päälle ilman instan instaa tai profuja. Viimeksi vanillassa tuli nautiskeltua levuttaessa vähän liiankin kauan kaikilla charruilla. Moongosen muistankin hyvin murosta, tuli aina WoW- osiota seurattua. Niin sitä alkaa kyseisellä herralla ikääkin olemaan. ei olla kloppeja enää. :)
 
En jaksanut editoida, kun oon vanha ja laiska. Paras mmo tämä vanilla versio oli. Lisäreitä tuli pelattua muttei niissä mitään samaa tunnelmaa ollut. Suosittelen koittamaan, niin uusien kuin niidenkin joilla vanilla jäi välistä.
 
Itseä kyllä kiinnostaa tuo Gehennas jos sinne ei tulisi vitunmoisia jonoja.
 
Shazzrahille itse menossa. Toivon mukaan jonoja ei ihan kauheasti ole, mutta ei ne maailmaa kaada.
 
(PVP) Io-tech: Realm + faction? päätin tehdä tälläsen, niin saa vähän ideaa mihin porukka menossa - käykääs äänestämässä ;) (vain PVP-servut valitettavasti - mutta nehän ovat ne ainoat oikeat!)

Itsellä on kyllä 2 nimivarausta Shazzrahilla (kun sinne piti alunperin mennä), osa tutuista vaihtoi Gehennakselle niin siellä 1 nimivaraus. Vähän kahden vaiheilla.
 
Shazz alliancelle todennäköisesti, ei ne jonot välttämättä ajallisesti niin älyttömiä ole. 10k jonokin menee melko nopeasti. Lähinnä mietyttää saako layereita koskaan pois ja toinen että kun maailmassa ihmisiin törmää niin törmääkö enää toiste. Massiivisessa serverissä hyvin mahdollista vain hukkua sinne tulvaan.
 
Paras mmo tämä vanilla versio oli.

Tästä ollaan samaa mieltä. Tosin sanoisin kyllä, että TBC oli mitä toimivin ja hienoin lisäri aikoinaan. Muutenkin tämä Classic ja pari ekaa lisäriä olivat hyviä, kun ne sijoittuivat loogisesti Warcraft 3:n jälkeiseen aikaan seuraten tuttuja hahmoja, samoja juonikuvioita yms. Sitten mentiinkin jo siihen, että oli titaanin jumalan persreikää vastassa ja ties mitä. Lopuksi tuhottiin planeettoja ja universumien luojia vasemmalla ja oikealla kädellä, kunnes palataan "hae 10 leipää mulle naapurista", kun seuraava lisäri tulee... Tjooh.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom