Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Ei se taida musiikkia nauhoittaessa oikein olla käytännössä toimiva, kun täytyisi pitää latenssit mahdollisimman pieninä. Toisaalta, ei ole tullut kokeiltua, että voisihan sitä ihan mielenkiinnosta testata.Eikös virtuaalimasiina olisi parempi vaihtoehto?
Teknisesti ottaen ei pitäis latensseja tulla hirveästi lisää kun on vt-x, vt-d yms virtualisointikirjainyhdistelmät jotka antaa client käyttikselle suoran käyttöoikeuden niille laitteille mitä se käyttää. eri asia sitten jos on joku emon integroitu äänikortti joka on yhtäaikaa molempien käyttisten käytössä.Ei se taida musiikkia nauhoittaessa oikein olla käytännössä toimiva, kun täytyisi pitää latenssit mahdollisimman pieninä. Toisaalta, ei ole tullut kokeiltua, että voisihan sitä ihan mielenkiinnosta testata.
Äänikortin virkaa toimittaa USB-liitännäinen Steinberg UR22. Tosiaan, jos tuon saisi keskustelemaan viiveettä sen virtuaalikoneen kanssa, niin ongelmahan olisi sillä ratkaistu. Täytyypä testailla.Teknisesti ottaen ei pitäis latensseja tulla hirveästi lisää kun on vt-x, vt-d yms virtualisointikirjainyhdistelmät jotka antaa client käyttikselle suoran käyttöoikeuden niille laitteille mitä se käyttää. eri asia sitten jos on joku emon integroitu äänikortti joka on yhtäaikaa molempien käyttisten käytössä.
Äänikortin virkaa toimittaa USB-liitännäinen Steinberg UR22. Tosiaan, jos tuon saisi keskustelemaan viiveettä sen virtuaalikoneen kanssa, niin ongelmahan olisi sillä ratkaistu. Täytyypä testailla.
Minullakin yhdessä koneessa (jossa on wlan-usbitikku) etenkin konetta herätettäessä sleepistä usein kestää ärsyttävän kauan ennenkuin yhteys syntyy vaikka täppä on laitettu kohtaan connect automatically. Eli itse kone kyllä käynnistyy hetkessä, mutta nettiyhteyden luomisen kanssa kestää ärsyttävän kauan. Usein pitää napsutella käsin että saa yhteyden toimimaan.Minkä takia toisinaan Windows 10:n käynnistymisen yhteydessä kone ei yhdistä automaattisesti langattomasti modeemiin?
Mikset lisää niitä pelejä Steamiin? Sinne pelikirjastoonhan voi linkittää myös pelit jotka ei oo hankittu Steamin kautta. Näin mä ainakin olen tehnyt ja niitä pystyy sitten pelaamaan Steam Linkin kauttakin.Nimenomaan tarkoitus on tutkia listaa, että mitä mulla edes oli koneella Steamin ulkopuolella.
Aluksi mulla oli Steamin ulkopuoliset pelit vaan suoraan taskbarissa pikakuvakkeina, kun niitä oli pari. Sitten kun tuli pari enemmän, niin olisin halunnut nämä ryhmitellä taskbariin yhden ryhmän alle, jotta veisivät tilana kuitenkin vain yhden ikonin. Tällä hetkellä ratkaisuni on nyt toolbarissa pikakuvakelinkki kansioon, jossa on edelleen pikakuvakkeet peleihin.
Osaako kukaan keksiä ratkaisua miksi Whatsapp kuvake aukeaa toisen kerran taskbariin kun sovelluksen avaa?
Samaa ongelmaa ei ollut vielä pari päivää sitten ennen kuin asensin Windowsin uudelleen.
Kiitos! Tämähän auttoiMinulla on tehnyt foobar2000 samaa vissiinkin kahden eri windowsin uudelleen asennuksen jälkeen, lopettanut kun on ensin poistanut kuvakkeen taskbarista, käynnistänyt sen ohjelman ja klikannut oikella hiirennapilla siitä taskbariin avautuneesta kuvakkeesta ja kiinnittänyt siitä sen taskbariin.
Itellä tehny sekalaiset ohjelmat firefoxista lähtien tuota aina silloin tällöin.Kiitos! Tämähän auttoi
Osaako kukaan keksiä ratkaisua miksi Whatsapp kuvake aukeaa toisen kerran taskbariin kun sovelluksen avaa?
Samaa ongelmaa ei ollut vielä pari päivää sitten ennen kuin asensin Windowsin uudelleen.
Siis teit normaalisti Disk Cleanupin (C-asemaa hiiren oikealla, properties ja Disk Cleanup) ja poistit myös wanhat Restore Pointit (mikäli niitä oli) kohdasta Clean up system files?Siivoilin pois vanhat windows kansiot yms. ja tämä toi 30 gigaa tilaa.
Toimiiko nyt? Tämä lähetetty klo 07.19 ja ohjelmaopas seuraa missä mennään ajan suhteen.Mitähän on tapahtunut kun esim. iltapulu TV-sivu ei enää päivity, siis kellonajan mukaan menneet ohjelmat eivät poistu, sivu on auki taustalla koko ajan...
Gmailin sähköpostikin tuntuu päivittyvän vasta kun käy välillä toisella sivulla...
-Aiemmin noikin sivut toimivat kuin kello, Firefoxilla ja Chromella sama vika....
Win10 Home käytössä....
Päivit emon ja prossun ja muistit. Windows muuttui ei-aktivoiduksi. Vanhaan tyyliin kirjauduin sisään lokaalilla admin tilillä ja käynnistin aktivointi troubleshooterin ja valitsin I recently changed hardware bla bla. HOmma kuitenkin epäonstuu. No kirjaudun sisään microsoft tiliin microsoftin sivuilta. Sivuilla näkyy kaksi kaksi samannimistä tietokonetta. Toisessa on uudet osat ja toisessa vanhat. Poistan vanhat osat sisältävän koneen tililtäni.
Sitten koitan uudelleen aktivointi troubleshooteria. Nyt ei reaktivoitavien koneiden listalla enää näy tätä konetta, joten tätä ei enää pysty reaktivoimaan. Ja tämä on tälle masiinalle tapahtuva ensimmäinen osien päivitys.
Mitäs nyt? Kyseessä siis win10 pro, joka alunperin päivitetty windows 8:sta.
No eipä ollut ms-tiliä linkattu winkku lisenssiin. Ajoin konsolin admin oikeuksilla ja suoritin SLUI-komennon. Pistin siihen win 8 avaimeni ja saman tien aktivoitui. Onneksi oli vielä tuo win8 koodi tallella.Onko sinulla siis windowns-lisenssi linkattu ms-tiliin?
Itselläni oli muutama viikko sitten vastaava tilanne ja lopulta tajusin, että lisenssini ei ollutkaan linkattuna ms-tiliin.
Aktivoinnin sai sitten hoidettua puhelintuen avulla, josta sain ohjeeksi ajaa slui-komennon ja avautuvaan ikkunaan syöttää win8 koodini.
Kirjoitin iltapulun asiakaspalveluun, eivät ole vastailleet.....Iltapulu on sekoillut ainakin reilun viikon.
Välillä jopa päivittäessä näyttää peruskanavat valittuna muutkin kanavat. En kylläkään ole kirjautuneena.
Välillä toimii normaalisti. Enkä poistele keksejä.
Manjaro ja Vivaldi, ChromiumOS ja Chromium.
Päivit emon ja prossun ja muistit. Windows muuttui ei-aktivoiduksi. Vanhaan tyyliin kirjauduin sisään lokaalilla admin tilillä ja käynnistin aktivointi troubleshooterin ja valitsin I recently changed hardware bla bla. HOmma kuitenkin epäonstuu. No kirjaudun sisään microsoft tiliin microsoftin sivuilta. Sivuilla näkyy kaksi kaksi samannimistä tietokonetta. Toisessa on uudet osat ja toisessa vanhat. Poistan vanhat osat sisältävän koneen tililtäni.
Sitten koitan uudelleen aktivointi troubleshooteria. Nyt ei reaktivoitavien koneiden listalla enää näy tätä konetta, joten tätä ei enää pysty reaktivoimaan. Ja tämä on tälle masiinalle tapahtuva ensimmäinen osien päivitys.
Mitäs nyt? Kyseessä siis win10 pro, joka alunperin päivitetty windows 8:sta.
Itselleni kävi aivan samoin. Tuo taitaa olla microsoftin tapa laskuttaa ilmaiseksi jakamistaan käyttöjärjestelmistä.Mulla oli itsellä sama tilanne ku vaihdoin emon ja muistit.
Soitin lopulta ms tukeen ja siellä sanottiin, että jos on päivitetty Win8:sta ilmasen päivityksen ohjelmassa, niin tarvitsisin alkup. win8 lisenssiavaimen, jotta saisin tuen kautta varmistettua aktivoinnin. Mulla nyt ei sitä sitten enää missää ollut niin MS vaa levitteli käsiä ja totes et voi voi. Kovasti myös tivas multa et miks olin vaihtanu ku "ei niitä sais vaihtaa jos ei oo mitää menny rikki, muute ei lisenssi oo enää pätevä".
Noh, en jaksanu alkaa vänkää vaa ostin täältä halvan uuden lisenssin.
Tämä kaikki siis vaikka oli linkattu MS tiliin lisenssi.
Sinällään ei ketuta, että jouduin ostaa uuen lisenssin, enhän mä mitää win10:stä oo tähän mennessä maksanu, mut näin valistunuttakin käyttäjää kyllä häämmentää nää nykyset lisenssisotkut, se tässä pännii.
Mitenhän helvetissä tämäkin oikein oli mahdollista:
Windows 10 päätti ajaa päivityksen sisään pakolla... Läppäriin, joka oli kansi kiinni repussa. Ihmettelin vaan kotiin tullessani, että läppäri on kuuma, kun otin sen repusta, eikä käynnisty enää. Laitoin laturin kiinni, kone käynnistyy ja ruutuun pamahtaa "Määritetään Windows päivityksiä". Päivitykset asentuvat loppuun ja työpöydällä käy ilmi, että kone on vetänyt akun täysin tyhjäksi ollessaan repussa, koska päivitykset olivat alkaneet rullaamaan automaattisesti.
Taisi löytyä selitys sille miksi läppäri on joskus pyöräytellyt tuuletintaan itsekseen yöllä ollessaan kansi kiinni sängyn vieressä.
Velipoika oli tänään työstämässä dippatyötään ja poistui hetkeksi koneeltansa ja takaisin tullessa oli päivitys asentumassa. Ilmeisen kiireinen päivitys, kun itselläkin Windows antoi pöytäkoneella alle 10 minuuttia aikaa painaa sitä "Myöhemmin" nappia.Pelattiin kaverin kanssa just äsken ja se tipahti yht'äkkiä pelistä ja kerto, että windows vaan päivitti ittensä kesken pelin.
Nythän nämä sivut ovat alkaneet taas päivittymään, hyvä....Kirjoitin iltapulun asiakaspalveluun, eivät ole vastailleet.....
Seurailen tilannetta....
Itse piti läppäri restartata 3 kertaa. Sitten loppu valitukset uudelleenkäynnistämisestä.Onko muilla ongelmia uusimman updaten asentumisen kanssa? Käynnistysvalikossa lukee "päivitä ja sammuta" ja "päivitä ja käynnistä uudelleen" mut päivitys ei asennu uudelleenkäynnistyksen yhteydessä. Windows updatekin sanoo että tietokone on käynnistettävä uudelleen mut sitäkään kautta käynnistettäessä ei tapahdu mitään
Tosiaan eilen tietokone oli käynnistynyt itsestään uudelleen sillä välin kun olin keittiössä tekemässä ruokaa.
Päivityshistorian mukaan tämä oli syynä + useita Microsoft Officen security updateja.
Oliko jotain helppoa tapaa estää automaattiset koneen buuttailut päivityksien yhteydessä?
Käytössä Windows 10 Pro, version 1803, OS Build 17134.112.
Mulla siis oli sama kuvio, lisenssi ei aktivoitunut kun vaihdoin rautaa ja ostettuna oli se 30€ windows 8 upgrade josta olin päivittänyt 10. Mitä intian tuki teki, jotta aktivoitui oli aktivointi puhelinmen kautta eli run ikkunaan slui.exe 4 ja sitäkautta eteenpäin. Tuo toimi. Katselin vierestä kun etänä tuon tekivät. Eli tuota voisi koittaa.Mulla oli itsellä sama tilanne ku vaihdoin emon ja muistit.
Soitin lopulta ms tukeen ja siellä sanottiin, että jos on päivitetty Win8:sta ilmasen päivityksen ohjelmassa, niin tarvitsisin alkup. win8 lisenssiavaimen, jotta saisin tuen kautta varmistettua aktivoinnin. Mulla nyt ei sitä sitten enää missää ollut niin MS vaa levitteli käsiä ja totes et voi voi. Kovasti myös tivas multa et miks olin vaihtanu ku "ei niitä sais vaihtaa jos ei oo mitää menny rikki, muute ei lisenssi oo enää pätevä".
Noh, en jaksanu alkaa vänkää vaa ostin täältä halvan uuden lisenssin.
Tämä kaikki siis vaikka oli linkattu MS tiliin lisenssi.
Sinällään ei ketuta, että jouduin ostaa uuen lisenssin, enhän mä mitää win10:stä oo tähän mennessä maksanu, mut näin valistunuttakin käyttäjää kyllä häämmentää nää nykyset lisenssisotkut, se tässä pännii.
Puhdas asennus vain, itse tehnyt saman jokaisen W10 uuden version jälkeen, tietysti olen testannut ennen sitä miten käyttäytyy päivityksen kanssa, aika huonolla menestyksellä, enimmäkseen ongelmaksi tulee ajurit ja tietyt ohjelmat, ja joku aika menee ennen uusien päivityksien tuloa, jotka yhteensopivia.Kun olen kerran jo päivittänyt 1803 versioon, mutta palannut takaisin edelliseen versioon, niin jos ja kun haluan taas päivittää 1803 versioon niin tuleeko se tehdä manuaalisesti vai pitäisikö windows update löytää päivitys automaattisesti?
En siis ole vielä kokeillut löytyykö se updaten kautta kun ei nyt ole tarkoitus päivittää
Onko muilla ongelmia uusimman updaten asentumisen kanssa? Käynnistysvalikossa lukee "päivitä ja sammuta" ja "päivitä ja käynnistä uudelleen" mut päivitys ei asennu uudelleenkäynnistyksen yhteydessä. Windows updatekin sanoo että tietokone on käynnistettävä uudelleen mut sitäkään kautta käynnistettäessä ei tapahdu mitään
Virta-valikko on epäluotettava eikä aina kommunikoi windows updaten kanssa. Päivityksen asennus saattaa onnistuakkin mutta windows update- sovellus saattaa yhä sanoa että päivitys vaatii uudelleenkäynnistyksen. Uudelleenkäynnistys windows updatesta saattaa toimia ihan ekallakin ja poistaa ilmoituksen kuten itsellä, tai sitten ei. Viimeksi käynnistysvalikon komennot toimivat kuten junan vessa joskus XP- ja Windows 7- aikakautena.
Varmista onko päivitys asentunut kuitenkin, windowsin version pitäisi olla 17134.112 jos build on 1803. Oli asentunut tai ei, jos mitään muutosta windows updaten tilaan ei tule edes viiveellä (tätäkin on tapahtunut) niin aja windowsin virallinen update troubleshooter joka resetoi palvelun.
Tosiaan eilen tietokone oli käynnistynyt itsestään uudelleen sillä välin kun olin keittiössä tekemässä ruokaa.
Päivityshistorian mukaan tämä oli syynä + useita Microsoft Officen security updateja.
Oliko jotain helppoa tapaa estää automaattiset koneen buuttailut päivityksien yhteydessä?
Käytössä Windows 10 Pro, version 1803, OS Build 17134.112.
Itse ainakin laitoin asetuksista sen active hoursin niin, ettei niitä asennuksia asennella keskellä päivää.
Kommentteja lukiessa moni tuntuu hakevan apua heti jostakin ulkopuolisesta skriptistä tai ohjelmasta. Minua ei ainakaan ole haitannut koneen buuttailu keskellä yötä, eikä noita päivityksiä asennella silloin, kun nuo active hoursit on asetettu.