Windows 10 keskustelu

Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Koska vanhan SMB:n poistumisesta seuraa myös browser-serviisin häviäminen, ongelmaksi voi muodostua nimenselvitys. Yksinkertaisimmin tästä selvitään viittaamalla serveriin ip-osoitteella.
1625163196743.png


BOX ja JACKETT on molemmat samba koneita eikä ole SMB1 päällä.

Suosittelen tutustumaan christgau/wsdd
Josko sen saisi nassista päälle, taikka asennettua.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 747
Suosittelen tutustumaan christgau/wsdd
Josko sen saisi nassista päälle, taikka asennettua.
Ai Web Services Discoveryä voi noinkin käyttää. Ei sitä kyllä tuohon ole tarkoitettu.

Koska niillä tiedostopalvelimilla oletettavasti on kiinteät ip-osoitteet, pienessä kotiverkossa pärjätään varmaankin pelkästään niillä. Tarvittaessa voi osoitteet kirjata asiakaskoneiden hosts-faileihin.

Lisäksi suosittelen tutustumaan IPv6-protokollan mahdollistamiin temppuihin.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Ai Web Services Discoveryä voi noinkin käyttää. Ei sitä kyllä tuohon ole tarkoitettu.
Jaa miksei? Kyllä se käsittääkseni kattaa myös "file shares" joten mielestäni ihan validi. Milläs muulla se windows toisesta windowsista sitten sönkisi jotta kellä on jakoja?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
484
Ihan mielenkiinnosta vielä: Yrititkö jakaa tiedostoja ilman, että kaikissa koneissa on salasanallinen käyttätunnus, joilla on käyttöoikeudet tiedostoihin ja joilla jakoon otetaan yhteys?
Windows-koneisiin olen kirjautunut aina Microsoft-tunnuksellani. Serveri johon koitan yhdistää, on yli 10 vuotta vanha Lacien Nas. PC-koneiden välillä en ole edes kokeillut tiedostoja jakaa. Nasilla on kaksi erilaista kansiota jaettuna, OpenShare johon pitäisi päästä verkossa millä tahansa tunnuksella sekä toinen kansio, johon pääsee käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka ovat samat kuin Microsoft-tunnuksellani eli siihen pääsen ilman käyttäjätunnuskyselyjä kun olen tällä kirjautunut koneelle.

Ennen tuota SMB 1:n kytkemistä päälle en Explorerista päässyt Nassille lainkaan, en mihinkään kansioon, yritin sitten \\IP tai \\NIMI. Koko laitetta ei näkynyt lainkaan. Ja tämä siis näillä Windows Pro-koneilla, Home-versioilla toimi koska niissä tuo SMB ilmeisesti on oletuksena päällä.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 747
Windows-koneisiin olen kirjautunut aina Microsoft-tunnuksellani. Serveri johon koitan yhdistää, on yli 10 vuotta vanha Lacien Nas. PC-koneiden välillä en ole edes kokeillut tiedostoja jakaa. Nasilla on kaksi erilaista kansiota jaettuna, OpenShare johon pitäisi päästä verkossa millä tahansa tunnuksella sekä toinen kansio, johon pääsee käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka ovat samat kuin Microsoft-tunnuksellani eli siihen pääsen ilman käyttäjätunnuskyselyjä kun olen tällä kirjautunut koneelle.

Ennen tuota SMB 1:n kytkemistä päälle en Explorerista päässyt Nassille lainkaan, en mihinkään kansioon, yritin sitten \\IP tai \\NIMI. Koko laitetta ei näkynyt lainkaan. Ja tämä siis näillä Windows Pro-koneilla, Home-versioilla toimi koska niissä tuo SMB ilmeisesti on oletuksena päällä.
Jos tosiaan vanha NAS osaa vain vanhan SMB:n, niin sitten pitää käyttää sitä. Tietoisena riskeistä, jotka kai ovat kotiverkossa aika pienet.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 747
Jaa miksei? Kyllä se käsittääkseni kattaa myös "file shares" joten mielestäni ihan validi. Milläs muulla se windows toisesta windowsista sitten sönkisi jotta kellä on jakoja?
Kyllähän Windows-koneet toistensa sharet näkevät ilman mitään lisukkeita, jos on kaikki rastit oikeissa ruuduissa.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Kyllähän Windows-koneet toistensa sharet näkevät ilman mitään lisukkeita, jos on kaikki rastit oikeissa ruuduissa.
Niin koska network discovery käyttää porttia 3702 broadcastiin ja sitten porttia 5357 kertomaan palveluista joita on tarjolla, näin itse olen käsittänyt. Kuten myös toi wsdd service. Eli siis windowsissa tää uusi tapa on ihan buildin smb protokollassa, kun taas linux puolella sitä ei ole sambaan vielä integroitu, vaan tarttee käyttää erillistä kikkaretta jos haluaa saada koneet toimimaan network discoveryn kanssa.

Ja tämän myös varmistin samba koneelta juuri, tcpdumpilla nuuskutin 3702 ja 5357 portteja, windowsista refreshiä netwörk ikkunassa niin alkoi broadcastia tulemaan ja vastausta lähtemään samba koneelta.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 747
Niin koska network discovery käyttää porttia 3702 broadcastiin ja sitten porttia 5357 kertomaan palveluista joita on tarjolla, näin itse olen käsittänyt. Kuten myös toi wsdd service. Eli siis windowsissa tää uusi tapa on ihan buildin smb protokollassa, kun taas linux puolella sitä ei ole sambaan vielä integroitu, vaan tarttee käyttää erillistä kikkaretta jos haluaa saada koneet toimimaan network discoveryn kanssa.

Ja tämän myös varmistin samba koneelta juuri, tcpdumpilla nuuskutin 3702 ja 5357 portteja, windowsista refreshiä netwörk ikkunassa niin alkoi broadcastia tulemaan ja vastausta lähtemään samba koneelta.
Niinhän se tosiaan on, että menetelmä, jota Windows käyttää verkko-objektien etsintään ja mainostamiseen, käytöstä vähitellen poistuvan netbioksen sijasta, on nimeltään Web Services Dynamic Discovery. Vaikkei systeemillä ole "webin" kanssa mitään tekemistä, eikä edes toimi reititetyssä verkossa, vaan ainoastaan paikallisesti. Eli on se siihen tarkoitettu, vaikka toisin väitin. Ja kiva että on saatavilla linuxiinkin. Tosin tämänkertaisen keskustelun alkuperäisellä kysyjällä oli vanha NAS, joka osaa vain vanhoja juttuja. Ja kotiverkko on niin pieni, että ne verkkolevyt löytyvät kyllä ilman hakujärjestelyjäkin.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Niinhän se tosiaan on, että menetelmä, jota Windows käyttää verkko-objektien etsintään ja mainostamiseen, käytöstä vähitellen poistuvan netbioksen sijasta, on nimeltään Web Services Dynamic Discovery. Vaikkei systeemillä ole "webin" kanssa mitään tekemistä, eikä edes toimi reititetyssä verkossa, vaan ainoastaan paikallisesti. Eli on se siihen tarkoitettu, vaikka toisin väitin. Ja kiva että on saatavilla linuxiinkin. Tosin tämänkertaisen keskustelun alkuperäisellä kysyjällä oli vanha NAS, joka osaa vain vanhoja juttuja. Ja kotiverkko on niin pieni, että ne verkkolevyt löytyvät kyllä ilman hakujärjestelyjäkin.
Niinhän sen pitäisi toimia vain paikallisesti, mutta koska UDP niin sitä on käytetty varsin onnistuneesti dosautuksiin.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 747
Niinhän sen pitäisi toimia vain paikallisesti, mutta koska UDP niin sitä on käytetty varsin onnistuneesti dosautuksiin.
Tärkeä huomio. Mihin voi lisätä, että verkkolevyjen käyttö onnistuu vallan mainiosti myös ilman network discoveryä tai sen edeltäjää työryhmä-browseria, on onnistunut suurissakin Windows-verkoissa jo hyvin kauan. Tietoturvasta kiinnostunut jättää sen enabloimatta (verkon tyyppi Public). Ja on oikeastaan ihan hyvä, että linux ei tuota WSD:tä oletusarvoisesti osaa.
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Serveri johon koitan yhdistää, on yli 10 vuotta vanha Lacien Nas.
Kannattaisi varmaan tutkia olisko nassiin uutta firmistä tarjolla. Ton ikäsissä värkeissä levytkin alkaa olla haperoja jollei niitä ole jossain vaiheesa uusittu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
484
Kannattaisi varmaan tutkia olisko nassiin uutta firmistä tarjolla. Ton ikäsissä värkeissä levytkin alkaa olla haperoja jollei niitä ole jossain vaiheesa uusittu.
Ei ole tullut enää hetkeen uutta firmistä. Onhan tuo aivan ikäloppu ja muutenkin lelu, ei sillä ole kovin kovaa käyttöä itselläni eikä siellä ole mitään, joka ei saisi levyrikossa tuhoutua. Ennen kaikkea minua kiinnosti tässä saada selvyys miksi toisilta koneilta toimii ja toisilta ei, ja siihen sain ratkaisun. Täytyy pohtia jatkoja.
 
Liittynyt
23.02.2019
Viestejä
78
Moro
Pystyykö Win 8.1 päivittää vielä win 10 ilman uuden lisenssin ostamista? Julkaisun aikaanhan 8 päivittyi automaattisesti kymppiin. Tarttis vetää kannettavan winukka uusiksi mut pitäs tietää et hommaako lisenssin ensin?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Moro
Pystyykö Win 8.1 päivittää vielä win 10 ilman uuden lisenssin ostamista? Julkaisun aikaanhan 8 päivittyi automaattisesti kymppiin. Tarttis vetää kannettavan winukka uusiksi mut pitäs tietää et hommaako lisenssin ensin?
Pitäisi onnistua vielä päivitystyökalulla, vaikka tuon ei virallisesti pitäisi enää onnistua. Kannattaa ottaa backupit, poistaa kolmannen osapuolen virustorjunta (jos asennettu), kattoo että uusin bios jne.

Lataa Windows 10 (microsoft.com)

Here's how you can still get a free Windows 10 upgrade | ZDNet
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 842
Moro
Pystyykö Win 8.1 päivittää vielä win 10 ilman uuden lisenssin ostamista? Julkaisun aikaanhan 8 päivittyi automaattisesti kymppiin. Tarttis vetää kannettavan winukka uusiksi mut pitäs tietää et hommaako lisenssin ensin?
Pystyy. Jos tarra koneen kyljessä, syötä tuoteavain asennuksen yhteydessä. Jos koodattu emolle/BIOSiin niin lukee asennusvaiheessa automaattisesti, ei tarvitse syöttää. Aktivoituu, kun pääsee nettiin. Teoriassa voi vaatia puhelinaktivoinnin mutta toimii silti.
 
Liittynyt
23.02.2019
Viestejä
78
Kiitokset vastauksista. Täytyy kokeilla miten käy. Muistelisin vain joskus käyneen niin, kun pöytäkonetta olin päivittämässä niin ei huolinut kasin lisenssiä, jolla olin jo kertaalleen winukan päivittänyt. Ilmoitti muistaakseni että lisenssi ei ole käytössä..
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Moro
Pystyykö Win 8.1 päivittää vielä win 10 ilman uuden lisenssin ostamista? Julkaisun aikaanhan 8 päivittyi automaattisesti kymppiin. Tarttis vetää kannettavan winukka uusiksi mut pitäs tietää et hommaako lisenssin ensin?
miksi pitäisi päivittää. win 8 masterrace!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 417
Minkähän takia kiintolevy ei näy windowsissa? Biosissa näkyy, win10 levynhallinnassa ei. Levy on alustettu win7:ssa joskus.
E: Pari boottia ja nyt näkyy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
119
Kiitokset vastauksista. Täytyy kokeilla miten käy. Muistelisin vain joskus käyneen niin, kun pöytäkonetta olin päivittämässä niin ei huolinut kasin lisenssiä, jolla olin jo kertaalleen winukan päivittänyt. Ilmoitti muistaakseni että lisenssi ei ole käytössä..
Kasin lisenssejä ei pysty suoraan päivittämään kymppiin, näin itsekkin totesin kasi koneen kanssa. Mutta iski Win7 lisenssin avaimen niin se toimi ok.
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Kyllä kasin koneen pystyy edelleen päivittämään win 10:n.
Parisen viikkoa sitten asensin tuttavalleni 8.1:sta 10 home:n ja ilman ms tiliä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
Nyt kun kerta vahvasti näyttää siltä, että Windowsin versio 21H2 onkin Windows 11, niin saako W10 jatkossa enää ollenkaan ominaisuuspäivityksiä? Vai mennäänkö W10:n tuen loppuun asti pelkillä tietoturvapäivityksillä ja lopulliseksi versioksi jää 21H1?
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 747
Nyt kun kerta vahvasti näyttää siltä, että Windowsin versio 21H2 onkin Windows 11, niin saako W10 jatkossa enää ollenkaan ominaisuuspäivityksiä? Vai mennäänkö W10:n tuen loppuun asti pelkillä tietoturvapäivityksillä ja lopulliseksi versioksi jää 21H1?
Luvattu on 21H2 nimenomaan Windows kymppiin "vuoden jälkipuoliskolla" eikä ole uhattu lopettaa kuukausittaisia päivityskoosteita. Tämä siis turvapäivitysten lisäksi. Ilmoitettu on myös, että Windows 11 saa vuosittain vain yhden suuremman "feature"-päivityksen, ja tämän syksyllä. Oletan että ensi vuoden syksyllä näemme, saako myös kymppi jotain vastaavaa erikseen nimettyä.

Koska Windows 11:n laitevaatimukset ovat mitä ovat, ja asiakkaiden laitekanta on mitä on, on Microsoftin pakko pitää myös kymppi käyttökelpoisena toistaiseksi.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
1625860001749.png


Onko kukaan keksinyt miten tuon saa pysyvästi unohuksiin? Dismiss auttaa viikon kaksi, jonka jälkeen aletaan taas natkuttaa tuosta. Ollu win 10 iät ja ajat ongelmana. Group Policy säätöjäkin jo olen katellut mutta en kyllä mitään selvää löytäny sieltä.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 260


Onko kukaan keksinyt miten tuon saa pysyvästi unohuksiin? Dismiss auttaa viikon kaksi, jonka jälkeen aletaan taas natkuttaa tuosta. Ollu win 10 iät ja ajat ongelmana. Group Policy säätöjäkin jo olen katellut mutta en kyllä mitään selvää löytäny sieltä.
1625863260253.png


Eipähän mulla marise :p
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 087
Tässä mietin toisen prossun asentamista tähän koneeseen ja käyttis levyä, ja rupesin hiema miettimään..

Eikös se kannata tehdä niin, että windowsin kautta laittaa "palauta oletusasetukset", ja sieltä se käskee käyttämään tuota asennustyökalua (usb tikulta käynnistää).

Vai, onko helpompi että sammuttaa koneen, laittaa toisen m.2 ssd:n kiinni tähän tilalle ja prossun, tekee secure erasella tyhjäksi sen levyn ja sitten asentaa suoraan tikulta? Ymmärtääkö / suostuuko windows asentumaan tuolla samalla koodilla sitten tähän jos tuota käyttää.. (on digitaalisesti linkitetty käyttäjätunnukseen).

Taas unohtunut tämä, kun ei ole vähään aikaan tehnyt :zoom:
 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Viimeksi muokattu:

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Onko muilla Xbox Game Bar auennu automaattisesti ilman käyttäjän toimia?

Duunissa kolme tapausta oon tällähetkellä hoitanu, missä niin on käynyt. Netistä löytyy raportteja samanlaisista tapauksista jo viime vuodelta, niin onko toi joku tiedossa oleva bugi, johon korjausta odotellaan?
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Onko muilla Xbox Game Bar auennu automaattisesti ilman käyttäjän toimia?

Duunissa kolme tapausta oon tällähetkellä hoitanu, missä niin on käynyt. Netistä löytyy raportteja samanlaisista tapauksista jo viime vuodelta, niin onko toi joku tiedossa oleva bugi, johon korjausta odotellaan?
Ei ainakaan täällä ole auennut mutta voihan se olla joku bugi tai sitten käyttäjä on painanut vahingossa näppäintä jolla se aukeaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 234
Onko muilla Xbox Game Bar auennu automaattisesti ilman käyttäjän toimia?

Duunissa kolme tapausta oon tällähetkellä hoitanu, missä niin on käynyt. Netistä löytyy raportteja samanlaisista tapauksista jo viime vuodelta, niin onko toi joku tiedossa oleva bugi, johon korjausta odotellaan?
Onhan Xbox Game Bar shortcut disabloitu asetuksista? Jos käyttäjät painellu vahingossa WIN+G...
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Onhan Xbox Game Bar shortcut disabloitu asetuksista? Jos käyttäjät painellu vahingossa WIN+G...
Ei ollu noilla, joilla se oli ilmestynyt... Poistin sen niiltä käytöstä ja sen jälkeen on ollu hiljasta.

Noi tapaukset, jotka itse olen hoitanut pois alta, on kaikki tapahtunut about viikon sisään.

Netistä löytyy raportteja, joissa se on myös ilmestynyt ihan itsekseen ilman tuotta WIN+G -näppäinyhdistelmää, niin mietin et oisko se joku tiedossa oleva bugi, mut ilmeisesti ei... Itekkin aluksi epäilin, että ovat painelleet tuon näppäinyhdistelmän ja sitä kautta se on ilmestynyt, mutta sitten kun selvisi, että tuosta löytyy muitakin, joilla se on ilmestynyt ilman käyttäjän toimia, niin aloin kääntyä bugin puoleen.

 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Microsoft on paljastanut tulevan 21H2-päivityksen suurimmat muutokset:
  • Adding WPA3 H2E standards support for enhanced Wi-Fi security
  • Windows Hello for Business supports simplified passwordless deployment models for achieving a deploy-to-run state within a few minutes
  • GPU compute support in the Windows Subsystem for Linux (WSL) and Azure IoT Edge for Linux on Windows (EFLOW) deployments for machine learning and other compute intensive workflows

Luvassa on varmasti paljon muutakin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 405
Windows 10 ollut ominaisuus käytössä pitemmän aikaa. Kone laittaa näytöt kiinni idlessä ja jää pyörimään mutta hetken kuluttua näytöt taas avautuvat työpöydälle. USB laitteet eivät saisi herättää konetta. Mistä lähteä paikantamaan tuota ettei jatkossa enään näytöt herää kuin näppistä tai hiirtä liikuttamalla? Tippunut kärryiltä windows 7 jälkeen täysin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 234
Windows 10 ollut ominaisuus käytössä pitemmän aikaa. Kone laittaa näytöt kiinni idlessä ja jää pyörimään mutta hetken kuluttua näytöt taas avautuvat työpöydälle. USB laitteet eivät saisi herättää konetta. Mistä lähteä paikantamaan tuota ettei jatkossa enään näytöt herää kuin näppistä tai hiirtä liikuttamalla? Tippunut kärryiltä windows 7 jälkeen täysin.
Ainakin komennolla
Koodi:
powercfg -lastwake
voit katsoa, mikä on viimeksi herättänyt koneen, josko se kertoisi syyllisen. Nämä vaan on erittäin vaikeita tutkia, ku kaikki ei taida kertoa käyttikselle, että herättelee...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 405
Ainakin komennolla
Koodi:
powercfg -lastwake
voit katsoa, mikä on viimeksi herättänyt koneen, josko se kertoisi syyllisen. Nämä vaan on erittäin vaikeita tutkia, ku kaikki ei taida kertoa käyttikselle, että herättelee...
Wake History Count - 1
Wake History [0]
Wake Source Count - 0

Tästä en pääse eteenpäin sitten millään. Jos tuo jotain kertoo niin mikään ei herätä?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 234
Wake History Count - 1
Wake History [0]
Wake Source Count - 0

Tästä en pääse eteenpäin sitten millään. Jos tuo jotain kertoo niin mikään ei herätä?
Siltähän se vaikuttaisi, eli ei muuta kuin tutkimaan muita vaihtoehtoja:

Kuten aiemmin sanoin, tuo on loputon suo, sen kanssa voi joutua taistelemaan pitkään ja pahimmassa tapauksessa saada koneen solmuun kaikenlisäksi, jos tietämättä alat kaikkea säätämään...
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Windows 10 ollut ominaisuus käytössä pitemmän aikaa. Kone laittaa näytöt kiinni idlessä ja jää pyörimään mutta hetken kuluttua näytöt taas avautuvat työpöydälle. USB laitteet eivät saisi herättää konetta. Mistä lähteä paikantamaan tuota ettei jatkossa enään näytöt herää kuin näppistä tai hiirtä liikuttamalla? Tippunut kärryiltä windows 7 jälkeen täysin.
No ainakin mulla usb-hiiri herätteli mutta kun ottaa ruksin pois "allow this device..." kohdasta niin eipä herätä enään. Muistaakseni näppiksellä sama juttu mutta minä sallin näppiksen herätyksen.

hiiri.JPG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 405
No ainakin mulla usb-hiiri herätteli mutta kun ottaa ruksin pois "allow this device..." kohdasta niin eipä herätä enään. Muistaakseni näppiksellä sama juttu mutta minä sallin näppiksen herätyksen.

Kiitos vinkistä tein tuo toimet, eli nyt vain näppistä painamalla kone herää eloon.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 747
Kiitos vinkistä tein tuo toimet, eli nyt vain näppistä painamalla kone herää eloon.
Optisen hiiren pitäisi kyllä ymmärtää sammuttaa liikeanturinsa, kun kone menee torkkutilaan. Minkä jälkeen ainoastaan nappi toimii. Näin ainakin täällä, kun käytetään windowsin vakioajuria.
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Optisen hiiren pitäisi kyllä ymmärtää sammuttaa liikeanturinsa, kun kone menee torkkutilaan. Minkä jälkeen ainoastaan nappi toimii. Näin ainakin täällä, kun käytetään windowsin vakioajuria.
Liekö hiirissä eroja, mulla ei sammuttanut vaan kone heräsi hiiren liikuttelustatakin. Edellämainitun "allow this device to wake up the computer" ruksin kun otti pois niin ei herää hiiren napista eikä liikuttelusta. Optinen HP hiiri on kyseessä, valmistajasta ei tietoa. Ajuri on windows 10 vakio.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 747
Liekö hiirissä eroja, mulla ei sammuttanut vaan kone heräsi hiiren liikuttelustatakin. Edellämainitun "allow this device to wake up the computer" ruksin kun otti pois niin ei herää hiiren napista eikä liikuttelusta. Optinen HP hiiri on kyseessä, valmistajasta ei tietoa. Ajuri on windows 10 vakio.
Saattaa olla hiiirissä eroa, mutta ainakin Logitechin ja Microsoftin langalliset USB-hiiret toimivat kuten kirjoitin.
 
Liittynyt
27.08.2020
Viestejä
244
Saattaa olla hiiirissä eroa, mutta ainakin Logitechin ja Microsoftin langalliset USB-hiiret toimivat kuten kirjoitin.
Kyllä täällä ainakin Logitech G502 Hero langallinen herää ihan normaalista liikuttelusta ettei kannata yleistää :)
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 747
Kyllä täällä ainakin Logitech G502 Hero langallinen herää ihan normaalista liikuttelusta ettei kannata yleistää :)
Noissa pelihiirissä on kaikenlaisia ohjelmoitavia ominaisuuksia joista en tiedä mitään. Mutta perushiiren (Logitech M100, Microsoft Basic, ym.) mahanaluslamppu sammuu, kun kone torkkuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 405
Aikaisemmalla windows asennuksella ei tehnyt tätä mutta konetta tullut uusittua nyt tänä keväänä reilummalla kädellä. Vanha hiiri logitech g500 palvellut 9 vuotta joka pitäisi kohta laskea eläkkeelle... Laitoin tuon valikon pois käytöstä niin ei näytöt herännyt enään. Voi olla että logitech ohjelmistolla on jotain tekemistä sen kanssa.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Saattaa olla hiiirissä eroa, mutta ainakin Logitechin ja Microsoftin langalliset USB-hiiret toimivat kuten kirjoitin.
Ittellä on ollut microsoftin, logitechin ja razerin langallisia hiiriä ja kaikki on kyllä herättäny koneen liikuttelusta. Nyt tämä uusin langaton sammuttaa itsensä jo ennen kuin windows sammuttaa näytön ja vaatii napin painalluksen jotta herää ensin henkiin, jonka jälkeen näyttö herää taas ihan liikuttelulla. Eli kyllä niissä hiirissä on eroja, ei voi yleistää että näin toimii kaikki langalliset tai langattomat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 196
Viestejä
4 215 739
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Murtz

Hinta.fi

Ylös Bottom