World of Warcraft: Classic

Ehkä tämänkin threadin postauksista näkee että molemmilla wowityypeille on kysyntää ja samalla classic vs. retaililla on hyvin erilainan target-audience, joten classic ei välttämättä juurikan syö retailin pelaajaporukkaa. Toisaalta classic voi nostaa paljonkin kokonaispelaajamäärää, kun subien määrä on ollut laskemaan päin wotlksta lähtien...
Allekirjoitan. Classic saattaa houkutella takaisin vanhoja pelaajia ja osa saattaa tulla kokeilemaan Classicia. Uskon että Blizzardin pääpaino on kuitenkin suurissa massoissa eli retailissa. Siitä voi sitten valita että millaisen pelikokemuksen haluaa.
 
Onkos ollut mitään puhetta tuleeko tähän kuukausimaksua? Itse näkisin että joku 29,90e kertamaksu ja thats it. Voisi saada enemmän pelaajia. Veikkaan että karsii rajusti sakkia jos tälle lyödään joku 10e kk maksu:shifty:
 
Onkos ollut mitään puhetta tuleeko tähän kuukausimaksua? Itse näkisin että joku 29,90e kertamaksu ja thats it. Voisi saada enemmän pelaajia. Veikkaan että karsii rajusti sakkia jos tälle lyödään joku 10e kk maksu:shifty:
Ainakin uumoilen että eiköhän se mene tutulla 10e/kk linjalla. Varmasti pidemmässä juoksussa tuottaa enemmän kuin kertamaksu.
 
Aika varmasti tulee kuukausimaksu, ja varmasti pelaajia on kokonaisuutena vähemmän kuin olisi ilman sitä. Mutta monet classicin tulevista pelaajista on jo ylittänyt tuon parinkympin ikäkynnyksen aikaa sitten, ja tuo kuukausimaksu ei ole juurikaan ongelma verrattuna retailin kohdeyleisöön. Paljon enemmän Blizzard tulee saamaan rahaa tästä maksulla, kuin ilman sitä. Ja jos toinen vaihtoehto on joku kauhea in-game-shop, niin se se vasta olisikin classicin henkeä ja sitä takaisin haluavia vastaan.
 
Ainoastaan 900 kiltaa tappoi yhden bossin Naxxramaksessa ja lopulta vain 23 kiltaa clearasi koko Naxxramaksen joka on siis 0,1% pelaajista.
Naxxramas kieltämättä oli vaikea: Esim. Loatheb oli aika raju DPS vaatimus, mutta suurin ongelma miksi vain 23 kiltaa tappoi kel'thusadin oli four horseman. Taistelu vaati 8 kpl hyvin gearattua tankkia jotka olivat warrioreita (koska ainut oikea tankki) ja heillä kaikilla käytännössä piti olla 4 osaa uutta settiä, jotta tauntilla ei ole mahdollisuutta missata. Meidänkin killasta poachattiin tankkeja toisiin kiltoihin tämän taistelun takia. VMP.
 
Naxxramas kieltämättä oli vaikea: Esim. Loatheb oli aika raju DPS vaatimus, mutta suurin ongelma miksi vain 23 kiltaa tappoi kel'thusadin oli four horseman. Taistelu vaati 8 kpl hyvin gearattua tankkia jotka olivat warrioreita (koska ainut oikea tankki) ja heillä kaikilla käytännössä piti olla 4 osaa uutta settiä, jotta tauntilla ei ole mahdollisuutta missata. Meidänkin killasta poachattiin tankkeja toisiin kiltoihin tämän taistelun takia. VMP.
Muistaakseni käytettiin vain 3 oikeaa tankkia ja warlock tuohon four horseman tappeluun
 
Muistaakseni käytettiin vain 3 oikeaa tankkia ja warlock tuohon four horseman tappeluun
Tarkoitatko Vanilla WoW Naxxramasta (40man), vai Wrath of the Lich King -expassa uudelleen julkaistua 10/25 man täysin laimennettua versiota, missä heppamiehet itse juoksevat kulmiinsa ja puolet niistä eivät kulmastaan liikahda?
 
Tarkoitatko Vanilla WoW Naxxramasta (40man), vai Wrath of the Lich King -expassa uudelleen julkaistua 10/25 man täysin laimennettua versiota, missä heppamiehet itse juoksevat kulmiinsa ja puolet niistä eivät kulmastaan liikahda?
Ihan vanilla kun siinä taisi olla jotain tank swappia kyllä
 
Aika varmasti tulee kuukausimaksu, ja varmasti pelaajia on kokonaisuutena vähemmän kuin olisi ilman sitä. Mutta monet classicin tulevista pelaajista on jo ylittänyt tuon parinkympin ikäkynnyksen aikaa sitten, ja tuo kuukausimaksu ei ole juurikaan ongelma verrattuna retailin kohdeyleisöön. Paljon enemmän Blizzard tulee saamaan rahaa tästä maksulla, kuin ilman sitä. Ja jos toinen vaihtoehto on joku kauhea in-game-shop, niin se se vasta olisikin classicin henkeä ja sitä takaisin haluavia vastaan.
Toivottavasti tulee kuukausimaksulla. Saa olla vaikka enempi kuin tuo 10e/kk, jotta jää turhat röllit ja mukulat pois. Ilmais-ja "halpis"peleillä kun sattuu olemaan aika hirveä taso peliyhteisöissä. Esim. LoL ja CS:GO mitkä on random pelaajien kanssa aikamoista syöpää.
 
Toivottavasti tulee kuukausimaksulla. Saa olla vaikka enempi kuin tuo 10e/kk, jotta jää turhat röllit ja mukulat pois. Ilmais-ja "halpis"peleillä kun sattuu olemaan aika hirveä taso peliyhteisöissä. Esim. LoL ja CS:GO mitkä on random pelaajien kanssa aikamoista syöpää.

Tai sitten voisit opetella pelaamaan niitä itse. Taso nousee kun pääsee silveristä.
 
Tai sitten voisit opetella pelaamaan niitä itse. Taso nousee kun pääsee silveristä.
Hieno kommentti hermanni. MIssä vaiheessa syöpä poistuu näiden pelien communityistä? CSGO:ssa en kovin pro ole, mutta esim Dotassa tuo community on syöpää aika pitkälle vaikka oma rating kasvaa.

Jotta viestit liittyisivät edes vähän aiheeseen niin ehkä classic-wowin tyyli jossa omaa hahmoa on rakennettu kuukausitolkulla niin perseilyn ja bannien pelko siistii edes hieman tuota pahinta päänaukomista. Toisaalta retailin tyylikin toimii. Tehdään pelistä täysi singleplayer / oma-mythic+ -kilta niin ei esiinny päänaukomista jos kukaan ei edes puhu toisilleen :)
 
Tässä aika hyvä esimerkki siitä mitä tarkoitin kun puhuin suolaisesta pelaajayhteisöstä :D

No mutta se on vaan fakta että silverit aloittaa aina tuolla lauseella ja ite sinä siellä oot kuitenkin hermoamassa.

Wowin community ei oo yhtään erilaisempi. Wowissa ei puhuta vaan rage quit kun pomo ei kaadu ekalla.
 
Hieno kommentti hermanni. MIssä vaiheessa syöpä poistuu näiden pelien communityistä? CSGO:ssa en kovin pro ole, mutta esim Dotassa tuo community on syöpää aika pitkälle vaikka oma rating kasvaa.

Jotta viestit liittyisivät edes vähän aiheeseen niin ehkä classic-wowin tyyli jossa omaa hahmoa on rakennettu kuukausitolkulla niin perseilyn ja bannien pelko siistii edes hieman tuota pahinta päänaukomista. Toisaalta retailin tyylikin toimii. Tehdään pelistä täysi singleplayer / oma-mythic+ -kilta niin ei esiinny päänaukomista jos kukaan ei edes puhu toisilleen :)

Itse pelaan cssää siinä sheriffi tasolla ja syövän määrää ei kyllä ole juuri lainkaan.

Smurfilla kun kun pelaa silver pelejä niin en kyllä niissäkään ole havainnut sen ihmeellisenpää huutamista vaikka 1000h takana tätäkin peliä.
 
Wowin community ei oo yhtään erilaisempi. Wowissa ei puhuta vaan rage quit kun pomo ei kaadu ekalla.

WoWin community ei ole erilainen kuin CSGO, Dota, LoL yms.? harvoin WoWissa kuulee että tiimi haukutaan ennen pelin alkua, tai että yksi pelaaja lähtee tarkoituksenmukaisesti kusemaan tiimin pelaamista seuraavan 30min-1h kestävän ottelun ajan. Ja kyllä tuota esiintyy aika pitkälle silverin jälkeen CSGO:ssa tai Dotassa sinne 4000-5000 MMR ratingeille, mitkä vastaavat varmaan CSGO:n eagleja.

Classicissa ja vanillassa voi vielä korostua kiltojen merkitys tuossa "ragequittaamisessa". Aika herkästi paremman nimen omaavan killan pelaajat tekevät töitä sen dungeonin läpipääsyn eteen vaikka huonommalla hahmolla ja toisaalta täydet perseilijät / niiden killat muistetaan. Jos nykywowissa on tuollaista suoraa ragequittaamista, niin se vain kertoo kuinka paljon pieleen Blizzard on mennyt alkuperäisen pelin identiteetin kehitämisessä. LFD varmaan helpottaa tuollaista käytöstä, kun uuden pelin voi laittaa suoraan hakuun jos edellinen ryhmä ei ole miellyttänyt. Vanillassa tuota et voinut tehdä montaa kertaa ennen "mustalle listalle" joutumista, jonka jälkeen oma pelikokemus on jo hieman kustu.
 
Peliä tuli vanilla-ulduar loppu pelattua, myöhemmin cata max lvl ja quit ja vielä kerran WoD max lvl ennen lopettamista. Wotlkissa huomasi jo dungeon finderin myötä että takaisin ei ole paluuta ja tällä tiellä tullaan jatkamaan ja paskaksi menee. Oikeassa olin. Kaikista kamalin kokemus retailissa oli lopulta WoD ja sen oma basen rakennuspeli ja tyhjä maailma. Classic todellakin on aivan eri peli kuin silloin ja varmasti vielä enemmän kuin nyt kun skillejä on poistettu kovalla kädellä.

Classiccia itse odotan ja kasuaalisti tulen pelaamaan, menee varmaan 3-6kk saada hahmo lvl60 ja useampi kk saada raidivalmiiksi. Ei haittaa koska tiedän että siinä ajassa tulee automaattisesti tutustumaan uusiin ihmisiin ja vähän veikkaan muutenkin että se pelaajakunta tulee pääosin olemaan aikamiespainotteista eikä hikihatussa pelaajia niin älyttömästi tule olemaan. AQ scepter on muutenkin ainoa oikeasti hieno juttu joka olisi kiva saada mutta tiedän ettei henk.koht ole aikaa tarpeeksi tunteja laittaa.

Eniten toivon että muodostuisi joku pohjoismaalainen serveri jossa tavata muita suomalaisia ja tutustua. Vanillasta asti on kuitenkin useampia tuttuja joiden kanssa on edelleen yhteyksissä, olisihan se hauska uudelleen vastaavalla tavalla kavereita saada. Huomannut myös että tuo on oma sukupolvikokemus ja hyvin monen samanikäisen kanssa on joskus tullut esiin että nuorena pelannut ja sitä vähän kaljotellessa fiilistellyt.
 
No mutta se on vaan fakta että silverit aloittaa aina tuolla lauseella ja ite sinä siellä oot kuitenkin hermoamassa.

Wowin community ei oo yhtään erilaisempi. Wowissa ei puhuta vaan rage quit kun pomo ei kaadu ekalla.
No LoLia en ole henkilökohtaisesti diamondia korkeammalla pelannut mutta ei se siellä ainakaan yhtään parempi ole. CS:GO:ta taasen aktiivisempana aikana LEM-SMFC tasolla jonkin aikaa pelanneena en sitä voi kyllä mitenkään kehua.

Wowissa on aivan eri meininki. Porulla on pitkäjänteistä, koska rankki tms. ei ole kiinni yhdestä matsista vaan tähtäimet on pidemmällä pelissä. Taidat itse olla niitä jotka vetää niitä rage quitteja kun ei hermo pidä? :D
 
No LoLia en ole henkilökohtaisesti diamondia korkeammalla pelannut mutta ei se siellä ainakaan yhtään parempi ole. CS:GO:ta taasen aktiivisempana aikana LEM-SMFC tasolla jonkin aikaa pelanneena en sitä voi kyllä mitenkään kehua.

Wowissa on aivan eri meininki. Porulla on pitkäjänteistä, koska rankki tms. ei ole kiinni yhdestä matsista vaan tähtäimet on pidemmällä pelissä. Taidat itse olla niitä jotka vetää niitä rage quitteja kun ei hermo pidä? :D

Joo sovitaan niin. Nyt vois vaikka tän offtopik tuuban lopettaa tähän.
 
Aloituspostaukseen päivitetty Blizzconissa selvinneitä tietoja. Julkaisu kesällä 2019 ja yhdellä kuukausimaksulla voi siis jatkossa pelata normaalia wowia ja tätä classiccia, ei maksa erikseen mitään. Sisältö tullaan julkaisemaan vaiheittain ja AQ porttien aukaisun pääsee taas kokemaan uudelleen. Blizzconin demosta on aikarajoitteet poistettu eli sitä voi nyt pelata virtuaaliticketillä niin paljon kuin jaksaa 8. päivään asti. Tänne on kerätty pelaajien toimesta joitain eroja vanillan ja tuon classicin välillä: WoW Classic Errors
 
Wowiin ei ole enää catan jälkeen tullut koskettua, mutta tämä classic on onnistunut herättämään pientä kiinnostusta. Täytyykin vakavasti harkita accounti aktivoimista ensi kesänä. Vähän kyllä arveluttaa miten elinvoimainen classic tulee olemaan. Alussa varmaan riittää porukkaa liiaksikin asti, mutta siinä vaiheessa kun kaikki contentti on auki ja suurimmalla osalla asiaan vihkiytyneillä alkaa olemaan bis kamat niskassa niin tuskinpa kovinkaan kauaan sellaista peliä jaksaa enää pelata johon tietää varmuudella ettei uutta contenttia ole enää tulossa. Olisi kyllä mahtavaa jos blizzard julkaisisi classicin jälkeen samanlaiset remaket myös näistä varhaisemmista lisäreistä, mutta tuskinpa maksavaa asiakaskuntaa riittäisi tarpeeksi kaikkiin eri lisäreihin. Itseäni kiinnostaisi erityisesti TBC, joka oli oman peliaikani ehdoton kohokohta.
 
Viimeksi muokattu:
Voi höh, kun tekisi mieli koittaa jo tuota demoa, mutta 40 euroa en ole siitä kyllä maksamassa. Voisipa saada demon käyttöön jo ns. ennakkotilauksen yhteydessä.
 
Itse olen pelannut peliä Vanillasta asti, jossa hunun levuttelin 60 ja taisin pari bossia tappaa Zul'Gurubista ja AQ20. TBCssä mentiin sunwelliin asti ja wotlkissa alkoivat ensimmäiset uupumisen merkit ja pelin laskusuhdanne. Jokaista lisäriä pelasin ihan kunnolla ja aina se aika jonka peliin jaksoi käyttää lyheni. Raidit helpottuivat, gearit sai ilmaiseksi, pelaajat lopettivat ensimmäiseen vastoinkäymiseen. Legionia pelasin 2 viikkoa ja sen jälkeen en ole retailiin koskenut.

Päätin testata Nostalriusta ja siitä lähtien tie on pysynyt tiukasti vanillassa. Tällä hetkellä olen levuttanut tasolle 60 huntterin, 3 priestiä, druidin ja magen eri privaservuilla. Joka kerta se on ollut yhtä hauskaa ja parhaimmillaan aikaa on mennyt pelin /played 4d 20h level 60 saavuttamiseen. Ensimmäinen hahmoni oli siis Undead Priest nostalriuksella jossa clearasin shadowina bwl, jonka jälkeen serveri sitten suljettiinkin.

Ainakin noilla priva servuilla porukka on yllättävän aikuismaisesti käyttäytyviä ja instoihin pääsee helposti millä tasolla tahansa. Vanillassa on se hyvä puoli, että jos perseilet niin maineesi menee sitten siinä ja kukaan ei ota sinua mukaan mihinkään. Myös geari pitää ANSAITA. Sitä ei tule ovista ja ikkunoista. Rahaa on aina ihan helvetin vähän. Priestin Benediction kepa ja huntterin Lok'delar kepa on sellaisia joita ei nykyään enää ole. Niissä punnitaan pelaajan skilli. Ja se, että pelaajat ovat ihan oikeita ihmisiä, vähän kuin kaupungissa aina näkisi kaverin ja kaikki tuntevat toisensa. Vastakkaiselta puolelta löytyy aina pari arkkivihollista.

Toivon ja luulenkin, että Classic karsii pois kaikki pelaajat jotka haluavat kaiken heti nyt ja jäljelle jää se kerma joilla ei ole kiire mihinkään ja joiden kanssa pelistä voi nauttia täysin siemauksin.

Odotan innolla sitä racea servun kesken kuka pääsee ensimmäisenä lvl 60!
 
Eikös tästä ollut jo tieto, että sama kuukausimaksu kuin normiWoWissa ja saa pelata samalla maksulla sekä retailia että classicia.

Privaservujen suosioon on turha verrata, koska ne on tietenkin maksuttomia.
 
Eikös tästä ollut jo tieto, että sama kuukausimaksu kuin normiWoWissa ja saa pelata samalla maksulla sekä retailia että classicia.

Privaservujen suosioon on turha verrata, koska ne on tietenkin maksuttomia.

Kyllä tuo AP pari viestiä sitten postasi kuukausimaksutiedon ja lisäsi sen myös alkuun.

Privaservujen suosioon ei mielestäni kannata verrata maksuttomuuden takia, vaan sen takia että ne ovat laittomia ja siksi karkoittavat suurimman osan pelaajista. Varmasti classicissa tulee olemaan enemmän pelaajia kuin privoilla, vaikka maksuttomuuden takia tuon lukeman pitäisi olla juuri päinvastoin. Privat ovat kaiken lisäksi epävarmoja jatkumaan kovin pitkään, mikä karkottaa jopa pelaajat jotka suostuvat asentamaan privaatti-clientit. Aika moni privoilta pelaa mieluummin maksullista blizzard-versiota kuin ilmaista hyvin toimivaa, vaikka nämä molemmat olisivat samaan aikaan mahdollisia ja hyvin toimivia vaihtoehtoja.
 
Juu en mä väitä, ettei Classicia kukaan pelaisi. Veikkaan vaan, että aika suurelle osalle pelaajista todellisuus kolahtaa aika karuna naamalle kun on muutaman viikon pelannut. Mutta eipä näiden päälläpitäminen Blizzardille tuon alkusijoituksen jälkeen käytännössä mitään maksa, kun ei tarvitse sisältöä kehittää.
 
Minkäslaine tuo paladin tankki oli vanilassa? Sitä on tullut viimeaikoina pelattuna eniten mutta mitä nyt luin foorumeja niin warriori olisi ainut järkevä tankki vissiinkin?
 
Minkäslaine tuo paladin tankki oli vanilassa? Sitä on tullut viimeaikoina pelattuna eniten mutta mitä nyt luin foorumeja niin warriori olisi ainut järkevä tankki vissiinkin?
Riippuu patch-versiosta. Aluksi warrior oli ainoa ”oikea” tankki, mutta vanillan lopussa taisi karhu olla ihan ok moneen paikkaan. En muista koska paladinin tankkikyvyt ja aggron pito buffattiin järkeväksi.
 
Minkäslaine tuo paladin tankki oli vanilassa? Sitä on tullut viimeaikoina pelattuna eniten mutta mitä nyt luin foorumeja niin warriori olisi ainut järkevä tankki vissiinkin?
Huono, kärsii samasta ongelmasta kuin druiditkin eli eivät ole immuuneja crushing bloweille. Kyllä niillä 5 maneja tankkaa mutta raidbossit liikaa. Muistaakseni kyse on lähinnä itemisaatiosta joka on aivan paskaa vanillassa yleisestikkin.
 
Huono, kärsii samasta ongelmasta kuin druiditkin eli eivät ole immuuneja crushing bloweille. Kyllä niillä 5 maneja tankkaa mutta raidbossit liikaa. Muistaakseni kyse on lähinnä itemisaatiosta joka on aivan paskaa vanillassa yleisestikkin.
Druideilla tuohon tuli helpotusta kun loppupään purppurat nostivat armorit tappiin ja healtit tonnilla / parilla korkeammalle kuin warrioreilla, jolloin jopa crushingeista pystyi selviämään.

Uskoisin, että Blizzard korjailee tuollaisia kyllä pois. Olisi hölmöä tehdä samat mokat kahdesti vain jotta auteettisuus säilyisi.
 
Druideilla tuohon tuli helpotusta kun loppupään purppurat nostivat armorit tappiin ja healtit tonnilla / parilla korkeammalle kuin warrioreilla, jolloin jopa crushingeista pystyi selviämään.

Uskoisin, että Blizzard korjailee tuollaisia kyllä pois. Olisi hölmöä tehdä samat mokat kahdesti vain jotta auteettisuus säilyisi.
Toivottavasti ei tosiaan "korjaile" yhtään mitään. Muutama pikku fiksi ja peli on aivan eri mitä vanilla joskus oli. Esim. vähän lisää depsiä retardeille yms. Ei jatkoon.
 
Druideilla tuohon tuli helpotusta kun loppupään purppurat nostivat armorit tappiin ja healtit tonnilla / parilla korkeammalle kuin warrioreilla, jolloin jopa crushingeista pystyi selviämään.

Uskoisin, että Blizzard korjailee tuollaisia kyllä pois. Olisi hölmöä tehdä samat mokat kahdesti vain jotta auteettisuus säilyisi.
Peli ei silloin olisi enää vanilla. TBC mekaniikoilta paljon parempi peli jossa kaikki tuollaiset korjattu. Vanilla "tbc mekaniikoilla" ei haittaisi kyllä mutta ei tule tapahtumaan.
 
No, sehän nähdään sitten ensi kesänä. Itse uskon joitakin vanillan idiotismejä korjattavan ja vastineeksi sitten buffataan esim. raid bossien vaikeusasteita. Vanillan itemisaation idioottimaisuus on kyllä jotain, jonka toivoisin korjaantuvan.

Ei juuri naurata kun jossain warlock-kepissä on agilityjä tjsp.
 
Aloitin torstaina pelailemaan tuolla Northdalella, niin nyt mennään lvl 22 Tauren hunterilla. Innolla odotan ensi kesän julkaisua ja siirryn julkaisun myötä pois privalta. Tuo Lightshopen privaservut lopettavat tosin toimintansa ensi kesänä kun Blizzun vanilla tulee kehiin.
 
No, sehän nähdään sitten ensi kesänä. Itse uskon joitakin vanillan idiotismejä korjattavan ja vastineeksi sitten buffataan esim. raid bossien vaikeusasteita. Vanillan itemisaation idioottimaisuus on kyllä jotain, jonka toivoisin korjaantuvan.

Ei juuri naurata kun jossain warlock-kepissä on agilityjä tjsp.
Nääh.. eipä se niin haittaa. Miksi kaikki pitää olla niin täydellistä ? :)

Nykypeleissä kaikki on niin sanitoitua.
Maailma ei ole täydellinen.. immersiivisempää jos itemeissä on jotain outouksia välillä. Tai joku prokki mikä ei ole mitenkään erityisen järkevä, mutta ehkä aseen loreen liittyvä tms.

Itse taas en usko että mitään dramaattisesti muutetaan. Aika paljon blizzun puolelta tullut sanomaa että koitetaan pitää mahdollisemman samana.
Jos meinaan jotain itemisaatiota muutetaan, tai classin abilityjä parannetaan niin siitä voi tulla aika iso lumipallo efekti mikä vaikuttaa moneen asiaan ja balanssin haku voi olla aika pitkä työ.

Minkäslaine tuo paladin tankki oli vanilassa? Sitä on tullut viimeaikoina pelattuna eniten mutta mitä nyt luin foorumeja niin warriori olisi ainut järkevä tankki vissiinkin?
Paladin oli huonoin tankki.
Warru > Druid > Pala

Paladin on mahdollisesti aika kiva 5maneissa kun sillä on helvetisti kaikkea wipen estävää abilityä. Eli jos hiilu kuolee niin voi itse vielä hiilailla yms. Mutta raideissa ei kannata unelmoida tankkailusta.

Crushing blow

Tämä tosiaan tekee ainakin main tankkauksen vaikeaksi muilla kuin Warruilla. Warrut voivat muistaakseni täydellisesti estää Crushing Blowit (shield block).

Offtankkina toimiminen voi olla mahdollista. Trashit eivät yleensä ole niin iso levuisia että aiheuttaisivat CB.
 
No, sehän nähdään sitten ensi kesänä. Itse uskon joitakin vanillan idiotismejä korjattavan ja vastineeksi sitten buffataan esim. raid bossien vaikeusasteita. Vanillan itemisaation idioottimaisuus on kyllä jotain, jonka toivoisin korjaantuvan.

Ei juuri naurata kun jossain warlock-kepissä on agilityjä tjsp.
Eipä juuri naurata tuolla retailissakaan pelata kun "tyhmyydet" on poistettu kokonaan aseista, eikä millään muulla ole väliä kuin aseen iLvL:llä. Täytyy muistaa että huonot itemit tekevät hyvistä parempia.
 
Eipä juuri naurata tuolla retailissakaan pelata kun "tyhmyydet" on poistettu kokonaan aseista, eikä millään muulla ole väliä kuin aseen iLvL:llä. Täytyy muistaa että huonot itemit tekevät hyvistä parempia.
Ja Classic on aika lailla erilainen peli.

Iso osa peliä on kuitenkin levutusta ja gearin uppaamista sinne ekaan raidiin. Monet noista oudoista stateista on juuri näissä sinisissä levutus geareissa. Silloin ei minusta haittaa jos aseessa on jotain hassua stattia, jos esim muuten dps on vaikka 5:llä parempi. Silloin kokonaisuudessa sait paremman upgraden jne.

Raidi gearit on paremmin sitten suunnattu juuri tiettyyn asiaan.

Osaltaan tuo itemisaatio on vähän hassua varmaan hybridi classien takia. Ne kun käyttävät hyödyksi vähän kaikkia statteja.
 
Toivottavasti tulee kuukausimaksulla. Saa olla vaikka enempi kuin tuo 10e/kk, jotta jää turhat röllit ja mukulat pois. Ilmais-ja "halpis"peleillä kun sattuu olemaan aika hirveä taso peliyhteisöissä. Esim. LoL ja CS:GO mitkä on random pelaajien kanssa aikamoista syöpää.

No siis tämähän oli blizzconissa mielestäni. Ne jollain on subscription wowiin saavat pelata classiccia.
 
Joko 1.2 patchissa oli Roguen stunlockit korjattu vai pystyikö rogue pitämään vihollisen periaatteessa loputtomassa stunlockissa?
 
<Frozen Dawn> [A] EU PvP Server | Suomi PvE/PvP

Meistä
Frozen Dawn on vuoden 2006 alussa perustettu aikuisille suunnattu lähinnä MMO-pelejä pelaava suomikilta, joka sen jälkeen on muodostunut massiiviseksi pelaajayhteisöksi ja suomiportaaliksi, jonka meriitit ovat erittäin vakuuttavia ja peliskaala hyvin laaja. Killan toiminta alkoi pienestä Dungeons&Dragons Online -porukasta ja on ajan mittaan kasvanut ja levinnyt mm. World of Warcraftin, Warhammerin, AION:in, Lotron, EVE Onlinen sekä monien muiden pelien maailmoihin. Jokaista näistä peleistä pelataan vielä, toisia enemmän ja toisia vähemmän, ja tarkoituksenamme on myös jatkossakin laajentaa peliskaalaa tulevien pelien pariin. Tällä hetkellä killan toiminta on aktiivisinta Final Fantasy XIV:ssä, Guild Wars 2:ssa ja kestosuosikki Dungeon&Dragons Online:ssa.

Frozen Dawn saapuu Azerothiin ISOSTI, sillä WoW Classic tulee olemaan yksi yhteisömme isoista peleistä, jossa pyritään saavuttamaan merkittävä status tulevan Classic WoWin maailmassa. Tavoitteenamme on rakentaa suurin ja menestyvin Suomikilta alkuperäiseen Azerothiin ja nauttia oikean MMORPG:n yhteisöllisyydestä ja haasteesta. Me olemme jo aikuisia ja moni myös perheellisiä, eikä meillä ole välttämättä aikaa enää raidata viittä päivää viikossa, mutta me teemme kaikkea contenttia aina raideista PvP:hen sillä ajalla, joka meillä on käytettävissä.

Mitä tarjoamme?
Pitkäikäisen ja menestyneen pelaajayhteisön, jonka riveissä SINULLA on mahdollisuus pelata juuri niin paljon tai vähän kuin haluat, mutta silti saavuttaa myös menestystä pelissä hyvällä porukalla. Me emme halua pakottaa sinua mihinkään - saat pelata täsmälleen sitä hahmoa jota haluat, täsmälleen niin paljon tai vähän kuin haluat. Toivomme ensisijaisesti uusiksi Frozenilaisiksi sosiaalisia, hurttia huumoria omaavia ihmisiä. Se, oletko nopea tai hidas levuttamaan, ei ole tärkeää. Tärkeää on se, että sinulla on järki päässä ja sydän paikallaan. Meillä ei ole osallistumispakkoja, vaan osallistumismahdollisuuksia. Meillä on kuitenkin yleisen vapaan ja rennon toimintatavan ohella myös mahdollisuus pelata ryhmissä, joissa on korkeat tavoitteet, ja näihin toivommekin ensisijaisesti aktiivisia ja pitkäpinnaisia pelaajia, joilta löytyy tahtoa toteuttaa asioita.

Raidaus
Tällä hetkellä suunnittelemme, että Classic WoW:ssa tullaan raidaamaan 2-3 kertaa viikossa inhimillisellä aikataululla. Alustavana tavoitteenamme on kuitenkin clearata kaikki PvE content pelissä, mutta maaliin ei ole kiire. Tarkempi raidausaikataulu toteutetaan yhteistyössä koko killan jäsenistön kesken lähempänä julkaisuaikataulua.

PvP
Killassa tullaan myös järjestämään organisoitua PvP:tä. Myös korkeampaa PvP rankkia metsästäviä killasta löytyy ja tahtoa saavuttaa suuria asioita myös Horden nirhaushommissa.

Hakeminen
Meille voi hakea yhteisömme web-sivuilla: Frozen Dawn . Selaa foorumeille ja sieltä löytyvälle alafoorumille ”WoW Classic hakemukset”. Hakemusohje löytyy foorumin kiinteänä viestinä.

Lisätietoa:
Lisätietoa killasta ja yhteisöstä voi kysellä esimerkiksi Discordissa seuraavilta nimimerkeiltä:

rmk#5684
Fame#4928
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom