Windows 11 keskustelu

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
345
Kyseinen filu AggregatorHost.exe löytyy koneelta (W11), mutta taskbarista kun kattoo ni prosessi ei ole käytössä ollenkaan ja win_defender on ajossa...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Juuh, unohdin kattella läpi noi Servicet kun asensin tän Windows 11 ja tuo AggregatorHost.exe liittyy siis "DiagTrack" palveluun, jonka disabloimalla lähti tuo palikka mäkeen. Eli telemetriaa se on, mutta ihme kyllä Google (tai mikään muukaan hakupalvelu) ei tuota asiaa kerro missään muodossa (ainoastaan paljon puhdasta virhetietoa), kyselyjä kylläkin riittää monessakin paikkaa, jopa MS omilla tukisivu keskusteluissa eivät tiedä tuota.

Palvelun nimi siis on "Connected User Experiences and Telemetry".

Tällä kertaa en ole käyttänyt mitään automaattisia skriptejä/softia poistamaan Microsoftin turhia palikoita uudesta asennuksesta, niin näitä yllätyksiä riittää kun manuaalisesti tutkii asiaa. Oppii samalla vähän mitä taustalla tapahtuu (eli käyttäjän seuraamista).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
720
Oppii samalla vähän mitä taustalla tapahtuu (eli käyttäjän seuraamista).
Et kai nyt ihan tosissaan usko että Microsoft seuraa tekemisiämme verkossa?

Kuulostaa yhtä tyhmältä kuin tämä: "Vihdoinkin tiedetään, miten koronavirus syntyi. Sen loi maailman toiseksi rikkain mies, ohjelmistojätti Microsoftin perustaja Bill Gates. Multimiljardöörin perimmäisenä tavoitteena on asettaa koronaviruksen torjunnan varjolla ihmisiin mikrosiru, joka mahdollistaa näiden jatkuvan valvonnan."
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Et kai nyt ihan tosissaan usko että Microsoft seuraa tekemisiämme verkossa?

Kuulostaa yhtä tyhmältä kuin tämä: "Vihdoinkin tiedetään, miten koronavirus syntyi. Sen loi maailman toiseksi rikkain mies, ohjelmistojätti Microsoftin perustaja Bill Gates. Multimiljardöörin perimmäisenä tavoitteena on asettaa koronaviruksen torjunnan varjolla ihmisiin mikrosiru, joka mahdollistaa näiden jatkuvan valvonnan."
Käyttäjän seuraamisella en nyt todellakaan tarkoita suoraan, että ne seuraa tarkasti sun tekemisiä vaikka verkossa.
Vaan että statistiikkaa sun muuta kerätään, eli esim. mitä sillä koneella teet yleisellä tasolla, miten paljon käytät aikaa siihen, mitä ohjelmia käytät ja ties mitä muuta "meta" dataa kerätään hiljalleen. Siitä sitten kertyy jatkuvasti dataa ja yhdistelemällä saadaan paljonkin käyttäjästä tietoa, mutta koska kerätään pienissä osin eri paikoista, niin vaikeampi estää ja käyttäjän ymmärtää, miten paljon sitä dataa kerätään loppupeleissä.

Ja jos folio pipoa haluaa kiristää, niin kyllä se minua ihmetyttää, ettei esim. tuosta AggregatorHost.exe tiedostosta löydy oikein mitään järkevää tietoa netistä, että mitä se tekee.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
720
Siitä sitten kertyy jatkuvasti dataa ja yhdistelemällä saadaan paljonkin käyttäjästä tietoa, mutta koska kerätään pienissä osin eri paikoista, niin vaikeampi estää ja käyttäjän ymmärtää, miten paljon sitä dataa kerätään loppupeleissä.
Mitä Microsoft tällä "yhdistelemällä saadulla tiedolla" sitten tekisi? Myy rahapulassa mainostajille?

En ala tästä asiasta enempää väittelemään, koska minua ei salaliittoteoriat kiinnosta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Et kai nyt ihan tosissaan usko että Microsoft seuraa tekemisiämme verkossa?

Kuulostaa yhtä tyhmältä kuin tämä: "Vihdoinkin tiedetään, miten koronavirus syntyi. Sen loi maailman toiseksi rikkain mies, ohjelmistojätti Microsoftin perustaja Bill Gates. Multimiljardöörin perimmäisenä tavoitteena on asettaa koronaviruksen torjunnan varjolla ihmisiin mikrosiru, joka mahdollistaa näiden jatkuvan valvonnan."
Kyllähän sen pitäisi olla ihan yleisesti tiedossa että Microsoft kerää dataa jokaisesta Windows-koneesta, asetuksista riippuen joko vähän tai paljon. Pahimmalla asetuksella jopa henkilökohtaiset dokumentit tai osa niistä saattaa päätyä Microsoftin hyppysiin.

https://account.microsoft.com/privacy voi katsoa mitä kaikkea Microsoft on sinusta tallentanut. Tuolla näkyy mun selailuhistoria kokonaisuudessaan, kaikki Google-haut, siellä näkyisi myös kaikki leffat mitä katson jos katsoisin niitä Microsoftin sovelluksilla yms yms yms.

Ja tosiaan Windowsissa on myös asetus joka lähettää Microsoftille kaiken mitä kirjoitat näppäimistöllä. Se on sentään nykyään oletuksena pois päältä, Windows 10:n alkuaikoina se oli oletuksena päällä.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Mitä Microsoft tällä "yhdistelemällä saadulla tiedolla" sitten tekisi? Myy rahapulassa mainostajille?

En ala tästä asiasta enempää väittelemään, koska minua ei salaliittoteoriat kiinnosta.
Joo ei se mikkisofta mitään kerää, eikä varsinkaan myy niitä mainostajille... Ihan kuten sanoit se on pelkkää salaliittoteoriaa kuten W11:sen asetuksista voi jokainen käydä itse katsomassa:
salaliitto.png


Toivottavasti ei tarvi tuossa kuvassa näkyvistä asetuksista alkaa vääntämään rautalankaa, että miten ne liittyy mainontaan ja seurantaan :facepalm:...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Mitä Microsoft tällä "yhdistelemällä saadulla tiedolla" sitten tekisi? Myy rahapulassa mainostajille?

En ala tästä asiasta enempää väittelemään, koska minua ei salaliittoteoriat kiinnosta.
Tuossa jo ylempänä melko selkeästi kerrottiin (muitakin asetuksia voi kiristää halutessaan, kuten tuo Service josta aiemmin kirjoitin), miten paljon se Microsoft itseasiassa kerää dataa sinusta, ei siinä mitään salaliittoteoriaa ole.
Eli kyllä nuo asetukset kannattaa käydä jokaisen vilasemassa, jos kiinnostaa edes pikkasen tuo yksityisyys digitaalisessa maailmassa. Data ihmisestä on tänäpäivänä hemmetin haluttua ja maksetaan mielellään!
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
720
Kyllähän sen pitäisi olla ihan yleisesti tiedossa että Microsoft kerää dataa jokaisesta Windows-koneesta, asetuksista riippuen joko vähän tai paljon. Pahimmalla asetuksella jopa henkilökohtaiset dokumentit tai osa niistä saattaa päätyä Microsoftin hyppysiin.
Minäkin olen tiennyt tuon jo monta vuotta. Sehän kerrotaan jo Windowsin asennuksessa.

Toivottavasti ei tarvi tuossa kuvassa näkyvistä asetuksista alkaa vääntämään rautalankaa, että miten ne liittyy mainontaan ja seurantaan :facepalm:...
Olen kyllä aiemmin noi asetukset kaikki koneessani katsonut. Noihan saa pois päältä, niin kuin olet tehnyt.

Minun olisi pitänyt lisätä punaisella merkitty sana aiempaan viestiini, niin ei olisi tullut tätä hässäkkää: "Et kai nyt ihan tosissaan usko että Microsoft salaa seuraa tekemisiämme verkossa?"

Tarkoitin sitä että jotkut luulevat tai tarkoituksella levittävät valheellista tietoa, että Microsoft salaa kerää koneesta henkilökohtaista tietoa käyttäjän tietämättä, Microsoft tietää kaiken mitä koneellasi teet, Microsoft myy keräämäänsä dataa kolmansille osapuolille, ym. paskajuttuja.

Ja minua linkin "pakolliset diagnostiikkatiedot" ei voi vähempää kiinnostaa. Olen hyväksynyt noiden tietojen lähettämisen Microsoftille silloin kun asensin Windowsin koneelleni.

 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
720
Tässä tälläinen jos jotain kiinnostaa.

"Diagnostiikkatietojen katseluohjelman avulla voit tarkastella heti, mitä diagnostiikkatietoja Microsoft kerää Windowsista ja Officesta reaaliaikaisesti sen mukaan, millaisia tietosuojaan liittyviä valintoja olet tehnyt diagnostiikka-asetuksissa. Kun käytät tätä sovellusta, sinun ei tarvitse arvailla, mitä tietoja laitteesta kerätään."


"Sinun on otettava tietojen tarkasteleminen käyttöön Asetukset-paneelissa, ennen kuin voit katsella Windowsin diagnostiikkatietoja."

W11: Asetukset > Tietosuoja ja suojaus > Diagnostiikka ja palaute > Näytä diagnostiikkatiedot > Ota käyttöön Diagnostiikkatietojen katseluohjelma > Käytössä > sitten valitse "Avaa Diagnostiikkatietojen katseluohjelma" ja lataa sovellus "Diagnostic Data Viewer".

"Sulje Diagnostiikkatietojen katseluohjelman sovellus, käytä laitettasi muutaman päivän tavalliseen tapaan ja avaa sitten Diagnostiikkatietojen katseluohjelma uudelleen tarkastellaksesi diagnostiikkatietojen päivitettyä luetteloa."

"Oletusarvoisesti Diagnostiikkatietojen katseluohjelma näyttää Windowsin diagnostiikkatietoja enintään 1 Gt:n edestä tai 30 päivän ajalta (kumpi tahansa tulee ensin). Kun aika- tai tilaraja saavutetaan, tiedot poistetaan vaiheittain vanhimmista alkaen."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 430
Ajattelin Acerin pakettikoneeseen jossa Win10 asentaa Win11 puhtaana asennuksena jotta pääsee samalla bloatwaresta eroon. Onnistuuko ihan suoraan vai onko pakko asentaa se ensin päivityksenä jotta rekisteröityy tuoteavaimelle?

Onko Home versioon pakko tehdä asennuksen yhteydessä MS-tili vai voiko sen ohittaa jättämällä verkkopiuha irti tms. keinolla?

Varmaan näistä on keskusteltu useaan kertaan mutta kysytään nyt uudestaan.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
720
Ajattelin Acerin pakettikoneeseen jossa Win10 asentaa Win11 puhtaana asennuksena jotta pääsee samalla bloatwaresta eroon. Onnistuuko ihan suoraan vai onko pakko asentaa se ensin päivityksenä jotta rekisteröityy tuoteavaimelle?
Ei tarvitse tehdä ensin päivitysasennusta, koska tehdasasennetuissa Windows 8/10 koneissa tuoteavain on lisätty koneen emolevylle tehtaalla ja Windows 11 aktivoituu myös Windows 7/8/10 tuoteavaimella.

Jos W11 asennusohjelma kysyy tuoteavainta, valitse "Minulla ei ole tuoteavainta" ja sitten valitse listasta W11 Home-versio. W11 aktivoituu automaattisesti asennuksen jälkeen.

Onko Home versioon pakko tehdä asennuksen yhteydessä MS-tili vai voiko sen ohittaa jättämällä verkkopiuha irti tms. keinolla?
edit:

Windows 11 Home-version puhdas asennus ilman Microsoft-tiliä tässä viestissä.
 
Viimeksi muokattu:

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 741
Ajattelin Acerin pakettikoneeseen jossa Win10 asentaa Win11 puhtaana asennuksena jotta pääsee samalla bloatwaresta eroon. Onnistuuko ihan suoraan vai onko pakko asentaa se ensin päivityksenä jotta rekisteröityy tuoteavaimelle?

Onko Home versioon pakko tehdä asennuksen yhteydessä MS-tili vai voiko sen ohittaa jättämällä verkkopiuha irti tms. keinolla?

Varmaan näistä on keskusteltu useaan kertaan mutta kysytään nyt uudestaan.
Jos jostain syystä haluat asentaa Home-version ilman MS-tunnusta, se pitää tehdä ilman verkkoyhteyttä. Ja jos esiasennettuna on Win 10 Home S-mode, niin joudut käymään storessa hankkiutumassa S-modesta eroon, ja siis tarvitset joka tapauksessa MS-tunnuksen. Jota ei tietenkään tarvitse jatkossa käyttää. En tiedä voiko S-mode-koneen asentaa puhtaana asennuksena ilman S-modea, jos voi, niin se vähän yksinkertaistaa.

Mutta muitakin mutkia matkassa on, joten suosittelen että luet lokakuisen asennuskertomukseni:

(1) Windows 11 keskustelu | Page 22 | TechBBS (io-tech.fi)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 430
Jos jostain syystä haluat asentaa Home-version ilman MS-tunnusta, se pitää tehdä ilman verkkoyhteyttä. Ja jos esiasennettuna on Win 10 Home S-mode, niin joudut käymään storessa hankkiutumassa S-modesta eroon, ja siis tarvitset joka tapauksessa MS-tunnuksen. Jota ei tietenkään tarvitse jatkossa käyttää. En tiedä voiko S-mode-koneen asentaa puhtaana asennuksena ilman S-modea, jos voi, niin se vähän yksinkertaistaa.

Mutta muitakin mutkia matkassa on, joten suosittelen että luet lokakuisen asennuskertomukseni:

(1) Windows 11 keskustelu | Page 22 | TechBBS (io-tech.fi)
En ole ikinä ennen kuullutkaan S-versiosta ja sitä ei itselläni onneksi ole. Taitaa olla jokin läppärien juttu kyseinen ongelma.
Ja mutuna eiköhän se S-mode lähtisi ihan formatilla ja puhtaalla asennuksella pois ellei sitten ole lisenssiavaimeen sidottu riesa.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 741
Ja mutuna eiköhän se S-mode lähtisi ihan formatilla ja puhtaalla asennuksella pois ellei sitten ole lisenssiavaimeen sidottu riesa.
Juuri sitä en tiedä. Toivottavasti ei ole S-modea, se on todella huono idea. Mutta siis tavalla tai toisella varmista ainakin, että esiasennetun koneen levyä ei ole kryptattu, ja että windows tunnistaa verkkosovittimen tai sinulla on sille ajurit tikulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 430
Juuri sitä en tiedä. Toivottavasti ei ole S-modea, se on todella huono idea. Mutta siis tavalla tai toisella varmista ainakin, että esiasennetun koneen levyä ei ole kryptattu, ja että windows tunnistaa verkkosovittimen tai sinulla on sille ajurit tikulla.
Joo ei tässä ensimmäistä kertaa olla tietokoneen parissa :thumbsup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Onko muilla vielä ongelmia tuon power-menun kanssa? Itsellä menee useasti niin, että ensimmäisellä menun klikkauksella väläyttää vain päämenun hakuriviä. Toisella yrittämällä toimii aina.
Joo, sama täällä. Aina tuota ei tapahdu, viimeksi eilen illalla koneen sulkiessani ei väläyttänyt hakupalkkia, mutta harvemmin pääsee näin "helpolla".
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
345
Eikös Windowseja kannata kotiympäristössä ajaa paikallisena tilinä ns offilne-tilassa, sen verran raottaa että aktivoinnin ottaa digitaalisena onlinestä ja toimii storet yms softat ihan normisti, ei tartte MS:lle tietoja lähetellä?
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 741
Joo ei tässä ensimmäistä kertaa olla tietokoneen parissa :thumbsup:
Sepä hyvä. Mutta kun näitä tarinoita lukevat ehkä muutkin, niin mainitsinpa nyt pari kenties itsestäänselvää asiaa. Tosin se itsestään ilmaantuva levyn kryptaus on uusi ilmiö, johon ainkin minä törmäsin ensimmäistä kertaa.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
720
Eikös Windowseja kannata kotiympäristössä ajaa paikallisena tilinä ns offilne-tilassa, sen verran raottaa että aktivoinnin ottaa digitaalisena onlinestä ja toimii storet yms softat ihan normisti, ei tartte MS:lle tietoja lähetellä?
Se riippuu ihan siitä mitä koneellasi teet. Paikallisella tilillä et saa kaikkia Windowsin toimintoja käyttöösi. Minä käytän paikallista tiliä koska en tee koneellani muuta kuin surffailen ja katselen leffoja (pääsin viime vuonna työeläkkeelle), joten en tarvitse Microsoft-tiliä mihinkään.

Maailmalla on satoja miljoonia Windowsin kotikäyttäjiä joilla on Microsoft-tili käytössä, eikä tunneta yhtään tapausta että esim. jonkun koneesta Microsoft olisi varastanut henkilökohtaista tietoa ja luovuttanut tätä tietoa kolmansille osapuolille. Eli voit turvallisesti käyttää Microsoft-tiliä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Se riippuu ihan siitä mitä koneellasi teet. Paikallisella tilillä et saa kaikkia Windowsin toimintoja käyttöösi. Minä käytän paikallista tiliä koska en tee koneellani muuta kuin surffailen ja katselen leffoja (pääsin viime vuonna työeläkkeelle), joten en tarvitse Microsoft-tiliä mihinkään.

Maailmalla on satoja miljoonia Windowsin kotikäyttäjiä joilla on Microsoft-tili käytössä, eikä tunneta yhtään tapausta että esim. jonkun koneesta Microsoft olisi varastanut henkilökohtaista tietoa ja luovuttanut tätä tietoa kolmansille osapuolille. Eli voit turvallisesti käyttää Microsoft-tiliä.
Kuten oli jo aiemminkin puhetta, ainakaan minä en koe saavani MS-tilistä koneelle kirjauduttaessa mitään muuta kuin ongelmia, joten suosittelen muillekin paikallista tiliä. Paikalliseen tiliin voi sitten liittää MS-tilin mm. OneDriveä varten jne. Mutta jokainen tavallaan, ja onhan siinä MS-tilinkin käyttämisessä omat hyvät puolensa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Säilyykö muuten tuo Windowsin lisenssi tuolla MS tilillä, kun koneelle vaihtaa paikallisen tilin, nyt kun sain lisenssin onnistuneesti siirrettyä? Tämä aktivointi ja lisenssin siirtely tuntuu olevan muutenkin huonosti dokumentoitua, ainakaan selkeästi MS sivuilla.

Eli jos kone leviää jossain vaiheessa ja hankkii uuden raudan taas, niin senkus kirjautuu tilillä ja lisenssi siirtyy onnistuneesti uudelleen?
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Kuten oli jo aiemminkin puhetta, ainakaan minä en koe saavani MS-tilistä koneelle kirjauduttaessa mitään muuta kuin ongelmia, joten suosittelen muillekin paikallista tiliä. Paikalliseen tiliin voi sitten liittää MS-tilin mm. OneDriveä varten jne. Mutta jokainen tavallaan, ja onhan siinä MS-tilinkin käyttämisessä omat hyvät puolensa.
Minä taas käytän ristiin molempia tapoja eri koneilla. Mitään ongelmia ei ole vuosikausiin tullut MS-tilistäkään.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 095
Microsoft Account koneella omien kokemusten mukaan ottaa automaattisesti käyttöön muutaman asian:
- Hello kirjautumisen, eli PIN/Biometriikka (jos kone tukee / on TPM)
- Onedrive ja kansioiden varmuuskopioinnin, eli Työpöytä, Omat Tiedostot ja Kuvat redirectoidaan Onedrive kansioon ja synkronointiin
- Mail/Calendar appit kaivaa automaattisesti outlook.com tilin sähköpostin (tuon voi luoda MS Accountin yhteyteen ellei käytä siihen jotain muuta meiliä)
- Bitlocker salaus + palautusavain tuonne MS Accountin alle (en oo 100% varma meneekö täysin automaattisesti)
- Edge kirjautuminen, sen salasanojen, kirjanmerkkien ym synkronointi
- Windows Teema, Salasanojen, Kieliasetusten ym synkronointi
- Automaattinen kirjautuminen Windows Storeen

Noi kaikki taitaa saada jo ilmaisella tilillä. Ensimmäinen ongelma mitä tulee mieleen, jos noissa varmuuskopioitavissa kansioissa on yli 5Gb dataa mikä on ilmaisen tilin quota. Ja toki jos ei halua jotain näistä niin se pitää määrittää sitten pois käytöstä tai käyttää paikallista tiliä.

Omalta osalta sukeltanut aika syvälle MS ekosysteemiin, on Office 365 Home tilaus, XBox Game Pass jne, nämä ovat olleet pääsääntöisesti edullisimmat etenkin, jos tarvitsee perhetilejä. Kaikki tiedot Omat Tiedostot / Kuvat kansioissa synkronoitu Onedriveen, jos asentaa uuden koneen niin kaikki filet synkronoituu automaattisesti pilvestä takas, Edgen sisältö, taustakuvat yms.

Linux kokeilu laimeni, kun ei jaksanutkaan alkaa säätää kaikkia noita asetuksia taas enemmän manuaalisesti ja käyttää aikaa koneen hieromiseen (+ kaupallisia ohjelmia ei saanut korvattua open-source versioilla)
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Minä taas käytän ristiin molempia tapoja eri koneilla. Mitään ongelmia ei ole vuosikausiin tullut MS-tilistäkään.
No joo, oli ehkä väärin sanoa että en koe saavani siitä muuta kuin ongelmia. Ehkä parempi olisi ollut sanoa, että en koe saavani siitä mitään hyötyä mahdollisten ongelmien vastapainoksi. Nuo Obi-Lanin mainitsemat asiat voivat olla jollekin plussaa, mutta minulle ne ovat lähinnä miinuksia. Jos ja kun tarvitsen noista jotain, niin lisään MS-tunnuksen paikalliseen tunnukseen, kuten juuri OneDriven tapauksessa. Lopputulos on muuten sama, mutta ei tarvitse koskaan pelätä, että missä vaiheessa MS-tili päättää alkaa oikuttelemaan koneelle kirjauduttaessa (niitäkin tarinoita on kuultu ihan tarpeeksi). Pelkästään se että joku ulkopuolinen voi hakata vahingossa tai tahallaan tunnuksen lukkoon väärillä salasanoilla ja estää sitä kautta minun kirjautumisen omalle koneelle riittää. Lisäksi perheen yleiskoneita on kätevämpi käyttää yhdellä paikallisella tunnuksella.

Kuten sanottua, jokainen tavallaan. Minä en halua sotkea MS-tunnusta millään tavalla koneelle kirjautumiseen. Muut palvelut sitten erikseen. Minun kone, minun tunnus, minun hallinta, ei Microsoftin.
 
Viimeksi muokattu:

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 836
Itsekin kirjautunut MS-tilillä oikeastaan 10:n alkuajoista lähtien, eipä tuosta nyt haittaakaan ole omalla kohdalla ollut. OneDrive tosin tulee aina poistettua, sillä 5 gigan tila on köpöinen. No joo, mahtuisihan sinne muu paitsi kuvat, mutta kun haluan nekin "pitää mukana" niin edelleen tulee vaan varmuuskopioitua oma profiilikansio ulkoiselle kovolle. Jos tuo olisi edes 20 gigaa niin olisi huomattavasti käyttökelpoisempi. Tai kertamaksulla saisi jonkun 20-50 gigan tilan, niin senkin voisin tehdä, mutta mitään kk-maksullista en ota. Office 2021 Pro Plussankin ostin, sillä en halua kk-maksullista 365:ttä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
345
Säilyykö muuten tuo Windowsin lisenssi tuolla MS tilillä, kun koneelle vaihtaa paikallisen tilin, nyt kun sain lisenssin onnistuneesti siirrettyä? Tämä aktivointi ja lisenssin siirtely tuntuu olevan muutenkin huonosti dokumentoitua, ainakaan selkeästi MS sivuilla.

Eli jos kone leviää jossain vaiheessa ja hankkii uuden raudan taas, niin senkus kirjautuu tilillä ja lisenssi siirtyy onnistuneesti uudelleen?
Säilyy aktivointi vaikka siirtyy paikalliseen tiliin.
Teet vaikka tämän hetkisestä installista backup ISO-filen koneelle/tikulle, niin säilyy aktivointi sitten siellä suoraan jos asentaa uusiksi, mutta pitäs sen muutoinkin säilyy MS-tilillä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Teet vaikka tämän hetkisestä installista backup ISO-filen koneelle/tikulle, niin säilyy aktivointi sitten siellä suoraan jos asentaa uusiksi, mutta pitäs sen muutoinkin säilyy MS-tilillä.
Niinhän sitä luulisi, että säilyy tilillä, mutta missään tätä ei selkeästi kerrota, jos irroittaa tilin koneelta. Koska nythän siellä lukee että:
Windows is activated with a digital license linked to your Microsoft account.

Ja jos muutat lokaaliksi tiliksi, se muuttuu muotoon:
Windows is activated with a digital license

Ja sitten tuo selitetään:
This means that your Microsoft account is not linked to your digital license.

Eli ei olisi linkattu mihinkään, vaan se lisenssi on vain siinä paikallisessa koneessa ja voi oletettavasti sanoa hyvästit jos kone hajoaa siinä määrin, että joutuu asentamaan uudelle raudalle. Miksei voisi tuosta lisenssistä vaikka ottaa jotain varmuuskopiota pieneen kryptattuun tiedostoon vaikka, niin voisi sitten tarvittaessa sieltä ottaa, tämä olisi asiakkaan kannalta paras.

Tällähän selkeästi yritetään "pakottaa" käyttäjää pitämään MS tili aktiivisena koneella, jotta voit säilyttää lisenssiä tallessa.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 741
Kun aktivoit Windows-koneen, aktivointijärjestelmään kirjautuu emolevyn tunniste ja tieto lisenssin tyypistä. Koneellasi on nyt "digital licence". Jos asennat saman koneen (emolevyn) uudelleen, niin se aktivoituu automaattisesti. Tieto lisenssistä tallettuu myös asentajan mahdollisesti käyttämän MS-tilin yhteyteen, "linked to your Microsoft account", jolloin digitaalisenkin lisenssin voi myöhemmin ottaa käyttöön toisella koneella (eli sitoa toisen koneen emolevyyn), jos lisenssi on retail-tyyppinen tai muuten siirtokelpoinen (?). Itse aktivointiin ei MS-tili osallistu mitenkään, mutta siis poistaa tarpeen säilyttää retail-lisenssin alkuperäinen product key.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 430
Kryptaako W11 automaattisesti asennuksen yhteydessä pelkän C: aseman vai peräti kaikki levyt?

Saahan sen salauksen tietysti pois mutta on kyllä ärsyttävää jos tuollaista tekee luvatta; varsinkaan jos sitä ei tiedä. Jos tekee tuon pelkälle C:-asemalle niin eipä sillä nyt sitten taas niin väliäkään ole kun itse ei siellä tule mitään tärkeää pidettyä.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
720
Se on nykyään ns. universal avain, jonka nuo samantyyppiset softat näyttää, sitä alkuperäistä avainta ei enää saa kaivettua mistään ku nämä digitaaliset mallit tuli...
edit: Tuoteavain näkyy linkin ohjelmalla kohdassa "Installed Key".

Kohdassa "OEM Key" näkyy emolevyn biosissa oleva tuoteavain.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Tuoteavain näkyy linkin ohjelmalla kohdassa "Installed Key".

Kohdassa "OEM Key" näkyy emolevyn biosissa oleva tuoteavain.

Ongelma siis on, jos on päivittänyt Windows version jossain vaiheessa, jolloin ei ole tarvinnut edes syöttää avainta, koska aktivoituu automaattisesti, luodaan geneerinen avain, jonka nuo softat kaivaa (tai jos asennat koneen uudestaan puhtaalta pöydältä antamatta koodia, koska aktivoituu automaattisesti samassa raudassa).
Tätä on selitetty ihan tuon linkkaamasikin softan Github issues, jos kiinnostaa enempi lukea.

Eli jos et syötä asennuksen aikana avainta, vaan hyväksi käytät ns. digitaalista lisenssiä (esim. hardware ID MS serverillä), niin koneelle annetaan tuo geneerinen avain, eikä alkuperäistä avainta enää saa kaivettua esiin.
Default Windows 10 Home product key: YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7
Default Windows 10 Pro product key: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

Minulla tulee siis tuo Pron koodi jokaisella noilla softilla, eli sillä ei tee mitään!

Omalla kohdalla kun on kyse yli 10 vuotta sitten asennetusta Windows 7 lisenssistä, aikoinaan töistä saatu Retail koodi, niin jonnekin olen sen onnistunut piilottamaan, etten löydä enää. Siksi yritän tuota digitaalista lisenssiä saada talteen paikallisesti, mutta tätähän MS ei mahdollista. Jos sattuu rauta hajoamaan siinä määrin, ettei automaattinen aktivointi onnistu.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 741
Omalla kohdalla kun on kyse yli 10 vuotta sitten asennetusta Windows 7 lisenssistä, aikoinaan töistä saatu Retail koodi, niin jonnekin olen sen onnistunut piilottamaan, etten löydä enää. Siksi yritän tuota digitaalista lisenssiä saada talteen paikallisesti, mutta tätähän MS ei mahdollista. Jos sattuu rauta hajoamaan siinä määrin, ettei automaattinen aktivointi onnistu.
Voithan sinä lisätä koneesi administraattoriksi jonkun MS-tilin, niin lisenssi tallettuu sen tilin tietoihin.

Link Microsoft Account to Windows 10 Digital License | Tutorials (tenforums.com)

Minullakin on oman MS-tilini "muistissa" puolentusinaa retail-lisenssiä muistona koneista joita olen joskus käyttänyt. Niitä olen sitten tarvittaessa ottanut käyttöön virtuaalikoneiden lisensseinä.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
720
Ohjeet W11 aktivointiin käyttäen aktivoinnin vianmääritystä.


"Varmista, että liität Microsoft-tilisi digitaaliseen käyttöoikeuteen ja valmistautuaksesi laitteiston muutoksia varten. Liittämisen avulla voit aktivoida Windowsin uudelleen aktivoinnin vianmääritystoiminnon avulla, jos teet myöhemmin merkittäviä laitteistomuutoksia."


"Sinun on ensin lisättävä Microsoft-tili ja linkitettävä tili laitteesi digitaaliseen käyttöoikeuteen. Käytä aktivoinnin vianmääritystä ja Microsoft-tiliäsi Windows 11:n uudelleenaktivointiin."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Voithan sinä lisätä koneesi administraattoriksi jonkun MS-tilin, niin lisenssi tallettuu sen tilin tietoihin.

Link Microsoft Account to Windows 10 Digital License | Tutorials (tenforums.com)

Minullakin on oman MS-tilini "muistissa" puolentusinaa retail-lisenssiä muistona koneista joita olen joskus käyttänyt. Niitä olen sitten tarvittaessa ottanut käyttöön virtuaalikoneiden lisensseinä.
Ahaa, eli voin luoda toisen tilin koneelleni ja linkittää sen MS tiliin, jotta tuo lisenssi säilyy sitä kautta, mutta kuitenkin käyttää lokaalia tiliä aktiivisena käyttäjänä.
Ongelma vaan on, että olen nyt konffannut koneen tällä MS tilillä, joten jos nyt luon uuden lokaalin tilin, pitää kaikki konfata siihen kohdilleen uudestaan, hankalaksi on tehty tämäkin asia... Vai onnistuisiko, että vaihtaisin ensin tämän lokaaliksi tiliksi ja sitten loisin uuden MS tilin.

Saa nähdä miten sekaisin kone menee tässä projektissa :)

Sinun ei tarvitse "digitaalista lisenssiä saada talteen paikallisesti", riittää että olet tähän koneeseen joskut ollut kirjautuneena Microsoft-tilillä. Voit siis käyttää paikallista tiliä. Sitten jos emolevy hajoaa tai uudessa koneessa aktivoi Windows.
Ellei koneessa ole MS tiliä aktiivisena jossain muodossa, sen lisenssi ei silloin ole tallella tuolla MS tilillä, se kone katoaa sieltä tilin tiedoista, etkä tällöin voi enää siirtää sitä lisenssiä sen kautta.
Tuolla "hrk" linkissä on keskustelua asian suhteen ja testailtu asiaa, eli kun on poistanut koneelta MS tilin ja sitten menee web sivun kautta katsomaan MS tiliä, niin sitä konetta ei siellä enää näy ja jos yrität uudella koneella sitten kirjautua tuohon MS tiliin ja sen kautta aktivoida lisenssiä, ei sitä vanhaa konetta ole tilillä olemassa ja näinollen et voi siirtää, kun et voi valita vanhaa konetta josta siirtää.

Tämä on mielestäni väärin, että aikoinaan rehellisesti hankittua fyysistä Retail lisenssiä en voi enää muuten pitää hallinnassani, kuin käyttämällä online MS tiliä koneella. Eli siitä on nyt tullut digitaalinen versio, jota en oikeasti fyysisesti pysty omistamaan enää. Eli en voi saada avainta takaisin.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 741
Ahaa, eli voin luoda toisen tilin koneelleni ja linkittää sen MS tiliin, jotta tuo lisenssi säilyy sitä kautta, mutta kuitenkin käyttää lokaalia tiliä aktiivisena käyttäjänä.
Ongelma vaan on, että olen nyt konffannut koneen tällä MS tilillä, joten jos nyt luon uuden lokaalin tilin, pitää kaikki konfata siihen kohdilleen uudestaan, hankalaksi on tehty tämäkin asia... Vai onnistuisiko, että vaihtaisin ensin tämän lokaaliksi tiliksi ja sitten loisin uuden MS tilin.

Saa nähdä miten sekaisin kone menee tässä projektissa :)
Kovin on sekavaa. Sinulla siis on jo MS-tili? Eikö se kuulu administrators-ryhmään?
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 741
Ellei koneessa ole MS tiliä aktiivisena jossain muodossa, sen lisenssi ei silloin ole tallella tuolla MS tilillä, se kone katoaa sieltä tilin tiedoista, etkä tällöin voi enää siirtää sitä lisenssiä sen kautta.
Tuolla "hrk" linkissä on keskustelua asian suhteen ja testailtu asiaa, eli kun on poistanut koneelta MS tilin ja sitten menee web sivun kautta katsomaan MS tiliä, niin sitä konetta ei siellä enää näy ja jos yrität uudella koneella sitten kirjautua tuohon MS tiliin ja sen kautta aktivoida lisenssiä, ei sitä vanhaa konetta ole tilillä olemassa ja näinollen et voi siirtää, kun et voi valita vanhaa konetta josta siirtää.
Kyllä nimenomaan säilyy lisenssi tilin tiedoissa, vaikka se kone, jolla lisenssiä on viimeksi käytetty, on aikoja sitten poistunut keskuudestamme. Mihinkähän testailuun mahdat viitata.

Tämä lisenssiasia on ollut tällainen jo monta vuotta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Kyllä nimenomaan säilyy lisenssi tilin tiedoissa, vaikka se kone, jolla lisenssiä on viimeksi käytetty, on aikoja sitten poistunut keskuudestamme. Mihinkähän testailuun mahdat viitata.

Tämä lisenssiasia on ollut tällainen jo monta vuotta.
Kun asensin uuden koneen, loin ensin paikallisen tilin, jotta varmistuin että uusi rauta toimii kunnolla ja sitten vaihdoin MS tiliin, jotta vanhan koneen lisenssin sain siirrettyä (eli kirjauduin MS tilille ennenkuin sammutin vanhan Win10 koneen lopullisesti). Nyt sitten haluaisin paikallisen tilin, jota käyttäisin ja kakkostilinä pitää olla MS tili, jotta lisenssi pysyy edelleen aktiivisena. Mutta taitaa olla sama, vaikka käyttää suoraan tuota MS tiliä, koska kuitenkin kaikki siellä taustalla "synkkaa" MS tilille, mitä teen koneella tuolla lokaalilla tilillä.

Ja tarkoitin tuota linkkaamaasi ohjeistusta, siellä on alhaalla se keskutelu. Eli jos vain ainoastaan nyt muutan tuon MS tilin suoraan lokaaliksi tiliksi, niin se tietokoneen lisenssi poistuu MS tililtä, eikä näinollen enää mahdollista uudelleen aktivointia tulevaisuudessa uudelle raudalle jos emo sattuu hajoamaan. Tämän siis voi "kiertää" tekemällä kaksi tiliä koneelle.
For clarity.

If you login with an MS Account, the digital licence is tied to MS account enabling you to activate it in event of a hardware change as discussed.

HOWEVER - if you revert the account to a local account, the link is REMOVED!

If you want to keep the link AND use a local account, you have to create a second account and NOT touch the MS account.


Aikas moni lienee tekee ainoastaan tuon, että kun ovat siirtäneet lisenssin, niin vaihtavat takaisin lokaaliin tiliin ja oletetaan että se lisenssi silti säilyy siellä MS tilillä, mutta näin ei olekaan ja tulevaisuudessa voi tulla ongelmia uudelleen aktivoinnissa, jos kone vaurioituu sen verta pahasti, ettei koneelle pysty kirjautumaan uudelleen MS tilille lisenssin siirtoa varten.

Minun mielestäni tämä Windows lisenssin (digitaalinen) hallinta on tehty melko huonoksi, ellei halua käyttää aktiivisesti MS tiliä ja näinollen jakaa käyttö dataansa isolle firmalle. Miksen voisi tarvittaessa pyytää Microsoftilta Windows avainta takaisin fyysiseen muotoon ja käyttää konetta vain paikallisella tilillä. Osittain tässä syy on minun, kun olen hukannut alkuperäisen avaimen!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 033
Säilyykö muuten tuo Windowsin lisenssi tuolla MS tilillä, kun koneelle vaihtaa paikallisen tilin, nyt kun sain lisenssin onnistuneesti siirrettyä? Tämä aktivointi ja lisenssin siirtely tuntuu olevan muutenkin huonosti dokumentoitua, ainakaan selkeästi MS sivuilla.

Eli jos kone leviää jossain vaiheessa ja hankkii uuden raudan taas, niin senkus kirjautuu tilillä ja lisenssi siirtyy onnistuneesti uudelleen?
Mulla kävi niin aikoinaan että mäsän alle 20€ alesta ostettu win8pro avain ei suostunut aktivoitumaan kun päivitin rautaa. Tukeen kun soittelin niin kerrottiin että ei onnistu, että ilmaisia lounaita ei ole, olen jo win10 upgraden saanut että ole tyytyväinen siihen.
Tuli sitten torista ostettua uus avain. Myöhemmin tuohon linux koneelle laitoin virtuaali koneena toisen windowsin ajoon ja yllättäen sainkin siihen aktivoitua sen vanhan digitaalisen lisenssin. En tiedä että miten se siihen aktivoitui, tuosta oli kulunut varmaan puoli vuotta että ehkä mäsällä oli muutettu käytäntöjä.
Aktivointi vaati siis sen että linkkasin ms tilin siihen lokaaliin tiliin ja sitten mäsän sivuilta kävin poistamassa sen ikivanhan koneen johon avain oli alkujaan linkattu, jonka jälkeen toi virtuaalirakkine aktivoi itsensä.

Niinhän sitä luulisi, että säilyy tilillä, mutta missään tätä ei selkeästi kerrota, jos irroittaa tilin koneelta. Koska nythän siellä lukee että:
Windows is activated with a digital license linked to your Microsoft account.

Ja jos muutat lokaaliksi tiliksi, se muuttuu muotoon:
Windows is activated with a digital license

Ja sitten tuo selitetään:
This means that your Microsoft account is not linked to your digital license.

Eli ei olisi linkattu mihinkään, vaan se lisenssi on vain siinä paikallisessa koneessa ja voi oletettavasti sanoa hyvästit jos kone hajoaa siinä määrin, että joutuu asentamaan uudelle raudalle. Miksei voisi tuosta lisenssistä vaikka ottaa jotain varmuuskopiota pieneen kryptattuun tiedostoon vaikka, niin voisi sitten tarvittaessa sieltä ottaa, tämä olisi asiakkaan kannalta paras.

Tällähän selkeästi yritetään "pakottaa" käyttäjää pitämään MS tili aktiivisena koneella, jotta voit säilyttää lisenssiä tallessa.
Juuri tuossa vaihdoin prossun, emon ja muistit niin ainakin tuon "Windows is activated with a digital license" tavan kanssa ei tullut mitään ongelmia, homma jatkuu kuten ennenkin.

Minun mielestäni tämä Windows lisenssin (digitaalinen) hallinta on tehty melko huonoksi, ellei halua käyttää aktiivisesti MS tiliä ja näinollen jakaa käyttö dataansa isolle firmalle. Miksen voisi tarvittaessa pyytää Microsoftilta Windows avainta takaisin fyysiseen muotoon ja käyttää konetta vain paikallisella tilillä. Osittain tässä syy on minun, kun olen hukannut alkuperäisen avaimen!
Mun mielestä siellä sivuilla saisi olla mahdollisuus nähdä se avain / halutessaan muuttaa se avain ei digitaaliseksi eli ei mäsä tiliin sidotuksi. Mäsä vaan ei tuollaista halua tehdä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Juuh, sekavaa on, oman lusikkansa soppaan tuo nämä erilaiset lisenssit (OEM, Volume, Retail jne...), joissa on erinäinen määrä siirto mahdollisuuksia, OEM se huonoin (yksi). Tämän vuoksi netissä sitten on ristiriitaistakin tietoa, että miten onnistunut ihmisillä siirrot. Ja taitaa eroa olla myös ihan alueellisestikin (region), koska EUssa on asiakkailla paremmat oikeudet näihin liittyen.

Mutta tuo, että avaimen saisi tarvittaessa takaisin "fyysiseen" koodi muotoon olisi hyvä lisä minunkin mielestäni, saisi laitettua talteen.

Jääköön tämä lisenssi asia minun osaltani tähän...

Sivuhuomiona, näköjään tuo vanha kunnon "Godmode" toimii edelleen, eli luo uusi hakemisto ja nimeä se "GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}" ilman lainausmerkkejä, pääsee jälleen paremmin konepellin alle muokkaamaan asetuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 033
Sivuhuomiona, näköjään tuo vanha kunnon "Godmode" toimii edelleen, eli luo uusi hakemisto ja nimeä se "GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}" ilman lainausmerkkejä, pääsee jälleen paremmin konepellin alle muokkaamaan asetuksia.
Eipä tuossa ole merkityksellistä kuin toi .{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Ei siihen tuota godmode tartte tai se voi olla mitä tahansa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Eipä tuossa ole merkityksellistä kuin toi .{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Ei siihen tuota godmode tartte tai se voi olla mitä tahansa.
Siitä pistettä edeltävästä osasta tulee kansion nimi. Yleensä ohjeessa on mainittu tuo GodMode, kun ominaisuutta kutsuttiin alunperin sillä nimellä.

Saman lopputulokseen saa aikaiseksi myös luomalla tavallisen pikakuvakkeen ja määrittelemällä sille tämän polun (kts kuva):
Koodi:
explorer.exe shell:::{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
1641945304179.png


Next-painikkeen jälkeen seuraavassa ikkunassa voi sitten antaa haluamansa nimen luotavalle kuvakkeelle.
 
Viimeksi muokattu:

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 741
HOWEVER - if you revert the account to a local account, the link is REMOVED!

If you want to keep the link AND use a local account, you have to create a second account and NOT touch the MS account.
Juu näin on. Jos olet käyttänyt MS-tiliä kirjautumiseen, ja sitten päätätkin ruveta kirjautumaan paikallisella tunnuksella, niin lisenssin ja MS-tilin kytkös katkeaa. Toki palautuu taas jos otat MS-tilin uudelleen käyttöön. Onhan se vähän outoa. Mutta jos lähdetään liikkeelle paikallisesta tilistä, ja lisätään MS-tili siten kuin netissä neuvotaan, ja sallitaan "use this account everywhere on your device", niin päästään tilanteeseen, jossa kirjautuminen tehdään paikallisesti ja lisenssi on kytketty tiliin. Näin siis saadaan MS-tili pois silmistä. Ehkä tämä tarjoaa jotain etuja verrattuna siihen, että myös kirjautuminen tehdään MS-tilillä.
Miksen voisi tarvittaessa pyytää Microsoftilta Windows avainta takaisin fyysiseen muotoon ja käyttää konetta vain paikallisella tilillä. Osittain tässä syy on minun, kun olen hukannut alkuperäisen avaimen!
Veikkaan että ainoa "fyysinen" avain on se, jonka olet hukannut. Miksi Microsoft niitä säilyttelisi?
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 033
Veikkaan että ainoa "fyysinen" avain on se, jonka olet hukannut. Miksi Microsoft niitä säilyttelisi?
Vaikka ihan sen takia että ne voisi helposti sen säilyttää halutessaan tuolla MS tilin yhteydessä josta se olisi helppo hakea?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Veikkaan että ainoa "fyysinen" avain on se, jonka olet hukannut. Miksi Microsoft niitä säilyttelisi?
Ihmetyttää, että miten tuollaisen pienen koodin pätkän säilyttäminen olisi vaikeaa, vaan pakotetaan käyttämään Online tiliä jatkuvasti, jotta voidaan siinä sivussa vähän katsella käyttäjän tekemisiä ja yrittää tarjota kaikenlaisia lisäpalveluita (tietenkin "pientä" lisämaksua vastaan), ku helppo ottaa käyttöön pienellä vaivalla ku kerta tilikin on jo luotu.

Entä jos haluaisinkin siirtää sen lisenssin mökilleni keskelle ei mitään, jossa netti ei toimi enkä halua, mutta kuitenkin haluan oman lisenssin käyttöön. ;)
Tuntuu, että tuote jonka aikoinaan olen oikeasti omistanut, on muutettu sellaiseksi, että olen riippuvainen jostain sähköisestä palvelusta. Tähän suuntaan ikävä kyllä ollaan menossa koko ajan kaikessa muussakin pikkuhiljaa.

Kuinka moni oikeasti on ymmärtänyt, että kun ovat päivittäneet Windows version, taikka uudelleen asentaneet koneen antamatta avainta (koska helppo hyödyntää digitaalista aktivointia), eivät pysty enää palauttamaan alkuperäistä avainta Microsoftilta. Tätä ei mielestäni koskaan tuossa operaatiossa selkeästi ole edes sanottu, että näin käy alkuperäiselle avaimelle.

Perhana, kuitenkin jatkoin tästä lisenssi asiasta, vaikka tarkoitus oli lopettaa...
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
12700K päivitystä mietin. Thread directorin tms. vuoksi pitäis kulemma tähän päivittää. Saako sitä tehtäväpalkkia vasemmalle näin herran vuonna 2022 jollain softalla tai muulla tavalla? Ilmeisesti käynnistä-valikon saa stardockin softalla unfuckattua, mutta entä tehtäväpalkin?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 898
Viestejä
4 212 908
Jäsenet
70 976
Uusin jäsen
viktors

Hinta.fi

Ylös Bottom