Windows 11 keskustelu

Moi. Osaako joku kertoa pystynkö poistamaan Microsoft kirjautumisen jo asennetulla Win11? Vai joutuuko sen asentamaan uudelleen. Käyttämällä komentoa. f10 C:\windows\system32>start ms-cxh:localonly
Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan. :)

• Tykkää
Reactions: jko
Alkaa taas vähän käpy palamaan tähän Windows 11.

Törmäsin nyt siis ongelmaan, että Windows 11 asentelee minulle AMD Adrenalinia ja ajureita oman mielensä mukaisesti, päivityksellä "Advanced Micro Devices, Inc. - Display - 32.0.21030.31". AMD Adrenalin näyttää nyt, että minulla olisi ajurit 2025.10.30, mutta uusimmat pari päivää sitten julkaistut ovat 2025.10.2. Samalla ajurisovelluksesta hävisi kokonaan "streaming" -välilehti, ja "manage updates" -nappi.

Nettiä kaivelemalla kohtalotovereita löytyy muitakin. Kokeilin nyt itse mennä Display -> Rollback drivers, jotta sain vanhat takaisin, ja ajan tässä nyt uusinta AMD ajuria sisään Adrenalinin kautta. Tosin kohtalotoverit netissä kertovat, että tämä ei välttämättä edes auta, vaan saattaa kulua päivä tai pari, jonka jälkeen Windows 11 keksii taas, että 30 > 2, joten he vetävät tuon oman versionsa päälle "uudempana".... paitsi että tämä on ilmeisesti oikeasti 4 viikkoa vanhat ajurit, mahdollisesti joku preview-versio, joka on lähetetty laadunvalvontaan, ja Microsoftin puolella sitten tuo versionumero on jotenkin sössitty aivan eri versioksi kuin AMDn oma. ARGGGHHHH. Katsotaan miten minulla käy, pyöräytyin kyllä "check for updates" läpi heti kun olin tuon rollback ja käsin päivittämisen tehnyt, eikä mitään välittömästi tapahtunut, mutta katsotaan onko parin päivän sisällä taas ajurit päivittyneet.

Ei minulla varsinaisesti mitään ongelmia tuon Windowsin syöttämän ajuriversion kanssa ollut, mutta näytönohjainajurit ovat sellaiset, jota haluaisin hallinnoida ihan itse - yleensä en niitä edes jaksa päivittää kovin usein, jos edellisten kanssa ei ole mitään vakausongelmia. Ja en varsinkaan ole kiinnostunut jostain "haamuversiosta", josta ei edes saa selvää mikä kyseinen ajuriversio on oikeasti kyseessä.

Kuinkahan paljon kikkailua ja rekisterisörkkimistä pitää tehdä, että Microsoft lopettaisi automaattiset ajuripäivitykset AMD ajurien osalta? Home -versiossa ei group policyja ole.
Ei kuulosta tutulta toiminnalta ja tätä ihmettelen, kun edelleen tällaiseen ongelmaan törmää. Win11 julkaisun aikana oli tämä ongelma, mutta se on kadonnut jo ajat sitten.
Ei rekisteriin koskemista, ei päivityskäytäntöjä, ei mitään muokkauksia.

Adrenalin ja ajurit oli syyskuun versioita ja nyt manuaalisesti adrenalinin kautta tuli päivitettyä se uusimpaan 25.10.2 versioon. Käynnistettävä kone uudelleen ja katsottava Win Update, mutta tuskin sieltä löytyy ehdotuksia amd ajuriksi.

Moi. Osaako joku kertoa pystynkö poistamaan Microsoft kirjautumisen jo asennetulla Win11? Vai joutuuko sen asentamaan uudelleen. Käyttämällä komentoa. f10 C:\windows\system32>start ms-cxh:localonly
Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan. :)
Asetukset --> Tilit ---> Tietosi ---> Tilin asetukset > Microsoft-tili > "Kirjaudu sisään paikallisella tilillä sen sijaan"

Ei kuulosta tutulta toiminnalta ja tätä ihmettelen, kun edelleen tällaiseen ongelmaan törmää. Win11 julkaisun aikana oli tämä ongelma, mutta se on kadonnut jo ajat sitten.
Ei rekisteriin koskemista, ei päivityskäytäntöjä, ei mitään muokkauksia.

Adrenalin ja ajurit oli syyskuun versioita ja nyt manuaalisesti adrenalinin kautta tuli päivitettyä se uusimpaan 25.10.2 versioon. Käynnistettävä kone uudelleen ja katsottava Win Update, mutta tuskin sieltä löytyy ehdotuksia amd ajuriksi.

Asetukset --> Tilit ---> Tietosi ---> Tilin asetukset > Microsoft-tili > "Kirjaudu sisään paikallisella tilillä sen sijaan"
Kiitos vastauksesta!

@arcane

jossain vaiheessa oli jatkuva ongelma, että intelin näytönohjain ajurit asentui updaten kautta takaisin johonkin vanhoihin kun oli intelin sivuilta ne päivittänyt, tein jotain muutoksia ja nyt ei ole kiusannut tuo asia, voi olla microsoftin puoleltakin korjattu jotain, mutta erikoista, ettei osata verrata versionumeroita vaan painetaan vanhaa uuden päälle..

jossain vaiheessa oli jatkuva ongelma, että intelin näytönohjain ajurit asentui updaten kautta takaisin johonkin vanhoihin kun oli intelin sivuilta ne päivittänyt, tein jotain muutoksia ja nyt ei ole kiusannut tuo asia, voi olla microsoftin puoleltakin korjattu jotain, mutta erikoista, ettei osata verrata versionumeroita vaan painetaan vanhaa uuden päälle..

Ei varmasti ole korjattu, koska ihan vasta täältä saaduilla neuvoilla asian korjasin.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 329
Jäsenet
79 980
Uusin jäsen
EL mike

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom