Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saatko Disk Management:ista noita pudotettuja levyjä elvytettyä?
Tuleeko teillekin näiden perus cumulatiivisten päivitysten jälkeen (siinä vaiheessa kun kone restartataan) ruudulle sellainen virheilmo (explorer.exe kai kaatuu)? Mitään haittaa siitä ei näytä olevan mutta ainakin useamman viimeaikaisen cumulatiivisen päivityksen jälkeen aina tuollainen ilmoitus vilahtanut. Eikä pelkästään yhdellä ja samalla tietokoneella.
Saa, jos kytkee lisenssin Microsoft-tiliin, sen voi muuttaa winukan asetuksistaOlen laiska, niin kysyn täällä.
Minulla olisi vanha LGA1155-emolevy ehkä menossa myyntiin. Siinä on ollut asennettuna Win7, jonka sukulaiset on itse päivittäneet Win10:ksi. Jos tuo heidän Windows 10 on sidottu rautaan, niin saako kytköksen purettua?
Uskon, että päivityswizardi on vaan vedetty läpi Next-Next-Next ja oletusarvoisesti tuohan sitoo sen emolevyyn?
Tein aikanaan sikäli hölmösti, että pidin winukan asennuksessa tuon hdd:n kiinni, jolloin windos loi osion sillekin. Mites tää nyt pitäis hoitaa, jos tarkoitus on hävittää tää vanha kovo kokonaan käytöstä?
Onko sinulla nyt siis Disk Managementissa HDD:llä näkyvissä sana System (= System Reserved -osio)?
Imaise Non-commercial Free EasyBCD
EasyBCD
Scrollaa alas sivulla, klikkaa register. Nimeä tai emailia ei tarvitse täytellä luukkuihin, downloadaa vain. Asenna.
Ohjelmassa mene kohtaan BCD Backup/Repair
Noilla ohjeilla:
Bootmgr - Move to C:\ with EasyBCD - Windows 7 Help Forums
Ohjelman ohjesivustoa:
BCD Backup and Restore
edit: Kokeile sitten poistaa HDD ja testaa buuttaako kone, ennenkuin häsläät lisää
Luulisin että pätee. Käsittäisin että EasyBCD ohjeen mukaan kopioi (ei poista asemaa) tuon D-asemasi sisältämän, koneen menestyksekkäässä buuttaamisessa tarvittavan datan tuolle limpullesi "Levy 1". Tällöin, jos poistat kuvassasi näkyvän D- ja G-asemat sisältävän Levy 0:n, kone buuttaa tältä kuvan "Levy 1":ltä (joka tosin siinä vaiheessa enää ei ole Levy 1Eli siis tilanne on tuon kaltainen. Windows on aikaan luonut tuon D-aseman asennuksen yhteydessä ja nyt siis kaiketi se tauhka pitäisi saada siirrettyä C-asemalle. Ja tässä ei tuo ylläoleva ohje ilmeisesti päde.
Luulisin että pätee. Käsittäisin että EasyBCD ohjeen mukaan kopioi (ei poista asemaa) tuon D-asemasi sisältämän, koneen menestyksekkäässä buuttaamisessa tarvittavan datan tuolle limpullesi "Levy 1". Tällöin, jos poistat kuvassasi näkyvän D- ja G-asemat sisältävän Levy 0:n, kone buuttaa tältä kuvan "Levy 1":ltä (joka tosin siinä vaiheessa enää ei ole Levy 1
edit: vähän samanlainen tapaus:
Solved Moving System Reserved partition to a different drive | [image] - Windows 10 Forums
Varmaan näin, koska siinä ei lue sitä Järjestelmää (System) suluissa.Ota se teranen levy vaan irti ja starttaa kone. Koska mun mielestä toi varaus on vaan varalla, eli ei käytössä normaalisti.
Vaihdoin emon ja prosessorin ja nyt Windows valittaa, että Windowsia ei ole aktivoitu. Aktivoinnin vianmäärityksestäkään ei ole apua, pyytää tarkistamaan internet-yhteyden tai kysymään järjestelmänvalvojalta lisätietoa. Digitaalinen lisenssi on valittuna eli Windows pitäisi olla sidottuna tiliin, tarkistin vielä ennen kuin rupesin muuttamaan kokoonpanoa.
Ota se teranen levy vaan irti ja starttaa kone. Koska mun mielestä toi varaus on vaan varalla, eli ei käytössä normaalisti. Jos kone starttaa sen jälkeen ihan normaalisti, mitään ei ole hukassa ja kaikki toimii, ni uus SSD sisään ja kovaa datailua vaan.
Jos 8 oli retail, niin sen avaimen pitäisi aktivoida kymppi ihan ongelmitta.Itse päivitin w8:sta, mutta samat ohjeet varmaan pätee.
Jos 8 oli retail, niin sen avaimen pitäisi aktivoida kymppi ihan ongelmitta.
Asennuksella nuo 7/8 avaimet ei kai kelpaa, mutta asennuksen jälkeen asetukset sovelluksen vaihda tuoteavainta kohdan kautta avaimen vaihto ja aktivointi pitäisi onnistua.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Ahh no onkohan toi mun tieto sitten vanhaa, kun minä ymmärsin että anniversary updatesta asti asennusmediat eivät olisi hyväksyneet 7/8 avaimia.Asennuksen aikana kun syöttää Windows 8/8.1. tai Windows 7 avaimen niin 10 aktivoituu samantien kun nettiin kytkeytyy. Kunhan kyseinen avain ei ole ollut missään muussa koneessa käytössä n. kuukauteen. Asennuksen jälkeen se ei tunnu noita huolivan enää.
Ahh no onkohan toi mun tieto sitten vanhaa, kun minä ymmärsin että anniversary updatesta asti asennusmediat eivät olisi hyväksyneet 7/8 avaimia.
Tuon takia puhtaassa asennuksessa (minun tietojeni mukaan) olisi kuulunut jättää avaimen syöttäminen välistä, sitten vasta työpöydällä antamalla avaimen se olisi toiminut.
No omat rakkineet tuli vedettyä 8 pro retailista kymppiin jo hyvissä ajoin ennen tarjouksen päättymistä, joten tämä kaikki on netistä imettyä tietoa.
Seisonpa siis korjattuna vuotavan räystään alla...
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Olin jumissa tuossa 1511 versiossa tähän päivään asti, osittain siksi että en ollut jaksanut antaa sille tarkempaa ajatusta ennen eilistä.
Tiesin että Anniversary Update -päivitys voi hajota jos ohjelmia asennettu muualle kuin C:lle. Ongelma oli se että niitä ohjelmia oli asennettu aika paljon muualle enkä voinut niitä siirtää kaikkia c:lle kun SSD loppuu kesken.
Tarkemmin kun asiaa tutkailin niin huomasin että ainoa sovellus joka ei ole C:llä JA asentaa palveluita on Steam. Noh aamulla Steamin kansiosta "userdata" ja "SteamApps" kansiot siirsin pois ja ajoin Steamin kansiosta uninstallerin (ohjelmien poistoikkuna on kaatunut sekunnissa jo puoli vuotta) ja menin päivitykseen ja sanoin päivitä nyt. Ensimmäisen kerran tämä päivitys kesti yli 15-30 min ja halusi välillä käynnistellä uudelleen muusta kuin "Jotain epäonnistui palataan vanhempaan versioon" -syystä.
Nyt kirjoittelen onnellisesti AU versiosta ja sain linkattua aktivointini MS-tiliin joten ei ole pelkoa että jos emo lahoaa joudun käyttöjärjestelmäkaupoille.
Kellonaika pielessä?Mikähän prkl on kun tässä ei onnistu Win 10:ssä mikään zippipaketin purku? X sataa korruptoitunutta filua sisällä, aivan sama mistä sen lataa. Digitaalivarmenne ei vaikuttaisi olevan kunnossa.. mutta milläpä sen korjaisi?
6700k, z170 pro gaming on alustana
Windowsin aika? Näyttäisi olevan ihan kunnossa.Kellonaika pielessä?
Tuolla vain tulee juurikin salausvirheitä kun 2017 myönnetty salausavain ei ole 1970 vielä voimassa. Siksi kysyin.Windowsin aika? Näyttäisi olevan ihan kunnossa.
Näytti olevan ihan OK kun kävin katsomassa. Tuleeko muita mahdollisia vianaiheuttajia mieleen?Ongelma on BIOS:n asetuksissa, siellä on kello todennäköisesti pielessä. Tai sitten aikavyöhyke on väärä.
Mulla kummittelee C-asemalla ilmeisesti vielä vanha windows 7, kun sieltä löytyy Windows.old kansio. Voiko tuon poistaa, ilman että tulee ongelmia?
Ja sitten mistäs saan ohjelmat avautumaan käynnistyksessä. Olis kiva saada steami ja pari muuta ohjelmaa päälle heti koneen auetessa...
Manuaalisesti onnistuu, kun viskaat käynnistettävän softan pikakuvakkeen hakemistoon
C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
tai jos haluat ohjelman käynnistyvän automaattisesti jokaisella koneen käyttäjätilillä:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp
AppData ja ProgramData ovat molemmat piilokansioita.
Jos on muita jotka asentaa palveluita lähtisin niistä purkamaan. Kannattaa siis vilkaista services.msc ja katsoa niitä valmistajia jotka eivät ole ms:n julkaisemia. (paitsi jos office toisella asemalla). Kaikki steam uplay origin yms vac tyylisillä ratkaisuilla olevat kävisin ekana läpi.Onko ideoita mitkä muut ohjelmat voisivat tätä aiheuttaa? En ole saanut anniversarya asennettua. Aina pyörittelee reilu vartin ja sitten palataankin aikaisempaa versioon. Poistin steamin (joka oli asennettu eri asemalle) ja yritin uusiksi, mutta ei.
Teet sitä ei admin tilillä.Onko muilla ollut ongelmaa tuon itse update toolin asennuksessa tikulle. Pari tuntia yrittänyt nyt eri tikuille eikä meinaa millään mennä sisään. Stoppaa aina viimeisessä vaiheessa...
Jotain perin outoa meneillään, kun yhtäkkiä lakkasi kaikki Googlen palvelut pelaamasta Edge-selaimella. Chromea en ole kerennyt asentamaan kun tämä läppäri on aika tuore viritys muutenkin, mutta Firefoxilla googlettelu, YouTube jne pelaa ihan normaalisti. Osaakohan kukaan vinkata että missähän on vika?
Ajoitat jääkaapilla/vessassa/tupakilla/lenkillä käynnin tälle ajankohdalleEdelleenkin tuo näytön vilkkuminen vaivaa, ajankohdat pysyneet samoina - klo 03:00 ja 03:07.
Meneekö uudelleenasentamiseksi, vai voisiko tälle vielä toisen ratkaisun keksiä?
Onko insider versio kyseessä? Uusimmassa versiossa tuo bugi on korjattu.
Sitten jos ei ole insider niin googlettamalla löytyy jotain ratkaisuja:
Solved Google Search not working in Edge - Windows 10 Forums
Ajoitat jääkaapilla/vessassa/tupakilla/lenkillä käynnin tälle ajankohdalle
Onko sulla mikä Windowsin versio home vaiko pro?Eihän tuo oikein ratkaisu ole. Tuo tosiaan pilaa kaikki pelit, jos sattuu olemaan pelaamassa vielä tuohon aikaan yöstä. Kadottaa peliäänet tai varmemminkin kaataa pelin.
Onko sulla mikä Windowsin versio home vaiko pro?
Jos sulla on pro niin sitten group policy editor auki ja Windows updaten asetus muotoon "älä lataa tai asenna päivityksiä automaattisesti"
Itselläni tuo on ainakin estänyt automaattisesti tapahtuvat uudelleen käynnistykset täysin.
Toki sinun ongelma ei ollut uudelleen käynnistykset, mutta kai tuo hillitsisi mahdollista Windows updaten sekoilua.
Toki varma ei voi olla siitä että tuo edes liittyy Windows updateen, mutta ajallisesti tuo klo 03:00 sekoilut kuulostaa tuommoiselle sekoilevalle Windows updatelle.