Windows 10 keskustelu

Minulla hiirenä Logitech G pro on ihan piuha versio. Näppäimistönä G815 logitechin joku mekaaninen. Harmi kun tuo herättää idlenä näytöt ja koneen lepotilasta. Taas ei joka kerta huvittaisi konetta lyödä kokonaan kiinni jos on nettisivuja tai jotain muuta auki jota ei viitsi myöhemmin alkaa metsästämään ja kaikkea ei kirjainmerkkeihin laita.
Eikös tuo ole langallinen versio g305:sta, eli varmaan sama ongelma. G513 näppis itsellä joka ei aiheuta ongelmaa, eli kokeile nyt vaikka ilman tuota hiirtä ensin. Logitech tuntuu olevan yksi ongelmapesäke näihin liittyen...

Onko muilla ongelmia lähiverkon koneiden löytämisellä?
Mulla on kolme konetta joista yksi löytää kaikki koneet ja pääsee niitten kansioihin.
Yksi löytää kaikki koneet mutta ei päästä kansioihin.
Yksi ei löydä muuta kuin oman koneen.

Antakaapas erittäin hyvä neuvo, että miten saa eri kansioitten asetukset pysymään sellaisina kuin ne haluan.

Image2.jpg

Olen valinnut eri kansioille yo. kuvasta erilaiset sarake tiedot.
Mutta perkule nuo valitut sarake tiedot asetukset EIVÄT pysy vaan jostain syystä ne ns. "nollaatuvat" välillä oletustiedoille.
Ja sitten saapi olla jälleen laittamassa samat sarake tiedot uudestaan...joka on todella ärsyttävää!!!

Miten tuollainen ongelma oikein korjataan, että kansioiden tiedot pysyvät sellaisina kuin ne haluan olevan?!?

Windows 8.1 Prota vaivasi (tai sanotaan että vaivaa toisessa läppärissä mika ongelma!).

Tai sitten tuollaisella valikolla EI TEE MITÄÄN jossa valitut käyttäjän valitsemat sarake tiedot eivät pysy päällä.

Mitens tuon automaattisen kirjautumisen saa päälle nyt tässä Win10 Pro 21H1? Tuolla ei ole enään sitä valintaa "Tietokoneen käyttäminen vaatii käyttäjänimen ja salasanan" . Mulla ei ole Microsoft tiliä. Oli vaan kiva aikasemmin, kun windowsi aukesi työpöydälle suoraan ilman salasanakyselyjä.

Mitens tuon automaattisen kirjautumisen saa päälle nyt tässä Win10 Pro 21H1? Tuolla ei ole enään sitä valintaa "Tietokoneen käyttäminen vaatii käyttäjänimen ja salasanan" . Mulla ei ole Microsoft tiliä. Oli vaan kiva aikasemmin, kun windowsi aukesi työpöydälle suoraan ilman salasanakyselyjä.

Oisko tästä apua? 3 Ways to Automatically Sign In to a User Account on Windows 10

ja tässä lisätietoa asiasta: How to Automatically Login to Windows 10 (2021) - Webs360

Viimeksi muokattu:
Antakaapas erittäin hyvä neuvo, että miten saa eri kansioitten asetukset pysymään sellaisina kuin ne haluan.
Windows kympissä kyllä pysyvät. Mahdollisesti 8.1-versiossa on tässä jotain häikkää, mutta eihän sellaista kukaan enää käytä.

Toi valinta ei edes näy sitten missään, jos et laittanut salasanaa ollenkaan tilillesi. Eli laita jokin salasana hetkeksi käyttöön, niin sitten pääset ruksimaan tuon valinnan, ja sitten voit taas ottaa salasanan pois. Näin oli siis ainakin vielä hetki sitten jossain versiossa.

Toi valinta ei edes näy sitten missään, jos et laittanut salasanaa ollenkaan tilillesi. Eli laita jokin salasana hetkeksi käyttöön, niin sitten pääset ruksimaan tuon valinnan, ja sitten voit taas ottaa salasanan pois. Näin oli siis ainakin vielä hetki sitten jossain versiossa.

In Starting with build Windows 10 2004 (20H1), Microsoft decided to remove the option to configure an automated login for local accounts in the User Control Panel. If you are using a local Windows logon account and not a Microsoft account (MSA), the “User must enter a username and password to use this computer” option will not be shown.

In Starting with build Windows 10 2004 (20H1), Microsoft decided to remove the option to configure an automated login for local accounts in the User Control Panel. If you are using a local Windows logon account and not a Microsoft account (MSA), the “User must enter a username and password to use this computer” option will not be shown.

Hmmm, muistelisin tehneeni kuvaamallani tavalla tänä kesänä ja päivitetyllä W10:llä, ilman registryn editointia ja ilman netplwiz:iä ihan sen uuden konfigurointikäyttöliittymän kautta. Ei kai näissä käänteissä kukaan perässä pysy.

Eiköhän tuo tule ihan ladattavana päivityksenä kuten windows 10 aikoinaan.

Niin olen käsittänyt, mutta kun ei tule ladattavaksi, silti täällä on käyttäjiä joilla tuo on päivittynyt, I assume !!
Siis mitä? Windows 11 ei ole vielä edes ulkona. Ne jotka siihen on päivittänyt on ladannut jonkun vuodetun kehitysversion.

Ne jotka siihen on päivittänyt on ladannut jonkun vuodetun kehitysversion.
Insider programin. Eli kehitetään koko ajan ja ehkä syksyllä joskus yleiseen jakoon.
win 8 päivitys loppuu 2023 ja win 10 joskus 2025 muistaakseni.

Viimeksi muokattu:
Saako muuten mitenkään pois sitä kun Windows 10 vähintään kerran päivässä automaattisesti "vierittää" avoimen kansion sisällön ylös vaikka siellä olisi tiedosto valittuna jossain puolessa välissä? Hieman huonosti selitetty.

Siis mitä? Windows 11 ei ole vielä edes ulkona. Ne jotka siihen on päivittänyt on ladannut jonkun vuodetun kehitysversion.
Windows Insider ohjelmaan liittymällä pääsee käyttämään ihan virallista kehitysversiota, eli ei tarvitse säätää minkään vuodetun version kanssa. Tässä ketjussa puhutaan kuitenkin Win10:stä, ja tuolle tulevalle Win11:lle on olemassa oma ketjunsa.

Tuo marion vanhempien windows-versioiden hehkutus on lähinnä tietämättömyyttä tai tarkoituksellista trollausta. Epäilen jälkimmäistä, kun tietää ko. nimimerkin aiemmat postaukset aiheesta.

Saako muuten mitenkään pois sitä kun Windows 10 vähintään kerran päivässä automaattisesti "vierittää" avoimen kansion sisällön ylös vaikka siellä olisi tiedosto valittuna jossain puolessa välissä? Hieman huonosti selitetty.
Itsellä tuota aiheutti kun oli käytössä sekä automaattisesti vaihtuva taustakuva ja se asetus että ikkunan reunan väri vaihtuu taustakuvan mukaan.

Aina kun ikkunan väri vaihtui, niin kansio "päivittyi" samalla ja sen takia näkymä hyppäsi takaisin alkuun vaikka oli joku tiedosto valittuna tai olit itse selaamassa kansiota.

Tuohon ei löytynyt muuta lääkettä kuin luopua joko taustakuvan automaattisesta vaihtumisesta, tai sitten tuosta kansioikkunan värin vaihtumisesta.

Itsellä tuota aiheutti kun oli käytössä sekä automaattisesti vaihtuva taustakuva ja se asetus että ikkunan reunan väri vaihtuu taustakuvan mukaan.

Aina kun ikkunan väri vaihtui, niin kansio "päivittyi" samalla ja sen takia näkymä hyppäsi takaisin alkuun vaikka oli joku tiedosto valittuna tai olit itse selaamassa kansiota.

Tuohon ei löytynyt muuta lääkettä kuin luopua joko taustakuvan automaattisesta vaihtumisesta, tai sitten tuosta kansioikkunan värin vaihtumisesta.
Mistä tuon saa sitten pois päältä? Pitääkö mennä gpedittiin tekemään muutoksia? Käytössä on Windows 10 Pro (EN)

Ei auttanut. Sama jatkuu edelleen.

Mitä tarkalleen sanottuna kansiossa jota selaat on? Itse olen huomannut giffejä etsiessä (niitä on paljon) niin jostain syystä selatessa tosiaan päivitys tapahtui ja pitkä lista vaihtui alkuun. Vaihdoin sitten giffien 'ohjelmaa' eikä ole sen jälkeen enää tapahtunut.

Mitä tarkalleen sanottuna kansiossa jota selaat on? Itse olen huomannut giffejä etsiessä (niitä on paljon) niin jostain syystä selatessa tosiaan päivitys tapahtui ja pitkä lista vaihtui alkuun. Vaihdoin sitten giffien 'ohjelmaa' eikä ole sen jälkeen enää tapahtunut.
Osassa on kuvia ja taas osassa videoita.

Osassa on kuvia ja taas osassa videoita.

Tuohon kyllä löytyy ohjeita ja tuntuu olevan ongelma muillekin. Yksi on vaihtuva taustakuva, joka kannattaa ottaa varuilta pois jos on päällä.

windows 10 folder keeps refreshing

Tuolla enemmän neuvoa.

Moi,

Mitä asioita kannattaa huomioida Windows 10 ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä nykyään?

Meneekö jotenkin näin.

Virustorjunnan aktivointi.
Windows päivitysten lataus.
Ohjelmien päivitys.
Varmuus kopiointi vaikka USB muistiin.

Entä nämä käyttäjä tilit kannattaako luoda erillinen järjestelmä valvoja tili?
Entäs Windows tili?

Kiitos vastauksista.

Kaikki nuo menee automaattisesti, paitsi varmuuskopiointi USB tikulle. Mutta eipä sinulla varmaan mitään varmuuskopioitavaa ole, jos puhdas asennus. Tilejä voit luoda lisää jos tarvitset.

Moi,

Saako tässä windows 10 asetettua ns. "default tehot" siten, että tuo virtatila olisi jotenkin aina käynnistäessä tai defaulttina samassa asetuksissa? Omalla kohdallani siis niin, että tehovaatimus minimissä akunkestoa maksimoiden, mutta näyttökirkkaus kuitenkin lähellä täysiä.
Vai pitääkö aina säätä kohdilleen?

Windows kympissä kyllä pysyvät. Mahdollisesti 8.1-versiossa on tässä jotain häikkää, mutta eihän sellaista kukaan enää käytä.

No kun mulla ei pysy edes Windows 10 Prossakaan.

Olen yrittänyt tsekkailla Ryhmäkäytäntöeditoria JOS siellä olisi joku tai joitakin asetuksia joilla saisi nuo kansion asetukset pysymään. Mutta niitä on niin tuhottomasti.

Onko muilla ollut ongelmia KB5005033 päivityksen asennuksen kanssa? Itsellä asennus epäonnistuu joka kerta, myös kun latasin päivitystiedoston manuaalisesti. Googlen mukaan ilmeisesti yleinen ongelma. Onko yksinkertaista neuvoa miten tuon saisi asentumaan?

Onko muilla ollut ongelmia KB5005033 päivityksen asennuksen kanssa? Itsellä asennus epäonnistuu joka kerta, myös kun latasin päivitystiedoston manuaalisesti. Googlen mukaan ilmeisesti yleinen ongelma. Onko yksinkertaista neuvoa miten tuon saisi asentumaan?
Päivitys historiassa onnistuneesti asentunut 11.8 ainakin minulla, kun tsekkasin just.
Mielenkiintoinen päivitys kyllä, ku joillakin ongelmia asentaa, joillakin aiheuttaa ties mitä ongelmia kun on asennettu, perinteistä MS meininkiä taas...

Päivitys historiassa onnistuneesti asentunut 11.8 ainakin minulla, kun tsekkasin just.
Mielenkiintoinen päivitys kyllä, ku joillakin ongelmia asentaa, joillakin aiheuttaa ties mitä ongelmia kun on asennettu, perinteistä MS meininkiä taas...
Koittanut miltei kaikki neuvot mitä Google antanut eikä ole onnistunut. Jospa tuolle tulisi korjaus piakkoin, antaa siis päivityksen odottaa.

No kun mulla ei pysy edes Windows 10 Prossakaan.

Olen yrittänyt tsekkailla Ryhmäkäytäntöeditoria JOS siellä olisi joku tai joitakin asetuksia joilla saisi nuo kansion asetukset pysymään. Mutta niitä on niin tuhottomasti.
Kyllä minun näkemissäni koneissa explorerin sarakkeisiin tehdyt muutokset tallettuvat rekisteriin ja kestävät ainakin koneen uudelleenkäynnistyksen, ilman mitään temppuja. Sen enempää en ole asiaa tutkinut enkä miettinyt.

Kansion oletussarakkeet määräytyvät kansion tyypin perusteella. Vaihtoehdot ovat General items, Documents, Pictures, Music ja Videos. Tyypin voi vaihtaa kansion properties / customize -lehdeltä. Lisäksi siis voi kansiokohtisesti lisätä ja poistaa sarakkeita.

Tämä siis kympissä. Windows 11 testiversion explorer on näiltäkin osin hieman karsittu.

Viimeksi muokattu:
Osaiskohan joku sanoa, että tarkoittaako tämä "optimointi" edelleen levyn eheytystä. Tuo kuvakehan viittaa vanhaan levyneheytys kuvakkeeseen, mitä taas ei saanut SSD asemille ajaa. Vai onko tuo muuttanut nimensä "optimoinniksi" siitä syystä että olisi nyt järkevä tehtävä myös SSD levyille? Katselin vaan kun työkone näyttää ajoitetusti tekevän tuota "optimointia" ssd:lle.

Liitteet

• sccc.png
    sccc.png
    13,9 KB · Luettu: 58
Osaiskohan joku sanoa, että tarkoittaako tämä "optimointi" edelleen levyn eheytystä. Tuo kuvakehan viittaa vanhaan levyneheytys kuvakkeeseen, mitä taas ei saanut SSD asemille ajaa. Vai onko tuo muuttanut nimensä "optimoinniksi" siitä syystä että olisi nyt järkevä tehtävä myös SSD levyille? Katselin vaan kun työkone näyttää ajoitetusti tekevän tuota "optimointia" ssd:lle.

Ei ole enää sama vanha, vaan jopa suositeltu ajaa. Tuo vain tulee itsekin kytkettyä aina asentamisen yhteydessä pois päältä. Ei tarvitsisi.

Se tais SSD:llä tarkoittaa Trim-komennon ajoa ja HDD:llä sitten taas sitä levyneheytystä. Tää on oma muistikuva...

Toimiiko porukalla muuten W10:n kellossa ajan synkronointi netistä, eli: Asetukset > Aika ja kieli > Synkronoi nyt?

Itellä ei tuo taida toimia yhdessäkään koneessa... Kaikkissa koneissa on kaikki päivitykset asennettu ja asennuksen kunto tarkistettu suorittamalla:
Koodi:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
sfc /scannow

Oon myös koittanuyt näiltä sivuilta löytyviä keinoja ilman apua:

Se tarkoittaa tosiaan pelkkää trimmiä SSD-levyille. UK-versiossa termit ovat selkeämmät -->

1629357345048.png

Trimmin toiminnasta tarkemmin täällä -->

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
297 394
Jäsenet
81 312
Uusin jäsen
JoseKK1

Hinta.fi

Back