Mistä tuo lisätään? mulla siinä on ask cortana
Kyllä ainakin mulla tuo onnistuu ilman lisäosia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkoitat että oletuksena haku onnistuu maalaamalla halutun tekstin ja painamalla oikean hiiren näppäimen valikosta "hae Googlesta"?
Jaa. Otitko sen erikseen jotenkin käyttöön vai toimiiko se muka suoraan?
Jaa. Otitko sen erikseen jotenkin käyttöön vai toimiiko se muka suoraan?
En tiedä toimiko oletusasetuksilla (en kokeillut), muutin selaimen oletusasetuksia (joista mainitsin aikaisemmassa viestissä) ja siitä lähtien tuo vaihtoehto on ollut näkyvissä.
Johtuisko sitten siitä ettei selaimessa ole Cortanaa? Sehän ei taida tukea suomen kieltä?
Nähtävästi Users välilehti ei päivity ollenkaan muuten kuin käymällä pois välilehdeltä. Del toimii kyllä oikein, nimi vaan ei katoa ennen kuin pakottamalla uudelleenpiirron vaihtamalla välilehteä. Vaikuttaa suoraan siltä että joku unohtanut kiinnittää tuon taulukon datan haun ajastettuihin toimintoihin eli haetaan vain silloin kuin se välilehti luodaan.Katsokaapa muut toimiiko käyttäjät- välilehdellä tehtävien lopetus joko del- näppäimellä tai "lopeta tehtävä" painikkeella. Täällä ei tapahdu mitään vaikka lopettaisi kuinka monta tehtävää tahansa kunnes siirtyy toiselle välilehdelle. Myöskin kaikkien käyttäjät- välilehdellä näkyvien prosessien käyttöasteet eivät päivity automaattisesti vaan ovat jumissa niissä lukemissa joissa ne olivat tehtävienhallinnan käynnistyessä.
Tämä ei itseasiassa ole Käyttäjät sarakkeen summa vaan sama palkki mikä näytetään prosessit välilehdellä.Itse käyttäjä- sarakkeen yhteenlaskettu käyttöaste taas päivittyy normaalisti.
Omalla koneella Windows Updaten etusivulla luki punainen varoitus jostain ryhmäorganisaation hallitsemista asetuksista. Ja olen ihan kotona, kotikoneen Windows Home-versiolla. Käväisin erillisellä admin-tililläkin katsomassa, ja sama ilmoitus silläkin puolella, en pystynyt muuttamaan edes päivitysten latausta automaattiseksi. Noin minuutin googlaamisen ja ihmettelyn jälkeen teksti katosi itsestään ja asetukset toimivat jälleen.Onko muilla tullut tällästä ärsyttävää ikkunaa kun käynnistää Windowssin???
Uusin versio kyseessä ja omalla tilillä kirjaudun en lapsen joten ihmettelen miten tälläistä pukkaa.
https://aijaa.com/ZNnm2e
Jahas, päivitys rikkoi läppärin näytön kirkkaudensäädön. Nyt on taustavalo koko ajan täysillä, vaikka miten säätäisi pikanäppäimistä tai virta-asetuksista. Ajuri on täsmälleen sama kuin ennen päivitystä, jolloin kaikki toimi vielä ok.
Nähtävästi Users välilehti ei päivity ollenkaan muuten kuin käymällä pois välilehdeltä. Del toimii kyllä oikein, nimi vaan ei katoa ennen kuin pakottamalla uudelleenpiirron vaihtamalla välilehteä. Vaikuttaa suoraan siltä että joku unohtanut kiinnittää tuon taulukon datan haun ajastettuihin toimintoihin eli haetaan vain silloin kuin se välilehti luodaan.
Omalla koneella Windows Updaten etusivulla luki punainen varoitus jostain ryhmäorganisaation hallitsemista asetuksista.
Sama täällä. Aktiivinen aika säädetty 08 - 02 -välille jo siitä lähtien kun tuli mahdolliseksi. Nyt 1803:een päivittämisen jälkeen ensi kertaa kävi tuo punainen varoitusteksti, hävisi kuitenkin eikä ole näkynyt sen koommin.Minulle tuli myös. Syynä oli käsittääkseni se, että olin säätänyt active hours asetusta pois oletusasetuksesta joskus aikoja sitten.
huomasin vasta myöhemmin että koko välilehti ei päivity automaattisesti enkä tajunnut editoida viestistä turhaa pois.
Eli sinullakin se välilehti käyttäytyy samalla tavalla ja käytössä 1803?
Minulla myöskään Task Managerin Users-täbi ei refreshaa itsekseen. Helppo kokeilla esim. käynnistämällä Notepad. Se ei ilmaannu listalle ellei vaihda näkymää. Esim. CPU-sarakkeen otsikon napsuttelu ei auta. Pitää käydä jollain muulla Task Managerin välilehdellä että refreshaantuu.
Ja minulla käytössä wintoosan versio 1803 (OS Build 17134.48) eilisen tiistaipäivityksen jäljiltä.
Kyllä. Yksi päivitys odottaa että boottaan koneen, pitää huomenna katsoa onko korjaantunut samalla.Postaus päivitetty kuvaavammaksi, ensin huomasin vain että del tai "lopeta tehtävä" ei näyttänyt toimivan ja huomasin vasta myöhemmin että koko välilehti ei päivity automaattisesti enkä tajunnut editoida viestistä turhaa pois.
Eli sinullakin se välilehti käyttäytyy samalla tavalla ja käytössä 1803?
Kyllä. Yksi päivitys odottaa että boottaan koneen, pitää huomenna katsoa onko korjaantunut samalla.
Mikäli se on KB4103721 niin ei vaikuta asiaan.Yksi päivitys odottaa että boottaan koneen, pitää huomenna katsoa onko korjaantunut samalla.
Kumulatiivinen päivitys joka nostaa versioksi 17134.48? Toivossa on hyvä elää mutta itsellä tuo pätsi latautui ominaisuuspäivityksen mukana ja Niskatuellakin se versio näkyy olevan.
Aina on toki mahdollisuus että joku toistaiseksi tuntematon muuttuja järjestelmässä on syypää
Ok, tämäpä siellä on odottamassa.Mikäli se on KB4103721 niin ei vaikuta asiaan.
Media creation tool tekee tuon päivityksen 1709 -> 1803
Siitä voi valita että säilyttää ohjelmat ja tiedostot.
Eli jos tämän tekee niin säilyykö kaikki ohjelmat ja tiedostot ? Esim. Outlook, Word, omat tekstitiedostot yms ???
Eli jos tämän tekee niin säilyykö kaikki ohjelmat ja tiedostot ? Esim. Outlook, Word, omat tekstitiedostot yms ???
Mikäköhän saatana tätä windows media creation toolia taas vaivaa? Kokeiltu nyt eri usb portteja, heittää itse asennussofta tikulle, pistetty virustorjunta pois päältä sekä formatoida tikku ntfs, fat32 ja exfat. Mikään ei auta. Joka saamarin kerta "tämän työkalun suorittamisessa oli ongelma"
Ratkaistu - Windows 10 April 2018 -päivitys + OEM-osioMikäs se oli neuvoksi, kun Aprilli-päivityksen jälkeen on ilmestynyt D-osio Resurssienhallintaan ja Winukka ulisee siellä levytilan olevan vähissä? Kaverin koneella tommonen ilmestyi ja yritän etätukea antaa.
Onnistui rufuksella ilman ongelmia (ellei sitten ole bitti vinossa itse asennusvaiheessa). Jotenkin uskomatonta ettei tuo windowsin asennustyökalu toimi vieläkään. Ehkä kerran elämässä saanut ilman ongelmia asennettua tuon asennustiedoston.Saatko ladattua tuolla Media Creation Toolilla ISO-tiedoston koneelle? Jos onnistuu, niin saat tuosta tehtyä tikun käyttäen Rufusta.
Tuossa ehdinkin iloita kuinka hienosti päivitys meni... nyt sitten asensin mökillä kakkoskoneeseen tämän ja pin-koodilla ei voikkaan nyt loggautua salasanasta, tai live-tilistä ei tietysti mitään muistikuvia. Hmmm... olispa edes joku guest-tili ollut että pääsisi lataamaan asennus usbin.
Vain yksi. Puhelimenakin kirottu iPhone. Noh, ei auta kun arvailla salasanaa ja nauttia kesästä hetki ilman konetta... ja muutenkin clean install saattaa olla paikallaan kun kone on alunperin päivitetty 7:n päälle.Onko vain 1 kone käytössä?
Ei ollut ongelmia täälläkään. Päivitin tosin siitä 17133 versiosta eli ekasta RS4 julkaisukandidaatista.1803 ongelmat taitaa olla vain päivitettäessä, ainakin itsellä puhdas asennus toimii ilman ongelmia, vaikka testasin noita mainittuja ongelmia.
Tämä uusin Windows-päivitys poisti sleep-moden valikoista, eikä asetusta saa enää näkyviin ainakaan yleisimpiä netistä löytyneitä ohjeita seuraamalla.
No ei ole jos vaihtoehdoiksi jää vainTuohan on vain ja ainoastaan siunaus
Oletko asentanut näyttiksen ajurit kokonaan uudelleen?No ei ole jos vaihtoehdoiksi jää vain
- koneen sammuttaminen (koneeni on rasittavan hidas postaamaan UEFI:sta)
- hibernointi (ihan yhtä hidas heräämään hibernaatiosta kuin koneen täyd. käynnistäminen)
joku oo tai o&o shutup10 tms.No se sitten päivitti Win 10. Oli mm. käynyt hosts tiedostossa ja poistanut bing.com. Mitähän muuta? Onko edelleen olemassa jotain softia millä saisi yksityisyysasetukset kohdilleen eli ei mitään tietoja MS:n suuntaan?