World of Warcraft: Classic

Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
117
World of Warcraft julkaistiin loppuvuonna 2004 (Euroopan julkaisu 2/2005). Vuosien saatossa peli on saanut jo 7 lisäosaa, joista ensimmäisenä vuoden 2007 tammikuussa julkaistu The Burning Crusade (TBC) ja viimeisimpänä elokuussa saataville tullut Battle for Azeroth (BfA).

Massiivisten moninpelien (MMO) osalta WoW niin sanotusti räjäytti pankin ja keräsi ennennäkemättömät pelaajamäärät. Blizzardin Warcraft-maailma ja hahmot olivat ennakkoon tuttuja miljoonille pelaajille. Peli oli huomattavasti helpommin lähestyttävä ja viimeistellympi kuin aiemmat MMOt kuten Everquest.

Lisäosien myötä peli on kuitenkin menneiden 14 vuoden aikana muuttunut todella paljon. Siinä missä alkuperäisessä pelissä pärjätäkseen pelaajan oli lähes pakko käyttää aikaansa sosiaaliseen kanssakäymiseen ja pelikavereiden etsimiseen, voi nyky-Wowia pelata kuin yksinpeliä. Lisäämällä itsensä nappia painamalla jonoon, peli muodostaa automaattisesti ryhmän luolastoihin (dungeonit ja raidit). Realmien merkitys on kadonnut lähes olemattomiin. Nykyisin peli yhdistelee dynaamisesti eri realmien hahmoja samoihin paikkoihin, eikä yksittäisen realmin ympärille pääse muodostumaan yhteisöä, jossa olisi tunnettuja hahmoja tai kiltoja. RP-realmit muodostavat tähän osittain poikkeuksen.

Alussa hahmon kehitys tasolta 1 tasolle 60 oli kauan aikaa vievää ja uusien tasojen (level) myötä sai uusia taitoja ja selvästi huomasi voimakkuutensa kasvavan. Nykyisin levelaus on huomattavasti nopeampaa, vaikka maksimilevel on jo 120 eli tuplat alkuperäiseen peliin verrattuna. Se ei myöskään suurimman osan mielestä tunnu yhtään palkitsevalta, koska erilaisten taitojen (spellit, skillit) määrää on vähennetty niin rajusti, ja moni niistä on käytettävissä heti pelin alusta lähtien. Kuvaavaa on, että noustessaan tasolta 110 tasolle 120 ei hahmo saa yhtään uutta taitoa.

Wowin pelaajamäärät ovat tippuneet merkittävästi huippuvuosiin verrattuna, eikä Blizzard olekaan enää muutamaan vuoteen julkaissut tietoja kuukausimaksua maksavien pelaajien määristä lainkaan. Osittain tämä on toki luonnollista, onhan peli jo 14 vuotta vanha. Toisaalta voidaan myös perustellusti väittää, että pelaajat eivät ole olleet kovinkaan tyytyväisiä lisäosien myötä tapahtuneeseen muutokseen.

Lähes niin kauan kuin Wow on ollut olemassa, on myös ollut takaisinmallinnuksella (reverse engineering) toteutettuja palvelimia (private server), joilla peliä on voinut pelata ilmaiseksi. Tällaisen yksityispalvelimen ylläpito on laitonta ja rikkoo Blizzardin tekijänoikeuksia. Siitä huolimatta niitä on aktiivisesti kehitetty ja ylläpidetty. Aluksi pelaajakunta on koostunut pelaajista, jotka eivät ole halunneet tai voineet maksaa pelin kuukausimaksua, mutta myöhemmin lisäosien julkaisun myötä on tarjoutunut myös mahdollisuus pelata pelin alkuperäistä versiota.

Vuonna 2016 nähtiin merkittävä tapahtuma, kun Blizzard pakotti siihen asti suosituimman yksityispalvelimen (Nostalrius) sulkemaan. Tapahtuman saama julkisuus johti lopulta siihen, että Blizzard kutsui palvelimen ylläpitäjät vierailemaan pääkonttorillaan. Nostalriuksen ylläpitäjät luovuttivat Blizzardille palvelimen koodin ja tarjosivat apuaan, mikäli Blizzard päättäisi joskus tarjota mahdollisuuden pelata alkuperäistä Wowia ilman lisäosia virallisilla palvelimilla. Viimein vuoden 2017 Blizzconissa Blizzard julkisti World of Warcraft: Classicin eli virallisen uusintaversion alkuperäisestä Wowista ilman lisäosia.

World of Warcraft: Classic

  • Julkaisu 27.8.2019 yöllä 01:00 Suomen aikaa.
  • EU English realmit:
upload_2019-8-24_12-30-4.png
  • Peliä voi pelata normaalilla Wowin kuukausimaksulla.
  • Sisältö julkaistaan portaittain. Tarkempaa aikataulua ei vielä ole, mutta julkaisuvaiheet menee seuraavasti:
    Vaihe 1 (Julkaisun yhteydessä)
    • Molten Core
    • Onyxia
    • Maraudon
    • You can PvP one another in the world, but there is no tracking, and no formal rewards for doing so.
    Vaihe 2
    • Dire Maul
    • Azuregos
    • Kazzak
    • Honor System (including Dishonorable Kills)
    • PvP Rank Rewards
    Vaihe 3
    • Blackwing Lair
    • Darkmoon Faire
    • Darkmoon deck drops begin
    • Alterac Valley (1.12 versio)
    • Warsong Gulch
    Vaihe 4
    • Zul’Gurub
    • Green Dragons
    • Arathi Basin
    Vaihe 5
    • Ahn’Qiraj War Effort begins
    • Ahn’Qiraj raids open when the war effort dictates
    • Dungeon loot reconfiguration: Tier 0.5 Dungeon gear, Relics, drop rates and location changes
    Vaihe 6
    • Naxxramas
    • Scourge Invasion
    • World PvP objectives in Silithus and Eastern Plaguelands
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 563
Noihin aikoihin kaikki tuntuivat pelaavan joko Runescapea/World of Warcraftia/Habbo-Hotellia.
Itse kuulun RuneScape koulukuntaan, mutta ihan mielenkiinnolla jään seurailemaan aihetta.

Minulla ei ole mitään aikaisempaa pelikokemusta World of Warcraftista, Onko tuossa mitään systeemiä että saisi kokeilla peliä ilmaiseksi?
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
117
Noihin aikoihin kaikki tuntuivat pelaavan joko Runescapea/World of Warcraftia/Habbo-Hotellia.
Itse kuulun RuneScape koulukuntaan, mutta ihan mielenkiinnolla jään seurailemaan aihetta.

Minulla ei ole mitään aikaisempaa pelikokemusta World of Warcraftista, Onko tuossa mitään systeemiä että saisi kokeilla peliä ilmaiseksi?
Retail Wowia voi pelata ilmaiseksi levelille 20 asti. Kaiken sisällön saa käyttöön ostamalla viimeisimmän lisäosan. Wowi-ketju: World of Warcraft
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
402
Siinä missä alkuperäisessä pelissä pärjätäkseen pelaajan oli lähes pakko käyttää aikaansa sosiaaliseen kanssakäymiseen ja pelikavereiden etsimiseen, voi nyky-Wowia pelata kuin yksinpeliä.
Tää on kyllä niin jännää, kun tätä pidetään niin pahana mörkönä nyky-WoWissa varsinkin, kun ottaa huomioon, että pelaajissa introverttien osuus taitaa olla muuta väestöä isompi. Vanillan homma toimi luultavasti ihan hyvin ensimmäisen kuukauden ajan, mutta jos aloitti pelaamaan WoWia vaikka puoli vuotta julkaisun jälkeen, dungeoneihin pääseminen oli työn ja tuskan takana. 60 levelillä dunkkuihin pääsi helpommin, mutta useimmiten piti tyytyä sähellys-pugeihin, joissa sosiaalisuus ei ollut juuri dungeon finderia kummempaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Tää on kyllä niin jännää, kun tätä pidetään niin pahana mörkönä nyky-WoWissa varsinkin, kun ottaa huomioon, että pelaajissa introverttien osuus taitaa olla muuta väestöä isompi. Vanillan homma toimi luultavasti ihan hyvin ensimmäisen kuukauden ajan, mutta jos aloitti pelaamaan WoWia vaikka puoli vuotta julkaisun jälkeen, dungeoneihin pääseminen oli työn ja tuskan takana. 60 levelillä dunkkuihin pääsi helpommin, mutta useimmiten piti tyytyä sähellys-pugeihin, joissa sosiaalisuus ei ollut juuri dungeon finderia kummempaa.
Omat kokemukset aivan erilaiset. Itse aloitin pelaamaan yli vuoden launchin jälkeen eikä ollut kyllä mitää ongelmaa päästä mihinkään ja porukkaa riitti joka paikkaan. Lisäksi löytyi sosiaalinen kilta missä pelaaminen oli oikein mukavaa ja leppoisaa.

"Vanillan homma toimi luultavasti ihan hyvin ensimmäisen kuukauden ajan" <- eli et pelannut vanillaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
701
Onhan tämä Vanilla hieman erillainen kun Warlords of Draenor mitä viimeksi pelannut. Saa nähdä miten Fortnite - sukupolvi ottaa tämän vastaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 757
Tossa vielä traileri viime vuoden Blizzconista:



Tää on kyllä niin jännää, kun tätä pidetään niin pahana mörkönä nyky-WoWissa varsinkin, kun ottaa huomioon, että pelaajissa introverttien osuus taitaa olla muuta väestöä isompi. Vanillan homma toimi luultavasti ihan hyvin ensimmäisen kuukauden ajan, mutta jos aloitti pelaamaan WoWia vaikka puoli vuotta julkaisun jälkeen, dungeoneihin pääseminen oli työn ja tuskan takana. 60 levelillä dunkkuihin pääsi helpommin, mutta useimmiten piti tyytyä sähellys-pugeihin, joissa sosiaalisuus ei ollut juuri dungeon finderia kummempaa.
Empä tiedä. Peli oli kuitenkin uusi ja vuoden jälkeen pelaajia oli joku 2M. Ennen TBC pelaajia oli jo jotain 5M.

Eli kokoajan tuli uusia pelaajia. Etenkin jos valitsit uuden serverin joka on vasta aukaistu (näkyi realm listassa) niin siellä oli kasapäin uusia pelaajia.
Moni kiltalainenkin aikanaan aloitteli uusia hahmoja aina näissä uusissa servereissä.

Itsekin tein monia altteja ja kyllä mä kaikki Dungeonit lähes kolusin kaikilla läpi. Sen muistan hyvin tarkkaan että kaikilla 60 alteilla tein BRD:n kaikki questit vielä. Se oli niin helvetin hieno dungeoni.

Sekin piti dunkkuja yllä että sieltä sai matskuja esim enchanting jne. Crusader enchanttiin tartti righteous orbeja mitkä tippu stratholmesta. ~Kaikki siniset meni helposti disenchanttiin vaan kun niillä ei tehnyt vuoden jälkeen launchista mitään. Joten porukka rundasi noita ihan matskujenkin takia. Sinisiä kun ei tippunu ihan jatkuvasti muualta. Dungeoneista oli varmoja droppeja pomoilta.

Tuossa pelasin yhellä priva servullakin silleen todella harvoissa pätkissä (3v 1-60) .. aina kuitenkin tuntui ettei tarvinu ihan helvetin kauaa huudella grouppia. Vaikka tuolla servulla oli aktiivisia pelaajia jotain 500-100 vaan. Jos kuvittele että virallisella servulla olis jotain 1000-2000 tai enemmän aktiivisia pelaajia per servu niin kyllä sieltä pitäs peliseuraa löytyä.

Muutenkin tuo Classic pelailu on vähän sellaista hidastempoisempaa. Ei vedetä 10 dungeonia putkeen vaan questaillaan rauhassa ja etsitään grouppia samalla, välillä käydään kaupungissa vendorilla, trainerilla ja auction house jne. Samalla etsiskellää grouppia sinne minne nyt haluaakaan mennä.

Dungeonitkin on monesti esim. level 45-52 (Maraudon taisi olla tätä luokkaa), joten siellä on rewardia ja mahkuja käydä monen levelin aikana.

Onhan tämä Vanilla hieman erillainen kun Warlords of Draenor mitä viimeksi pelannut. Saa nähdä miten Fortnite - sukupolvi ottaa tämän vastaan.
No eipä kenenkään ole pakko sitä pelata. Voi jatkaa BFA jos ei napostele.

Parempi olisikin ettei liikaa ketää vinettäjiä nyt ainakaan tule servuille :)


Itse muuten toivoisin että kaikki raidit ei olisi heti auki. Debuffslotteja saisi olla se 16. Toivottavasti blizzu huomioi kovemmat talentit ja itemit mitä 1.12 tuo tullessaan ja vähän tuunaisi raideja vaikeammaksi. Muuten noi alku raidit on aika läpihuuto.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
139
MMO-Champion - World of Warcraft Classic - Patch 1.13.0: Build 28211
Eli käytännössä on käytössä sama moottori mikä nykyisin, missä esimerkiksi värisokeille helpotuksia, 64 bittisyys ja muita käytettävyyttä parantavia ominaisuuksia. Pitäisi olla karsittu pois kaikki Dungeon toolit jne.

Demo mitä pääsee Blizzconin aikaan pelaamaan on rajoitettu 16-19 levelille, Barrens/Westfall ja ei PvP:tä, paitsi duelit. Lisäksi siinä on jonkinlainen aikarajoitus että saadaan serverillä vaihtumaan väki.

Itseni Classic wow ei nyt niin älyttömästi kiinnosta, tein kaikki raidit (osa server 1st ja pvp rank 13). World PvP:stä en nyt niin paljon nauttinut.
 
Liittynyt
03.10.2018
Viestejä
112
Vanillassa tunsi porukan kun taas nykyään tulee 25 pelaajaa kaikki eri servulta niin se taas vähentää chattia sun muuta elämystä. Ei tarvi lisätä ketään listaan sun muuta kuin ennen.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
904
Kiltaporukoissahan sakki nykyään tuntuu pelailevan aikasta paljon mutta kaikille se ei ole vaihtoehtona, itsellä se vähä mitä nykyään pystyn pelaamaan niin on 100% soolona mikä kieltämättä risoo mutta mennään sillä nytten.

Tuota classicin demoa itte ajattelin kokeilla kun se Virtuaalilippu ostettuna, ja siihen liittyen, kukaan muu lievästi pettynyt niihin WoW saatuihin kahteen lippuun ja viittoihin? Mä en saa niihin viittoihin tehtyä kunnollista settiä joten käytän niit' sitten heirloomien tilalla.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 489
Itse odotan tätä ainakin hieman ristiriittaisin tuntein. Tykkään kyllä nyky-wowista ja varsinkin sen tarinakerronnallisista elementeistä aika paljon. Mielestäni kaikki nää uudet teknologiat, kuten phasing ym. antaa paljon paremman immersion itsee peliin ja vie peliä konkreettisesti eteenpäin. Toki classien pelattavuudesta jokaisella on aina oma mielipiteensä ym. ja se on täysin ymmärrettävää. Itse olen pelannut aina betasta lähtien ja subi on pyörinyt helmikuun 11. 2005 lähtien katkeamattomana aina tähän päivään asti, joten kaikkea on kyllä tullut nähtyä vuosien varrella.

Itse tykkään tästä konseptista, että nyt tuodaan se alkuperäinen pelikokemus uudella pelimoottorilla (tai oikeastaan päivitetyllä...) takaisin, jotta ainakin osa ihmisistä jotka ei tuota ole saaneet kokea, pääsevät näkemään millaista se pelaaminen silloin joskus oli. Itse en vaan ole hirveän varma et kaipaanko sitä oikeastaan enää takaisin, muistot ovat niin ruusunväristen lasien läpi filtteröidyt, että saattanee olla aika tylsää, kun Druidit vaan hiilaaa, Paladin vaan hiilaa, Warrut vain tankkaa jne. Multi-rooleja ei todellakaan ollut, siirtyminen kaikkialle oli hidasta ja pitkää jne.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Itse odotan tätä ainakin hieman ristiriittaisin tuntein. Tykkään kyllä nyky-wowista ja varsinkin sen tarinakerronnallisista elementeistä aika paljon. Mielestäni kaikki nää uudet teknologiat, kuten phasing ym. antaa paljon paremman immersion itsee peliin ja vie peliä konkreettisesti eteenpäin. Toki classien pelattavuudesta jokaisella on aina oma mielipiteensä ym. ja se on täysin ymmärrettävää. Itse olen pelannut aina betasta lähtien ja subi on pyörinyt helmikuun 11. 2005 lähtien katkeamattomana aina tähän päivään asti, joten kaikkea on kyllä tullut nähtyä vuosien varrella.

Itse tykkään tästä konseptista, että nyt tuodaan se alkuperäinen pelikokemus uudella pelimoottorilla (tai oikeastaan päivitetyllä...) takaisin, jotta ainakin osa ihmisistä jotka ei tuota ole saaneet kokea, pääsevät näkemään millaista se pelaaminen silloin joskus oli. Itse en vaan ole hirveän varma et kaipaanko sitä oikeastaan enää takaisin, muistot ovat niin ruusunväristen lasien läpi filtteröidyt, että saattanee olla aika tylsää, kun Druidit vaan hiilaaa, Paladin vaan hiilaa, Warrut vain tankkaa jne. Multi-rooleja ei todellakaan ollut, siirtyminen kaikkialle oli hidasta ja pitkää jne.
¨
Tätä seikkaa olen kanssa pohtinut. Kuitenkin olen melkein sitä mieltä, että Classicissa tämä ei ole ihan niin mustavalkoista. Johtuen syystä että pelaajilla on enemmän tietotaitoa kuin alkuperäisen julkaisun aikana, mikä johtaa instojen ja raidien läpipeluuseen -> ei tarvita välttämättä sitä maksimaalista dps:ää tai hps:ää. Lisäksi luulen heikompien speccien lisääntyneeseen suorituskykyyn kun min-max-ammattilaiset ottaa huonoistakin speceistä kaikki irti. Yhtenä syynä voi kanssa olla se, että ainakin osa pelaajista (minä mukaan lukien) aloittaa pelaamaan valmiilla (kaveri)porukalla missä ei oteta niin tosissaan sitä ultimaattista suorituskykyä vaan riittää kun kaikki tekee hommansa hyvin.

Voin toki olla hyvinkin väärässä. Privaservuilla olen pelaillut jonkin verran mutten raidaamaan ole kertaakaan vielä päässyt (aina mennyt servut alas tms. ennen lvl60), joten sieltä ei ole kyllä perustaa omille ajatuksilleni.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
WoWia tuli aikonaan pelattua Vanillasta aina Pandariaan asti. Classic kuullostaa kyllä hyvältä ja kunnon nostalgiatripiltä mutta en tiedä että jaksaako tuohon enää innostua. Vieläkin muistaa ajat kun raidattiin killan kanssa ZG:tä ja MC:tä tai kun alussa farmattiin kultaa (600g?) epic riding skilliä varten. Myös PvP oli tuohon aikaan todella antoisaa ja jollakin tavalla tykkäsin alkuperäisestä Battlegroundsista kun myös vastapuolen pelaajat oli aina samalta serveriltä. Sieltä jäi monta nimeä mieleen kun ennen pelin alkua katsoi nimilistaa niin tiesi että mitä siellä on vastassa. Lisäksi mietityttää eri classien balance verrattuna nykypäivään.

Näillä vanhoilla päivillä tuskin tulee Classiciin tai ylipäätänsä WoWiin palattua vaikka ajatus kyllä hieman houkuttaa. Tousaalta, olisihan se mukava verestää vanhoja muistoa Roguen muodossa :vihellys:

Laitetaan nyt vielä pari videota jotka jääneet mieleen Warcraftmoviesin ajoilta. Olihan nuo aikoinaan täyttä timanttia.

 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
904
Blizzcoonin aikanahan tota demoa pääse kokeilemaan , ja itte ainakin ajattelin kokeilla feraldruippaa koska nykyinen main on feral/guardian että miten erilaista se sitten olikaan. Mutta se että alanko tosissani vetämään classicia niin tuskin, saatan ehkä silloin tällöin sille puolelle mennä noitten isompien patchien välissä, riippuen toki pystynkö enää ollenkaan pelaamaan.
 
Liittynyt
25.07.2017
Viestejä
108
Itse olen pelannut wowia TBC lopusta tähän päivään saakka toki suhteellisen randomisti. Odotan innolla että pääsee koittamaan vanillaa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 489
Johtuen syystä että pelaajilla on enemmän tietotaitoa kuin alkuperäisen julkaisun aikana, mikä johtaa instojen ja raidien läpipeluuseen -> ei tarvita välttämättä sitä maksimaalista dps:ää tai hps:ää. Lisäksi luulen heikompien speccien lisääntyneeseen suorituskykyyn kun min-max-ammattilaiset ottaa huonoistakin speceistä kaikki irti
Voi hyvinkin olla. Meilläkin kuitenkin oli Argent Dawnilla (joojoo, tiedän, RP-servut PvE lololol) meidän raidiporukassa shadow priesti jolla saatiin kuitenkin realmin ekana Nefarion matalaksi, joten kyllähän tuo mahdollista kaikkineensa on. Helppoa ei ehkä, rumaakin ihan viimeiseen asti (lähinnä siis ne kamat, aivan abysmaalisen väriset ja rumat eikä mitään settitietoutta), mutta mahdollista.

Itse kyllä aion Classicia pelata, jos ei muuten, niin ihan vaan kostoksi itselleni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
828
Onhan se jo ihan nostalgiasyistäkin kokeiltava, en sitten tiedä jaksaako esim. pidempään, kuin 1-60. Itse kaipaa vanillasta ehkä eniten sitä serverin yksilöllistä communityä, nimet jäivät muistiin eri yhteyksistä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 837
Onhan tämä mielenkiintoista nähdä mihin classic pystyy. Itse ainakin odotan alkuperäistä pelimaailmaa jota itse en ehtinyt ollenkaan pelaamaan kun tulin pelin pariin vasta wotlk kohdalla, jolloin Naxx esim oli jo siirtynyt. Toinen juttu on että mitkä rodut ja luokat jäävät saataville, vai mennäänkö noissakin alkuperäisiin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Onhan tämä mielenkiintoista nähdä mihin classic pystyy. Itse ainakin odotan alkuperäistä pelimaailmaa jota itse en ehtinyt ollenkaan pelaamaan kun tulin pelin pariin vasta wotlk kohdalla, jolloin Naxx esim oli jo siirtynyt. Toinen juttu on että mitkä rodut ja luokat jäävät saataville, vai mennäänkö noissakin alkuperäisiin.
Alkuperäiset. Pelisarja meni tässä suhteessa pilalle jo silloin kuin palat sai hordella ja shamaanit alliacelle.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Onko pelialueet tässä myös alkuperäiset vai onko niihin tehty graafisia parannuksia? Entä hahmografiikat?
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
97

Aika aidolta vaikuttaisi nuo vuodetut screenshotit.
Videon perusteella suurelta osin näyttäisi aika samalta kuin vanillassa, ehkä jotkut maatekstuurit näytti tarkemmilta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
9
Tämä on kyllä sinällään mielenkiintoinen keissi, ja mahdollisesti tulee kasuaalisti kokeiltua. Aikanaan tuli pelailtua jonkun verrankin Defias brotherhoodilla ja Sylvanaksella Vanilla - TBC loppu, jonka jälkeen kävin lahjoittamassa kullat aloitusalueilla pois.

Suht rehtiä grindaamistahan se 1-60 oli kun nyt muistelee ja varmaan 3-4kk siihen meni jos en väärin muista. Uutuusarvo tuolloin tietysti viehätti. Hyviä muistoja kyllä kiltatouhuista ja raidaamisesta, eka kerta molten, ony, zq, bwl, aq, naxx yms.

PVP:stä allekirjoitan kyllä täysin tuon, että oli mukava pelata usein samoja naamoja vastaan kun ei ollut xrealm bg:t. Toki perinteiset ei-koskaan-loppuvat alteracit oli luku sinänsä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
199
Debuff limit? Alun perin raidbosseihin sai maksimissaan 8 debuffia. Myöhemmin tämä päivitettiin 32:n. Nykyisessä Wowissa ei taida olla käytännön kannalta merkittävää rajoitusta.
Pieni korjaus, eli debuff limit nostettiin vanillan aikana kahdeksasta kuuteentoista, ei 32:een. tBC nosti sen 40:een, ja jossain vaiheessa se katosi kokonaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 757
Mielestäni kaikki nää uudet teknologiat, kuten phasing ym. antaa paljon paremman immersion itsee peliin ja vie peliä konkreettisesti eteenpäin
Joo immersio ja tarinankerronta on ihan hienoo nykyää. Mutta tarina itsessään on jo aika meh ja kulunu. Ei vaan syty ihan samallailla kun joskus WotLK aikaan ja ennen sitä. Classicin tarina nyt oli vähän hajallaan, mutta siinä oli paljon sellasta pientä minitarinaa mikä oli ihan kiva. Ei tarvinnut olla semmosta isoa teemaa koko pelille vaan paljon pienempiä tarinoita. Blackwing jutut, Iron Dwarf jutut, Elemental jutut, Onyxia, Old god (cthun) ja sitten toki Scourge noin isoimpina teemoina.

Monesti noista phasing jutuista tuntuu olevan enemmän haittaa kun hyötyä. Asioita katoilee ja partymemberit ei näy kun eivät ole tehny jotain questiä yms. Siihen lisäksi noi xrealm sekoilut, niin jotenkin tuntuu että on enemmän haittaa kun hyötyä :)

Itse en vaan ole hirveän varma et kaipaanko sitä oikeastaan enää takaisin, muistot ovat niin ruusunväristen lasien läpi filtteröidyt, että saattanee olla aika tylsää, kun Druidit vaan hiilaaa, Paladin vaan hiilaa, Warrut vain tankkaa jne. Multi-rooleja ei todellakaan ollut, siirtyminen kaikkialle oli hidasta ja pitkää jne.
Nojoo. Classic taas ei toisaalta ollut pelkkää raidia kuten nykyään.
Aika paljon sellasta muutakin puuhaa siellä. Ja hyvin pieni osa itseasiassa raidasi edes.

Jos et raidannut niin ei ollut spekillä ihan niin paljon väliä. Tai jos raidi ei ollut se progress raidi AQ40 tai Naxx..

Feral druidi oli hyvä PvP ja 5man tank ja oli niitä joskus offtankkeina raidissakin. (balance oli kyllä surkea vissiin kaikessa? :) ) Ihan ok DPS:kin loppuvaiheissa jos sai ne sopivat harvinaiset lootit, toki Naxx gearilla jäi kyllä jälkee pahasti.

Retri Paladin oli ihan kova luu myös PvP. DPS ei mikää ihmeellinen.

Fury Warrut tais olla melkein kovimpia DPS naxxramaksessa. Mutta joo tankkeja oli pakko olla.

Onko pelialueet tässä myös alkuperäiset vai onko niihin tehty graafisia parannuksia? Entä hahmografiikat?
Alkuperäiset. Hahmoille on optiona modernimmat modelit.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Karua 2000-lukua siis tiedossa kaikin puolin :D

Ei siinä mitään jos tykkää :D
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
904
Osa pelaajistahan lopetti sen model updaten takia joten niille tuo on erittäin tervetullut tieto.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 757
Ei muutes ole modernimmat modelit siinä käytössä, tän vahvistivat ihan Blizzardilta itseltään

Aah nice.

Jossain oli siis infoa että uudet olisi optiona. Nehän tulee tavallaan automaattisesti mukana jos käytetään uudempaa engineä. Riippuu sitten että laitetaanko optiota vai ei.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 490
Tälle ei tainnut olla viel julkaisupäivää tiedossa? Luulisi että aika valmis kun kerta jo demo tulossa. Eikä beta :rolleyes:
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Itseäni kyllä kiinnostaa vanilla WoW, nimittäin TBC:en käytännössä lopetin sen jälkeen pelannut sitä ehkä 12-24h kokonaisuudessaan. Mielestäni PvP oli jopa ihan ok silloin kun se oli world raidausta esim. Tarren Milliin (vai mikä se nyt oli) ja tosiaan ei kaikkia raideja auki heti, samas vanhas järjestykses... Muistan muuten kun tehtiin siihen aikaan meiän klaanin main tankille se ragnan vasara, siihen farmaukseen siis tarvi 40 pelaajan porukkaa et main tank sai aseen :)

Edit: Ja mitä hintaan tulee ni joko ilmanen client+ kk maksu tai sitten täys hintainen peli, mutta ilmanen kuukausimaksu olisi mielestäni ok.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Ketjun innoittamana kävin eilen kokeilemassa Vanillaa eräällä privaservulla, oli se eettisesti oikein tai ei. Tunnin pelailun seurauksena voin todeta että kyllä aika on kullannut muistot :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
En ole missään vaiheessa ymmärtänyt minkä ihmeen takia kukaan haluaisi Classicia pelata tänä päivänä? WoW nykyisellään on ehkä 100x parempi peli mitä se oli sillon vuosituhannen alkupuolella. Voiko ihan tosissaan porukalla olla niin pahasti aika kullannut ne muistot?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Classic taas ei toisaalta ollut pelkkää raidia kuten nykyään.
Nykyäänhän se nimenomaan ei ole sitä. Classic oli. Siinä vaiheessa kun raideja alko tulemaan niin ei siinä enää ollut mitään muuta sisältöä koko pelissä kuin farmata matskuja raidille, ja sitten mennä raidille.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
En ole missään vaiheessa ymmärtänyt minkä ihmeen takia kukaan haluaisi Classicia pelata tänä päivänä? WoW nykyisellään on ehkä 100x parempi peli mitä se oli sillon vuosituhannen alkupuolella. Voiko ihan tosissaan porukalla olla niin pahasti aika kullannut ne muistot?
Eilen juteltiin veljen kanssa asiasta joka myöskin pelasi WoWia jo Vanillassa. Aika on varmasti kullannut muistot ja eihän nykypäivän WoWia voi verrata mitenkään Vanillaan.

Yksi suurimmista eroista tulee jo levuttamisessa. Aikoinaan lvl 1-60 ei todellakaan ollut mikään päivän tai kahden homma. Se oli aikaa vievää farmaamista mutta vastapainoksi se tarjosi uusia alueita ja mukavia dungeoneja, alkaen aina The Deadminesista ja Gnomereganista Uldamaniin ja lopulta 40-man raideihin. En tiedä, että uppoaako nykypäivän pelaajille tuollainen farmaaminen. Toisaalta siinä missä pelaaminen alkaa nykyään periaatteessa vasta max levelillä niin Vanillassa se alkoi välittömästi. Expaaminen oli nautinnollista mutta ainakin itselle MoPin aikaan se oli taas pakollinen prosessi joka piti hoitaa alta pois että pääsee pelaamaan "oikeasti".

En tiedä miten serveripuoli tullaan hoitamaan Classicissa mutta yksi Vanillan parhaita puolia oli yhteisöllisyys. Koska pystyit pelaamaan ainoastaan yhdellä serverillä, tuli myös vastapuolen pelaajat tutuksi. Cross-realmin tultua yhteisöllisyys katosi kun esimerkiksi jokaisessa Battlegroundissa oli eri pelaajat. Myös vanha PvP:n rank systeemi oli omalla tavallaan hyvä josta ainakin itse tykkäsin.

Mutta, onhan nykypäivän WoWissakin paljon asioita jotka ovat muuttaneet peliä parempaan suuntaan. Esimerkiksi Raid Finder oli omasta mielestäni hyvä uudistus, varsinkin casuaaleille. Tämä jakoi aikoinaan rajusti mielipiteitä kun jokainen pääsi tappamaan kaikki end game bossit, taitotasosta riippumatta. Vanillassahan tilanne oli täysin toinen kun ainoastaan parhaat killat pääsi näkemään koko sisällön sillä raidien vaikeustaso oli kaikille sama. En tiedä onko kyseinen fakta millään tavalla totta mutta eräässä videossa mainittiin että ennen TBC:tä US-servereillä oli karvan verran alle 900 000 lvl 60 charaa. Ainoastaan 900 kiltaa tappoi yhden bossin Naxxramaksessa ja lopulta vain 23 kiltaa clearasi koko Naxxramaksen joka on siis 0,1% pelaajista. Systeemi oli omalla tavallaan julma mutta tuolla tavalla sen pitäisi mennäkin, parhaat ja omistautuneimmat pelaajat (nörteimmät) näkee koko contestin, muille jää sitten rippeet. Ennen kuin joku pahoittaa mielensä niin itse en todellakaan kuulunut hardcore end-game raidaajien joukkoon, Molten Coresta taisin saada 5 bossia alas :D

Summa summarum, kyllähän tuo Classic vaikuttaa mielenkiintoiselta. Toivotaan että ei floppaa. Paljon siinä on hyvääkin, ns. "oikean WoWin" tuntua. Battlegroundit oli ainakin parhautta jos ei mitään muuta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
En ole missään vaiheessa ymmärtänyt minkä ihmeen takia kukaan haluaisi Classicia pelata tänä päivänä? WoW nykyisellään on ehkä 100x parempi peli mitä se oli sillon vuosituhannen alkupuolella. Voiko ihan tosissaan porukalla olla niin pahasti aika kullannut ne muistot?
Koko meikäläisten kaveriporukka ainakin haluaa pelata. Ollaan pelailtu privaservuilla ja aina se maistuu yhtä makealta. Itse ihmettelen miten joku haluaa pelata adhd mättö retailia. Levutus on vaan pakkopullaa kun steamrollataan heirloomit ja xp boostit päällä eikä missää ole mitään haastetta. Raideissa sen kun loikkii niin kuin DBM sanoo ja kaikki saa epikkiä heti kun on max lvl.

Vanillassa iso osa pelin suolasta nimenomaan oli levuttaminen ja sen haasteet. Lisäksi epicci oli oikeasti epicci eikä mikään saatanan itsestäänselvyys mitä sataa joka torvesta niin ettei bägeihin mahdu.

Classeissa oli oikeasti eroja kun nykyään kaikilla voi tehdä kaikkea eli classin valinnalla ei ole muuta merkitystä kuin rooli (dps, tank, heal). Hirveetä kepappia :D

Näistä syistä itse lopetin retailin kun WoD tuli.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 110
En tiedä onko kyseinen fakta millään tavalla totta mutta eräässä videossa mainittiin että ennen TBC:tä US-servereillä oli karvan verran alle 900 000 lvl 60 charaa. Ainoastaan 900 kiltaa tappoi yhden bossin Naxxramaksessa ja lopulta vain 23 kiltaa clearasi koko Naxxramaksen joka on siis 0,1% pelaajista. Systeemi oli omalla tavallaan julma mutta tuolla tavalla sen pitäisi mennäkin, parhaat ja omistautuneimmat pelaajat (nörteimmät) näkee koko contestin, muille jää sitten rippeet. Ennen kuin joku pahoittaa mielensä niin itse en todellakaan kuulunut hardcore end-game raidaajien joukkoon, Molten Coresta taisin saada 5 bossia alas :D
Voi miettiä sitten pelifirman kannalta, että kuinka paljon kannattaa satsata kehityspaukkuja sisältöön, jonka näkee 0,1% pelaajista...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Itse jaksoin pelata yhden hahmon lvl 60 Vanillassa. Niin nautinnollista se expaaminen oli. Se oli helvetin pitkä ja kivinen tie. Olihan se totta kai eri lailla kiinnostavaa kun kaikki oli täysin uutta. Mutta samalla se oli helvetin aikaa vievä ja raskas urakka. Liian raskas omaan makuun, ja tosiaan siksi myös vain yksi hahmo nousi lvl60. Muutamat altit taisin johonkin lvl30 tienoille nykiä, mutta siinä iski ihan sama tympäätyminen mikä nykyäänkin. Se vaan iski pienemmällä levelillä. Sen ekan hahmon levelauksen ajan se oli enemmän tai vähemmän nautinnollista mutta ei se kyllä alttien kohdalla sitä ollut yhtään enempää kuin nykyäänkään, nykyään se sentään menee äkkiä. :D

Yhteisöllisyys oli ihan jees. Oli kivaa pelailla Battlegroundeja ja sotia tuttujen kanssa Blackrock Mountainilla. Toisaalta, siinäkin oli sitten vastapainona paikoin naurettavan pitkät BG jonot ja siirtymät tekemään esim. dungeoneja. PvP rank systeemi oli perseestä. Ei se palkinnut mistään muusta kuin ajankäytöstä. Käytännössä rank14 oli se jolla oli eniten aikaa istua Battlegroundeilla. Pisteitä ja rankkia kun sai ihan sama miten otti turpaansa, kunhan vaan istui farmaamassa. Vähän semmoinen "palkitaan osallistumisesta" tyylinen velliperseily mikä pilaa nykynuorisoa muutenkin.

En myöskään millään tavalla allekirjoita tuota että "parhaat" saisivat ainoastaan nähdä koko contentin. Tuohan on ihan absurdi ajatus. Pelaajat ovat maksavia asiakkaita ja maksavat saman summan siitä että pääseevät kokemaan pelin kaikessa komeudessaan. Se että pitäisi käyttää järkyttävä määrä aikaa ja omistautumista sen eteen on aivan typerää. Ja siksihän sieltä se LFR/Raid Finder tulikin kun Blizzardillakin asiaan herättiin. Itse sain Vanillasta Naxxin clearattua melkein kokonaan (Sapphiron ja KT jäivät tekemättä) ennen kuin se nerffattiin kokonaan suohon, ja toki kaiken muun ennen sitä. Silloin oli järkyttävä määrä vapaa-aikaa ja jaksoi sellaista. Nyt kun mietin asiaa niin voi kun olisikin ollut nykyinen LFR ja muut herkut tarjolla. Olisi ehkä tullut saatua elämässä aikaan muutakin kuin 10h WoW päivässä muutaman vuoden ajan, kun ei olisi ollut niin helppoa käyttää kaikkea vapaa-aikaansa raidaamiseen, raideihin valmistutumiseen ja sivussa vähän muuhun. Mutta aika aikaansa kutakin jne. :)

Jotenkin en jaksa yhtään uskoa että Classic kovin pitkälle kestää. Suurella osaa pelaajista jotka sitä kaipaavat on niin järkyttävät ruusunpunalasit päässä ja kullitetut muistot korvien välissä, että luulen sen kuihtuvan suhteellisen nopeasti, kun todellisuus lävähtää sieltä päin kasvoja.

Voi miettiä sitten pelifirman kannalta, että kuinka paljon kannattaa satsata kehityspaukkuja sisältöön, jonka näkee 0,1% pelaajista...
Juurikin näin. Raid Finder tulikin sieltä varmasti isolta osin sen takia että tuo "HC" raidauksen hohto oli kadonnut ja pelaajat alkoivat vihdoin vaatimaan järkevää sisältöä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Koko meikäläisten kaveriporukka ainakin haluaa pelata. Ollaan pelailtu privaservuilla ja aina se maistuu yhtä makealta. Itse ihmettelen miten joku haluaa pelata adhd mättö retailia. Levutus on vaan pakkopullaa kun steamrollataan heirloomit ja xp boostit päällä eikä missää ole mitään haastetta. Raideissa sen kun loikkii niin kuin DBM sanoo ja kaikki saa epikkiä heti kun on max lvl.

Vanillassa iso osa pelin suolasta nimenomaan oli levuttaminen ja sen haasteet. Lisäksi epicci oli oikeasti epicci eikä mikään saatanan itsestäänselvyys mitä sataa joka torvesta niin ettei bägeihin mahdu.

Classeissa oli oikeasti eroja kun nykyään kaikilla voi tehdä kaikkea eli classin valinnalla ei ole muuta merkitystä kuin rooli (dps, tank, heal). Hirveetä kepappia :D

Näistä syistä itse lopetin retailin kun WoD tuli.
Pakkopullaa se levutus oli jo Vanillassa, ja ainoa haaste oli se että sitä piti jaksaa monta päivää kuolematta tylsyyteen :D Raidimekaniikatkin olivat suurimmilta osin niin järkyttävän yksinkertaiset että eihän siinä mitään DBM tarvittu edes. En nyt ymmärrä muutenkaan mikä teitä estäisi menemästä vaikka Mythic raidille nykywowissa ilman DBM:ää jos sitä haastetta kaipaa. Takaan että normal Uldir ilman modeja olisi huomattavasti haastavampi kuin Molten Core.

En kyllä osaa yhtään samaistua tuohon että Vanillassa levuttaminen olisi ollut jotenkin iso osa pelin suolasta. Kuten tuossa jo kommentoin aiemmin, niin yhden hahmon jaksoin koko Vanillan aikana levuttaa 60. Se oli kyllä ihan kivaa, sitä ei käy kieltäminen, kun kaikki oli uutta. Silloin vaan oli alueita vähän ja expaa sai huonosti että käytännössä kaikki 1-60 sisältö tuli melkeinpä nähtyä siinä yhdellä hahmolla. Sen jälkeen se oli pakkopullaa ja toistoa siinä missä nykyäänkin.

Tuo "epicci oli epicci" tyylinen argumentointi ei myöskään jaksa mennä kaaliin. Mitä ihmeen väliä sillä on? Kasvaako joku virtuaalimunakarva siitä että itemi on violetti tai oranssi? Ei sitä MC/BWL järkyttävän montaa kertaa joutunut juoksemaan Vanillassakaan että oli "full epics" päällä. Ja valinnanvarahan niissä oli käytännössä 0 kun kaikkien piti vaan saada se sama setti päälle ja sama BiS ase ja samat muut BiS kamppeet. Talenttien kanssa täysin sama ongelma. Valinnanvaraa oli olevinaan enemmän, mutta kuitenkin kaikilla oli se sama cookie cutter buildi.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
123
TBC ja WotLK servuja odotellessa... Onko tällaisista ollut edes mitään huhuja?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Pakkopullaa se levutus oli jo Vanillassa, ja ainoa haaste oli se että sitä piti jaksaa monta päivää kuolematta tylsyyteen :D Raidimekaniikatkin olivat suurimmilta osin niin järkyttävän yksinkertaiset että eihän siinä mitään DBM tarvittu edes. En nyt ymmärrä muutenkaan mikä teitä estäisi menemästä vaikka Mythic raidille nykywowissa ilman DBM:ää jos sitä haastetta kaipaa. Takaan että normal Uldir ilman modeja olisi huomattavasti haastavampi kuin Molten Core.

En kyllä osaa yhtään samaistua tuohon että Vanillassa levuttaminen olisi ollut jotenkin iso osa pelin suolasta. Kuten tuossa jo kommentoin aiemmin, niin yhden hahmon jaksoin koko Vanillan aikana levuttaa 60. Se oli kyllä ihan kivaa, sitä ei käy kieltäminen, kun kaikki oli uutta. Silloin vaan oli alueita vähän ja expaa sai huonosti että käytännössä kaikki 1-60 sisältö tuli melkeinpä nähtyä siinä yhdellä hahmolla. Sen jälkeen se oli pakkopullaa ja toistoa siinä missä nykyäänkin.

Tuo "epicci oli epicci" tyylinen argumentointi ei myöskään jaksa mennä kaaliin. Mitä ihmeen väliä sillä on? Kasvaako joku virtuaalimunakarva siitä että itemi on violetti tai oranssi? Ei sitä MC/BWL järkyttävän montaa kertaa joutunut juoksemaan Vanillassakaan että oli "full epics" päällä. Ja valinnanvarahan niissä oli käytännössä 0 kun kaikkien piti vaan saada se sama setti päälle ja sama BiS ase ja samat muut BiS kamppeet. Talenttien kanssa täysin sama ongelma. Valinnanvaraa oli olevinaan enemmän, mutta kuitenkin kaikilla oli se sama cookie cutter buildi.
Näköjään ollaan nii eri kannoilla ettei tästä kannata alkaa enempää kinaamaan. Hyvä puolihan tässä on se että sinä voit jatkaa sitä, minun mielestäni, paskaa retailia ja minä, sinun mielestäsi paskaa, vanillaa hymyssä suin kumpikin. (Vaikka tietysti väärässä oletkin).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
TBC ja WotLK servuja odotellessa... Onko tällaisista ollut edes mitään huhuja?
Ei ainakaan tietääkseni ihmeempiä suunnitelmia. Sinäänsä ei luulisi olevan Blizzardille mitenkään ylitsepääsemätön haaste tehdä vaikka jokaiselle lisärille yhden palvelimen. Eri asia taas onko niille ihan aikuisten oikeasti niin paljoa kysyntää. Veikkaisinpa että katsoovat nyt ensin miten tuon Classicin kanssa käy, ja jos se yllättää suosiollaan niin sitten harkitseevat myös vanhempien lisärien kanssa jotain vastaavaa. Henk. koht. kyllä veikkaan että Classic palvelimen kanssa käy vähän samalla tavalla kuin kaikkien lisäreidenkin, ensin on suurempi kiinnostus joka kuitenkin melko nopeasti laantuu ja lopulta sinne jää vaan joku pieni joukko pelaajia kun enimmät kultahiput on karisseet muistojen pinnalta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
600
Omia ajatuksia, itse en koskaan WoWia virallisilla servuilla pelannut. Oon itse RuneScape miehiä ollut ja sitä tullut tahkottua tuhansia tunteja.

Ihmiset tulee rakastamaan tuota Classicia, aivan kuten ihmiset rakastui Oldschool Runescapeen, joka taitaa nyt olla se pelatumpi RuneScape. Ja siitä tykätään juuri sen takia, koska tärkeintä on matka eikä määränpää. Itsekin ajattelin tuota kokeilla, jos aikaa on sen verran, että tulee pelattua eikä kk-maksu mene täysin hukkaan.
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
83
Pitää varmaan kokeilla nostalgia syistä, sitten kun tulee.

Vaikka eihän tämä samanlainen kokemus tule olemaan. Questauski tulee olee ihan erilaista ku on noi quest helperit sun muut addonit. Muistan vieläki ku Wowi tuli ja ei ollu noit addoneit ni piti questit lukee missä päin mahollisesti olis ja jos ei löytäny mestaa ni thottbot auki ja sielt etti.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 375
Kyllä tuolle Classicille on aika kova kysyntä kun katsoo privaservujen suosiota vanillan osalta. Itse olen classic-mies ja aloitin nyt vasta retailin BfA:ssa uudelleen (lopetin WotLK:ssa) eikä tuo nyky-WoW innosta lainkaan. Jaksoin uutta warlockia levuttaa 1-20, sen jälkeen ostin BfA:n ja warru boostattuna lvl 110. Nyt warrior lvl 118 enkä ole puhunut kenenkään pelaajan kanssa sanaakaan. Parit dungeonit käynyt juoksemassa, ne ei herättänyt yhtään muuta tunnetta kuin ärtymystä. En tiennyt kuka healaa, kuka tankkaa tjsp, kun kaikki hoituu pään hakkaamisella näppäimiin ja vain juoksemalla eteenpäin. Kaikki sanovat että retail on parempaa, koska Mythic+++ on vaikeampaa verrattuna classiciin. Varmasti onkin, mutta ei siinä ole mielestäni samanlaista hohtoa juosta ensin ez-retard-mode bossilta 80% tasoiset epicit, sitten ez-modesta 90% tehon epicit, sitten taas normimodesta 95% ja lopulta mythicistä 100% epicit. Verrattuna classicin tyyliin jossa on yhdenlainen raidboss, joka tiputtaa tasan yhdenlaisia 100% teholla olevia kamoja, joista ihmiset näkevät toisen saavutukset ja panostuksen.

Sama ärtymys tulee questatessa kun maailma tuntuu joltakin power rangersien teemapuistolta missä erilaiset blingbling-mountit ja hyperodinosaurukset megatuhocyborgikäsillään juoksentelevat ympäriinsä... Jotenkin oma mielikuvani wowista ei vain sovi tuohon retailiin. Maailma ei tunnu ollenkaan uskottavalta. Samalla kaikenlaisia costumeja on joka nurkalla (voi olla vain halloween eventin takia), ja uskottavuus oli aikalailla nollassa kun Örkkini on yhtäkkiä dota-pudgena taistelemassa Jaina Proudmooren kanssa.

Kovat on odotukset classicin suhteen ja eniten toiveissa on nimenomaan pysyvämpi community privoihin verrattuna. Nostalrius oli todella elinvoimainen pitkän aikaa kunnes se pakotettiin alas, sen jälkeen uudelleensynnytetty Nostalrius ei ole saanut samanlaista jatkumoa eri ongelmien / pelaajapulan ja viimeisimpänä classicin tulon vuoksi. Lisäksi pelaajilla on aika iso kynnys aloittaa laittomilla privaservuilla pelailu verrattuna oikeaan Blizzardin tuotteeseen. Ehkä tämänkin threadin postauksista näkee että molemmilla wowityypeille on kysyntää ja samalla classic vs. retaililla on hyvin erilainen target-audience, joten classic ei välttämättä juurikan syö retailin pelaajaporukkaa. Toisaalta classic voi nostaa paljonkin kokonaispelaajamäärää, kun subien määrä on ollut laskemaan päin wotlksta lähtien...
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 411
Viestejä
4 147 741
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom