Cirrus
Miksei maailma toimi asmilla?
Alkaa taas tippumaan aiheesta kauas…En ole kokenut tarvetta pienentää ikkunoita mitenkään järjestelmällisesti. Jotain laskinta nyt ei tietenkään ole järkevää käyttää full screenillä, mutta todella harvoin on muuten ollut tarvetta pienentää sovelluksen ikkunaa.
Lisäksi pitkät tekstirivit eivät ole minulle ainakaan ongelmallisia, kunhan kappalejako on järkevä tekstissä. 32" ruudulla 1440p resoluutiolla TechBBS:n mustalla teemalla postausten tekstit ovat näköjään noin 56cm pitkiä ja se on juuri passeli minulle. Bonuksena lyhyet tekstit mahtuvat yhdelle riville, eikä tarvitse rullata sivua alaspäin yhtä paljon kuin lukiessa pienen ikkunan jatkuvaa rivitystä.
Mutta on ilmeisesti olemassa ihmisiä jotka voivat kirjasta lukea useita rivejä ilman silmien liikettä. Kyseessä on minun ymmärryksen mukaan harvinainen tapaus.
Omat silmät liikkuvat koko ajan tekstissä. Pitkän rivin lukeminen sivuttain on kevyempää kuin jatkuvat rivinvaihdot. Tässä mielessä ”puolimetriset” rivit toimivat itsellekin paremmin ja kaikki foorumit sun muut ovat myös aina full screenissä koneella.