Ja perustelut ovat?windows 8 on parempi kuin kymppi ikinä ollut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja perustelut ovat?windows 8 on parempi kuin kymppi ikinä ollut.
Ja perustelut ovat?
ok, itse en ole koskaan käyttänyt 8, mutta pian siirryn win11:een, jos on win10 parempi?poissa loistaa kympin onneton asetussekamelska. lisäksi lähentelee seiskaa.
ok, itse en ole koskaan käyttänyt 8, mutta pian siirryn win11:een, jos on win10 parempi?
Kait samoin kuin 7:sta,8 :sta win 10:n työkalulla Download Windows 10Mitenkäs tuon sai päivittymään, jokin työkalu?
Kait samoin kuin 7:sta,8 :sta win 10:n työkalulla Download Windows 10
Eiköhän tuo tule ihan ladattavana päivityksenä kuten windows 10 aikoinaan.
Siis mitä? Windows 11 ei ole vielä edes ulkona. Ne jotka siihen on päivittänyt on ladannut jonkun vuodetun kehitysversion.Niin olen käsittänyt, mutta kun ei tule ladattavaksi, silti täällä on käyttäjiä joilla tuo on päivittynyt, I assume !!
Siis mitä? Windows 11 ei ole vielä edes ulkona. Ne jotka siihen on päivittänyt on ladannut jonkun vuodetun kehitysversion.
Insider programin. Eli kehitetään koko ajan ja ehkä syksyllä joskus yleiseen jakoon.Ne jotka siihen on päivittänyt on ladannut jonkun vuodetun kehitysversion.
Windows Insider ohjelmaan liittymällä pääsee käyttämään ihan virallista kehitysversiota, eli ei tarvitse säätää minkään vuodetun version kanssa. Tässä ketjussa puhutaan kuitenkin Win10:stä, ja tuolle tulevalle Win11:lle on olemassa oma ketjunsa.Siis mitä? Windows 11 ei ole vielä edes ulkona. Ne jotka siihen on päivittänyt on ladannut jonkun vuodetun kehitysversion.
Itsellä tuota aiheutti kun oli käytössä sekä automaattisesti vaihtuva taustakuva ja se asetus että ikkunan reunan väri vaihtuu taustakuvan mukaan.Saako muuten mitenkään pois sitä kun Windows 10 vähintään kerran päivässä automaattisesti "vierittää" avoimen kansion sisällön ylös vaikka siellä olisi tiedosto valittuna jossain puolessa välissä? Hieman huonosti selitetty.
Mistä tuon saa sitten pois päältä? Pitääkö mennä gpedittiin tekemään muutoksia? Käytössä on Windows 10 Pro (EN)Itsellä tuota aiheutti kun oli käytössä sekä automaattisesti vaihtuva taustakuva ja se asetus että ikkunan reunan väri vaihtuu taustakuvan mukaan.
Aina kun ikkunan väri vaihtui, niin kansio "päivittyi" samalla ja sen takia näkymä hyppäsi takaisin alkuun vaikka oli joku tiedosto valittuna tai olit itse selaamassa kansiota.
Tuohon ei löytynyt muuta lääkettä kuin luopua joko taustakuvan automaattisesta vaihtumisesta, tai sitten tuosta kansioikkunan värin vaihtumisesta.
Mistä tuon saa sitten pois päältä? Pitääkö mennä gpedittiin tekemään muutoksia? Käytössä on Windows 10 Pro (EN)
Ei auttanut. Sama jatkuu edelleen.Settings -> Personalization -> colors -> automatically pick an accent....
Ei auttanut. Sama jatkuu edelleen.
Osassa on kuvia ja taas osassa videoita.Mitä tarkalleen sanottuna kansiossa jota selaat on? Itse olen huomannut giffejä etsiessä (niitä on paljon) niin jostain syystä selatessa tosiaan päivitys tapahtui ja pitkä lista vaihtui alkuun. Vaihdoin sitten giffien 'ohjelmaa' eikä ole sen jälkeen enää tapahtunut.
Osassa on kuvia ja taas osassa videoita.
Joo, puhtaalla asennuksella mennään.
Ja kannattaa pitää se kone irti verkosta. Muuten taitaa pakottaa tuon windows-tilin. Siis win-asennusta tikulta tehdessä.
Windows kympissä kyllä pysyvät. Mahdollisesti 8.1-versiossa on tässä jotain häikkää, mutta eihän sellaista kukaan enää käytä.
Päivitys historiassa onnistuneesti asentunut 11.8 ainakin minulla, kun tsekkasin just.Onko muilla ollut ongelmia KB5005033 päivityksen asennuksen kanssa? Itsellä asennus epäonnistuu joka kerta, myös kun latasin päivitystiedoston manuaalisesti. Googlen mukaan ilmeisesti yleinen ongelma. Onko yksinkertaista neuvoa miten tuon saisi asentumaan?
Koittanut miltei kaikki neuvot mitä Google antanut eikä ole onnistunut. Jospa tuolle tulisi korjaus piakkoin, antaa siis päivityksen odottaa.Päivitys historiassa onnistuneesti asentunut 11.8 ainakin minulla, kun tsekkasin just.
Mielenkiintoinen päivitys kyllä, ku joillakin ongelmia asentaa, joillakin aiheuttaa ties mitä ongelmia kun on asennettu, perinteistä MS meininkiä taas...
Kyllä minun näkemissäni koneissa explorerin sarakkeisiin tehdyt muutokset tallettuvat rekisteriin ja kestävät ainakin koneen uudelleenkäynnistyksen, ilman mitään temppuja. Sen enempää en ole asiaa tutkinut enkä miettinyt.No kun mulla ei pysy edes Windows 10 Prossakaan.
Olen yrittänyt tsekkailla Ryhmäkäytäntöeditoria JOS siellä olisi joku tai joitakin asetuksia joilla saisi nuo kansion asetukset pysymään. Mutta niitä on niin tuhottomasti.
Osaiskohan joku sanoa, että tarkoittaako tämä "optimointi" edelleen levyn eheytystä. Tuo kuvakehan viittaa vanhaan levyneheytys kuvakkeeseen, mitä taas ei saanut SSD asemille ajaa. Vai onko tuo muuttanut nimensä "optimoinniksi" siitä syystä että olisi nyt järkevä tehtävä myös SSD levyille? Katselin vaan kun työkone näyttää ajoitetusti tekevän tuota "optimointia" ssd:lle.
Osaiskohan joku sanoa, että tarkoittaako tämä "optimointi" edelleen levyn eheytystä. Tuo kuvakehan viittaa vanhaan levyneheytys kuvakkeeseen, mitä taas ei saanut SSD asemille ajaa. Vai onko tuo muuttanut nimensä "optimoinniksi" siitä syystä että olisi nyt järkevä tehtävä myös SSD levyille? Katselin vaan kun työkone näyttää ajoitetusti tekevän tuota "optimointia" ssd:lle.
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
sfc /scannow
Se tarkoittaa tosiaan pelkkää trimmiä SSD-levyille. UK-versiossa termit ovat selkeämmät -->Osaiskohan joku sanoa, että tarkoittaako tämä "optimointi" edelleen levyn eheytystä. Tuo kuvakehan viittaa vanhaan levyneheytys kuvakkeeseen, mitä taas ei saanut SSD asemille ajaa. Vai onko tuo muuttanut nimensä "optimoinniksi" siitä syystä että olisi nyt järkevä tehtävä myös SSD levyille? Katselin vaan kun työkone näyttää ajoitetusti tekevän tuota "optimointia" ssd:lle.
Toimii nyt ja on toiminut aina.Toimiiko porukalla muuten W10:n kellossa ajan synkronointi netistä, eli: Asetukset > Aika ja kieli > Synkronoi nyt?
Toimii nyt ja on toiminut aina.
Yleensä tuo hyytyy palomuuriin tai johonkin "greatest ever windows de-bloater"-softan disabloimaan palveluun.
OK, myös tuo saattaa vaikuttaa. Ovatko ne "Azure AD Joined" vai "Azure AD Managed" -tyyppisiä koneita? Aikasynkkaus toimii näissä muistaakseni eri tavalla.Nää koneet joilla tuo epäonnistuu on kaikki kiinni AAD:ssä, jos sillä on jotain merkitystä.
Joo, meni termit sekaisin, kun ajattelin "managed domainia".Tarkotat varmaan "Azure AD registered" ei "Azure AD Managed"?
Mut joo nää kaikki on "Azure AD joined" ja osa on myös kiinni Intunessa, ja osa ei.
Joo, ei ole mikään kriittinen ongelma, lähinnä vaan ärsyttävä.
net stop w32time
w32tm /unregister
w32tm /register
net start w32time
Jahas... Nyt sain yhden koneen toimimaan näillä komennoilla admin cmd:ssä:
Koodi:net stop w32time w32tm /unregister w32tm /register net start w32time
Pitää vielä muut koneet tsekata ens viikolla, kun yhdessä koneessa, jossa noita komentoja jo testasin, ne ei auttanut asiaan yhtään...
Kyllähän noista jotain eventtiäkin pitäs tulla, oletko vilassut event-viewerillä?
Source: Time-Service
Event ID: 158
The time provider 'VMICTimeProvider' has indicated that the current hardware and operating environment is not supported and has stopped. This behavior is expected for VMICTimeProvider on non-HyperV-guest environments. This may be the expected behavior for the current provider in the current operating environment as well.
Koittanut miltei kaikki neuvot mitä Google antanut eikä ole onnistunut. Jospa tuolle tulisi korjaus piakkoin, antaa siis päivityksen odottaa.
On asennettuna tuo mainitsemasi päivitys. Tuo KB5005033 tuntuu olevan erityisen yleinen ongelma.Tämä asennettu?
KB5005260: Servicing stack update for Windows 10, version 2004, 20H2, and 21H1: August 10, 2021
MItä tahansa KB asennuksen perään googlaa niin on "yleinen ongelma".
Kokeilepas olisiko näistä apua:Moi,
Windows sähköposti ohjelma heittää tämmöisen virhe koodin 0X80070490 kun yritän Gmail postia lisätä sähköposti sovellukseen. Mikähän tähän auttaa?
Kiitos vastauksista.