Windows 10 keskustelu

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Saatko Disk Management:ista noita pudotettuja levyjä elvytettyä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Tuleeko teillekin näiden perus cumulatiivisten päivitysten jälkeen (siinä vaiheessa kun kone restartataan) ruudulle sellainen virheilmo (explorer.exe kai kaatuu)? Mitään haittaa siitä ei näytä olevan mutta ainakin useamman viimeaikaisen cumulatiivisen päivityksen jälkeen aina tuollainen ilmoitus vilahtanut. Eikä pelkästään yhdellä ja samalla tietokoneella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Olen laiska, niin kysyn täällä.

Minulla olisi vanha LGA1155-emolevy ehkä menossa myyntiin. Siinä on ollut asennettuna Win7, jonka sukulaiset on itse päivittäneet Win10:ksi. Jos tuo heidän Windows 10 on sidottu rautaan, niin saako kytköksen purettua?

Uskon, että päivityswizardi on vaan vedetty läpi Next-Next-Next ja oletusarvoisesti tuohan sitoo sen emolevyyn?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Tuleeko teillekin näiden perus cumulatiivisten päivitysten jälkeen (siinä vaiheessa kun kone restartataan) ruudulle sellainen virheilmo (explorer.exe kai kaatuu)? Mitään haittaa siitä ei näytä olevan mutta ainakin useamman viimeaikaisen cumulatiivisen päivityksen jälkeen aina tuollainen ilmoitus vilahtanut. Eikä pelkästään yhdellä ja samalla tietokoneella.
On tullut muutama kuukausi sitten, ainakin kahden perättäisen kumulatiivisen päivityksen yhteydessä. Harmittomia ilmoituksia omassa tapauksessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 240
Olen laiska, niin kysyn täällä.

Minulla olisi vanha LGA1155-emolevy ehkä menossa myyntiin. Siinä on ollut asennettuna Win7, jonka sukulaiset on itse päivittäneet Win10:ksi. Jos tuo heidän Windows 10 on sidottu rautaan, niin saako kytköksen purettua?

Uskon, että päivityswizardi on vaan vedetty läpi Next-Next-Next ja oletusarvoisesti tuohan sitoo sen emolevyyn?
Saa, jos kytkee lisenssin Microsoft-tiliin, sen voi muuttaa winukan asetuksista
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
Kirjautumalla koneelle Microsoft-tilillä käyttöoikeus kytkeytyy kyseiseen MS-tiliin ja silloin siirto on mahdollinen. Murossa joku valisti minua, että siirto olisi mahdollista vain toiseen samantyyppiseen laitteeseen (kategorioina ainakin desktop ja laptop).

Olen siinä uskossa, että käyttöoikeuden linkitys MS-tiliin ei pura rautakokoonpanon yhteyttä käyttöoikeuteen. Esim. W10:iin päivitetyllä koneella on käytetty MS-tiliä kirjautumiseen -> kone asennetaan uudelleen puhtaalta pöydältä ja nyt kirjautumiseen käytetäänkin paikallista tiliä - W10 aktivoituu silti automaattisesti laitteisto ID:n perusteella. Tältä pohjalta voisi olettaa ongelmia olevan tiedossa, jos W10-päivitetyksessä käytetyn emolevyn myy eteenpäin... tästä olisi mukava saada faktoja, mutta en ole löytänyt mitään järkevää.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
Hellurei.

Tällä hetkellä koneessa 128gb ssd, jolla windows 10 asennettuna. Lisäksi teranen hdd, joka toiminut varasto/peliasemana. Nyt tuo vanha kovo alkaa olemaan ainoa äänekäs osa koneessa, joten olisin sitä vaihtamassa isompaan ssd-levyyn.

Tein aikanaan sikäli hölmösti, että pidin winukan asennuksessa tuon hdd:n kiinni, jolloin windos loi osion sillekin. Mites tää nyt pitäis hoitaa, jos tarkoitus on hävittää tää vanha kovo kokonaan käytöstä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Tein aikanaan sikäli hölmösti, että pidin winukan asennuksessa tuon hdd:n kiinni, jolloin windos loi osion sillekin. Mites tää nyt pitäis hoitaa, jos tarkoitus on hävittää tää vanha kovo kokonaan käytöstä?
Onko sinulla nyt siis Disk Managementissa HDD:llä näkyvissä sana System (= System Reserved -osio)?

Imaise Non-commercial Free EasyBCD
EasyBCD
Scrollaa alas sivulla, klikkaa register. Nimeä tai emailia ei tarvitse täytellä luukkuihin, downloadaa vain. Asenna.

Ohjelmassa mene kohtaan BCD Backup/Repair

Noilla ohjeilla:
Bootmgr - Move to C:\ with EasyBCD - Windows 7 Help Forums

Ohjelman ohjesivustoa:
BCD Backup and Restore

edit: Kokeile sitten poistaa HDD ja testaa buuttaako kone, ennenkuin häsläät lisää
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
Onko sinulla nyt siis Disk Managementissa HDD:llä näkyvissä sana System (= System Reserved -osio)?

Imaise Non-commercial Free EasyBCD
EasyBCD
Scrollaa alas sivulla, klikkaa register. Nimeä tai emailia ei tarvitse täytellä luukkuihin, downloadaa vain. Asenna.

Ohjelmassa mene kohtaan BCD Backup/Repair

Noilla ohjeilla:
Bootmgr - Move to C:\ with EasyBCD - Windows 7 Help Forums

Ohjelman ohjesivustoa:
BCD Backup and Restore

edit: Kokeile sitten poistaa HDD ja testaa buuttaako kone, ennenkuin häsläät lisää
Juurikin näin. Kiitoksia!
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
upload_2017-1-18_21-58-9.png


Eli siis tilanne on tuon kaltainen. Windows on aikaan luonut tuon D-aseman asennuksen yhteydessä ja nyt siis kaiketi se tauhka pitäisi saada siirrettyä C-asemalle. Ja tässä ei tuo ylläoleva ohje ilmeisesti päde. Pahoittelen älyllistä vajavaisuuttani, mutta ensimmäistä kertaa kikkailen tällä saralla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Eli siis tilanne on tuon kaltainen. Windows on aikaan luonut tuon D-aseman asennuksen yhteydessä ja nyt siis kaiketi se tauhka pitäisi saada siirrettyä C-asemalle. Ja tässä ei tuo ylläoleva ohje ilmeisesti päde.
Luulisin että pätee. Käsittäisin että EasyBCD ohjeen mukaan kopioi (ei poista asemaa) tuon D-asemasi sisältämän, koneen menestyksekkäässä buuttaamisessa tarvittavan datan tuolle limpullesi "Levy 1". Tällöin, jos poistat kuvassasi näkyvän D- ja G-asemat sisältävän Levy 0:n, kone buuttaa tältä kuvan "Levy 1":ltä (joka tosin siinä vaiheessa enää ei ole Levy 1 :p

edit: vähän samanlainen tapaus:
Solved Moving System Reserved partition to a different drive | [image] - Windows 10 Forums
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
Luulisin että pätee. Käsittäisin että EasyBCD ohjeen mukaan kopioi (ei poista asemaa) tuon D-asemasi sisältämän, koneen menestyksekkäässä buuttaamisessa tarvittavan datan tuolle limpullesi "Levy 1". Tällöin, jos poistat kuvassasi näkyvän D- ja G-asemat sisältävän Levy 0:n, kone buuttaa tältä kuvan "Levy 1":ltä (joka tosin siinä vaiheessa enää ei ole Levy 1 :p

edit: vähän samanlainen tapaus:
Solved Moving System Reserved partition to a different drive | [image] - Windows 10 Forums
"Operation not allowed!

An attempt was made to change the boot partition to a logical drive, which is not allowed. The boot partition must be a primary partition.

Please either select a different drive or convert the selected partition to primary first, then try again"

Mielestäni tuo on jo ensisijainen, mutta tiedä sitten?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
OK. Tietäväisemmät voivat jatkaa neuvomista. :geek:

Oletko muuten kokeillut irrottaa tuon D- ja G-asemat sisältävän levyn? Buuttaako kone?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
87
Vaihdoin emon ja prosessorin ja nyt Windows valittaa, että Windowsia ei ole aktivoitu. Aktivoinnin vianmäärityksestäkään ei ole apua, pyytää tarkistamaan internet-yhteyden tai kysymään järjestelmänvalvojalta lisätietoa. Digitaalinen lisenssi on valittuna eli Windows pitäisi olla sidottuna tiliin, tarkistin vielä ennen kuin rupesin muuttamaan kokoonpanoa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
Vaihdoin emon ja prosessorin ja nyt Windows valittaa, että Windowsia ei ole aktivoitu. Aktivoinnin vianmäärityksestäkään ei ole apua, pyytää tarkistamaan internet-yhteyden tai kysymään järjestelmänvalvojalta lisätietoa. Digitaalinen lisenssi on valittuna eli Windows pitäisi olla sidottuna tiliin, tarkistin vielä ennen kuin rupesin muuttamaan kokoonpanoa.
Itse samassa tilanteessa sain microsoftilta ohjeet suorittaa aktivointi seiskan avaimella. Mikäli siis olet ylipäätään seiskasta päivittänyt.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
Ota se teranen levy vaan irti ja starttaa kone. Koska mun mielestä toi varaus on vaan varalla, eli ei käytössä normaalisti. Jos kone starttaa sen jälkeen ihan normaalisti, mitään ei ole hukassa ja kaikki toimii, ni uus SSD sisään ja kovaa datailua vaan.
Hienosti buuttas ilman. Ja voi kristus mikä ero metelissä. Tässä tää varjopuoli sitten onkin, kun on muuten saanut koneen hiljaiseksi..uutta tilausta sisään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
892
Itse päivitin w8:sta, mutta samat ohjeet varmaan pätee.
Jos 8 oli retail, niin sen avaimen pitäisi aktivoida kymppi ihan ongelmitta.
Asennuksella nuo 7/8 avaimet ei kai kelpaa, mutta asennuksen jälkeen asetukset sovelluksen vaihda tuoteavainta kohdan kautta avaimen vaihto ja aktivointi pitäisi onnistua.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 332
Jos 8 oli retail, niin sen avaimen pitäisi aktivoida kymppi ihan ongelmitta.
Asennuksella nuo 7/8 avaimet ei kai kelpaa, mutta asennuksen jälkeen asetukset sovelluksen vaihda tuoteavainta kohdan kautta avaimen vaihto ja aktivointi pitäisi onnistua.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Asennuksen aikana kun syöttää Windows 8/8.1. tai Windows 7 avaimen niin 10 aktivoituu samantien kun nettiin kytkeytyy. Kunhan kyseinen avain ei ole ollut missään muussa koneessa käytössä n. kuukauteen. Asennuksen jälkeen se ei tunnu noita huolivan enää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
892
Asennuksen aikana kun syöttää Windows 8/8.1. tai Windows 7 avaimen niin 10 aktivoituu samantien kun nettiin kytkeytyy. Kunhan kyseinen avain ei ole ollut missään muussa koneessa käytössä n. kuukauteen. Asennuksen jälkeen se ei tunnu noita huolivan enää.
Ahh no onkohan toi mun tieto sitten vanhaa, kun minä ymmärsin että anniversary updatesta asti asennusmediat eivät olisi hyväksyneet 7/8 avaimia.
Tuon takia puhtaassa asennuksessa (minun tietojeni mukaan) olisi kuulunut jättää avaimen syöttäminen välistä, sitten vasta työpöydällä antamalla avaimen se olisi toiminut.

No omat rakkineet tuli vedettyä 8 pro retailista kymppiin jo hyvissä ajoin ennen tarjouksen päättymistä, joten tämä kaikki on netistä imettyä tietoa.

Seisonpa siis korjattuna vuotavan räystään alla...

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 332
Ahh no onkohan toi mun tieto sitten vanhaa, kun minä ymmärsin että anniversary updatesta asti asennusmediat eivät olisi hyväksyneet 7/8 avaimia.
Tuon takia puhtaassa asennuksessa (minun tietojeni mukaan) olisi kuulunut jättää avaimen syöttäminen välistä, sitten vasta työpöydällä antamalla avaimen se olisi toiminut.

No omat rakkineet tuli vedettyä 8 pro retailista kymppiin jo hyvissä ajoin ennen tarjouksen päättymistä, joten tämä kaikki on netistä imettyä tietoa.

Seisonpa siis korjattuna vuotavan räystään alla...

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Mun toi tieto ei ole netistä peräisin vaan vahingossa asian huomasin.
"Tarjouksen" jälkeen tullut monta windows 7 pro avainta päivitettyä windows 10 pro.
Tai ei se sinällään päivity kun vanhalla 7/8 avaimella voi sen jälkeenkin edelleen asentaa 7/8 ja aktivoituvat nätisti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
Windows 10 versio 1507 tuki on tulossa tiensä päähän 26.3.2017:

Windows 10 v1607 media now available

Ei varmaan ole enää kovin monella käytössä, mutta jos tietoturvapäivityksiä haluaa, niin hiljalleen on alettava miettimään päivitystä. Jos et tiedä, mikä Windows 10:n versio sinulla on käytössä, avaa starttivalikko, kirjoita winver ja paina enteriä perään:

winver.PNG
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Olin jumissa tuossa 1511 versiossa tähän päivään asti, osittain siksi että en ollut jaksanut antaa sille tarkempaa ajatusta ennen eilistä.

Tiesin että Anniversary Update -päivitys voi hajota jos ohjelmia asennettu muualle kuin C:lle. Ongelma oli se että niitä ohjelmia oli asennettu aika paljon muualle enkä voinut niitä siirtää kaikkia c:lle kun SSD loppuu kesken.

Tarkemmin kun asiaa tutkailin niin huomasin että ainoa sovellus joka ei ole C:llä JA asentaa palveluita on Steam. Noh aamulla Steamin kansiosta "userdata" ja "SteamApps" kansiot siirsin pois ja ajoin Steamin kansiosta uninstallerin (ohjelmien poistoikkuna on kaatunut sekunnissa jo puoli vuotta) ja menin päivitykseen ja sanoin päivitä nyt. Ensimmäisen kerran tämä päivitys kesti yli 15-30 min ja halusi välillä käynnistellä uudelleen muusta kuin "Jotain epäonnistui palataan vanhempaan versioon" -syystä.

Nyt kirjoittelen onnellisesti AU versiosta ja sain linkattua aktivointini MS-tiliin joten ei ole pelkoa että jos emo lahoaa joudun käyttöjärjestelmäkaupoille.
 

Agio

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
Olin jumissa tuossa 1511 versiossa tähän päivään asti, osittain siksi että en ollut jaksanut antaa sille tarkempaa ajatusta ennen eilistä.

Tiesin että Anniversary Update -päivitys voi hajota jos ohjelmia asennettu muualle kuin C:lle. Ongelma oli se että niitä ohjelmia oli asennettu aika paljon muualle enkä voinut niitä siirtää kaikkia c:lle kun SSD loppuu kesken.

Tarkemmin kun asiaa tutkailin niin huomasin että ainoa sovellus joka ei ole C:llä JA asentaa palveluita on Steam. Noh aamulla Steamin kansiosta "userdata" ja "SteamApps" kansiot siirsin pois ja ajoin Steamin kansiosta uninstallerin (ohjelmien poistoikkuna on kaatunut sekunnissa jo puoli vuotta) ja menin päivitykseen ja sanoin päivitä nyt. Ensimmäisen kerran tämä päivitys kesti yli 15-30 min ja halusi välillä käynnistellä uudelleen muusta kuin "Jotain epäonnistui palataan vanhempaan versioon" -syystä.

Nyt kirjoittelen onnellisesti AU versiosta ja sain linkattua aktivointini MS-tiliin joten ei ole pelkoa että jos emo lahoaa joudun käyttöjärjestelmäkaupoille.
Onko ideoita mitkä muut ohjelmat voisivat tätä aiheuttaa? En ole saanut anniversarya asennettua. Aina pyörittelee reilu vartin ja sitten palataankin aikaisempaa versioon. Poistin steamin (joka oli asennettu eri asemalle) ja yritin uusiksi, mutta ei.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
45
Onko muilla ollut ongelmaa tuon itse update toolin asennuksessa tikulle. Pari tuntia yrittänyt nyt eri tikuille eikä meinaa millään mennä sisään. Stoppaa aina viimeisessä vaiheessa...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
Mikähän prkl on kun tässä ei onnistu Win 10:ssä mikään zippipaketin purku? X sataa korruptoitunutta filua sisällä, aivan sama mistä sen lataa. Digitaalivarmenne ei vaikuttaisi olevan kunnossa.. mutta milläpä sen korjaisi? :(

6700k, z170 pro gaming on alustana
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Mikähän prkl on kun tässä ei onnistu Win 10:ssä mikään zippipaketin purku? X sataa korruptoitunutta filua sisällä, aivan sama mistä sen lataa. Digitaalivarmenne ei vaikuttaisi olevan kunnossa.. mutta milläpä sen korjaisi? :(

6700k, z170 pro gaming on alustana
Kellonaika pielessä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
Pystynkö itse vaikuttamaan noihin allekirjoituksiin mitenkään? Kovin tuttua hommaa ei ainakaan ole entuudestaan.. Tuossakin kun lataan Nvidian ajuripakettia niin siellä varmenne on voimassa 28.7.2015 - 27.7.2018.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Mulla kummittelee C-asemalla ilmeisesti vielä vanha windows 7, kun sieltä löytyy Windows.old kansio. Voiko tuon poistaa, ilman että tulee ongelmia?

Ja sitten mistäs saan ohjelmat avautumaan käynnistyksessä. Olis kiva saada steami ja pari muuta ohjelmaa päälle heti koneen auetessa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
Mulla kummittelee C-asemalla ilmeisesti vielä vanha windows 7, kun sieltä löytyy Windows.old kansio. Voiko tuon poistaa, ilman että tulee ongelmia?

Ja sitten mistäs saan ohjelmat avautumaan käynnistyksessä. Olis kiva saada steami ja pari muuta ohjelmaa päälle heti koneen auetessa...

Pistä hakuun cleanmgr ja suorita se adminina. Siellä on kohta "Vanhan käyttöjärjestelmän varmuuskopio" tjsp, ruksaa ainakin se ja laita siivous käyntiin. Jos ei tuolla lähde, niin sitten manuaalinen poisto, yleensä siellä ei silloin ole kuin jotain pieniä jämiä tai jopa pelkkä tyhjä hakemistorakenne, mitä työkalu ei ole saanut poistettua. Manuaalinen poisto saattaa vaatia sen, että otat omalle käyttäjätilillesi kansion omistajuuden ja täydet oikeudet kansioon.

Ohjelmista kannattaa tsekata, että onko niiden asetuksissa suoraan mahdollisuus täpätä päälle automaattikäynnistys. Steamin asetuksista ainakin löytyy tuo. Manuaalisesti onnistuu, kun viskaat käynnistettävän softan pikakuvakkeen hakemistoon

C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

tai jos haluat ohjelman käynnistyvän automaattisesti jokaisella koneen käyttäjätilillä:

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp

AppData ja ProgramData ovat molemmat piilokansioita.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
50
Manuaalisesti onnistuu, kun viskaat käynnistettävän softan pikakuvakkeen hakemistoon

C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

tai jos haluat ohjelman käynnistyvän automaattisesti jokaisella koneen käyttäjätilillä:

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp

AppData ja ProgramData ovat molemmat piilokansioita.
Onnistuu myös näin:

Win+R -> kirjoita "shell:startup" -> Enter

edit. avaa siis käyttäjäkohtaisen kansion.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Kiitos ohjeista. Enköhän noilla saa hommat toimimaan.
Vanha windows saa kyllä lähtee kun vie melkein 30 gigaa tilaa levyltä. Kerran on kysynyt että poistetaanko vanha windows mutta skippasin sen ilmotuksen vahingossa.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Onko ideoita mitkä muut ohjelmat voisivat tätä aiheuttaa? En ole saanut anniversarya asennettua. Aina pyörittelee reilu vartin ja sitten palataankin aikaisempaa versioon. Poistin steamin (joka oli asennettu eri asemalle) ja yritin uusiksi, mutta ei.
Jos on muita jotka asentaa palveluita lähtisin niistä purkamaan. Kannattaa siis vilkaista services.msc ja katsoa niitä valmistajia jotka eivät ole ms:n julkaisemia. (paitsi jos office toisella asemalla). Kaikki steam uplay origin yms vac tyylisillä ratkaisuilla olevat kävisin ekana läpi.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Onko muilla ollut ongelmaa tuon itse update toolin asennuksessa tikulle. Pari tuntia yrittänyt nyt eri tikuille eikä meinaa millään mennä sisään. Stoppaa aina viimeisessä vaiheessa...
Teet sitä ei admin tilillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
196
Tuleeko viheilmoitusta? Tuossa yhdessä SER raadossa tuli ilmoitus , että odottamaton virhe tapahtui, ota yhteyttä microsoftiin.
Piti muistien kelloja puottaa, että asentui. (oli aika kovat asetukset... 495 ja ddr2 kammat :) )
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Olipa taas kokemus.

Yritin, ja epäonnistuin korjata ongelmaa, joka koski sitä ettei pöytäkoneen etupaneelin kuulokepistokkeen kautta kuulunut ääntä.

Windows 10 siinä ehdotteli ja korjaili jotain audio-asetuksia tms. automaagisesti, ja pyysi hetken päästä käynnistämään koneen uudelleen. Koneen uudelleen käynnistyttyä olikin ihmetys suuri: tilille kirjautuminen kesti kauan ja ruudussa luki pahaenteisesti että työpöytää valmistellaan tms. Tilille päästyä selvisi, että Windows oli pyyhkäissyt vanhan profiilini tyynesti sileäksi.:confused: :wtf: :facepalm: Kiitos. Kylläpä vatuttaisi kaikki määritellä uudelleen.:mad: Voisi muuta prkle päästä ilmoille.:rage: On se vaan veikeä tapaus tuo Windows 10.

Mutta kiitos ei, palautin eilisen tilanteen levykuvalta.:geek: Enkä yritä enää korjata etupaneelin kuulokepistokkeen kuulumattomuutta, harvoinpa sitä tarvitsisikaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Edelleenkin tuo näytön vilkkuminen vaivaa, ajankohdat pysyneet samoina - klo 03:00 ja 03:07. Olen nyt viikon aikana ottanut sen verran selvää, että Windows Update -aiheisia palveluitahan tuon aiheuttajat ovat. Ongelma tosin onkin se, että vaikka selvästi noihin aikoihin aktivoituvat palvelut ovat otettu kokonaan pois päältä, niin tuota tapahtuu edelleen - yhtenä yönä tuota ei tosin tapahtunut. :confused: Ongelmiahan tuo välkkyminen aiheuttaa vain silloin, jos on pelaamassa jotain peliä - peliäänet vähintäänkin katoavat tai useimmiten pelit jäätyvät. Myös Windowsin "Aktiiviset tunnit" -toiminto on otettu pois päältä, sen loppumisaika oli kyllä säädetty klo 03:een ja luulinkin tuon olevan syypää koko ongelmaan. Sen käytöstä poisto ei vaikuttanut millään lailla. Muina kellonaikoina näyttö ei välähdä ikinä.

Meneekö uudelleenasentamiseksi, vai voisiko tälle vielä toisen ratkaisun keksiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Jotain perin outoa meneillään, kun yhtäkkiä lakkasi kaikki Googlen palvelut pelaamasta Edge-selaimella. Chromea en ole kerennyt asentamaan kun tämä läppäri on aika tuore viritys muutenkin, mutta Firefoxilla googlettelu, YouTube jne pelaa ihan normaalisti. Osaakohan kukaan vinkata että missähän on vika?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 062
Jotain perin outoa meneillään, kun yhtäkkiä lakkasi kaikki Googlen palvelut pelaamasta Edge-selaimella. Chromea en ole kerennyt asentamaan kun tämä läppäri on aika tuore viritys muutenkin, mutta Firefoxilla googlettelu, YouTube jne pelaa ihan normaalisti. Osaakohan kukaan vinkata että missähän on vika?
Onko insider versio kyseessä? Uusimmassa versiossa tuo bugi on korjattu.
Sitten jos ei ole insider niin googlettamalla löytyy jotain ratkaisuja:

Solved Google Search not working in Edge - Windows 10 Forums
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
205
Edelleenkin tuo näytön vilkkuminen vaivaa, ajankohdat pysyneet samoina - klo 03:00 ja 03:07.
Meneekö uudelleenasentamiseksi, vai voisiko tälle vielä toisen ratkaisun keksiä?
Ajoitat jääkaapilla/vessassa/tupakilla/lenkillä käynnin tälle ajankohdalle :tup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Ajoitat jääkaapilla/vessassa/tupakilla/lenkillä käynnin tälle ajankohdalle :tup:
Eihän tuo oikein ratkaisu ole. Tuo tosiaan pilaa kaikki pelit, jos sattuu olemaan pelaamassa vielä tuohon aikaan yöstä. Kadottaa peliäänet tai varmemminkin kaataa pelin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
892
Eihän tuo oikein ratkaisu ole. Tuo tosiaan pilaa kaikki pelit, jos sattuu olemaan pelaamassa vielä tuohon aikaan yöstä. Kadottaa peliäänet tai varmemminkin kaataa pelin.
Onko sulla mikä Windowsin versio home vaiko pro?
Jos sulla on pro niin sitten group policy editor auki ja Windows updaten asetus muotoon "älä lataa tai asenna päivityksiä automaattisesti"
Itselläni tuo on ainakin estänyt automaattisesti tapahtuvat uudelleen käynnistykset täysin.
Toki sinun ongelma ei ollut uudelleen käynnistykset, mutta kai tuo hillitsisi mahdollista Windows updaten sekoilua.

Toki varma ei voi olla siitä että tuo edes liittyy Windows updateen, mutta ajallisesti tuo klo 03:00 sekoilut kuulostaa tuommoiselle sekoilevalle Windows updatelle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Onko sulla mikä Windowsin versio home vaiko pro?
Jos sulla on pro niin sitten group policy editor auki ja Windows updaten asetus muotoon "älä lataa tai asenna päivityksiä automaattisesti"
Itselläni tuo on ainakin estänyt automaattisesti tapahtuvat uudelleen käynnistykset täysin.
Toki sinun ongelma ei ollut uudelleen käynnistykset, mutta kai tuo hillitsisi mahdollista Windows updaten sekoilua.

Toki varma ei voi olla siitä että tuo edes liittyy Windows updateen, mutta ajallisesti tuo klo 03:00 sekoilut kuulostaa tuommoiselle sekoilevalle Windows updatelle.
Joo, päivitykset ovat siis kokonaan pois päältä ja siltikin väläyttää ruutua kaksi kertaa noihin aikoihin ja silloin nimenomaan on ollut aktivoitumassa Updaten alainen palvelu. Se tosin on pois päältä ja sen klo 03:00 aktivoituminenkin kokeiltu siirtää klo 07:00 -aikaan, mutta tuo ei auttanut. Tai auttoi yhden yön ajan kun seurasin koneen käyttäytymistä, mutta sen jälkeen taas väläyttelee. Laitoin asetukset toki päivittäistasolle, en vain kerran tai viikottain. :) Koskaanhan ongelmana ei ollut uudelleenkäynnistykset, ne ajoittuivat aina koneen ollessa käyttämättömänä nukkuessani.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 473
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom