World of Warcraft: Classic

Menee varmaan se kaksi vuotta ennen kuin kaikki content on julkaistu.

Olisi kyllä ihan mielenkiintoista, jos jossain vaiheessa kun Naxx on koluttu tulisi uutta contenttia. Esim jotain noita alueita mitkä oli disabloituna. Voisi vaikka unlockata niitä jollain 5e kertamaksulla tms.
 
Menee varmaan se kaksi vuotta ennen kuin kaikki content on julkaistu.

Olisi kyllä ihan mielenkiintoista, jos jossain vaiheessa kun Naxx on koluttu tulisi uutta contenttia. Esim jotain noita alueita mitkä oli disabloituna. Voisi vaikka unlockata niitä jollain 5e kertamaksulla tms.
Haluaisin kanssa nähdä samanlaisen projektin kuin OSRS, eli tekisivät vanillaa varten uutta contentia, kun phase 6 on koluttu läpi.
Toki ei olisi mitään vastaan classic TBC ja Wotlk myöskään :)
 
Kovasti koitetaan perustella, että vanillassa olisi jotain hyvää nostalgian lisäksi.
Onhan siinä paljonkin, ei vaikeat raidit ole ainoa syy peliä pelata isolle osalle. Silloin retail varmasti tarjoaa eniten jos oikeasti kaikelle muulle on ihan sama, kunhan raidit vain ovat vaikeita.

Kummastuttaa kovasti miksi ihmiset jotka pitävät retailista eikä ole aikomustakaan pelata classiccia niin kovasti ihmettelevät miksi ihmiset pelaavat mielummin vanillaa kuin nu-wowia o_O
 
Pitäähän tätä testata, aikanaan aloitin pelaamisen hieman ennen TBC:n alkua ja eipä tuota saavuttanut lvl 60 kuin vasta TBC:n ollessa päällä (filthy casual) joten vanillan endgame jäi näkemättä. Pakko liittyä sen suhteen kuoroon että TBC/WotLK tuntuivat parhaimmalta WoWilta pelillisesti, Catasta alkoi alamäki ja WoD/Legionissa pelitunteja tuli tasan sen verran että sai levutettua mainin max lvl. BfA:ta ei ole tullut vielä edes mieleen ostaa.
 
En oikein ymmärrä jengiä ketkä tulee tänne vanilla threadiin itkee, etteivät ymmärrä vanillaa ja eivät aio pelata sitä. Olen pelannut privaservuilla vanillaa, niin kyllä se nyky wowin vie 6-1. Vanillassa on niin paljon muutakin kuin raidaaminen ja levellaaminen; twinkit, wpvp, yms. Kullalla on oikeasti arvoa eikä sitä voi ostaa tokenilla. Kaikkeen joutuu näkemään vaivaa ja asioiden saavuttamisesta saa hyvän fiiliksen. Retailin edellisessä lisärissä legendaryt tippui jonkun random mobin per***tä. Koitappa hankkia vanillassa legendary? Taitaa tuntua oikeasti legendaariselta :)
 
Näin Cutting Edge -raidaajana odotan kyllä classicia. Nykyinen wow:han on aika pitkälti min maxausta ja rotaation optimointia dps-mittareita katsellen, mythic raideissa ja isommissa m+ kivissä sitten enemmän taktisuutta niiden ohelle, jossa sitten tulee DBM ja WA -kikkailut mukaan, mutta levutus ei tällä hetkellä ole omaan makuuni: lähinnä suoritus, jolla pääsee end-gameen, josta alkaa sitten gearaus. Mekaanisestihan retailin combat on paljon edellä vanillaa, ja paljon nopeampi tahtista, kun katsoo vaikka logien action per minute -keskiarvoja. Nykywowin pelaajat mielestäni myös vanilla-aikoihin verrattuna parempia, kun kokemusta voi pelistä olla 10+ vuotta. Retailin gearauksessa myös hyvääkin puolta, ettei tarvitse hirmuisia tunteja sijoittaa, jos haluaa raidata tai saada hyvän gearin: ostaa tokenin ja sillä kullalla sitten raidiconsumablet. Classicilta odotan enemmänkin sitä levutusta ja siinä tapahtuvaa seikkailua, sitä tunnetta ei tällä hetkellä retailissa ole eikä sitä saa. Molten Coret ja AQ:t on nykyisiin raideihin verrattuna naurettavan helppoja, mutta entäs sitten, menee vetämään MC:n 20man niin saa haastetta. :)

Nykyään työssä käyvänä ei kaipaa vaihtoehdoiksi joko kullan ostamista kiinalaisilta tai tuntien farmausta, että saa raidiconsumablet hankittua. Eri asia se oli 14v nuorukaisena kun cokiksen kanssa pelattiin yötämyöten. Siksi tuleva levutusfiilistely tulee olemaan itselle se juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tätä pelata sen takia, että raidit on vaikeita tai että olisi jotenkin pelimekaniikkaa parempaa. Itse odotan Classicia ihan senkin vuoksi, että siinä on tavan erilaista haastetta kaikessa ja se on enemmän aitoa MMORPG peliä, kuin mitä nykyinen tarjoaa. Itsekin levuin BfA:ssa maksimiin, mutta sitten jotenkin se vaan jäi. Ei vaan kiinnosta enää se tarina, ei kiinnosta enää kaiken maksimointi et saisi 0.1 dps enemmän, ei kiinnosta iLvL maksimoinnit ja muu. Itse odotankin enemmän sitä mitä oli aikoinaan julkaistussa War3 teaserissa, eli "Blizzard Entertainment welcomes you to experience the adventure once again" -fiilistä.

Mua itse asiassa sapettaa nykywowissa eniten se, että pelaajahahmo on kuin joku maaginen Jeesus. Se on sankari joka pistää pataan vanhoja jumalia, titaaneja, räjäyttelee helvetti soikoon planeettoja ja on about Thrallimpi, kuin Thrall parhaimpina päivinään. Ei vaan jaksa sitä eeppisyyden overflow'ta joka tuossa tulee nykyään. Kaikki on niin helvetin mahtipontista ja ylihienoa ja mitä vielä. Classicissa ja TBC:ssä, sekä WotLKissa oli sentään ne kunnon antagonistit, joilla oli tarinaa jo Warcraftin ajoilta saakka. Ne tunnisti, ne oli hyviä, niissä oli joku pointti.

Nykyisessä retailiwowissa tuntuu, että aina mennään sinne one up -tasolle, eli ihan sama ketä pistetään pataan ja miten, ongelmat kasvaa aina vaan universaalimmaksi. Azerothikin paljastui joksikin uinuvaksi titaanien aseeksi ja mitä kaikkea skeidaa nyt tässä onkaan. Ei ole enää mitään tapahtumakaarta tai mitään oikeasti hienoja ideoita, on vaan vaikeampia raideja ja that's it. Toki ymmärrän, että pelin pitää kehittyä, koska ei kukaan Classicia olisi 15 vuotta putkeen pelannutkaan, mutta itse haen ainakin autenttista pelikokemusta, en kaiken mahdollisen maksimointia. Ne joita tämä ei kiinnosta, voivat mennä ulisemaan muualle, mutta tuntuu tyhmältä jos porukka täällä repii pelihousujaan, et kaikki ei halua pelata nykyretailia.

Mielestäni on vaan perkeleen hienoa, että Blizzard tarjoaa tämän mahdollisuuden meille pelaajille, en oikein näe että kuka tässä häviäisi?
 
Näin Cutting Edge -raidaajana odotan kyllä classicia. Nykyinen wow:han on aika pitkälti min maxausta ja rotaation optimointia dps-mittareita katsellen, mythic raideissa ja isommissa m+ kivissä sitten enemmän taktisuutta niiden ohelle, jossa sitten tulee DBM ja WA -kikkailut mukaan, mutta levutus ei tällä hetkellä ole omaan makuuni: lähinnä suoritus, jolla pääsee end-gameen, josta alkaa sitten gearaus. Mekaanisestihan retailin combat on paljon edellä vanillaa, ja paljon nopeampi tahtista, kun katsoo vaikka logien action per minute -keskiarvoja. Nykywowin pelaajat mielestäni myös vanilla-aikoihin verrattuna parempia, kun kokemusta voi pelistä olla 10+ vuotta. Retailin gearauksessa myös hyvääkin puolta, ettei tarvitse hirmuisia tunteja sijoittaa, jos haluaa raidata tai saada hyvän gearin: ostaa tokenin ja sillä kullalla sitten raidiconsumablet. Classicilta odotan enemmänkin sitä levutusta ja siinä tapahtuvaa seikkailua, sitä tunnetta ei tällä hetkellä retailissa ole eikä sitä saa. Molten Coret ja AQ:t on nykyisiin raideihin verrattuna naurettavan helppoja, mutta entäs sitten, menee vetämään MC:n 20man niin saa haastetta. :)

Nykyään työssä käyvänä ei kaipaa vaihtoehdoiksi joko kullan ostamista kiinalaisilta tai tuntien farmausta, että saa raidiconsumablet hankittua. Eri asia se oli 14v nuorukaisena kun cokiksen kanssa pelattiin yötämyöten. Siksi tuleva levutusfiilistely tulee olemaan itselle se juttu.
Raidiconsuja ei lopulta tarvitse ennen jotain AQ ja viimeistään Naxxramaksessa. Repaireihin kun on rahaa niin ihan riittävää.
 
Itse en WoWia ole käytännössä pelannut koskaan. Silloin kun se alunperin ilmestyi, niin oma käsitys morpeista oli aika negatiivinen (lasten peli missä seistään paikallaan rämpyttämässä nappia ja ollaan kovia pelaajia). Itselleni Classic ei siis ole mikään nostalgiatrippi vaan oletusarvoisesti kiinnostavin mmorpg-julkaisu muutamaan vuoteen.
 
Pelasin aikoinaan julkaisupäivästä lähtien aika aktiivisesti, joten kaikki on jo koettu (no okei, ei ihan kaikki, AQ40 ja Naxx jäivät kesken). Nyt jos rupeaisin pelaamaan classicia, homma menisi pelkäksi luettelomaiseksi suorituspelaamiseksi, kun tietää etukäteen mitä pitäisi tehdä ja missä. Toisaalta sitähän WoW nykyään on, eli klassiseen fiilistelyyn ja seikkailemiseen ei millään enää pystyisi niin kuin silloin joskus. Muisto vain jää.
 
Pelasin aikoinaan julkaisupäivästä lähtien aika aktiivisesti, joten kaikki on jo koettu (no okei, ei ihan kaikki, AQ40 ja Naxx jäivät kesken). Nyt jos rupeaisin pelaamaan classicia, homma menisi pelkäksi luettelomaiseksi suorituspelaamiseksi, kun tietää etukäteen mitä pitäisi tehdä ja missä. Toisaalta sitähän WoW nykyään on, eli klassiseen fiilistelyyn ja seikkailemiseen ei millään enää pystyisi niin kuin silloin joskus. Muisto vain jää.

Itsekkin pelasin aikoinaan, mutta ei tuo Classicci ihan noin "suoraviivainen" ole. Vaikka perusjutut ovatkin melko samat kuin ennen niin mukana tulee olemaan paljon muuttujia. Juurikin tuo muuttaa pakkaa kun kontentti on kerran jo koettu. Myös pelin sisäinen kommuuni on täysin eri kuin ennen ja paljon uusia pelaajiakin tulee olemaan eikä vain vanhoja korppeja. Myöskään ei tule paineita loppumetreillä kun uusi lisäosa ei puske päälle vaan peliä pelaavat juuri ne ihmiset jotka pelistä nauttivat. Saattaa olla kokonaisuudessaan täysin erilainen pelikokemus kuin ennen. Lisäksi klassikki oli alan merkittävä mestariteos jota on todella vaikea enään ylittää.
 
Kyllä tätä on odotettu. Itse pelasin nostalriuksella ja northdalella ja peli kyllä toimi vieläkin omaan makuun. Ei tämän pelin viehätys todellakaan ole pelkkä nostalgia.
 
Vanillassa vaan ei ole mitään mekaniikkoja. Hahmot toki vaativat grindausta, mutta dunkut ja raidit vaikeustasoltaan nykyistä LFR:ää vastaavia. Ensimmäisenä expannut nappaa world firstit. TBC:ssä ja WotLK:ssa peli oli huipussaan, kun contentin vaikeustasoa nostettiin huomattavasti.

Vanillan combat-mekaniikka on olematonta. Vaihtoehtoja on nykyistä enemmän, mutta ei kukaan voi tosissaan väittää vanillan olleen mekaanisesti wowin kulta-aikaa.

Jos oikeasti raidasit vanillassa, silleen vähän järkevämmän porukan kanssa, niin kaikkia "hienoja" mekaanikoita on.

1) Bosseilla debuff counterit, niin pitää pitää huoli , että siinä on tasan ne debuffit, jotka on hyödyllisimpiä ja vaikka paladin juoksee ja pistää sinne jatkuvalla syötöllä sitä manaa regeneroivaa debuffia ja warriorit ei saa käyttää kaikkia skillsejä, kun niiden debuffit ei ole niin kivoja.
2) Paladinit on sitten täysin hyödyttömiä suuremmissa määrin ja niiden varusteet on suunnitellut Jonne 12v, eikä niissä ole mitään hyödyllisiä statseja.
3) Hunterit hyötyy eniten kaikista geareista ja sen takia tuli ne mail boostit, kun huntereilla päällä mitä sattuu..
4) Vaikka priestit käyttää low level heal-loitsuja, kun ne vie vähemmän manaa ja flash healiin ei kosketa.. Niillä on levelit ja heal 2 oli muistaakseni se optimi
5) Huntterit pitää pussukat täynnä ammuksia ja ruokaa petille, joka on tosi kivaa..

Lisäksi noi raidit / dungeonit kestää tunteja ja paikalle pääsy ilman warlockkia on suurta tuskaa ainakin joillekin pelaajille.

Itse kyllä näen, että aika on kullannut muistot ja tuolla tulee vaan ikävää ja tylsää. Varsinkin, jos ei löydä yhtä hc-pelaajia kuin itse, niin sitten ei raiditkaan onnistu.

T: Thunderfury-paladin (on mulla kaikki muutkin luokat lvl 60+ ja full Devout ja Benediction (jonka sitten boostasin kolmelle muulle))
 
En tajua porukkaa joka pelaa betaa koska et saa säilyttää hahmoasi? Kaiken joutuu uudestaan tekemään sitten julkaisussa.
 
Kyllähän tätä jatkuvasti enemmän ja enemmän odottaa. Pidän siitä, ettei ole erillistä LFG/LFR -työkalua, vaan joudutaan itse huutelemaan porukkaa dunkkuihin jne. Lisää sosiaalisuutta ja varmasti "hetikaikkimullenyt" -tyyppiset jonnet karsiutuu pois. Tuskin muutenkaan classicia tulee pelaamaan pidempään muut, kuin veteraanit.
 
Kylmää kyytiä tiedossa nu-wowin pelaajille. Kädestä pitäminen on kyllä aikamoista.

As we’ve discussed before, the nature of WoW Classic sometimes invokes different memories for different players, and this leads to certain misconceptions for some about what is or isn’t working as intended.


The following is a list of commonly-reported gameplay in WoW Classic that is not actually a bug, and is working as we expect it to:

  • Tauren’s hitboxes and their melee reach is slightly larger than other races.
  • Being critically struck while using /sit to sit does not cause abilities like Enrage, Blood Craze, and Reckoning to activate.
  • Using the “Automatic Quest Tracking” option does not auto-track newly accepted quests. (It instead will start to track an existing quest once progress towards an objective is started.)
  • Warrior health Regeneration is working at the expected rate.
  • Quests objectives and points of interests are not tracked on the map or minimap.
  • Completed quests are marked on the minimap with a dot. (and not a “?”)
  • Feared players and NPCs run fast.
  • Standing on top of other players while facing away allows spells and attacks to be used.
  • Creature respawn rates are much slower than in Battle for Azeroth.
  • NPCs which offer multiple quests may inconsistently display them as a dot or a “!” on the available quests list. They were inconsistent in 1.12, and we’ve reproduced the exact inconsistency they had back then.
  • Quests that are too low level for do not show up as a “!” in the game world.
  • Available quests do not display a “!” on the minimap.
  • On level up, the message: “Your skill in Protection increased to 15” was added in 1.12.1, and we’re intending to keep that.

Naurattaa tuo ettei näy kartassa minne mennä jatkuvasti ja spawn ratejen hitaus ovat "bugeja".
 
Kyllä vanilla wow on selkeästi vaikeampi kuin uudet jotka ovat tehty helpoiksi että tyhmät ja lapsetkin pelaisivat. Erikseen sitten se vaikein muoto hc:ko se nyt on?

Naxxramas esim. oli niin vaikea että sen läpäisi vain kourallinen maailman klaaneista. Pelkästään sinne pääseminen tuotti hyvin monelle ongelmia kun piti farmata repua/kultaa että edes pääsi.
Lisäksi satoja klaaneja hajosi tuon raidin takia.
Kovien puheiden mukaan nämä kaikki raidit menee ekana päivänä läpi kun ihmiset on niin paljon parempia pelaan nyt :)
 
Ja kuka muistaa White Cape that seems to be longer than average :)
 
Ai hitto nyt tulikin toi rumba mieleen :D Mitä muistelen niin ei wowissa tainnut kaksiset juonet (tapa 10 sisiliskoa siellä, tai 10 peikkoa tuolla) tehtävissä olla joten se oli aina se thottbot.
On siellä paljon pitkiä questlinejä joissa ihan fantsuu tarinaa.

Toki tapa ja kerää questei on niinkuin uudessakin.

Parasta vanillassa vs nykyinen on varmaan leveloiminen:
Hidas tempo
Maailma on suurempi kun pitää juosta ja vain hidas mountti.
Quest rewardit usein palkitsevia, kun ei heirloomia yms.
Leveleillä suuri merkitys siinä miten pärjää. Skillejä voi treenata vahvemmiksi.Talentteja saa joka levulla ja niistä jollain on suuri vaikutus siihen miten pärjää.
Alueilla vihujen leveli vaihtelee, jolloin vaarantuntuntu on todellinen.
jne jne

.
 
Jotenkin tykkään kun tällainenkin peli herättää keskustelua, kun on ollut kuitenkin saatavilla viimeiset 15v yksityisten servujen kautta. Kysyntää siis on. Retaili vetää world first vetäjät mukanaan, mutta meille nostalgikoillekin on virallisempaa ja tuetumpaa palvelua tarjolla. Vedetäänhän sitä dust kakkostakin vuosien jälkeen, minecraftia ym. Harmillista, miksi näitä liikaa verrataan kun mielestäni peliä betasta lähtien pelanneena kyseessä on kuitenkin eri peli samassa maailmassa.

Nautitaan parhaimmat molemmista, kun samaan kuukausimaksuunkin menee. :)
 
En edelleenkään ymmärrä kohinaa tämän ympärillä, johan toi classic tuli koettua ja peli on nykyään kaikin puolin viihdyttävämpi. Aika selvästi kullittanut muistot vääräksi monen osalta.
Joo todella viihdyttävä, niin viihdyttävä että minäkin veteraanina, tosin vain TBC:n startista asti pelanneena lopetin ensin Legionissa ennen puoliväliä ja nykyisessä paskeessa jo 4lvl jälkeen todeten että nyt menee rahat hukkaan. :D

Kysyntäähän tälle riittää, privoilla joilla pelaan 1.1.2, 2.4.3 ja 3.5.5 versioita on joka päivä primetimen aikaan 3500-5000 pelaajaa.
 
Eihän ne classicia olisi tehneet, jos ajattelisivat ettei kysyntää ole. Privaservuilla tosiaan useita tuhansia pelaajia. Itse pistin 6kk sitten subin retailista jäihin ja odottelen nyt classicia. Tosiaan ihan eri peli kyseessä, niin paljon on lisäreiden ja päivitysten mukana tullut uudistuksia.
 
Joo todella viihdyttävä, niin viihdyttävä että minäkin veteraanina, tosin vain TBC:n startista asti pelanneena lopetin ensin Legionissa ennen puoliväliä ja nykyisessä paskeessa jo 4lvl jälkeen todeten että nyt menee rahat hukkaan. :D

Kysyntäähän tälle riittää, privoilla joilla pelaan 1.1.2, 2.4.3 ja 3.5.5 versioita on joka päivä primetimen aikaan 3500-5000 pelaajaa.

Kysyntää riittää, mutta kuinka moni noista tuhansista pelaajista on valmis alkamaan maksaa subia siitä ilosta, että saa classicia pelata? Se jää nähtäväksi.
 
Kysyntää riittää, mutta kuinka moni noista tuhansista pelaajista on valmis alkamaan maksaa subia siitä ilosta, että saa classicia pelata? Se jää nähtäväksi.
Veikkaan että aika moni kun menee samalla subilla ja kyllä sieltä retailinkin puolelta edelleen veteraanit aikoo pelata. Omakin vanha kilta aikoo aktivoitua kokonaisuudessaan classicissa.
 
Kysyntää riittää, mutta kuinka moni noista tuhansista pelaajista on valmis alkamaan maksaa subia siitä ilosta, että saa classicia pelata? Se jää nähtäväksi.
Sitä yleisöähän tässä kalastellaan jotka WoWista pitivät aiemmin mutta eivät enää nykyisestä, kyllä sitä porukkaa riittää ja paljon. Toki tämä myös houkuttaa pelaamaan myös sitä retailia koska sekin subiin kuuluu. Täytyy myös muistaa että 15v aikana on tullut kokonaan uusi sukupolvi joka voi olla kiinnostunut vähän erilaisesta kokemuksesta.

Fakta on se että pelin tilaajamäärät ovat romahtaneet ja tällä tavalla niitä yritetään saada taas normalisoiduksi. Jos kykenevät samaan kuin Jagex ja pysyvät onnistuneesti ylläpitämään kahta eri tuotetta niin kyllähän se voittoa tekee.

Jotenkin naurettavaa vuonna 2019 kummastella jotain että moniko on valmiina kuukausimaksua maksamaan. Joka paikka on nykyään TÄYNNÄ kuukausimaksullisia palveluita, se on arkipäivää, normalisoitunut. Parempi kysymys tämä oli 15v sitten että kuka on valmis maksamaan kuukausimaksua että voi pelata tietokonepeliä. No, moni oli. Moni on edelleen.

Näytönpaikka nähdään sitten 2v päästä kun vanha sisältö on tullut että mihin suuntaan lähdetään, tuleeko Vanillan pohjalle uutta sisältöä vai tuleeko erikseen TBC serveri ja vanilla jätetään vain näivettymään. Tämähän se helpoin ja tavallaan myös tylsin tie olisi mutta todennäköisin. Aika näyttää.
 
Jotenkin naurettavaa vuonna 2019 kummastella jotain että moniko on valmiina kuukausimaksua maksamaan. Joka paikka on nykyään TÄYNNÄ kuukausimaksullisia palveluita, se on arkipäivää, normalisoitunut. Parempi kysymys tämä oli 15v sitten että kuka on valmis maksamaan kuukausimaksua että voi pelata tietokonepeliä. No, moni oli. Moni on edelleen.

Näytönpaikka nähdään sitten 2v päästä kun vanha sisältö on tullut että mihin suuntaan lähdetään, tuleeko Vanillan pohjalle uutta sisältöä vai tuleeko erikseen TBC serveri ja vanilla jätetään vain näivettymään. Tämähän se helpoin ja tavallaan myös tylsin tie olisi mutta todennäköisin. Aika näyttää.

Nimenomaan 2019 on erittäin poikkeuksellista, että MMO-pelissä on (käytännössä) pakollinen kuukausimaksu. Kysymyshän ei ole itse summasta varsinaisesti, vaan siitä periaatteesta, että pelaajat eivät halua "sitoutua" yhteen ainoaan peliin.

Mutta kuten todettu, katsotaan miten käy. Alkuryntäys on varmaan kova, koska sen verran paljon tätä on hypetetty.
 
Nimenomaan 2019 on erittäin poikkeuksellista, että MMO-pelissä on (käytännössä) pakollinen kuukausimaksu. Kysymyshän ei ole itse summasta varsinaisesti, vaan siitä periaatteesta, että pelaajat eivät halua "sitoutua" yhteen ainoaan peliin.

Mutta kuten todettu, katsotaan miten käy. Alkuryntäys on varmaan kova, koska sen verran paljon tätä on hypetetty.
Niin no, wowin ainoa oikea kilpailia on FFXIV ja siinäkin on kuukausimaksu.

Pelijulkaisiathan kovasti yrittävät gaas malleillaan sitoa pelaajia yhteen peliin. En osaa ottaa kantaa miten pelaajat sitten sitoutuvat tai ovat sitoutumatta etenkin PC puolella.
 
Pelaajamääristä on nykyään mahdotonta sanoa mitään, kun kukaan ei niitä enää julkaise ja peleissä on kaikissa jonkinlainen megaserver-ominaisuus, mutta väittäisin, että WoWin ja FFXIV:n lisäksi suuressa suosiossa lännessä ovat myös ESO, Guild Wars 2 ja Black Desert Online. Noista kaikki taas toimivat ilman kuukausimaksua.
 
Pelaajamääristä on nykyään mahdotonta sanoa mitään, kun kukaan ei niitä enää julkaise ja peleissä on kaikissa jonkinlainen megaserver-ominaisuus, mutta väittäisin, että WoWin ja FFXIV:n lisäksi suuressa suosiossa lännessä ovat myös ESO, Guild Wars 2 ja Black Desert Online. Noista kaikki taas toimivat ilman kuukausimaksua.

WoW:illa on aktiivisia pelaajia pauttiarallaa saman verran kuin ESO, GW2 ja BDO yhteensä. FFXIV on huomattavasti lähempänä.
 
Pelaajamääristä on nykyään mahdotonta sanoa mitään, kun kukaan ei niitä enää julkaise ja peleissä on kaikissa jonkinlainen megaserver-ominaisuus, mutta väittäisin, että WoWin ja FFXIV:n lisäksi suuressa suosiossa lännessä ovat myös ESO, Guild Wars 2 ja Black Desert Online. Noista kaikki taas toimivat ilman kuukausimaksua.
Kyllä, ja näistä ei yhdelläkään ole enää kovinkaan suurta pelaajapohjaa. BDO:ssa saattaa nuo itämaan tietäjät pelata mutta länsimaissa tämä Koreagrindi on menettänyt hohtonsa jo aikaa sitten. Pari kk sitten loggasin ja ei löytynyt peliseuraa ei millään. GW2 en ole pelannut vuosiin niin en tiedä pelaajamääristä ja ESO:ssa on megaserverin ansiosta pelaajia, sitä tulee edelleen välillä PS4 puolella pelailtua.

Mut joo, uskomatonta on se että edelleen tosiaan valitetaan kk-maksusta.
 
Sais maksaa vaikka paljon enemmän niin ei tarvitsisi yhtään ruikuttajia katella Classicissa.
 
On siellä paljon pitkiä questlinejä joissa ihan fantsuu tarinaa.

Toki tapa ja kerää questei on niinkuin uudessakin.

Parasta vanillassa vs nykyinen on varmaan leveloiminen:
Hidas tempo
Maailma on suurempi kun pitää juosta ja vain hidas mountti.
Quest rewardit usein palkitsevia, kun ei heirloomia yms.
Leveleillä suuri merkitys siinä miten pärjää. Skillejä voi treenata vahvemmiksi.Talentteja saa joka levulla ja niistä jollain on suuri vaikutus siihen miten pärjää.
Alueilla vihujen leveli vaihtelee, jolloin vaarantuntuntu on todellinen.
jne jne

.

Joo, tuota levelaamista odotan itsekin jotakuinkin ainoana osana koko classicia. Olihan se ihan kivaa, vaikkakin helvetin hidasta.

Itseasiassa ihan mielenkiintoista nähdä miten paljon nopeammin raiditkin etenevät nyt kun porukalla on oikeasti kokemusta siitä raidauksesta. Itse kyllä jättäydyn siitä suosiolla pois, ihan liikaa varmasti vaatii edelleen farmausta että saa flaskit ja korjausrahat kasaan classic style. Nykyään kun on elämäkin niin ei kyllä kykene käyttämään kolmen tunnin raidia varten kolmea tuntia farmaukseen että voi mennä sinne raidille.
 
Itseasiassa ihan mielenkiintoista nähdä miten paljon nopeammin raiditkin etenevät nyt kun porukalla on oikeasti kokemusta siitä raidauksesta.
Varmaan auttaa myös se että pelataan 1.12 talenteilla yms. Toivotaan että tuunaavat vähän vaikeemmiksi ekoja raideja.

Varmaan alkuraideihin ei paljon tarvii mitää farmailla. Ei meilläkään tainu mitää olla. AQ40 ehkä alkoi olee enemmän käytössä potuja ja flaskei.

Toki raideissakin kyllä kesti huomattavia aikoja :) Kyllä se siitä äkkiä nopeutu ja nykyään varmaan vielä enemmän.
 
Joo, tuota levelaamista odotan itsekin jotakuinkin ainoana osana koko classicia. Olihan se ihan kivaa, vaikkakin helvetin hidasta.

Itseasiassa ihan mielenkiintoista nähdä miten paljon nopeammin raiditkin etenevät nyt kun porukalla on oikeasti kokemusta siitä raidauksesta. Itse kyllä jättäydyn siitä suosiolla pois, ihan liikaa varmasti vaatii edelleen farmausta että saa flaskit ja korjausrahat kasaan classic style. Nykyään kun on elämäkin niin ei kyllä kykene käyttämään kolmen tunnin raidia varten kolmea tuntia farmaukseen että voi mennä sinne raidille.
Joo flaskeja ei kyllä tarvitse ennen jotain AQ40 loppua. Hyvin siis raidailee pitkän aikaan suht kasuaalisti kunhan repaireihin on rahaa.
 
Kyllä, ja näistä ei yhdelläkään ole enää kovinkaan suurta pelaajapohjaa. BDO:ssa saattaa nuo itämaan tietäjät pelata mutta länsimaissa tämä Koreagrindi on menettänyt hohtonsa jo aikaa sitten. Pari kk sitten loggasin ja ei löytynyt peliseuraa ei millään. GW2 en ole pelannut vuosiin niin en tiedä pelaajamääristä ja ESO:ssa on megaserverin ansiosta pelaajia, sitä tulee edelleen välillä PS4 puolella pelailtua.

Mut joo, uskomatonta on se että edelleen tosiaan valitetaan kk-maksusta.

GW2:ssa on ollut megaserverit jo useamman vuoden, eli kyllä sielläkin jengiä riittää. BDO nyt on vähän sellainen peli, että siinä on vaan parempi kun ei ole kanavalla liikaa jengiä. Jos siellä ei peliseuraa löydy niin vika on kyllä etsijässä. ESOa en ole hetkeen itse pelannut, mutt eiköhän sielläkin vielä pelaajia riitä kun lisäriä pukkaa tasaiseen tahtiin. Ei kuolleisiin peleihin juuri lisäsisältöä tule.
 
Ensi yönä on sitten ensimmäinen kuormitustesti, näköjään "sopivasti" 2-4 aamuyöllä Suomen aikaa. Tuossa voi ilmeisesti pelata ainoastaan lvl 5 asti ja tarkoituksena selvitellä vähän, minkämoista kuormaa palvelimet kestää erityisesti julkaisua ajatellen. Invite tuli, mutta koska pitää viiden jälkeen herätä töihin, varmaan tuohon itse testiin en kyllä ehdi. Ilmeisesti palvelin on saatavilla vielä sen jälkeen n. vuorokauden ajan, joten töiden jälkeen voisi kokeilla.
 
Ensi yönä on sitten ensimmäinen kuormitustesti, näköjään "sopivasti" 2-4 aamuyöllä Suomen aikaa. Tuossa voi ilmeisesti pelata ainoastaan lvl 5 asti ja tarkoituksena selvitellä vähän, minkämoista kuormaa palvelimet kestää erityisesti julkaisua ajatellen. Invite tuli, mutta koska pitää viiden jälkeen herätä töihin, varmaan tuohon itse testiin en kyllä ehdi. Ilmeisesti palvelin on saatavilla vielä sen jälkeen n. vuorokauden ajan, joten töiden jälkeen voisi kokeilla.

Eilen tuli mulle invite ihan perus betaan kans, tein Tauren Shamanin, ihmettelin missä helvetissä on quest markerit ja lähdin pelistä. :rofl:
 
Ensi yönä on sitten ensimmäinen kuormitustesti, näköjään "sopivasti" 2-4 aamuyöllä Suomen aikaa. Tuossa voi ilmeisesti pelata ainoastaan lvl 5 asti ja tarkoituksena selvitellä vähän, minkämoista kuormaa palvelimet kestää erityisesti julkaisua ajatellen. Invite tuli, mutta koska pitää viiden jälkeen herätä töihin, varmaan tuohon itse testiin en kyllä ehdi. Ilmeisesti palvelin on saatavilla vielä sen jälkeen n. vuorokauden ajan, joten töiden jälkeen voisi kokeilla.

Pitääkö noihin beta inviteihin olla aktiivinen wow subi vai riittääkö pelkkä battleaccount?
 
Pitääkö noihin beta inviteihin olla aktiivinen wow subi vai riittääkö pelkkä battleaccount?
Pitää olla aktiivinen subi tietääkseni ja lisäksi tuohon on erillinen opt-in kuin retail version betoihin. Hetkellisessä mielenhäiriössä subasin tuon kuultuani 6 kk kerralla, kun oli halvempaa ja ajattelin, että pelaan Classicia kuitenkin jonkun aikaa ainakin ja ilmeisesti 2 vkoa ennen julkaisua voi varata 3 hahmolle nimen, jos on subi voimassa. Eihän tuossa mitään järkeä ollut sinällään, mutta ehkä käyn vilkuilemassa retailin puolellakin menoa vähän jossain välissä.
 
Ensi yönä on sitten ensimmäinen kuormitustesti, näköjään "sopivasti" 2-4 aamuyöllä Suomen aikaa. Tuossa voi ilmeisesti pelata ainoastaan lvl 5 asti ja tarkoituksena selvitellä vähän, minkämoista kuormaa palvelimet kestää erityisesti julkaisua ajatellen. Invite tuli, mutta koska pitää viiden jälkeen herätä töihin, varmaan tuohon itse testiin en kyllä ehdi. Ilmeisesti palvelin on saatavilla vielä sen jälkeen n. vuorokauden ajan, joten töiden jälkeen voisi kokeilla.
Eikö tämäm pelin tiimoilta luulisi olevan viimeisten 15v aikana jo kokemusta mitä ne palvelimet kestää
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom